ストリーミング分析市場 - 世界の産業規模、シェア、動向、機会、予測:タイプ別(ソフトウェア、サービス)、エンドユーザー別(BFSI、ヘルスケア、小売・物流、重要インフラ、ホスピタリティ・運輸、防衛・セキュリティ、その他エンドユーザー垂直)、地域別、競合別 2019年-2029年Streaming Analytics Market - Global Industry Size, Share, Trends, Opportunity, and Forecast Segmented by Type (Software and Services), by End User (BFSI, Healthcare, Retail & Logistics, Critical Infrastructure, Hospitality and Transportation, Defense and Security, and Other End-user Verticals), By Region, and By Competition 2019-2029 世界のストリーミング分析市場の2023年の市場規模は89億3,000万米ドルで、2029年までの年平均成長率は33.05%で、予測期間中に堅調な成長が予測されている。デジタル化の急速な進展により、データ生成量が大幅に増... もっと見る
サマリー世界のストリーミング分析市場の2023年の市場規模は89億3,000万米ドルで、2029年までの年平均成長率は33.05%で、予測期間中に堅調な成長が予測されている。デジタル化の急速な進展により、データ生成量が大幅に増加し、データの活用方法が変化している。クラウドコンピューティングは、デジタルトランスフォーメーションの推進において極めて重要な役割を果たしている。ストリーミング・アナリティクス技術は、クラウドベースとオンプレミスの両方の環境でリアルタイムの同期を可能にすることで柔軟性を高め、従来のデータ処理とアクセス方法を凌駕する。さまざまな分野でインダストリー4.0の実践が採用されたことで、データ作成がさらに加速し、今後数年間でリアルタイムアナリティクスが広く受け入れられる機会が生まれている。多くの多国籍企業が政府と提携してパブリッククラウドやハイブリッドクラウド市場の成長を後押しし、リアルタイムデータストリーミングツールを活用して社会に実用的なソリューションを提供している。例えば、アリババ・クラウドはマレーシア・デジタルエコノミー公社と共同で、マレーシア天地ビッグデータ・プログラムを立ち上げた。このプラットフォームは、データ専門家を集め、現実世界の課題に対するソリューション開発で協力し、競争させるものである。 主な市場牽引要因 ディープラーニングとAIの進歩 世界のストリーミングアナリティクス市場は、ディープラーニングと人工知能(AI)の急速な進歩に後押しされ、著しい急成長を遂げている。これらの技術的飛躍的進歩は、監視、セキュリティ、ビジネスインテリジェンスに前例のない機能を提供し、ストリーミング解析の展望を再構築している。AIのサブセットであるディープラーニング・アルゴリズムは、ストリーミング・アナリティクス・システムが自動的に学習し、時間とともにパフォーマンスを向上させることを可能にし、物体認識、行動分析、異常検知の強化を促進する。ストリーミング・アナリティクスにおけるAIの統合は、監視データの処理と解釈の方法に変革をもたらします。従来のビデオ監視システムは、生成される膨大なデータ量に苦慮することが多く、脅威検知の非効率性につながっていました。しかし、AI主導のストリーミング・アナリティクスを使用すれば、システムはビデオストリームをリアルタイムでインテリジェントに分析し、通常の活動と潜在的なセキュリティ脅威を区別することができます。このプロアクティブなアプローチは、従来の監視手法では気づかれないような異常なパターンや行動を特定する上で特に有用です。 ディープラーニングとAIがストリーミング解析に採用される背景には、精度を向上させ、誤検知を減らす能力があることが挙げられます。これらのテクノロジーは、物体、人物、イベントを高い精度で認識・分類することに優れており、誤報の可能性を最小限に抑え、監視システムの全体的な信頼性を向上させます。セキュリティ・アプリケーションにとどまらず、企業は価値ある洞察と意思決定のためにストリーミング解析のAIの力を活用している。例えば小売企業は、AIを活用して顧客行動を分析し、店舗レイアウトを最適化し、マーケティング戦略をパーソナライズすることができる。複雑なビジュアルデータを処理し理解するAIの能力は、ビデオ映像から実用的なインテリジェンスを引き出そうとする業界に新たな可能性を開きます。 ディープラーニングとAIが進化を続ける中、ストリーミング・アナリティクスとの統合により、予測分析におけるイノベーションが促進され、企業は新たなトレンドや脅威を予測し対応できるようになると期待されている。この分野における継続的な発展は、セキュリティ、監視、ビジネスの最適化において比類のない能力を提供する高度なAI技術が、世界のストリーミング・アナリティクス市場の将来を形成する上で極めて重要な役割を果たすことを強調している。 高まるセキュリティへの懸念 世界のストリーミング・アナリティクス市場は、主に多様なセクターにおけるセキュリティをめぐる懸念の高まりに後押しされ、大幅な上昇を経験している。社会が犯罪行為からテロリズムに至るまで進化する脅威に直面する中、Streaming Analytics機能を備えた高度な監視ソリューションへの需要が高まっている。Streaming Analyticsは、人工知能(AI)やディープラーニング(深層学習)などの最先端技術を採用することで、セキュリティ対策の強化に極めて重要な役割を果たしている。これらの進歩により、監視システムは従来の手法を超える力を得て、リアルタイムの脅威検知、行動分析、異常識別などの機能を実現する。公共安全、交通、重要インフラの領域では、Streaming Analyticsの統合が必須となっている。世界中の政府や組織は、公共空間を監視し保護するための高度な監視システムに投資しています。Streaming Analyticsが潜在的なセキュリティ脅威をリアルタイムで特定し、対応する能力は、リスクを軽減するためのプロアクティブなアプローチを提供します。これは、混雑したエリアや交通の要所、重要な施設の安全を確保する上で特に重要である。 小売業でも、セキュリティ上の懸念に対処し、業務効率を最適化するためにStreaming Analyticsの導入が急増している。ストリーミング・アナリティクスは、小売業者が顧客の行動を分析し、盗難を防止し、店舗全体のセキュリティを強化することを可能にする。さらに、この技術は買い物パターンや嗜好に関する洞察を提供することで、顧客体験の向上にも貢献する。さらに、Streaming Analyticsはスマートシティ構想において極めて重要な役割を果たしており、都市のセキュリティ、交通管理、都市計画全般をサポートしている。都市が成長し新たな課題に直面する中、先進的なストリーミング解析ソリューションの導入は、住民の安全と幸福を確保する上で不可欠なものとなっている。 ストリーミング・アナリティクスとモノのインターネット(IoT)やビッグデータとの統合が進むにつれ、その影響力はさらに増大し、包括的でリアルタイムのデータ分析機能が提供される。費用対効果や業務効率の改善を含む多面的な利点により、ストリーミング・アナリティクスは、現代社会で深刻化するセキュリティ上の懸念に対処するための重要な要素として位置づけられている。セキュリティの脅威が進化を続ける中、世界のストリーミング解析市場は、個人、資産、インフラを保護する上で中心的な役割を果たす態勢を整えている。 主な市場課題 プライバシーに関する懸念 プライバシーへの懸念は、世界のStreaming Analytics市場の拡大する可能性に影を落とす、手ごわい課題として立ちはだかっている。ストリーミング・アナリティクス・システムの導入が進むにつれ、セキュリティや運用効率の面で多くのメリットが得られる一方で、個人のプライバシー保護に関する懸念が高まっている。これらのシステムがより洗練され、複雑な監視や行動分析が可能になるにつれ、強固な規制や倫理的枠組みの必要性が不可欠となっている。 主な懸念事項のひとつは、特に公共の場におけるストリーミング・アナリティクスの侵入的な性質をめぐるものである。常時監視され、顔認識やその他の手段によって個人が特定される可能性があることから、セキュリティとプライバシーの権利のバランスについて疑問が生じる。このバランスを取ることは、ストリーミング解析の導入が基本的権利や自由を侵害しないことを保証する上で極めて重要である。さらに、ビデオフィードへの不正アクセスのリスクや、収集されたデータの悪用の可能性は、プライバシーの懸念を悪化させる。データ漏洩に対する保護と厳格なアクセス制御の確保は、ビデオ監視の対象となりうる個人やコミュニティ間の信頼構築に不可欠な要素となる。 このようなプライバシーの課題に対処するには、技術開発者、政策立案者、擁護団体を巻き込んだ協力的な取り組みが必要である。ストリーミング解析に特化した明確かつ包括的なプライバシー規制を策定し、遵守することは極めて重要である。革新的なソリューションの実現と個人のプライバシー権の保護とのバランスを取ることは、ストリーミング解析データの収集、保存、利用を管理する透明性の高いポリシーとフレームワークによって達成することができる。さらに、匿名化技術や暗号化プロトコルなど、プライバシーを強化する技術をストリーミング・アナリティクス・システムに導入することで、プライバシーに関する懸念を軽減することができる。個人が自分のデータをより詳細に管理できるようにし、ストリーミング・アナリティクス導入の目的と範囲について透明性のあるコミュニケーションを確保することは、社会からの信頼を築く上で不可欠なステップである。 業界が発展するにつれ、プライバシー懸念への対処は法的・倫理的な必須事項であるだけでなく、世界のストリーミング解析市場の持続的成長にとって戦略的に必要なものとなるだろう。プライバシーの権利を守るための積極的な対策は、Streaming Analyticsソリューションの受容を促進し、個人のプライバシーを損なうことなく、セキュリティと業務効率の強化というメリットを確実に実現することができる。 高い初期費用 世界のStreaming Analytics市場は、初期コストの高さという大きな障害に直面しており、様々な業界への普及を阻む潜在的な障壁となっている。先進的なStreaming Analyticsソリューションの導入には、高品質なカメラ、洗練されたハードウェア、専門的なソフトウェアの購入を含む多額の先行投資が必要となる。これらのコストは、中小企業や予算が限られている組織、あるいは経済的に制約のある環境で事業を行っている企業にとっては、特に大きな負担となる可能性があります。 ストリーミング・アナリティクス・システムの導入に関連する費用は、ハードウェアやソフトウェアの取得だけにとどまらず、設置、統合、カスタマイズにも及びます。組織は、これらのシステムを設計、実装、保守できる熟練した専門家に投資する必要があり、初期費用全体をさらに押し上げる要因になる。このような経済的負担は、特に予算上の制約が重要視される分野では、ストリーミング・アナリティクス・テクノロジーの採用を躊躇させる可能性がある。初期コストの高さは投資収益率(ROI)のタイムラインにも影響し、組織がStreaming Analytics導入のメリットを実感し始める時点を遅らせる可能性がある。このROIの遅れは、特にリソースが限られている企業や、厳しい利益率で運営されている企業にとっては致命的な要因となり得る。 この課題に対処するため、テクノロジー・プロバイダーを含む業界関係者は、Streaming Analyticsソリューションの費用対効果を高める戦略を検討する必要がある。これには、段階的な実装を可能にする、よりスケーラブルでモジュール化されたソリューションの開発が含まれる。さらに、クラウドベースのStreaming Analyticsサービスの進歩は、より手頃な代替案を提供することができ、多額のハードウェアへの先行投資の必要性を排除し、組織はクラウドインフラストラクチャのスケーラビリティと柔軟性を活用することができる。さらに、セキュリティ強化、業務効率化、ビジネス・インテリジェンスなど、Streaming Analyticsの長期的なメリットに対する認識が高まることで、企業は初期費用を正当化できるようになるかもしれない。Streaming Analyticsが提供する具体的な価値や競争上の優位性を示すことで、企業がこれらの投資を戦略的かつ将来の成長に不可欠なものと考えるようになり、最終的に世界のStreaming Analytics市場における初期コストの高さがもたらす課題を軽減することができる。 偽陽性と偽陰性 世界のストリーミング・アナリティクス市場は、ストリーミング・アナリティクス・システムの有効性と普及を妨げる可能性のある誤検出と誤検出という大きな課題に直面している。偽陽性は、システムが脅威でない、あるいは正常な動作をセキュリティ上の懸念事項として誤って認識し、不必要なアラームやアラートを引き起こす場合に発生する。逆に誤検知は、システムが実際の脅威や異常な行動を検知できなかった場合に発生し、セキュリティ侵害や重要なイベントの見逃しにつながる可能性がある。誤検知の問題は、脅威検知の信頼性が最も重要なセキュリティや監視アプリケーションにおいて特に重要です。不正確なアラートは不必要な介入につながり、リソースを圧迫し、システムに対する信頼を低下させます。また、偽陽性率が高いと、セキュリティ担当者の疲労につながり、反応性が低下し、本物の脅威を見落とす可能性が高まります。 一方、偽陰性は、実際のセキュリティ脅威を特定し対応することができないことを意味するため、さらに大きなリスクをもたらす。公共の安全や重要インフラの保護など、タイムリーな対応が不可欠なシナリオでは、脅威の見逃しが深刻な結果を招く可能性がある。課題は、システムが本物の異常を検知するのに十分な感度を持ちながら、誤報を最小限に抑えるという微妙なバランスを達成することにある。 偽陽性と偽陰性の問題に対処するには、ストリーミング・アナリティクスを推進する基盤技術の継続的な進歩が必要です。これには、機械学習アルゴリズムの改良、オブジェクト認識機能の強化、行動分析の全体的な精度の向上などが含まれます。さらに、コンテキスト情報とリアルタイムのデータフィードを統合することで、より多くの情報に基づいた意思決定に貢献し、誤報の可能性を減らすことができる。さらに、技術開発者、エンドユーザー、規制機関を含む業界関係者間の協力は、誤検知や誤検知の影響を軽減するベストプラクティスと基準を確立するために不可欠である。業界が進化を続ける中、こうした不正確さを最小限に抑えることに注力することは、信頼を築き、ストリーミング・アナリティクス・ソリューションの全体的な有効性を向上させ、セキュリティ、小売、スマートシティ構想など様々な分野への統合を成功させる上で重要な役割を果たすだろう。 主な市場動向 ビジネス・インテリジェンスとリテール・アナリティクスへの注力 世界のストリーミング・アナリティクス市場は、ビジネスインテリジェンスとリテール・アナリティクスへの注目の高まりによる変革期を迎えており、高度なストリーミング・アナリティクス・ソリューションへの需要を後押ししている。様々な業種の企業、特に小売業では、貴重な洞察を引き出し、業務効率を最適化するストリーミング・アナリティクスの計り知れない可能性を認識しつつある。小売業界では、ストリーミング・アナリティクスは顧客体験や店舗運営に革命を起こす上で極めて重要な役割を果たしている。小売企業は動画データを活用して、顧客の行動、嗜好、買い物パターンに関する深い洞察を得ている。高度なアナリティクス・ツールにより、小売業者は足回りを把握し、顧客の滞留時間を分析し、エンゲージメントを最大化するために店舗レイアウトを最適化することができます。このようなデータ主導のアプローチにより、小売企業は商品配置、マーケティング戦略、在庫管理について十分な情報に基づいた意思決定を行うことができ、最終的にはカスタマージャーニー全体を向上させることができます。 さらに、小売業におけるストリーミング・アナリティクスは、従来の監視の枠を超え、人物カウント、ヒートマッピング、顔認識などの革新的なソリューションを提供します。これらの機能はセキュリティに貢献するだけでなく、マーケティング活動のパーソナライズ、商品推奨の改善、顧客の属性や嗜好に基づいたテーラーメイドのプロモーションの作成を可能にします。その結果、より迅速で顧客中心の小売環境が実現する。ストリーミング・アナリティクスのビジネス・インテリジェンス戦略への統合は、小売業界に限ったことではない。様々な業界において、企業は動画データのパワーを活用し、データ主導の意思決定を行っている。ストリーミング・アナリティクスは、ビジュアル情報から意味のある洞察を抽出し、トレンド分析、業務の最適化、全体的なビジネスパフォーマンスの向上を支援します。 ビジネス・インテリジェンスとリテール・アナリティクスの需要が伸び続ける中、ストリーミング・アナリティクスのプロバイダーは、より洗練されたソリューションを提供するために革新を続けています。人工知能と機械学習アルゴリズムの統合により、より正確な物体認識、行動分析、予測モデリングが可能になります。その結果、Streaming Analyticsは、データ主導の意思決定を通じて競争力を高めようとする企業にとって、戦略的ツールとして位置づけられている。結論として、ストリーミング・アナリティクスとビジネス・インテリジェンスおよびリテール・アナリティクスの融合は、組織が戦略的目的のためにビジュアル・データを活用する方法を再構築しつつある。実用的な洞察の獲得におけるStreaming Analyticsの変革の可能性を企業がますます認識するにつれ、このトレンドは世界のStreaming Analytics市場を牽引し、業界を横断するデータ主導のイノベーションの新時代を促進することになる。 スマートシティへの取り組みが需要を牽引 世界的なスマートシティ・イニシアチブの急増は、世界のストリーミング・アナリティクス市場に大きな影響を及ぼしており、高度な監視・分析ソリューションに対する大きな需要を牽引している。都市化が加速する中、都市は安全性、効率性、生活の質全体に関わる複雑な課題に対処するための革新的技術の必要性に取り組んでいる。ストリーミング・アナリティクスは、こうしたスマートシティの取り組みの要として登場し、都市生活を向上させる多面的なアプローチを提供している。 スマートシティ構想におけるストリーミング・アナリティクスの主な用途のひとつは、治安の領域だ。高度なアナリティクスを備えたビデオ監視システムは、公共スペースの監視、潜在的なセキュリティ脅威の特定、事件への迅速な対応において極めて重要な役割を果たしている。このような都市のセキュリティに対する積極的なアプローチは、住民や観光客にとってより安全で安心な環境を構築するというスマートシティの包括的な目標にシームレスに合致している。交通管理もまた、ストリーミング・アナリティクスがスマートシティのビジョンに大きく貢献する重要な側面です。Streaming Analyticsを交通監視システムに統合することで、交通パターンのリアルタイム分析、渋滞の特定、交通流の最適化が可能になります。これは都市のモビリティに関連する課題を軽減するだけでなく、排出量の削減や全体的な輸送効率の向上にも貢献します。 さらに、ストリーミング・アナリティクスは、歩行者や車両の動きに関する貴重な洞察を提供することで都市計画をサポートし、市当局がインフラ整備や資源配分について十分な情報に基づいた意思決定を行えるよう支援します。公共交通ルートの最適化から公共スペースのデザイン強化まで、Streaming Analyticsはスマートシティの物理的・社会的基盤を形成するデータ主導型ツールとして機能する。スマートシティ構想におけるストリーミング・アナリティクスの需要は、持続可能でコネクテッドかつレジリエントな都市環境を構築する必要性に後押しされている。都市がよりデータ中心になるにつれ、ストリーミング・アナリティクスとモノのインターネット(IoT)やデータ分析といった他のスマートテクノロジーとの統合は、その影響力をさらに増幅させる。要するに、スマートシティ構想とストリーミング・アナリティクスの共生関係は、都市景観を再構築し、イノベーションを促進し、技術的に先進的で社会的に対応可能な未来への基礎を築きつつある。 セグメント別の洞察 エンドユーザーの洞察 小売店では、紛失防止、盗難分析、事故発生時の事後分析のために、多くの情報がビデオに収められている。従って、リアルタイムのストリーミング解析は、店舗で撮影されたビデオから様々なインサイトを解明し、店舗運営と顧客体験の向上に役立ちます。 さらに、世界の小売業界は、セキュリティと顧客体験を向上させる革新的なソリューションの導入にも力を入れており、そのために顔認識技術を導入しているところも少なくない。セキュリティから広告まで、小売業では多くの顔認識アプリケーションが利用されている。識別された買い物客にカスタマイズされた広告を送ることから、性別、年齢、顧客数の識別、商品の視認時間の把握まで、アプリケーションは無限にある。 世界の広告支出は着実に増加しており、昨年は7億2284万米ドルだった。さらに、世界の広告費は2024年末までに約8850億米ドルに達すると予想されている。したがって、支出のかなりの割合は、消費者セグメントをターゲットにするために消費者の洞察を得ることにある。ストリーミング・アナリティクスは、ヒートマッピング、顧客サービス、小売店のシュリンク削減などに利用できる。この分野での成長機会は、技術の成長にとって十分である。 地域別インサイト 2023年、アジア太平洋地域が圧倒的な地域となり、最大の市場シェアを占める。アジア太平洋地域は、消費者や企業の間でデジタル技術の導入が進んでいることから、ストリーミングアナリティクス市場で最も急成長している地域である。 同地域のストリーミングアナリティクス市場の有力ベンダーは、技術や研究開発活動をターゲットとして、さらなる投資やすでにある技術の革新に取り組んでおり、これらすべてが同地域のストリーミングアナリティクス市場の成長を促進している。APEC加盟国の大半でGDPに占める割合が20%から50%に達し、経済成長に大きく貢献している中小企業の間でストリーミング・アナリティクスに対する認識が高まっており、データ分析ソリューションに対するニーズがこの地域の需要を促進している。 アジアは世界的にデジタル技術のハブとして台頭している。特に東南アジアではインターネットの普及率が高く、地域全体で消費者の購買力が高まっているため、この地域は新たなイノベーションを生み出し、テストするのに適している。多くの外資系企業が、アジア太平洋地域の新たなビジネスチャンスを活用するため、地元企業と提携している。インテルとレノボは、機械学習を利用して生データを深いビジネス洞察に変換し、不正検知を迅速化する、金融サービス業界向けのリアルタイム・ストリーミング・アーキテクチャを共同で開発した。 主要市場プレイヤー - シスコシステムズ - アイデンティヴ・インク - アヴェンチュラ・テクノロジーズ・インク - ジェネテック・インク - ハネウェル・インターナショナル - エージェント・ビデオ・インテリジェンス - オブジェクトビデオラボLLC - クオグニファイ・リミテッド - 日本電気株式会社 - Herta Security SL レポートの範囲 本レポートでは、ストリーミングアナリティクスの世界市場を以下のカテゴリーに分類し、さらに業界動向についても詳述しています: - ストリーミング解析市場、タイプ別 o ソフトウェア o サービス - ストリーミング解析市場:エンドユーザー別 o BFSI o ヘルスケア o 小売・物流 重要インフラ o ホスピタリティと運輸 o 防衛・セキュリティ その他 - ストリーミング分析市場、地域別 o 北米 米国 カナダ メキシコ o ヨーロッパ フランス イギリス イタリア ドイツ スペイン オランダ ベルギー アジア太平洋地域 中国 インド 日本 オーストラリア 韓国 タイ マレーシア 南米 ブラジル アルゼンチン コロンビア チリ o 中東・アフリカ 南アフリカ サウジアラビア UAE トルコ 競争環境 企業プロフィール:世界のストリーミング解析市場における主要企業の詳細分析。 利用可能なカスタマイズ Tech Sci Research社は、与えられた市場データをもとに、世界のストリーミング解析市場レポートにおいて、企業固有のニーズに合わせたカスタマイズを提供しています。このレポートでは以下のカスタマイズが可能です: 企業情報 - 追加市場参入企業(最大5社)の詳細分析とプロファイリング 目次1. Product Overview1.1. Market Definition 1.2. Scope of the Market 1.2.1.Markets Covered 1.2.2.Years Considered for Study 1.2.3.Key Market Segmentations 2. Research Methodology 2.1. Objective of the Study 2.2. Baseline Methodology 2.3. Formulation of the Scope 2.4. Assumptions and Limitations 2.5. Sources of Research 2.5.1.Secondary Research 2.5.2.Primary Research 2.6. Approach for the Market Study 2.6.1.The Bottom-Up Approach 2.6.2.The Top-Down Approach 2.7. Methodology Followed for Calculation of Market Size & Market Shares 2.8. Forecasting Methodology 2.8.1.Data Triangulation & Validation 3. Executive Summary 4. Impact of COVID-19 on Global Streaming Analytics Market 5. Voice of Customer 6. Global Streaming Analytics Market Overview 7. Global Streaming Analytics Market Outlook 7.1. Market Size & Forecast 7.1.1.By Value 7.2. Market Share & Forecast 7.2.1.By Type (Software, Services) 7.2.2.By End User (BFSI, Healthcare, Retail & Logistics, Critical Infrastructure, Hospitality and Transportation, Defense and Security, and Other) 7.2.3.By Region 7.3. By Company (2023) 7.4. Market Map 8. North America Streaming Analytics Market Outlook 8.1. Market Size & Forecast 8.1.1.By Value 8.2. Market Share & Forecast 8.2.1.By Type 8.2.2.By End User 8.2.3.By Country 8.3. North America: Country Analysis 8.3.1.United States Streaming Analytics Market Outlook 8.3.1.1. Market Size & Forecast 8.3.1.1.1. By Value 8.3.1.2. Market Share & Forecast 8.3.1.2.1. By Type 8.3.1.2.2. By End User 8.3.2.Canada Streaming Analytics Market Outlook 8.3.2.1. Market Size & Forecast 8.3.2.1.1. By Value 8.3.2.2. Market Share & Forecast 8.3.2.2.1. By Type 8.3.2.2.2. By End User 8.3.3.Mexico Streaming Analytics Market Outlook 8.3.3.1. Market Size & Forecast 8.3.3.1.1. By Value 8.3.3.2. Market Share & Forecast 8.3.3.2.1. By Type 8.3.3.2.2. By End User 9. Europe Streaming Analytics Market Outlook 9.1. Market Size & Forecast 9.1.1.By Value 9.2. Market Share & Forecast 9.2.1.By Type 9.2.2.By End User 9.2.3.By Country 9.3. Europe: Country Analysis 9.3.1.Germany Streaming Analytics Market Outlook 9.3.1.1. Market Size & Forecast 9.3.1.1.1. By Value 9.3.1.2. Market Share & Forecast 9.3.1.2.1. By Type 9.3.1.2.2. By End User 9.3.2.France Streaming Analytics Market Outlook 9.3.2.1. Market Size & Forecast 9.3.2.1.1. By Value 9.3.2.2. Market Share & Forecast 9.3.2.2.1. By Type 9.3.2.2.2. By End User 9.3.3.United Kingdom Streaming Analytics Market Outlook 9.3.3.1. Market Size & Forecast 9.3.3.1.1. By Value 9.3.3.2. Market Share & Forecast 9.3.3.2.1. By Type 9.3.3.2.2. By End User 9.3.4.Italy Streaming Analytics Market Outlook 9.3.4.1. Market Size & Forecast 9.3.4.1.1. By Value 9.3.4.2. Market Share & Forecast 9.3.4.2.1. By Type 9.3.4.2.2. By End User 9.3.5.Spain Streaming Analytics Market Outlook 9.3.5.1. Market Size & Forecast 9.3.5.1.1. By Value 9.3.5.2. Market Share & Forecast 9.3.5.2.1. By Type 9.3.5.2.2. By End User 9.3.6.Netherlands Streaming Analytics Market Outlook 9.3.6.1. Market Size & Forecast 9.3.6.1.1. By Value 9.3.6.2. Market Share & Forecast 9.3.6.2.1. By Type 9.3.6.2.2. By End User 9.3.7.Belgium Streaming Analytics Market Outlook 9.3.7.1. Market Size & Forecast 9.3.7.1.1. By Value 9.3.7.2. Market Share & Forecast 9.3.7.2.1. By Type 9.3.7.2.2. By End User 10. South America Streaming Analytics Market Outlook 10.1. Market Size & Forecast 10.1.1. By Value 10.2. Market Share & Forecast 10.2.1. By Type 10.2.2. By End User 10.2.3. By Country 10.3. South America: Country Analysis 10.3.1. Brazil Streaming Analytics Market Outlook 10.3.1.1. Market Size & Forecast 10.3.1.1.1. By Value 10.3.1.2. Market Share & Forecast 10.3.1.2.1. By Type 10.3.1.2.2. By End User 10.3.2. Colombia Streaming Analytics Market Outlook 10.3.2.1. Market Size & Forecast 10.3.2.1.1. By Value 10.3.2.2. Market Share & Forecast 10.3.2.2.1. By Type 10.3.2.2.2. By End User 10.3.3. Argentina Streaming Analytics Market Outlook 10.3.3.1. Market Size & Forecast 10.3.3.1.1. By Value 10.3.3.2. Market Share & Forecast 10.3.3.2.1. By Type 10.3.3.2.2. By End User 10.3.4. Chile Streaming Analytics Market Outlook 10.3.4.1. Market Size & Forecast 10.3.4.1.1. By Value 10.3.4.2. Market Share & Forecast 10.3.4.2.1. By Type 10.3.4.2.2. By End User 11. Middle East & Africa Streaming Analytics Market Outlook 11.1. Market Size & Forecast 11.1.1. By Value 11.2. Market Share & Forecast 11.2.1. By Type 11.2.2. By End User 11.2.3. By Country 11.3. Middle East & Africa: Country Analysis 11.3.1. Saudi Arabia Streaming Analytics Market Outlook 11.3.1.1. Market Size & Forecast 11.3.1.1.1. By Value 11.3.1.2. Market Share & Forecast 11.3.1.2.1. By Type 11.3.1.2.2. By End User 11.3.2. UAE Streaming Analytics Market Outlook 11.3.2.1. Market Size & Forecast 11.3.2.1.1. By Value 11.3.2.2. Market Share & Forecast 11.3.2.2.1. By Type 11.3.2.2.2. By End User 11.3.3. South Africa Streaming Analytics Market Outlook 11.3.3.1. Market Size & Forecast 11.3.3.1.1. By Value 11.3.3.2. Market Share & Forecast 11.3.3.2.1. By Type 11.3.3.2.2. By End User 11.3.4. Turkey Streaming Analytics Market Outlook 11.3.4.1. Market Size & Forecast 11.3.4.1.1. By Value 11.3.4.2. Market Share & Forecast 11.3.4.2.1. By Type 11.3.4.2.2. By End User 12. Asia Pacific Streaming Analytics Market Outlook 12.1. Market Size & Forecast 12.1.1. By Value 12.2. Market Share & Forecast 12.2.1. By Type 12.2.2. By End User 12.2.3. By Country 12.3. Asia-Pacific: Country Analysis 12.3.1. China Streaming Analytics Market Outlook 12.3.1.1. Market Size & Forecast 12.3.1.1.1. By Value 12.3.1.2. Market Share & Forecast 12.3.1.2.1. By Type 12.3.1.2.2. By End User 12.3.2. India Streaming Analytics Market Outlook 12.3.2.1. Market Size & Forecast 12.3.2.1.1. By Value 12.3.2.2. Market Share & Forecast 12.3.2.2.1. By Type 12.3.2.2.2. By End User 12.3.3. Japan Streaming Analytics Market Outlook 12.3.3.1. Market Size & Forecast 12.3.3.1.1. By Value 12.3.3.2. Market Share & Forecast 12.3.3.2.1. By Type 12.3.3.2.2. By End User 12.3.4. South Korea Streaming Analytics Market Outlook 12.3.4.1. Market Size & Forecast 12.3.4.1.1. By Value 12.3.4.2. Market Share & Forecast 12.3.4.2.1. By Type 12.3.4.2.2. By End User 12.3.5. Australia Streaming Analytics Market Outlook 12.3.5.1. Market Size & Forecast 12.3.5.1.1. By Value 12.3.5.2. Market Share & Forecast 12.3.5.2.1. By Type 12.3.5.2.2. By End User 12.3.6. Thailand Streaming Analytics Market Outlook 12.3.6.1. Market Size & Forecast 12.3.6.1.1. By Value 12.3.6.2. Market Share & Forecast 12.3.6.2.1. By Type 12.3.6.2.2. By End User 12.3.7. Malaysia Streaming Analytics Market Outlook 12.3.7.1. Market Size & Forecast 12.3.7.1.1. By Value 12.3.7.2. Market Share & Forecast 12.3.7.2.1. By Type 12.3.7.2.2. By End User 13. Market Dynamics 13.1. Drivers 13.2. Challenges 14. Market Trends and Developments 15. Company Profiles 15.1. Cisco Systems Inc. 15.1.1. Business Overview 15.1.2. Key Revenue and Financials 15.1.3. Recent Developments 15.1.4. Key Personnel/Key Contact Person 15.1.5. Key Product/Services Offered 15.2. Identiv Inc. 15.2.1. Business Overview 15.2.2. Key Revenue and Financials 15.2.3. Recent Developments 15.2.4. Key Personnel/Key Contact Person 15.2.5. Key Product/Services Offered 15.3. Aventura Technologies Inc. 15.3.1. Business Overview 15.3.2. Key Revenue and Financials 15.3.3. Recent Developments 15.3.4. Key Personnel/Key Contact Person 15.3.5. Key Product/Services Offered 15.4. Genetec Inc. 15.4.1. Business Overview 15.4.2. Key Revenue and Financials 15.4.3. Recent Developments 15.4.4. Key Personnel/Key Contact Person 15.4.5. Key Product/Services Offered 15.5. Honeywell International Inc. 15.5.1. Business Overview 15.5.2. Key Revenue and Financials 15.5.3. Recent Developments 15.5.4. Key Personnel/Key Contact Person 15.5.5. Key Product/Services Offered 15.6. Agent Video Intelligence Ltd 15.6.1. Business Overview 15.6.2. Key Revenue and Financials 15.6.3. Recent Developments 15.6.4. Key Personnel/Key Contact Person 15.6.5. Key Product/Services Offered 15.7. Objectvideo Labs LLC 15.7.1. Business Overview 15.7.2. Key Revenue and Financials 15.7.3. Recent Developments 15.7.4. Key Personnel/Key Contact Person 15.7.5. Key Product/Services Offered 15.8. Qognify Limited 15.8.1. Business Overview 15.8.2. Key Revenue and Financials 15.8.3. Recent Developments 15.8.4. Key Personnel/Key Contact Person 15.8.5. Key Product/Services Offered 15.9. NEC Corporation 15.9.1. Business Overview 15.9.2. Key Revenue and Financials 15.9.3. Recent Developments 15.9.4. Key Personnel/Key Contact Person 15.9.5. Key Product/Services Offered 15.10. Herta Security SL 15.10.1. Business Overview 15.10.2. Key Revenue and Financials 15.10.3. Recent Developments 15.10.4. Key Personnel/Key Contact Person 15.10.5. Key Product/Services Offered 16. Strategic Recommendations 17. About Us & Disclaimer
SummaryGlobal Streaming Analytics Market was valued at USD 8.93 billion in 2023 and is anticipated to project robust growth in the forecast period with a CAGR of 33.05% through 2029. The surge in digitization has led to a significant increase in data generation and transformed how data is utilized. Cloud computing plays a pivotal role in driving digital transformation forward. Streaming analytics technology enhances flexibility by enabling real-time synchronization across both cloud-based and on-premise environments, surpassing traditional data processing and access methods. Table of Contents1. Product Overview1.1. Market Definition 1.2. Scope of the Market 1.2.1.Markets Covered 1.2.2.Years Considered for Study 1.2.3.Key Market Segmentations 2. Research Methodology 2.1. Objective of the Study 2.2. Baseline Methodology 2.3. Formulation of the Scope 2.4. Assumptions and Limitations 2.5. Sources of Research 2.5.1.Secondary Research 2.5.2.Primary Research 2.6. Approach for the Market Study 2.6.1.The Bottom-Up Approach 2.6.2.The Top-Down Approach 2.7. Methodology Followed for Calculation of Market Size & Market Shares 2.8. Forecasting Methodology 2.8.1.Data Triangulation & Validation 3. Executive Summary 4. Impact of COVID-19 on Global Streaming Analytics Market 5. Voice of Customer 6. Global Streaming Analytics Market Overview 7. Global Streaming Analytics Market Outlook 7.1. Market Size & Forecast 7.1.1.By Value 7.2. Market Share & Forecast 7.2.1.By Type (Software, Services) 7.2.2.By End User (BFSI, Healthcare, Retail & Logistics, Critical Infrastructure, Hospitality and Transportation, Defense and Security, and Other) 7.2.3.By Region 7.3. By Company (2023) 7.4. Market Map 8. North America Streaming Analytics Market Outlook 8.1. Market Size & Forecast 8.1.1.By Value 8.2. Market Share & Forecast 8.2.1.By Type 8.2.2.By End User 8.2.3.By Country 8.3. North America: Country Analysis 8.3.1.United States Streaming Analytics Market Outlook 8.3.1.1. Market Size & Forecast 8.3.1.1.1. By Value 8.3.1.2. Market Share & Forecast 8.3.1.2.1. By Type 8.3.1.2.2. By End User 8.3.2.Canada Streaming Analytics Market Outlook 8.3.2.1. Market Size & Forecast 8.3.2.1.1. By Value 8.3.2.2. Market Share & Forecast 8.3.2.2.1. By Type 8.3.2.2.2. By End User 8.3.3.Mexico Streaming Analytics Market Outlook 8.3.3.1. Market Size & Forecast 8.3.3.1.1. By Value 8.3.3.2. Market Share & Forecast 8.3.3.2.1. By Type 8.3.3.2.2. By End User 9. Europe Streaming Analytics Market Outlook 9.1. Market Size & Forecast 9.1.1.By Value 9.2. Market Share & Forecast 9.2.1.By Type 9.2.2.By End User 9.2.3.By Country 9.3. Europe: Country Analysis 9.3.1.Germany Streaming Analytics Market Outlook 9.3.1.1. Market Size & Forecast 9.3.1.1.1. By Value 9.3.1.2. Market Share & Forecast 9.3.1.2.1. By Type 9.3.1.2.2. By End User 9.3.2.France Streaming Analytics Market Outlook 9.3.2.1. Market Size & Forecast 9.3.2.1.1. By Value 9.3.2.2. Market Share & Forecast 9.3.2.2.1. By Type 9.3.2.2.2. By End User 9.3.3.United Kingdom Streaming Analytics Market Outlook 9.3.3.1. Market Size & Forecast 9.3.3.1.1. By Value 9.3.3.2. Market Share & Forecast 9.3.3.2.1. By Type 9.3.3.2.2. By End User 9.3.4.Italy Streaming Analytics Market Outlook 9.3.4.1. Market Size & Forecast 9.3.4.1.1. By Value 9.3.4.2. Market Share & Forecast 9.3.4.2.1. By Type 9.3.4.2.2. By End User 9.3.5.Spain Streaming Analytics Market Outlook 9.3.5.1. Market Size & Forecast 9.3.5.1.1. By Value 9.3.5.2. Market Share & Forecast 9.3.5.2.1. By Type 9.3.5.2.2. By End User 9.3.6.Netherlands Streaming Analytics Market Outlook 9.3.6.1. Market Size & Forecast 9.3.6.1.1. By Value 9.3.6.2. Market Share & Forecast 9.3.6.2.1. By Type 9.3.6.2.2. By End User 9.3.7.Belgium Streaming Analytics Market Outlook 9.3.7.1. Market Size & Forecast 9.3.7.1.1. By Value 9.3.7.2. Market Share & Forecast 9.3.7.2.1. By Type 9.3.7.2.2. By End User 10. South America Streaming Analytics Market Outlook 10.1. Market Size & Forecast 10.1.1. By Value 10.2. Market Share & Forecast 10.2.1. By Type 10.2.2. By End User 10.2.3. By Country 10.3. South America: Country Analysis 10.3.1. Brazil Streaming Analytics Market Outlook 10.3.1.1. Market Size & Forecast 10.3.1.1.1. By Value 10.3.1.2. Market Share & Forecast 10.3.1.2.1. By Type 10.3.1.2.2. By End User 10.3.2. Colombia Streaming Analytics Market Outlook 10.3.2.1. Market Size & Forecast 10.3.2.1.1. By Value 10.3.2.2. Market Share & Forecast 10.3.2.2.1. By Type 10.3.2.2.2. By End User 10.3.3. Argentina Streaming Analytics Market Outlook 10.3.3.1. Market Size & Forecast 10.3.3.1.1. By Value 10.3.3.2. Market Share & Forecast 10.3.3.2.1. By Type 10.3.3.2.2. By End User 10.3.4. Chile Streaming Analytics Market Outlook 10.3.4.1. Market Size & Forecast 10.3.4.1.1. By Value 10.3.4.2. Market Share & Forecast 10.3.4.2.1. By Type 10.3.4.2.2. By End User 11. Middle East & Africa Streaming Analytics Market Outlook 11.1. Market Size & Forecast 11.1.1. By Value 11.2. Market Share & Forecast 11.2.1. By Type 11.2.2. By End User 11.2.3. By Country 11.3. Middle East & Africa: Country Analysis 11.3.1. Saudi Arabia Streaming Analytics Market Outlook 11.3.1.1. Market Size & Forecast 11.3.1.1.1. By Value 11.3.1.2. Market Share & Forecast 11.3.1.2.1. By Type 11.3.1.2.2. By End User 11.3.2. UAE Streaming Analytics Market Outlook 11.3.2.1. Market Size & Forecast 11.3.2.1.1. By Value 11.3.2.2. Market Share & Forecast 11.3.2.2.1. By Type 11.3.2.2.2. By End User 11.3.3. South Africa Streaming Analytics Market Outlook 11.3.3.1. Market Size & Forecast 11.3.3.1.1. By Value 11.3.3.2. Market Share & Forecast 11.3.3.2.1. By Type 11.3.3.2.2. By End User 11.3.4. Turkey Streaming Analytics Market Outlook 11.3.4.1. Market Size & Forecast 11.3.4.1.1. By Value 11.3.4.2. Market Share & Forecast 11.3.4.2.1. By Type 11.3.4.2.2. By End User 12. Asia Pacific Streaming Analytics Market Outlook 12.1. Market Size & Forecast 12.1.1. By Value 12.2. Market Share & Forecast 12.2.1. By Type 12.2.2. By End User 12.2.3. By Country 12.3. Asia-Pacific: Country Analysis 12.3.1. China Streaming Analytics Market Outlook 12.3.1.1. Market Size & Forecast 12.3.1.1.1. By Value 12.3.1.2. Market Share & Forecast 12.3.1.2.1. By Type 12.3.1.2.2. By End User 12.3.2. India Streaming Analytics Market Outlook 12.3.2.1. Market Size & Forecast 12.3.2.1.1. By Value 12.3.2.2. Market Share & Forecast 12.3.2.2.1. By Type 12.3.2.2.2. By End User 12.3.3. Japan Streaming Analytics Market Outlook 12.3.3.1. Market Size & Forecast 12.3.3.1.1. By Value 12.3.3.2. Market Share & Forecast 12.3.3.2.1. By Type 12.3.3.2.2. By End User 12.3.4. South Korea Streaming Analytics Market Outlook 12.3.4.1. Market Size & Forecast 12.3.4.1.1. By Value 12.3.4.2. Market Share & Forecast 12.3.4.2.1. By Type 12.3.4.2.2. By End User 12.3.5. Australia Streaming Analytics Market Outlook 12.3.5.1. Market Size & Forecast 12.3.5.1.1. By Value 12.3.5.2. Market Share & Forecast 12.3.5.2.1. By Type 12.3.5.2.2. By End User 12.3.6. Thailand Streaming Analytics Market Outlook 12.3.6.1. Market Size & Forecast 12.3.6.1.1. By Value 12.3.6.2. Market Share & Forecast 12.3.6.2.1. By Type 12.3.6.2.2. By End User 12.3.7. Malaysia Streaming Analytics Market Outlook 12.3.7.1. Market Size & Forecast 12.3.7.1.1. By Value 12.3.7.2. Market Share & Forecast 12.3.7.2.1. By Type 12.3.7.2.2. By End User 13. Market Dynamics 13.1. Drivers 13.2. Challenges 14. Market Trends and Developments 15. Company Profiles 15.1. Cisco Systems Inc. 15.1.1. Business Overview 15.1.2. Key Revenue and Financials 15.1.3. Recent Developments 15.1.4. Key Personnel/Key Contact Person 15.1.5. Key Product/Services Offered 15.2. Identiv Inc. 15.2.1. Business Overview 15.2.2. Key Revenue and Financials 15.2.3. Recent Developments 15.2.4. Key Personnel/Key Contact Person 15.2.5. Key Product/Services Offered 15.3. Aventura Technologies Inc. 15.3.1. Business Overview 15.3.2. Key Revenue and Financials 15.3.3. Recent Developments 15.3.4. Key Personnel/Key Contact Person 15.3.5. Key Product/Services Offered 15.4. Genetec Inc. 15.4.1. Business Overview 15.4.2. Key Revenue and Financials 15.4.3. Recent Developments 15.4.4. Key Personnel/Key Contact Person 15.4.5. Key Product/Services Offered 15.5. Honeywell International Inc. 15.5.1. Business Overview 15.5.2. Key Revenue and Financials 15.5.3. Recent Developments 15.5.4. Key Personnel/Key Contact Person 15.5.5. Key Product/Services Offered 15.6. Agent Video Intelligence Ltd 15.6.1. Business Overview 15.6.2. Key Revenue and Financials 15.6.3. Recent Developments 15.6.4. Key Personnel/Key Contact Person 15.6.5. Key Product/Services Offered 15.7. Objectvideo Labs LLC 15.7.1. Business Overview 15.7.2. Key Revenue and Financials 15.7.3. Recent Developments 15.7.4. Key Personnel/Key Contact Person 15.7.5. Key Product/Services Offered 15.8. Qognify Limited 15.8.1. Business Overview 15.8.2. Key Revenue and Financials 15.8.3. Recent Developments 15.8.4. Key Personnel/Key Contact Person 15.8.5. Key Product/Services Offered 15.9. NEC Corporation 15.9.1. Business Overview 15.9.2. Key Revenue and Financials 15.9.3. Recent Developments 15.9.4. Key Personnel/Key Contact Person 15.9.5. Key Product/Services Offered 15.10. Herta Security SL 15.10.1. Business Overview 15.10.2. Key Revenue and Financials 15.10.3. Recent Developments 15.10.4. Key Personnel/Key Contact Person 15.10.5. Key Product/Services Offered 16. Strategic Recommendations 17. About Us & Disclaimer
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