ブロックチェーンゲーム市場の世界産業規模、シェア、動向、機会、予測、タイプ別(ロールプレイングゲーム、オープンワールドゲーム、コレクティブルゲーム)、プラットフォーム別(ETH、BNBチェーン、Polygon、その他)、デバイス別(Android、Web、IOS、その他)、地域別、競争相手別、2018年~2028年Blockchain Gaming Market Global Industry Size, Share, Trends, Opportunity, and Forecast, Segmented By Type (Role Playing Games, Open World Games, Collectible Games), By Platform (ETH, BNB Chain, Polygon, Others), By Device (Android, Web, IOS, Others), By Region, By Competition, 2018-2028 世界のブロックチェーンゲーム市場は、2022年に52億3000万米ドルと評価され、2028年までのCAGRは67.13%で、予測期間中に堅調な成長を予測されています。世界のブロックチェーンゲーミング市場は現在、大幅な急成... もっと見る
サマリー世界のブロックチェーンゲーム市場は、2022年に52億3000万米ドルと評価され、2028年までのCAGRは67.13%で、予測期間中に堅調な成長を予測されています。世界のブロックチェーンゲーミング市場は現在、大幅な急成長を遂げており、これは主に、デジタル化と相互接続が進む世界において、革新的で没入感のあるゲーム体験に対する需要が高まっていることが要因となっています。透明性、安全性、ゲーム内資産の真の所有権を導入できることで有名なブロックチェーンゲームは、ゲーム業界に革命をもたらし、プレイヤーの期待を再構築しています。本調査では、ブロックチェーン・ゲーミング・テクノロジーがゲームセクター全体にもたらす変革的な影響について掘り下げ、デジタル・エンターテインメントが最重要視される時代において、プレイヤー中心で信頼を高めるソリューションが中心的な役割を果たすことを確実にします。ブロックチェーン・ゲーミング・テクノロジーが、ゲームとエンターテインメントの世界を大きく変える存在であることは間違いありません。オンラインマルチプレーヤーゲーム、バーチャルリアリティ、デジタル経済が拡大し続けるこの業界では、ユニークで安全なゲーム体験に対する需要が急増しています。ブロックチェーン・ゲーミング・ソリューションは画期的なアプローチを提供し、ブロックチェーンの分散型台帳を活用してゲーム内資産の真の所有権を確立します。これらのソリューションは、ブロックチェーンベースのコレクティブルゲーム、分散型仮想世界、ブロックチェーン主導のesportsプラットフォームなど、さまざまなゲームジャンルを網羅し、それぞれがゲーマーの多様な関心に応えるように設計されています。ゲーム内資産の所有権と管理は、ブロックチェーンゲーム技術が広く採用される主な要因の1つとして際立っています。従来のゲームモデルでは、ゲーム内アイテムに対するプレイヤーの権利が制限されることが多く、アセットはゲームパブリッシャーによって管理されていました。ブロックチェーン技術は、プレイヤーにデジタル資産の真の所有権を与えることで、プレイヤーに権限を与え、異なるゲームやプラットフォーム間でゲーム内アイテムの売買や取引を可能にします。これはプレイヤーのエンゲージメントを高めるだけでなく、プレイヤー主導型経済に新たな機会をもたらす。さらに、ブロックチェーンゲームは、ゲーム業界に蔓延する詐欺や不正行為の問題にも対処する。ブロックチェーン台帳の透明性と不変性により、悪質な行為者がアイテムの複製や競技esportsでの不正行為といった行為に手を染めることが著しく難しくなります。これにより、オンラインゲームのエコシステムの整合性が高まり、プレイヤー間の公正な競争と信頼が育まれます。結論として、世界のブロックチェーンゲーミング市場は現在、デジタルエンターテインメントの進化する需要に牽引され、大きな変革期を迎えています。ブロックチェーンゲームソリューションは、ゲーマーの仮想世界との関わり方を再定義し、所有権、セキュリティ、エンゲージメントの強化を提供しています。ゲーム業界が進化を続ける中、よりプレイヤー中心で信頼性の高いゲーム体験を形成する上でブロックチェーンゲーム技術が果たす極めて重要な役割は依然として否定できず、イノベーションを促進し、デジタルエンターテインメントの世界を高めています。 主な市場促進要因 所有権と真のデジタル資産価値 ブロックチェーンゲーム世界市場の主な推進要因の1つは、所有権の概念と真のデジタル資産価値の認識です。従来のビデオゲームは、プレイヤーが時間とお金を投資してゲーム内アイテム、スキン、または収集品を獲得するモデルの下で長い間運営されてきましたが、これらの仮想資産に対する支配権や所有権は限られていました。これらのアイテムは通常、ゲーム開発者が管理する中央集中型のサーバーに保管されるため、紛失や操作の恐れがある。 ブロックチェーンゲームは、分散化、透明性、不変性というブロックチェーン技術の中核原理を活用することで、この従来のモデルを破壊します。ブロックチェーンゲームでは、ゲーム内アセットがブロックチェーン上の非可溶トークン(NFT)として表現されます。NFTはユニークなデジタル資産で、ゲーム内の希少な武器からデジタルアートまで、あらゆるものを表すことができます。この所有権のパラダイムシフトは、プレイヤーにとって大きな意味を持ちます。プレイヤーはゲーム内アセットの真の所有権を手に入れ、ブロックチェーンベースのマーケットプレイスで売買や取引ができるようになったのだ。この新たな所有権により、プレイヤーはゲーム体験を収益化できる盛況なセカンダリーマーケットが誕生した。例えば、プレイヤーはNFTのレアアイテムを他のプレイヤーに本物の暗号通貨で売却することで、ゲームに費やした時間と労力の価値を認識することができます。真の所有権という概念とデジタル資産価値の認識により、ブロックチェーンゲームエコシステムに参入するプレーヤーが増加しています。ゲーマーは、ゲーム体験に新たな次元を加え、経済的利益を得る機会を提供するため、仮想所有物の具体的な所有権を持つというアイデアに魅力を感じています。 相互運用性とクロスゲーム統合の強化: 世界ブロックチェーンゲーム市場のもう一つの推進要因は、ブロックチェーン技術によって促進される相互運用性とクロスゲーム統合の強化です。従来のビデオゲームは隔離されたサイロであることが多く、ゲーム内アイテムや進行状況は特定のタイトルやプラットフォームに限定されている。このような相互運用性の欠如により、プレイヤーは苦労して稼いだ資産を異なるゲームやエコシステム間で利用することが制限されています。ブロックチェーンゲームは、複数のゲームやプラットフォームにまたがるデジタルアセットを作成・管理するための標準化されたフレームワークを提供することで、このダイナミックな状況を変えます。ブロックチェーンNFTは相互運用が可能なように設計されており、異なるブロックチェーンゲーム間をシームレスに移動できます。例えば、あるブロックチェーンゲームで獲得したレアな剣を別のブロックチェーンゲームで振るうことで、多様な仮想環境でアセットを活用できるようになり、プレイヤーの体験が向上します。 また、ゲーム開発者は、ブロックチェーンに基づく資産の有用性を維持しながら、それぞれが独自のゲームプレイメカニズムや美学を持つ様々な仮想世界をプレイヤーが横断できるような、拡張性のあるメタバース体験を創造する機会を得ることができます。このような相互運用性は、プレイヤーに継続性と進歩の感覚を育み、ブロックチェーンゲームエコシステム内で新たなゲームを探索することを促します。開発者やパブリッシャーは、プレイヤーを引き付け、維持するためのクロスゲーム統合の可能性をますます認識しつつある。彼らはブロックチェーンプラットフォームと提携し、相互接続されたゲームユニバースを構築することで、プレイヤーのエンゲージメントを高めるだけでなく、ゲームの寿命を延ばしています。 プレイ・トゥ・アーンの経済性とトークン化されたインセンティブ: プレイ・トゥ・アーンの経済学とトークン化されたインセンティブが、世界のブロックチェーンゲーム市場の強力な推進力として台頭しています。従来のビデオゲームでは、プレイヤーはゲーム代金を前払いし、ゲーム内課金で追加コストを支払うという一方通行の取引が一般的でした。このような購入は、化粧品やゲームプレイ上の利点を提供するものの、直接的な金銭的報酬を得ることはほとんどない。ブロックチェーンゲームは、プレイ・トゥ・アーンの仕組みを導入することで、このモデルをひっくり返します。ブロックチェーンゲームでは、プレイヤーはゲーム内の様々な活動に参加することで、暗号通貨やトークンを獲得することができる。例えば、クエストを完了したり、マイルストーンを達成したり、ゲームのエコシステムに貢献したりすることで、現実世界での価値を持つ貴重なトークンを得ることができる。この「プレイ・トゥ・アーニング」モデルは、ゲーム内での成果が金銭的報酬に直結するため、プレイヤーがブロックチェーンゲームにより多くの時間と労力を投資する動機付けとなる。プレイヤーは自分のスキルを磨き、他のプレイヤーと協力し、ゲームの仮想世界を探索することで、収益を最大化しようとする。このダイナミズムにより、ゲームはレジャーから潜在的な収入源へと変貌を遂げ、ゲーマーだけでなく非ゲーマーの幅広い層を惹きつけている。さらに、ブロックチェーンゲームエコシステムは、ゲームの開発や方向性についてプレイヤーに発言権を与えるガバナンストークンを導入することが多い。これらのトークンを保有しステークすることで、プレイヤーはゲームのアップデート、アセットのリリース、ルールの変更などの重要な決定に参加することができる。このレベルのプレイヤーの参加は、プレイヤーのエンゲージメントを高め、ゲームのエコシステム内でコミュニティの所有者意識を育みます。ブロックチェーンゲームが革新を続け、トークン化されたインセンティブを提供するようになると、ゲーマーと投資家の双方にとって魅力的な提案が生まれ、世界のブロックチェーンゲーム市場の成長をさらに後押しする。遊びながら収入を得られるという展望は、ゲーム業界を再構築し、多様な参加者を惹きつける可能性を秘めています。 要約すると、世界のブロックチェーンゲーミング市場は、真の所有権とデジタル資産価値の概念、相互運用性の強化とゲーム間の統合、プレイ・トゥ・アーンの経済学とトークン化されたインセンティブの台頭など、いくつかの重要な要因によって牽引されています。これらの要因はゲーム業界に革命をもたらし、プレイヤー、投資家、開発者の増加する聴衆をブロックチェーンゲームエコシステムに引き付けています。 主な市場課題 スケーラビリティとパフォーマンスの制約 世界のブロックチェーンゲーミング市場における顕著な課題の1つは、ブロックチェーン技術に内在するスケーラビリティとパフォーマンスの制約の問題です。ブロックチェーンは透明性、セキュリティ、所有権のメリットを提供する一方で、現代のゲーム環境における大量のトランザクションと複雑な計算需要の処理には限界があります。 ブロックチェーンゲームに一般的に使用されているイーサリアムなどのブロックチェーンネットワークは、スケーラビリティの問題に直面しており、多くの場合、需要が高い期間中に混雑と高い取引手数料が発生します。この混雑は取引処理時間の低下につながり、ペースの速いゲーム体験には実用的ではありません。シームレスなインタラクションやリアルタイムのゲームプレイに慣れているゲーマーは、このような遅延に不満を感じ、最終的にゲーム体験全体に影響を与える可能性があります。さらに、ブロックチェーン上でトランザクションを検証し、スマートコントラクトを実行するための計算要件は、ネットワークとプレイヤーのデバイスの両方に負担をかける可能性があります。この課題は、複雑なゲーム内ロジックやインタラクションに依存するブロックチェーンゲームで特に顕著になります。また、プルーフ・オブ・ワーク(PoW)やプルーフ・オブ・ステーク(PoS)のようなコンセンサスメカニズムが必要な場合も、ブロックチェーンゲームネットワークの速度とスケーラビリティを制限する可能性があります。スケーラビリティとパフォーマンスの制約に対処することは、ブロックチェーンゲーミングの普及にとって極めて重要です。レイヤー2のスケーリングソリューション(イーサリアムのレイヤー2、Polygonなど)や、ゲーム専用に設計されたブロックチェーンプラットフォーム(FlowやEnjinなど)のようなソリューションが、これらの問題を軽減するために登場しています。しかし、ゲームの主流普及に必要なレベルのスケーラビリティを達成することは、依然として手ごわい課題となっています。 ユーザーオンボーディングと複雑性: ユーザーオンボーディングとブロックチェーン技術の複雑性は、世界のブロックチェーンゲーミング市場におけるもう一つの大きな課題です。ブロックチェーンには数多くの利点がありますが、その導入には学習曲線が伴い、特に暗号通貨やウォレット、秘密鍵に慣れていない新規ユーザーにとっては大変です。従来のビデオゲームでは、プレイヤーはすぐにゲームをダウンロードしてプレイを始めることができ、摩擦のない体験を提供することが多い。対照的に、ブロックチェーンゲームでは、プレイヤーはブロックチェーンウォレットの設定、暗号通貨の購入、ガス料金の理解、秘密鍵の管理など、複数のステップをナビゲートする必要がある。この複雑さは、特にわかりやすいゲーム体験を求める潜在的なプレーヤーを遠ざける可能性がある。 さらに、ブロックチェーンゲームには独自のゲーム内経済が存在することが多く、NFTやトークンのようなアセットが現実世界の価値を持ちます。これは一部のプレイヤーにとっては魅力的なことですが、同時に金銭的なリスクと責任を伴うことになります。プレイヤーはデジタル資産を安全に管理し、詐欺やセキュリティ侵害の可能性に注意しなければなりません。この課題に対処するには、ユーザーフレンドリーなインターフェースと簡素化されたオンボーディングプロセスが不可欠です。ウォレットプロバイダーやブロックチェーンゲームプラットフォームは、より直感的で利用しやすい体験の創造に取り組んでいますが、大衆的な普及を達成するには、ブロックチェーンゲームを従来のゲームと同様にユーザーフレンドリーにするための継続的な取り組みが必要です。 規制の不確実性とコンプライアンス: 世界のブロックチェーンゲーミング市場が直面する3つ目の重大な課題は、規制の不確実性と進化する法的枠組みへのコンプライアンスの必要性です。ブロックチェーンゲーミングはデジタル資産、暗号通貨、潜在的に複雑なトークンエコシステムを含むため、金融法、賭博法、知的財産法などの様々な規制領域と交差します。 各国の規制当局は、ブロックチェーン技術とそのゲームへの応用の出現にまだ適応していません。この不確実性は、ブロックチェーンゲームの開発者や運営者にとって、法域によって異なる規制のパッチワークをナビゲートする必要があるため、課題となり得ます。また、ブロックチェーンゲームにおける知的財産権は、独自の課題を提起します。また、ブロックチェーンゲームにおける知的財産権には独特の課題があります。NFTとしてのゲーム内資産の所有権や譲渡可能性は、所有権とライセンスの境界を曖昧にする可能性があります。ゲーム開発者やパブリッシャーは、プレイヤーに価値を提供しながら知的財産権を保護するため、NFTの作成、使用、譲渡に関する明確な法的枠組みを確立する必要があります。 こうした規制上の課題を克服するため、ブロックチェーンゲーム業界は規制当局や業界団体と積極的に連携し、明確なガイドラインやコンプライアンス基準を確立する必要があります。ゲーム開発者、法律の専門家、規制機関を含む利害関係者間の協力は、ブロックチェーンゲーミングが繁栄するための助長的な規制環境を確保する上で極めて重要になります。結論として、世界のブロックチェーンゲーミング市場は、スケーラビリティとパフォーマンスの制約、ユーザーオンボーディングと複雑性、規制の不確実性とコンプライアンスに関連する大きな課題に直面しています。これらの課題を克服するには、ブロックチェーンゲーミングのエコシステム内で継続的なイノベーション、教育、コラボレーションを行い、ゲーム業界におけるこの変革技術の可能性を最大限に引き出す必要があります。 主な市場動向 エネルギー効率と持続可能性の重視の高まり 世界のブロックチェーンゲーミング市場における顕著なトレンドは、エネルギー効率と持続可能性の重視の高まりです。気候変動に対する世界的な認識とエネルギー消費削減の必要性から、産業界も消費者もエネルギー効率に優れたソリューションに目を向けるようになっており、パイプ断熱材はこのシフトにおいて極めて重要な役割を果たしています。エネルギー効率は、製造、建設、HVAC(暖房、換気、空調)を含むさまざまな産業で重要な考慮事項です。断熱されていない、あるいは断熱が不十分なパイプは、熱が周囲の環境に伝わり、望ましい温度を維持するためにさらなるエネルギーを必要とするため、大幅なエネルギーロスにつながる可能性があります。そのため、組織は優れた熱性能を提供する先進的なパイプ断熱材や技術に投資しています。さらに、持続可能性がこのトレンドの原動力となっている。多くの政府や組織は、温室効果ガスの排出を削減するために、持続可能性に関する野心的な目標や規制を設定している。パイプ断熱材は、エネルギーの浪費を最小限に抑えることで二酸化炭素排出量を削減し、こうした目標に貢献しています。リサイクル資源や再生可能な資源から作られた断熱材など、持続可能な断熱材が市場で人気を集めており、環境に優しい実践を目指す幅広い傾向と一致しています。さらに、環境に配慮したエネルギー効率の高い構造物の建設に焦点を当てた「グリーンビルディング」の概念が台頭している。パイプ断熱材はグリーンビルディング設計の重要な要素であり、冷暖房システムの効率的な作動を保証し、エネルギー消費を削減し、建物全体の性能を向上させます。LEED(Leadership in Energy and Environmental Design)のようなグリーンビルディング認証が普及するにつれ、エネルギー効率の高いパイプ断熱材の需要はさらに高まると予想される。結論として、エネルギー効率と持続可能性の重視の高まりは、世界のブロックチェーンゲーム市場の主要な傾向である。製造業者はよりエネルギー効率の高い材料を製造するために技術革新を行っており、顧客はエネルギー消費と温室効果ガス排出を削減するために環境に優しいソリューションを優先するようになってきている。 断熱材と施工技術の技術的進歩 世界のブロックチェーンゲーム市場におけるもう一つの重要な傾向は、断熱材と施工技術の継続的な進歩である。技術革新により、パイプ断熱システムの性能と設置の容易さの両方が改善され、産業と消費者の進化するニーズに応えている。特筆すべき進歩の分野は、特性を強化した断熱材の開発である。ガラス繊維や発泡スチロールのような伝統的な材料は今でも広く使用されているが、現在進行中の研究開発努力により、新しい高性能材料が生み出されている。例えば、エアロゲルをベースとした断熱材は、最小限の厚みで優れた耐熱性を発揮するため、スペースに制約のある用途に最適です。このような先端素材は、断熱システムのサイズや重量を大幅に増加させることなく、より優れた断熱性能を実現します。さらに、メーカー各社は施工が容易な断熱ソリューションの開発に注力し、人件費や施工時間を削減しています。モジュール式やプレハブ式の断熱システムは、そのシンプルさと多用途性から人気を集めています。これらのシステムは、迅速かつ効率的な設置のために設計されており、産業環境における継続的な業務の中断を最小限に抑え、建築プロジェクトにおける建設スケジュールを短縮する。技術の進歩は、スマート断熱ソリューションの統合にも及んでいる。一部のパイプ断熱システムにはセンサーと監視機能が装備されており、リアルタイムのデータ収集と分析が可能です。このデータは、エネルギー消費の最適化、断熱の問題の検出、メンテナンスの強化に利用でき、産業用アプリケーションにおけるIoT(モノのインターネット)の広範なトレンドと一致する。結論として、断熱材と設置技術の技術的進歩が、世界のブロックチェーンゲーム市場の技術革新を促進している。これらの進歩は、性能の向上、設置の容易さ、スマート技術の統合を提供し、より効率的で高度な断熱ソリューションを求める産業の需要に応えている。 モジュール式およびプレハブ式断熱システムの採用増加 世界のブロックチェーンゲーム市場は、モジュール式およびプレハブ式断熱システムの採用増加という顕著な傾向を目の当たりにしている。この傾向は、特に産業および建設環境において、より効率的で時間を節約できる設置プロセスへのニーズが原動力となっている。モジュール式およびプレハブ式断熱システムには、現代産業の要求に合致するさまざまな利点があります。主な利点のひとつは、設置のスピードです。これらのシステムは素早く簡単に組み立てられるように設計されているため、産業保守や建設プロジェクト中のダウンタイムが大幅に短縮されます。断熱材を迅速に設置できることは、コスト削減と作業効率の向上につながります。 さらに、モジュール式断熱システムは汎用性が高く、適応性に優れています。さまざまなパイプサイズや構成に合わせてカスタマイズできるため、業界を問わず幅広い用途に適しています。この汎用性により、大規模なカスタマイズの必要性が最小限に抑えられ、調達プロセスが簡素化されます。もう1つの主な利点は、断熱材の品質が安定していることです。プレハブシステムは管理された条件下で製造されるため、一貫した断熱材の厚さと性能が保証されます。この一貫性は、正確な断熱性や遮音性を必要とする産業にとって非常に重要です。さらに、モジュール式やプレハブ式の断熱システムは、現場の安全性向上に貢献します。多くの場合、取り付けが簡単なファスナーやロック機構などの安全機能を備えて設計されているため、施工中の事故リスクを軽減することができます。 産業界が効率性と安全性を優先し続ける中、モジュール式およびプレハブ式断熱システムの採用は拡大すると予想される。これらのシステムは、設置プロセスを合理化するだけでなく、エネルギー節約やメンテナンスコストの削減といった長期的なメリットも提供する。結論として、モジュール式およびプレハブ式断熱システムの採用増加は、世界のブロックチェーンゲーム市場における顕著な傾向である。これらのシステムは、効率的で効果的な断熱ソリューションを求める業界の進化するニーズに応えるスピード、汎用性、品質の一貫性、安全性の利点を提供します。 セグメント別インサイト タイプ別インサイト ロールプレイングゲーム(RPG)は、世界のブロックチェーンゲーム市場のタイプ別セグメントを支配している。RPGは、プレーヤーがキャラクターの役割を担い、クエストを完了し、レベルアップし、新しい能力やアイテムを獲得するために旅に出るゲームである。RPGはあらゆる年齢層のゲーマーに人気があり、プレイヤーがゲーム内の資産を所有し、他のプレイヤーと取引できるため、ブロックチェーンゲームプラットフォームに適している。 最も人気のあるブロックチェーンRPGには以下のようなものがある: Axie Infinity:Axie Infinity: Axie Infinityは、プレイヤーがNFTとして表現されるデジタルクリーチャーであるAxieを収集、繁殖、戦闘するプレイ・トゥ・アーンのRPGゲームです。The Sandbox: The Sandboxはメタバースゲームで、プレイヤーは自分の世界、ゲーム、経験を構築することができます。プレイヤーは土地、アイテム、アバターなどのゲーム内アセットを所有し、取引することもできる。ディセントランドDecentralandもメタバースゲームの1つで、プレイヤーは自分の仮想空間を構築し、所有することができる。プレイヤーはまた、イベントに参加したり、ゲームをプレイしたり、ビジネスを運営したりと、さまざまな活動に参加することができる。 ブロックチェーンRPGの人気には、以下のような要因がある: ゲーム内資産の所有:ブロックチェーンRPGでは、プレイヤーはキャラクターやアイテム、土地などのゲーム内資産を所有することができる。これにより、プレイヤーは自分のゲーム体験を所有し、コントロールできるという感覚を得ることができる。プレイ・トゥ・アーンのモデル:多くのブロックチェーンRPGはプレイ・トゥ・アーンのモデルを採用しており、プレイヤーはゲームをプレイすることで暗号通貨やその他の報酬を得ることができる。これにより、ブロックチェーンRPGは、ゲームをしながらお金を稼ぎたいと考えているプレイヤーにとってより魅力的なものとなっている。強力なコミュニティ:ブロックチェーンRPGには、ゲームに熱中するプレイヤーの強力なコミュニティがある。このコミュニティがブロックチェーンRPGの成長と普及を後押ししている。 地域別の洞察 世界のブロックチェーンゲーム市場では、アジア太平洋地域が圧倒的なシェアを占めている。 高いスマートフォン普及率:アジア太平洋地域は、ブロックチェーンゲームをプレイするのに不可欠なスマートフォンの普及率が世界で最も高い。 暗号通貨とブロックチェーン技術に対する認識の高まり:アジア太平洋地域では暗号通貨とブロックチェーン技術に対する認識が高まっており、これがブロックチェーンゲームの普及を促進している。 有利な政府規制:アジア太平洋地域の一部の政府はブロックチェーン技術を支持しており、ブロックチェーンゲーム産業の成長に有利な環境を整えつつある。 アジア太平洋ブロックチェーンゲーム市場の主要国には以下のような国がある: 中国:中国は世界最大のブロックチェーンゲーム市場です。中国政府はブロックチェーン技術を支持しており、ブロックチェーンゲーム産業の成長に有利な環境を整えている。フィリピン:フィリピンもアジア太平洋地域における主要なブロックチェーンゲーム市場である。フィリピンには若く技術に精通した人口がおり、これが同国におけるブロックチェーンゲーム産業の成長の原動力となっている。 インドインドは急速に成長しているブロックチェーンゲーム市場です。インド政府はブロックチェーン技術を支持しており、ブロックチェーンゲーム産業の成長に有利な環境を整えつつある。 世界のブロックチェーンゲーム市場におけるその他の主要地域には、北米、欧州、中南米が含まれる。全体的に見ると、アジア太平洋地域は世界のブロックチェーンゲーム市場で支配的な地域である。同地域は、上記の要因に牽引され、予測期間中も市場をリードし続けると予想される。 以下は、アジア太平洋地域におけるブロックチェーンゲーム市場の成長に寄与している追加要因です: 獲得型ゲームの台頭:獲得型ゲームの台頭:獲得型ゲームでは、プレイヤーはゲームをプレイすることで暗号通貨やその他の報酬を獲得できます。このモデルは、多くの人が副収入を得る方法を探しているアジア太平洋地域で特に人気があります。非腐敗性トークン(NFT)の人気の高まり:NFTはユニークで交換不可能なデジタル資産です。NFTは多くのブロックチェーンゲームでゲーム内資産を表すために使用されています。NFTの人気は、アジア太平洋地域におけるブロックチェーンゲーム市場の成長を牽引しています。 ブロックチェーンゲーム新興企業への投資の増加:アジア太平洋地域では、ブロックチェーンゲーム新興企業への投資が増加しています。この投資が、新しく革新的なブロックチェーンゲームの開発に拍車をかけている。 主な市場プレイヤー アクシー・インフィニティ ディセントランド サンドボックス クリプトキティーズ Enjin Pte Ltd イーサデール 株式会社ダブルジャンプ東京 クランクスタジオ イミュータブル クリプトボクセル レポートの範囲 本レポートでは、ブロックチェーンゲーミングの世界市場を、以下に詳述する業界動向に加えて、以下のカテゴリーに分類しています: - ブロックチェーンゲーム市場、タイプ別 o ロールプレイングゲーム o オープンワールドゲーム o 収集型ゲーム - ブロックチェーンゲーム市場:プラットフォーム別 o ETH o BNBチェーン o ポリゴン o その他 - ブロックチェーンゲーム市場:デバイス別 アンドロイド o ウェブ o IOS その他 - ブロックチェーンゲーム市場、地域別 o 北米 米国 カナダ メキシコ o ヨーロッパ フランス イギリス イタリア ドイツ スペイン ベルギー o アジア太平洋 中国 インド 日本 オーストラリア 韓国 インドネシア ベトナム 南米 ブラジル アルゼンチン コロンビア チリ ペルー 中東・アフリカ 南アフリカ サウジアラビア UAE トルコ イスラエル 競争状況 企業プロフィール:世界のブロックチェーンゲーム市場に存在する主要企業の詳細分析。 利用可能なカスタマイズ: Tech Sci Research社は、所定の市場データを使用した世界のブロックチェーンゲーム市場レポートにおいて、企業固有のニーズに応じたカスタマイズを提供しています。レポートでは以下のカスタマイズオプションをご利用いただけます: 企業情報 - 追加市場参入企業(最大5社)の詳細分析とプロファイリング 目次1. Product Overview1.1. Market Definition 1.2. Scope of the Market 1.2.1. Markets Covered 1.2.2. Years Considered for Study 1.2.3. Key Market Segmentations 2. Research Methodology 2.1. Objective of the Study 2.2. Baseline Methodology 2.3. Formulation of the Scope 2.4. Assumptions and Limitations 2.5. Sources of Research 2.5.1. Secondary Research 2.5.2. Primary Research 2.6. Approach for the Market Study 2.6.1. The Bottom-Up Approach 2.6.2. The Top-Down Approach 2.7. Methodology Followed for Calculation of Market Size & Market Shares 2.8. Forecasting Methodology 2.8.1. Data Triangulation & Validation 3. Executive Summary 4. Impact of COVID-19 on Global Blockchain Gaming Market 5. Voice of Customer 6. Global Blockchain Gaming Market Overview 7. Global Blockchain Gaming Market Outlook 7.1. Market Size & Forecast 7.1.1. By Value 7.2. Market Share & Forecast 7.2.1. By Type (Role Playing Games, Open World Games, Collectible Games) 7.2.2. By Platform (ETH, BNB Chain, Polygon, Others) 7.2.3. By Device (Android, Web, IOS, Others) 7.2.4. By Region (North America, Europe, South America, Middle East & Africa, Asia Pacific) 7.3. By Company (2022) 7.4. Market Map 8. North America Blockchain Gaming Market Outlook 8.1. Market Size & Forecast 8.1.1. By Value 8.2. Market Share & Forecast 8.2.1. By Type 8.2.2. By Platform 8.2.3. By Device 8.2.4. By Country 8.3. North America: Country Analysis 8.3.1. United States Blockchain Gaming Market Outlook 8.3.1.1. Market Size & Forecast 8.3.1.1.1. By Value 8.3.1.2. Market Share & Forecast 8.3.1.2.1. By Type 8.3.1.2.2. By Platform 8.3.1.2.3. By Device 8.3.2. Canada Blockchain Gaming Market Outlook 8.3.2.1. Market Size & Forecast 8.3.2.1.1. By Value 8.3.2.2. Market Share & Forecast 8.3.2.2.1. By Type 8.3.2.2.2. By Platform 8.3.2.2.3. By Device 8.3.3. Mexico Blockchain Gaming Market Outlook 8.3.3.1. Market Size & Forecast 8.3.3.1.1. By Value 8.3.3.2. Market Share & Forecast 8.3.3.2.1. By Type 8.3.3.2.2. By Platform 8.3.3.2.3. By Device 9. Europe Blockchain Gaming Market Outlook 9.1. Market Size & Forecast 9.1.1. By Value 9.2. Market Share & Forecast 9.2.1. By Type 9.2.2. By Platform 9.2.3. By Device 9.2.4. By Country 9.3. Europe: Country Analysis 9.3.1. Germany Blockchain Gaming Market Outlook 9.3.1.1. Market Size & Forecast 9.3.1.1.1. By Value 9.3.1.2. Market Share & Forecast 9.3.1.2.1. By Type 9.3.1.2.2. By Platform 9.3.1.2.3. By Device 9.3.2. France Blockchain Gaming Market Outlook 9.3.2.1. Market Size & Forecast 9.3.2.1.1. By Value 9.3.2.2. Market Share & Forecast 9.3.2.2.1. By Type 9.3.2.2.2. By Platform 9.3.2.2.3. By Device 9.3.3. United Kingdom Blockchain Gaming Market Outlook 9.3.3.1. Market Size & Forecast 9.3.3.1.1. By Value 9.3.3.2. Market Share & Forecast 9.3.3.2.1. By Type 9.3.3.2.2. By Platform 9.3.3.2.3. By Device 9.3.4. Italy Blockchain Gaming Market Outlook 9.3.4.1. Market Size & Forecast 9.3.4.1.1. By Value 9.3.4.2. Market Share & Forecast 9.3.4.2.1. By Type 9.3.4.2.2. By Platform 9.3.4.2.3. By Device 9.3.5. Spain Blockchain Gaming Market Outlook 9.3.5.1. Market Size & Forecast 9.3.5.1.1. By Value 9.3.5.2. Market Share & Forecast 9.3.5.2.1. By Type 9.3.5.2.2. By Platform 9.3.5.2.3. By Device 9.3.6. Belgium Blockchain Gaming Market Outlook 9.3.6.1. Market Size & Forecast 9.3.6.1.1. By Value 9.3.6.2. Market Share & Forecast 9.3.6.2.1. By Type 9.3.6.2.2. By Platform 9.3.6.2.3. By Device 10. South America Blockchain Gaming Market Outlook 10.1. Market Size & Forecast 10.1.1. By Value 10.2. Market Share & Forecast 10.2.1. By Type 10.2.2. By Platform 10.2.3. By Device 10.2.4. By Country 10.3. South America: Country Analysis 10.3.1. Brazil Blockchain Gaming Market Outlook 10.3.1.1. Market Size & Forecast 10.3.1.1.1. By Value 10.3.1.2. Market Share & Forecast 10.3.1.2.1. By Type 10.3.1.2.2. By Platform 10.3.1.2.3. By Device 10.3.2. Colombia Blockchain Gaming Market Outlook 10.3.2.1. Market Size & Forecast 10.3.2.1.1. By Value 10.3.2.2. Market Share & Forecast 10.3.2.2.1. By Type 10.3.2.2.2. By Platform 10.3.2.2.3. By Device 10.3.3. Argentina Blockchain Gaming Market Outlook 10.3.3.1. Market Size & Forecast 10.3.3.1.1. By Value 10.3.3.2. Market Share & Forecast 10.3.3.2.1. By Type 10.3.3.2.2. By Platform 10.3.3.2.3. By Device 10.3.4. Chile Blockchain Gaming Market Outlook 10.3.4.1. Market Size & Forecast 10.3.4.1.1. By Value 10.3.4.2. Market Share & Forecast 10.3.4.2.1. By Type 10.3.4.2.2. By Platform 10.3.4.2.3. By Device 10.3.5. Peru Blockchain Gaming Market Outlook 10.3.5.1. Market Size & Forecast 10.3.5.1.1. By Value 10.3.5.2. Market Share & Forecast 10.3.5.2.1. By Type 10.3.5.2.2. By Platform 10.3.5.2.3. By Device 11. Middle East & Africa Blockchain Gaming Market Outlook 11.1. Market Size & Forecast 11.1.1. By Value 11.2. Market Share & Forecast 11.2.1. By Type 11.2.2. By Platform 11.2.3. By Device 11.2.4. By Country 11.3. Middle East & Africa: Country Analysis 11.3.1. Saudi Arabia Blockchain Gaming Market Outlook 11.3.1.1. Market Size & Forecast 11.3.1.1.1. By Value 11.3.1.2. Market Share & Forecast 11.3.1.2.1. By Type 11.3.1.2.2. By Platform 11.3.1.2.3. By Device 11.3.2. UAE Blockchain Gaming Market Outlook 11.3.2.1. Market Size & Forecast 11.3.2.1.1. By Value 11.3.2.2. Market Share & Forecast 11.3.2.2.1. By Type 11.3.2.2.2. By Platform 11.3.2.2.3. By Device 11.3.3. South Africa Blockchain Gaming Market Outlook 11.3.3.1. Market Size & Forecast 11.3.3.1.1. By Value 11.3.3.2. Market Share & Forecast 11.3.3.2.1. By Type 11.3.3.2.2. By Platform 11.3.3.2.3. By Device 11.3.4. Turkey Blockchain Gaming Market Outlook 11.3.4.1. Market Size & Forecast 11.3.4.1.1. By Value 11.3.4.2. Market Share & Forecast 11.3.4.2.1. By Type 11.3.4.2.2. By Platform 11.3.4.2.3. By Device 11.3.5. Israel Blockchain Gaming Market Outlook 11.3.5.1. Market Size & Forecast 11.3.5.1.1. By Value 11.3.5.2. Market Share & Forecast 11.3.5.2.1. By Type 11.3.5.2.2. By Platform 11.3.5.2.3. By Device 12. Asia Pacific Blockchain Gaming Market Outlook 12.1. Market Size & Forecast 12.1.1. By Type 12.1.2. By Platform 12.1.3. By Device 12.1.4. By Country 12.2. Asia-Pacific: Country Analysis 12.2.1. China Blockchain Gaming Market Outlook 12.2.1.1. Market Size & Forecast 12.2.1.1.1. By Value 12.2.1.2. Market Share & Forecast 12.2.1.2.1. By Type 12.2.1.2.2. By Platform 12.2.1.2.3. By Device 12.2.2. India Blockchain Gaming Market Outlook 12.2.2.1. Market Size & Forecast 12.2.2.1.1. By Value 12.2.2.2. Market Share & Forecast 12.2.2.2.1. By Material Type 12.2.2.2.2. By Application 12.2.2.2.3. By Temperature 12.2.3. Japan Blockchain Gaming Market Outlook 12.2.3.1. Market Size & Forecast 12.2.3.1.1. By Value 12.2.3.2. Market Share & Forecast 12.2.3.2.1. By Material Type 12.2.3.2.2. By Application 12.2.3.2.3. By Temperature 12.2.4. South Korea Blockchain Gaming Market Outlook 12.2.4.1. Market Size & Forecast 12.2.4.1.1. By Value 12.2.4.2. Market Share & Forecast 12.2.4.2.1. By Material Type 12.2.4.2.2. By Application 12.2.4.2.3. By Temperature 12.2.5. Australia Blockchain Gaming Market Outlook 12.2.5.1. Market Size & Forecast 12.2.5.1.1. By Value 12.2.5.2. Market Share & Forecast 12.2.5.2.1. By Material Type 12.2.5.2.2. By Application 12.2.5.2.3. By Temperature 12.2.6. Indonesia Blockchain Gaming Market Outlook 12.2.6.1. Market Size & Forecast 12.2.6.1.1. By Value 12.2.6.2. Market Share & Forecast 12.2.6.2.1. By Material Type 12.2.6.2.2. By Application 12.2.6.2.3. By Temperature 12.2.7. Vietnam Blockchain Gaming Market Outlook 12.2.7.1. Market Size & Forecast 12.2.7.1.1. By Value 12.2.7.2. Market Share & Forecast 12.2.7.2.1. By Material Type 12.2.7.2.2. By Application 12.2.7.2.3. By Temperature 13. Market Dynamics 13.1. Drivers 13.2. Challenges 14. Market Trends and Developments 15. Company Profiles 15.1. Axie Infinity 15.1.1. Business Overview 15.1.2. Key Revenue and Financials 15.1.3. Recent Developments 15.1.4. Key Personnel/Key Contact Person 15.1.5. Key Product/Services Offered 15.2. Decentraland 15.2.1. Business Overview 15.2.2. Key Revenue and Financials 15.2.3. Recent Developments 15.2.4. Key Personnel/Key Contact Person 15.2.5. Key Product/Services Offered 15.3. The Sandbox 15.3.1. Business Overview 15.3.2. Key Revenue and Financials 15.3.3. Recent Developments 15.3.4. Key Personnel/Key Contact Person 15.3.5. Key Product/Services Offered 15.4. CryptoKitties 15.4.1. Business Overview 15.4.2. Key Revenue and Financials 15.4.3. Recent Developments 15.4.4. Key Personnel/Key Contact Person 15.4.5. Key Product/Services Offered 15.5. Enjin Pte Ltd 15.5.1. Business Overview 15.5.2. Key Revenue and Financials 15.5.3. Recent Developments 15.5.4. Key Personnel/Key Contact Person 15.5.5. Key Product/Services Offered 15.6. Ether Dale 15.6.1. Business Overview 15.6.2. Key Revenue and Financials 15.6.3. Recent Developments 15.6.4. Key Personnel/Key Contact Person 15.6.5. Key Product/Services Offered 15.7. Double Jump Tokyo Inc. 15.7.1. Business Overview 15.7.2. Key Revenue and Financials 15.7.3. Recent Developments 15.7.4. Key Personnel/Key Contact Person 15.7.5. Key Product/Services Offered 15.8. Clank Studios 15.8.1. Business Overview 15.8.2. Key Revenue and Financials 15.8.3. Recent Developments 15.8.4. Key Personnel/Key Contact Person 15.8.5. Key Product/Services Offered 15.9. Immutable 15.9.1. Business Overview 15.9.2. Key Revenue and Financials 15.9.3. Recent Developments 15.9.4. Key Personnel/Key Contact Person 15.9.5. Key Product/Services Offered 15.10. CryptoVoxels 15.10.1. Business Overview 15.10.2. Key Revenue and Financials 15.10.3. Recent Developments 15.10.4. Key Personnel/Key Contact Person 15.10.5. Key Product/Services Offered 16. Strategic Recommendations 17. About Us & Disclaimer
SummaryGlobal Blockchain Gaming Market was valued at USD 5.23 Billion in 2022 and is anticipated to project robust growth in the forecast period with a CAGR of 67.13% through 2028. The Global Blockchain Gaming Market is currently experiencing a substantial surge in growth, primarily fueled by the growing demand for innovative and immersive gaming experiences in an increasingly digital and interconnected world. Blockchain gaming, renowned for its ability to introduce transparency, security, and true ownership of in-game assets, is revolutionizing the gaming industry and reshaping player expectations. This exploration delves into the transformative impact of blockchain gaming technology across the gaming sector, ensuring that player-centric and trust-enhancing solutions take center stage in an era where digital entertainment is paramount. Undoubtedly, blockchain gaming technology has emerged as a game-changer in the world of gaming and entertainment. In an industry where online multiplayer games, virtual reality, and digital economies continue to expand, the demand for unique and secure gaming experiences has soared. Blockchain gaming solutions provide a groundbreaking approach, leveraging blockchain's decentralized ledger to establish true ownership of in-game assets. These solutions encompass various game genres, including blockchain-based collectible games, decentralized virtual worlds, and blockchain-driven esports platforms, each designed to cater to the diverse interests of gamers. Table of Contents1. Product Overview1.1. Market Definition 1.2. Scope of the Market 1.2.1. Markets Covered 1.2.2. Years Considered for Study 1.2.3. Key Market Segmentations 2. Research Methodology 2.1. Objective of the Study 2.2. Baseline Methodology 2.3. Formulation of the Scope 2.4. Assumptions and Limitations 2.5. Sources of Research 2.5.1. Secondary Research 2.5.2. Primary Research 2.6. Approach for the Market Study 2.6.1. The Bottom-Up Approach 2.6.2. The Top-Down Approach 2.7. Methodology Followed for Calculation of Market Size & Market Shares 2.8. Forecasting Methodology 2.8.1. Data Triangulation & Validation 3. Executive Summary 4. Impact of COVID-19 on Global Blockchain Gaming Market 5. Voice of Customer 6. Global Blockchain Gaming Market Overview 7. Global Blockchain Gaming Market Outlook 7.1. Market Size & Forecast 7.1.1. By Value 7.2. Market Share & Forecast 7.2.1. By Type (Role Playing Games, Open World Games, Collectible Games) 7.2.2. By Platform (ETH, BNB Chain, Polygon, Others) 7.2.3. By Device (Android, Web, IOS, Others) 7.2.4. By Region (North America, Europe, South America, Middle East & Africa, Asia Pacific) 7.3. By Company (2022) 7.4. Market Map 8. North America Blockchain Gaming Market Outlook 8.1. Market Size & Forecast 8.1.1. By Value 8.2. Market Share & Forecast 8.2.1. By Type 8.2.2. By Platform 8.2.3. By Device 8.2.4. By Country 8.3. North America: Country Analysis 8.3.1. United States Blockchain Gaming Market Outlook 8.3.1.1. Market Size & Forecast 8.3.1.1.1. By Value 8.3.1.2. Market Share & Forecast 8.3.1.2.1. By Type 8.3.1.2.2. By Platform 8.3.1.2.3. By Device 8.3.2. Canada Blockchain Gaming Market Outlook 8.3.2.1. Market Size & Forecast 8.3.2.1.1. By Value 8.3.2.2. Market Share & Forecast 8.3.2.2.1. By Type 8.3.2.2.2. By Platform 8.3.2.2.3. By Device 8.3.3. Mexico Blockchain Gaming Market Outlook 8.3.3.1. Market Size & Forecast 8.3.3.1.1. By Value 8.3.3.2. Market Share & Forecast 8.3.3.2.1. By Type 8.3.3.2.2. By Platform 8.3.3.2.3. By Device 9. Europe Blockchain Gaming Market Outlook 9.1. Market Size & Forecast 9.1.1. By Value 9.2. Market Share & Forecast 9.2.1. By Type 9.2.2. By Platform 9.2.3. By Device 9.2.4. By Country 9.3. Europe: Country Analysis 9.3.1. Germany Blockchain Gaming Market Outlook 9.3.1.1. Market Size & Forecast 9.3.1.1.1. By Value 9.3.1.2. Market Share & Forecast 9.3.1.2.1. By Type 9.3.1.2.2. By Platform 9.3.1.2.3. By Device 9.3.2. France Blockchain Gaming Market Outlook 9.3.2.1. Market Size & Forecast 9.3.2.1.1. By Value 9.3.2.2. Market Share & Forecast 9.3.2.2.1. By Type 9.3.2.2.2. By Platform 9.3.2.2.3. By Device 9.3.3. United Kingdom Blockchain Gaming Market Outlook 9.3.3.1. Market Size & Forecast 9.3.3.1.1. By Value 9.3.3.2. Market Share & Forecast 9.3.3.2.1. By Type 9.3.3.2.2. By Platform 9.3.3.2.3. By Device 9.3.4. Italy Blockchain Gaming Market Outlook 9.3.4.1. Market Size & Forecast 9.3.4.1.1. By Value 9.3.4.2. Market Share & Forecast 9.3.4.2.1. By Type 9.3.4.2.2. By Platform 9.3.4.2.3. By Device 9.3.5. Spain Blockchain Gaming Market Outlook 9.3.5.1. Market Size & Forecast 9.3.5.1.1. By Value 9.3.5.2. Market Share & Forecast 9.3.5.2.1. By Type 9.3.5.2.2. By Platform 9.3.5.2.3. By Device 9.3.6. Belgium Blockchain Gaming Market Outlook 9.3.6.1. Market Size & Forecast 9.3.6.1.1. By Value 9.3.6.2. Market Share & Forecast 9.3.6.2.1. By Type 9.3.6.2.2. By Platform 9.3.6.2.3. By Device 10. South America Blockchain Gaming Market Outlook 10.1. Market Size & Forecast 10.1.1. By Value 10.2. Market Share & Forecast 10.2.1. By Type 10.2.2. By Platform 10.2.3. By Device 10.2.4. By Country 10.3. South America: Country Analysis 10.3.1. Brazil Blockchain Gaming Market Outlook 10.3.1.1. Market Size & Forecast 10.3.1.1.1. By Value 10.3.1.2. Market Share & Forecast 10.3.1.2.1. By Type 10.3.1.2.2. By Platform 10.3.1.2.3. By Device 10.3.2. Colombia Blockchain Gaming Market Outlook 10.3.2.1. Market Size & Forecast 10.3.2.1.1. By Value 10.3.2.2. Market Share & Forecast 10.3.2.2.1. By Type 10.3.2.2.2. By Platform 10.3.2.2.3. By Device 10.3.3. Argentina Blockchain Gaming Market Outlook 10.3.3.1. Market Size & Forecast 10.3.3.1.1. By Value 10.3.3.2. Market Share & Forecast 10.3.3.2.1. By Type 10.3.3.2.2. By Platform 10.3.3.2.3. By Device 10.3.4. Chile Blockchain Gaming Market Outlook 10.3.4.1. Market Size & Forecast 10.3.4.1.1. By Value 10.3.4.2. Market Share & Forecast 10.3.4.2.1. By Type 10.3.4.2.2. By Platform 10.3.4.2.3. By Device 10.3.5. Peru Blockchain Gaming Market Outlook 10.3.5.1. Market Size & Forecast 10.3.5.1.1. By Value 10.3.5.2. Market Share & Forecast 10.3.5.2.1. By Type 10.3.5.2.2. By Platform 10.3.5.2.3. By Device 11. Middle East & Africa Blockchain Gaming Market Outlook 11.1. Market Size & Forecast 11.1.1. By Value 11.2. Market Share & Forecast 11.2.1. By Type 11.2.2. By Platform 11.2.3. By Device 11.2.4. By Country 11.3. Middle East & Africa: Country Analysis 11.3.1. Saudi Arabia Blockchain Gaming Market Outlook 11.3.1.1. Market Size & Forecast 11.3.1.1.1. By Value 11.3.1.2. Market Share & Forecast 11.3.1.2.1. By Type 11.3.1.2.2. By Platform 11.3.1.2.3. By Device 11.3.2. UAE Blockchain Gaming Market Outlook 11.3.2.1. Market Size & Forecast 11.3.2.1.1. By Value 11.3.2.2. Market Share & Forecast 11.3.2.2.1. By Type 11.3.2.2.2. By Platform 11.3.2.2.3. By Device 11.3.3. South Africa Blockchain Gaming Market Outlook 11.3.3.1. Market Size & Forecast 11.3.3.1.1. By Value 11.3.3.2. Market Share & Forecast 11.3.3.2.1. By Type 11.3.3.2.2. By Platform 11.3.3.2.3. By Device 11.3.4. Turkey Blockchain Gaming Market Outlook 11.3.4.1. Market Size & Forecast 11.3.4.1.1. By Value 11.3.4.2. Market Share & Forecast 11.3.4.2.1. By Type 11.3.4.2.2. By Platform 11.3.4.2.3. By Device 11.3.5. Israel Blockchain Gaming Market Outlook 11.3.5.1. Market Size & Forecast 11.3.5.1.1. By Value 11.3.5.2. Market Share & Forecast 11.3.5.2.1. By Type 11.3.5.2.2. By Platform 11.3.5.2.3. By Device 12. Asia Pacific Blockchain Gaming Market Outlook 12.1. Market Size & Forecast 12.1.1. By Type 12.1.2. By Platform 12.1.3. By Device 12.1.4. By Country 12.2. Asia-Pacific: Country Analysis 12.2.1. China Blockchain Gaming Market Outlook 12.2.1.1. Market Size & Forecast 12.2.1.1.1. By Value 12.2.1.2. Market Share & Forecast 12.2.1.2.1. By Type 12.2.1.2.2. By Platform 12.2.1.2.3. By Device 12.2.2. India Blockchain Gaming Market Outlook 12.2.2.1. Market Size & Forecast 12.2.2.1.1. By Value 12.2.2.2. Market Share & Forecast 12.2.2.2.1. By Material Type 12.2.2.2.2. By Application 12.2.2.2.3. By Temperature 12.2.3. Japan Blockchain Gaming Market Outlook 12.2.3.1. Market Size & Forecast 12.2.3.1.1. By Value 12.2.3.2. Market Share & Forecast 12.2.3.2.1. By Material Type 12.2.3.2.2. By Application 12.2.3.2.3. By Temperature 12.2.4. South Korea Blockchain Gaming Market Outlook 12.2.4.1. Market Size & Forecast 12.2.4.1.1. By Value 12.2.4.2. Market Share & Forecast 12.2.4.2.1. By Material Type 12.2.4.2.2. By Application 12.2.4.2.3. By Temperature 12.2.5. Australia Blockchain Gaming Market Outlook 12.2.5.1. Market Size & Forecast 12.2.5.1.1. By Value 12.2.5.2. Market Share & Forecast 12.2.5.2.1. By Material Type 12.2.5.2.2. By Application 12.2.5.2.3. By Temperature 12.2.6. Indonesia Blockchain Gaming Market Outlook 12.2.6.1. Market Size & Forecast 12.2.6.1.1. By Value 12.2.6.2. Market Share & Forecast 12.2.6.2.1. By Material Type 12.2.6.2.2. By Application 12.2.6.2.3. By Temperature 12.2.7. Vietnam Blockchain Gaming Market Outlook 12.2.7.1. Market Size & Forecast 12.2.7.1.1. By Value 12.2.7.2. Market Share & Forecast 12.2.7.2.1. By Material Type 12.2.7.2.2. By Application 12.2.7.2.3. By Temperature 13. Market Dynamics 13.1. Drivers 13.2. Challenges 14. Market Trends and Developments 15. Company Profiles 15.1. Axie Infinity 15.1.1. Business Overview 15.1.2. Key Revenue and Financials 15.1.3. Recent Developments 15.1.4. Key Personnel/Key Contact Person 15.1.5. Key Product/Services Offered 15.2. Decentraland 15.2.1. Business Overview 15.2.2. Key Revenue and Financials 15.2.3. Recent Developments 15.2.4. Key Personnel/Key Contact Person 15.2.5. Key Product/Services Offered 15.3. The Sandbox 15.3.1. Business Overview 15.3.2. Key Revenue and Financials 15.3.3. Recent Developments 15.3.4. Key Personnel/Key Contact Person 15.3.5. Key Product/Services Offered 15.4. CryptoKitties 15.4.1. Business Overview 15.4.2. Key Revenue and Financials 15.4.3. Recent Developments 15.4.4. Key Personnel/Key Contact Person 15.4.5. Key Product/Services Offered 15.5. Enjin Pte Ltd 15.5.1. Business Overview 15.5.2. Key Revenue and Financials 15.5.3. Recent Developments 15.5.4. Key Personnel/Key Contact Person 15.5.5. Key Product/Services Offered 15.6. Ether Dale 15.6.1. Business Overview 15.6.2. Key Revenue and Financials 15.6.3. Recent Developments 15.6.4. Key Personnel/Key Contact Person 15.6.5. Key Product/Services Offered 15.7. Double Jump Tokyo Inc. 15.7.1. Business Overview 15.7.2. Key Revenue and Financials 15.7.3. Recent Developments 15.7.4. Key Personnel/Key Contact Person 15.7.5. Key Product/Services Offered 15.8. Clank Studios 15.8.1. Business Overview 15.8.2. Key Revenue and Financials 15.8.3. Recent Developments 15.8.4. Key Personnel/Key Contact Person 15.8.5. Key Product/Services Offered 15.9. Immutable 15.9.1. Business Overview 15.9.2. Key Revenue and Financials 15.9.3. Recent Developments 15.9.4. Key Personnel/Key Contact Person 15.9.5. Key Product/Services Offered 15.10. CryptoVoxels 15.10.1. Business Overview 15.10.2. Key Revenue and Financials 15.10.3. Recent Developments 15.10.4. Key Personnel/Key Contact Person 15.10.5. Key Product/Services Offered 16. Strategic Recommendations 17. About Us & Disclaimer
ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。本レポートと同分野の最新刊レポート
TechSci Research社のインフラ分野での最新刊レポート
本レポートと同じKEY WORD(blockchain)の最新刊レポート
よくあるご質問TechSci Research社はどのような調査会社ですか?テックサイリサーチ(TechSci Research)は、カナダ、英国、インドに拠点を持ち、化学、IT、環境、消費財と小売、自動車、エネルギーと発電の市場など、多様な産業や地域を対象とした調査・出版活... もっと見る 調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
注文の手続きはどのようになっていますか?1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
お支払方法の方法はどのようになっていますか?納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
データリソース社はどのような会社ですか?当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
|
|