栄養補助食品市場 - 世界の産業規模、シェア、動向、機会、予測、2019年~2029年 製品別(スポーツ栄養、脂肪燃焼、栄養補助食品、機能性食品、飲料)、剤形別(錠剤、カプセル、粉末、ソフトジェル、液体、その他)、流通チャネル別(オンライン薬局、小売薬局、その他) 地域別、競争別に分類Nutritional Supplements Market - Global Industry Size, Share, Trends, Opportunity, and Forecast, 2019-2029 Segmented By Product (Sports Nutrition, Fat Burners, Dietary Supplements, Functional Foods and Beverages), By Formulation (Tablets, Capsules, Powder, Soft gels, Liquid, Others), By Distribution Channel (Online Pharmacies, Retail Pharmacies, Others) Region and Competition 栄養サプリメントの世界市場は、2023年に3,745億2,000万米ドルと評価され、2029年までの年平均成長率は5.86%で、予測期間中に力強い成長が予測されている。世界の栄養補助食品市場は、近年ダイナミックで急成長し... もっと見る
サマリー栄養サプリメントの世界市場は、2023年に3,745億2,000万米ドルと評価され、2029年までの年平均成長率は5.86%で、予測期間中に力強い成長が予測されている。世界の栄養補助食品市場は、近年ダイナミックで急成長している分野として浮上しており、世界中の健康志向で健康を求める消費者層に対応している。この市場には、ビタミン、ミネラル、アミノ酸、ハーブ、酵素、その他さまざまな栄養成分を含む幅広い製品が含まれ、カプセル、錠剤、ソフトジェル、粉末、液体の形態で包装されている。市場成長の主な原動力は、栄養の重要性に対する意識の高まり、高齢化人口の増加、予防医療に対する傾向の高まりである。栄養補助食品市場の拡大に寄与している重要な要因の1つは、個人の健康とフィットネスに対する消費者の注目が高まっていることである。個人が食生活を補い、特定の栄養不足に対処しようとするため、栄養補助食品の需要が急増している。さらに、ソーシャルメディア、有名人、ウェルネス・インフルエンサーの影響力がこの傾向に拍車をかけており、多くの消費者が、より良いエネルギー、免疫力、体重管理、全体的な健康を約束する製品を求めている。 世界の栄養補助食品市場は競争が激しく、さまざまな製品やブランドが存在するのが特徴である。大手製薬会社や栄養補助食品会社だけでなく、ニッチな中小企業もこの市場に積極的に参入している。さらに、消費者の多様な嗜好に対応するため、グミ、チュアブル、粉末など、製品の配合や送達方法におけるイノベーションにより、市場は絶えず進化している。 主な市場牽引要因 健康意識の高まり 健康意識の高まりは、世界の栄養補助食品市場の著しい成長を支える極めて重要な原動力として浮上している。健康志向がかつてないほど高まっている現在、健康全般を維持する上で栄養が果たす極めて重要な役割を認識する個人が増加している。こうした意識の高まりにより、消費者は栄養格差に対処し、健康を最適化するためのソリューションを積極的に求めるようになっている。食生活が健康に与える影響について知識を深めるにつれ、人々は健康とウェルネスの目標を達成するための便利で利用しやすい手段として、栄養補助食品を利用するようになっている。 より健康的なライフスタイルを送り、慢性病を予防し、生活の質を高めたいという願望が、消費者が栄養補助食品を日常生活に取り入れる動機となっている。消費者は、特定のビタミン、ミネラル、その他の生物活性化合物の効能や、免疫機能の向上、骨の健康サポート、心臓の健康促進、認知機能の向上など、健康のさまざまな側面にどのようなプラスの影響を与えるかについて、積極的に知識を深めている。 健康に対する意識は、特定の年齢層に限定されるものではなく、さまざまな属性にまたがっており、普遍的な傾向となっている。さらに、インターネット、ソーシャルメディア、健康インフルエンサーを通じて情報が容易に入手できるようになり、消費者は知識を得て、自分の健康とウェルネスに関して十分な情報に基づいた選択ができるようになっている。このため、筋肉の回復をサポートしたいフィットネス愛好家から、活力を維持したい高齢者まで、特定の健康ニーズや目的に応える幅広い栄養補助食品の需要が高まっている。 治療よりも予防に重点を置いた健康文化が世界中で優先され続けているため、世界の栄養補助食品市場はますます繁栄していくだろう。健康意識は単なるトレンドではなく、消費者行動における根本的な変化であり、今後も市場成長の原動力となることが予想されるため、栄養補助食品は健康的なライフスタイルを実現・維持するための現代的アプローチに不可欠な要素となっている。 予防医療 予防医療は、世界の栄養補助食品市場を新たな高みへと押し上げる上で重要な役割を果たしている。個人が健康を守ることにますます積極的になっている現代において、栄養補助食品は健康や疾病予防を追求する上で不可欠なツールとなっている。消費者が栄養不足に対処し、免疫システムを強化することで、潜在的な健康問題を回避しようとしているためである。 予防医療とは、病気や疾患が現れてから治療するのではなく、病気や疾患のリスクを回避・軽減するための対策を講じることである。このアプローチが勢いを増すにつれ、消費者は免疫システムをサポートし、全体的な健康を維持し、慢性疾患のリスクを軽減する手段として、栄養補助食品に注目するようになっている。この傾向は、より健康的なライフスタイルを求める幅広い動きと一致しており、食生活の選択や運動習慣に対する意識が高まっている。 必須ビタミン、ミネラル、抗酸化物質、その他の生物活性化合物を豊富に含む栄養補助食品は、さまざまな健康状態の予防に役立つ貴重なツールと考えられている。こうしたサプリメントが特に魅力的なのは、入手しやすく、日常生活に取り入れやすいこと、そして特定の健康目標に対応した多様な処方があることである。例えば、ビタミンDやビタミンC、亜鉛、プロバイオティクスを含むサプリメントは、特に世界的な健康問題を背景に、免疫力を高める効果があるとして人気を集めている。 予防医療はまた、個々の健康ニーズに対する意識の高まりにもつながっている。多くの消費者は、体重管理、循環器系の健康促進、精神的な健康のサポートなど、特定の要件に合わせた個別のサプリメント・レジメンを求めている。このようなカスタマイズと消費者中心のウェルネスへのアプローチが、栄養補助食品市場のイノベーションを促進しており、メーカーは幅広い健康上の懸念に対処するためのターゲット製品を開発している。 革新的な製品処方 革新的な製品処方は、世界の栄養補助食品市場の急成長を促進する上で極めて重要な役割を果たしている。消費者の嗜好やニーズが進化を続ける中、メーカーは斬新で便利なサプリメント製剤を開発することでその機会を狙っている。こうした技術革新は、より幅広い消費者層に対応するだけでなく、栄養補助食品の全体的な魅力と効果を高めている。 この技術革新の急増の主な原動力のひとつは、消費者がしばしば従来の錠剤に代わるものを求めているという認識である。錠剤を飲み込むことに困難を感じる人は多く、グミ、チュアブル錠、濃縮液などの革新的な製剤は、より口にしやすく利用しやすい選択肢を提供している。特にグミタイプのサプリメントは、その魅力的な味で人気を博しており、特に錠剤を飲み込むことを嫌う子供や大人にとって便利な選択肢となっている。 嗜好性の向上だけでなく、革新的な製剤には実用的な利点もある。濃縮液は生物学的利用能(バイオアベイラビリティ)が高く、栄養素の吸収が早いため、迅速な効果を必要とする人に好まれる。同様に、チュアブル錠は水を必要とせず、手軽に摂取できるため、外出の多いライフスタイルに適している。 摂取のしやすさに加え、革新的な製剤は、特定の健康ニーズにより効果的に対応する。例えば、水に溶ける発泡性錠剤は、必須ビタミンやミネラルを補給しながら、毎日の水分補給ニーズを満たす爽やかで便利な方法である。多大な技術革新が見られるプロテイン・パウダーは、筋肉の回復と成長をサポートする高品質なタンパク質の便利な供給源を求めるフィットネス愛好家やアスリートに対応している。 さらに市場は、複数のサプリメント成分を1つの製剤に配合したハイブリッド製品の増加を目の当たりにしており、消費者に様々な健康上の懸念に対する包括的な解決策を提供している。こうした多機能製品は、免疫サポートや関節の健康から精神の明瞭化や肌の若返りまで、幅広い健康ニーズを対象としている。 世界の栄養補助食品市場はまた、環境意識の高い消費者に対応するため、持続可能な植物由来の製剤を採用している。植物由来のサプリメントは、倫理的で環境に優しい製品に対する需要の高まりに合致しており、より健康的で環境的に持続可能な選択を求める消費者に対応している。 主な市場課題 科学的懐疑論と臨床エビデンスの欠如 科学的懐疑論と包括的な臨床エビデンスの乏しさは、世界の栄養補助食品市場にとって重大なハードルとして浮上している。急速な成長と広範な人気にもかかわらず、この業界は、多くの栄養補助食品の有効性と必要性を疑問視する科学界や医学界からの持続的な監視に直面している。 栄養補助食品市場が直面する主な課題のひとつは、さまざまな製品の主張を裏付ける確固たる臨床研究がないことである。臨床試験で効果が実証されたサプリメントもあるが、市場のかなりの部分は、逸話的証拠、過去の使用例、小規模な研究に頼っている。このような厳密な科学的精査の欠如が、この業界を取り巻く懐疑的な見方を助長している。 多くの場合、栄養補助食品の有効性は科学界で継続的に議論されているテーマである。例えば、特定のビタミンやミネラルをサプリメントとして摂取した場合と、バランスの取れた食事から摂取した場合の利点は、論争の的となっている。特定の栄養素の欠乏は健康問題を引き起こす可能性があるが、欠乏のない人がこれらの栄養素をサプリメントで摂取することの有効性は必ずしも明らかではない。 さらに、人気のある栄養補助食品の効能をうたった臨床研究が検証できなかった例もある。消費者の期待と科学的知見との間にこのような断絶があると、業界に対する信頼が損なわれ、消費者の幻滅につながりかねない。 健康強調表示とマーケティングに関する標準化された規制がないことが、この問題をさらに悪化させている。大げさな、あるいは根拠のない健康強調表示を行う製品もあり、明確なガイドラインがないため、消費者はしばしば矛盾する情報の迷路を進むことになる。これは、栄養補助食品の真の可能性についての混乱と懐疑を引き起こす可能性があります。 規制の複雑さ 世界の栄養補助食品市場は、著しい成長を遂げる一方で、その安定性と信頼性に重大な課題をもたらす多数の複雑な規制とも闘っている。こうした規制のハードルは国によって異なるため、メーカーや消費者にとって、急速に進化する栄養補助食品の世界市場をナビゲートすることがますます困難になっている。 この市場における主な課題のひとつは、規制基準が世界的に統一されていないことである。国や地域によって、栄養補助食品の製造、表示、販売に関する規制が異なるのである。このような調和の欠如により、メーカーは参入を希望する市場によって、複雑なコンプライアンス要件の網の目をくぐり抜けなければならない。世界的に標準化された規制がないため、業務が複雑化するだけでなく、製品の一貫性や安全性についても懸念が生じる。 さらに、健康志向が高まるにつれ、消費者は購入するサプリメントに透明性と信頼性を求めるようになっている。統一された規制基準の欠如は、消費者の間に混乱と不信を生み、サプリメントの安全性と有効性に疑問を抱かせる可能性がある。これは消費者の信頼を低下させ、栄養補助食品への投資意欲を減退させる可能性がある。 栄養補助食品の規制状況は、地域によって定義や分類が異なるため、さらに複雑になっている。サプリメントが食品に分類される国もあれば、医薬品として扱われたり、独自のカテゴリーに分類されたりする国もある。こうした分類の違いは、成分の承認から表示要件や品質基準まで、あらゆるものに影響を及ぼす可能性がある。 主要市場動向 植物性サプリメント 植物由来のサプリメントは、世界の栄養補助食品市場の成長の重要な原動力として浮上してきた。世界人口の健康志向と環境意識が高まるにつれて、植物由来で菜食主義者にやさしく、持続可能な栄養補助食品への需要が急増している。この傾向は、消費者の嗜好と価値観の根本的な変化を表している。 植物由来のサプリメントの台頭は、植物由来の食生活の人気の高まりや、持続可能で倫理的な消費を目指す幅広い動きと一致している。ベジタリアンやビーガンのライフスタイルを採用する人が増えており、彼らは自分の食生活の選択と調和するサプリメントを求めている。植物由来のサプリメントは、動物由来の製品に代わる魅力的な選択肢を提供し、栄養ニーズを満たしながら自分の選んだ食生活を守ることを容易にする。 食生活の嗜好性だけでなく、消費者は植物性サプリメントの持続可能性や環境面での利点にも動機づけられている。消費者は、動物由来のサプリメントに比べ、植物由来のサプリメントの方がエコロジカル・フットプリントが小さいことを認識している。このような環境意識との一致が、消費者に植物由来の代替品を選ばせる原動力となり、畜産や漁業を伴うサプリメントの需要を減らしている。 さらに、植物由来のトレンドは特定の層に限定されるものではなく、幅広い消費者層に及んでいる。ヴィーガン・プロテイン・サプリメントを求めるフィットネス愛好家やアスリートから、植物由来のオメガ3脂肪酸や鉄分サプリメントを求める個人まで、こうした製品の市場はますます多様化し、包括的になっている。 このトレンドに対応するため、メーカー各社は製品ラインを拡大し、さまざまな植物由来のサプリメントを取り扱うようになった。これらの製品は、プロテインパウダーやカプセルから、グミや液体エキスまで、多様な製法で提供されている。さらに、植物由来のサプリメントの多くは、スピルリナ、クロレラ、亜麻仁、各種植物エキスなど、天然由来の成分を特徴としており、自然で持続可能な魅力をさらに強調している。 個別化栄養学 個別化栄養は、世界の栄養補助食品市場を押し上げる強力な触媒として浮上してきた。消費者が独自の健康ニーズを満たすためのオーダーメイドのソリューションを求める時代において、個別化栄養の概念は栄養補助食品業界を変革しつつある。この傾向は、ヘルスケアに対する画一的なアプローチから、より個別化された精密なアプローチへのシフトを反映している。 パーソナライズド・ニュートリションの魅力は、特定の要件に基づいて健康と幸福を最適化したいという消費者の願望に根ざしている。年齢、性別、遺伝、ライフスタイル、健康目標などの要因に影響され、栄養ニーズは人それぞれであることが認識されている。その結果、消費者は個々のニーズに合わせた栄養補助食品を求めるようになっている。 メーカー各社はこの需要に応え、特定の健康上の懸念に対応する個別化サプリメントを幅広く提供している。体重管理のサポート、皮膚の健康増進、運動能力の向上、消化器系の問題への対応など、個別化された栄養摂取を目的としたサプリメントは、製品革新の最前線にある。このようなオーダーメイドのサプリメントには、ビタミン、ミネラル、植物、その他の生物活性成分が、個人の目標に合わせて正確に配合されていることが多い。 デジタル・ヘルスの登場と遺伝子検査の進歩が、個別化栄養学の成長にさらに拍車をかけている。消費者は現在、遺伝子検査キットにアクセスすることで、自分特有の遺伝的体質に関する洞察を得ることができ、食事やサプリメントの嗜好について、より多くの情報に基づいた選択ができるようになった。この情報により、消費者は単に個別化されたサプリメントを選ぶだけでなく、科学的データと遺伝的素因に基づいたサプリメントを選ぶことができる。 個別化栄養学の成長は、ライフスタイルやフィットネスのトラッキングの領域にも及んでいる。ウェアラブルデバイスや健康アプリは、ユーザーの身体活動、睡眠パターン、食習慣に関するデータをリアルタイムで提供する。この情報は、個人の具体的な栄養所要量を決定するために使用され、総合的な健康状態やパフォーマンスを向上させるための適切なサプリメントの選択を容易にする。 セグメント別インサイト 製品別インサイト カテゴリー別では、2023年の栄養補助食品の世界市場において、栄養補助食品が支配的なセグメントとして浮上した。栄養補助食品には、ビタミン、ミネラル、ハーブエキス、アミノ酸など、幅広い製品が含まれる。この幅広い製品群により、栄養補助食品は多様な栄養ニーズに応えることができる。あらゆる年齢層やライフスタイルの消費者が、それぞれの健康やウェルネスに関する悩みに対応できる栄養補助食品を見つけることができるため、汎用性が高い。世界的に健康志向が高まり、予防医療が重視される中、栄養補助食品は潜在的な栄養不足に対処し、総合的な健康をサポートするための積極的な手段となる。慢性疾患を予防し、健康を維持するための戦略の一環として、サプリメントに注目する人が増えている。 製剤に関する洞察 製剤に基づくと、2023年の栄養補助食品の世界市場では、カプセルセグメントが支配的なプレーヤーとして浮上した。カプセルは飲み込みやすく、消費者が栄養補助食品を日常生活に取り入れるのに便利で簡単な方法である。飲み込むのが難しい人もいる錠剤とは異なり、カプセルは一般的に忍容性が高く、幅広い層に適している。カプセルは、封入された成分を効果的に保護します。ほとんどのカプセルは2ピース構造で、空気や光などの環境要因から内容物を保護し、サプリメントの安定性と効能を保ちます。この保護により、消費者は期待される栄養上のメリットを確実に受け取ることができます。カプセルは通常、味と臭いを最小限に抑えるように設計されており、消費者の全体的な体験を向上させます。これは、強い味や不快な匂いのするサプリメントを扱う場合に特に重要で、カプセルはこれらの感覚的特徴を隠すのに役立つからである。 地域別の洞察 2022年の世界の栄養補助食品市場では、アジア太平洋地域が最大の市場シェアを占め、支配的なプレーヤーに浮上した。同地域では、伝統的な食生活を幅広く含む多様な食習慣が、特定の栄養ニーズに対応するサプリメントの需要につながっている。例えば、伝統的な治療法に沿ったハーブや植物性のサプリメント市場が拡大している。アジア太平洋地域では、高齢化に伴う人口動態の変化が起きている。高齢者は健康と活力を維持するためにさらなる栄養サポートを必要とすることが多く、そのため、特定のニーズに合わせた栄養補助食品の需要が高まっている。世界の多くの地域と同様、アジア太平洋地域でも、治療的ヘルスケアから予防的ヘルスケアへの移行が見られる。消費者は、慢性疾患を予防し全体的な健康状態を向上させる積極的な方法として、栄養補助食品をますます受け入れるようになっている。 主要市場プレイヤー - グランビアPLC - アボット・ラボラトリーズ・インク - ネスレ・ヘルスサイエンス - ハーバライフ・インターナショナル・オブ・アメリカ - アムウェイ - ペプシコ - クリフバー&カンパニー - サイエンス・イン・スポーツ - THG PLC - CSNファーマ レポートの範囲 本レポートでは、栄養サプリメントの世界市場を以下のカテゴリーに分類し、さらに業界動向についても詳述しています: - 栄養サプリメントの世界市場、製品別 o スポーツ栄養 o 脂肪燃焼剤 o ダイエットサプリメント o 機能性食品と飲料 - 栄養補助食品の世界市場:製剤別 o 錠剤 o カプセル o 粉末 o ソフトジェル o 液体 o その他 - 栄養補助食品の世界市場、流通チャネル別 o オンライン薬局 o 小売薬局 o その他 - 栄養補助食品の世界市場:地域別 o 北米 米国 カナダ メキシコ o ヨーロッパ フランス イギリス イタリア ドイツ スペイン o アジア太平洋 中国 インド 日本 オーストラリア 韓国 南米 ブラジル アルゼンチン コロンビア o 中東・アフリカ 南アフリカ サウジアラビア UAE 競争環境 企業プロフィール:世界の栄養補助食品市場に参入している主要企業の詳細分析。 利用可能なカスタマイズ Tech Sci Research社は、与えられた市場データをもとに、栄養サプリメントの世界市場レポートにおいて、企業固有のニーズに合わせたカスタマイズを提供しています。本レポートでは以下のカスタマイズが可能です: 企業情報 - 追加市場プレイヤー(最大5社)の詳細分析とプロファイリング 目次1. Product Overview1.1. Market Definition 1.2. Scope of the Market 1.2.1. Markets Covered 1.2.2. Years Considered for Study 1.2.3. Key Market Segmentations 2. Research Methodology 2.1. Objective of the Study 2.2. Baseline Methodology 2.3. Key Industry Partners 2.4. Major Association and Secondary Sources 2.5. Forecasting Methodology 2.6. Data Triangulation & Validation 2.7. Assumptions and Limitations 3. Executive Summary 3.1. Overview of the Market 3.2. Overview of Key Market Segmentations 3.3. Overview of Key Market Players 3.4. Overview of Key Regions/Countries 3.5. Overview of Market Drivers, Challenges, Trends 4. Global Nutritional Supplements Market Outlook 4.1. Market Size & Forecast 4.1.1. By Value 4.2. Market Share & Forecast 4.2.1. By Product (Sports Nutrition, Fat Burners, Dietary Supplements, Functional Foods and Beverages) 4.2.2. By Formulation (Tablets, Capsules, Powder, Soft gels, Liquid, Others) 4.2.3. By Distribution Channel (Online Pharmacies, Retail Pharmacies, Others) 4.2.4. By Region 4.2.5. By Company (2023) 4.3. Market Map 4.3.1. By Product 4.3.2. By Formulation 4.3.3. By Distribution Channel 4.3.4. By Region 5. Asia Pacific Nutritional Supplements Market Outlook 5.1. Market Size & Forecast 5.1.1. By Value 5.2. Market Share & Forecast 5.2.1. By Product 5.2.2. By Formulation 5.2.3. By Distribution Channel 5.2.4. By Country 5.3. Asia Pacific: Country Analysis 5.3.1. China Nutritional Supplements Market Outlook 5.3.1.1. Market Size & Forecast 5.3.1.1.1. By Value 5.3.1.2. Market Share & Forecast 5.3.1.2.1. By Product 5.3.1.2.2. By Formulation 5.3.1.2.3. By Distribution Channel 5.3.2. India Nutritional Supplements Market Outlook 5.3.2.1. Market Size & Forecast 5.3.2.1.1. By Value 5.3.2.2. Market Share & Forecast 5.3.2.2.1. By Product 5.3.2.2.2. By Formulation 5.3.2.2.3. By Distribution Channel 5.3.3. Australia Nutritional Supplements Market Outlook 5.3.3.1. Market Size & Forecast 5.3.3.1.1. By Value 5.3.3.2. Market Share & Forecast 5.3.3.2.1. By Product 5.3.3.2.2. By Formulation 5.3.3.2.3. By Distribution Channel 5.3.4. Japan Nutritional Supplements Market Outlook 5.3.4.1. Market Size & Forecast 5.3.4.1.1. By Value 5.3.4.2. Market Share & Forecast 5.3.4.2.1. By Product 5.3.4.2.2. By Formulation 5.3.4.2.3. By Distribution Channel 5.3.5. South Korea Nutritional Supplements Market Outlook 5.3.5.1. Market Size & Forecast 5.3.5.1.1. By Value 5.3.5.2. Market Share & Forecast 5.3.5.2.1. By Product 5.3.5.2.2. By Formulation 5.3.5.2.3. By Distribution Channel 6. Europe Nutritional Supplements Market Outlook 6.1. Market Size & Forecast 6.1.1. By Value 6.2. Market Share & Forecast 6.2.1. By Product 6.2.2. By Formulation 6.2.3. By Distribution Channel 6.2.4. By Country 6.3. Europe: Country Analysis 6.3.1. France Nutritional Supplements Market Outlook 6.3.1.1. Market Size & Forecast 6.3.1.1.1. By Value 6.3.1.2. Market Share & Forecast 6.3.1.2.1. By Product 6.3.1.2.2. By Formulation 6.3.1.2.3. By Distribution Channel 6.3.2. Germany Nutritional Supplements Market Outlook 6.3.2.1. Market Size & Forecast 6.3.2.1.1. By Value 6.3.2.2. Market Share & Forecast 6.3.2.2.1. By Product 6.3.2.2.2. By Formulation 6.3.2.2.3. By Distribution Channel 6.3.3. Spain Nutritional Supplements Market Outlook 6.3.3.1. Market Size & Forecast 6.3.3.1.1. By Value 6.3.3.2. Market Share & Forecast 6.3.3.2.1. By Product 6.3.3.2.2. By Formulation 6.3.3.2.3. By Distribution Channel 6.3.4. Italy Nutritional Supplements Market Outlook 6.3.4.1. Market Size & Forecast 6.3.4.1.1. By Value 6.3.4.2. Market Share & Forecast 6.3.4.2.1. By Product 6.3.4.2.2. By Formulation 6.3.4.2.3. By Distribution Channel 6.3.5. United Kingdom Nutritional Supplements Market Outlook 6.3.5.1. Market Size & Forecast 6.3.5.1.1. By Value 6.3.5.2. Market Share & Forecast 6.3.5.2.1. By Product 6.3.5.2.2. By Formulation 6.3.5.2.3. By Distribution Channel 7. North America Nutritional Supplements Market Outlook 7.1. Market Size & Forecast 7.1.1. By Value 7.2. Market Share & Forecast 7.2.1. By Product 7.2.2. By Formulation 7.2.3. By Distribution Channel 7.2.4. By Country 7.3. North America: Country Analysis 7.3.1. United States Nutritional Supplements Market Outlook 7.3.1.1. Market Size & Forecast 7.3.1.1.1. By Value 7.3.1.2. Market Share & Forecast 7.3.1.2.1. By Product 7.3.1.2.2. By Formulation 7.3.1.2.3. By Distribution Channel 7.3.2. Mexico Nutritional Supplements Market Outlook 7.3.2.1. Market Size & Forecast 7.3.2.1.1. By Value 7.3.2.2. Market Share & Forecast 7.3.2.2.1. By Product 7.3.2.2.2. By Formulation 7.3.2.2.3. By Distribution Channel 7.3.3. Canada Nutritional Supplements Market Outlook 7.3.3.1. Market Size & Forecast 7.3.3.1.1. By Value 7.3.3.2. Market Share & Forecast 7.3.3.2.1. By Product 7.3.3.2.2. By Formulation 7.3.3.2.3. By Distribution Channel 8. South America Nutritional Supplements Market Outlook 8.1. Market Size & Forecast 8.1.1. By Value 8.2. Market Share & Forecast 8.2.1. By Product 8.2.2. By Formulation 8.2.3. By Distribution Channel 8.2.4. By Country 8.3. South America: Country Analysis 8.3.1. Brazil Nutritional Supplements Market Outlook 8.3.1.1. Market Size & Forecast 8.3.1.1.1. By Value 8.3.1.2. Market Share & Forecast 8.3.1.2.1. By Product 8.3.1.2.2. By Formulation 8.3.1.2.3. By Distribution Channel 8.3.2. Argentina Nutritional Supplements Market Outlook 8.3.2.1. Market Size & Forecast 8.3.2.1.1. By Value 8.3.2.2. Market Share & Forecast 8.3.2.2.1. By Product 8.3.2.2.2. By Formulation 8.3.2.2.3. By Distribution Channel 8.3.3. Colombia Nutritional Supplements Market Outlook 8.3.3.1. Market Size & Forecast 8.3.3.1.1. By Value 8.3.3.2. Market Share & Forecast 8.3.3.2.1. By Product 8.3.3.2.2. By Formulation 8.3.3.2.3. By Distribution Channel 9. Middle East and Africa Nutritional Supplements Market Outlook 9.1. Market Size & Forecast 9.1.1. By Value 9.2. Market Share & Forecast 9.2.1. By Product 9.2.2. By Formulation 9.2.3. By Distribution Channel 9.2.4. By Country 9.3. MEA: Country Analysis 9.3.1. South Africa Nutritional Supplements Market Outlook 9.3.1.1. Market Size & Forecast 9.3.1.1.1. By Value 9.3.1.2. Market Share & Forecast 9.3.1.2.1. By Product 9.3.1.2.2. By Formulation 9.3.1.2.3. By Distribution Channel 9.3.2. Saudi Arabia Nutritional Supplements Market Outlook 9.3.2.1. Market Size & Forecast 9.3.2.1.1. By Value 9.3.2.2. Market Share & Forecast 9.3.2.2.1. By Product 9.3.2.2.2. By Formulation 9.3.2.2.3. By Distribution Channel 9.3.3. UAE Nutritional Supplements Market Outlook 9.3.3.1. Market Size & Forecast 9.3.3.1.1. By Value 9.3.3.2. Market Share & Forecast 9.3.3.2.1. By Product 9.3.3.2.2. By Formulation 9.3.3.2.3. By Distribution Channel 10. Market Dynamics 10.1. Drivers 10.2. Challenges 11. Market Trends & Developments 11.1. Recent Developments 11.2. Product Launches 11.3. Mergers & Acquisitions 12. Global Nutritional Supplements Market: SWOT Analysis 13. Porter’s Five Forces Analysis 13.1. Competition in the Industry 13.2. Potential of New Entrants 13.3. Power of Suppliers 13.4. Power of Customers 13.5. Threat of Substitute Product 14. Competitive Landscape 14.1. Glanbia PLC 14.1.1. Business Overview 14.1.2. Company Snapshot 14.1.3. Products & Services 14.1.4. Financials (In case of listed) 14.1.5. Recent Developments 14.1.6. SWOT Analysis 14.2. Abbott Laboratories Inc. 14.3. Nestlé Health Science 14.4. Herbalife International of America, Inc 14.5. Amway Corp. 14.6. PepsiCo 14.7. Clif Bar & Company 14.8. Science in Sport plc 14.9. THG PLC 14.10.CSN Pharma 15. Strategic Recommendations 16. About Us & Disclaimer
SummaryGlobal Nutritional Supplements Market was valued at USD 374.52 billion in 2023 and is anticipated to project robust growth in the forecast period with a CAGR of 5.86% through 2029. The Global Nutritional Supplements Market has emerged as a dynamic and rapidly growing sector in recent years, catering to the health-conscious and wellness-seeking consumer base worldwide. This market encompasses a wide range of products, including vitamins, minerals, amino acids, herbs, enzymes, and various other dietary ingredients, packaged in the form of capsules, tablets, soft gels, powders, and liquids. The primary driving forces behind the market's growth are an increasing awareness of the importance of nutrition, a growing aging population, and a rising trend towards preventive healthcare. Table of Contents1. Product Overview1.1. Market Definition 1.2. Scope of the Market 1.2.1. Markets Covered 1.2.2. Years Considered for Study 1.2.3. Key Market Segmentations 2. Research Methodology 2.1. Objective of the Study 2.2. Baseline Methodology 2.3. Key Industry Partners 2.4. Major Association and Secondary Sources 2.5. Forecasting Methodology 2.6. Data Triangulation & Validation 2.7. Assumptions and Limitations 3. Executive Summary 3.1. Overview of the Market 3.2. Overview of Key Market Segmentations 3.3. Overview of Key Market Players 3.4. Overview of Key Regions/Countries 3.5. Overview of Market Drivers, Challenges, Trends 4. Global Nutritional Supplements Market Outlook 4.1. Market Size & Forecast 4.1.1. By Value 4.2. Market Share & Forecast 4.2.1. By Product (Sports Nutrition, Fat Burners, Dietary Supplements, Functional Foods and Beverages) 4.2.2. By Formulation (Tablets, Capsules, Powder, Soft gels, Liquid, Others) 4.2.3. By Distribution Channel (Online Pharmacies, Retail Pharmacies, Others) 4.2.4. By Region 4.2.5. By Company (2023) 4.3. Market Map 4.3.1. By Product 4.3.2. By Formulation 4.3.3. By Distribution Channel 4.3.4. By Region 5. Asia Pacific Nutritional Supplements Market Outlook 5.1. Market Size & Forecast 5.1.1. By Value 5.2. Market Share & Forecast 5.2.1. By Product 5.2.2. By Formulation 5.2.3. By Distribution Channel 5.2.4. By Country 5.3. Asia Pacific: Country Analysis 5.3.1. China Nutritional Supplements Market Outlook 5.3.1.1. Market Size & Forecast 5.3.1.1.1. By Value 5.3.1.2. Market Share & Forecast 5.3.1.2.1. By Product 5.3.1.2.2. By Formulation 5.3.1.2.3. By Distribution Channel 5.3.2. India Nutritional Supplements Market Outlook 5.3.2.1. Market Size & Forecast 5.3.2.1.1. By Value 5.3.2.2. Market Share & Forecast 5.3.2.2.1. By Product 5.3.2.2.2. By Formulation 5.3.2.2.3. By Distribution Channel 5.3.3. Australia Nutritional Supplements Market Outlook 5.3.3.1. Market Size & Forecast 5.3.3.1.1. By Value 5.3.3.2. Market Share & Forecast 5.3.3.2.1. By Product 5.3.3.2.2. By Formulation 5.3.3.2.3. By Distribution Channel 5.3.4. Japan Nutritional Supplements Market Outlook 5.3.4.1. Market Size & Forecast 5.3.4.1.1. By Value 5.3.4.2. Market Share & Forecast 5.3.4.2.1. By Product 5.3.4.2.2. By Formulation 5.3.4.2.3. By Distribution Channel 5.3.5. South Korea Nutritional Supplements Market Outlook 5.3.5.1. Market Size & Forecast 5.3.5.1.1. By Value 5.3.5.2. Market Share & Forecast 5.3.5.2.1. By Product 5.3.5.2.2. By Formulation 5.3.5.2.3. By Distribution Channel 6. Europe Nutritional Supplements Market Outlook 6.1. Market Size & Forecast 6.1.1. By Value 6.2. Market Share & Forecast 6.2.1. By Product 6.2.2. By Formulation 6.2.3. By Distribution Channel 6.2.4. By Country 6.3. Europe: Country Analysis 6.3.1. France Nutritional Supplements Market Outlook 6.3.1.1. Market Size & Forecast 6.3.1.1.1. By Value 6.3.1.2. Market Share & Forecast 6.3.1.2.1. By Product 6.3.1.2.2. By Formulation 6.3.1.2.3. By Distribution Channel 6.3.2. Germany Nutritional Supplements Market Outlook 6.3.2.1. Market Size & Forecast 6.3.2.1.1. By Value 6.3.2.2. Market Share & Forecast 6.3.2.2.1. By Product 6.3.2.2.2. By Formulation 6.3.2.2.3. By Distribution Channel 6.3.3. Spain Nutritional Supplements Market Outlook 6.3.3.1. Market Size & Forecast 6.3.3.1.1. By Value 6.3.3.2. Market Share & Forecast 6.3.3.2.1. By Product 6.3.3.2.2. By Formulation 6.3.3.2.3. By Distribution Channel 6.3.4. Italy Nutritional Supplements Market Outlook 6.3.4.1. Market Size & Forecast 6.3.4.1.1. By Value 6.3.4.2. Market Share & Forecast 6.3.4.2.1. By Product 6.3.4.2.2. By Formulation 6.3.4.2.3. By Distribution Channel 6.3.5. United Kingdom Nutritional Supplements Market Outlook 6.3.5.1. Market Size & Forecast 6.3.5.1.1. By Value 6.3.5.2. Market Share & Forecast 6.3.5.2.1. By Product 6.3.5.2.2. By Formulation 6.3.5.2.3. By Distribution Channel 7. North America Nutritional Supplements Market Outlook 7.1. Market Size & Forecast 7.1.1. By Value 7.2. Market Share & Forecast 7.2.1. By Product 7.2.2. By Formulation 7.2.3. By Distribution Channel 7.2.4. By Country 7.3. North America: Country Analysis 7.3.1. United States Nutritional Supplements Market Outlook 7.3.1.1. Market Size & Forecast 7.3.1.1.1. By Value 7.3.1.2. Market Share & Forecast 7.3.1.2.1. By Product 7.3.1.2.2. By Formulation 7.3.1.2.3. By Distribution Channel 7.3.2. Mexico Nutritional Supplements Market Outlook 7.3.2.1. Market Size & Forecast 7.3.2.1.1. By Value 7.3.2.2. Market Share & Forecast 7.3.2.2.1. By Product 7.3.2.2.2. By Formulation 7.3.2.2.3. By Distribution Channel 7.3.3. Canada Nutritional Supplements Market Outlook 7.3.3.1. Market Size & Forecast 7.3.3.1.1. By Value 7.3.3.2. Market Share & Forecast 7.3.3.2.1. By Product 7.3.3.2.2. By Formulation 7.3.3.2.3. By Distribution Channel 8. South America Nutritional Supplements Market Outlook 8.1. Market Size & Forecast 8.1.1. By Value 8.2. Market Share & Forecast 8.2.1. By Product 8.2.2. By Formulation 8.2.3. By Distribution Channel 8.2.4. By Country 8.3. South America: Country Analysis 8.3.1. Brazil Nutritional Supplements Market Outlook 8.3.1.1. Market Size & Forecast 8.3.1.1.1. By Value 8.3.1.2. Market Share & Forecast 8.3.1.2.1. By Product 8.3.1.2.2. By Formulation 8.3.1.2.3. By Distribution Channel 8.3.2. Argentina Nutritional Supplements Market Outlook 8.3.2.1. Market Size & Forecast 8.3.2.1.1. By Value 8.3.2.2. Market Share & Forecast 8.3.2.2.1. By Product 8.3.2.2.2. By Formulation 8.3.2.2.3. By Distribution Channel 8.3.3. Colombia Nutritional Supplements Market Outlook 8.3.3.1. Market Size & Forecast 8.3.3.1.1. By Value 8.3.3.2. Market Share & Forecast 8.3.3.2.1. By Product 8.3.3.2.2. By Formulation 8.3.3.2.3. By Distribution Channel 9. Middle East and Africa Nutritional Supplements Market Outlook 9.1. Market Size & Forecast 9.1.1. By Value 9.2. Market Share & Forecast 9.2.1. By Product 9.2.2. By Formulation 9.2.3. By Distribution Channel 9.2.4. By Country 9.3. MEA: Country Analysis 9.3.1. South Africa Nutritional Supplements Market Outlook 9.3.1.1. Market Size & Forecast 9.3.1.1.1. By Value 9.3.1.2. Market Share & Forecast 9.3.1.2.1. By Product 9.3.1.2.2. By Formulation 9.3.1.2.3. By Distribution Channel 9.3.2. Saudi Arabia Nutritional Supplements Market Outlook 9.3.2.1. Market Size & Forecast 9.3.2.1.1. By Value 9.3.2.2. Market Share & Forecast 9.3.2.2.1. By Product 9.3.2.2.2. By Formulation 9.3.2.2.3. By Distribution Channel 9.3.3. UAE Nutritional Supplements Market Outlook 9.3.3.1. Market Size & Forecast 9.3.3.1.1. By Value 9.3.3.2. Market Share & Forecast 9.3.3.2.1. By Product 9.3.3.2.2. By Formulation 9.3.3.2.3. By Distribution Channel 10. Market Dynamics 10.1. Drivers 10.2. Challenges 11. Market Trends & Developments 11.1. Recent Developments 11.2. Product Launches 11.3. Mergers & Acquisitions 12. Global Nutritional Supplements Market: SWOT Analysis 13. Porter’s Five Forces Analysis 13.1. Competition in the Industry 13.2. Potential of New Entrants 13.3. Power of Suppliers 13.4. Power of Customers 13.5. Threat of Substitute Product 14. Competitive Landscape 14.1. Glanbia PLC 14.1.1. Business Overview 14.1.2. Company Snapshot 14.1.3. Products & Services 14.1.4. Financials (In case of listed) 14.1.5. Recent Developments 14.1.6. SWOT Analysis 14.2. Abbott Laboratories Inc. 14.3. Nestlé Health Science 14.4. Herbalife International of America, Inc 14.5. Amway Corp. 14.6. PepsiCo 14.7. Clif Bar & Company 14.8. Science in Sport plc 14.9. THG PLC 14.10.CSN Pharma 15. Strategic Recommendations 16. About Us & Disclaimer
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