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電気トラックの世界市場規模、シェア、動向機会、予測、推進タイプ別(BEV、PHEV、FCEV)、タイプ別(小型トラック、中型トラック、大型トラック)、エンドユーザー別(ラストワンマイルデリバリー、長距離輸送、ごみサービス、フィールドサービス、物流サービス)、地域別セグメント、競争、2019-2029F


Electric Truck Market Global Industry Size, Share, Trends Opportunity, and Forecast, Segmented By Propulsion Type (BEV, PHEV, and FCEV), By Type (Light Duty Trucks, Medium Duty Trucks, and Heavy-Duty Trucks), By End User (Last-Mile Delivery, Long Haul Transportation, Refuse Services, Field Services, and Distribution Services), By Region, Competition, 2019-2029F

世界の電気トラック市場規模は2023年に118億3,000万ドルに達し、予測期間までのCAGRは7.64%で成長すると予測されている。輸送業界が持続可能な代替手段をますます受け入れるようになるにつれて、世界の電気トラ... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
TechSci Research
テックサイリサーチ
2024年4月3日 US$4,900
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サマリー


世界の電気トラック市場規模は2023年に118億3,000万ドルに達し、予測期間までのCAGRは7.64%で成長すると予測されている。輸送業界が持続可能な代替手段をますます受け入れるようになるにつれて、世界の電気トラック市場は大きな変革期を迎えている。バッテリー技術の進歩とよりクリーンなエネルギーへのシフトに後押しされた電気トラックは、様々な地域で牽引力を増している。この市場の特徴は、二酸化炭素排出量の削減、運転コストの削減、そして厳しい環境規制への対応に取り組んでいることです。
電気トラック市場の主要な推進要因のひとつは、持続可能性の世界的な推進と気候変動への対応の必要性です。世界中の政府が温室効果ガス排出を削減するための規制を実施しており、輸送部門に電気ソリューションを探求するよう促しています。電気トラックは、これらの目標を達成するための有望な手段を提供し、貨物・物流業務によりクリーンでエネルギー効率の高い選択肢を提供します。
バッテリー・システムにおける技術的進歩は、電気トラック市場を形成する上で中心的な役割を果たしています。改善されたエネルギー密度、より長い航続距離能力、より速い充電時間は、電気トラックの実現可能性と性能を高めています。バッテリー・コストが低下し続けるにつれ、電気トラックはコスト競争力を増し、従来のディーゼル車からの移行を目指すフリート・オペレーターにとって魅力的な選択肢となっています。
この市場では、既存の自動車メーカーとテクノロジー企業との協力関係が強化され、イノベーションが促進され、電気トラックの開発が推進されている。パートナーシップは、インフラ開発、バッテリー技術、車両設計などの課題に取り組むことを目的としている。専門知識の共有は市場の進化を加速させ、電気トラックが商業市場と消費者市場の両方の需要を満たすことを確実にする。
インフラ格差や初期購入費用といった課題は依然として残っていますが、電気トラック市場は大きく成長する態勢にあります。政府のインセンティブと補助金はフリート・オペレーターに電気トラックの採用を促しており、拡大する充電インフラは航続距離への不安を軽減しています。市場の軌跡は、持続可能な輸送に対するより広範な業界のコミットメントを反映しており、電気トラックは世界的規模で貨物輸送と物流の未来を再形成する重要な要素として浮上しています。
主な市場牽引要因
政府規制とインセンティブ
低排出ガスを義務付け、電気自動車の採用を奨励する政府規制は、世界の電気トラック市場の主要なドライバーとして機能しています。世界各国は厳しい排出基準を実施し、フリート・オペレーターやメーカーに財政的インセンティブを提供し、電気トラックへの移行に有利な環境を作り出しています。これらの規制は環境目標に合致しているだけでなく、よりクリーンな技術の統合を促進することにより、市場の成長を後押ししています。
総所有コストの利点
電気トラックに関連する総所有コスト(TCO)の利点は、電気トラック採用の説得力のある原動力です。初期費用は高くつくかもしれませんが、電気トラックは燃料やメンテナンスといった運転経費を大幅に節約します。より低いエネルギー・コスト、より少ない可動部品、および政府のインセンティブは、車両寿命を通じてより有利なTCOに貢献し、電気トラックをコスト効率の向上を目指すフリート・オペレーターにとって経済的に魅力的な選択にしています。
バッテリー技術の進歩
バッテリー技術の絶え間ない進歩は、電気トラック市場を牽引する上で極めて重要な役割を果たしています。エネルギー密度、航続距離、充電インフラの向上は、航続距離の制限や充電時間に関する過去の課題の克服に貢献しています。バッテリー技術が進化するにつれて、電気トラックは1回の充電でより長い距離を走行できるようになり、長距離輸送やラスト・マイル・デリバリーなど、さまざまな用途への汎用性が高まっています。
環境持続性への取り組み
環境の持続可能性と企業の社会的責任に対する意識の高まりは、電気トラック市場の重要な推進力です。企業は二酸化炭素排出量を削減することにますます注力しており、電気トラックは従来のディーゼル車に代わる環境に優しい選択肢を提供しています。企業はロジスティクス戦略を持続可能性の目標に合わせつつあり、よりクリーンな空気と環境負荷の低減に貢献する電気トラックに対する市場の需要を促進しています。
燃料価格の上昇と変動性
従来の燃料源、特にディーゼルの変動とコスト上昇は、より安定したコスト効果の高い代替手段としての電気トラックへの関心を高めています。電気トラックは燃料価格の変動に対するヘッジを提供し、運転者により大きな運転経費の予測可能性を提供します。このコストの安定性は、エネルギー市場における世界的な不確実性の中で特に魅力的なものとなり、電気トラックを財務的予測可能性を求めるフリート・マネージャーにとって魅力的な選択肢にしています。
環境保護団体からの支持
環境保護団体や非政府組織(NGO)からの支持は、電気トラックへの後押しを増幅しています。大気質や気候変動を含む環境への懸念は、支持団体に持続可能な輸送ソリューションを促進するよう促しています。このような外圧は世論、政府の政策、企業の意思決定に影響を与え、電気トラックの採用を促進する環境を作り出しています。
技術協力とイノベーション
既存の自動車メーカー、テクノロジー企業、新興企業のコラボレーションが、電気トラック市場のイノベーションを促進している。パートナーシップは、バッテリー技術、充電インフラ、自律走行機能といった課題への取り組みに焦点を当て、電気トラックの全体的な能力を高めています。この協力的アプローチは、最先端のソリューションの開発を加速させ、市場のダイナミズムに貢献している。
都市化とラスト・マイル配送需要
都市化の増加傾向と効率的なラストマイル配送ソリューションへの需要の高まりが、電気トラックの台頭に寄与しています。都市部は混雑と公害の問題に直面しており、よりクリーンで静かな配送オプションの必要性を促しています。電気トラック、特に都市ロジスティクス用に設計されたトラックは、電子商取引と貨物輸送の進化する展望の需要を満たしながら、これらの課題に対処します。
主な市場課題
充電インフラ開発
世界の電気トラック市場が直面している主要な課題は、充電インフラの整備が不十分であることです。特に大型電気トラック用の充電ステーションが限られていることが、普及を妨げています。この課題を克服するためには、包括的で利用しやすい充電ネットワークを確立し、航続距離不安に対する懸念に対処し、長距離電気トラック運行を可能にするために、多額の投資と政府と民間団体間の協力的努力が不可欠です。
高い初期購入費用
電気トラックの初期費用が従来のものと比べて高いことは、フリート・オペレーターにとって大きな課題です。長期にわたる総所有コストはこれらの初期費用を相殺するかもしれませんが、初期資本投資は依然として参入障壁となっています。インセンティブと補助金は、電気トラックをより経済的に実行可能なものにし、フリート・マネジャーに電気フリートへの移行を促すために極めて重要です。
限られたバッテリー技術の進歩
現在進行中の改良にもかかわらず、バッテリー技術はエネルギー密度、重量、コストに関する課題に直面している。これらの限界に対処し、電気トラックの全体的な性能を向上させるためには、進歩が必要です。これらの課題を克服し、航続距離、積載量、費用対効果の面で電気トラックの競争力を高めるためには、バッテリー技術の限界を押し広げることに焦点を当てた研究開発の取り組みが不可欠である。
大型用途の航続距離制限
大型電気トラック、特に長距離輸送用に設計された電気トラックは、航続距離の制限に関する課題に直面している。バッテリー技術の現状は、一部の要求の厳しい用途に必要な航続距離を提供できない可能性があり、市場の特定のセグメントにおける電気トラックの実現可能性に影響を与えている。大型用途における電気トラックの能力を拡大するためには、バッテリー技術とエネルギー貯蔵システムのさらなる進歩が不可欠である。
重量と積載量のトレードオフ
バッテリー・パックの重量は、電気トラックにとって積載量と航続距離のトレードオフとなる。航続距離を延ばすためにバッテリー・パックを大きくする必要性と、トラックの重量、ひいては積載量への影響とのバランスをとることは、依然として課題である。軽量素材とバッテリー設計における革新は、このトレードオフを最小化し、電気トラックが積載量の点で従来のディーゼル・トラックと効果的に競争できるようにするために不可欠である。
重要部品のサプライチェーンの混乱
電気トラックは、バッテリー、電気モーター、パワー・エレクトロニクスといった特殊部品に依存しています。これらの重要部品のサプライチェーンにおける混乱は、それが地政学的要因によるものであれ、不測の世界的出来事によるものであれ、電気トラックの生産と展開にリスクをもたらす。これらの部品のための弾力的で多様なサプライチェーンを確保することは、潜在的な混乱の影響を緩和するために不可欠です。
限られたモデルの入手可能性と多様性
現在の市場は、特に利用可能な従来のトラックの広範なモデルと比較して、電気トラックのモデルのバラエティを制限しています。多様な運転ニーズを持つフリートは、彼らの特定の要件に合う電気トラックを見つけることが困難であると感じるかもしれません。異なるサイズと用途にまたがる電気トラック・モデルの入手可能性と多様性を増大させることは、様々なフリート・オペレーターのユニークな要求に対応するために極めて重要です。
技術の標準化と互換性
標準化されたテクノロジーと充電プロトコルが存在しないことが、電気トラック市場に課題を投げかけています。異なるメーカーは独自の充電システムを採用する可能性があり、互換性の問題を生み出し、充電インフラとトラック間の相互運用性を制限しています。テクノロジーと充電インターフェースの標準化は、オペレーションを合理化し、複雑さを軽減し、まとまりのある効率的な電気トラック・エコシステムを促進するために不可欠です。
主要市場動向
バッテリー技術の急速な進歩
世界の電気トラック市場における顕著なトレンドは、バッテリー技術の継続的かつ急速な進歩です。メーカーは、エネルギー密度を向上させ、充電時間を短縮し、全体的なバッテリー性能を高めるために、研究開発に多額の投資を行っています。特にリチウムイオンバッテリーは革新の途上にあり、航続距離の延長、積載量の増加、そしてよりコスト効率の高い電気トラックに貢献しています。バッテリー・テクノロジーの進化は、様々な用途における電気トラックの能力と競争力の根本的な転換を促しています。
持続可能なロジスティクスへの注目の高まり
持続可能なロジスティクスとサプライチェーン・オペレーションが重視されるようになり、電気トラックの採用が増加しています。世界中の企業が輸送戦略を環境目標に整合させており、電気トラックは二酸化炭素削減目標の達成において極めて重要な役割を果たしています。フリートへの電気トラックの統合は、企業の持続可能性プロファイルを強化し、環境に優しい輸送ソリューションに対する規制要件と消費者の期待の両方に対応します。
多様なモデルの提供とセグメンテーション
電気トラック市場は多様化とセグメント化の傾向を目の当たりにしており、メーカーはさまざまな用途や産業に対応するためにモデル提供を拡大しています。都市部の配送トラックから大型の長距離車両まで、電気トラックは特定のユースケース向けに設計され、カスタマイズされています。この傾向は様々なセクターのユニークな要件に対応し、フリート・オペレーターに、彼らの特定のオペレーション・ニーズに合致する電気トラックの幅広い選択肢を提供します。
自律的でコネクテッドな電気トラック
電気推進力と自律的でコネクテッドな車両テクノロジーとの融合は、電気トラック市場を形成する顕著な傾向です。メーカーは先進運転支援システム(ADAS)とコネクティビティ機能を組み込んで、安全性、効率性、車両管理を強化しています。自律走行型電気トラックは、ルートを最適化し、人件費を削減し、全体的な物流オペレーションを改善するために開発されています。この傾向は、インテリジェントで効率的な電気トラック・ソリューションを創造するために最先端技術を活用することに業界が焦点を当てていることを反映しています。
充電インフラの拡大
充電インフラの拡大は、電気トラックの普及を促進する重要な傾向です。政府、民間団体、充電ネットワーク・プロバイダーは、電気トラック用の包括的で利用しやすい充電ネットワークの開発に投資しています。主要な輸送ルートに沿って戦略的に配置された高出力充電ステーションは、より普及しつつあり、航続距離不安に対する懸念に対処し、電気トラック隊の成長を支えています。
再生可能エネルギー源の統合
新たな傾向として、電気トラックを充電するために、太陽光発電や風力発電などの再生可能エネルギー源を統合することが挙げられます。一部のメーカーや物流会社は、電気トラック・フリートに持続可能な電力を供給するために、現場での再生可能エネルギー発電と貯蔵ソリューションを模索しています。この傾向は、カーボンニュートラルな輸送エコシステムを達成し、電気トラックの運行が環境に与える影響をさらに軽減するという、より広範な目標と一致しています。
コラボレーションと戦略的パートナーシップ
自動車メーカー、テクノロジー企業、およびロジスティクス・プロバイダーがイノベーションを推進するために力を合わせるにつれて、コラボレーションと戦略的パートナーシップは電気トラック市場において増加傾向にあります。パートナーシップは、バッテリー技術、充電インフラ、車両管理に関する課題に取り組み、包括的ソリューションの開発を促進することを目的としている。こうした協力関係は、電気トラックの展開を加速させ、市場全体の成長と成熟に貢献する。
電子商取引とラストマイル配送需要
電子商取引の成長と効率的なラストマイル配送ソリューションへの需要の高まりが、電気トラック市場に影響を与えています。オンライン・ショッピングが急増する都市部では、電動配送トラックの配備が増加しています。電気トラックは短距離配送に適しており、騒音レベルを下げ、運転コストを下げ、ゼロエミッションを実現しています。この傾向は、電子商取引部門が拡大を続け、持続可能な都市ロジスティクス・ソリューションの必要性を高めるにつれて、さらに強まると予想される。
セグメント別洞察
推進力タイプ別
バッテリー電気自動車(BEV)は、電気トラック市場において重要なセグメントを構成しており、完全電動化への変革を象徴しています。BEVは電力を電気バッテリーのみに依存しており、内燃エンジンの必要性を排除している。BEVの主な利点のひとつは、テールパイプ排出がゼロであることにあり、環境の持続可能性に貢献しています。これらの電気トラックは、都市物流や短距離輸送の用途に適しており、従来のディーゼルエンジン車に代わる効率的でクリーンな選択肢を提供します。バッテリー技術の進歩に伴い、BEVの航続距離は伸びており、さまざまな貨物・配送シナリオにおける適用性に関する懸念に対処している。
プラグイン・ハイブリッド電気自動車(PHEV)は、電気と内燃機関の両方の機能を併せ持ち、電気トラック市場の中で多目的なセグメントを形成しています。PHEVは、外部電源で充電可能なバッテリーを特徴としており、限られた電気航続距離を提供する一方、内燃エンジンはさらなる航続距離と柔軟性を提供します。このデュアルパワーアプローチは、充電インフラの制限や航続距離不安に関する懸念に対処する。PHEVは、長距離走行や様々な運転条件を伴う用途に適しており、電動化と従来の燃料源が提供する航続距離の延長のバランスをとる中間的なソリューションを提供する。
燃料電池電気自動車(FCEV)は、電気トラック市場において革新的なセグメントであり、水素燃料電池を推進力として利用する。FCEVは、電気自動車に関連する課題の1つに対処するため、従来の充電と比較して急速な燃料補給という利点を提供する。これらのトラックは、副産物として水蒸気しか排出せず、クリーンで持続可能な輸送に貢献する。FCEV は、航続距離の延長と燃料補給時間の短縮が重要な長距離用途に特に適している。しかし、水素インフラ開発と製造コストに関する課題は、電気トラック市場における FCEV の幅広い採用に影響を与える要因である。
エンドユーザータイプの BEV、PHEV、FCEV の選択は、フリートオペレーターの具体的な運行要件、運転 パターン、インフラに関する考慮事項に依存する。電気トラック市場が発展するにつれ、各セグメントは技術的進歩を続け、限界に対処し、様々な用途における電気トラックの全体的な実現可能性と競争力を高めています。市場の将来的な軌跡は、おそらくこれらのエンドユーザー・タイプの組み合わせを含み、輸送業界の多様なニーズに応える一方で、持続可能性と二酸化炭素排出削減というより広範な目標に貢献することになるでしょう。
地域別の洞察
北米は世界の電気トラック市場において重要な地域であり、技術革新、政府支援、環境意識の高まりといったダイナミックな状況を特徴としている。米国とカナダでは、厳しい排出規制と財政的インセンティブが電気トラックの採用を促進しています。既存メーカーや新興企業を含む自動車業界の主要プレーヤーが、この地域の活気ある電気トラック・エコシステムに貢献しています。持続可能なロジスティクス、特に都市部における持続可能なロジスティクスの推進は、ラストワンマイルの配送と貨物輸送のための電気トラックの展開につながっています。充電インフラのギャップなどの課題は依然として残っていますが、現在進行中の投資と協力により、北米は電気トラックの進歩にとって極めて重要なハブとして位置づけられています。
ヨーロッパは、持続可能な輸送と野心的な排出削減目標への強いコミットメントとともに、電気トラック革命の最前線に立っています。ドイツ、オランダ、イギリスのような国々は、強固な規制枠組み、財政的インセンティブ、そしてクリーンな都市物流への関心の高まりによって、電気トラック導入の急増を目の当たりにしています。ヨーロッパの自動車産業は、電気トラック技術に積極的に投資しており、特にバッテリー電気自動車と水素燃料電池自動車に重点を置いています。包括的な充電インフラの確立と、メーカーとロジスティクス企業間の戦略的パートナーシップは、世界の電気トラック市場の形成における欧州の卓越性に寄与しています。
アジア太平洋地域は、中国や日本のような国々の経済成長に後押しされ、電気トラックにとってダイナミックで急速に発展している市場です。特に中国は、電動モビリティと環境の持続可能性に強い重点を置き、主要プレーヤーとして台頭してきました。補助金や規制上の義務付けを含む政府のイニシアチブが、中国における電気トラックの採用を推進している。日本メーカーは、特に燃料電池電気トラックの開発において、技術的進歩に貢献している。人口密度の高い都市部から広大な田園地帯まで、アジア太平洋地域における多様な業務風景は、多目的な電気トラック・ソリューションを必要としています。製造と物流におけるこの地域の戦略的重要性は、さらにこの地域を世界の電気トラック市場における重要なプレーヤーとして位置づけています。
中東とアフリカは電気トラック導入の初期段階にあり、持続可能な輸送ソリューションへの関心が高まっています。アラブ首長国連邦のような国々は、特に都市ロジスティクスと観光の文脈で、電気トラックの可能性を模索しています。この地域の一部では広大な景観が電気トラックの展開に課題をもたらしていますが、充電インフラを整備するイニシアティブやクリーンエネルギーに対する政府の支援は、トレンドの変化を示しています。中東は太陽光発電を含む再生可能エネルギー源に焦点を当てており、環境に優しい輸送イニシアティブに電気トラックを統合する機会を創出しています。
南米は、環境問題に対する意識の高まりと伝統的な燃料源への依存を減らしたいという願望によって、電気トラック市場に徐々に参入しつつあります。ブラジルやメキシコのような国々は、電気トラックに対する初期の、しかし高まりつつある関心を目の当たりにしています。この地域の多様な地形、都市化の傾向、および経済的な考慮は、電気トラックの採用パターンに影響を及ぼしている。クリーン・エネルギーと持続可能な輸送を支援する政府政策は、南米における電気トラック普及の軌道を形成する上で極めて重要な役割を果たすと予想されます。インフラ整備や経済的制約といった課題が存在する一方で、この地域は、世界的な足跡を拡大しようとしている電気トラック・メーカーにとっては有望な地域です。
主要市場プレイヤー
BYD社
ABボルボ
PACCAR Inc.
フォルクスワーゲンAG
ルノー
メルセデス・ベンツ グループAG
東風汽車
いすゞ自動車
レポートの範囲
本レポートでは、電気式トラックの世界市場を以下のカテゴリーに分類し、さらに業界動向についても詳述しています:
電気トラック市場, 推進タイプ:
oBEV
oPHEV
OFCEV
電気トラック市場:タイプ別
o小型トラック
o中型トラック
o大型トラック
電気トラックの市場:エンドユーザー別
oラストマイル配送
o長距離輸送
o廃棄物サービス
oフィールドサービス
o流通サービス
電気トラック市場、地域別
o北米
§アメリカ合衆国
§カナダ
§メキシコ
欧州CIS
§ドイツ
§スペイン
§フランス
§ロシア
§イタリア
§イギリス
§ベルギー
アジア太平洋
§中国
§インド
§日本
§インドネシア
§タイ
§オーストラリア
§韓国
o 南米
§ブラジル
§アルゼンチン
§コロンビア
o 中東アフリカ
§トルコ
§イラン
§サウジアラビア
§サウジアラビア
競争環境
企業プロフィール:電動トラックの世界市場における主要企業の詳細分析
利用可能なカスタマイズ
TechSci Research社は、与えられた市場データをもとに、電動トラックの世界市場レポートにおいて、企業固有のニーズに合わせたカスタマイズを提供しています。このレポートでは以下のカスタマイズが可能です:
企業情報
追加市場参入企業(最大5社)の詳細分析とプロファイリング

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目次

1.製品紹介
1.1.製品概要
1.2.レポートの主なハイライト
1.3.市場範囲
1.4.対象市場セグメント
1.5.調査対象期間
2.調査方法
2.1.調査目的
2.2.ベースライン手法
2.3.主要産業パートナー
2.4.主な協会と二次情報源
2.5.予測手法
2.6.データ三角測量の検証
2.7.前提条件と限界
3.エグゼクティブサマリー
3.1.
3.2.市場予測
3.3.主要地域
3.4.主要セグメント
4.COVID-19が電気トラックの世界市場に与える影響
5.電気トラックの世界市場展望
5.1.市場規模予測
5.1.1.金額別
5.2.市場シェア予測
5.2.1.推進タイプ別市場シェア分析(BEV、PHEV、FCEV)
5.2.2.タイプ別市場シェア分析(小型トラック、中型トラック、大型トラック)
5.2.3.エンドユーザー別市場シェア分析(ラストワンマイルデリバリー、長距離輸送、ごみサービス、フィールドサービス、物流サービス)
5.2.4.地域別市場シェア分析
5.2.4.1.アジア太平洋市場シェア分析
5.2.4.2.欧州CIS市場シェア分析
5.2.4.3.北米市場シェア分析
5.2.4.4.南米市場シェア分析
5.2.4.5.中東アフリカ市場シェア分析
5.2.5.企業別市場シェア分析(上位5社、その他-金額ベース、2023年)
5.3.電気トラックの世界市場マッピング機会評価
5.3.1.推進タイプ別市場マッピング機会評価
5.3.2.タイプ別市場マッピング機会評価
5.3.3.エンドユーザー別市場マッピング機会評価
5.3.4.地域別市場マッピング機会評価
6.アジア太平洋地域の電気トラック市場展望
6.1.市場規模予測
6.1.1.金額別
6.2.市場シェア予測
6.2.1.推進タイプ別市場シェア分析
6.2.2.タイプ別市場シェア分析
6.2.3.エンドユーザー別市場シェア分析
6.2.4.国別市場シェア分析
6.2.4.1.中国市場シェア分析
6.2.4.2.インド市場シェア分析
6.2.4.3.日本市場シェア分析
6.2.4.4.インドネシア市場シェア分析
6.2.4.5.タイ市場シェア分析
6.2.4.6.韓国市場シェア分析
6.2.4.7.オーストラリア市場シェア分析
6.2.4.8.その他のアジア太平洋地域市場シェア分析
6.3.アジア太平洋地域国別分析
6.3.1.中国電気トラック市場展望
6.3.1.1.市場規模予測
6.3.1.1.1.金額別
6.3.1.2.市場シェア予測
6.3.1.2.1.推進タイプ別市場シェア分析
6.3.1.2.2.タイプ別市場シェア分析
6.3.1.2.3.エンドユーザー別市場シェア分析
6.3.2.インド電気トラックの市場展望
6.3.2.1.市場規模予測
6.3.2.1.1.金額別
6.3.2.2.市場シェア予測
6.3.2.2.1.推進タイプ別市場シェア分析
6.3.2.2.2.タイプ別市場シェア分析
6.3.2.2.3.エンドユーザー別市場シェア分析
6.3.3.日本電動トラック市場展望
6.3.3.1.市場規模予測
6.3.3.1.1.金額別
6.3.3.2.市場シェア予測
6.3.3.2.1.推進タイプ別シェア分析
6.3.3.2.2.タイプ別市場シェア分析
6.3.3.2.3.エンドユーザー別市場シェア分析
6.3.4.インドネシア電気トラックの市場展望
6.3.4.1.市場規模予測
6.3.4.1.1.金額別
6.3.4.2.市場シェア予測
6.3.4.2.1.推進タイプ別市場シェア分析
6.3.4.2.2.タイプ別市場シェア分析
6.3.4.2.3.エンドユーザー別市場シェア分析
6.3.5.タイ電気トラック市場展望
6.3.5.1.市場規模予測
6.3.5.1.1.金額別
6.3.5.2.市場シェア予測
6.3.5.2.1.推進タイプ別市場シェア分析
6.3.5.2.2.タイプ別市場シェア分析
6.3.5.2.3.エンドユーザー別市場シェア分析
6.3.6.韓国電気トラックの市場展望
6.3.6.1.市場規模予測
6.3.6.1.1.金額別
6.3.6.2.市場シェア予測
6.3.6.2.1.推進タイプ別市場シェア分析
6.3.6.2.2.タイプ別市場シェア分析
6.3.6.2.3.エンドユーザー別市場シェア分析
6.3.7.オーストラリア電気トラックの市場展望
6.3.7.1.市場規模予測
6.3.7.1.1.金額別
6.3.7.2.市場シェア予測
6.3.7.2.1.推進タイプ別市場シェア分析
6.3.7.2.2.タイプ別市場シェア分析
6.3.7.2.3.エンドユーザー別市場シェア分析
7.欧州CIS電動トラックの市場展望
7.1.市場規模予測
7.1.1.金額別
7.2.市場シェア予測
7.2.1.推進タイプ別市場シェア分析
7.2.2.タイプ別市場シェア分析
7.2.3.エンドユーザー別市場シェア分析
7.2.4.国別市場シェア分析
7.2.4.1.ドイツ市場シェア分析
7.2.4.2.スペイン市場シェア分析
7.2.4.3.フランス市場シェア分析
7.2.4.4.ロシア市場シェア分析
7.2.4.5.イタリア市場シェア分析
7.2.4.6.イギリス市場シェア分析
7.2.4.7.ベルギー市場シェア分析
7.2.4.8.その他のヨーロッパCIS市場シェア分析
7.3.欧州CIS:国別分析
7.3.1.ドイツ電気トラックの市場展望
7.3.1.1.市場規模予測
7.3.1.1.1.金額別
7.3.1.2.市場シェア予測
7.3.1.2.1.推進タイプ別市場シェア分析
7.3.1.2.2.タイプ別市場シェア分析
7.3.1.2.3.エンドユーザー別市場シェア分析
7.3.2.スペイン電気トラックの市場展望
7.3.2.1.市場規模予測
7.3.2.1.1.金額別
7.3.2.2.市場シェア予測
7.3.2.2.1.推進タイプ別市場シェア分析
7.3.2.2.2.タイプ別市場シェア分析
7.3.2.2.3.エンドユーザー別市場シェア分析
7.3.3.フランス電気トラックの市場展望
7.3.3.1.市場規模予測
7.3.3.1.1.金額別
7.3.3.2.市場シェア予測
7.3.3.2.1.推進タイプ別市場シェア分析
7.3.3.2.2.タイプ別市場シェア分析
7.3.3.2.3.エンドユーザー別市場シェア分析
7.3.4.ロシア電気トラックの市場展望
7.3.4.1.市場規模予測
7.3.4.1.1.金額別
7.3.4.2.市場シェア予測
7.3.4.2.1.推進タイプ別市場シェア分析
7.3.4.2.2.タイプ別市場シェア分析
7.3.4.2.3.エンドユーザー別市場シェア分析
7.3.5.イタリア電気トラックの市場展望
7.3.5.1.市場規模予測
7.3.5.1.1.金額別
7.3.5.2.市場シェア予測
7.3.5.2.1.推進タイプ別市場シェア分析
7.3.5.2.2.タイプ別市場シェア分析
7.3.5.2.3.エンドユーザー別市場シェア分析
7.3.6.イギリス電気トラック市場展望
7.3.6.1.市場規模予測
7.3.6.1.1.金額別
7.3.6.2.市場シェア予測
7.3.6.2.1.推進タイプ別市場シェア分析
7.3.6.2.2.タイプ別市場シェア分析
7.3.6.2.3.エンドユーザー別市場シェア分析
7.3.7.ベルギー電気トラックの市場展望
7.3.7.1.市場規模予測
7.3.7.1.1.金額別
7.3.7.2.市場シェア予測
7.3.7.2.1.推進タイプ別市場シェア分析
7.3.7.2.2.タイプ別市場シェア分析
7.3.7.2.3.エンドユーザー別市場シェア分析
8.北米電気トラック市場展望
8.1.市場規模予測
8.1.1.金額別
8.2.市場シェア予測
8.2.1.推進タイプ別市場シェア分析
8.2.2.タイプ別市場シェア分析
8.2.3.エンドユーザー別市場シェア分析
8.2.4.国別市場シェア分析
8.2.4.1.アメリカ市場シェア分析
8.2.4.2.メキシコ市場シェア分析
8.2.4.3.カナダ市場シェア分析
8.3.北米国別分析
8.3.1.米国の電気トラック市場展望
8.3.1.1.市場規模予測
8.3.1.1.1.金額別
8.3.1.2.市場シェア予測
8.3.1.2.1.推進タイプ別市場シェア分析
8.3.1.2.2.タイプ別市場シェア分析
8.3.1.2.3.エンドユーザー別市場シェア分析
8.3.2.メキシコ電気トラックの市場展望
8.3.2.1.市場規模予測
8.3.2.1.1.金額別
8.3.2.2.市場シェア予測
8.3.2.2.1.推進タイプ別市場シェア分析
8.3.2.2.2.タイプ別市場シェア分析
8.3.2.2.3.エンドユーザー別市場シェア分析
8.3.3.カナダ電気トラックの市場展望
8.3.3.1.市場規模予測
8.3.3.1.1.金額別
8.3.3.2.市場シェア予測
8.3.3.2.1.推進タイプ別市場シェア分析
8.3.3.2.2.タイプ別市場シェア分析
8.3.3.2.3.エンドユーザー別市場シェア分析
9.南米の電気トラック市場展望
9.1.市場規模予測
9.1.1.金額別
9.2.市場シェア予測
9.2.1.推進タイプ別市場シェア分析
9.2.2.タイプ別市場シェア分析
9.2.3.エンドユーザー別市場シェア分析
9.2.4.国別市場シェア分析
9.2.4.1.ブラジル市場シェア分析
9.2.4.2.アルゼンチン市場シェア分析
9.2.4.3.コロンビア市場シェア分析
9.2.4.4.その他の南米市場シェア分析
9.3.南アメリカ国別分析
9.3.1.ブラジル電気トラック市場の展望
9.3.1.1.市場規模予測
9.3.1.1.1.金額別
9.3.1.2.市場シェア予測
9.3.1.2.1.推進タイプ別市場シェア分析
9.3.1.2.2.タイプ別市場シェア分析
9.3.1.2.3.エンドユーザー別市場シェア分析
9.3.2.コロンビア電気トラックの市場展望
9.3.2.1.市場規模予測
9.3.2.1.1.金額別
9.3.2.2.市場シェア予測
9.3.2.2.1.推進タイプ別市場シェア分析
9.3.2.2.2.タイプ別市場シェア分析
9.3.2.2.3.エンドユーザー別市場シェア分析
9.3.3.アルゼンチン電気トラックの市場展望
9.3.3.1.市場規模予測
9.3.3.1.1.金額別
9.3.3.2.市場シェア予測
9.3.3.2.1.推進タイプ別市場シェア分析
9.3.3.2.2.タイプ別市場シェア分析
9.3.3.2.3.エンドユーザー別市場シェア分析
10.中東アフリカ電気トラック市場展望
10.1.市場規模予測
10.1.1.金額別
10.2.市場シェア予測
10.2.1.推進タイプ別市場シェア分析
10.2.2.タイプ別市場シェア分析
10.2.3.エンドユーザー別市場シェア分析
10.2.4.国別市場シェア分析
10.2.4.1.トルコ市場シェア分析
10.2.4.2.イラン市場シェア分析
10.2.4.3.サウジアラビア市場シェア分析
10.2.4.4.UAE市場シェア分析
10.2.4.5.その他の中東アフリカ市場シェア分析
10.3.中東アフリカ国別分析
10.3.1.トルコ電気トラック市場の展望
10.3.1.1.市場規模予測
10.3.1.1.1.金額別
10.3.1.2.市場シェア予測
10.3.1.2.1.推進タイプ別市場シェア分析
10.3.1.2.2.タイプ別市場シェア分析
10.3.1.2.3.エンドユーザー別市場シェア分析
10.3.2.イラン電動トラック市場展望
10.3.2.1.市場規模予測
10.3.2.1.1.金額別
10.3.2.2.市場シェア予測
10.3.2.2.1.推進タイプ別市場シェア分析
10.3.2.2.2.タイプ別市場シェア分析
10.3.2.2.3.エンドユーザー別市場シェア分析
10.3.3.サウジアラビアの電動トラック市場展望
10.3.3.1.市場規模予測
10.3.3.1.1.金額別
10.3.3.2.市場シェア予測
10.3.3.2.1.推進タイプ別市場シェア分析
10.3.3.2.2.タイプ別市場シェア分析
10.3.3.2.3.エンドユーザー別市場シェア分析
10.3.4.UAE電動トラックの市場展望
10.3.4.1.市場規模予測
10.3.4.1.1.金額別
10.3.4.2.市場シェア予測
10.3.4.2.1.推進タイプ別市場シェア分析
10.3.4.2.2.タイプ別市場シェア分析
10.3.4.2.3.エンドユーザー別市場シェア分析
11.SWOT分析
11.1.強み
11.2.弱み
11.3.機会
11.4.脅威
12.市場ダイナミクス
12.1.市場促進要因
12.2.市場の課題
13.市場の動向と発展
14.競争環境
14.1.企業プロフィール(主要10社まで)
14.1.1.BYD社
14.1.1.1.会社概要
14.1.1.2.主要製品
14.1.1.3.財務状況(入手可能な情報による)
14.1.1.4.最近の動向
14.1.1.5.主要経営陣
14.1.2.ABボルボ
14.1.2.1.会社概要
14.1.2.2.主要製品
14.1.2.3.財務(入手可能な情報による)
14.1.2.4.最近の動向
14.1.2.5.主要経営陣
14.1.3.PACCAR社
14.1.3.1.会社概要
14.1.3.2.主要製品
14.1.3.3.財務(入手可能な限り)
14.1.3.4.最近の動向
14.1.3.5.主要経営陣
14.1.4.フォルクスワーゲンAG
14.1.4.1.会社概要
14.1.4.2.主要製品
14.1.4.3.財務(入手可能な限り)
14.1.4.4.最近の動向
14.1.4.5.主要経営陣
14.1.5.グループ・ルノー
14.1.5.1.会社概要
14.1.5.2.主要製品
14.1.5.3.財務状況(入手可能な情報による)
14.1.5.4.最近の動向
14.1.5.5.主要経営陣
14.1.6.東風汽車公司
14.1.6.1.会社概要
14.1.6.2.主要製品
14.1.6.3.財務状況(入手可能な情報による)
14.1.6.4.最近の動向
14.1.6.5.主要経営陣
14.1.7.メルセデス・ベンツ・グループAG
14.1.7.1.会社概要
14.1.7.2.主要製品
14.1.7.3.財務状況(入手可能な情報による)
14.1.7.4.最近の動向
14.1.7.5.主要経営陣
14.1.8.いすゞ自動車
14.1.8.1.会社概要
14.1.8.2.主要製品
14.1.8.3.財務状況(入手可能な情報による)
14.1.8.4.最近の動向
14.1.5.5.主要経営陣
15.戦略的提言
15.1.重点分野
15.1.1.ターゲット地域
15.1.2.ターゲット推進タイプ
15.1.3.ターゲットエンドユーザー
16.会社概要 免責事項

 

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Summary


The Global Electric Truck Market size reached USD 11.83 Billion in 2023 and is expected to grow with a CAGR of 7.64% to forecast period.The Global Electric Truck Market is undergoing a profound transformation as the transportation industry increasingly embraces sustainable alternatives. Electric trucks, propelled by advancements in battery technology and a shift towards cleaner energy, are gaining traction in various regions. This market is characterized by a commitment to reducing carbon emissions, lowering operating costs, and complying with stringent environmental regulations.
One of the key drivers of the electric truck market is the global push for sustainability and the need to address climate change. Governments worldwide are implementing regulations to reduce greenhouse gas emissions, prompting the transportation sector to explore electric solutions. Electric trucks offer a promising avenue to achieve these goals, providing a cleaner and more energy-efficient option for freight and logistics operations.
Technological advancements in battery systems play a central role in shaping the electric truck market. Improved energy density, longer range capabilities, and faster charging times are enhancing the feasibility and performance of electric trucks. As battery costs continue to decline, electric trucks are becoming more cost-competitive, making them an attractive option for fleet operators looking to transition away from traditional diesel-powered vehicles.
The market is witnessing increased collaboration between established automotive manufacturers and technology companies, fostering innovation and driving the development of electric trucks. Partnerships aim to address challenges such as infrastructure development, battery technology, and vehicle design. The shared expertise accelerates the market's evolution and ensures that electric trucks meet the demands of both commercial and consumer markets.
While challenges such as infrastructure gaps and initial purchase costs persist, the electric truck market is poised for substantial growth. Government incentives and subsidies are encouraging fleet operators to adopt electric trucks, and the expanding charging infrastructure is alleviating range anxiety concerns. The market's trajectory reflects a broader industry commitment to sustainable transportation, with electric trucks emerging as a key component in reshaping the future of freight and logistics on a global scale.
Key Market Drivers
Government Regulations and Incentives
Government regulations mandating lower emissions and incentivizing the adoption of electric vehicles serve as a primary driver for the global electric truck market. Countries worldwide are implementing stringent emission standards and offering financial incentives to fleet operators and manufacturers, creating a favorable environment for the transition to electric trucks. These regulations not only align with environmental goals but also drive the market's growth by encouraging the integration of cleaner technologies.
Total Cost of Ownership Benefits
The total cost of ownership (TCO) benefits associated with electric trucks is a compelling driver for their adoption. While the upfront costs may be higher, electric trucks offer significant savings in operational expenses, such as fuel and maintenance. Lower energy costs, fewer moving parts, and government incentives contribute to a more favorable TCO over the vehicle's lifespan, making electric trucks an economically attractive choice for fleet operators looking to enhance cost-efficiency.
Advancements in Battery Technology
Continuous advancements in battery technology play a pivotal role in driving the electric truck market. Improvements in energy density, range, and charging infrastructure contribute to overcoming historical challenges related to limited range and charging times. As battery technologies evolve, electric trucks can achieve longer distances on a single charge, making them more versatile for various applications, including long-haul transportation and last-mile delivery.
Environmental Sustainability Initiatives
Growing awareness of environmental sustainability and corporate social responsibility is a significant driver for the electric truck market. Businesses are increasingly focused on reducing their carbon footprint, and electric trucks provide an eco-friendly alternative to traditional diesel vehicles. Companies are aligning their logistics strategies with sustainability goals, fostering a market demand for electric trucks that contribute to cleaner air and reduced environmental impact.
Rising Fuel Prices and Volatility
The volatility and rising costs of traditional fuel sources, especially diesel, drive interest in electric trucks as a more stable and cost-effective alternative. Electric trucks provide a hedge against fuel price fluctuations, offering operators greater predictability in operational expenses. This cost stability becomes particularly attractive amid global uncertainties in the energy market, making electric trucks an appealing option for fleet managers seeking financial predictability.
Advocacy from Environmental Groups
Advocacy from environmental groups and non-governmental organizations (NGOs) amplifies the push for electric trucks. Environmental concerns, including air quality and climate change, have prompted advocacy groups to promote sustainable transportation solutions. This external pressure influences public opinion, governmental policies, and corporate decision-making, creating a conducive environment for the increased adoption of electric trucks.
Technological Collaboration and Innovation
Collaborations between established automakers, technology companies, and startups are driving innovation in the electric truck market. Partnerships focus on addressing challenges such as battery technology, charging infrastructure, and autonomous features, enhancing the overall capabilities of electric trucks. This collaborative approach accelerates the development of cutting-edge solutions and contributes to the market's dynamism.
Urbanization and Last-Mile Delivery Demands
The increasing trend of urbanization and the growing demand for efficient last-mile delivery solutions contribute to the rise of electric trucks. Urban areas are facing congestion and pollution challenges, prompting the need for cleaner and quieter delivery options. Electric trucks, especially those designed for urban logistics, address these challenges while meeting the demands of e-commerce and the evolving landscape of freight transportation.
Key Market Challenges
Charging Infrastructure Development
The primary challenge facing the global electric truck market is the insufficient development of charging infrastructure. Limited availability of charging stations, especially for heavy-duty electric trucks, hinders widespread adoption. To overcome this challenge, substantial investment and collaborative efforts between governments and private entities are essential to establish a comprehensive and accessible charging network, addressing concerns about range anxiety and enabling long-haul electric truck operations.
High Initial Purchase Costs
The higher upfront costs of electric trucks compared to their traditional counterparts pose a significant challenge for fleet operators. While total cost of ownership benefits over time may offset these initial expenses, the initial capital investment remains a barrier to entry. Incentives and subsidies are crucial to making electric trucks more economically viable and encouraging fleet managers to transition to electric fleets.
Limited Battery Technology Advancements
Despite ongoing improvements, battery technology faces challenges related to energy density, weight, and cost. Advancements are needed to address these limitations and enhance the overall performance of electric trucks. Research and development initiatives focused on pushing the boundaries of battery technology are crucial for overcoming these challenges and making electric trucks more competitive in terms of range, payload capacity, and cost-effectiveness.
Range Limitations for Heavy-Duty Applications
Heavy-duty electric trucks, particularly those designed for long-haul transportation, face challenges related to range limitations. The current state of battery technology may not provide the necessary range for some demanding applications, impacting the feasibility of electric trucks in certain segments of the market. Further advancements in battery technology and energy storage systems are essential to expanding the capabilities of electric trucks in heavy-duty applications.
Weight and Payload Trade-Offs
The weight of battery packs presents a trade-off between payload capacity and range for electric trucks. Balancing the need for larger battery packs to extend range with the impact on the truck's weight and, consequently, its payload capacity remains a challenge. Innovations in lightweight materials and battery design are critical to minimizing this trade-off and ensuring that electric trucks can effectively compete with traditional diesel trucks in terms of payload capacity.
Supply Chain Disruptions for Critical Components
Electric trucks rely on specialized components such as batteries, electric motors, and power electronics. Disruptions in the supply chain for these critical components, whether due to geopolitical factors or unforeseen global events, pose a risk to the production and deployment of electric trucks. Ensuring a resilient and diversified supply chain for these components is vital to mitigating the impact of potential disruptions.
Limited Model Availability and Variety
The current market offers a limited variety of electric truck models, especially in comparison to the extensive range of traditional trucks available. Fleets with diverse operational needs may find it challenging to find electric trucks that suit their specific requirements. Increasing the availability and diversity of electric truck models, spanning different sizes and applications, is crucial for addressing the unique demands of various fleet operators.
Technological Standardization and Compatibility
The absence of standardized technologies and charging protocols poses a challenge for the electric truck market. Different manufacturers may employ proprietary charging systems, creating compatibility issues and limiting interoperability between charging infrastructure and trucks. Standardizing technologies and charging interfaces is essential for streamlining operations, reducing complexity, and promoting a cohesive and efficient electric truck ecosystem.
Key Market Trends
Rapid Advancements in Battery Technology
A prominent trend in the global electric truck market is the continuous and rapid advancements in battery technology. Manufacturers are investing heavily in research and development to improve energy density, reduce charging times, and enhance overall battery performance. Lithium-ion batteries, in particular, are undergoing innovations, contributing to extended ranges, increased payload capacities, and more cost-effective electric trucks. As battery technology evolves, it is driving a fundamental shift in the capabilities and competitiveness of electric trucks in various applications.
Increasing Focus on Sustainable Logistics
There is a growing emphasis on sustainable logistics and supply chain operations, leading to increased adoption of electric trucks. Companies worldwide are aligning their transportation strategies with environmental goals, and electric trucks play a pivotal role in achieving carbon reduction targets. The integration of electric trucks into fleets enhances corporate sustainability profiles, addressing both regulatory requirements and consumer expectations for eco-friendly transportation solutions.
Diverse Model Offerings and Segmentation
The electric truck market is witnessing a trend toward diversification and segmentation, with manufacturers expanding their model offerings to cater to different applications and industries. From urban delivery trucks to heavy-duty long-haul vehicles, electric trucks are being designed and customized for specific use cases. This trend addresses the unique requirements of various sectors, offering fleet operators a broader selection of electric trucks that align with their specific operational needs.
Autonomous and Connected Electric Trucks
The convergence of electric propulsion with autonomous and connected vehicle technologies is a notable trend shaping the electric truck market. Manufacturers are incorporating advanced driver assistance systems (ADAS) and connectivity features to enhance safety, efficiency, and fleet management. Autonomous electric trucks are being developed to optimize routes, reduce labor costs, and improve overall logistics operations. This trend reflects the industry's focus on leveraging cutting-edge technologies to create intelligent and efficient electric truck solutions.
Expansion of Charging Infrastructure
The expansion of charging infrastructure is a critical trend facilitating the widespread adoption of electric trucks. Governments, private entities, and charging network providers are investing in the development of a comprehensive and accessible charging network for electric trucks. High-power charging stations, strategically located along major transportation routes, are becoming more prevalent, addressing concerns about range anxiety and supporting the growth of electric truck fleets.
Integration of Renewable Energy Sources
An emerging trend involves the integration of renewable energy sources, such as solar and wind power, to charge electric trucks. Some manufacturers and logistics companies are exploring on-site renewable energy generation and storage solutions to power electric truck fleets sustainably. This trend aligns with the broader goals of achieving a carbon-neutral transportation ecosystem and further reducing the environmental impact of electric truck operations.
Collaborations and Strategic Partnerships
Collaborations and strategic partnerships are on the rise in the electric truck market as automotive manufacturers, technology companies, and logistics providers join forces to drive innovation. Partnerships aim to address challenges related to battery technology, charging infrastructure, and fleet management, fostering the development of comprehensive solutions. These collaborations accelerate the deployment of electric trucks and contribute to the overall growth and maturation of the market.
E-Commerce and Last-Mile Delivery Demand
The growth of e-commerce and the increasing demand for efficient last-mile delivery solutions are influencing the electric truck market. Urban areas, experiencing a surge in online shopping, are witnessing a rise in the deployment of electric delivery trucks. Electric trucks are well-suited for short-distance deliveries, offering reduced noise levels, lower operating costs, and zero emissions. This trend is expected to intensify as the e-commerce sector continues to expand, driving the need for sustainable urban logistics solutions.
Segmental Insights
By Propulsion Type
Battery Electric Vehicles (BEVs) constitute a significant segment in the electric truck market, representing a transformative shift towards full electrification. BEVs rely solely on electric batteries for power, eliminating the need for internal combustion engines. One of the primary advantages of BEVs lies in their zero tailpipe emissions, contributing to environmental sustainability. These electric trucks are well-suited for urban logistics and short-haul applications, offering an efficient and clean alternative to traditional diesel-powered vehicles. With advancements in battery technology, BEVs are witnessing increased range capabilities, addressing concerns about their applicability in various freight and delivery scenarios.
Plug-in Hybrid Electric Vehicles (PHEVs) form a versatile segment within the electric truck market, combining both electric and internal combustion engine capabilities. PHEVs feature a battery that can be charged through external power sources, offering a limited all-electric range, while the internal combustion engine provides additional range and flexibility. This dual-power approach addresses concerns related to charging infrastructure limitations and range anxiety. PHEVs are well-suited for applications that involve longer distances or varied operational conditions, providing an intermediate solution that balances electrification with the extended range offered by conventional fuel sources.
Fuel Cell Electric Vehicles (FCEVs) represent an innovative segment within the electric truck market, utilizing hydrogen fuel cells to generate electricity for propulsion. FCEVs offer the advantage of rapid refueling compared to traditional charging, addressing one of the challenges associated with electric vehicles. These trucks emit only water vapor as a byproduct, contributing to clean and sustainable transportation. FCEVs are particularly relevant for long-haul applications where extended range and reduced refueling times are critical. However, challenges related to hydrogen infrastructure development and production costs are factors influencing the broader adoption of FCEVs in the electric truck market.
The choice of end-user type BEV, PHEV, or FCEV depends on the specific operational requirements, driving patterns, and infrastructure considerations of fleet operators. As the electric truck market evolves, each segment continues to undergo technological advancements, addressing limitations and enhancing the overall feasibility and competitiveness of electric trucks in various applications. The market's future trajectory will likely involve a combination of these end-user types, catering to the diverse needs of the transportation industry while contributing to the broader goals of sustainability and reduced carbon emission.
Regional Insights
North America is a key region in the global electric truck market, characterized by a dynamic landscape of technological innovation, government support, and increasing environmental consciousness. In the United States and Canada, stringent emission regulations, coupled with financial incentives, are driving the adoption of electric trucks. Major players in the automotive industry, including established manufacturers and startups, are contributing to the region's vibrant electric truck ecosystem. The push for sustainable logistics, particularly in urban areas, has led to the deployment of electric trucks for last-mile delivery and freight transport. While challenges such as charging infrastructure gaps persist, ongoing investments and collaborations are positioning North America as a pivotal hub for electric truck advancements.
Europe stands at the forefront of the electric truck revolution, with a strong commitment to sustainable transportation and ambitious emission reduction targets. Countries such as Germany, the Netherlands, and the United Kingdom are witnessing a surge in electric truck adoption, driven by robust regulatory frameworks, financial incentives, and a growing focus on clean urban logistics. The European automotive industry is actively investing in electric truck technologies, with a particular emphasis on battery electric and hydrogen fuel cell vehicles. The establishment of comprehensive charging infrastructure and strategic partnerships between manufacturers and logistics companies contribute to Europe's prominence in shaping the global electric truck market.
The Asia-Pacific region is a dynamic and rapidly evolving market for electric trucks, fueled by the economic growth of countries such as China and Japan. China, in particular, has emerged as a major player, with a strong emphasis on electric mobility and environmental sustainability. Government initiatives, including subsidies and regulatory mandates, are propelling the adoption of electric trucks in China. Japanese manufacturers are contributing to technological advancements, especially in the development of fuel cell electric trucks. The diverse operational landscape in the Asia-Pacific region, ranging from densely populated urban areas to vast rural expanses, necessitates versatile electric truck solutions. The region's strategic importance in manufacturing and logistics further positions it as a significant player in the global electric truck market.
The Middle East and Africa are in the early stages of electric truck adoption, with a growing interest in sustainable transportation solutions. Countries such as the United Arab Emirates are exploring the potential of electric trucks, particularly in the context of urban logistics and tourism. While the vast landscapes in some parts of the region pose challenges for electric truck deployment, initiatives to develop charging infrastructure and governmental support for clean energy indicate a shifting trend. The Middle East's focus on renewable energy sources, including solar power, creates opportunities for the integration of electric trucks into eco-friendly transportation initiatives.
South America is gradually entering the electric truck market, driven by an increasing awareness of environmental issues and a desire to reduce dependence on traditional fuel sources. Countries like Brazil and Mexico are witnessing a nascent but growing interest in electric trucks. The region's diverse topography, urbanization trends, and economic considerations influence the adoption patterns of electric trucks. Government policies supporting clean energy and sustainable transportation are expected to play a pivotal role in shaping the trajectory of electric truck penetration in South America. While challenges such as infrastructure development and economic constraints exist, the region holds promise for electric truck manufacturers looking to expand their global footprint.
Key Market Players
BYD Company Ltd
AB Volvo
PACCAR Inc.
Volkswagen AG
Groupe Renault
Mercedes-Benz Group AG
Dongfeng Motor Company
Isuzu Motors Ltd
Report Scope:
In this report, the Global Electric Truck Market has been segmented into the following categories, in addition to the industry trends which have also been detailed below:
Electric Truck Market, Propulsion Type:
oBEV
oPHEV
oFCEV
Electric Truck Market,By Type:
oLight Duty Trucks
oMedium Duty Trucks
oHeavy Duty Trucks
Electric Truck Market,By End User:
oLast-Mile Delivery
oLong Haul Transportation
oRefuse Services
oField Services
oDistribution Services
Electric Truck Market, By Region:
oNorth America
§United States
§Canada
§Mexico
oEurope CIS
§Germany
§Spain
§France
§Russia
§Italy
§United Kingdom
§Belgium
oAsia-Pacific
§China
§India
§Japan
§Indonesia
§Thailand
§Australia
§South Korea
oSouth America
§Brazil
§Argentina
§Colombia
oMiddle East Africa
§Turkey
§Iran
§Saudi Arabia
§UAE
Competitive Landscape
Company Profiles: Detailed analysis of the major companies presents in the Global Electric Truck Market.
Available Customizations:
Global Electric Truck Market report with the given market data, TechSci Research offers customizations according to a company's specific needs. The following customization options are available for the report:
Company Information
Detailed analysis and profiling of additional market players (up to five).



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Table of Contents

1.Introduction
1.1.Product Overview
1.2.Key Highlights of the Report
1.3.Market Coverage
1.4.Market Segments Covered
1.5.Research Tenure Considered
2.Research Methodology
2.1.Objective of theStudy
2.2.Baseline Methodology
2.3.Key Industry Partners
2.4.Major Association and Secondary Sources
2.5.Forecasting Methodology
2.6.Data Triangulation Validation
2.7.Assumptions and Limitations
3.Executive Summary
3.1.
3.2.Market Forecast
3.3.Key Regions
3.4.Key Segments
4.Impact of COVID-19 on Global Electric Truck Market
5.Global Electric Truck Market Outlook
5.1.Market Size Forecast
5.1.1.By Value
5.2.Market Share Forecast
5.2.1.By Propulsion Type Market Share Analysis (BEV, PHEV, and FCEV)
5.2.2.By Type Market Share Analysis (Light Duty Trucks, Medium Duty Trucks, and Heavy-Duty Trucks)
5.2.3.By End User Market Share Analysis (Last-Mile Delivery, Long Haul Transportation, Refuse Services, Field Services, and Distribution Services)
5.2.4.By RegionalMarket Share Analysis
5.2.4.1.Asia-Pacific Market Share Analysis
5.2.4.2.Europe CIS Market Share Analysis
5.2.4.3.North America Market Share Analysis
5.2.4.4.South America Market Share Analysis
5.2.4.5.Middle East Africa Market Share Analysis
5.2.5.By Company Market Share Analysis (Top 5 Companies, Others - By Value, 2023)
5.3.Global Electric Truck MarketMapping Opportunity Assessment
5.3.1.ByPropulsion Type MarketMapping Opportunity Assessment
5.3.2.By Type Market Mapping Opportunity Assessment
5.3.3.By End User Market Mapping Opportunity Assessment
5.3.4.By Regional Market Mapping Opportunity Assessment
6.Asia-Pacific Electric Truck Market Outlook
6.1.Market Size Forecast
6.1.1.By Value
6.2.Market Share Forecast
6.2.1.By Propulsion Type Market Share Analysis
6.2.2.By Type Market Share Analysis
6.2.3.By End User Market Share Analysis
6.2.4.By Country Market Share Analysis
6.2.4.1.China Market Share Analysis
6.2.4.2.India Market Share Analysis
6.2.4.3.Japan Market Share Analysis
6.2.4.4.Indonesia Market Share Analysis
6.2.4.5.Thailand Market Share Analysis
6.2.4.6.South Korea Market Share Analysis
6.2.4.7.Australia Market Share Analysis
6.2.4.8.Rest of Asia-Pacific Market Share Analysis
6.3.Asia-Pacific: Country Analysis
6.3.1.China Electric Truck Market Outlook
6.3.1.1.Market Size Forecast
6.3.1.1.1.By Value
6.3.1.2.Market Share Forecast
6.3.1.2.1.By Propulsion Type Market Share Analysis
6.3.1.2.2.By Type Market Share Analysis
6.3.1.2.3.By End User MarketShare Analysis
6.3.2.India Electric Truck Market Outlook
6.3.2.1.Market Size Forecast
6.3.2.1.1.By Value
6.3.2.2.Market Share Forecast
6.3.2.2.1.By Propulsion Type Market Share Analysis
6.3.2.2.2.By Type Market Share Analysis
6.3.2.2.3.By End User MarketShare Analysis
6.3.3.Japan Electric Truck Market Outlook
6.3.3.1.Market Size Forecast
6.3.3.1.1.By Value
6.3.3.2.Market Share Forecast
6.3.3.2.1.By Propulsion Type Market Share Analysis
6.3.3.2.2.By Type Market Share Analysis
6.3.3.2.3.By End User MarketShare Analysis
6.3.4.Indonesia Electric Truck Market Outlook
6.3.4.1.Market Size Forecast
6.3.4.1.1.By Value
6.3.4.2.Market Share Forecast
6.3.4.2.1.By Propulsion Type Market Share Analysis
6.3.4.2.2.By Type Market Share Analysis
6.3.4.2.3.By End User Market Share Analysis
6.3.5.Thailand Electric Truck Market Outlook
6.3.5.1.Market Size Forecast
6.3.5.1.1.By Value
6.3.5.2.Market Share Forecast
6.3.5.2.1.ByPropulsion TypeMarket Share Analysis
6.3.5.2.2.By Type Market Share Analysis
6.3.5.2.3.By End User Market Share Analysis
6.3.6.South Korea Electric Truck Market Outlook
6.3.6.1.Market Size Forecast
6.3.6.1.1.By Value
6.3.6.2.Market Share Forecast
6.3.6.2.1.By Propulsion Type Market Share Analysis
6.3.6.2.2.By Type Market Share Analysis
6.3.6.2.3.By End User Market Share Analysis
6.3.7.Australia Electric Truck Market Outlook
6.3.7.1.Market Size Forecast
6.3.7.1.1.By Value
6.3.7.2.Market Share Forecast
6.3.7.2.1.By Propulsion Type Market Share Analysis
6.3.7.2.2.By Type Market Share Analysis
6.3.7.2.3.By End User Market Share Analysis
7.Europe CIS Electric Truck Market Outlook
7.1.Market Size Forecast
7.1.1.By Value
7.2.Market Share Forecast
7.2.1.By Propulsion Type Market Share Analysis
7.2.2.By Type Market Share Analysis
7.2.3.By End User Market Share Analysis
7.2.4.By Country Market Share Analysis
7.2.4.1.Germany Market Share Analysis
7.2.4.2.Spain Market Share Analysis
7.2.4.3.France Market Share Analysis
7.2.4.4.Russia Market Share Analysis
7.2.4.5.Italy Market Share Analysis
7.2.4.6.United Kingdom Market Share Analysis
7.2.4.7.Belgium Market Share Analysis
7.2.4.8.Rest of Europe CIS Market Share Analysis
7.3.Europe CIS: Country Analysis
7.3.1.Germany Electric Truck Market Outlook
7.3.1.1.Market Size Forecast
7.3.1.1.1.By Value
7.3.1.2.Market Share Forecast
7.3.1.2.1.By Propulsion Type Market Share Analysis
7.3.1.2.2.By Type Market Share Analysis
7.3.1.2.3.By End User Market Share Analysis
7.3.2.Spain Electric Truck Market Outlook
7.3.2.1.Market Size Forecast
7.3.2.1.1.By Value
7.3.2.2.Market Share Forecast
7.3.2.2.1.By Propulsion Type Market Share Analysis
7.3.2.2.2.By Type Market Share Analysis
7.3.2.2.3.By End User Market Share Analysis
7.3.3.France Electric Truck Market Outlook
7.3.3.1.Market Size Forecast
7.3.3.1.1.By Value
7.3.3.2.Market Share Forecast
7.3.3.2.1.By Propulsion Type Market Share Analysis
7.3.3.2.2.By Type Market Share Analysis
7.3.3.2.3.By End User Market Share Analysis
7.3.4.Russia Electric Truck Market Outlook
7.3.4.1.Market Size Forecast
7.3.4.1.1.By Value
7.3.4.2.Market Share Forecast
7.3.4.2.1.By Propulsion Type Market Share Analysis
7.3.4.2.2.By Type Market Share Analysis
7.3.4.2.3.By End User Market Share Analysis
7.3.5.Italy Electric Truck Market Outlook
7.3.5.1.Market Size Forecast
7.3.5.1.1.By Value
7.3.5.2.Market Share Forecast
7.3.5.2.1.By Propulsion Type Market Share Analysis
7.3.5.2.2.By Type Market Share Analysis
7.3.5.2.3.By End User Market Share Analysis
7.3.6.United Kingdom Electric Truck Market Outlook
7.3.6.1.Market Size Forecast
7.3.6.1.1.By Value
7.3.6.2.Market Share Forecast
7.3.6.2.1.By Propulsion Type Market Share Analysis
7.3.6.2.2.By Type Market Share Analysis
7.3.6.2.3.By End User Market Share Analysis
7.3.7.Belgium Electric Truck Market Outlook
7.3.7.1.Market Size Forecast
7.3.7.1.1.By Value
7.3.7.2.Market Share Forecast
7.3.7.2.1.By Propulsion Type Market Share Analysis
7.3.7.2.2.By Type Market Share Analysis
7.3.7.2.3.By End User Market Share Analysis
8.North America Electric Truck Market Outlook
8.1.Market Size Forecast
8.1.1.By Value
8.2.Market Share Forecast
8.2.1.By Propulsion Type Market Share Analysis
8.2.2.By Type Market Share Analysis
8.2.3.By End User Market Share Analysis
8.2.4.By Country Market Share Analysis
8.2.4.1.United States Market Share Analysis
8.2.4.2.Mexico Market Share Analysis
8.2.4.3.Canada Market Share Analysis
8.3.North America: Country Analysis
8.3.1.United States Electric Truck Market Outlook
8.3.1.1.Market Size Forecast
8.3.1.1.1.By Value
8.3.1.2.Market Share Forecast
8.3.1.2.1.By Propulsion Type Market Share Analysis
8.3.1.2.2.By Type Market Share Analysis
8.3.1.2.3.By End User Market Share Analysis
8.3.2.Mexico Electric Truck Market Outlook
8.3.2.1.Market Size Forecast
8.3.2.1.1.By Value
8.3.2.2.Market Share Forecast
8.3.2.2.1.By Propulsion Type Market Share Analysis
8.3.2.2.2.By Type Market Share Analysis
8.3.2.2.3.By End User Market Share Analysis
8.3.3.Canada Electric Truck Market Outlook
8.3.3.1.Market Size Forecast
8.3.3.1.1.By Value
8.3.3.2.Market Share Forecast
8.3.3.2.1.By Propulsion Type Market Share Analysis
8.3.3.2.2.By Type Market Share Analysis
8.3.3.2.3.By End User Market Share Analysis
9.South America Electric Truck Market Outlook
9.1.Market Size Forecast
9.1.1.By Value
9.2.Market Share Forecast
9.2.1.By Propulsion Type Market Share Analysis
9.2.2.By Type Market Share Analysis
9.2.3.By End User Market Share Analysis
9.2.4.By Country Market Share Analysis
9.2.4.1.Brazil Market Share Analysis
9.2.4.2.Argentina Market Share Analysis
9.2.4.3.Colombia Market Share Analysis
9.2.4.4.Rest of South America Market Share Analysis
9.3.South America: Country Analysis
9.3.1.Brazil Electric Truck Market Outlook
9.3.1.1.Market Size Forecast
9.3.1.1.1.By Value
9.3.1.2.Market Share Forecast
9.3.1.2.1.By Propulsion Type Market Share Analysis
9.3.1.2.2.By Type Market Share Analysis
9.3.1.2.3.By End User Market Share Analysis
9.3.2.Colombia Electric Truck Market Outlook
9.3.2.1.Market Size Forecast
9.3.2.1.1.By Value
9.3.2.2.Market Share Forecast
9.3.2.2.1.By Propulsion Type Market Share Analysis
9.3.2.2.2.By Type Market Share Analysis
9.3.2.2.3.By End User Market Share Analysis
9.3.3.Argentina Electric Truck Market Outlook
9.3.3.1.Market Size Forecast
9.3.3.1.1.By Value
9.3.3.2.Market Share Forecast
9.3.3.2.1.By Propulsion Type Market Share Analysis
9.3.3.2.2.By Type Market Share Analysis
9.3.3.2.3.By End User Market Share Analysis
10.Middle East Africa Electric Truck Market Outlook
10.1.Market Size Forecast
10.1.1.By Value
10.2.Market Share Forecast
10.2.1.By Propulsion Type Market Share Analysis
10.2.2.By Type Market Share Analysis
10.2.3.By End User Market Share Analysis
10.2.4.By Country Market Share Analysis
10.2.4.1.Turkey Market Share Analysis
10.2.4.2.Iran Market Share Analysis
10.2.4.3.Saudi Arabia Market Share Analysis
10.2.4.4.UAE Market Share Analysis
10.2.4.5.Rest of Middle East Africa Market Share Analysis
10.3.Middle East Africa: Country Analysis
10.3.1.Turkey Electric Truck Market Outlook
10.3.1.1.Market Size Forecast
10.3.1.1.1.By Value
10.3.1.2.Market Share Forecast
10.3.1.2.1.By Propulsion Type Market Share Analysis
10.3.1.2.2.By Type Market Share Analysis
10.3.1.2.3.By End User Market Share Analysis
10.3.2.Iran Electric Truck Market Outlook
10.3.2.1.Market Size Forecast
10.3.2.1.1.By Value
10.3.2.2.Market Share Forecast
10.3.2.2.1.By Propulsion Type Market Share Analysis
10.3.2.2.2.By Type Market Share Analysis
10.3.2.2.3.By End User Market Share Analysis
10.3.3.Saudi Arabia Electric Truck Market Outlook
10.3.3.1.Market Size Forecast
10.3.3.1.1.By Value
10.3.3.2.Market Share Forecast
10.3.3.2.1.By Propulsion Type Market Share Analysis
10.3.3.2.2.By Type Market Share Analysis
10.3.3.2.3.By End User Market Share Analysis
10.3.4.UAE Electric Truck Market Outlook
10.3.4.1.Market Size Forecast
10.3.4.1.1.By Value
10.3.4.2.Market Share Forecast
10.3.4.2.1.By Propulsion Type Market Share Analysis
10.3.4.2.2.By Type Market Share Analysis
10.3.4.2.3.By End User Market Share Analysis
11.SWOT Analysis
11.1.Strength
11.2.Weakness
11.3.Opportunities
11.4.Threats
12.Market Dynamics
12.1.Market Drivers
12.2.Market Challenges
13.Market Trends and Developments
14.Competitive Landscape
14.1.Company Profiles (Up to 10 Major Companies)
14.1.1.BYD Company Ltd
14.1.1.1.Company Details
14.1.1.2.Key Product Offered
14.1.1.3.Financials (As Per Availability)
14.1.1.4.Recent Developments
14.1.1.5.Key Management Personnel
14.1.2.AB Volvo
14.1.2.1.Company Details
14.1.2.2.Key Product Offered
14.1.2.3.Financials (As Per Availability)
14.1.2.4.Recent Developments
14.1.2.5.Key Management Personnel
14.1.3.PACCAR Inc.
14.1.3.1.Company Details
14.1.3.2.Key Product Offered
14.1.3.3.Financials (As Per Availability)
14.1.3.4.Recent Developments
14.1.3.5.Key Management Personnel
14.1.4.Volkswagen AG
14.1.4.1.Company Details
14.1.4.2.Key Product Offered
14.1.4.3.Financials (As Per Availability)
14.1.4.4.Recent Developments
14.1.4.5.Key Management Personnel
14.1.5.Groupe Renault
14.1.5.1.Company Details
14.1.5.2.Key Product Offered
14.1.5.3.Financials (As Per Availability)
14.1.5.4.Recent Developments
14.1.5.5.Key Management Personnel
14.1.6.Dongfeng Motor Company
14.1.6.1.Company Details
14.1.6.2.Key Product Offered
14.1.6.3.Financials (As Per Availability)
14.1.6.4.Recent Developments
14.1.6.5.Key Management Personnel
14.1.7.Mercedes-Benz Group AG
14.1.7.1.Company Details
14.1.7.2.Key Product Offered
14.1.7.3.Financials (As Per Availability)
14.1.7.4.Recent Developments
14.1.7.5.Key Management Personnel
14.1.8.Isuzu Motors Ltd
14.1.8.1.Company Details
14.1.8.2.Key Product Offered
14.1.8.3.Financials (As Per Availability)
14.1.8.4.Recent Developments
14.1.5.5.Key Management Personnel
15.Strategic Recommendations
15.1.Key Focus Areas
15.1.1.Target Regions
15.1.2.TargetPropulsion Type
15.1.3.TargetEnd User
16. About Us Disclaimer

 

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