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中型・大型商用車パワーステアリング市場 - 世界の産業規模、シェア、動向、機会、予測、メカニズム別(電子パワーステアリング(EPS)、油圧パワーステアリング(HPS)、電動油圧パワーステアリング)、コンポーネント別(油圧ポンプ、センサー、電動モーター、その他コンポーネント)、地域別・競合別.2019-2029F


Medium & Heavy Commercial Vehicle Power Steering Market - Global Industry Size, Share, Trends, Opportunity, and Forecast, By Mechanism (Electronic power steering (EPS), Hydraulic power steering (HPS) and Electro-Hydraulic Power Steering), By Component (Hydraulic Pump, Sensors, Electric Motor and other components), By Region & Competition. 2019-2029F

中型・大型商用車用パワーステアリングの世界市場は、2023年に75.8億米ドルと評価され、2029年には126.3億米ドルに達すると予測され、予測期間中のCAGRは8.98%で成長すると予測されています。中型・大型商用車(M... もっと見る

 

 

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TechSci Research
テックサイリサーチ
2024年9月20日 US$4,900
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サマリー

中型・大型商用車用パワーステアリングの世界市場は、2023年に75.8億米ドルと評価され、2029年には126.3億米ドルに達すると予測され、予測期間中のCAGRは8.98%で成長すると予測されています。中型・大型商用車(M&HCV)パワーステアリング市場は、世界の自動車産業にとって重要なコンポーネントであり、トラック、バス、その他の大型輸送車両を含む大型商用車の安全かつ効率的で管理しやすい運転を保証する不可欠なシステムを提供している。パワーステアリングは、ドライバーの操作性、操縦性、車両全体の安全性を高める上で極めて重要な役割を担っており、特にかなりの積載量を長距離輸送するように設計された車両では重要な役割を担っている。
主な市場要因
規制遵守と安全基準
M&HCVパワーステアリング市場の主な促進要因は、自動車の安全性と排出ガスに関する規制が厳しくなっていることです。世界各国の政府は、事故を減らし交通安全を高めるために、ますます厳しい安全基準を導入している。これらの規制は、商用車に先進運転支援システム(ADAS)を組み込むことを要求することが多く、これらのシステムは、その機能のために正確で応答性の高いパワーステアリングに大きく依存しています。安全基準に加え、環境規制もメーカーに燃費向上と排出ガス削減を促している。このような基準を遵守するためには、従来の油圧システムと比較してエネルギー効率の高い電動パワーステアリング(EPS)システムの採用が必要になることがよくあります。メーカーは、安全基準と排出基準を同時に満たすのに役立つソリューションを求めているため、こうした規制に適合するパワーステアリングシステムに対する需要は、M&HCV市場の重要な推進力となっている。
商用車の電動化とハイブリッド化
自動車の電動化とハイブリッド化という広範なトレンドは、M&HCVパワーステアリング市場の主要な推進力である。世界がより持続可能な輸送の未来に向かうにつれ、電気自動車やハイブリッド商用車はますます一般的になってきている。電動パワーステアリング(EPS)は、エネルギー効率と電動化されたドライブトレインに適合するため、これらの車両に特に適している。電気およびハイブリッドM&HCVの採用は、政府のインセンティブ、環境意識、運用コスト削減の要望など、さまざまな要因によって推進されている。これらの車両は、特定のニーズに合わせたパワーステアリングシステムを必要とすることが多く、電動およびハイブリッド商用車に最適化されたシステムを開発・供給するパワーステアリングメーカーにとって成長機会となる。
主な市場課題
規制遵守と安全基準
厳しい規制要件と安全基準を満たすことは、M&HCVパワーステアリング市場の中心的な課題です。世界各国の政府は、事故を減らし交通安全を向上させるために、ますます厳格な安全規制を実施している。これらの規制は、商用車に先進運転支援システム(ADAS)を組み込むことを義務付けていることが多く、これらのシステムは、その機能性において正確で応答性の高いパワーステアリングに大きく依存しています。しかし、パワーステアリング・システムがこれらの安全基準を確実に満たすには、いくつかの課題があります。パワーステアリングメーカーは、信頼性と安全性を維持しながら、レーンキーピングアシストやアダプティブクルーズコントロールなどのADAS機能とシームレスにインターフェースできるシステムを開発するために、研究開発に投資しなければなりません。パワーステアリングのコンポーネントと、カメラやレーダーシステムなどのADASセンサーとの連携は複雑で、高度なエンジニアリングを必要とします。さらに、規制の状況は地域によって大きく異なることがあり、パワーステアリング・システムがさまざまな市場で異なる規格に適合していることを保証しなければならないメーカーにとっては、複雑さが増しています。課題は、車両の安全性や性能を損なうことなく、これらの多様な規制要件を満たすためにパワーステアリングソリューションを適合させ、カスタマイズすることにあります。
車両重量と積載量の増加
商用車、特に中型および大型セグメントでは、かなりの積載量を輸送するように設計されています。貨物の重量は、車両自体の質量と相まって、パワーステアリングシステムにかなりの負担をかけます。パワーステアリング・システムが性能と安全性を維持しながら高荷重に対応できるようにすることは、メーカーにとってもオペレーターにとっても継続的な課題です。ペイロードが重いと、パワーステアリングのコンポーネントの消耗が激しくなり、メンテナンスと交換のコストが高くなります。パワーステアリングシステムは、M&HCVが遭遇する厳しい条件と負荷に耐えることができる、堅牢で耐久性のあるものでなければなりません。パワーステアリング・システムにおいて、耐久性と効率および精度の必要性のバランスをとることは、繊細なエンジニアリングの課題です。パワーステアリングで節約できるエネルギーは、燃費の向上と運転コストの削減に貢献するため、効率も重要な考慮事項です。その結果、パワーステアリング・メーカーは、効率性を維持しながら重い積載量に対応できるシステムを開発し、耐荷重と省エネルギーの微妙なバランスを取るという課題に直面しています。
技術の複雑さとメンテナンス
パワーステアリング・システムの技術的複雑さが増していることも、M&HCVパワーステアリング市場が直面している課題です。電動パワーステアリング(EPS)やステア・バイ・ワイヤ技術を含む最新のパワーステアリング・システムには、複雑な電子部品、センサー、ソフトウェア制御が関わっている。これらの技術には多くの利点がある一方で、メンテナンスや修理の面でも課題がある。メンテナンス担当者や技術者は、これらの高度なシステムの問題を診断し、修正するために必要な知識と技能を備えていなければなりません。技術の急速な進歩に対応し続けることは、継続的な課題である。パワーステアリングシステムの適切な保守や修理を怠ると、M&HCVの運行者にとって安全上の危険や運行上の混乱につながる可能性があります。さらに、パワーステアリング技術の複雑さは、メンテナンスと修理のコストを増加させる可能性もあります。高度な電子部品やセンサーの交換にはコストがかかり、M&HCVの所有コスト全体を押し上げる可能性があります。メンテナンス・コストを管理可能な範囲に保ちながら、このような技術的な複雑さを克服することは、メーカーと事業者の双方にとって根強い課題である。
環境規制と持続可能性
進化する環境規制への準拠は、M&HCVパワーステアリング市場における重要な課題です。世界各国の政府は排出ガス規制を強化しており、メーカーは自動車の環境への影響を低減することを求められている。このため、油圧システムに比べてエネルギー効率が高く、環境に優しい電動パワーステアリング(EPS)システムの採用が進んでいる。EPSは持続可能性の目標や規制要件には合致しているものの、インフラや資源管理に関する課題がある。EPSシステムは電力に依存するため、堅牢な電気システムと充電インフラが必要となる。メーカーや事業者は、M&HCVへのEPSの普及を支えるために、インフラ整備に投資しなければならない。さらに、パワーステアリング・システムの電子部品の廃棄とリサイクルには、環境への影響を最小限に抑えるための慎重な配慮が必要である。課題は、パワーステアリングコンポーネントの環境に優しい廃棄・リサイクル方法を開発し、これらのシステムの製造と維持に関連する環境フットプリントに対処することにある。
主な市場動向
電動パワーステアリング(EPS)の優位性
M&HCVパワーステアリング市場で最も顕著な傾向のひとつは、電動パワーステアリング(EPS)システムの優位性が高まっていることである。EPSは、従来の油圧システムと比較して多くの利点があるため、大きな支持を得ている。EPSは、ステアリング補助が必要なときだけ電力を消費するため、エネルギー効率が高く、大型商用車の燃料節約に貢献する。さらに、EPSは正確な制御と応答性を提供し、これは重い荷物の取り扱いと多様な走行条件でのナビゲーションに不可欠です。業界が排出ガス削減と燃費向上に重点を置くようになるにつれ、M&HCVメーカーはEPS技術の採用を増やしている。EPSは持続可能性の目標や規制要件に合致しているため、多くの商用車メーカーにとって好ましい選択肢となっている。市場は油圧システムからの移行を目の当たりにしており、EPSはM&HCVの主要パワーステアリング・ソリューションとして引き続き台頭していくと予想される。
先進運転支援システム(ADAS)との統合
先進運転支援システム(ADAS)の統合は、M&HCVパワーステアリング市場におけるもう一つの変革傾向である。車線維持支援、アダプティブ・クルーズ・コントロール、衝突回避システムなどのADAS機能は、その機能性において正確で応答性の高いパワーステアリングに大きく依存しています。これらのシステムは、様々な状況下でドライバーに支援を提供することにより、車両の安全性を高めるものであり、大型車や重量車においては特に価値の高いものとなっています。M&HCVへのADAS技術の搭載は、いくつかの要因によって推進されている。第一に、世界的に厳しい安全規制に合致しているため、メーカー各社は高度な安全機能を車両に装備することを余儀なくされている。第二に、事故の削減と交通安全の向上を重視する業界の高まりに対応するためである。その結果、ADAS機能とシームレスにインターフェースするパワーステアリングシステムに対する需要が高まり、メーカーはADAS機能を効果的にサポートする電子制御ユニット(ECU)とソフトウェアアルゴリズムを強化したシステムを開発する必要に迫られている。この傾向は、M&HCVの安全性と効率性を確保する上でパワーステアリングが重要な役割を担っていることを強調している。
ステア・バイ・ワイヤ技術
ステアバイワイヤ技術は、M&HCVパワーステアリング市場に革命をもたらす可能性を秘めた新たなトレンドです。この技術は、ステアリングホイールと車輪の間の機械的な接続を排除し、電子制御で置き換える。ステア・バイ・ワイヤ・システムは、ドライバーの入力をステアリングの動きに変換するセンサーとアクチュエーターに依存しており、設計の柔軟性と革新の可能性を高めている。ステア・バイ・ワイヤ技術の採用には、いくつかの要因がある。ステアリング・システムの物理的な設置面積が縮小されるため、車室内のスペースが広くなり、車両設計の選択肢が広がります。自動駐車やカスタマイズ可能なステアリングフィールなどの高度な機能を実現し、ドライバーが運転体験をカスタマイズできるようになります。ステア・バイ・ワイヤシステムは、ステアリング制御の冗長性を提供することで安全性を高める可能性を秘めており、これは自律走行車や部品故障時に不可欠である。このトレンドが勢いを増すにつれて、メーカーはM&HCV特有のニーズに合わせたステア・バイ・ワイヤ・システムの開発を模索している。例えば、2023年9月、英国の電気自動車用ステアリング・システムのスペシャリストであるタイタンは、新しいステア・バイ・ワイヤ・システムを発表した。この技術革新は、小型商用車やトラックから高性能スーパーカーまで、幅広い少量生産車に適している。ステア・バイ・ワイヤ技術は、手動、電動(EPAS)、油圧システムを含むタイタンの既存のパワーステアリング・オプションのポートフォリオに追加される。しかし、このようなシステムは、ドライバーと道路利用者の安全を確保するために厳しい基準を満たさなければならないため、安全性、信頼性、規制認可の面で課題もある。
コネクティビティとテレマティクスの統合
コネクティビティとテレマティクスの統合は、M&HCVパワーステアリング市場の重要なトレンドとして浮上している。M&HCVを含む商用フリートは、車両性能とドライバー行動のリアルタイムモニタリングとデータ分析を可能にするテレマティクスシステムを装備するようになってきている。パワーステアリング・システムは、車両制御に不可欠であるため、この相互接続されたエコシステムの一部となりつつある。テレマティクスシステムはパワーステアリングシステムからデータを収集し、車両の使用状況、ドライバーの行動、システムの健全性に関する貴重な洞察を提供することができます。フリートマネージャーは、このデータを使用して、車両性能を最適化し、燃費を改善し、メンテナンス方法を強化することができます。さらに、パワーステアリングメーカーは、テレマティクス機能をシステムに直接統合する方法を模索しており、遠隔診断と予知保全を可能にすることで、フリートオペレータのダウンタイムと運用コストを削減することができる。例えば、2024年1月、タタ・モーターズは50万台の商用車をフリート・エッジ・プラットフォームにリンクさせるという重要な成果を達成した。フリート・エッジは、車両の状態、位置、ドライバーの行動に関するリアルタイムで実用的なデータを提供する。このプラットフォームは、車両所有者や車両管理者が情報に基づいた意思決定を行い、業務効率を高め、物流コストを削減し、収益性を高めるのに役立つ。
セグメント別インサイト
メカニズムの洞察
市場はさらに、電動パワーステアリング(EPS)、油圧式中型・大型商用車パワーステアリング(HPS)、電動油圧式中型・大型商用車パワーステアリング(EHPS)に細分化される。電動パワーステアリングのカテゴリーは、メーカーがすべての車種に電動パワーステアリングの展開を増やしているため、予測期間を通じて市場を支配すると予想される。電動パワーステアリングからステアバイワイヤ技術への進歩も、この分野の市場拡大を促進すると予想される。商用車に広く使用されているため、油圧パワーステアリングのカテゴリーは、予測期間を通じて市場で急上昇すると予測される。電子式中型・大型商用車用パワーステアリングは、耐荷重能力が制限されているため、商用車では機能しない。さらに、油圧式中型・大型商用車パワーステアリングは路面からの衝撃を吸収することができる。その漏れ、耐久性の低さ、振動の特徴から、手動ステアリングのカテゴリーは市場で着実に上昇すると予測されている。車両のステアリング操作には多大な人手が必要である。電動油圧式中型・大型商用車用パワーステアリングのカテゴリーは、予測期間中、自動車用ステアリング市場で大幅に増加すると予測される。従来の油圧式パワーステアリングと比較すると、よりスムーズで応答性の高いハンドリングを実現する。
地域別の洞察
アジア太平洋地域は、堅調な経済成長と急速な工業化に牽引され、世界の中型・大型商用車用パワーステアリング市場で圧倒的な力を持つようになった。商用車の生産と販売の大幅な増加を特徴とするこの地域の自動車セクターの拡大が、主導的地位を支えている。中国、インド、日本といった国々がこのトレンドの主役であり、中国はその広範な製造基盤と商用車需要の増加により最大の市場となっている。この地域の経済拡大は、インフラ・プロジェクトと物流活動の急増につながり、高度なパワー・ステアリング・システムを装備した中型・大型商用車に対する高い需要を生み出している。さらに、車両の改良に対する優遇措置や安全規制の強化といった政府の好意的な政策が、高度なステアリング技術の採用に寄与している。また、アジア太平洋地域における都市化の急速な進展とスマートシティの開発も、より効率的で信頼性の高いパワーステアリングシステムの必要性を高めている。
経済的要因に加え、技術の進歩と研究開発への多額の投資が、パワーステアリング市場におけるアジア太平洋地域の優位性を確固たるものにする上で重要な役割を果たしている。この地域の主要自動車メーカーと部品サプライヤーは、電動パワーステアリング(EPS)やステアバイワイヤシステムなどの新しいステアリング技術の革新と実装の最前線にいます。これらの技術革新は、車両性能とドライバーの快適性を高めるだけでなく、自動車産業における電動化と自動化に向けた世界的なトレンドにも合致している。アジア太平洋地域には大手自動車メーカーが存在し、サプライヤーのネットワークも充実しているため、さまざまな商用車セグメントで最先端のステアリング・ソリューションを迅速に展開することができる。この技術力は、先進商用車に対する需要の高まりと相まって、アジア太平洋地域を世界の中型・大型商用車パワーステアリング市場における主要プレーヤーとして位置づけています。
主要市場プレイヤー
- 株式会社ジェイテクト
- ゼット・エフ・フリードリヒスハーフェンAG
- ロバート・ボッシュGmbH
- ネクスティア・オートモーティブ・コーポレーション
- 日本精工株式会社
- 三菱電機株式会社
- HLマンド社
- 現代モービス
- 日立アステモ
- ティッセンクルップAG
レポートの範囲
本レポートでは、中型・大型商用車用パワーステアリングの世界市場を以下のカテゴリーに分類し、さらに業界動向についても詳述しています:
- 中型・大型商用車パワーステアリング市場:メカニズム別
o 電子パワーステアリング(EPS)
o 油圧パワーステアリング(HPS)
電動油圧パワーステアリング(EHPS)
- 中型・大型商用車パワーステアリング市場:コンポーネント別
o 油圧ポンプ
o センサー
o 電気モーター
o その他
- 中型・大型商用車パワーステアリング市場:地域別
o 北米
§ アメリカ合衆国
§ カナダ
§ メキシコ
o 欧州
§ フランス
§ イギリス
§ イタリア
§ ドイツ
§ スペイン
o アジア太平洋
§ 中国
§ インド
§ 日本
§ オーストラリア
§ 韓国
o 南米
§ ブラジル
§ アルゼンチン
§ コロンビア
o 中東・アフリカ
§ 南アフリカ
§ サウジアラビア
§ アラブ首長国連邦
§ トルコ
競合他社の状況
企業プロフィール:世界の中・大型商用車パワーステアリングマーケットに参入している主要企業の詳細分析
利用可能なカスタマイズ
TechSci Research社は、与えられた市場データをもとに、中型・大型商用車パワーステアリングの世界市場レポートを作成し、企業の特定のニーズに応じてカスタマイズを提供しています。本レポートでは以下のカスタマイズが可能です:
企業情報
- 追加市場参入企業(最大5社)の詳細分析とプロファイリング

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目次

1.はじめに
1.1.市場概要
1.2.レポートの主なハイライト
1.3.市場範囲
1.4.対象市場セグメント
1.5.調査対象期間
2.調査方法
2.1.研究の目的
2.2.ベースラインの方法
2.3.主要産業パートナー
2.4.主な協会と二次情報源
2.5.予測方法
2.6.データの三角測量と検証
2.7.仮定と限界
3.要旨
3.1.市場概要
3.2.市場予測
3.3.主要地域
3.4.主要セグメント
4.COVID-19が中・大型商用車パワステ世界市場に与える影響
5.中・大型商用車パワーステアリングの世界市場展望
5.1.市場規模と予測
5.1.1.金額ベース
5.2.市場シェアと予測
5.2.1.メカニズム別市場シェア分析(電子パワーステアリング(EPS)、油圧パワーステアリング(HPS)、電動油圧パワーステアリング)
5.2.2.コンポーネント別(油圧ポンプ、センサー、電動モーター、その他コンポーネント)
5.2.3.地域別市場シェア分析
5.2.3.1.アジア太平洋市場シェア分析
5.2.3.2.ヨーロッパ・CIS市場シェア分析
5.2.3.3.北米市場シェア分析
5.2.3.4.南米市場シェア分析
5.2.3.5.中東・アフリカ市場シェア分析
5.2.4.企業別市場シェア分析(上位5社、その他-金額ベース、2023年)
5.3.中・大型商用車パワーステアリングの世界市場マッピングと機会評価
5.3.1.メカニズム別市場マッピングと機会評価
5.3.2.コンポーネント別市場マッピングと機会評価
5.3.3.地域別市場マッピングと機会評価
6.北米の中・大型商用車パワーステアリング市場の展望
6.1.市場規模と予測
6.1.1.金額ベース
6.2.市場シェアと予測
6.2.1.メカニズム別市場シェア分析
6.2.2.コンポーネント別市場シェア分析
6.2.3.国別市場シェア分析
6.2.3.1.アメリカ市場シェア分析
6.2.3.2.メキシコ市場シェア分析
6.2.3.3.カナダ市場シェア分析
6.3.北米:国別分析
6.3.1.米国の中・大型商用車パワーステアリング市場の展望
6.3.1.1.市場規模と予測
6.3.1.1.1.金額ベース
6.3.1.2.市場シェアと予測
6.3.1.2.1.メカニズム別市場シェア分析
6.3.1.2.2.コンポーネント別市場シェア分析
6.3.2.カナダ中型・大型商用車パワステ市場の展望
6.3.2.1.市場規模・予測
6.3.2.1.1.金額ベース
6.3.2.2.市場シェアと予測
6.3.2.2.1.メカニズム別市場シェア分析
6.3.2.2.2.コンポーネント別市場シェア分析
6.3.3.メキシコ中型・大型商用車パワステ市場の展望
6.3.3.1.市場規模・予測
6.3.3.1.1.金額ベース
6.3.3.2.市場シェアと予測
6.3.3.2.1.メカニズム別市場シェア分析
6.3.3.2.2.コンポーネント別市場シェア分析
7.欧州中・大型商用車パワーステアリング市場展望
7.1.市場規模と予測
7.1.1.金額ベース
7.2.市場シェアと予測
7.2.1.メカニズム別市場シェア分析
7.2.2.コンポーネント別市場シェア分析
7.2.3.国別市場シェア分析
7.2.3.1.ドイツ市場シェア分析
7.2.3.2.スペイン市場シェア分析
7.2.3.3.フランス市場シェア分析
7.2.3.4.イタリア市場シェア分析
7.2.3.5.イギリス市場シェア分析
7.2.3.6.その他のヨーロッパ・CIS市場シェア分析
7.3.ヨーロッパ国別分析
7.3.1.ドイツの中・大型商用車パワーステアリング市場の展望
7.3.1.1.市場規模と予測
7.3.1.1.1.金額ベース
7.3.1.2.市場シェアと予測
7.3.1.2.1.メカニズム別市場シェア分析
7.3.1.2.2.コンポーネント別市場シェア分析
7.3.2.イギリス中型・大型商用車パワーステアリング市場の展望
7.3.2.1.市場規模・予測
7.3.2.1.1.金額ベース
7.3.2.2.市場シェアと予測
7.3.2.2.1.メカニズム別市場シェア分析
7.3.2.2.2.コンポーネント別市場シェア分析
7.3.3.イタリアの中・大型商用車用パワーステアリング市場の展望
7.3.3.1.市場規模・予測
7.3.3.1.1.金額ベース
7.3.3.2.市場シェアと予測
7.3.3.2.1.メカニズム別市場シェア分析
7.3.3.2.2.コンポーネント別市場シェア分析
7.3.4.フランス中型・大型商用車パワステ市場の展望
7.3.4.1.市場規模・予測
7.3.4.1.1.金額ベース
7.3.4.2.市場シェアと予測
7.3.4.2.1.メカニズム別市場シェア分析
7.3.4.2.2.コンポーネント別市場シェア分析
7.3.5.スペインの中・大型商用車用パワーステアリング市場の展望
7.3.5.1.市場規模・予測
7.3.5.1.1.金額ベース
7.3.5.2.市場シェアと予測
7.3.5.2.1.メカニズム別市場シェア分析
7.3.5.2.2.コンポーネント別市場シェア分析
8.アジア太平洋地域の中・大型商用車パワーステアリング市場の展望
8.1.市場規模と予測
8.1.1.金額ベース
8.2.市場シェアと予測
8.2.1.メカニズム別市場シェア分析
8.2.2.コンポーネント別市場シェア分析
8.2.3.国別市場シェア分析
8.2.3.1.中国市場シェア分析
8.2.3.2.インド市場シェア分析
8.2.3.3.日本市場シェア分析
8.2.3.4.韓国市場シェア分析
8.2.3.5.オーストラリア市場シェア分析
8.2.3.6.その他のアジア太平洋地域市場シェア分析
8.3.アジア太平洋地域国別分析
8.3.1.中国中型・大型商用車パワーステアリング市場展望
8.3.1.1.市場規模と予測
8.3.1.1.1.金額ベース
8.3.1.2.市場シェアと予測
8.3.1.2.1.メカニズム別
8.3.1.2.2.成分別
8.3.2.インドの中・大型商用車パワーステアリングマーケットの展望
8.3.2.1.市場規模と予測
8.3.2.1.1.金額ベース
8.3.2.2.市場シェアと予測
8.3.2.2.1.メカニズム別市場シェア分析
8.3.2.2.2.コンポーネント別市場シェア分析
8.3.3.日本の中・大型商用車用パワーステアリング市場の展望
8.3.3.1.市場規模と予測
8.3.3.1.1.金額ベース
8.3.3.2.市場シェアと予測
8.3.3.2.1.メカニズム別市場シェア分析
8.3.3.2.2.コンポーネント別市場シェア分析
8.3.4.韓国中・大型商用車パワーステアリング市場の展望
8.3.4.1.市場規模と予測
8.3.4.1.1.金額ベース
8.3.4.2.市場シェアと予測
8.3.4.2.1.メカニズム別市場シェア分析
8.3.4.2.2.コンポーネント別市場シェア分析
8.3.5.オーストラリア中型・大型商用車パワステ市場の展望
8.3.5.1.市場規模・予測
8.3.5.1.1.金額ベース
8.3.5.2.市場シェアと予測
8.3.5.2.1.メカニズム別市場シェア分析
8.3.5.2.2.コンポーネント別市場シェア分析
9.南米の中・大型商用車パワーステアリング市場の展望
9.1.市場規模・予測
9.1.1.金額ベース
9.2.市場シェアと予測
9.2.1.メカニズム別市場シェア分析
9.2.2.コンポーネント別市場シェア分析
9.2.3.国別市場シェア分析
9.2.3.1.ブラジル市場シェア分析
9.2.3.2.アルゼンチン市場シェア分析
9.2.3.3.コロンビア市場シェア分析
9.2.3.4.その他の南米市場シェア分析
9.3.南米:国別分析
9.3.1.ブラジル中型・大型商用車パワーステアリング市場の展望
9.3.1.1.市場規模と予測
9.3.1.1.1.金額ベース
9.3.1.2.市場シェアと予測
9.3.1.2.1.メカニズム別市場シェア分析
9.3.1.2.2.コンポーネント別市場シェア分析
9.3.2.アルゼンチン中型・大型商用車パワステ市場の展望
9.3.2.1.市場規模・予測
9.3.2.1.1.金額ベース
9.3.2.2.市場シェアと予測
9.3.2.2.1.メカニズム別市場シェア分析
9.3.2.2.2.コンポーネント別市場シェア分析
9.3.3.コロンビアの中・大型商用車用パワーステアリング市場の展望
9.3.3.1.市場規模&予測
9.3.3.1.1.金額ベース
9.3.3.2.市場シェアと予測
9.3.3.2.1.メカニズム別市場シェア分析
9.3.3.2.2.コンポーネント別市場シェア分析
10.中東・アフリカの中型・大型商用車パワーステアリング市場の展望
10.1.市場規模と予測
10.1.1.金額ベース
10.2.市場シェアと予測
10.2.1.メカニズム別市場シェア分析
10.2.2.コンポーネント別市場シェア分析
10.2.3.国別市場シェア分析
10.2.3.1.南アフリカ市場シェア分析
10.2.3.2.サウジアラビア市場シェア分析
10.2.3.3.UAE市場シェア分析
10.2.3.4.トルコ市場シェア分析
10.2.3.5.その他の中東・アフリカ市場シェア分析
10.3.中東・アフリカ国別分析
10.3.1.南アフリカの中・大型商用車パワーステアリング市場の展望
10.3.1.1.市場規模と予測
10.3.1.1.1.金額ベース
10.3.1.2.市場シェアと予測
10.3.1.2.1.メカニズム別市場シェア分析
10.3.1.2.2.コンポーネント別市場シェア分析
10.3.2.サウジアラビアの中型・大型商用車パワステ市場の展望
10.3.2.1.市場規模・予測
10.3.2.1.1.金額ベース
10.3.2.2.市場シェアと予測
10.3.2.2.1.メカニズム別市場シェア分析
10.3.2.2.2.コンポーネント別市場シェア分析
10.3.3.UAE中・大型商用車パワステ市場の展望
10.3.3.1.市場規模・予測
10.3.3.1.1.金額ベース
10.3.3.2.市場シェアと予測
10.3.3.2.1.メカニズム別市場シェア分析
10.3.3.2.2.コンポーネント別市場シェア分析
10.3.4.トルコ中型・大型商用車パワステ市場の展望
10.3.4.1.市場規模・予測
10.3.4.1.1.金額ベース
10.3.4.2.市場シェアと予測
10.3.4.2.1.メカニズム別市場シェア分析
10.3.4.2.2.コンポーネント別市場シェア分析
11.SWOT分析
11.1.強み
11.2.弱み
11.3.機会
11.4.脅威
12.市場ダイナミクス
12.1.市場促進要因
12.2.市場の課題
13.市場動向
14.競争環境
14.1.会社概要(主要10社まで)
14.1.1.ロバート・ボッシュGmbH
14.1.1.1.会社概要
14.1.1.2.主要製品
14.1.1.3.財務状況(入手可能な限り)
14.1.1.4.最近の動向
14.1.1.5.主要経営陣
14.1.2.ネクスティア・オートモーティブ・コーポレーション
14.1.2.1.会社概要
14.1.2.2.主要製品
14.1.2.3.財務状況(入手可能な限り)
14.1.2.4.最近の動向
14.1.2.5.主要経営陣
14.1.3.ゼット・エフ・フリードリヒスハーフェンAG
14.1.3.1.会社概要
14.1.3.2.主要製品
14.1.3.3.財務状況(入手可能な限り)
14.1.3.4.最近の動向
14.1.3.5.主要経営陣
14.1.4.株式会社ジェイテクト
14.1.4.1.会社概要
14.1.4.2.主要製品
14.1.4.3.財務状況(入手可能な限り)
14.1.4.4.最近の動向
14.1.4.5.主要経営陣
14.1.5.日本精工株式会社
14.1.5.1.会社概要
14.1.5.2.主要製品
14.1.5.3.財務状況(入手可能な限り)
14.1.5.4.最近の動向
14.1.5.5.主要経営陣
14.1.6.三菱電機株式会社
14.1.6.1.会社概要
14.1.6.2.主要製品
14.1.6.3.財務状況(入手可能な限り)
14.1.6.4.最近の動向
14.1.6.5.主要経営陣
14.1.7.HLマンド社
14.1.7.1.会社概要
14.1.7.2.主要製品
14.1.7.3.財務状況(在庫状況による)
14.1.7.4.最近の動向
14.1.7.5.主要経営陣
14.1.8.現代モービス
14.1.8.1.会社概要
14.1.8.2.主要製品
14.1.8.3.財務状況(入手可能な限り)
14.1.8.4.最近の動向
14.1.8.5.主要経営陣
14.1.9.日立アステモ
14.1.9.1.会社概要
14.1.9.2.主要製品
14.1.9.3.財務状況(入手可能な限り)
14.1.9.4.最近の動向
14.1.9.5.主要経営陣
14.1.10.ティッセンクルップAG
14.1.10.1.会社概要
14.1.10.2.主要製品
14.1.10.3.財務状況(入手可能な限り)
14.1.10.4.最近の動向
14.1.10.5.主要経営陣
15.戦略的提言
15.1.重点分野
15.1.1.対象地域
15.1.2.メカニズム別ターゲット
15.1.3.成分別ターゲット
16.会社概要・免責事項

 

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Summary

Global Medium & Heavy Commercial Vehicle Power Steering Market was valued at USD 7.58 billion in 2023 and is anticipated to reach USD 12.63 Billion by 2029, growing with a CAGR of 8.98% during fthe forecast period. The medium and heavy commercial vehicle (M&HCV) power steering market is a critical component of the global automotive industry, providing essential systems that ensure safe, efficient, and manageable operations of large commercial vehicles, including trucks, buses, and other heavy-duty transport vehicles. Power steering plays a pivotal role in enhancing driver control, maneuverability, and overall vehicle safety, especially in vehicles designed to carry substantial payloads over long distances.
Key Market Drivers
Regulatory Compliance and Safety Standards
A primary driver in the M&HCV power steering market is the stringent regulatory landscape governing vehicle safety and emissions. Governments worldwide are implementing increasingly strict safety standards to reduce accidents and enhance road safety. These regulations often require the incorporation of advanced driver assistance systems (ADAS) in commercial vehicles, which rely heavily on precise and responsive power steering for their functionality. In addition to safety standards, environmental regulations are pushing manufacturers to improve fuel efficiency and reduce emissions. Compliance with these standards often requires the adoption of electric power steering (EPS) systems, which are more energy-efficient compared to traditional hydraulic systems. The demand for power steering systems that align with these regulations is a significant driver in the M&HCV market, as manufacturers seek solutions that help them meet safety and emissions standards simultaneously.
Electrification and Hybridization of Commercial Vehicles
The broader trend of vehicle electrification and hybridization is a major driver for the M&HCV power steering market. As the world moves towards a more sustainable transportation future, electric and hybrid commercial vehicles are becoming increasingly common. Electric power steering (EPS) is particularly well-suited for these vehicles, as it aligns with their energy efficiency and electrified drivetrains. The adoption of electric and hybrid M&HCVs is driven by various factors, including government incentives, environmental consciousness, and the desire to reduce operational costs. These vehicles often require power steering systems tailored to their specific needs, presenting a growth opportunity for power steering manufacturers to develop and supply systems optimized for electric and hybrid commercial vehicles.
Key Market Challenges
Regulatory Compliance and Safety Standards
Meeting stringent regulatory requirements and safety standards is a central challenge for the M&HCV power steering market. Governments worldwide are implementing increasingly rigorous safety regulations to reduce accidents and improve road safety. These regulations often mandate the incorporation of advanced driver assistance systems (ADAS) into commercial vehicles, systems that heavily rely on precise and responsive power steering for their functionality. However, ensuring that power steering systems meet these safety standards poses several challenges. Power steering manufacturers must invest in research and development to develop systems that can seamlessly interface with ADAS features, such as lane-keeping assist and adaptive cruise control, while maintaining reliability and safety. The coordination between power steering components and ADAS sensors, such as cameras and radar systems, is complex and requires sophisticated engineering. Furthermore, the regulatory landscape can vary significantly from one region to another, adding complexity for manufacturers who must ensure that their power steering systems comply with different standards in various markets. The challenge lies in adapting and customizing power steering solutions to meet these diverse regulatory requirements without compromising vehicle safety or performance.
Increasing Vehicle Weight and Payload
Commercial vehicles, particularly in the medium and heavy segments, are designed to transport substantial payloads. The weight of cargo, coupled with the vehicle's own mass, places considerable strain on power steering systems. Ensuring that power steering systems can handle heavy loads while maintaining performance and safety is an ongoing challenge for manufacturers and operators alike. Heavy payloads can lead to increased wear and tear on power steering components, resulting in higher maintenance and replacement costs. Power steering systems must be robust and durable, capable of withstanding the demanding conditions and loads encountered by M&HCVs. Balancing the need for durability with efficiency and precision in power steering systems is a delicate engineering challenge. Efficiency is also a key consideration, as every ounce of energy saved in power steering contributes to better fuel efficiency and lower operating costs. As a result, power steering manufacturers face the challenge of developing systems that can handle heavy payloads while remaining efficient, striking a delicate balance between load-bearing capacity and energy conservation.
Technological Complexity and Maintenance
The increasing technological complexity of power steering systems is another challenge facing the M&HCV power steering market. Modern power steering systems, including electric power steering (EPS) and steer-by-wire technology, involve intricate electronic components, sensors, and software controls. While these technologies offer numerous benefits, they also pose challenges in terms of maintenance and repair. Maintenance personnel and technicians must be equipped with the knowledge and skills required to diagnose and rectify issues in these advanced systems. Keeping up with the rapid pace of technological advancements is a continuous challenge. Failure to properly maintain or repair power steering systems can lead to safety hazards and operational disruptions for M&HCV operators. Furthermore, the intricacies of power steering technology can also increase the cost of maintenance and repairs. Advanced electronic components and sensors can be costly to replace, adding to the overall ownership costs of M&HCVs. Navigating this technological complexity while keeping maintenance costs manageable is a persistent challenge for both manufacturers and operators.
Environmental Regulations and Sustainability
Compliance with evolving environmental regulations is a key challenge in the M&HCV power steering market. Governments worldwide are tightening emissions standards, requiring manufacturers to reduce the environmental impact of their vehicles. This has led to the adoption of electric power steering (EPS) systems, which are more energy-efficient and environmentally friendly compared to hydraulic systems. While EPS aligns well with sustainability goals and regulatory requirements, it presents challenges related to infrastructure and resource management. EPS systems rely on electric power, necessitating the availability of robust electrical systems and charging infrastructure. Manufacturers and operators must invest in infrastructure development to support the widespread adoption of EPS in M&HCVs. Moreover, the disposal and recycling of electronic components in power steering systems require careful consideration to minimize environmental impact. The challenge lies in developing eco-friendly disposal and recycling practices for power steering components and addressing the environmental footprint associated with manufacturing and maintaining these systems.
Key Market Trends
Electric Power Steering (EPS) Dominance
One of the most prominent trends in the M&HCV power steering market is the growing dominance of electric power steering (EPS) systems. EPS has gained significant traction due to its numerous advantages over traditional hydraulic systems. EPS is more energy-efficient, as it consumes power only when steering assistance is needed, contributing to fuel savings in large commercial vehicles. Additionally, EPS offers precise control and responsiveness, which is crucial for handling heavy loads and navigating through diverse driving conditions. As the industry places a growing emphasis on reducing emissions and enhancing fuel efficiency, manufacturers of M&HCVs are increasingly adopting EPS technology. It aligns well with sustainability goals and regulatory requirements, making it the preferred choice for many commercial vehicle manufacturers. The market is witnessing a transition away from hydraulic systems, and EPS is expected to continue its ascendancy as the primary power steering solution for M&HCVs.
Integration with Advanced Driver Assistance Systems (ADAS)
The integration of advanced driver assistance systems (ADAS) is another transformative trend in the M&HCV power steering market. ADAS features, such as lane-keeping assist, adaptive cruise control, and collision avoidance systems, rely heavily on precise and responsive power steering for their functionality. These systems enhance vehicle safety by providing assistance to drivers in various situations, making them particularly valuable in the context of large and heavy vehicles. The incorporation of ADAS technologies into M&HCVs is driven by several factors. Firstly, it aligns with stringent safety regulations worldwide, compelling manufacturers to equip their vehicles with advanced safety features. Secondly, it addresses the industry's growing emphasis on reducing accidents and improving road safety. As a result, the demand for power steering systems that seamlessly interface with ADAS functionalities is on the rise, pushing manufacturers to develop systems with enhanced electronic control units (ECUs) and software algorithms that support ADAS features effectively. This trend underscores the critical role of power steering in ensuring the safety and efficiency of M&HCV operations.
Steer-by-Wire Technology
Steer-by-wire technology is an emerging trend that holds the potential to revolutionize the M&HCV power steering market. This technology eliminates the mechanical connection between the steering wheel and the wheels, replacing it with electronic controls. Steer-by-wire systems rely on sensors and actuators to translate the driver's input into steering movements, offering greater design flexibility and potential for innovation. The adoption of steer-by-wire technology is driven by several factors. It reduces the physical footprint of the steering system, creating more space in the cabin and enhancing vehicle design options. It enables advanced features such as automated parking and customizable steering feel, allowing drivers to tailor their driving experience. Steer-by-wire systems have the potential to enhance safety by offering redundancy in steering control, which is critical for autonomous vehicles and in the event of component failures. As this trend gains momentum, manufacturers are exploring the development of steer-by-wire systems tailored to the specific needs of M&HCVs. For instance, in September 2023, Titan, a UK-based specialist in electric vehicle steering systems, unveiled a new steer-by-wire system. This innovation is suitable for a wide range of low-volume vehicles, from light commercial vehicles and trucks to high-performance supercars. The steer-by-wire technology adds to Titan’s existing portfolio of power steering options, which includes manual, electric (EPAS), and hydraulic systems. However, it also presents challenges in terms of safety, reliability, and regulatory approval, as such systems must meet stringent standards to ensure driver and road user safety.
Connectivity and Telematics Integration
Connectivity and telematics integration are emerging as significant trends in the M&HCV power steering market. Commercial fleets, including M&HCVs, are increasingly equipped with telematics systems that enable real-time monitoring and data analysis of vehicle performance and driver behavior. Power steering systems, being integral to vehicle control, are becoming part of this interconnected ecosystem. Telematics systems can collect data from power steering systems, providing valuable insights into vehicle usage, driver behavior, and system health. Fleet managers can use this data to optimize vehicle performance, improve fuel efficiency, and enhance maintenance practices. Additionally, power steering manufacturers are exploring ways to integrate telematics functionality directly into their systems, enabling remote diagnostics and predictive maintenance, which can reduce downtime and operational costs for fleet operators. For instance, in January 2024, Tata Motors reached a significant achievement by linking 500,000 commercial vehicles to its Fleet Edge platform. Fleet Edge provides real-time, actionable data on vehicle condition, location, and driver behavior. This platform helps vehicle owners and fleet managers make informed decisions, enhance operational efficiency, cut logistics costs, and increase profitability.
Segmental Insights
Mechanism Insights
The market is further subdivided into Electric power steering (EPS), hydraulic Medium & Heavy Commercial Vehicle power steering (HPS), and electro-hydraulic Medium & Heavy Commercial Vehicle power steering (EHPS). The electric power steering category is expected to dominate the market throughout the projected period, owing to manufacturers' increased deployment of electric power steering in all vehicle types. Advances in electric power steering to steer-by-wire technology are also expected to promote market expansion in this area. Because of its widespread use in commercial vehicles, the hydraulic power steering category is predicted to rise rapidly in the market throughout the projection period. Because of its restricted load-bearing capability, electronic Medium & Heavy Commercial Vehicle power steering does not function in commercial vehicles. Furthermore, hydraulic Medium & Heavy Commercial Vehicle power steering is capable of absorbing road shocks. Because of its leaking, less durability, and vibration features, the manual steering category is predicted to rise steadily in the market. Steering the vehicle involves significant human effort. The electro-hydraulic Medium & Heavy Commercial Vehicle power steering category is predicted to increase significantly in the automotive steering market over the forecast period. When compared to conventional hydraulic power steering, it delivers smoother and more responsive handling.
Regional Insights
The Asia-Pacific region has emerged as a dominant force in the global medium and heavy commercial vehicle power steering market, driven by robust economic growth and rapid industrialization. The region's expansive automotive sector, characterized by a significant increase in commercial vehicle production and sales, underpins its leading position. Countries such as China, India, and Japan are pivotal players in this trend, with China being the largest market due to its extensive manufacturing base and increasing demand for commercial vehicles. The region's economic expansion has led to an upsurge in infrastructure projects and logistics activities, creating a high demand for medium and heavy commercial vehicles equipped with advanced power steering systems. Furthermore, favorable government policies, such as incentives for vehicle upgrades and stricter safety regulations, contribute to the adoption of sophisticated steering technologies. The rapid growth in urbanization and the development of smart cities in the Asia-Pacific region also drive the need for more efficient and reliable power steering systems.
In addition to economic factors, technological advancements and significant investments in research and development play a crucial role in solidifying the Asia-Pacific region’s dominance in the power steering market. Major automotive manufacturers and component suppliers in the region are at the forefront of innovating and implementing new steering technologies, such as electric power steering (EPS) and steer-by-wire systems. These innovations not only enhance vehicle performance and driver comfort but also align with the global trend towards electrification and automation in the automotive industry. The presence of established automotive giants and a thriving network of suppliers in the Asia-Pacific region facilitates the rapid deployment of cutting-edge steering solutions across various commercial vehicle segments. This technological prowess, combined with a growing demand for advanced commercial vehicles, positions the Asia-Pacific region as the leading player in the global medium and heavy commercial vehicle power steering market.
Key Market Players
• JTEKT corporation
• ZF Friedrichshafen AG
• Robert Bosch GmbH
• Nexteer Automotive Corporation
• NSK Ltd.
• Mitsubishi Electric Corporation
• HL Mando Corp.
• Hyundai Mobis
• Hitachi Astemo, Ltd.
• Thyssenkrupp AG
Report Scope:
In this report, the Global Medium & Heavy Commercial Vehicle Power Steering Market has been segmented into the following categories, in addition to the industry trends which have also been detailed below:
• Medium & Heavy Commercial Vehicle Power Steering Market, By Mechanism:
o Electronic power steering (EPS)
o Hydraulic power steering (HPS)
o Electro-Hydraulic power steering (EHPS)
• Medium & Heavy Commercial Vehicle Power Steering Market, By Component:
o Hydraulic Pump
o Sensors
o Electric Motor
o Others
• Medium & Heavy Commercial Vehicle Power Steering Market, By Region:
o North America
§ United States
§ Canada
§ Mexico
o Europe
§ France
§ United Kingdom
§ Italy
§ Germany
§ Spain
o Asia-Pacific
§ China
§ India
§ Japan
§ Australia
§ South Korea
o South America
§ Brazil
§ Argentina
§ Colombia
o Middle East & Africa
§ South Africa
§ Saudi Arabia
§ UAE
§ Turkey
Competitive Landscape
Company Profiles: Detailed analysis of the major companies present in the Global Medium & Heavy Commercial Vehicle Power Steering Market.
Available Customizations:
Global Medium & Heavy Commercial Vehicle Power Steering Market report with the given market data, TechSci Research offers customizations according to a company's specific needs. The following customization options are available for the report:
Company Information
• Detailed analysis and profiling of additional market players (up to five).



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Table of Contents

1. Introduction
1.1. Market Overview
1.2. Key Highlights of the Report
1.3. Market Coverage
1.4. Market Segments Covered
1.5. Research Tenure Considered
2. Research Methodology
2.1. Objective of the Study
2.2. Baseline Methodology
2.3. Key Industry Partners
2.4. Major Association and Secondary Sources
2.5. Forecasting Methodology
2.6. Data Triangulation & Validation
2.7. Assumptions and Limitations
3. Executive Summary
3.1. Market Overview
3.2. Market Forecast
3.3. Key Regions
3.4. Key Segments
4. Impact of COVID-19 on Global Medium & Heavy Commercial Vehicle Power Steering Market
5. Global Medium & Heavy Commercial Vehicle Power Steering Market Outlook
5.1. Market Size & Forecast
5.1.1. By Value
5.2. Market Share & Forecast
5.2.1. By Mechanism Market Share Analysis (Electronic power steering (EPS), Hydraulic power steering (HPS) and Electro-Hydraulic Power Steering)
5.2.2. By Component (Hydraulic Pump, Sensors, Electric Motor, and other components)
5.2.3. By Regional Market Share Analysis
5.2.3.1. Asia-Pacific Market Share Analysis
5.2.3.2. Europe & CIS Market Share Analysis
5.2.3.3. North America Market Share Analysis
5.2.3.4. South America Market Share Analysis
5.2.3.5. Middle East & Africa Market Share Analysis
5.2.4. By Company Market Share Analysis (Top 5 Companies, Others - By Value, 2023)
5.3. Global Medium & Heavy Commercial Vehicle Power Steering Market Mapping & Opportunity Assessment
5.3.1. By Mechanism Market Mapping & Opportunity Assessment
5.3.2. By Component Market Mapping & Opportunity Assessment
5.3.3. By Regional Market Mapping & Opportunity Assessment
6. North America Medium & Heavy Commercial Vehicle Power Steering Market Outlook
6.1. Market Size & Forecast
6.1.1. By Value
6.2. Market Share & Forecast
6.2.1. By Mechanism Market Share Analysis
6.2.2. By Component Market Share Analysis
6.2.3. By Country Market Share Analysis
6.2.3.1. United States Market Share Analysis
6.2.3.2. Mexico Market Share Analysis
6.2.3.3. Canada Market Share Analysis
6.3. North America: Country Analysis
6.3.1. United States Medium & Heavy Commercial Vehicle Power Steering Market Outlook
6.3.1.1. Market Size & Forecast
6.3.1.1.1. By Value
6.3.1.2. Market Share & Forecast
6.3.1.2.1. By Mechanism Market Share Analysis
6.3.1.2.2. By Component Market Share Analysis
6.3.2. Canada Medium & Heavy Commercial Vehicle Power Steering Market Outlook
6.3.2.1. Market Size & Forecast
6.3.2.1.1. By Value
6.3.2.2. Market Share & Forecast
6.3.2.2.1. By Mechanism Market Share Analysis
6.3.2.2.2. By Component Market Share Analysis
6.3.3. Mexico Medium & Heavy Commercial Vehicle Power Steering Market Outlook
6.3.3.1. Market Size & Forecast
6.3.3.1.1. By Value
6.3.3.2. Market Share & Forecast
6.3.3.2.1. By Mechanism Market Share Analysis
6.3.3.2.2. By Component Market Share Analysis
7. Europe Medium & Heavy Commercial Vehicle Power Steering Market Outlook
7.1. Market Size & Forecast
7.1.1. By Value
7.2. Market Share & Forecast
7.2.1. By Mechanism Market Share Analysis
7.2.2. By Component Market Share Analysis
7.2.3. By Country Market Share Analysis
7.2.3.1. Germany Market Share Analysis
7.2.3.2. Spain Market Share Analysis
7.2.3.3. France Market Share Analysis
7.2.3.4. Italy Market Share Analysis
7.2.3.5. United Kingdom Market Share Analysis
7.2.3.6. Rest of Europe & CIS Market Share Analysis
7.3. Europe: Country Analysis
7.3.1. Germany Medium & Heavy Commercial Vehicle Power Steering Market Outlook
7.3.1.1. Market Size & Forecast
7.3.1.1.1. By Value
7.3.1.2. Market Share & Forecast
7.3.1.2.1. By Mechanism Market Share Analysis
7.3.1.2.2. By Component Market Share Analysis
7.3.2. United Kingdom Medium & Heavy Commercial Vehicle Power Steering Market Outlook
7.3.2.1. Market Size & Forecast
7.3.2.1.1. By Value
7.3.2.2. Market Share & Forecast
7.3.2.2.1. By Mechanism Market Share Analysis
7.3.2.2.2. By Component Market Share Analysis
7.3.3. Italy Medium & Heavy Commercial Vehicle Power Steering Market Outlook
7.3.3.1. Market Size & Forecast
7.3.3.1.1. By Value
7.3.3.2. Market Share & Forecast
7.3.3.2.1. By Mechanism Market Share Analysis
7.3.3.2.2. By Component Market Share Analysis
7.3.4. France Medium & Heavy Commercial Vehicle Power Steering Market Outlook
7.3.4.1. Market Size & Forecast
7.3.4.1.1. By Value
7.3.4.2. Market Share & Forecast
7.3.4.2.1. By Mechanism Market Share Analysis
7.3.4.2.2. By Component Market Share Analysis
7.3.5. Spain Medium & Heavy Commercial Vehicle Power Steering Market Outlook
7.3.5.1. Market Size & Forecast
7.3.5.1.1. By Value
7.3.5.2. Market Share & Forecast
7.3.5.2.1. By Mechanism Market Share Analysis
7.3.5.2.2. By Component Market Share Analysis
8. Asia-Pacific Medium & Heavy Commercial Vehicle Power Steering Market Outlook
8.1. Market Size & Forecast
8.1.1. By Value
8.2. Market Share & Forecast
8.2.1. By Mechanism Market Share Analysis
8.2.2. By Component Market Share Analysis
8.2.3. By Country Market Share Analysis
8.2.3.1. China Market Share Analysis
8.2.3.2. India Market Share Analysis
8.2.3.3. Japan Market Share Analysis
8.2.3.4. South Korea Market Share Analysis
8.2.3.5. Australia Market Share Analysis
8.2.3.6. Rest of Asia-Pacific Market Share Analysis
8.3. Asia-Pacific: Country Analysis
8.3.1. China Medium & Heavy Commercial Vehicle Power Steering Market Outlook
8.3.1.1. Market Size & Forecast
8.3.1.1.1. By Value
8.3.1.2. Market Share & Forecast
8.3.1.2.1. By Mechanism
8.3.1.2.2. By Component
8.3.2. India Medium & Heavy Commercial Vehicle Power Steering Market Outlook
8.3.2.1. Market Size & Forecast
8.3.2.1.1. By Value
8.3.2.2. Market Share & Forecast
8.3.2.2.1. By Mechanism Market Share Analysis
8.3.2.2.2. By Component Market Share Analysis
8.3.3. Japan Medium & Heavy Commercial Vehicle Power Steering Market Outlook
8.3.3.1. Market Size & Forecast
8.3.3.1.1. By Value
8.3.3.2. Market Share & Forecast
8.3.3.2.1. By Mechanism Market Share Analysis
8.3.3.2.2. By Component Market Share Analysis
8.3.4. South Korea Medium & Heavy Commercial Vehicle Power Steering Market Outlook
8.3.4.1. Market Size & Forecast
8.3.4.1.1. By Value
8.3.4.2. Market Share & Forecast
8.3.4.2.1. By Mechanism Market Share Analysis
8.3.4.2.2. By Component Market Share Analysis
8.3.5. Australia Medium & Heavy Commercial Vehicle Power Steering Market Outlook
8.3.5.1. Market Size & Forecast
8.3.5.1.1. By Value
8.3.5.2. Market Share & Forecast
8.3.5.2.1. By Mechanism Market Share Analysis
8.3.5.2.2. By Component Market Share Analysis
9. South America Medium & Heavy Commercial Vehicle Power Steering Market Outlook
9.1. Market Size & Forecast
9.1.1. By Value
9.2. Market Share & Forecast
9.2.1. By Mechanism Market Share Analysis
9.2.2. By Component Market Share Analysis
9.2.3. By Country Market Share Analysis
9.2.3.1. Brazil Market Share Analysis
9.2.3.2. Argentina Market Share Analysis
9.2.3.3. Colombia Market Share Analysis
9.2.3.4. Rest of South America Market Share Analysis
9.3. South America: Country Analysis
9.3.1. Brazil Medium & Heavy Commercial Vehicle Power Steering Market Outlook
9.3.1.1. Market Size & Forecast
9.3.1.1.1. By Value
9.3.1.2. Market Share & Forecast
9.3.1.2.1. By Mechanism Market Share Analysis
9.3.1.2.2. By Component Market Share Analysis
9.3.2. Argentina Medium & Heavy Commercial Vehicle Power Steering Market Outlook
9.3.2.1. Market Size & Forecast
9.3.2.1.1. By Value
9.3.2.2. Market Share & Forecast
9.3.2.2.1. By Mechanism Market Share Analysis
9.3.2.2.2. By Component Market Share Analysis
9.3.3. Colombia Medium & Heavy Commercial Vehicle Power Steering Market Outlook
9.3.3.1. Market Size & Forecast
9.3.3.1.1. By Value
9.3.3.2. Market Share & Forecast
9.3.3.2.1. By Mechanism Market Share Analysis
9.3.3.2.2. By Component Market Share Analysis
10. Middle East and Africa Medium & Heavy Commercial Vehicle Power Steering Market Outlook
10.1. Market Size & Forecast
10.1.1. By Value
10.2. Market Share & Forecast
10.2.1. By Mechanism Market Share Analysis
10.2.2. By Component Market Share Analysis
10.2.3. By Country Market Share Analysis
10.2.3.1. South Africa Market Share Analysis
10.2.3.2. Saudi Arabia Market Share Analysis
10.2.3.3. UAE Market Share Analysis
10.2.3.4. Turkey Market Share Analysis
10.2.3.5. Rest of Middle East & Africa Market Share Analysis
10.3. Middle East and Africa: Country Analysis
10.3.1. South Africa Medium & Heavy Commercial Vehicle Power Steering Market Outlook
10.3.1.1. Market Size & Forecast
10.3.1.1.1. By Value
10.3.1.2. Market Share & Forecast
10.3.1.2.1. By Mechanism Market Share Analysis
10.3.1.2.2. By Component Market Share Analysis
10.3.2. Saudi Arabia Medium & Heavy Commercial Vehicle Power Steering Market Outlook
10.3.2.1. Market Size & Forecast
10.3.2.1.1. By Value
10.3.2.2. Market Share & Forecast
10.3.2.2.1. By Mechanism Market Share Analysis
10.3.2.2.2. By Component Market Share Analysis
10.3.3. UAE Medium & Heavy Commercial Vehicle Power Steering Market Outlook
10.3.3.1. Market Size & Forecast
10.3.3.1.1. By Value
10.3.3.2. Market Share & Forecast
10.3.3.2.1. By Mechanism Market Share Analysis
10.3.3.2.2. By Component Market Share Analysis
10.3.4. Turkey Medium & Heavy Commercial Vehicle Power Steering Market Outlook
10.3.4.1. Market Size & Forecast
10.3.4.1.1. By Value
10.3.4.2. Market Share & Forecast
10.3.4.2.1. By Mechanism Market Share Analysis
10.3.4.2.2. By Component Market Share Analysis
11. SWOT Analysis
11.1. Strength
11.2. Weakness
11.3. Opportunities
11.4. Threats
12. Market Dynamics
12.1. Market Drivers
12.2. Market Challenges
13. Market Trends & Developments
14. Competitive Landscape
14.1. Company Profile(Up to 10 major Companies)
14.1.1. Robert Bosch GmbH
14.1.1.1. Company Details
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14.1.2.1. Company Details
14.1.2.2. Key Product Offered
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14.1.2.4. Recent Developments
14.1.2.5. Key Management Personnel
14.1.3. ZF Friedrichshafen AG
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14.1.4. JTEKT Corporation
14.1.4.1. Company Details
14.1.4.2. Key Product Offered
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