世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

舶用推進・補助動力市場 - 世界の産業規模、シェア、動向、機会、予測、燃料タイプ別(ディーゼル、液化天然ガス(LNG)、液化石油ガス(LPG)、天然ガス、バッテリー、アンモニア、水素、その他)、用途別(推進、補助), 定格出力別(1,000kW未満、1,000~2,000kW、2,001~3,000kW、3,001~4,000kW、4,001~5,000kW), 船舶タイプ別(タンカー/運搬船、はしけ/貨物船、防衛船、クルーズ船、その他), 地域別, 競争相手別, 2019~2029F


Marine Propulsion and Auxiliary Power Market - Global Industry Size, Share, Trends, Opportunity, and Forecast, Segmented By Fuel Type (Diesel, Liquefied Natural Gas (LNG), Liquefied Petroleum Gas (LPG), Natural Gas, Battery, Ammonia, Hydrogen, Others), By Application (Propulsion, Auxiliary), By Power Rating (<1,000 kW, 1,000-2,000 kW, 2,001-3,000 kW, 3,001-4,000 kW, 4,001-5,000 kW), By Vessel Type (Tankers/Carriers, Barges/Cargo Vessels, Defense Vessels, Cruise Ships, Others), By Region, By Competition, 2019-2029F

舶用推進・補助動力市場は、2023年に90億8000万米ドルと評価され、2029年までのCAGRは12.19%で、予測期間には堅調な成長が予測されている。舶用推進・補助動力市場とは、舶用船舶の推進と発電に不可欠なシステム... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
TechSci Research
テックサイリサーチ
2024年4月3日 US$4,900
シングルユーザライセンス
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
181 英語

 

サマリー

舶用推進・補助動力市場は、2023年に90億8000万米ドルと評価され、2029年までのCAGRは12.19%で、予測期間には堅調な成長が予測されている。舶用推進・補助動力市場とは、舶用船舶の推進と発電に不可欠なシステムと技術の設計、製造、販売に特化した産業セグメントを指す。この市場には、主推進エンジン、補助エンジン、推進システム(プロペラやスラスターなど)、補助発電システムなど、多様な製品とソリューションが含まれる。この市場の主要コンポーネントには、さまざまな燃料を動力源とするエンジン、電気推進システム、燃料効率の最適化、排出量の削減、さまざまな海上用途における船舶の信頼性の高い運航を目的とした技術などがある。この市場は、貨物船、コンテナ船、クルーズ船、艦艇、オフショア支援船、フェリーなど、幅広い船舶に対応している。海洋推進・補助動力市場のダイナミクスは、国際貿易動向、環境規制、技術進歩、海運業界全体の経済健全性などの要因によって影響を受ける。業界が効率性の向上と環境負荷の低減に対する要求のバランスを取ろうと努力する中、市場は技術革新、持続可能性、世界的な海事基準への準拠に重点を置きながら進化を続けています。世界中の経済が統合を続ける中、商品や商品の効率的な移動の需要によって、海上輸送が顕著に急増している。海運業は世界貿易の基幹産業として、原材料、最終製品、エネルギー資源の移動を促進している。主要な推進要因のひとつは、大洋を横断する物品の輸送量の増加に対応するため、コンテナ船隊の規模が拡大していることである。このため、船舶がより大きな積荷に対応できるだけでなく、より高い効率で運航できるよう、先進的な船舶推進システムや補助動力システムを開発・採用する必要がある。サプライチェーンの複雑化とジャスト・イン・タイム納品の必要性は、信頼性が高く強力な舶用推進技術への需要をさらに高めている。さらに、主要航路の戦略的立地と輸送時間短縮の要求から、最先端の推進システムを搭載した船舶への嗜好が高まっている。厳しい環境規制と持続可能性への取り組み世界の海運業界は、ますます厳しくなる規制と持続可能性の重視の高まりにより、環境フットプリントの削減への圧力が高まっている。政府機関や国際機関は、特に大気汚染や水質汚濁の大きな原因となっている海運セクターにおいて、排出を抑制するための対策を導入している。こうした規制を受けて、船舶推進・補助動力市場は、よりクリーンで持続可能な技術へのシフトを経験している。液化天然ガス(LNG)、水素、バイオ燃料などの代替燃料の採用が拡大しており、これらは排出基準を満たすだけでなく、より持続可能で環境に優しい海運業に貢献している。さらに、温室効果ガスの排出削減に向けた業界の取り組みの一環として、ハイブリッド推進システムや電気推進システムの統合が加速している。これらの技術は、環境規制に適合しているだけでなく、燃料効率やメンテナンス要件の削減による運航コストの節約も実現する。推進システムの技術的進歩と革新技術的進歩の急速なペースは、世界の舶用推進・補助動力市場の状況を形成する極めて重要な原動力である。デジタル化と自動化が海事産業に不可欠になるにつれ、最先端技術を活用した推進システムの開発に注目が集まっている。重要な傾向の1つは、船舶推進システムに人工知能(AI)と機械学習アルゴリズムを取り入れることである。これらの技術は、予知保全を可能にし、燃料消費を最適化し、システム全体の効率を高める。さらに、スマートセンサーとコネクティビティ・ソリューションの統合により、推進システムをリアルタイムで監視・制御することが可能になり、船舶運航者はデータ主導の意思決定で性能を最適化することができる。これらの技術的進歩は、船舶推進の信頼性と効率を向上させるだけでなく、船舶と乗組員の全体的な安全性にも貢献している。技術革新の追求は従来の推進方法にとどまらず、ウォータージェット推進や空気潤滑システムといった従来とは異なるアプローチへの関心が高まっている。これらの技術革新は、燃費効率、操縦性、環境への影響など、海事産業における特定の課題に対処することを目的としている。技術が進化し続ける中、舶用推進・補助動力市場は、ダイナミックな海事情勢の中で競争力を提供する最先端のソリューションに対する需要が急増することが予想される。クルーズ船と旅客船への需要拡大クルーズ船と旅客船分野は、世界の舶用推進・補助動力市場の大きな原動力となっている。旅行・観光産業は著しい成長を遂げており、クルーズ休暇を選ぶ人が増えている。クルーズ船や旅客船に対するこのような需要の急増は、これらの船舶の安全性、快適性、効率性を確保するために必要な推進・動力システムに直接的な影響を及ぼしている。特にクルーズ船はより洗練され、大型化しており、効率的に航行し、現代の旅行者の期待に応えるためには高度な推進技術が必要となっている。豪華なアメニティや船内サービスの需要は、十分なパワーを提供するだけでなく、静かで振動の少ない推進システムを必要とし、乗客の全体的な体験を向上させます。環境維持に対するクルーズ業界のコミットメントは、よりクリーンで燃料効率の高い推進システムの採用をさらに後押ししています。クルーズ運航会社は、排出ガスを削減し、船舶が環境に与える影響を最小限に抑える技術に投資しており、環境意識の高い旅行者の期待に応え、さまざまな海域の規制要件を満たしている。クルーズ船と旅客船市場が拡大を続ける中、船舶推進・補助動力市場は、これらの船舶特有の要件に合わせた革新的で効率的な推進ソリューションの必要性によって、持続的な成長が見込まれる。オフショアエネルギー資源の探査と開発の増加石油やガスなどのオフショアエネルギー資源の探査と開発は、世界の船舶推進・補助動力市場に影響を与える主要な推進要因である。オフショア活動では、深海や過酷な気象条件などの厳しい環境で操業できる堅牢な推進システムを備えた特殊な船舶が必要とされることが多い。オフショア・エネルギー部門では、掘削、生産、保守作業をサポートするため、高い信頼性と操縦性を備えた船舶が求められている。このため、海水の腐食作用、極端な温度差、海洋作業の動的性質に耐える推進技術への投資が増加している。さらに、オフショア・エネルギー産業が持続可能な慣行を取り入れるにつれて、環境に優しい推進ソリューションを取り入れることが重視されるようになっている。さらに、オフショア・エネルギー産業が持続可能な活動を取り入れるにつれて、環境に優しい推進ソリューションを取り入れることが重視されるようになっている。これには、オフショア活動による環境への影響を最小限に抑えるための電気推進システムやハイブリッド推進システム、代替燃料の採用が含まれる。特に、洋上風力発電所では、設置、保守、メンテナンス活動のために、強力で信頼性の高い推進システムを装備した特殊な船舶が必要とされる。洋上エネルギー資源の探査と開発が拡大し続ける中、海洋推進・補助動力市場は、洋上部門特有の課題に合わせた高度な推進ソリューションに対する需要の増加から利益を得る態勢が整っている。新興海洋市場におけるインフラ整備新興海洋市場で進行中のインフラ整備は、世界の海洋推進・補助動力市場に影響を与える重要な推進要因である。アジア、アフリカ、南米などの地域の経済が急成長を遂げるにつれて、港湾開発、航路、沿岸インフラなどの海事活動も並行して増加しています。新たに開発された港湾や航路では、効率的で信頼性の高い推進システムを備えた近代的な船舶が必要とされています。これらの新興海事市場における貨物輸送、旅客フェリー、艦艇の需要は、先進推進技術への投資を促進している。これらの地域の造船業者とオペレーターは、最適な性能、燃料効率、国際環境基準への適合を提供する推進ソリューションを求めている。政府政策が市場を促進する可能性が高い海事セクターの排出規制と環境規制世界各地の政府は、海事産業が環境に与える影響をますます認識するようになっており、排出規制と環境持続可能性を強化するための厳しい政策を実施している。大気汚染や水質汚染に関する懸念に対処するため、多くの国や国際機関が船舶用燃料の硫黄含有量を制限する規制を導入している。例えば、国際海事機関(IMO)は、有害な水生生物の拡散を防止するため、船舶のバラスト水および沈殿物の制御および管理に関する国際条約を実施した。さらに、IMO の MARPOL 附属書 VI は、船舶用燃料の硫黄含有量に制限を設け、海事部門におけるよりクリーンな推進技術と代替燃料の採用を促進している。これらの規制イニシアチブは、船舶用推進・補助動力市場に大きな影響を及ぼし、メーカーは排出基準に適合するシステムを開発・供給するよう求められている。船舶運航会社は、排ガス浄化システム(スクラバー)、低硫黄燃料、先進推進システムなどの技術に投資し、これらの規制を確実に遵守する必要に迫られている。その結果、環境に優しい推進ソリューションの市場が拡大し、海運業界では持続可能な慣行へのシフトが進んでいる。グリーン・テクノロジーと代替燃料の採用に対するインセンティブ世界各国の政府は、さまざまなインセンティブや補助金を通じて、海運セクターにおけるグリーン・テクノロジーと代替燃料の採用を積極的に奨励している。インセンティブには、エネルギー効率の高い技術や低排出推進システムに投資する船主に対する税額控除、助成金、補助金などが含まれる。一部の政府は、既存の船舶を環境に優しい技術で改造するための財政支援を提供し、世界の海事船隊のアップグレードを促進している。こうしたイニシアチブは、船舶運航会社にとって環境に優しい推進ソリューションを経済的に実行可能なものにし、それによって環境に優しい技術の普及を促進することを目的としている。財政的インセンティブを提供することで、政府は革新的で持続可能な海洋推進ソリューションへと市場を誘導する上で極めて重要な役割を果たしている。船主は、LNG推進、電気およびハイブリッド・システム、先進的な低燃費エンジンなどの技術の統合を優先するよう奨励される。その結果、舶用推進・補助動力市場はこうした政策の影響を受け、メーカーは政府のインセンティブに後押しされたより環境に優しい代替品への需要に応えている。海上安全・航行規制海上輸送の安全性とセキュリティを確保することは、世界各国の政府にとって最優先事項である。国際海事機関(IMO)の規制(海上人命安全条約(SOLAS)など)は、推進システムや補助動力システムに関連するものを含め、船舶の安全要件を概説しています。これらの規制は、船舶が厳しい条件下でも安全に運航できるように、非常用電源、航行装置、推進力の冗長性などの側面をカバーしています。政府は、海事当局や船級協会を通じて、これらの安全規制の遵守を義務付けています。各国政府は、海事当局や船級協会を通じてこれらの安全規制の遵守を義務付けています。造船会社や推進システムメーカーは、これらの厳しい安全基準を満たす機器を設計・製造しなければなりません。海上の安全に関連する政策も推進システムの設計と建造に影響を与え、進化する安全基準を満たす技術の進歩につながっている。技術革新のための研究開発助成金舶用推進・補助動力分野の技術革新を促進するため、多くの政府が研究開発(R&D)助成金と資金を提供し、技術進歩を奨励している。これらの政策は、効率を高め、排出を削減し、海事産業全体の持続可能性に貢献する最先端の推進技術の開発を支援することを目的としている。政府が後援する研究開発イニシアチブは、多くの場合、業界関係者、研究機関、および学界の協力を伴う。政府は研究プロジェクトに財政支援を提供することで、新しい推進コンセプト、材料、製造プロセスの探求を刺激する。この協力的なアプローチは、世界の船舶推進・補助動力市場を前進させる画期的な技術の出現を促進する。こうした助成金は、革新的なソリューションの創出を支援するだけでなく、世界市場における国内産業の競争力強化にも貢献する。メーカーや研究者は、経済的・環境的に大きな利益をもたらす可能性のある推進技術の新たなフロンティアを探求する意欲に燃えている。その結果、舶用推進分野の研究開発を促進する政府の政策は、市場の軌道を形成する上で重要な役割を果たす。国家安全保障と防衛要件世界各国の政府は、国家安全保障と防衛上の懸念に対処するための政策を策定しており、舶用推進・補助動力市場、特に海軍分野に影響を及ぼしている。国防上の要件として、海軍艦隊の戦略的機動性、ステルス能力、作戦効果を高めるために、最先端の推進技術の統合が必要になることが多い。政府は、信頼性、耐久性、厳しい環境下での性能など、特定の防衛基準を満たす推進システムの開発と取得に予算を割り当てている。メーカーが防衛機関と協力して軍事用途に合わせた推進ソリューションを設計・供給する中、こうした政策が船舶推進分野における技術革新を後押ししている。地政学的な考慮が引き続き防衛政策を形作るため、舶用推進・補助動力市場は防衛部門からの持続的な需要を経験し、この分野の技術進歩と経済成長に貢献する。港湾・水路へのインフラ投資港湾・水路のインフラ開発に関連する政府の政策は、舶用推進・補助動力市場に直接的な影響を与える。港湾施設、航行インフラ、水路開発への投資は、効率的な推進システムを装備した船舶の需要に影響を与える。政府は、経済成長と国際貿易を促進する上で、整備され近代化された港湾が極めて重要な役割を果たすことを認識している。政府は、経済成長と国際貿易を促進する上で、整備され近代化された港湾が極めて重要な役割を担っていることを認識している。港湾施設の拡張と改良を目的とした政策は、高度な推進力と補助動力技術を備えた船舶の需要に貢献している。近代的な港湾では、迅速なターンアラウンドタイム、正確な操縦、効率的なエネルギー利用が可能な船舶が必要とされ、革新的な推進ソリューションの採用が推進されている。主な市場課題進化する環境規制とコンプライアンス圧力世界の舶用推進・補助動力市場が直面する主な課題の1つは、環境規制の日進月歩の状況と、それに伴うコンプライアンス圧力である。国際海事機関(IMO)のMARPOL附属書VIや欧州連合の監視・報告・検証(MRV)規則のような地域的イニシアチブなどのこれらの規制は、硫黄酸化物(SOx)、窒素酸化物(NOx)、粒子状物質などの汚染物質に関する厳しい制限を定めています。船舶運航者は、よりクリーンな推進技術や代替燃料の採用、あるいは排ガス浄化システム(スクラバー)の設置によって、これらの規制値を遵守することが求められている。まず、これらの規制が急速に進化しているため、ますます厳しくなる基準に適合する推進システムを開発し、適合させるための絶え間ない技術革新が必要となる。第二に、地域規制の多様性が、グローバル市場で事業を展開するメーカーに複雑さをもたらしている。船舶は航路や寄港する港によってさまざまな規格に準拠しなければならず、メーカーはさまざまな規制要件を満たすことができる汎用性の高いソリューションを提供することが課題となっている。海運業界の経済変動と不確実性世界の舶用推進・補助動力市場は、広範な海運業界における経済変動と不確実性に起因する重大な課題に直面している。海運業界は景気変動に敏感で、新造船、推進システム、補助動力技術の需要に直接影響を与えます。海運業界は景気変動の影響を受けやすいため、新造船、推進システム、補助動力技術の需要に直接的な影響を与える。景気後退期には、海運会社はしばしば財務上の制約に直面し、新造船の発注が減少したり、推進システムのアップグレードへの投資が延期されたりする。COVID-19パンデミックによる最近の混乱は、不測の事態に対する海運業界の脆弱性を例証している。ロックダウン、サプライチェーンの寸断、消費者需要の減退は、海運活動の減少をもたらし、海運会社の財務の健全性に影響を与え、船舶推進・補助動力市場に波及効果をもたらした。さらに、地政学的緊張や貿易紛争は、海運業界内の投資判断に影響を与える不確実な雰囲気を作り出す可能性がある。これらの課題に対処するため、舶用推進・補助動力市場の関係者は、経済の不確実性に対する回復力を高める戦略を採用する必要がある。これには、製品の多様化、新市場の開拓、柔軟な生産能力の確立などが含まれる。また、メーカー、船主、規制機関の間の協力的な取り組みも、世界市場の成長を維持しながら経済的な課題を乗り切ることができる、より安定した適応力のある業界作りに貢献することができる。主な市場動向推進システムのデジタル化と自動化舶用推進・補助動力市場は、デジタル化、自動化、遠隔監視ソリューションへのパラダイムシフトを目の当たりにしている。センサー、接続性、データ分析、人工知能(AI)の進歩により、性能を最適化し、信頼性を向上させ、運用コストを削減するスマート推進システムの開発が可能になっている。高度なセンサーと予測分析機能を備えた統合推進制御システムは、エンジン・パラメーター、燃料消費量、排出量のリアルタイム監視と最適化を可能にする。さらに、ダイナミック・ポジショニング・システム(DPS)、アジマススラスター、ポッド型推進システムなどの自動化技術の統合は、船舶の操縦性、操船能力、運航効率に革命をもたらしている。自動推進システムは、推進機能と操舵機能の正確な制御を可能にし、手動介入への依存を減らし、厳しい環境条件下での船舶運航の安全性を高める。ディーゼル燃料はエネルギー密度が高く、単位体積または重量あたり大量のエネルギーを含んでいる。このため、船舶は比較的コンパクトなスペースに大量のエネルギーを蓄えることができ、長距離の移動や長時間の海上航行に実用的な選択肢となる:ディーゼル・エンジンは、燃料を機械エネルギーに変換する効率の高さで知られている。この効率は、燃料消費が運航コストに直接影響する船舶用途では極めて重要です。ディーゼルエンジンの効率は、海洋産業における人気の一因となっている:インフラ:ディーゼルのインフラは世界的に確立されている。港湾や海洋施設には、ディーゼル燃料の取り扱いや流通に必要なインフラが整っていることが多い。このような既存のインフラにより、ディーゼルは多くの舶用事業者にとって便利で利用しやすい選択肢となっている:ディーゼルエンジンは、その信頼性と耐久性で有名です。船舶が荒天や長時間の操業に遭遇する可能性のある外洋の厳しい条件下では、ディーゼルエンジンの堅牢な性質は大きな利点となる:ディーゼルエンジンは汎用性が高く、小型ボートから大型貨物船まで、幅広い船舶用途に使用できる。欧州は、海運貿易、造船、海軍活動において豊かな遺産を誇っており、オランダ、ノルウェー、ドイツ、英国などの国々は、何世紀にもわたって海運革新の歴史的リーダーとしての役割を果たしてきた。オランダ、ノルウェー、ドイツ、イギリスなどの国々は、何世紀にもわたって海事技術革新の歴史的リーダーとしての役割を果たしてきた。この地域には、ロッテルダム、アントワープ、ハンブルク、ロンドンなど、世界最大かつ最も利用者の多い港があり、欧州の海運業が堅調であることを裏付けている。欧州は、海運業界における環境管理および持続可能性イニシアチブの最前線に位置しています。温室効果ガスの排出や海洋汚染をめぐる懸念が高まる中、よりクリーンで効率的な推進技術を採用することへの圧力が高まっている。欧州企業は、ハイブリッド推進システム、LNGエンジン、電気推進などの革新的なソリューションの開発を率先することで、巧みに対応してきた。欧州の海事産業における研究開発イニシアチブの推進には、政府の支援と資金提供が極めて重要な役割を果たしている。ホライゾン・ヨーロッパや欧州海事漁業基金(EMFF)のような注目すべきプログラムは、船舶推進効率の向上、排出ガスの最小化、安全基準の強化を目的としたプロジェクトにリソースを割り当てている。欧州海事界では、業界関係者、研究機関、学界間のパートナーシップを育み、協力と知識交換の文化が繁栄している。欧州海事安全庁(EMSA)のような機関は、推進技術、安全プロトコル、環境保全に関連する情報、ベストプラクティスの普及、基準の策定を促進している。欧州は、船舶推進および補助動力システムの進歩に特化した海事クラスター、技術ハブ、研究センターを包含する活気あるイノベーション・エコシステムを維持している。ロールス・ロイス・マリーン、バルチラ、MANエナジー・ソリューションズ、ABBグループなどの大手企業が、最先端の推進技術や補助動力ソリューションの開発を主導している。欧州企業は、効率的で環境的に持続可能な舶用推進技術に対する急増する需要に世界規模で対応する戦略的立場にある。主要市場プレイヤー:ABB Ltd. - Caterpillar Inc. - Cummins Inc. - MAN Energy Solutions - 三菱重工業株式会社 - Rolls-Royce plc - Siemens AG - Wärtsilä Corporation - ヤンマーホールディングス株式会社 - Hyundai Heavy Industries Co.レポートスコープ:本レポートでは、海洋推進および補助動力の世界市場を、以下に詳述した業界動向に加えて、以下のカテゴリーに分類しています:o ディーゼル液化天然ガス(LNG) o 液化石油ガス(LPG) o 天然ガス o バッテリー yo アンモニア o 水素 o その他 - 舶用推進力および補助動力市場:用途別 o 推進力 o 補助 - 舶用推進力および補助動力市場:出力定格別:o <1,000 kWo 1,000-2,000 kWo 2,001-3,000 kWo 3,001-4,000 kWo 4,001-5,000 kW●舶用推進・補助動力市場:船舶タイプ別 o タンカー/運搬船 o はしけ/貨物船 o 防衛船 o 客船 o その他●舶用推進・補助動力市場:地域別:o 北米 米国 カナダ メキシコo 欧州 フランス 英国 イタリア ドイツ スペインo アジア太平洋 中国 インド 日本 オーストラリア 韓国o 南米 ブラジル アルゼンチン コロンビアo 中東・アフリカ 南アフリカ サウジアラビア アラブ首長国連邦 クウェート トルコ競合情勢企業プロフィール:利用可能なカスタマイズ:海洋推進および補助動力市場の世界市場レポートは、所定の市場データを使用して、Tech Sci Research社は、企業の特定のニーズに応じてカスタマイズを提供します。本レポートでは以下のカスタマイズが可能です:企業情報-追加市場プレイヤーの詳細分析とプロファイリング(最大5社)。

ページTOPに戻る


目次

1.製品概要
1.1.市場の定義
1.2.市場の範囲
1.2.1.対象市場
1.2.2.調査対象年
1.3.主要市場セグメント
2.調査方法
2.1.調査目的
2.2.ベースライン方法論
2.3.調査範囲の設定
2.4.前提条件と限界
2.5.調査ソース
2.5.1.二次調査
2.5.2.一次調査
2.6.市場調査のアプローチ
2.6.1.ボトムアップアプローチ
2.6.2.トップダウンアプローチ
2.7.市場規模市場シェアの算出方法
2.8.予測手法
2.8.1.データ三角測量の検証
3.エグゼクティブサマリー
4.顧客の声
5.世界の舶用推進・補助動力市場の展望
5.1.市場規模予測
5.1.1.金額別
5.2.市場シェア予測
5.2.1.燃料タイプ別(ディーゼル、液化天然ガス(LNG)、液化石油ガス(LPG)、天然ガス、バッテリー、アンモニア、水素、その他)
5.2.2.用途別(推進、補助)
5.2.3.出力定格別(<1,000kW、1,000~2,000kW、2,001~3,000kW、3,001~4,000kW、4,001~5,000kW)
5.2.4.船種別(タンカー/運搬船、バージ/貨物船、防衛船、クルーズ船、その他)
5.2.5.地域別
5.2.6.企業別(2023年)
5.3.市場地図
6.北米の舶用推進・補助動力市場展望
6.1.市場規模予測
6.1.1.金額別
6.2.市場シェア予測
6.2.1.燃料タイプ別
6.2.2.用途別
6.2.3.出力定格別
6.2.4.船舶タイプ別
6.2.5.国別
6.3.北米国別分析
6.3.1.米国舶用推進・補助動力市場の展望
6.3.1.1.市場規模予測
6.3.1.1.1.金額別
6.3.1.2.市場シェア予測
6.3.1.2.1.燃料タイプ別
6.3.1.2.2.用途別
6.3.1.2.3.定格出力別
6.3.1.2.4.船舶タイプ別
6.3.2.カナダ舶用推進・補助動力市場の展望
6.3.2.1.市場規模予測
6.3.2.1.1.金額別
6.3.2.2.市場シェア予測
6.3.2.2.1.燃料タイプ別
6.3.2.2.2.用途別
6.3.2.2.3.定格出力別
6.3.2.2.4.船舶タイプ別
6.3.3.メキシコ舶用推進・補助動力市場の展望
6.3.3.1.市場規模予測
6.3.3.1.1.金額別
6.3.3.2.市場シェア予測
6.3.3.2.1.燃料タイプ別
6.3.3.2.2.用途別
6.3.3.2.3.定格出力別
6.3.3.2.4.船舶タイプ別
7.欧州舶用推進・補助動力市場の展望
7.1.市場規模予測
7.1.1.金額別
7.2.市場シェア予測
7.2.1.燃料タイプ別
7.2.2.用途別
7.2.3.出力定格別
7.2.4.船舶タイプ別
7.2.5.国別
7.3.ヨーロッパ国別分析
7.3.1.ドイツ舶用推進・補助動力市場の展望
7.3.1.1.市場規模予測
7.3.1.1.1.金額別
7.3.1.2.市場シェア予測
7.3.1.2.1.燃料タイプ別
7.3.1.2.2.用途別
7.3.1.2.3.定格出力別
7.3.1.2.4.船舶タイプ別
7.3.2.英国舶用推進・補助動力市場の展望
7.3.2.1.市場規模予測
7.3.2.1.1.金額別
7.3.2.2.市場シェア予測
7.3.2.2.1.燃料タイプ別
7.3.2.2.2.用途別
7.3.2.2.3.定格出力別
7.3.2.2.4.船舶タイプ別
7.3.3.イタリア舶用推進・補助動力市場の展望
7.3.3.1.市場規模予測
7.3.3.1.1.金額別
7.3.3.2.市場シェア予測
7.3.3.2.1.燃料タイプ別
7.3.3.2.2.用途別
7.3.3.2.3.定格出力別
7.3.3.2.4.船舶タイプ別
7.3.4.フランス舶用推進・補助動力市場の展望
7.3.4.1.市場規模予測
7.3.4.1.1.金額別
7.3.4.2.市場シェア予測
7.3.4.2.1.燃料タイプ別
7.3.4.2.2.用途別
7.3.4.2.3.定格出力別
7.3.4.2.4.船舶タイプ別
7.3.5.スペイン舶用推進・補助動力市場の展望
7.3.5.1.市場規模予測
7.3.5.1.1.金額別
7.3.5.2.市場シェア予測
7.3.5.2.1.燃料タイプ別
7.3.5.2.2.用途別
7.3.5.2.3.定格出力別
7.3.5.2.4.船舶タイプ別
8.アジア太平洋地域の舶用推進・補助動力市場の展望
8.1.市場規模予測
8.1.1.金額別
8.2.市場シェア予測
8.2.1.燃料タイプ別
8.2.2.用途別
8.2.3.出力定格別
8.2.4.船舶タイプ別
8.2.5.国別
8.3.アジア太平洋国別分析
8.3.1.中国舶用推進・補助動力市場の展望
8.3.1.1.市場規模予測
8.3.1.1.1.金額別
8.3.1.2.市場シェア予測
8.3.1.2.1.燃料タイプ別
8.3.1.2.2.用途別
8.3.1.2.3.定格出力別
8.3.1.2.4.船舶タイプ別
8.3.2.インド舶用推進・補助動力市場の展望
8.3.2.1.市場規模予測
8.3.2.1.1.金額別
8.3.2.2.市場シェア予測
8.3.2.2.1.燃料タイプ別
8.3.2.2.2.用途別
8.3.2.2.3.定格出力別
8.3.2.2.4.船舶タイプ別
8.3.3.日本舶用推進・補助動力市場の展望
8.3.3.1.市場規模予測
8.3.3.1.1.金額別
8.3.3.2.市場シェア予測
8.3.3.2.1.燃料タイプ別
8.3.3.2.2.用途別
8.3.3.2.3.定格出力別
8.3.3.2.4.船舶タイプ別
8.3.4.韓国舶用推進・補助動力市場の展望
8.3.4.1.市場規模予測
8.3.4.1.1.金額別
8.3.4.2.市場シェア予測
8.3.4.2.1.燃料タイプ別
8.3.4.2.2.用途別
8.3.4.2.3.定格出力別
8.3.4.2.4.船舶タイプ別
8.3.5.オーストラリア舶用推進・補助動力市場の展望
8.3.5.1.市場規模予測
8.3.5.1.1.金額別
8.3.5.2.市場シェア予測
8.3.5.2.1.燃料タイプ別
8.3.5.2.2.用途別
8.3.5.2.3.定格出力別
8.3.5.2.4.船舶タイプ別
9.南米の舶用推進・補助動力市場の展望
9.1.市場規模予測
9.1.1.金額別
9.2.市場シェア予測
9.2.1.燃料タイプ別
9.2.2.用途別
9.2.3.出力定格別
9.2.4.船舶タイプ別
9.2.5.国別
9.3.南アメリカ国別分析
9.3.1.ブラジル海洋推進・補助動力市場の展望
9.3.1.1.市場規模予測
9.3.1.1.1.金額別
9.3.1.2.市場シェア予測
9.3.1.2.1.燃料タイプ別
9.3.1.2.2.用途別
9.3.1.2.3.定格出力別
9.3.1.2.4.船舶タイプ別
9.3.2.アルゼンチン舶用推進・補助動力市場の展望
9.3.2.1.市場規模予測
9.3.2.1.1.金額別
9.3.2.2.市場シェア予測
9.3.2.2.1.燃料タイプ別
9.3.2.2.2.用途別
9.3.2.2.3.定格出力別
9.3.2.2.4.船舶タイプ別
9.3.3.コロンビア舶用推進・補助動力市場の展望
9.3.3.1.市場規模予測
9.3.3.1.1.金額別
9.3.3.2.市場シェア予測
9.3.3.2.1.燃料タイプ別
9.3.3.2.2.用途別
9.3.3.2.3.定格出力別
9.3.3.2.4.船舶タイプ別
10.中東・アフリカの船舶推進・補助動力市場展望
10.1.市場規模予測
10.1.1.金額別
10.2.市場シェア予測
10.2.1.燃料タイプ別
10.2.2.用途別
10.2.3.出力定格別
10.2.4.船舶タイプ別
10.2.5.国別
10.3.中東・アフリカ国別分析
10.3.1.南アフリカ海洋推進・補助動力市場の展望
10.3.1.1.市場規模予測
10.3.1.1.1.金額別
10.3.1.2.市場シェア予測
10.3.1.2.1.燃料タイプ別
10.3.1.2.2.用途別
10.3.1.2.3.定格出力別
10.3.1.2.4.船舶タイプ別
10.3.2.サウジアラビアの舶用推進・補助動力市場の展望
10.3.2.1.市場規模予測
10.3.2.1.1.金額別
10.3.2.2.市場シェア予測
10.3.2.2.1.燃料タイプ別
10.3.2.2.2.用途別
10.3.2.2.3.定格出力別
10.3.2.2.4.船舶タイプ別
10.3.3.UAE舶用推進・補助動力市場の展望
10.3.3.1.市場規模予測
10.3.3.1.1.金額別
10.3.3.2.市場シェア予測
10.3.3.2.1.燃料タイプ別
10.3.3.2.2.用途別
10.3.3.2.3.定格出力別
10.3.3.2.4.船舶タイプ別
10.3.4.クウェート舶用推進・補助動力市場の展望
10.3.4.1.市場規模予測
10.3.4.1.1.金額別
10.3.4.2.市場シェア予測
10.3.4.2.1.燃料タイプ別
10.3.4.2.2.用途別
10.3.4.2.3.定格出力別
10.3.4.2.4.船舶タイプ別
10.3.5.トルコ舶用推進・補助動力市場の展望
10.3.5.1.市場規模予測
10.3.5.1.1.金額別
10.3.5.2.市場シェア予測
10.3.5.2.1.燃料タイプ別
10.3.5.2.2.用途別
10.3.5.2.3.定格出力別
10.3.5.2.4.船舶タイプ別
11.市場ダイナミクス
11.1.促進要因
11.2.課題
12.市場動向
13.企業プロフィール
13.1.ABB社
13.1.1.事業概要
13.1.2.主な収益と財務
13.1.3.最近の動向
13.1.4.キーパーソン/主要コンタクトパーソン
13.1.5.提供する主要製品/サービス
13.2.キャタピラー社
13.2.1.事業概要
13.2.2.主な収益と財務
13.2.3.最近の動向
13.2.4.キーパーソン/主要コンタクトパーソン
13.2.5.主要製品・サービス
13.3.カミンズ社
13.3.1.事業概要
13.3.2.主な収入と財務
13.3.3.最近の動向
13.3.4.キーパーソン/主要コンタクトパーソン
13.3.5.主要製品/サービス
13.4.MANエナジーソリューション
13.4.1.事業概要
13.4.2.主な収益と財務
13.4.3.最近の動向
13.4.キーパーソン/主要コンタクトパーソン
13.4.5.主要製品・サービス
13.5.三菱重工業
13.5.1.事業概要
13.5.2.主な売上高と財務状況
13.5.3.最近の動向
13.5.4.キーパーソン/主要コンタクトパーソン
13.5.5.主要製品・サービス
13.6.ロールス・ロイスplc
13.6.1.事業概要
13.6.2.主な収益と財務
13.6.3.最近の動向
13.6.4.キーパーソン/主要コンタクトパーソン
13.6.5.主要製品/サービス
13.7.シーメンスAG
13.7.1.事業概要
13.7.2.主な収益と財務
13.7.3.最近の動向
13.7.4.キーパーソン/主要コンタクトパーソン
13.7.5.主要製品/サービス
13.8.バルチラ株式会社
13.8.1.事業概要
13.8.2.主要収益及び財務
13.8.3.最近の動向
13.8.4.キーパーソン/主要コンタクトパーソン
13.8.5.主要製品・サービス
13.9.ヤンマーホールディングス株式会社
13.9.1.事業概要
13.9.2.主な売上高と財務状況
13.9.3.最近の動向
13.9.4.キーパーソン/主要コンタクトパーソン
13.9.5.主要製品/サービス
13.10.現代重工業株式会社
13.10.1.事業概要
13.10.2.主な収入と財務
13.10.3.最近の動向
13.10.4.キーパーソン/主要コンタクトパーソン
13.10.5.主要製品/サービス
14.戦略的提言
15.会社概要 免責事項

 

ページTOPに戻る


 

Summary

Global Marine Propulsion and Auxiliary Power Market was valued at USD 9.08 billion in 2023 and is anticipated to project robust growth in the forecast period with a CAGR of 12.19% through 2029.The Marine Propulsion and Auxiliary Power market refer to the industry segment dedicated to the design, manufacturing, and distribution of systems and technologies essential for the propulsion and power generation of marine vessels. This market encompasses a diverse range of products and solutions, including main propulsion engines, auxiliary engines, propulsion systems (such as propellers and thrusters), and auxiliary power generation systems.Key components within this market include engines powered by various fuels, electric propulsion systems, and technologies aimed at optimizing fuel efficiency, reducing emissions, and ensuring the reliable operation of vessels across different maritime applications. The market caters to a wide array of marine vessels, including cargo ships, container vessels, cruise ships, naval vessels, offshore support vessels, and ferries.The dynamics of the Marine Propulsion and Auxiliary Power market are influenced by factors such as international trade trends, environmental regulations, technological advancements, and the overall economic health of the shipping industry. As the industry strives to balance the demands for increased efficiency and reduced environmental impact, the market continues to evolve with a focus on innovation, sustainability, and compliance with global maritime standards.Key Market DriversIncreasing Global Trade and Shipping ActivitiesThe global marine propulsion and auxiliary power market is significantly influenced by the burgeoning growth in international trade and shipping activities. As economies around the world continue to integrate, there has been a notable surge in maritime transportation, driven by the demand for efficient movement of goods and commodities. The marine industry serves as the backbone of global trade, facilitating the movement of raw materials, finished products, and energy resources.One key driver is the expanding size of container fleets to accommodate the rising volume of goods being transported across oceans. This necessitates the development and adoption of advanced marine propulsion and auxiliary power systems to ensure vessels are not only capable of handling larger loads but also operate with enhanced efficiency. The increasing complexity of supply chains and the need for just-in-time delivery further accentuate the demand for reliable and powerful marine propulsion technologies.Moreover, the strategic location of major shipping routes and the demand for faster transit times have led to a growing preference for vessels equipped with cutting-edge propulsion systems. This has prompted investments in research and development to innovate propulsion technologies that offer higher fuel efficiency, reduced emissions, and improved reliability, all of which contribute to the overall growth of the marine propulsion and auxiliary power market.Stringent Environmental Regulations and Sustainability InitiativesThe global maritime industry is facing mounting pressure to reduce its environmental footprint, driven by increasingly stringent regulations and a growing emphasis on sustainability. Government bodies and international organizations are introducing measures to curb emissions, particularly in the maritime sector, which is a significant contributor to air and water pollution.In response to these regulations, the marine propulsion and auxiliary power market is experiencing a shift towards cleaner and more sustainable technologies. There is a growing adoption of alternative fuels such as liquefied natural gas (LNG), hydrogen, and biofuels, which not only comply with emissions standards but also contribute to a more sustainable and environmentally friendly shipping industry. Manufacturers are investing in the development of propulsion systems that are not only compliant with existing regulations but also future-proofed against anticipated stricter environmental standards.Furthermore, the integration of hybrid and electric propulsion systems is gaining momentum as part of the industry's commitment to reducing greenhouse gas emissions. These technologies not only align with environmental regulations but also offer operational cost savings through fuel efficiency and reduced maintenance requirements. As sustainability becomes a key driver of decision-making in the maritime sector, the marine propulsion and auxiliary power market is poised to benefit from the increasing demand for eco-friendly solutions.Technological Advancements and Innovation in Propulsion SystemsThe rapid pace of technological advancements is a pivotal driver shaping the landscape of the global marine propulsion and auxiliary power market. As digitalization and automation become integral to the maritime industry, there is a growing focus on developing propulsion systems that leverage cutting-edge technologies.One significant trend is the incorporation of artificial intelligence (AI) and machine learning algorithms in marine propulsion systems. These technologies enable predictive maintenance, optimize fuel consumption, and enhance overall system efficiency. The use of advanced materials and manufacturing processes is also contributing to the development of lighter and more durable propulsion components, leading to increased performance and reduced operational costs.In addition, the integration of smart sensors and connectivity solutions allows for real-time monitoring and control of propulsion systems, enabling ship operators to make data-driven decisions to optimize performance. These technological advancements not only improve the reliability and efficiency of marine propulsion but also contribute to the overall safety of vessels and crew.The quest for innovation extends beyond traditional propulsion methods, with a growing interest in unconventional approaches such as waterjet propulsion and air lubrication systems. These innovations aim to address specific challenges in the maritime industry, such as fuel efficiency, maneuverability, and environmental impact. As technology continues to evolve, the marine propulsion and auxiliary power market is expected to witness a surge in demand for state-of-the-art solutions that offer a competitive edge in the dynamic maritime landscape.Growing Demand for Cruise and Passenger ShipsThe cruise and passenger ship segment represents a significant driver for the global marine propulsion and auxiliary power market. The travel and tourism industry has experienced remarkable growth, with an increasing number of people opting for cruise vacations. This surge in demand for cruise and passenger ships has a direct impact on the propulsion and power systems required to ensure the safety, comfort, and efficiency of these vessels.Cruise ships, in particular, are becoming more sophisticated and larger, necessitating advanced propulsion technologies to navigate efficiently and meet the expectations of modern travelers. The demand for luxurious amenities and onboard services requires propulsion systems that not only provide sufficient power but also operate quietly and with minimal vibrations, enhancing the overall passenger experience.The cruise industry's commitment to environmental sustainability further drives the adoption of cleaner and more fuel-efficient propulsion systems. Cruise operators are investing in technologies that reduce emissions and minimize the ecological impact of their vessels, aligning with the expectations of environmentally conscious travelers and meeting regulatory requirements in various maritime regions.As the cruise and passenger ship market continues to expand, the marine propulsion and auxiliary power market is expected to witness sustained growth, driven by the need for innovative and efficient propulsion solutions tailored to the unique requirements of these vessels.Rising Exploration and Exploitation of Offshore Energy ResourcesThe exploration and exploitation of offshore energy resources, including oil and gas, are key drivers influencing the global marine propulsion and auxiliary power market. Offshore activities often require specialized vessels equipped with robust propulsion systems capable of operating in challenging environments, such as deepwater and harsh weather conditions.The offshore energy sector demands vessels with high reliability and maneuverability to support drilling, production, and maintenance operations. This has led to increased investments in propulsion technologies that can withstand the corrosive effects of saltwater, temperature extremes, and the dynamic nature of offshore operations. Dynamic positioning systems, which rely on advanced propulsion and control systems, are essential for maintaining the position of offshore platforms and vessels during complex operations.Furthermore, as the offshore energy industry embraces sustainable practices, there is a growing emphasis on incorporating environmentally friendly propulsion solutions. This includes the adoption of electric and hybrid propulsion systems, as well as alternative fuels, to minimize the environmental impact of offshore activities.The global push for energy transition and the development of renewable energy sources further contribute to the demand for marine propulsion systems in the offshore sector. Offshore wind farms, in particular, require specialized vessels equipped with powerful and reliable propulsion systems for installation, maintenance, and servicing activities.As the exploration and exploitation of offshore energy resources continue to expand, the marine propulsion and auxiliary power market is poised to benefit from the increasing demand for advanced propulsion solutions tailored to the unique challenges of the offshore sector.Infrastructure Development in Emerging Maritime MarketsThe ongoing infrastructure development in emerging maritime markets is a significant driver influencing the global marine propulsion and auxiliary power market. As economies in regions such as Asia, Africa, and South America experience rapid growth, there is a parallel increase in maritime activities, including port development, shipping routes, and coastal infrastructure.Newly developed ports and shipping routes require modern vessels equipped with efficient and reliable propulsion systems. The demand for cargo transport, passenger ferries, and naval vessels in these emerging maritime markets is driving investments in advanced propulsion technologies. Shipbuilders and operators in these regions are seeking propulsion solutions that offer optimal performance, fuel efficiency, and compliance with international environmental standards.Government Policies are Likely to Propel the MarketEmission Control and Environmental Regulations in the Maritime SectorGovernments worldwide are increasingly recognizing the environmental impact of the maritime industry and have implemented stringent policies to regulate emissions and enhance environmental sustainability. One crucial government policy affecting the global marine propulsion and auxiliary power market is the imposition of emission control measures on ships.To address concerns related to air and water pollution, many countries and international organizations have introduced regulations limiting the sulfur content in marine fuels. For instance, the International Maritime Organization (IMO) implemented the International Convention for the Control and Management of Ships' Ballast Water and Sediments to prevent the spread of harmful aquatic organisms. Additionally, the IMO's MARPOL Annex VI sets limits on the sulfur content of marine fuels, driving the adoption of cleaner propulsion technologies and alternative fuels in the maritime sector.These regulatory initiatives have a profound impact on the marine propulsion and auxiliary power market, prompting manufacturers to develop and supply systems that comply with emission standards. Ship operators are compelled to invest in technologies such as exhaust gas cleaning systems (scrubbers), low-sulfur fuels, and advanced propulsion systems to ensure compliance with these regulations. Consequently, this has led to a growing market for eco-friendly propulsion solutions and a shift towards sustainable practices in the maritime industry.Incentives for Adoption of Green Technologies and Alternative FuelsGovernments across the globe are actively encouraging the adoption of green technologies and alternative fuels in the maritime sector through a range of incentives and subsidies. These policies are designed to accelerate the transition toward cleaner and more sustainable marine propulsion and auxiliary power systems.Incentives may include tax credits, grants, and subsidies for shipowners investing in energy-efficient technologies and low-emission propulsion systems. Some governments offer financial support for the retrofitting of existing vessels with eco-friendly technologies, fostering the upgrade of the global maritime fleet. These initiatives aim to make green propulsion solutions more economically viable for ship operators, thereby promoting the widespread adoption of environmentally friendly technologies.By providing financial incentives, governments play a pivotal role in steering the market towards innovative and sustainable marine propulsion solutions. Shipowners are incentivized to prioritize the integration of technologies such as LNG propulsion, electric and hybrid systems, and advanced fuel-efficient engines. As a result, the marine propulsion and auxiliary power market is influenced by these policies, with manufacturers responding to the demand for greener alternatives driven by government incentives.Maritime Safety and Navigation RegulationsEnsuring the safety and security of maritime transportation is a top priority for governments globally. Government policies related to maritime safety and navigation directly impact the marine propulsion and auxiliary power market by setting standards for vessel performance and reliability.International Maritime Organization (IMO) regulations, such as the International Convention for the Safety of Life at Sea (SOLAS), outline safety requirements for ships, including those related to propulsion and auxiliary power systems. These regulations cover aspects such as emergency power, navigation equipment, and propulsion redundancy to ensure vessels can operate safely even in challenging conditions.Governments enforce compliance with these safety regulations through maritime authorities and classification societies. Shipbuilders and propulsion system manufacturers must design and produce equipment that meets these stringent safety standards. This, in turn, drives innovation in the marine propulsion and auxiliary power market, with a focus on developing reliable and fail-safe systems to enhance the safety of maritime operations.Policies related to maritime safety also influence the design and construction of propulsion systems, leading to advancements in technology to meet evolving safety standards. As governments continue to prioritize maritime safety, the marine propulsion and auxiliary power market will remain shaped by these regulations.Research and Development Grants for Technological InnovationTo foster innovation in the marine propulsion and auxiliary power sector, many governments offer research and development (R&D) grants and funding to encourage technological advancements. These policies aim to support the development of cutting-edge propulsion technologies that enhance efficiency, reduce emissions, and contribute to the overall sustainability of the maritime industry.Government-sponsored R&D initiatives often involve collaboration between industry players, research institutions, and academia. By providing financial support for research projects, governments stimulate the exploration of novel propulsion concepts, materials, and manufacturing processes. This collaborative approach facilitates the emergence of breakthrough technologies that can drive the global marine propulsion and auxiliary power market forward.These grants not only support the creation of innovative solutions but also contribute to the competitiveness of domestic industries in the global market. Manufacturers and researchers are motivated to explore new frontiers in propulsion technology, with the potential for significant economic and environmental benefits. As a result, government policies promoting R&D in the marine propulsion sector play a crucial role in shaping the trajectory of the market.National Security and Defense RequirementsGovernments worldwide formulate policies to address national security and defense concerns, influencing the marine propulsion and auxiliary power market, especially in the naval sector. Policies related to the defense industry impact the development and procurement of advanced propulsion systems for military vessels.National defense requirements often necessitate the integration of cutting-edge propulsion technologies to enhance the strategic mobility, stealth capabilities, and operational effectiveness of naval fleets. Governments allocate budgets for the development and acquisition of propulsion systems that meet specific defense standards, including those related to reliability, durability, and performance in challenging environments.These policies drive innovation in the marine propulsion sector, as manufacturers collaborate with defense agencies to design and supply propulsion solutions tailored to military applications. The focus on securing domestic and international maritime interests further reinforces the demand for state-of-the-art propulsion systems with advanced features such as silent operation, high maneuverability, and resistance to electronic warfare.As geopolitical considerations continue to shape defense policies, the marine propulsion and auxiliary power market will experience sustained demand from the defense sector, contributing to technological advancements and economic growth in this segment.Infrastructure Investment in Ports and WaterwaysGovernment policies related to infrastructure development in ports and waterways have a direct impact on the marine propulsion and auxiliary power market. Investments in port facilities, navigational infrastructure, and waterway development influence the demand for vessels equipped with efficient propulsion systems.Governments recognize the pivotal role of well-maintained and modernized ports in fostering economic growth and international trade. Policies aimed at expanding and upgrading port facilities contribute to the demand for vessels with advanced propulsion and auxiliary power technologies. Modern ports require vessels capable of quick turnaround times, precise maneuvering, and efficient energy utilization, driving the adoption of innovative propulsion solutions.Key Market ChallengesEvolving Environmental Regulations and Compliance PressuresOne of the primary challenges facing the global marine propulsion and auxiliary power market is the ever-evolving landscape of environmental regulations and the associated pressures for compliance. Governments and international organizations are increasingly focusing on mitigating the environmental impact of the maritime industry, leading to a cascade of regulatory measures aimed at reducing emissions, improving fuel efficiency, and promoting sustainable practices.These regulations, such as the International Maritime Organization's (IMO) MARPOL Annex VI and regional initiatives like the European Union's Monitoring, Reporting, and Verification (MRV) Regulation, set strict limits on pollutants such as sulfur oxides (SOx), nitrogen oxides (NOx), and particulate matter. Ship operators are required to adhere to these limits by adopting cleaner propulsion technologies, alternative fuels, or installing exhaust gas cleaning systems (scrubbers).For manufacturers in the marine propulsion and auxiliary power market, this presents a multifaceted challenge. Firstly, the rapid evolution of these regulations necessitates continuous innovation to develop and adapt propulsion systems that comply with increasingly stringent standards. Meeting these standards often requires significant investments in research and development, testing, and certification processes.Secondly, the diversity of regional regulations adds complexity for manufacturers operating in the global market. Vessels must comply with a variety of standards depending on their routes and the ports they visit, creating challenges for manufacturers to offer versatile solutions that can meet different regulatory requirements.Economic Volatility and Uncertainties in the Shipping IndustryThe global marine propulsion and auxiliary power market faces a significant challenge stemming from economic volatility and uncertainties within the broader shipping industry. The maritime sector, being closely tied to global trade and economic conditions, experiences cyclical patterns influenced by factors such as geopolitical events, trade disputes, economic recessions, and public health crises.The shipping industry's susceptibility to economic fluctuations has a direct impact on the demand for new vessels, propulsion systems, and auxiliary power technologies. During economic downturns, shipping companies often face financial constraints, leading to a decrease in new vessel orders and a deferral of investments in propulsion system upgrades. This cyclical nature of the industry creates uncertainties for manufacturers in the marine propulsion market, affecting production planning, revenue forecasts, and overall market stability.The recent disruptions caused by the COVID-19 pandemic exemplify the vulnerability of the shipping industry to unforeseen events. Lockdowns, supply chain disruptions, and a decline in consumer demand resulted in reduced shipping activity, impacting the financial health of shipping companies and causing a ripple effect on the marine propulsion and auxiliary power market. The pandemic underscored the need for the industry to enhance its resilience and adaptability to external shocks.Additionally, geopolitical tensions and trade disputes can create an atmosphere of uncertainty, influencing investment decisions within the shipping industry. Changes in trade routes, tariffs, or geopolitical events that disrupt global supply chains can have cascading effects on shipping demand and, consequently, the market for marine propulsion systems.To address these challenges, stakeholders in the marine propulsion and auxiliary power market need to adopt strategies that enhance resilience to economic uncertainties. This includes diversifying product offerings, exploring new markets, and establishing flexible production capabilities. Collaborative efforts between manufacturers, shipowners, and regulatory bodies can also contribute to creating a more stable and adaptable industry, capable of navigating economic challenges while sustaining growth in the global market.Key Market TrendsDigitalization and Automation in Propulsion SystemsThe marine propulsion and auxiliary power market are witnessing a paradigm shift towards digitalization, automation, and remote monitoring solutions. Advancements in sensors, connectivity, data analytics, and artificial intelligence (AI) are enabling the development of smart propulsion systems that optimize performance, improve reliability, and reduce operational costs.Integrated propulsion control systems equipped with advanced sensors and predictive analytics capabilities enable real-time monitoring and optimization of engine parameters, fuel consumption, and emissions. By leveraging big data analytics and machine learning algorithms, shipowners can identify operational inefficiencies, predict equipment failures, and implement proactive maintenance strategies to minimize downtime and enhance vessel performance.Furthermore, the integration of automation technologies, such as dynamic positioning systems (DPS), azimuth thrusters, and podded propulsion systems, is revolutionizing vessel maneuverability, maneuvering capabilities, and operational efficiency. Automated propulsion systems enable precise control of propulsion and steering functions, reducing reliance on manual intervention and enhancing safety during vessel operations in challenging environmental conditions.Segmental InsightsFuel Type InsightsThe Diesel segment held the largest Market share in 2023. Diesel fuel has a high energy density, meaning it contains a significant amount of energy per unit volume or weight. This allows marine vessels to store a large amount of energy in a relatively compact space, making it a practical choice for long-distance travel and extended periods at sea.Efficiency: Diesel engines are known for their efficiency in converting fuel into mechanical energy. This efficiency is crucial for marine applications, where fuel consumption directly impacts operational costs. The efficiency of diesel engines contributes to their popularity in the marine industry.Infrastructure: The infrastructure for diesel is well-established globally. Ports and marine facilities often have the necessary infrastructure to handle and distribute diesel fuel. This existing infrastructure makes diesel a convenient and accessible choice for many marine operators.Reliability and Durability: Diesel engines are renowned for their reliability and durability. In the demanding conditions of the open sea, where vessels may encounter rough weather and extended operating hours, the robust nature of diesel engines is a significant advantage.Versatility: Diesel engines are versatile and can be used for a wide range of marine applications, from small boats to large cargo ships. This adaptability makes diesel a flexible option for various vessel types and sizes.Regional InsightsEurope held the largest market share in the Global Marine Propulsion and Auxiliary Power market in 2023.Europe boasts a rich heritage in maritime trade, shipbuilding, and naval activities, with nations such as the Netherlands, Norway, Germany, and the United Kingdom serving as historical leaders in maritime innovation for centuries. This extensive legacy has been instrumental in shaping advanced marine propulsion technologies and cultivating expertise throughout Europe. The region hosts some of the world's largest and busiest ports, including Rotterdam, Antwerp, Hamburg, and London, underscoring Europe's robust shipping industry. This thriving sector relies heavily on efficient and dependable marine propulsion systems to facilitate the seamless transportation of goods and passengers across both domestic and international routes.Europe is at the forefront of environmental stewardship and sustainability initiatives within the maritime sector. With escalating concerns surrounding greenhouse gas emissions and marine pollution, there is mounting pressure to embrace cleaner and more efficient propulsion technologies. European companies have responded adeptly by spearheading the development of innovative solutions such as hybrid propulsion systems, LNG-powered engines, and electric propulsion.Government support and funding play a pivotal role in driving research and development initiatives within Europe's maritime industry. Notable programs like Horizon Europe and the European Maritime and Fisheries Fund (EMFF) allocate resources to projects aimed at enhancing marine propulsion efficiency, minimizing emissions, and bolstering safety standards. A culture of collaboration and knowledge exchange thrives within European maritime circles, fostering partnerships among industry stakeholders, research institutions, and academia. Entities like the European Maritime Safety Agency (EMSA) facilitate the dissemination of information, best practices, and the development of standards pertinent to propulsion technology, safety protocols, and environmental preservation.Europe maintains a vibrant innovation ecosystem encompassing maritime clusters, technology hubs, and research centers dedicated to advancing marine propulsion and auxiliary power systems. Leading companies including Rolls-Royce Marine, Wärtsilä, MAN Energy Solutions, and ABB Group spearhead the development of cutting-edge propulsion technologies and auxiliary power solutions. European companies are strategically positioned to address the burgeoning demand for efficient, environmentally sustainable marine propulsion technologies on a global scale. Leveraging their extensive expertise, infrastructure, and market insights, they remain highly competitive and maintain a dominant presence in the marine propulsion and auxiliary power market.Key Market Players• ABB Ltd• Caterpillar Inc.• Cummins Inc.• MAN Energy Solutions• Mitsubishi Heavy Industries Ltd.• Rolls-Royce plc• Siemens AG• Wärtsilä Corporation• Yanmar Holdings Co., Ltd• Hyundai Heavy Industries Co., Ltd. Report Scope:In this report, the Global Marine Propulsion and Auxiliary Power Market has been segmented into the following categories, in addition to the industry trends which have also been detailed below:• Marine Propulsion and Auxiliary Power Market, By Fuel Type:o Dieselo Liquefied Natural Gas (LNG)o Liquefied Petroleum Gas (LPG)o Natural Gaso Batteryo Ammoniao Hydrogeno Others • Marine Propulsion and Auxiliary Power Market, By Application:o Propulsiono Auxiliary • Marine Propulsion and Auxiliary Power Market, By Power Rating:o <1,000 kWo 1,000-2,000 kWo 2,001-3,000 kWo 3,001-4,000 kWo 4,001-5,000 kW • Marine Propulsion and Auxiliary Power Market, By Vessel Type:o Tankers/Carrierso Barges/Cargo Vesselso Defense Vesselso Cruise Shipso Others• Marine Propulsion and Auxiliary Power Market, By Region:o North America United States Canada Mexicoo Europe France United Kingdom Italy Germany Spaino Asia-Pacific China India Japan Australia South Koreao South America Brazil Argentina Colombiao Middle East & Africa South Africa Saudi Arabia UAE Kuwait TurkeyCompetitive LandscapeCompany Profiles: Detailed analysis of the major companies present in the Global Marine Propulsion and Auxiliary Power Market.Available Customizations:Global Marine Propulsion and Auxiliary Power Market report with the given Market data, Tech Sci Research offers customizations according to a company's specific needs. The following customization options are available for the report:Company Information• Detailed analysis and profiling of additional Market players (up to five).



ページTOPに戻る


Table of Contents

1.Product Overview
1.1.Market Definition
1.2.Scope of the Market
1.2.1.Markets Covered
1.2.2.Years Considered for Study
1.3.Key Market Segmentations
2.Research Methodology
2.1.Objective of the Study
2.2.Baseline Methodology
2.3.Formulation of the Scope
2.4.Assumptions and Limitations
2.5.Sources of Research
2.5.1.Secondary Research
2.5.2.Primary Research
2.6.Approach for the Market Study
2.6.1.The Bottom-Up Approach
2.6.2.The Top-Down Approach
2.7.Methodology Followed for Calculation of Market Size Market Shares
2.8.Forecasting Methodology
2.8.1.Data Triangulation Validation
3.Executive Summary
4.Voice of Customer
5.Global Marine Propulsion and Auxiliary Power Market Outlook
5.1.Market Size Forecast
5.1.1.By Value
5.2.Market Share Forecast
5.2.1.By Fuel Type (Diesel, Liquefied Natural Gas (LNG), Liquefied Petroleum Gas (LPG), Natural Gas, Battery, Ammonia, Hydrogen, Others)
5.2.2.By Application (Propulsion, Auxiliary)
5.2.3.By Power Rating (<1,000 kW, 1,000-2,000 kW, 2,001-3,000 kW, 3,001-4,000 kW, 4,001-5,000 kW)
5.2.4.By Vessel Type (Tankers/Carriers, Barges/Cargo Vessels, Defense Vessels, Cruise Ships, Others)
5.2.5.By Region
5.2.6.By Company (2023)
5.3.Market Map
6.North America Marine Propulsion and Auxiliary Power Market Outlook
6.1.Market Size Forecast
6.1.1.By Value
6.2.Market Share Forecast
6.2.1.ByFuelType
6.2.2.ByApplication
6.2.3.ByPower Rating
6.2.4.ByVessel Type
6.2.5.By Country
6.3.North America: Country Analysis
6.3.1.United States Marine Propulsion and Auxiliary Power Market Outlook
6.3.1.1.Market Size Forecast
6.3.1.1.1.By Value
6.3.1.2.Market Share Forecast
6.3.1.2.1.By FuelType
6.3.1.2.2.ByApplication
6.3.1.2.3.ByPower Rating
6.3.1.2.4.ByVesselType
6.3.2.Canada Marine Propulsion and Auxiliary Power Market Outlook
6.3.2.1.Market Size Forecast
6.3.2.1.1.By Value
6.3.2.2.Market Share Forecast
6.3.2.2.1.By FuelType
6.3.2.2.2.ByApplication
6.3.2.2.3.ByPower Rating
6.3.2.2.4.ByVesselType
6.3.3.Mexico Marine Propulsion and Auxiliary Power Market Outlook
6.3.3.1.Market Size Forecast
6.3.3.1.1.By Value
6.3.3.2.Market Share Forecast
6.3.3.2.1.By FuelType
6.3.3.2.2.ByApplication
6.3.3.2.3.ByPower Rating
6.3.3.2.4.ByVesselType
7.Europe Marine Propulsion and Auxiliary Power Market Outlook
7.1.Market Size Forecast
7.1.1.By Value
7.2.Market Share Forecast
7.2.1.By FuelType
7.2.2.ByApplication
7.2.3.ByPower Rating
7.2.4.ByVesselType
7.2.5.By Country
7.3.Europe: Country Analysis
7.3.1.Germany Marine Propulsion and Auxiliary Power Market Outlook
7.3.1.1.Market Size Forecast
7.3.1.1.1.By Value
7.3.1.2.Market Share Forecast
7.3.1.2.1.By FuelType
7.3.1.2.2.ByApplication
7.3.1.2.3.ByPower Rating
7.3.1.2.4.ByVesselType
7.3.2.United Kingdom Marine Propulsion and Auxiliary Power Market Outlook
7.3.2.1.Market Size Forecast
7.3.2.1.1.By Value
7.3.2.2.Market Share Forecast
7.3.2.2.1.By FuelType
7.3.2.2.2.ByApplication
7.3.2.2.3.ByPower Rating
7.3.2.2.4.ByVesselType
7.3.3.Italy Marine Propulsion and Auxiliary Power Market Outlook
7.3.3.1.Market Size Forecast
7.3.3.1.1.By Value
7.3.3.2.Market Share Forecast
7.3.3.2.1.By FuelType
7.3.3.2.2.ByApplication
7.3.3.2.3.ByPower Rating
7.3.3.2.4.ByVesselType
7.3.4.France Marine Propulsion and Auxiliary Power Market Outlook
7.3.4.1.Market Size Forecast
7.3.4.1.1.By Value
7.3.4.2.Market Share Forecast
7.3.4.2.1.By FuelType
7.3.4.2.2.ByApplication
7.3.4.2.3.ByPower Rating
7.3.4.2.4.ByVesselType
7.3.5.Spain Marine Propulsion and Auxiliary Power Market Outlook
7.3.5.1.Market Size Forecast
7.3.5.1.1.By Value
7.3.5.2.Market Share Forecast
7.3.5.2.1.By FuelType
7.3.5.2.2.ByApplication
7.3.5.2.3.ByPower Rating
7.3.5.2.4.ByVesselType
8.Asia-Pacific Marine Propulsion and Auxiliary Power Market Outlook
8.1.Market Size Forecast
8.1.1.By Value
8.2.Market Share Forecast
8.2.1.By FuelType
8.2.2.ByApplication
8.2.3.ByPower Rating
8.2.4.ByVesselType
8.2.5.By Country
8.3.Asia-Pacific: Country Analysis
8.3.1.China Marine Propulsion and Auxiliary Power Market Outlook
8.3.1.1.Market Size Forecast
8.3.1.1.1.By Value
8.3.1.2.Market Share Forecast
8.3.1.2.1.By FuelType
8.3.1.2.2.ByApplication
8.3.1.2.3.ByPower Rating
8.3.1.2.4.ByVesselType
8.3.2.India Marine Propulsion and Auxiliary Power Market Outlook
8.3.2.1.Market Size Forecast
8.3.2.1.1.By Value
8.3.2.2.Market Share Forecast
8.3.2.2.1.By FuelType
8.3.2.2.2.ByApplication
8.3.2.2.3.ByPower Rating
8.3.2.2.4.ByVesselType
8.3.3.Japan Marine Propulsion and Auxiliary Power Market Outlook
8.3.3.1.Market Size Forecast
8.3.3.1.1.By Value
8.3.3.2.Market Share Forecast
8.3.3.2.1.By FuelType
8.3.3.2.2.ByApplication
8.3.3.2.3.ByPower Rating
8.3.3.2.4.ByVesselType
8.3.4.South Korea Marine Propulsion and Auxiliary Power Market Outlook
8.3.4.1.Market Size Forecast
8.3.4.1.1.By Value
8.3.4.2.Market Share Forecast
8.3.4.2.1.By FuelType
8.3.4.2.2.ByApplication
8.3.4.2.3.ByPower Rating
8.3.4.2.4.ByVesselType
8.3.5.Australia Marine Propulsion and Auxiliary Power Market Outlook
8.3.5.1.Market Size Forecast
8.3.5.1.1.By Value
8.3.5.2.Market Share Forecast
8.3.5.2.1.By FuelType
8.3.5.2.2.ByApplication
8.3.5.2.3.ByPower Rating
8.3.5.2.4.ByVesselType
9.South America Marine Propulsion and Auxiliary Power Market Outlook
9.1.Market Size Forecast
9.1.1.By Value
9.2.Market Share Forecast
9.2.1.By FuelType
9.2.2.ByApplication
9.2.3.ByPower Rating
9.2.4.ByVesselType
9.2.5.By Country
9.3.South America: Country Analysis
9.3.1.Brazil Marine Propulsion and Auxiliary Power Market Outlook
9.3.1.1.Market Size Forecast
9.3.1.1.1.By Value
9.3.1.2.Market Share Forecast
9.3.1.2.1.By FuelType
9.3.1.2.2.ByApplication
9.3.1.2.3.ByPower Rating
9.3.1.2.4.ByVesselType
9.3.2.Argentina Marine Propulsion and Auxiliary Power Market Outlook
9.3.2.1.Market Size Forecast
9.3.2.1.1.By Value
9.3.2.2.Market Share Forecast
9.3.2.2.1.By FuelType
9.3.2.2.2.ByApplication
9.3.2.2.3.ByPower Rating
9.3.2.2.4.ByVesselType
9.3.3.Colombia Marine Propulsion and Auxiliary Power Market Outlook
9.3.3.1.Market Size Forecast
9.3.3.1.1.By Value
9.3.3.2.Market Share Forecast
9.3.3.2.1.By FuelType
9.3.3.2.2.ByApplication
9.3.3.2.3.ByPower Rating
9.3.3.2.4.ByVesselType
10.Middle East and Africa Marine Propulsion and Auxiliary Power Market Outlook
10.1.Market Size Forecast
10.1.1.By Value
10.2.Market Share Forecast
10.2.1.By FuelType
10.2.2.ByApplication
10.2.3.ByPower Rating
10.2.4.ByVesselType
10.2.5.By Country
10.3.Middle East and Africa: Country Analysis
10.3.1.South Africa Marine Propulsion and Auxiliary Power Market Outlook
10.3.1.1.Market Size Forecast
10.3.1.1.1.By Value
10.3.1.2.Market Share Forecast
10.3.1.2.1.By FuelType
10.3.1.2.2.ByApplication
10.3.1.2.3.ByPower Rating
10.3.1.2.4.ByVesselType
10.3.2.Saudi Arabia Marine Propulsion and Auxiliary Power Market Outlook
10.3.2.1.Market Size Forecast
10.3.2.1.1.By Value
10.3.2.2.Market Share Forecast
10.3.2.2.1.By FuelType
10.3.2.2.2.ByApplication
10.3.2.2.3.ByPower Rating
10.3.2.2.4.ByVesselType
10.3.3.UAE Marine Propulsion and Auxiliary Power Market Outlook
10.3.3.1.Market Size Forecast
10.3.3.1.1.By Value
10.3.3.2.Market Share Forecast
10.3.3.2.1.By FuelType
10.3.3.2.2.ByApplication
10.3.3.2.3.ByPower Rating
10.3.3.2.4.ByVesselType
10.3.4.Kuwait Marine Propulsion and Auxiliary Power Market Outlook
10.3.4.1.Market Size Forecast
10.3.4.1.1.By Value
10.3.4.2.Market Share Forecast
10.3.4.2.1.By FuelType
10.3.4.2.2.ByApplication
10.3.4.2.3.ByPower Rating
10.3.4.2.4.ByVesselType
10.3.5.Turkey Marine Propulsion and Auxiliary Power Market Outlook
10.3.5.1.Market Size Forecast
10.3.5.1.1.By Value
10.3.5.2.Market Share Forecast
10.3.5.2.1.By FuelType
10.3.5.2.2.ByApplication
10.3.5.2.3.ByPower Rating
10.3.5.2.4.ByVesselType
11.Market Dynamics
11.1.Drivers
11.2.Challenges
12.Market Trends Developments
13.Company Profiles
13.1.ABB Ltd
13.1.1.Business Overview
13.1.2.Key Revenue and Financials
13.1.3.Recent Developments
13.1.4.Key Personnel/Key Contact Person
13.1.5.Key Product/Services Offered
13.2.Caterpillar Inc.
13.2.1.Business Overview
13.2.2.Key Revenue and Financials
13.2.3.Recent Developments
13.2.4.Key Personnel/Key Contact Person
13.2.5.Key Product/Services Offered
13.3.Cummins Inc.
13.3.1.Business Overview
13.3.2.Key Revenue and Financials
13.3.3.Recent Developments
13.3.4.Key Personnel/Key Contact Person
13.3.5.Key Product/Services Offered
13.4.MAN Energy Solutions
13.4.1.Business Overview
13.4.2.Key Revenue and Financials
13.4.3.Recent Developments
13.4.4.Key Personnel/Key Contact Person
13.4.5.Key Product/Services Offered
13.5.Mitsubishi Heavy Industries Ltd.
13.5.1.Business Overview
13.5.2.Key Revenue and Financials
13.5.3.Recent Developments
13.5.4.Key Personnel/Key Contact Person
13.5.5.Key Product/Services Offered
13.6.Rolls-Royce plc
13.6.1.Business Overview
13.6.2.Key Revenue and Financials
13.6.3.Recent Developments
13.6.4.Key Personnel/Key Contact Person
13.6.5.Key Product/Services Offered
13.7.Siemens AG
13.7.1.Business Overview
13.7.2.Key Revenue and Financials
13.7.3.Recent Developments
13.7.4.Key Personnel/Key Contact Person
13.7.5.Key Product/Services Offered
13.8.Wärtsilä Corporation
13.8.1.Business Overview
13.8.2.Key Revenue and Financials
13.8.3.Recent Developments
13.8.4.Key Personnel/Key Contact Person
13.8.5.Key Product/Services Offered
13.9.Yanmar Holdings Co., Ltd
13.9.1.Business Overview
13.9.2.Key Revenue and Financials
13.9.3.Recent Developments
13.9.4.Key Personnel/Key Contact Person
13.9.5.Key Product/Services Offered
13.10.Hyundai Heavy Industries Co., Ltd.
13.10.1.Business Overview
13.10.2.Key Revenue and Financials
13.10.3.Recent Developments
13.10.4.Key Personnel/Key Contact Person
13.10.5.Key Product/Services Offered
14.Strategic Recommendations
15.About Us Disclaimer

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

本レポートと同分野(化石燃料)の最新刊レポート

TechSci Research社のオイル・ガス分野での最新刊レポート

本レポートと同じKEY WORD(power)の最新刊レポート


よくあるご質問


TechSci Research社はどのような調査会社ですか?


テックサイリサーチ(TechSci Research)は、カナダ、英国、インドに拠点を持ち、化学、IT、環境、消費財と小売、自動車、エネルギーと発電の市場など、多様な産業や地域を対象とした調査・出版活... もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/12/20 10:28

158.95 円

165.20 円

201.28 円

ページTOPに戻る