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液化天然ガス(LNG)インフラ市場 - 世界の産業規模、シェア、動向、機会、予測、タイプ別(液化ターミナル、再ガス化ターミナル)、エンドユーザー産業別(大型自動車、電力発電、海上輸送)、地域別、競争相手別、2018-2028年


Liquefied Natural Gas (LNG) Infrastructure Market - Global Industry Size, Share, Trends, Opportunity, and Forecast, Segmented By Type (Liquefaction Terminal, Regasification Terminal), By End User Industry (Heavy-Duty Vehicles, Electric Power Generation, Marine Transport), By Region, By Competition, 2018-2028

液化天然ガス(LNG)インフラの世界市場規模は2022年に720.8億米ドルとなり、2028年までのCAGRは15.19%で、予測期間中に力強い成長が予測されている。 液化天然ガス(LNG)インフラ市場は、LNGの生産、貯蔵、輸... もっと見る

 

 

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TechSci Research
テックサイリサーチ
2023年11月7日 US$4,900
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サマリー

液化天然ガス(LNG)インフラの世界市場規模は2022年に720.8億米ドルとなり、2028年までのCAGRは15.19%で、予測期間中に力強い成長が予測されている。
液化天然ガス(LNG)インフラ市場は、LNGの生産、貯蔵、輸送、流通に特化した物理的資産、施設、物流システムの包括的なネットワークを指す。この市場には、LNG液化プラント、輸出入ターミナル、貯蔵タンク、特殊LNG船、再ガス化施設、流通網など、重要なコンポーネントが幅広く含まれている。
LNGインフラ市場の主な目的は、発電、暖房、工業プロセス、輸送など、生産源からエンドユーザーまでのLNGの効率的で信頼性の高い移動を可能にすることである。LNGの世界貿易を促進し、エネルギー源の多様化、エネルギー安全保障の促進、よりクリーンな燃料の採用による環境負荷の低減において、極めて重要な役割を果たしている。
LNGインフラ市場は、エネルギー政策、政府規制、環境への配慮、よりクリーンな代替エネルギーへの需要の高まりなど、様々な要因の影響を受けている。LNGインフラへの投資は、二酸化炭素排出を最小限に抑え、エネルギーシステムの回復力を高めながらエネルギー需要を満たす必要性によって推進されている。世界各国がより持続可能なエネルギーソリューションへと移行する中、LNGインフラ市場はこれらの重要な目標をサポートするために進化と拡大を続けている。
主な市場要因
世界的なエネルギー需要の拡大と、よりクリーンな燃料への移行
世界の液化天然ガス(LNG)インフラ市場は、世界的なエネルギー需要の増加により、大きな盛り上がりを見せている。発展途上国が工業化し人口が拡大するにつれ、信頼性が高くクリーンなエネルギー源の必要性が最も高まっている。多用途で環境に優しいエネルギー源であるLNGは、この需要を満たすのに適した位置にある。その結果、LNGインフラ市場は力強い成長を遂げている。
この要因のひとつは、よりクリーンな燃料への世界的なシフトと温室効果ガスの排出削減である。LNGの主成分である天然ガスは、燃焼時の二酸化炭素排出量が少ないため、石炭や石油よりもクリーンな代替燃料と考えられている。世界中の政府や組織が二酸化炭素排出量の削減を優先する中、LNGは発電、輸送、様々な産業用途において魅力的な選択肢となりつつある。この移行は、液化プラント、貯蔵施設、流通網を含むLNGインフラへの投資を促進している。
さらに、エネルギー源としてのLNGの柔軟性が、その採用を後押ししている。LNGは長距離輸送が可能なため、国内でのガス生産がない地域でも利用できる。この柔軟性により、世界的なLNG貿易が創出され、LNGは特別に設計された船舶で輸送され、遠く離れた市場のエネルギー需要を満たしている。LNG貿易の拡大は、この貿易を促進するためのLNG輸出入ターミナルなどのインフラ整備をさらに後押ししている。
まとめると、世界的なエネルギー需要の増大と、よりクリーンな燃料へのシフトが、世界のLNGインフラ市場の大きな原動力となっている。LNGの多用途性と環境に優しい特性は、増大する世界のエネルギー需要を満たす魅力的な選択肢であり、LNGの生産、貯蔵、流通を支えるLNGインフラへの投資につながっている。
LNG輸出能力の拡大と世界貿易
液化天然ガス(LNG)の輸出能力の拡大と世界的なLNG貿易の成長は、世界のLNGインフラ市場の主要な推進力となっている。LNGはますます需要の高まっている商品であり、多くの国々がその経済的・環境的メリットを活用するため、LNG輸出能力の増強に多額の投資を行っている。
この原動力となっている主な要因のひとつは、米国、カタール、ロシア、オーストラリアなど、世界各地に天然ガスが豊富に埋蔵されていることである。これらの国々は、天然ガスをLNGに変換して輸出するために、LNG液化プラントや関連インフラの建設に多額の投資を行っている。LNG輸出能力の増加は、国際市場を開拓し、LNG販売から安定した収入を確保したいという願望が原動力となっている。
さらに、LNG供給源の多様化も重要な原動力となっている。輸入国は、複数の輸出国とLNG供給契約を結ぶことで、単一の供給源への依存度を下げようとしている。この多様化はエネルギー安全保障を強化し、供給者間の競争を促進する。その結果、輸入国はさまざまな供給源からのLNG出荷に対応するため、LNG輸入ターミナルや再ガス化施設の建設に投資している。
LNG貿易ルートの拡大も重要な推進力である。新たなLNG輸送ルートが開通し、以前は孤立していた市場がつながっている。例えば、北極圏を通るノーザン・シー・ルートの開通は、ヨーロッパとアジア間のLNG輸送を促進し、輸送時間とコストを削減した。LNG貿易がよりグローバルになり、相互の結びつきが強まるにつれて、特殊なLNG船や積み替え施設を含むLNGインフラに対する需要も増加する。
まとめると、LNG輸出能力の拡大、供給源の多様化、LNG貿易ルートの拡大は、世界のLNGインフラ市場の主要な推進要因である。これらの要因は、液化プラント、輸出ターミナル、輸入施設、LNGの世界的な流れを促進する海運インフラへの投資を促進している。
有利な政府政策とインセンティブ
有利な政府政策とインセンティブは、世界の液化天然ガス(LNG)インフラ市場を促進する上で重要な役割を果たしている。世界各国の政府はLNGの環境的・経済的メリットを認識しており、その生産・流通・利用を促進するための支援策を実施している。
重要な推進力のひとつは、規制と排出削減目標の設定である。多くの国が温室効果ガス排出削減の野心的な目標を掲げており、LNGはこれらの目標達成を支援する架け橋となる燃料とみなされている。各国政府は、輸送、発電、工業プロセスにおけるLNGの使用を奨励する政策を制定している。こうした政策には、税制優遇措置、補助金、排出権取引制度などが含まれ、企業や消費者にとってLNGは経済的に魅力的なものとなっている。
さらに、政府はLNGインフラに直接、あるいは官民パートナーシップを通じて投資している。これには、LNG基地、パイプライン、燃料補給ステーションの建設に対する資金援助が含まれる。場合によっては、政府はLNGインフラ・プロジェクトを支援するために補助金や低利融資を提供し、民間投資家の財政負担を軽減している。
LNG技術の研究開発(R&D)に対する政府の支援も推進要因の一つである。LNG技術革新への投資は、より効率的な液化・再ガス化プロセス、より安全な貯蔵ソリューション、よりクリーンなLNG生産につながる。こうした進歩は、LNGをより実行可能で競争力のあるエネルギー選択肢とし、インフラへの投資をさらに刺激する。
さらに、有利な貿易政策と貿易協定が世界のLNG市場を促進している。各国政府はLNGの国際取引を促進する協定を締結し、貿易障壁や関税を撤廃している。これは、これらの協定によって生まれた需要を満たすために、輸出入ターミナルを含むLNGインフラの開発を促すものである。
まとめると、政府の政策とインセンティブが世界のLNGインフラ市場の重要な原動力となっている。これらの政策は、民間投資のための環境を整え、技術革新を促進し、クリーンで汎用性の高いエネルギー源としてのLNGの成長を支えている。
輸送におけるLNG採用の増加
輸送用燃料として液化天然ガス(LNG)の採用が増加していることは、世界のLNGインフラ市場の重要な促進要因である。LNGは、トラック、船舶、バスなどの輸送セクターにおいて、従来の化石燃料よりもクリーンでコスト効率の高い代替燃料として人気を集めている。
この要因のひとつは、輸送におけるLNGの環境面での利点である。LNGはディーゼルやガソリンに比べ、温室効果ガスの排出や大気汚染物質の排出が大幅に少ない。世界中の政府や産業界が二酸化炭素排出量の削減と大気環境の改善を目指すなか、LNGはこうした目標を達成するための現実的なソリューションとして注目されている。このため、高速道路沿いのLNG給油所や港湾のLNGバンカリング施設など、LNG給油インフラの整備が進んでいる。
輸送におけるLNGのコスト優位性も、もうひとつの推進要因である。LNGはディーゼルやガソリンよりも手頃な価格で入手できることが多く、天然ガスの埋蔵量が豊富なため価格も安定する傾向にある。運輸会社にとって燃料費は営業経費の大部分を占めるため、LNGによるコスト削減効果は大きく、LNGを燃料とする車両や船舶の導入が促進される。
LNG船隊の拡大も、インフラ整備を後押ししている。大規模なトラック・フリート、船舶、公共交通機関を運営する企業は、燃料源としてのLNGへの移行を支援するため、LNGインフラに投資している。これには、事業拠点でのLNG貯蔵・流通施設の建設が含まれる。
さらに、規制上の優遇措置や排出削減目標が、輸送会社にLNGへの切り替えを促している。地域によっては、政府がLNG自動車に投資する企業に税制上の優遇措置や補助金を提供しており、LNGインフラの成長をさらに加速させている。
まとめると、LNGの環境面でのメリット、コスト面での優位性、規制面でのインセンティブを背景に、輸送におけるLNGの採用が増加していることが、世界のLNGインフラ市場の大きな推進力となっている。LNG給油・バンカリング・インフラの整備はこの移行を支え、LNG産業のさらなる成長を促進する。
発電におけるLNG利用の拡大
発電における液化天然ガス(LNG)利用の拡大は、世界のLNGインフラ市場の主要な促進要因である。LNGは、その環境上の利点、信頼性、柔軟性から、発電用燃料としてますます支持されるようになっている。
この原動力となっている主な要因の1つは、発電におけるLNGの環境上の利点である。LNGの主成分である天然ガスは、石炭や石油に比べて温室効果ガスの排出や汚染物質の排出が少ない。各国が気候変動目標の達成と大気汚染の削減に努めるなか、よりクリーンな代替発電手段としてLNGに注目が集まっている。このシフトは、LNG火力発電所と関連インフラへの投資を促進している。
燃料源としてのLNGの柔軟性も重要な推進力となっている。LNG火力発電所は、変化する電力需要に対応するため、迅速な増設・減設が可能であり、送電網の安定に理想的である。この柔軟性が電力系統の回復力を高め、風力や太陽光のような断続的な再生可能エネルギーの統合を可能にする。その結果、各国は信頼性が高く柔軟なエネルギー供給を確保するため、LNGインフラに投資している。
さらに、LNGは発電源を多様化することで、エネルギー安全保障を提供する。LNGは世界中で調達でき、国内の天然ガス埋蔵量へのアクセスが限られている地域にも輸送できる。このような多様化は、単一のエネルギー源への依存を減らし、エネルギーの弾力性を高めるため、LNG輸入基地や再ガス化施設の開発を促進する。
政府の政策やインセンティブも、発電におけるLNG利用を促進する上で重要な役割を果たしている。多くの国が、LNG発電所や関連インフラの建設を奨励するため、減税や補助金などのインセンティブを提供している。こうした政策により、LNGは電力会社やエネルギー会社にとって財政的に魅力的な選択肢となっている。
まとめると、環境面でのメリット、柔軟性、エネルギー安全保障上の優位性を背景に、発電におけるLNGの利用が拡大していることが、世界のLNGインフラ市場の大きな原動力となっている。LNG火力発電所、輸入ターミナル、配給ネットワークへの投資は、エネルギー分野におけるこの移行を支えるために不可欠である。
よりクリーンな産業用燃料としてのLNG
よりクリーンな産業用燃料としての液化天然ガス(LNG)の採用は、世界のLNGインフラ市場の顕著な促進要因である。世界中の産業界が、さまざまな製造工程でLNGを使用することによる環境的・経済的メリットを認識しており、この傾向がインフラ整備に拍車をかけている。
この原動力となっている主な要因のひとつは、産業用途でLNGを使用することによる環境負荷の低減である。石炭や石油のような伝統的な化石燃料と比べ、LNGは産業プロセスで使用された場合、炭素排出や大気汚染物質の発生が少ない。環境規制が厳しくなるにつれ、産業界は排出基準を遵守するために、よりクリーンな燃料の選択肢を求めている。このため、産業施設へのLNG供給を促進するLNGインフラの建設が進んでいる。
LNGの費用対効果も産業界を牽引する要因のひとつである。LNGは他の化石燃料よりもコスト効率が高いことが多く、天然ガスの埋蔵量が豊富なため価格も安定する傾向にある。このコスト優位性は、鉄鋼製造、セメント製造、化学加工などのエネルギー集約型産業にとって特に魅力的だ。LNGインフラが利用可能であるため、これらの部門にとって信頼性が高く手頃な価格の燃料供給が保証される。
産業用途におけるLNGの汎用性も、その採用を後押ししている。LNGは、暖房、蒸気発生、化学生産の原料など、幅広い産業プロセスで使用できる。その適応性の高さから、エネルギー効率の向上と操業コストの削減を目指す産業にとって、LNGは貴重な資源となっている。
さらに、政府の奨励策や規制が、産業現場でのLNG利用を後押ししている。地域によっては、よりクリーンな燃料源としてLNGに移行する産業に対して、政府が税制上の優遇措置や補助金を提供している。また、排出削減を促進する規制の枠組みも、環境基準に適合するためのLNGインフラへの投資を産業界に促している。
まとめると、環境面での優位性、費用対効果、汎用性を動機とした、よりクリーンな産業用燃料としてのLNGの採用が、世界のLNGインフラ市場の大きな原動力となっている。LNGサプライチェーンと流通網の整備は、産業界のクリーンなエネルギー源への移行を支援している。
政府の政策が市場を促進する可能性が高い
再生可能エネルギー統合の義務化
世界の液化天然ガス(LNG)インフラ市場を牽引する重要な政府政策のひとつが、再生可能エネルギー統合の義務化である。世界中の多くの政府が、エネルギーミックスにおける再生可能エネルギーの割合を増やすという野心的な目標を設定している。風力や太陽光のような再生可能エネルギーは、二酸化炭素排出量を削減するために不可欠である一方、断続的な電源でもある。LNGは、再生可能エネルギーの発電量が少ないときに、信頼性が高く柔軟なバックアップを提供することで、再生可能エネルギーを補完する。
この統合を促進するため、各国政府はLNGインフラの建設を奨励する政策を制定している。このような政策には、再生可能エネルギーの生産量が少ない期間中に、ピーク時のエネルギー需要を満たすために素早く立ち上げることができるLNG施設に対する財政的インセンティブが含まれることが多い。さらに政府は、安定的で弾力的なエネルギー供給を確保するため、グリッドバランシングにLNGを使用することを推進している。
その結果、LNG輸入基地、貯蔵施設、配給ネットワークは、エネルギーグリッドへのLNGのシームレスな統合をサポートするために拡大している。この政府の政策は、二酸化炭素排出量を削減するだけでなく、安定した電力供給を確保することでエネルギー安全保障を強化するものでもある。
排出削減目標とカーボンプライシング
世界各国政府は、気候変動と闘うため、野心的な排出削減目標を設定し、炭素価格メカニズムを導入している。その中で、LNGは従来の化石燃料、特に石炭や石油に代わるクリーンな燃料として推進されている。政府の政策は、発電、輸送、産業など様々な分野でのLNG使用にインセンティブを与えるように設計されていることが多い。
LNGインフラ開発の主要な推進力のひとつは、炭素税や排出権取引制度といった炭素価格決定メカニズムの導入である。こうした政策は、高排出ガス燃料の経済性を低下させ、LNGのようなクリーンな代替燃料への移行を促す。LNGは、エネルギー生産のために燃焼させた場合の二酸化炭素排出量が少ないため、排出削減目標を遵守しようとする産業にとって魅力的な選択肢となる。
さらに各国政府は、LNGインフラに投資したり、燃料源をLNGに移行したりする企業に対して、税制優遇措置や助成金、補助金を提供している。こうした財政的インセンティブは、企業の財政負担を軽減するだけでなく、液化プラント、輸入ターミナル、燃料補給ステーションを含むLNG施設への民間投資を刺激する。
全体として、排出削減とカーボンプライシングに焦点を当てた政府の政策が、二酸化炭素排出量の削減を目指すエネルギーユーザーにとってLNGをより魅力的で経済的に実行可能な選択肢とすることで、世界のLNGインフラ市場の拡大を後押ししている。
エネルギー安全保障と多様化への取り組み
エネルギー安全保障は多くの政府にとって最優先事項であり、LNGはそれを強化する手段とみなされている。単一のエネルギー源や地域へのエネルギー依存を減らすことを目的とした政府の政策が、LNGインフラの開発を促進している。
エネルギー安全保障を達成するため、政府はしばしばLNG輸入基地や再ガス化施設の建設に投資する。これらの施設は、各国が複数の生産者や地域からLNGを輸入できるようにすることで、エネルギー供給源の多様化を可能にする。この多様化により、単一のエネルギー源に関連する供給の途絶、地政学的緊張、市場の変動に対する脆弱性が軽減される。
さらに、一部の政府は、石油輸入への依存を減らす方法として、運輸部門におけるLNGの使用を奨励している。LNGを動力源とする自動車や船舶を促進する政策は、給油所や燃料補給施設を含むLNGインフラの成長に寄与している。
政府の政策はまた、LNGの信頼できる安定供給を確保するため、LNG貯蔵・流通網の整備を支援し、エネルギー安全保障をさらに強化する。
まとめると、エネルギー安全保障と多様化への取り組みに焦点を当てた政府の政策は、LNGインフラへの投資を推進する上で極めて重要である。これらの政策は、輸入基地、再ガス化施設、輸送インフラの開発を促進し、単一のエネルギー源や地域への依存を減らす。
LNG輸出促進と貿易協定
多くの政府は、自国の経済を活性化し、国際貿易関係を強化する手段として、LNG輸出を積極的に推進している。LNG輸出プロジェクトを支援する政府の政策は、LNG液化インフラ、輸出ターミナル、関連施設への投資を刺激する。
LNG輸出促進の原動力のひとつは、一部の地域に豊富に埋蔵されている天然ガスである。各国政府は、こうした資源を活用して新たな収入源を創出し、世界市場で信頼できるLNG供給国としての地位を確立しようとしている。これには、LNGインフラへの民間部門の投資を誘致するために、財政的インセンティブを提供し、規制プロセスを合理化し、競争力のある条件を提示することがしばしば含まれる。
さらに、各国政府はLNGの国際取引を促進するために、二国間および多国間の貿易協定を締結している。これらの協定は貿易障壁、関税、輸入制限を撤廃し、LNG生産国の世界市場へのアクセスを容易にしている。LNG貿易ルートの拡大とLNG輸出能力の拡大は、こうした政府政策の直接的な成果である。
まとめると、LNG輸出促進と貿易協定の円滑化に重点を置いた政府の政策は、LNGインフラへの投資を促進する上で大きな役割を果たしている。これらの政策は、国際市場におけるLNG需要の増大に対応するため、液化プラント、輸出ターミナル、海運インフラの開発を支援している。
LNG研究開発への投資
各国政府は、効率性の向上、排出量の削減、安全性の強化のため、LNG産業における技術進歩の重要性を認識している。LNG技術の革新を促進するため、多くの政府がLNGインフラに関連する研究開発(R&D)への投資を奨励する政策を採用している。
こうした政策には、LNGの研究開発に従事する企業に対する助成金、補助金、税制上の優遇措置が含まれることが多い。政府はまた、業界関係者や研究機関と協力して、よりクリーンで効率的なLNG生産・流通方法の開発を目的としたプロジェクトに資金を提供することもある。
さらに、LNGインフラに厳しい環境基準を設ける規制は、コンプライアンス要件を満たすための研究開発への投資を企業に促す。各国政府は、こうした規制の策定において極めて重要な役割を果たし、より安全で持続可能なLNGインフラの開発を促進するようにしている。
イノベーションと技術進歩を促進することで、LNGの研究開発に重点を置く政府の政策は、世界のLNGインフラ市場の成長に貢献している。これには、液化プロセス、貯蔵ソリューション、再ガス化技術、安全プロトコルの進歩が含まれ、これらすべてがエネルギー源としてのLNGの競争力を高めている。
輸送におけるLNG利用のインセンティブ
輸送用燃料としての液化天然ガス(LNG)の利用促進は、運輸部門からの排出削減を目指す多くの政府にとって優先事項である。LNGインフラへの投資を促進する上で、輸送分野でのLNG採用にインセンティブを与えるよう設計された政府の政策は極めて重要な役割を果たしている。
重要な推進力のひとつは、LNG自動車やLNG船に投資する企業や消費者に対する税額控除、リベート、補助金などの財政的インセンティブの導入である。こうしたインセンティブは、LNGへの移行に伴う初期費用を削減し、輸送会社にとってLNGをより経済的に実行可能な選択肢にする。
さらに、政府は、公共バスや政府所有の車両など、特定の輸送車両にLNGの使用を義務付ける場合がある。こうした義務付けはLNGの安定した需要を生み出し、港湾のLNG給油所や燃料補給施設など、給油インフラの整備を促進する。
政府の政策もまた、LNG給油・バンカリング施設の建設に関する規制プロセスや許可要件を合理化することで、LNGインフラの拡大を支援している。これによって参入障壁が緩和され、こうしたインフラへの民間投資が促進される。
まとめると、財政的インセンティブ、義務化、規制の合理化を通じて、輸送におけるLNGの利用を促進する政府の政策が、LNGインフラへの投資を促進している。こうした政策により、LNGの給油・バンカリング施設の開発が促進され、LNGは輸送部門にとってより身近で魅力的な選択肢となっている。
主な市場課題
インフラコストと資金調達
世界の液化天然ガス(LNG)インフラ市場が直面する主な課題の1つは、LNG施設の開発、建設、維持に伴う高コストである。液化プラント、輸入ターミナル、貯蔵施設、流通網を含む包括的なLNGサプライチェーンの構築には、多額の資本投資が必要となる。
特にLNG液化プラントは資本集約的なプロジェクトであり、そのコストは数十億ドルに上る。これらの施設は、特殊な設備、高度な技術、複雑なエンジニアリングを必要とし、これらすべてが高額な初期費用の一因となっている。さらに、LNG輸出基地、LNG運搬船、輸入施設の建設が、全体的なコスト負担に拍車をかけている。
LNGインフラの開発コストは、関連する輸送・流通ネットワークにも及ぶ。LNGをエンドユーザーに輸送・配送するためのパイプライン、トラック隊、海上ターミナルの建設には多額の投資が必要となる。さらに、LNG施設の安全性とセキュリティを確保するためには、継続的な運営費が必要となる。
このような大規模なLNGインフラ・プロジェクトの資金調達は困難な場合がある。数十億ドル規模の事業に資金を確保するには、政府、民間投資家、国際金融機関など、複数の利害関係者の関与が必要となる場合がある。こうした多様な資金源の調整とプロジェクト・リスクの管理は、複雑で時間のかかる作業となる可能性がある。
資金調達のもう一つの課題は、LNG価格の変動性である。LNG価格は、世界のガス需給、地政学的イベント、エネルギー政策など、さまざまな要因の影響を受ける。LNG価格の変動は、LNGインフラ・プロジェクトの収益性や資金調達力に影響を及ぼし、投資家の足かせとなる可能性がある。
この課題に対処するためには、政府、プロジェクト開発者、金融機関が協力して、LNGインフラに対する安定的で魅力的な投資環境を構築する必要がある。これには、インセンティブを提供したり、融資保証を提供したり、財務リスクを軽減するための官民パートナーシップを確立したりすることが含まれる。投資家の財政的負担を軽減し、予測可能な投資収益率を確保することは、世界のLNG市場におけるインフラコストと資金調達の課題を克服する上で不可欠なステップである。
規制・環境コンプライアンス
世界のLNGインフラ市場は、規制・環境コンプライアンスに関する大きな課題に直面している。各国が温室効果ガスの排出削減と安全基準の強化を目指す中、LNG業界は複雑な規制の網の目をくぐり抜け、環境問題に対処しなければならない。
規制上の主な課題のひとつは、安全規制と環境規制を遵守する必要性である。液化プラント、輸出入ターミナル、輸送インフラを含むLNG施設は、事故を防止し、LNGの安全な取り扱いを保証するために、厳格な安全プロトコルを遵守しなければならない。安全基準の遵守は、労働者と近隣の地域社会の両方を守るために極めて重要である。
環境規制は、LNG産業にとってもうひとつのハードルである。LNGは石炭や石油に代わるクリーンな燃料と考えられているが、環境への影響がないわけではない。液化と再ガス化のプロセスには多大なエネルギーが必要であり、LNGのサプライチェーン全体を通じて、温室効果ガスの一種であるメタンの漏出が発生する可能性がある。政府や規制機関は、こうした排出物への対応にますます力を入れ、LNG事業に対してより厳しい基準を設けるようになっている。
また、地域の土地区画整理や土地利用規制も、LNGインフラの立地や許認可に課題をもたらす可能性がある。NIMBY(Not In My Backyard)感情、環境問題、地元コミュニティへの潜在的な影響は、反対や承認プロセスの遅延につながる可能性がある。
さらに、国際貿易規制や貿易紛争が世界のLNG市場に影響を及ぼす可能性もある。関税、貿易障壁、地政学的緊張は、国家間のLNGの流れを混乱させ、LNGプロジェクトの経済性に影響を与え、投資家に不確実性をもたらす可能性がある。
こうした規制や環境コンプライアンスの課題に対処するため、LNG業界は排出削減や安全性向上のための先進技術に投資しなければならない。環境問題への懸念と、よりクリーンなエネルギー源の必要性とのバランスを考慮した効果的な規制を策定・実施するためには、政府、業界関係者、環境団体の協力が不可欠である。明確で一貫性のある規制の枠組みは、安全性と環境目標に取り組みながら、産業の成長を促進するのに役立つ。さらに、市民参加と教育の努力は、LNGインフラ・プロジェクトに対する支持を高め、地域社会からの反対を緩和するのに役立つ。
セグメント別の洞察
液化ターミナルの洞察
液化ターミナル分野は2022年に最大の市場シェアを占め、予測期間中もそれを維持すると予想される。LNGは世界的に取引される商品であり、液化ターミナルはこの取引の中心にある。液化ターミナルは、天然ガスを液体に変換し、特別に設計されたLNG運搬船で海を渡って容易に輸送できるようにする役割を担っている。これにより、天然ガスが豊富に埋蔵されている国々は、余剰生産分をエネルギー需要が高まっている地域に輸出することができる。その結果、液化基地は国際的なLNG市場を実現するために不可欠なものとなっている。多くのLNG産出国は、重要な収入源としてLNG輸出に依存している。これらの輸出は、経済効果、貿易機会、外貨収入をもたらす。カタールやオーストラリアのように、液化設備に多額の投資を行っている国は、主要なLNG輸出国となり、自国の経済に大きく貢献している。液化ターミナルは、輸入国のエネルギー安全保障を強化する上で重要な役割を果たす。輸入基地とLNG供給契約を確立することで、各国はエネルギー源を多様化し、単一の供給者やエネルギールートへの依存を減らすことができる。この多様化により、エネルギー安全保障が強化され、供給途絶や地政学的緊張に直面した場合の回復力が高まる。液化ターミナルは、国内の天然ガス埋蔵量を効率的に収益化する手段を提供する。天然ガスを大量に埋蔵している国は、この資源を世界的に取引可能な製品であるLNGに転換することができ、国際市場では国内で消費される天然ガスよりも高い価格で取引されることが多い。この経済的インセンティブが、液化インフラの開発を後押ししている。気候変動を緩和するために世界がよりクリーンなエネルギー源へとシフトする中、LNGは石炭や石油に比べて炭素排出量が少ない過渡的な燃料とみなされている。液化ターミナルはLNGの生産を促進し、発電、工業プロセス、輸送に利用できるようにする。これは、温室効果ガス排出削減のための世界的な取り組みと一致している。LNG液化技術の進歩は、このプロセスをより効率的でコスト効率の高いものにしてきた。このことは、LNGの生産がますます経済的に実行可能になるにつれて、液化インフラへのさらなる投資を促している。経済成長、都市化、環境問題などを背景としたLNG需要の増加は、液化能力の拡大につながった。このような需要サイドからの圧力は、国内および国際的なエネルギー需要を満たすため、液化ターミナルへの投資を各国に促している。
発電の洞察
発電分野は2022年に最大の市場シェアを占め、予測期間中に急成長すると予測される。LNGは、石炭や石油に比べてよりクリーンな燃焼燃料と考えられている。発電に使用される場合、LNGは温室効果ガスや汚染物質の排出が少なく、大気汚染の減少や大気質の改善に貢献する。この環境面での利点は、気候変動と闘い、発電の二酸化炭素排出量を削減するための世界的な取り組みと一致している。LNG火力発電所は、運転上の柔軟性が高い。変動する電力需要に対応するため、発電量を素早く増減させることができ、負荷分散や送電網の安定に適している。この柔軟性は、特に風力や太陽光のような変動する再生可能エネルギー源を持つ地域において、信頼できる電力供給を確保するために極めて重要である。LNGは、エネルギー安全保障の強化に極めて重要な役割を果たす。LNGは世界中で調達でき、国内の天然ガス埋蔵量へのアクセスが限られている地域にも輸送できる。このようなエネルギー源の多様化は、単一のエネルギー供給への依存を減らし、供給途絶のリスクを軽減する。

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目次

1. Product Overview
1.1. Market Definition
1.2. Scope of the Market
1.2.1. Markets Covered
1.2.2. Years Considered for Study
1.3. Key Market Segmentations
2. Research Methodology
2.1. Objective of the Study
2.2. Baseline Methodology
2.3. Formulation of the Scope
2.4. Assumptions and Limitations
2.5. Sources of Research
2.5.1. Secondary Research
2.5.2. Primary Research
2.6. Approach for the Market Study
2.6.1. The Bottom-Up Approach
2.6.2. The Top-Down Approach
2.7. Methodology Followed for Calculation of Market Size & Market Shares
2.8. Forecasting Methodology
2.8.1. Data Triangulation & Validation
3. Executive Summary
4. Voice of Customer
5. Global Liquefied Natural Gas (LNG) Infrastructure Market Outlook
5.1. Market Size & Forecast
5.1.1. By Value
5.2. Market Share & Forecast
5.2.1. By Type (Liquefaction Terminal, Regasification Terminal),
5.2.2. By End User Industry (Heavy-Duty Vehicles, Electric Power Generation, Marine Transport)
5.2.3. By Region
5.2.4. By Company (2022)
5.3. Market Map
6. North America Liquefied Natural Gas (LNG) Infrastructure Market Outlook
6.1. Market Size & Forecast
6.1.1. By Value
6.2. Market Share & Forecast
6.2.1. By Type
6.2.2. By End User Industry
6.2.3. By Country
6.3. North America: Country Analysis
6.3.1. United States Liquefied Natural Gas (LNG) Infrastructure Market Outlook
6.3.1.1. Market Size & Forecast
6.3.1.1.1. By Value
6.3.1.2. Market Share & Forecast
6.3.1.2.1. By Type
6.3.1.2.2. By End User Industry
6.3.2. Canada Liquefied Natural Gas (LNG) Infrastructure Market Outlook
6.3.2.1. Market Size & Forecast
6.3.2.1.1. By Value
6.3.2.2. Market Share & Forecast
6.3.2.2.1. By Type
6.3.2.2.2. By End User Industry
6.3.3. Mexico Liquefied Natural Gas (LNG) Infrastructure Market Outlook
6.3.3.1. Market Size & Forecast
6.3.3.1.1. By Value
6.3.3.2. Market Share & Forecast
6.3.3.2.1. By Type
6.3.3.2.2. By End User Industry
7. Europe Liquefied Natural Gas (LNG) Infrastructure Market Outlook
7.1. Market Size & Forecast
7.1.1. By Value
7.2. Market Share & Forecast
7.2.1. By Type
7.2.2. By End User Industry
7.2.3. By Country
7.3. Europe: Country Analysis
7.3.1. Germany Liquefied Natural Gas (LNG) Infrastructure Market Outlook
7.3.1.1. Market Size & Forecast
7.3.1.1.1. By Value
7.3.1.2. Market Share & Forecast
7.3.1.2.1. By Type
7.3.1.2.2. By End User Industry
7.3.2. United Kingdom Liquefied Natural Gas (LNG) Infrastructure Market Outlook
7.3.2.1. Market Size & Forecast
7.3.2.1.1. By Value
7.3.2.2. Market Share & Forecast
7.3.2.2.1. By Type
7.3.2.2.2. By End User Industry
7.3.3. Italy Liquefied Natural Gas (LNG) Infrastructure Market Outlook
7.3.3.1. Market Size & Forecast
7.3.3.1.1. By Value
7.3.3.2. Market Share & Forecast
7.3.3.2.1. By Type
7.3.3.2.2. By End User Industry
7.3.4. France Liquefied Natural Gas (LNG) Infrastructure Market Outlook
7.3.4.1. Market Size & Forecast
7.3.4.1.1. By Value
7.3.4.2. Market Share & Forecast
7.3.4.2.1. By Type
7.3.4.2.2. By End User Industry
7.3.5. Spain Liquefied Natural Gas (LNG) Infrastructure Market Outlook
7.3.5.1. Market Size & Forecast
7.3.5.1.1. By Value
7.3.5.2. Market Share & Forecast
7.3.5.2.1. By Type
7.3.5.2.2. By End User Industry
8. Asia-Pacific Liquefied Natural Gas (LNG) Infrastructure Market Outlook
8.1. Market Size & Forecast
8.1.1. By Value
8.2. Market Share & Forecast
8.2.1. By Type
8.2.2. By End User Industry
8.2.3. By Country
8.3. Asia-Pacific: Country Analysis
8.3.1. China Liquefied Natural Gas (LNG) Infrastructure Market Outlook
8.3.1.1. Market Size & Forecast
8.3.1.1.1. By Value
8.3.1.2. Market Share & Forecast
8.3.1.2.1. By Type
8.3.1.2.2. By End User Industry
8.3.2. India Liquefied Natural Gas (LNG) Infrastructure Market Outlook
8.3.2.1. Market Size & Forecast
8.3.2.1.1. By Value
8.3.2.2. Market Share & Forecast
8.3.2.2.1. By Type
8.3.2.2.2. By End User Industry
8.3.3. Japan Liquefied Natural Gas (LNG) Infrastructure Market Outlook
8.3.3.1. Market Size & Forecast
8.3.3.1.1. By Value
8.3.3.2. Market Share & Forecast
8.3.3.2.1. By Type
8.3.3.2.2. By End User Industry
8.3.4. South Korea Liquefied Natural Gas (LNG) Infrastructure Market Outlook
8.3.4.1. Market Size & Forecast
8.3.4.1.1. By Value
8.3.4.2. Market Share & Forecast
8.3.4.2.1. By Type
8.3.4.2.2. By End User Industry
8.3.5. Australia Liquefied Natural Gas (LNG) Infrastructure Market Outlook
8.3.5.1. Market Size & Forecast
8.3.5.1.1. By Value
8.3.5.2. Market Share & Forecast
8.3.5.2.1. By Type
8.3.5.2.2. By End User Industry
9. South America Liquefied Natural Gas (LNG) Infrastructure Market Outlook
9.1. Market Size & Forecast
9.1.1. By Value
9.2. Market Share & Forecast
9.2.1. By Type
9.2.2. By End User Industry
9.2.3. By Country
9.3. South America: Country Analysis
9.3.1. Brazil Liquefied Natural Gas (LNG) Infrastructure Market Outlook
9.3.1.1. Market Size & Forecast
9.3.1.1.1. By Value
9.3.1.2. Market Share & Forecast
9.3.1.2.1. By Type
9.3.1.2.2. By End User Industry
9.3.2. Argentina Liquefied Natural Gas (LNG) Infrastructure Market Outlook
9.3.2.1. Market Size & Forecast
9.3.2.1.1. By Value
9.3.2.2. Market Share & Forecast
9.3.2.2.1. By Type
9.3.2.2.2. By End User Industry
9.3.3. Colombia Liquefied Natural Gas (LNG) Infrastructure Market Outlook
9.3.3.1. Market Size & Forecast
9.3.3.1.1. By Value
9.3.3.2. Market Share & Forecast
9.3.3.2.1. By Type
9.3.3.2.2. By End User Industry
10. Middle East and Africa Liquefied Natural Gas (LNG) Infrastructure Market Outlook
10.1. Market Size & Forecast
10.1.1. By Value
10.2. Market Share & Forecast
10.2.1. By Type
10.2.2. By End User Industry
10.2.3. By Country
10.3. MEA: Country Analysis
10.3.1. South Africa Liquefied Natural Gas (LNG) Infrastructure Market Outlook
10.3.1.1. Market Size & Forecast
10.3.1.1.1. By Value
10.3.1.2. Market Share & Forecast
10.3.1.2.1. By Type
10.3.1.2.2. By End User Industry
10.3.2. Saudi Arabia Liquefied Natural Gas (LNG) Infrastructure Market Outlook
10.3.2.1. Market Size & Forecast
10.3.2.1.1. By Value
10.3.2.2. Market Share & Forecast
10.3.2.2.1. By Type
10.3.2.2.2. By End User Industry
10.3.3. UAE Liquefied Natural Gas (LNG) Infrastructure Market Outlook
10.3.3.1. Market Size & Forecast
10.3.3.1.1. By Value
10.3.3.2. Market Share & Forecast
10.3.3.2.1. By Type
10.3.3.2.2. By End User Industry
10.3.4. Kuwait Liquefied Natural Gas (LNG) Infrastructure Market Outlook
10.3.4.1. Market Size & Forecast
10.3.4.1.1. By Value
10.3.4.2. Market Share & Forecast
10.3.4.2.1. By Type
10.3.4.2.2. By End User Industry
10.3.5. Turkey Liquefied Natural Gas (LNG) Infrastructure Market Outlook
10.3.5.1. Market Size & Forecast
10.3.5.1.1. By Value
10.3.5.2. Market Share & Forecast
10.3.5.2.1. By Type
10.3.5.2.2. By End User Industry
11. Market Dynamics
12. Market Trends & Developments
13. Company Profiles
13.1. Bechtel Corporation
13.1.1. Business Overview
13.1.2. Key Revenue and Financials
13.1.3. Recent Developments
13.1.4. Key Personnel/Key Contact Person
13.1.5. Key Product/Services Offered
13.2. Chiyoda Corporation
13.2.1. Business Overview
13.2.2. Key Revenue and Financials
13.2.3. Recent Developments
13.2.4. Key Personnel/Key Contact Person
13.2.5. Key Product/Services Offered
13.3. Fluor Corporation
13.3.1. Business Overview
13.3.2. Key Revenue and Financials
13.3.3. Recent Developments
13.3.4. Key Personnel/Key Contact Person
13.3.5. Key Product/Services Offered
13.4. McDermott International Ltd
13.4.1. Business Overview
13.4.2. Key Revenue and Financials
13.4.3. Recent Developments
13.4.4. Key Personnel/Key Contact Person
13.4.5. Key Product/Services Offered
13.5. Saipem S.p.A.
13.5.1. Business Overview
13.5.2. Key Revenue and Financials
13.5.3. Recent Developments
13.5.4. Key Personnel/Key Contact Person
13.5.5. Key Product/Services Offered
13.6. Technip Energies N.V.
13.6.1. Business Overview
13.6.2. Key Revenue and Financials
13.6.3. Recent Developments
13.6.4. Key Personnel/Key Contact Person
13.6.5. Key Product/Services Offered
13.7. JGC Holdings Corporation
13.7.1. Business Overview
13.7.2. Key Revenue and Financials
13.7.3. Recent Developments
13.7.4. Key Personnel/Key Contact Person
13.7.5. Key Product/Services Offered
13.8. Samsung Engineering
13.8.1. Business Overview
13.8.2. Key Revenue and Financials
13.8.3. Recent Developments
13.8.4. Key Personnel/Key Contact Person
13.8.5. Key Product/Services Offered
13.9. Hyundai Engineering & Construction
13.9.1. Business Overview
13.9.2. Key Revenue and Financials
13.9.3. Recent Developments
13.9.4. Key Personnel/Key Contact Person
13.9.5. Key Product/Services Offered
13.10. Wood Group
13.10.1. Business Overview
13.10.2. Key Revenue and Financials
13.10.3. Recent Developments
13.10.4. Key Personnel/Key Contact Person
13.10.5. Key Product/Services Offered
14. Strategic Recommendations
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Summary

Global Liquefied Natural Gas (LNG) Infrastructure Market was valued at USD 72.08 billion in 2022 and is anticipated to project robust growth in the forecast period with a CAGR of 15.19% through 2028.
The Liquefied Natural Gas (LNG) Infrastructure market refers to the comprehensive network of physical assets, facilities, and logistical systems dedicated to the production, storage, transportation, and distribution of LNG, which is natural gas that has been converted into a liquid state for ease of storage and transport. This market encompasses a wide range of critical components, including LNG liquefaction plants, import and export terminals, storage tanks, specialized LNG carriers, regasification facilities, and distribution networks.
The primary purpose of the LNG Infrastructure market is to enable the efficient and reliable movement of LNG from production sources to end-users, whether for power generation, heating, industrial processes, or transportation. It plays a pivotal role in facilitating global trade of LNG and diversifying energy sources, promoting energy security, and reducing environmental impacts through the adoption of a cleaner fuel.
The LNG Infrastructure market is influenced by various factors, including energy policies, government regulations, environmental considerations, and the growing demand for cleaner energy alternatives. Investments in LNG infrastructure are driven by the need to meet energy demands while minimizing carbon emissions and enhancing the resilience of energy systems. As countries worldwide transition towards more sustainable energy solutions, the LNG Infrastructure market continues to evolve and expand to support these crucial objectives.
Key Market Drivers
Growing Global Energy Demand and Transition to Cleaner Fuels
The global Liquefied Natural Gas (LNG) infrastructure market is experiencing a significant boost due to the ever-increasing demand for energy worldwide. As developing countries industrialize and populations expand, the need for reliable and cleaner sources of energy becomes paramount. LNG, which is a versatile and eco-friendly energy source, is well-positioned to meet this demand. As a result, the LNG infrastructure market is witnessing robust growth.
One key factor contributing to this driver is the global shift towards cleaner fuels and reduced greenhouse gas emissions. Natural gas, the primary component of LNG, is considered a cleaner alternative to coal and oil due to its lower carbon emissions when burned. As governments and organizations worldwide prioritize reducing their carbon footprint, LNG is becoming an attractive option for power generation, transportation, and various industrial applications. This transition is driving investments in LNG infrastructure, including liquefaction plants, storage facilities, and distribution networks.
Furthermore, the flexibility of LNG as an energy source is driving its adoption. It can be transported over long distances, making it accessible to regions without domestic gas production. This flexibility has created a global LNG trade, with LNG being transported in specially designed vessels to meet the energy needs of distant markets. The growing trade of LNG is further propelling the development of infrastructure, including LNG export and import terminals, to facilitate this trade.
In summary, the increasing global energy demand, coupled with the shift towards cleaner fuels, is a significant driver of the global LNG infrastructure market. The versatility and eco-friendliness of LNG make it an attractive choice for meeting the world's growing energy needs, leading to investments in LNG infrastructure to support its production, storage, and distribution.
Expanding LNG Export Capacity and Global Trade
The expansion of liquefied natural gas (LNG) export capacity and the growth of global LNG trade are key drivers of the global LNG infrastructure market. LNG is an increasingly sought-after commodity, and numerous countries are investing heavily in increasing their LNG export capabilities to capitalize on its economic and environmental benefits.
One primary factor contributing to this driver is the abundance of natural gas reserves in various parts of the world, including the United States, Qatar, Russia, and Australia. These countries are investing heavily in constructing LNG liquefaction plants and associated infrastructure to convert their natural gas into LNG for export. The growth in LNG export capacity is driven by the desire to tap into international markets and secure a steady income from LNG sales.
Moreover, the diversification of LNG supply sources is a crucial driver. Importing countries seek to reduce their dependence on a single source by entering into LNG supply agreements with multiple exporters. This diversification enhances energy security and promotes competition among suppliers. Consequently, importing countries are investing in building LNG import terminals and regasification facilities to accommodate LNG shipments from different sources.
The expansion of LNG trade routes is another significant driver. New LNG shipping routes are opening up, connecting previously isolated markets. For example, the opening of the Northern Sea Route through the Arctic has facilitated LNG shipments between Europe and Asia, reducing transport times and costs. As LNG trade becomes more global and interconnected, the demand for LNG infrastructure, including specialized LNG carriers and transshipment facilities, increases.
In summary, the expansion of LNG export capacity, the diversification of supply sources, and the growth of LNG trade routes are key drivers of the global LNG infrastructure market. These factors are promoting investments in liquefaction plants, export terminals, import facilities, and shipping infrastructure to facilitate the global flow of LNG.
Favorable Government Policies and Incentives
Favorable government policies and incentives play a crucial role in driving the global Liquefied Natural Gas (LNG) infrastructure market. Governments worldwide recognize the environmental and economic benefits of LNG, and they are implementing supportive measures to encourage its production, distribution, and use.
One significant driver is the establishment of regulations and emissions reduction targets. Many countries have set ambitious goals to reduce greenhouse gas emissions, and LNG is seen as a bridge fuel that can help achieve these targets. Governments are enacting policies that incentivize the use of LNG in transportation, power generation, and industrial processes. These policies may include tax incentives, subsidies, and emissions trading schemes, making LNG more financially attractive to businesses and consumers.
Furthermore, governments are investing in LNG infrastructure directly or through public-private partnerships. This includes funding for the construction of LNG terminals, pipelines, and refueling stations. In some cases, governments provide grants or low-interest loans to support LNG infrastructure projects, reducing the financial burden on private investors.
Government support for research and development (R&D) in LNG technology is another driving factor. Investment in LNG technology innovation leads to more efficient liquefaction and regasification processes, safer storage solutions, and cleaner LNG production. These advancements make LNG a more viable and competitive energy option, further stimulating investment in infrastructure.
Additionally, favorable trade policies and trade agreements are promoting the global LNG market. Governments are entering into agreements that facilitate the international trade of LNG, eliminating trade barriers and tariffs. This encourages the development of LNG infrastructure, including export and import terminals, to meet the demand created by these agreements.
In summary, government policies and incentives are instrumental drivers of the global LNG infrastructure market. These policies create a conducive environment for private investment, promote technological innovation, and support the growth of LNG as a clean and versatile energy source.
Increasing LNG Adoption in Transportation
The increasing adoption of liquefied natural gas (LNG) as a transportation fuel is a significant driver of the global LNG infrastructure market. LNG is gaining popularity as a cleaner and more cost-effective alternative to traditional fossil fuels in the transportation sector, including trucks, ships, and buses.
One key factor contributing to this driver is the environmental benefits of LNG in transportation. LNG produces significantly fewer greenhouse gas emissions and air pollutants compared to diesel and gasoline. As governments and industries worldwide seek to reduce carbon emissions and improve air quality, LNG is being seen as a practical solution to achieve these goals. This has led to the development of LNG refueling infrastructure, such as LNG refueling stations along highways and LNG bunkering facilities at ports.
The cost advantages of LNG in transportation are another driving factor. LNG is often more affordable than diesel or gasoline, and its price tends to be more stable due to the abundance of natural gas reserves. As fuel costs represent a significant portion of operating expenses for transportation companies, the cost savings associated with LNG can be substantial, encouraging the adoption of LNG-powered vehicles and vessels.
The expansion of LNG-powered fleets is also driving infrastructure development. Companies operating large trucking fleets, shipping vessels, and public transportation systems are investing in LNG infrastructure to support their transition to LNG as a fuel source. This includes the construction of LNG storage and distribution facilities at their operating bases.
Furthermore, regulatory incentives and emissions reduction targets are pushing transportation companies to switch to LNG. In some regions, governments offer tax incentives and grants to companies that invest in LNG-powered vehicles, further accelerating the growth of LNG infrastructure.
In summary, the increasing adoption of LNG in transportation, driven by its environmental benefits, cost advantages, and regulatory incentives, is a significant driver of the global LNG infrastructure market. The development of LNG refueling and bunkering infrastructure supports this transition and fosters further growth in the LNG industry.
Growing LNG Use in Power Generation
The growing use of liquefied natural gas (LNG) in power generation is a key driver of the global LNG infrastructure market. LNG is increasingly being favored as a fuel source for electricity generation due to its environmental benefits, reliability, and flexibility.
One primary factor contributing to this driver is the environmental advantages of LNG in power generation. Natural gas, the primary component of LNG, produces fewer greenhouse gas emissions and pollutants compared to coal and oil when burned for electricity. As countries strive to meet their climate goals and reduce air pollution, they are turning to LNG as a cleaner alternative for producing electricity. This shift is driving investments in LNG-fired power plants and associated infrastructure.
The flexibility of LNG as a fuel source is another significant driver. LNG power plants can be quickly ramped up or down to meet changing electricity demand, making them ideal for grid stability. This flexibility enhances the resilience of power systems and allows for the integration of renewable energy sources like wind and solar, which can be intermittent. As a result, countries are investing in LNG infrastructure to ensure a reliable and flexible energy supply.
Furthermore, LNG provides energy security by diversifying the sources of power generation. It can be sourced globally and transported to regions with limited access to domestic natural gas reserves. This diversification reduces the dependence on a single energy source and enhances energy resilience, driving the development of LNG import terminals and regasification facilities.
Government policies and incentives also play a crucial role in promoting LNG use in power generation. Many countries offer incentives such as tax breaks and subsidies to encourage the construction of LNG power plants and associated infrastructure. These policies make LNG a financially attractive option for utilities and energy companies.
In summary, the growing use of LNG in power generation, driven by its environmental benefits, flexibility, and energy security advantages, is a significant driver of the global LNG infrastructure market. Investments in LNG-fired power plants, import terminals, and distribution networks are essential to support this transition in the energy sector.
LNG as a Cleaner Industrial Fuel
The adoption of liquefied natural gas (LNG) as a cleaner industrial fuel is a prominent driver of the global LNG infrastructure market. Industries worldwide are recognizing the environmental and economic benefits of using LNG for various manufacturing processes, and this trend is fueling infrastructure development.
One primary factor contributing to this driver is the reduced environmental impact of using LNG in industrial applications. Compared to traditional fossil fuels like coal and oil, LNG produces fewer carbon emissions and air pollutants when used in industrial processes. As environmental regulations become stricter, industries are seeking cleaner fuel options to comply with emissions standards. This has led to the construction of LNG infrastructure to facilitate the supply of LNG to industrial facilities.
The cost-effectiveness of LNG is another driving factor for industries. LNG is often more cost-efficient than other fossil fuels, and its price tends to be more stable due to the abundance of natural gas reserves. This cost advantage is particularly appealing to energy-intensive industries such as steel manufacturing, cement production, and chemical processing. The availability of LNG infrastructure ensures a reliable and affordable fuel supply for these sectors.
The versatility of LNG in industrial applications is also driving its adoption. LNG can be used in a wide range of industrial processes, including heating, steam generation, and as a feedstock for chemical production. Its adaptability makes it a valuable resource for industries seeking to improve their energy efficiency and reduce operational costs.
Furthermore, government incentives and regulations are encouraging the use of LNG in industrial settings. In some regions, governments offer tax incentives and subsidies to industries that transition to LNG as a cleaner fuel source. Regulatory frameworks that promote emissions reductions also drive industries to invest in LNG infrastructure to comply with environmental standards.
In summary, the adoption of LNG as a cleaner industrial fuel, motivated by its environmental advantages, cost-effectiveness, and versatility, is a significant driver of the global LNG infrastructure market. The development of LNG supply chains and distribution networks supports industries in their transition to cleaner energy sources.
Government Policies are Likely to Propel the Market
Renewable Energy Integration Mandates
One of the key government policies driving the global Liquefied Natural Gas (LNG) infrastructure market is the implementation of renewable energy integration mandates. Many governments around the world have set ambitious targets to increase the share of renewable energy sources in their energy mix. While renewables like wind and solar are essential for reducing carbon emissions, they are also intermittent sources of power. LNG complements renewables by providing a reliable and flexible backup when renewable energy generation is low.
To facilitate this integration, governments are enacting policies that encourage the construction of LNG infrastructure. These policies often include financial incentives for LNG facilities that can quickly ramp up to meet peak energy demand during periods of low renewable energy production. Additionally, governments are promoting the use of LNG for grid balancing, ensuring a stable and resilient energy supply.
As a result, LNG import terminals, storage facilities, and distribution networks are expanding to support the seamless integration of LNG into the energy grid. This government policy not only reduces carbon emissions but also enhances energy security by ensuring a consistent power supply.
Emissions Reduction Targets and Carbon Pricing
Governments worldwide are setting ambitious emissions reduction targets and implementing carbon pricing mechanisms to combat climate change. In this context, LNG is being promoted as a cleaner alternative to traditional fossil fuels, particularly coal and oil. Government policies are often designed to incentivize the use of LNG in various sectors, including power generation, transportation, and industry.
One of the key drivers of LNG infrastructure development is the introduction of carbon pricing mechanisms, such as carbon taxes or emissions trading systems. These policies make high-emission fuels less economically viable and encourage the transition to cleaner alternatives like LNG. LNG's lower carbon footprint when burned for energy production positions it as an attractive choice for industries seeking to comply with emissions reduction targets.
Furthermore, governments are offering tax incentives, grants, and subsidies to businesses that invest in LNG infrastructure or transition to LNG as a fuel source. These financial incentives not only reduce the financial burden on companies but also stimulate private sector investments in LNG facilities, including liquefaction plants, import terminals, and refueling stations.
Overall, government policies focused on emissions reduction and carbon pricing are driving the expansion of the global LNG infrastructure market by making LNG a more attractive and economically viable option for energy users seeking to reduce their carbon footprint.
Energy Security and Diversification Efforts
Energy security is a top priority for many governments, and LNG is viewed as a means to enhance it. Government policies aimed at reducing energy dependence on a single source or region are promoting the development of LNG infrastructure.
To achieve energy security, governments often invest in the construction of LNG import terminals and regasification facilities. These facilities enable the diversification of energy supply sources by allowing countries to import LNG from multiple producers and regions. This diversification reduces vulnerability to supply disruptions, geopolitical tensions, or market fluctuations associated with a single energy source.
Additionally, some governments encourage the use of LNG in the transportation sector as a way to reduce reliance on oil imports. Policies promoting LNG-powered vehicles and vessels contribute to the growth of LNG infrastructure, including refueling stations and bunkering facilities.
Government policies also support the development of LNG storage and distribution networks to ensure a reliable and consistent supply of LNG, further enhancing energy security.
In summary, government policies focused on energy security and diversification efforts are pivotal in driving investments in LNG infrastructure. These policies foster the development of import terminals, regasification facilities, and transportation infrastructure to reduce reliance on a single energy source or region.
LNG Export Promotion and Trade Agreements
Many governments are actively promoting LNG exports as a means to boost their economies and strengthen international trade relations. Government policies supporting LNG export projects stimulate investments in LNG liquefaction infrastructure, export terminals, and associated facilities.
One of the driving forces behind LNG export promotion is the abundance of natural gas reserves in some regions. Governments leverage these resources to create new revenue streams and establish themselves as reliable LNG suppliers in the global market. This often involves providing financial incentives, streamlining regulatory processes, and offering competitive terms to attract private sector investments in LNG infrastructure.
Furthermore, governments enter into bilateral and multilateral trade agreements that facilitate the international trade of LNG. These agreements eliminate trade barriers, tariffs, and import restrictions, making it easier for LNG-producing countries to access global markets. The growth of LNG trade routes and the expansion of LNG export capacity are direct outcomes of these government policies.
In summary, government policies focused on LNG export promotion and the facilitation of trade agreements are instrumental in driving investments in LNG infrastructure. These policies support the development of liquefaction plants, export terminals, and shipping infrastructure to meet the growing demand for LNG in international markets.
Investment in LNG Research and Development
Governments recognize the importance of technological advancements in the LNG industry to improve efficiency, reduce emissions, and enhance safety. To promote innovation in LNG technology, many governments have adopted policies that encourage investment in research and development (R&D) related to LNG infrastructure.
These policies often include grants, subsidies, and tax incentives for companies engaged in LNG R&D. Governments may also collaborate with industry stakeholders and research institutions to fund projects aimed at developing cleaner and more efficient LNG production and distribution methods.
Additionally, regulations that set stringent environmental standards for LNG infrastructure push companies to invest in R&D to meet compliance requirements. Governments play a pivotal role in shaping these regulations, ensuring that they promote the development of safer and more sustainable LNG infrastructure.
By fostering innovation and technological progress, government policies focused on LNG R&D contribute to the growth of the global LNG infrastructure market. This includes advancements in liquefaction processes, storage solutions, regasification techniques, and safety protocols, all of which enhance the competitiveness of LNG as an energy source.
Incentives for LNG Use in Transportation
The promotion of liquefied natural gas (LNG) as a transportation fuel is a priority for many governments aiming to reduce emissions from the transportation sector. Government policies designed to incentivize the adoption of LNG in transportation play a pivotal role in driving investments in LNG infrastructure.
One key driver is the introduction of financial incentives such as tax credits, rebates, and grants for businesses and consumers who invest in LNG-powered vehicles or vessels. These incentives reduce the upfront costs associated with transitioning to LNG and make it a more economically viable choice for transportation companies.
Furthermore, governments may mandate the use of LNG in certain segments of their transportation fleets, such as public buses or government-owned vehicles. These mandates create a stable demand for LNG and encourage the development of refueling infrastructure, including LNG refueling stations and bunkering facilities at ports.
Government policies also support the expansion of LNG infrastructure by streamlining regulatory processes and permitting requirements for the construction of LNG refueling and bunkering facilities. This reduces barriers to entry and encourages private sector investment in such infrastructure.
In summary, government policies promoting the use of LNG in transportation, through financial incentives, mandates, and streamlined regulations, are driving investments in LNG infrastructure. These policies facilitate the development of LNG refueling and bunkering facilities, making LNG a more accessible and attractive choice for the transportation sector.
Key Market Challenges
Infrastructure Cost and Financing
One of the primary challenges facing the global Liquefied Natural Gas (LNG) infrastructure market is the high cost associated with developing, constructing, and maintaining LNG facilities. Building a comprehensive LNG supply chain, including liquefaction plants, import terminals, storage facilities, and distribution networks, requires substantial capital investments.
LNG liquefaction plants, in particular, are capital-intensive projects, with costs running into the billions of dollars. These facilities demand specialized equipment, advanced technology, and complex engineering, all of which contribute to the high upfront expenses. Furthermore, the construction of LNG export terminals, LNG carriers, and import facilities adds to the overall cost burden.
The cost of developing LNG infrastructure also extends to the associated transportation and distribution networks. Building pipelines, trucking fleets, and marine terminals to transport and deliver LNG to end-users requires significant investment. Additionally, ensuring the safety and security of LNG facilities necessitates ongoing operational expenses.
Financing such large-scale LNG infrastructure projects can be challenging. Securing funding for multi-billion-dollar ventures may require the involvement of multiple stakeholders, including governments, private investors, and international financial institutions. Coordinating these diverse funding sources and managing project risks can be complex and time-consuming.
Another financing challenge is the volatility of LNG prices. LNG prices are influenced by various factors, including global gas supply and demand, geopolitical events, and energy policies. Fluctuations in LNG prices can affect the profitability and financial viability of LNG infrastructure projects, potentially deterring investors.
To address this challenge, governments, project developers, and financial institutions need to work together to create stable and attractive investment environments for LNG infrastructure. This may involve providing incentives, offering loan guarantees, or establishing public-private partnerships to mitigate financial risks. Reducing the financial burden on investors and ensuring a predictable return on investment are essential steps in overcoming the challenge of infrastructure cost and financing in the global LNG market.
Regulatory and Environmental Compliance
The global LNG infrastructure market faces significant challenges related to regulatory and environmental compliance. As countries seek to reduce greenhouse gas emissions and enhance safety standards, the LNG industry must navigate a complex web of regulations and address environmental concerns.
One of the primary regulatory challenges is the need for compliance with safety and environmental regulations. LNG facilities, including liquefaction plants, export and import terminals, and transportation infrastructure, must adhere to stringent safety protocols to prevent accidents and ensure the safe handling of LNG. Compliance with safety standards is critical to protect both workers and nearby communities.
Environmental regulations are another hurdle for the LNG industry. While LNG is considered a cleaner alternative to coal and oil, it is not without its environmental impacts. The process of liquefaction and regasification requires significant energy, and fugitive methane emissions, a potent greenhouse gas, can occur throughout the LNG supply chain. Governments and regulatory bodies are increasingly focused on addressing these emissions and enforcing stricter standards for LNG operations.
Local zoning and land use regulations can also pose challenges to the siting and permitting of LNG infrastructure. NIMBY (Not In My Backyard) sentiments, environmental concerns, and the potential impact on local communities can lead to opposition and delays in the approval process.
Furthermore, international trade regulations and trade disputes can affect the global LNG market. Tariffs, trade barriers, and geopolitical tensions can disrupt the flow of LNG between countries, impacting the economics of LNG projects and creating uncertainty for investors.
To address these regulatory and environmental compliance challenges, the LNG industry must invest in advanced technologies for emissions reduction and safety enhancements. Collaboration between governments, industry stakeholders, and environmental organizations is essential to develop and implement effective regulations that balance environmental concerns with the need for cleaner energy sources. Clear and consistent regulatory frameworks can help foster industry growth while addressing safety and environmental objectives. Additionally, public engagement and education efforts can help build support for LNG infrastructure projects and mitigate opposition from local communities.
Segmental Insights
Liquefaction Terminal Insights
The Liquefaction Terminal segment held the largest market share in 2022 & expected to maintain it in the forecast period. LNG is a globally traded commodity, and liquefaction terminals are at the heart of this trade. They are responsible for converting natural gas into a liquid form that can be easily transported across oceans in specially designed LNG carriers. This allows countries with abundant natural gas reserves to export their surplus production to regions with growing energy demands. As a result, liquefaction terminals are critical for enabling the international LNG market. Many LNG-producing countries rely on LNG exports as a significant source of revenue. These exports provide economic benefits, trade opportunities, and foreign exchange earnings. Countries like Qatar and Australia, which have invested heavily in liquefaction capacity, have become major LNG exporters, contributing significantly to their economies. Liquefaction terminals play a crucial role in enhancing energy security for importing nations. By establishing import terminals and LNG supply contracts, countries can diversify their energy sources and reduce dependence on a single supplier or energy route. This diversification enhances energy security and resilience in the face of supply disruptions or geopolitical tensions. Liquefaction terminals offer a means to monetize domestic natural gas reserves effectively. Countries with substantial natural gas reserves can convert this resource into a globally tradable product, LNG, which often fetches higher prices in international markets than domestically consumed natural gas. This economic incentive encourages the development of liquefaction infrastructure. As the world shifts towards cleaner energy sources to mitigate climate change, LNG is viewed as a transitional fuel with lower carbon emissions compared to coal and oil. Liquefaction terminals facilitate the production of LNG, making it available for power generation, industrial processes, and transportation. This aligns with the global effort to reduce greenhouse gas emissions. Advances in LNG liquefaction technology have made the process more efficient and cost-effective. This has encouraged further investment in liquefaction infrastructure as it becomes increasingly economically viable to produce LNG. The increasing demand for LNG, driven by economic growth, urbanization, and environmental concerns, has led to the expansion of liquefaction capacity. This demand-side pressure encourages countries to invest in liquefaction terminals to meet both domestic and international energy requirements.
Electric Power Generation Insights
The Electric Power Generation segment held the largest market share in 2022 and is projected to experience rapid growth during the forecast period. LNG is considered a cleaner-burning fuel compared to coal and oil. When used for electricity generation, LNG emits fewer greenhouse gases and pollutants, contributing to reduced air pollution and improved air quality. This environmental advantage aligns with global efforts to combat climate change and reduce the carbon footprint of power generation. LNG-fired power plants offer significant operational flexibility. They can be quickly ramped up or down to meet fluctuating electricity demand, making them well-suited for load balancing and grid stability. This flexibility is crucial for ensuring a reliable power supply, especially in regions with variable renewable energy sources like wind and solar. LNG plays a pivotal role in enhancing energy security. It can be sourced globally and transported to regions with limited access to domestic natural gas reserves. This diversification of energy sources reduces dependence on a single energy supply, mitigating the risk of supply disruptions d



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Table of Contents

1. Product Overview
1.1. Market Definition
1.2. Scope of the Market
1.2.1. Markets Covered
1.2.2. Years Considered for Study
1.3. Key Market Segmentations
2. Research Methodology
2.1. Objective of the Study
2.2. Baseline Methodology
2.3. Formulation of the Scope
2.4. Assumptions and Limitations
2.5. Sources of Research
2.5.1. Secondary Research
2.5.2. Primary Research
2.6. Approach for the Market Study
2.6.1. The Bottom-Up Approach
2.6.2. The Top-Down Approach
2.7. Methodology Followed for Calculation of Market Size & Market Shares
2.8. Forecasting Methodology
2.8.1. Data Triangulation & Validation
3. Executive Summary
4. Voice of Customer
5. Global Liquefied Natural Gas (LNG) Infrastructure Market Outlook
5.1. Market Size & Forecast
5.1.1. By Value
5.2. Market Share & Forecast
5.2.1. By Type (Liquefaction Terminal, Regasification Terminal),
5.2.2. By End User Industry (Heavy-Duty Vehicles, Electric Power Generation, Marine Transport)
5.2.3. By Region
5.2.4. By Company (2022)
5.3. Market Map
6. North America Liquefied Natural Gas (LNG) Infrastructure Market Outlook
6.1. Market Size & Forecast
6.1.1. By Value
6.2. Market Share & Forecast
6.2.1. By Type
6.2.2. By End User Industry
6.2.3. By Country
6.3. North America: Country Analysis
6.3.1. United States Liquefied Natural Gas (LNG) Infrastructure Market Outlook
6.3.1.1. Market Size & Forecast
6.3.1.1.1. By Value
6.3.1.2. Market Share & Forecast
6.3.1.2.1. By Type
6.3.1.2.2. By End User Industry
6.3.2. Canada Liquefied Natural Gas (LNG) Infrastructure Market Outlook
6.3.2.1. Market Size & Forecast
6.3.2.1.1. By Value
6.3.2.2. Market Share & Forecast
6.3.2.2.1. By Type
6.3.2.2.2. By End User Industry
6.3.3. Mexico Liquefied Natural Gas (LNG) Infrastructure Market Outlook
6.3.3.1. Market Size & Forecast
6.3.3.1.1. By Value
6.3.3.2. Market Share & Forecast
6.3.3.2.1. By Type
6.3.3.2.2. By End User Industry
7. Europe Liquefied Natural Gas (LNG) Infrastructure Market Outlook
7.1. Market Size & Forecast
7.1.1. By Value
7.2. Market Share & Forecast
7.2.1. By Type
7.2.2. By End User Industry
7.2.3. By Country
7.3. Europe: Country Analysis
7.3.1. Germany Liquefied Natural Gas (LNG) Infrastructure Market Outlook
7.3.1.1. Market Size & Forecast
7.3.1.1.1. By Value
7.3.1.2. Market Share & Forecast
7.3.1.2.1. By Type
7.3.1.2.2. By End User Industry
7.3.2. United Kingdom Liquefied Natural Gas (LNG) Infrastructure Market Outlook
7.3.2.1. Market Size & Forecast
7.3.2.1.1. By Value
7.3.2.2. Market Share & Forecast
7.3.2.2.1. By Type
7.3.2.2.2. By End User Industry
7.3.3. Italy Liquefied Natural Gas (LNG) Infrastructure Market Outlook
7.3.3.1. Market Size & Forecast
7.3.3.1.1. By Value
7.3.3.2. Market Share & Forecast
7.3.3.2.1. By Type
7.3.3.2.2. By End User Industry
7.3.4. France Liquefied Natural Gas (LNG) Infrastructure Market Outlook
7.3.4.1. Market Size & Forecast
7.3.4.1.1. By Value
7.3.4.2. Market Share & Forecast
7.3.4.2.1. By Type
7.3.4.2.2. By End User Industry
7.3.5. Spain Liquefied Natural Gas (LNG) Infrastructure Market Outlook
7.3.5.1. Market Size & Forecast
7.3.5.1.1. By Value
7.3.5.2. Market Share & Forecast
7.3.5.2.1. By Type
7.3.5.2.2. By End User Industry
8. Asia-Pacific Liquefied Natural Gas (LNG) Infrastructure Market Outlook
8.1. Market Size & Forecast
8.1.1. By Value
8.2. Market Share & Forecast
8.2.1. By Type
8.2.2. By End User Industry
8.2.3. By Country
8.3. Asia-Pacific: Country Analysis
8.3.1. China Liquefied Natural Gas (LNG) Infrastructure Market Outlook
8.3.1.1. Market Size & Forecast
8.3.1.1.1. By Value
8.3.1.2. Market Share & Forecast
8.3.1.2.1. By Type
8.3.1.2.2. By End User Industry
8.3.2. India Liquefied Natural Gas (LNG) Infrastructure Market Outlook
8.3.2.1. Market Size & Forecast
8.3.2.1.1. By Value
8.3.2.2. Market Share & Forecast
8.3.2.2.1. By Type
8.3.2.2.2. By End User Industry
8.3.3. Japan Liquefied Natural Gas (LNG) Infrastructure Market Outlook
8.3.3.1. Market Size & Forecast
8.3.3.1.1. By Value
8.3.3.2. Market Share & Forecast
8.3.3.2.1. By Type
8.3.3.2.2. By End User Industry
8.3.4. South Korea Liquefied Natural Gas (LNG) Infrastructure Market Outlook
8.3.4.1. Market Size & Forecast
8.3.4.1.1. By Value
8.3.4.2. Market Share & Forecast
8.3.4.2.1. By Type
8.3.4.2.2. By End User Industry
8.3.5. Australia Liquefied Natural Gas (LNG) Infrastructure Market Outlook
8.3.5.1. Market Size & Forecast
8.3.5.1.1. By Value
8.3.5.2. Market Share & Forecast
8.3.5.2.1. By Type
8.3.5.2.2. By End User Industry
9. South America Liquefied Natural Gas (LNG) Infrastructure Market Outlook
9.1. Market Size & Forecast
9.1.1. By Value
9.2. Market Share & Forecast
9.2.1. By Type
9.2.2. By End User Industry
9.2.3. By Country
9.3. South America: Country Analysis
9.3.1. Brazil Liquefied Natural Gas (LNG) Infrastructure Market Outlook
9.3.1.1. Market Size & Forecast
9.3.1.1.1. By Value
9.3.1.2. Market Share & Forecast
9.3.1.2.1. By Type
9.3.1.2.2. By End User Industry
9.3.2. Argentina Liquefied Natural Gas (LNG) Infrastructure Market Outlook
9.3.2.1. Market Size & Forecast
9.3.2.1.1. By Value
9.3.2.2. Market Share & Forecast
9.3.2.2.1. By Type
9.3.2.2.2. By End User Industry
9.3.3. Colombia Liquefied Natural Gas (LNG) Infrastructure Market Outlook
9.3.3.1. Market Size & Forecast
9.3.3.1.1. By Value
9.3.3.2. Market Share & Forecast
9.3.3.2.1. By Type
9.3.3.2.2. By End User Industry
10. Middle East and Africa Liquefied Natural Gas (LNG) Infrastructure Market Outlook
10.1. Market Size & Forecast
10.1.1. By Value
10.2. Market Share & Forecast
10.2.1. By Type
10.2.2. By End User Industry
10.2.3. By Country
10.3. MEA: Country Analysis
10.3.1. South Africa Liquefied Natural Gas (LNG) Infrastructure Market Outlook
10.3.1.1. Market Size & Forecast
10.3.1.1.1. By Value
10.3.1.2. Market Share & Forecast
10.3.1.2.1. By Type
10.3.1.2.2. By End User Industry
10.3.2. Saudi Arabia Liquefied Natural Gas (LNG) Infrastructure Market Outlook
10.3.2.1. Market Size & Forecast
10.3.2.1.1. By Value
10.3.2.2. Market Share & Forecast
10.3.2.2.1. By Type
10.3.2.2.2. By End User Industry
10.3.3. UAE Liquefied Natural Gas (LNG) Infrastructure Market Outlook
10.3.3.1. Market Size & Forecast
10.3.3.1.1. By Value
10.3.3.2. Market Share & Forecast
10.3.3.2.1. By Type
10.3.3.2.2. By End User Industry
10.3.4. Kuwait Liquefied Natural Gas (LNG) Infrastructure Market Outlook
10.3.4.1. Market Size & Forecast
10.3.4.1.1. By Value
10.3.4.2. Market Share & Forecast
10.3.4.2.1. By Type
10.3.4.2.2. By End User Industry
10.3.5. Turkey Liquefied Natural Gas (LNG) Infrastructure Market Outlook
10.3.5.1. Market Size & Forecast
10.3.5.1.1. By Value
10.3.5.2. Market Share & Forecast
10.3.5.2.1. By Type
10.3.5.2.2. By End User Industry
11. Market Dynamics
12. Market Trends & Developments
13. Company Profiles
13.1. Bechtel Corporation
13.1.1. Business Overview
13.1.2. Key Revenue and Financials
13.1.3. Recent Developments
13.1.4. Key Personnel/Key Contact Person
13.1.5. Key Product/Services Offered
13.2. Chiyoda Corporation
13.2.1. Business Overview
13.2.2. Key Revenue and Financials
13.2.3. Recent Developments
13.2.4. Key Personnel/Key Contact Person
13.2.5. Key Product/Services Offered
13.3. Fluor Corporation
13.3.1. Business Overview
13.3.2. Key Revenue and Financials
13.3.3. Recent Developments
13.3.4. Key Personnel/Key Contact Person
13.3.5. Key Product/Services Offered
13.4. McDermott International Ltd
13.4.1. Business Overview
13.4.2. Key Revenue and Financials
13.4.3. Recent Developments
13.4.4. Key Personnel/Key Contact Person
13.4.5. Key Product/Services Offered
13.5. Saipem S.p.A.
13.5.1. Business Overview
13.5.2. Key Revenue and Financials
13.5.3. Recent Developments
13.5.4. Key Personnel/Key Contact Person
13.5.5. Key Product/Services Offered
13.6. Technip Energies N.V.
13.6.1. Business Overview
13.6.2. Key Revenue and Financials
13.6.3. Recent Developments
13.6.4. Key Personnel/Key Contact Person
13.6.5. Key Product/Services Offered
13.7. JGC Holdings Corporation
13.7.1. Business Overview
13.7.2. Key Revenue and Financials
13.7.3. Recent Developments
13.7.4. Key Personnel/Key Contact Person
13.7.5. Key Product/Services Offered
13.8. Samsung Engineering
13.8.1. Business Overview
13.8.2. Key Revenue and Financials
13.8.3. Recent Developments
13.8.4. Key Personnel/Key Contact Person
13.8.5. Key Product/Services Offered
13.9. Hyundai Engineering & Construction
13.9.1. Business Overview
13.9.2. Key Revenue and Financials
13.9.3. Recent Developments
13.9.4. Key Personnel/Key Contact Person
13.9.5. Key Product/Services Offered
13.10. Wood Group
13.10.1. Business Overview
13.10.2. Key Revenue and Financials
13.10.3. Recent Developments
13.10.4. Key Personnel/Key Contact Person
13.10.5. Key Product/Services Offered
14. Strategic Recommendations
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