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手頃な価格の住宅市場の世界産業規模、シェア、動向、機会、予測、事業者別(政府、民間建設業者、官民パートナーシップ)、所得区分別(EWS、LIG、MIG)、ユニット規模別(400平方フィートまで、400~800平方フィート、800平方フィート以上)、所在地別(メトロ、非メトロ)、人口別(スラム人口、非スラム人口)、地域別、競争、2018年~2028年


Affordable Housing Market Global Industry Size, Share, Trends, Opportunity, and Forecast, Segmented By Providers (Government, Private Builders, Public-Private Partnership), By Income Category (EWS, LIG, MIG), By Size of Unit (Up to 400 square feet, 400-800 square feet, Above 800 square feet), By Location (Metro, Non-Metro), By Population (Slum Population, Non-Slum Population), By Region, Competition, 2018-2028

世界のアフォーダブル住宅市場は、2022年に2,104億1,000万米ドルと評価され、2028年までの年平均成長率は8.78%で、予測期間中に力強い成長が予測されている。 手ごろな価格の住宅とは、ある人口の大部分(一般的... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
TechSci Research
テックサイリサーチ
2023年11月7日 US$4,900
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190 英語

 

サマリー

世界のアフォーダブル住宅市場は、2022年に2,104億1,000万米ドルと評価され、2028年までの年平均成長率は8.78%で、予測期間中に力強い成長が予測されている。
手ごろな価格の住宅とは、ある人口の大部分(一般的には中程度から低所得者)が経済的に手の届く範囲内にある、合理的な価格の住宅物件または住居を指す。手頃な価格の住宅の主な目的は、個人や家族が過度な経済的負担を経験することなく、安全で適切かつ安定した居住場所を確保できるようにすることである。
手ごろな価格の住宅の主な特徴は以下の通り:
コスト アクセシビリティ:手頃な価格の住宅は、所得が特定の地域の中央値を下回る個人や家族にとって手頃な価格となるよう設計されている。これらの住宅のコストは通常、手頃な価格を確保するため、世帯の収入の一定割合に設定されている。
政府または補助金による支援:多くの場合、手頃な価格の住宅は、政府からの補助金、奨励金、または開発業者との提携によって実現される。こうしたイニシアチブは、市場価格と低所得者が購入可能な住宅価格とのギャップを埋めることを目的としている。
品質と安全基準:手頃な価格の住宅は、居住者が住みやすく安全な居住空間を確保できるよう、最低限の品質と安全基準を満たさなければならない。
長期的な手頃さ:アフォーダブル・ハウジング・プロジェクトは、長期にわたってアフォーダビリティを維持するためのメカニズムを備えていることが多く、家賃や住宅ローンのコストが、低所得世帯や中所得世帯が管理できる範囲を超えて上昇することを防ぎます。
包括性:手頃な価格の住宅は、多様な背景や所得水準の個人や家族を受け入れるよう設計されており、地域社会における経済的・社会的多様性を育む。
手ごろな価格の住宅は、ホームレス問題に取り組み、住宅格差の是正、経済的安定の促進に重要な役割を果たす。また、競争の激しい不動産市場で適切な住宅を確保するのに苦労している人々の生活環境の改善、教育成果の向上、総合的な幸福度の向上にも寄与している。
主な市場要因
都市化と人口増加
都市化と人口増加は、世界のアフォーダブル住宅市場を牽引する重要な要素である。世界の人口が拡大し続ける中、より多くの人々が経済的な機会、より良い生活環境、アメニティやサービスへのアクセスの向上を求めて都市に移り住んでいる。こうした急速な都市化は、住宅市場に莫大なプレッ シャーを与え、手頃な価格の住宅に対する需要を増大させ ている。多くの都市部では、住宅需要が供給をはるかに上回っ ているため、住宅価格が高騰し、中低所得の個人や家族が手ごろ な価格の住宅を見つけることが困難になっている。政府や民間デベロッパーはこの傾向をますます認識するようになっており、都市人口の増加に対応するため、手頃な価格の住宅プロジェクトへの取り組みや投資を推進している。
政府の取り組みと政策
住宅価格の手頃さに対処することを目的とした政府のイニシアティブと政策は、世界の手頃な価格の住宅市場の重要な推進力である。世界中の多くの政府が、手頃な価格の住宅開発を促進するためのプログラムに積極的に取り組んでいる。こうした取り組みには、補助金、税制優遇措置、規制改革などが含まれ、手頃な価格の住宅の建設を奨励している。例えば、政府は手ごろな価格の住宅を建設するデベロッパーに金銭的なインセンティブを提供したり、低所得の個人や家族が住宅にアクセスできるように直接補助金を提供したりする。場合によっては、手頃な価格の住宅プロジェクトを建設しやすくするために、ゾーニングや土地利用の規制が変更されることもある。このような政策主導の取り組みは、手ごろな価格の住宅の選択肢を広げる上で極めて重要な役割を担っている。
住宅金融の革新
住宅金融におけるイノベーションは、世界のアフォーダブル住宅市場の成長に大きく貢献している。手頃な価格の融資オプションへのアクセスは、個人や家族が住宅を購入したり借りたりすることを可能にする重要な要因である。中低所得世帯のニーズに合わせた革新的な金融商品やサービスの開発により、持ち家や手頃な賃貸住宅をより手に入れやすくなっている。マイクロファイナンス、地域密着型融資、住宅協同組合などは、そうした革新的な金融商品の一例である。さらに、金融テクノロジー(FinTech)企業の台頭により、住宅ローンの申し込み手続きを簡素化し、競争力のある金利を提供するデジタル・プラットフォームが誕生した。住宅金融におけるこうした進歩は、手頃な価格の住宅へのアクセスを拡大する。
持続可能な建築慣行
持続可能な建築手法は、世界のアフォーダブル住宅市場の牽引役として台頭してきている。気候変動や環境の持続可能性に対する懸念が高まるにつれ、エネルギー効率が高く、環境に優しく、維持費も抑えられる手頃な価格の住宅を建設することが重視されるようになっている。手ごろな価格の住宅の長期的な運営コストを削減するため、建設業者はグリーン建材やエネルギー効率の高い技術を採用するようになってきている。これは、光熱費を削減することで居住者に利益をもたらすだけでなく、こうした構造の二酸化炭素排出量を削減することにもなる。政府の奨励策や、LEED(エネルギー・環境設計におけるリーダーシップ)のような認証プログラムは、手頃な価格の住宅分野での持続可能な建築慣行の採用をさらに奨励している。
官民パートナーシップ(PPP)
官民パートナーシップ(PPP)は、世界のアフォーダブルハウジング市場を牽引する力となっている。政府と民間セクターのコラボレーションは、両セクターの強みを活かし、手頃な価格の住宅供給を増加させる。PPPは多くの場合、低所得者と中所得者向けの混合住宅プロジェクトを開発する。このようなパートナーシップにより、政府は民間セクターの専門知識、資金、資源を利用できる一方、民間開発業者は政府の支援やインセンティブから利益を得ることができる。PPPは多くの地域で成功を収めており、幅広い所得層に質の高い住宅を提供することで、アフォーダビリティ・ギャップを埋める一助となっている。
建設技術の進歩
建設工法や建設資材の技術的進歩が、世界のアフォーダブル住宅市場のイノベーションを促進している。3Dプリンティング、モジュラー構造、プレハブ化などの新しい建設技術は、手頃な価格の住宅を建設するスピードと費用対効果に革命をもたらしている。これらの技術は、建設期間の短縮と人件費の削減を可能にし、手頃な価格の住宅をより経済的に実行可能なものにしている。さらに、軽量で耐久性のある代替品などの建築資材の進歩は、コスト削減と手頃な価格の住宅全体の質の向上に貢献している。スマートホーム技術の統合は、手頃な価格の住宅の価値と魅力をさらに高め、潜在的な居住者にとってより魅力的なものとなっている。
まとめると、世界の手頃な価格の住宅市場は、人口動態の変化、政府の政策、金融革新、持続可能性への取り組み、官民パートナーシップ、技術の進歩の組み合わせによって影響を受けている。これらの要因が相まって、世界中で手頃な価格の住宅が増加・発展しており、多様な人々にとって利用しやすく手頃な価格の住宅という重要なニーズに応えている。
政府の政策が市場を促進する可能性が高い
手頃な価格の住宅に対する補助金と助成金
補助金と助成金は、手頃な価格の住宅を促進することを目的とした政府の基本政策である。これらの制度は、開発業者や低所得の個人または家族に対し、住宅をより手頃な価格にするための資金援助を行うものである。デベロッパーは、手頃な価格の住宅の建設費を相殺するための補助金を受け取ることができ、より低い家賃や販売価格を提供することができます。一方、低所得世帯は、助成金や補助金を受け取ることで、住宅取得や賃貸がより現実的なものとなり、住宅にかかる費用を削減することができる。このような政府の政策は、手頃な価格のギャップを埋める上で極めて重要な役割を果たし、より広範な人々が住宅にアクセスし続けられるようにしている。
廉価住宅開発へのインセンティブ
政府は様々な手段で、手頃な価格の住宅建設にインセンティブを与えている。税額控除や免除などの税制優遇措置は、開発業者に手頃な価格の住宅プロジェクトへの投資を奨励する。こうした優遇措置は、手頃な価格の住宅建設にかかる費用を相殺し、民間セクターの参加を促すことができる。さらに、許可プロセスの合理化や密度ボーナスのような規制上のインセンティブは、開発の障壁を減らし、より多くの手頃な価格の住宅ユニットの創設を奨励することができる。政府は、多くの場合、開発業者と協力して、こうしたインセンティブを受けるための基準を定め、手頃な価格の住宅の目標が達成されるようにしている。
手頃な価格の住宅のゾーニングと土地利用規制
ゾーニングと土地利用規制は、手頃な価格の住宅を提供する上で極めて重要な役割を果たします。政府の方針は、特定の地域でより高密度の住宅を許可したり、土地を混合収入住宅用に区画整理したり、あるいは手頃な価格のプロジェクトのための土地使用承認を簡素化することによって、手頃な価格の住宅の開発を促進することができる。このような政策は、地域社会における住宅の選択肢をより公平に配分し、貧困が特定の地域に集中するのを防ぎ、社会経済的多様性を促進する。
家賃管理と家賃安定化
家賃統制と家賃安定化は、過度な家賃上昇から入居者を保護するための政府政策である。レント・コントロールは家主が請求できる家賃の上限を設定し、レント・スタビライゼーションは家主が借主に課すことのできる年間家賃の上昇幅を制限するものである。これらの政策は、家賃の高騰による長期居住者の転居を防ぐため、家賃の高い都市部で実施されることが多い。これらの政策は、入居者にとってより手頃な価格の住宅を提供することを目的としているが、家主の収益にも影響を与える可能性があり、入居者保護と不動産維持・開発のインセンティブとのバランスを取る必要がある場合もある。
インクルージョン住宅要件
インクルージョン住宅政策は、新規住宅開発において、一定割合の戸数を手ごろな価格の住宅として指定することを義務付けている。開発業者は通常、これらの手頃な価格の住戸をプロジェクトの一部に含めるか、手頃な価格の住宅基金に拠出することが求められる。このような政策は、手頃な価格の住宅が新規開発に組み込まれることを保証し、社会経済的多様性に貢献し、住宅不足を緩和する。しかし、開発業者にとっては、プロジェクトの実現可能性や採算性の面で課題となることもある。
住宅バウチャーと家賃補助プログラム
住宅バウチャーと賃貸支援プログラムは、低所得の個人や家族が民間の賃貸市場で住宅を購入できるよう支援することを目的とした政府の政策である。これらの制度は、入居資格のある世帯に直接資金を援助するもので、入居資格のある世帯は、適切な住宅を選ぶことができる一方、家賃に充てる収入の一部を軽減することができる。入居者に直接補助金を支給することで、こうした政策は個人や家族が希望する地域で住宅を探す力を与え、住宅の安定を促進し、ホームレス状態を減らす。
結論として、世界のアフォーダブルハウジング市場における政府の政策は、補助金、インセンティブ、ゾーニング規制、家賃規制、インクルージョン住宅要件、賃貸支援プログラムなど、幅広いイニシアチブを包含している。これらの政策は、住宅市場の供給側と需要側の双方を支援することで、住宅価格の危機に対処することを目的としており、最終的には、社会のあらゆる層が安全で手頃な価格の住宅にアクセスできるように努めている。
主な市場課題
急速な都市化と人口増加
世界の手頃な価格の住宅市場が直面する最大の課題のひとつは、都市化と人口増加の急速なペースである。より良い経済的展望と生活水準の向上を求めて農村部から都市部へ移住する人々が増えるにつれ、世界中の都市はかつてない成長を遂げている。この人口動態の変化は、都市部の住宅市場に莫大な圧力をかけ、住宅需要を押し上げている。この課題の規模は大きい。国連によると、世界の都市人口は2018年の55%から、2050年には68%に達すると予想されている。これは、主に発展途上国において、今後 30年間でさらに25億人の都市住民が増えることになる。都市部の拡大に伴い、手ごろな価格の住宅への需要が高 まり、不動産価格と賃料の上昇につながる。この都市化の課題は、広範囲に及ぶ。低・中所得世帯は、しばしば住宅市場からはじき出さ れ、雇用の中心地や必要不可欠なサービスの近くに、手ごろ な価格の住宅を確保するのに苦労している。その結果、過密状態、インフォーマルな居住地、 ホームレスが蔓延するようになる。これは社会的不平等を助長するだけでなく、都市のイ ンフラやサービスにも負担をかける。政府、デベロッパー、都市プランナーは、住宅を手ごろな価 格に保ちつつ、都市人口の増加に対応するという複雑な 問題に取り組まなければならない。持続可能な都市計画、官民パートナ ーシップ、都市周辺部での手頃な価格の住宅開発など、 革新的な解決策は、この課題に取り組む上で極めて重 要である。
手ごろな価格の住宅を供給するための資金へのアク セスが限られている
手ごろな価格の住宅を購入するための資金調達へのアク セスは、世界市場に蔓延する課題である。中低所得の個人や家庭の多くは、従来の住宅ローンや賃貸のルートを通じて手頃な価格の住宅を確保するだけの資金力や信用力を持ち合わせていない。このアクセスのギャップが、住宅取得や質の高い賃貸住宅への障壁を生み、住宅不安の連鎖を永続化させている。
この課題にはいくつかの要因がある:
信用の制約:信用の制約:低所得者は、正式な信用市場へのアクセスが限られていることが多い。貸し手は低所得者をリスクの高い借り手と見なし、有利な条件で住宅ローンを組むことが難しくなる。
貯蓄不足:住宅購入希望者の多くは、特に物価の高い都市部では、住宅取得に必要な頭金や決算費用を捻出するのに苦労している。
限られた賃貸支援:賃貸の経済的負担を軽減する賃貸補助制度や住宅バウチャーは、定員を超えることが多く、適格な個人や家族の多くが待機リストに残ったり、補助を受けられないままになっている。
手頃な融資商品の不足:金融機関は、中低所得者層の住宅購入者や、手頃な価格の住宅を建設しようとする開発業者のニーズに合わせた、適切で手頃な融資商品を提供していない場合がある。
規制上の障壁:厳しい融資規制と高い取引コストは、手頃な価格の住宅融資をさらに妨げる可能性がある。
アフォーダブル住宅のための資金調達への限られたアクセスに対処することは、社会的弱者の住宅の選択肢を拡大し、住宅の不平等を是正するために不可欠である。政府と金融機関は、マイクロファイナンス、コミュニティ・ランド・トラスト、住宅協同組合など、低・中所得者層が安全で手ごろな価格の住宅にアクセスできるようにする革新的な融資ソリューションを開発するために協力しなければならない。さらに、家賃補助や金利補助のような措置は、賃貸住宅を借りる側と購入する側の双方にとって、購入しやすい価格差を埋めるのに役立つ。

結論として、世界の手ごろな価格の住宅市場は、急速な都市 化と人口増加、そして住宅資金調達への限られたアクセスによっ て、大きな課題に直面している。こうした課題には、政府、民間セクター、市民社会が協調して取り組み、革新的で持続可能な解決策を開発し、住宅が誰にとっても利用しやすく、手頃な価格であり続けるようにすることが必要である。
セグメント別インサイト
メトロの洞察
メトロセグメントは2022年に最大の市場シェアを占め、予測期間中も市場を支配すると予想される。世界の手頃な価格の住宅市場におけるメトロ立地分析では、世界中の様々な大都市圏を評価し、手頃な価格の住宅開発への適性を判断する。手ごろな価格の住宅を供給する都市圏の立地を評価する際には、いくつかの要因が絡んでくる。
需要と人口増加:都市圏の現在の人口と予測される人口増加を評価する。高い人口増加は、住宅需要の増加を示すことが多い。
経済状況:地域の雇用市場、所得水準、雇用機会を分析する。経済が安定しているか成長している地域は、手頃な価格の住宅イニシアチブを支援する可能性が高い。
住宅価格格差:平均的な住宅価格(家賃または住宅ローン)と住民の所得水準との格差を把握する。アフォーダビリティ・ギャップが大きいほど、手頃な価格の住宅の必要性が高いことを示唆する。
土地の入手可能性とコスト:住宅開発に適した土地の入手可能性と、土地取得にかかる費用を評価する。土地コストが低ければ、手頃な価格の住宅プロジェクトがより実現しやすくなります。
政府の政策とインセンティブ手ごろな価格の住宅を開発するための、地方自治体や国の政策やインセンティブを調査する。政府によっては、減税や補助金を提供したり、許認可プロセスを合理化したりするところもあります。
インフラと交通道路、公共交通機関、公共施設など、インフラの利用可能性と質を検討する。交通の便が良ければ、郊外や都市近郊に手頃な価格の住宅を建設することも可能です。
政府部門
政府部門は2022年に最大の市場シェアを占め、予測期間中も市場を支配すると予想される。世界中の政府は、手頃な価格の住宅プロジェクトを支援するために多額の資金を割り当てている。これらの資金は、開発業者や住宅購入者への補助金、助成金、低金利ローンの提供に使われることが多い。政府の資金援助レベルは国によって異なり、手ごろな価格の住宅に多額の投資を行っている国もあれば、少ない資金しか割り当てていない国もある。各国政府は、手ごろな価格の住宅の建設、融資、管理を規定する規制や政策を実施している。これらの規制は、手ごろな価格の住宅が一定の品質基準を満たし、対象住民にとって手ごろな価格であり続けることを保証するものである。また、入居資格の所得制限や、手頃な価格の住宅プログラムのその他の基準も定められている。多くの政府は、民間開発業者に手頃な価格の住宅への投資を奨励するため、税制上の優遇措置を提供している。こうした優遇措置には、一定戸数のアフォーダブルハウジングの建設を約束した開発業者に対する税額控除、免除、控除などが含まれる。政府は、手頃な価格の住宅不足に対処するため、民間セクターと協力することが多い。官民パートナーシップ(PPP)は、手頃な価格の住宅プロジェクトを効率的に実現するための強力なツールとなり得る。政府は土地や資金を提供し、民間開発業者は専門知識やリソースを提供する。国によっては、政府が低所得者層や家族向けに住宅ローンの金利を補助している。これにより、借入コストを削減することで、住宅取得がより手頃なものになる。政府の土地政策は、手ごろな価格の住宅を供給できるかどうかに大きな影響を与える可能性がある。手ごろな価格の住宅開発用に特別に土地を確保している政府もあれば、手ごろな価格の住宅を建設することを約束した開発業者に対して、費用を抑えて土地を提供する政府もある。政府は、エネルギー効率が高く、持続可能な手ごろな価格の住宅の重要性をますます強調するようになっている。グリーンビルディングの実践や技術をプロジェクトに取り入れる開発業者には、奨励金や補助金を提供する場合もある。
地域別の洞察
アジア太平洋地域は手ごろな価格の住宅の最大市場であり、世界市場の50%以上を占めている。同地域における手頃な価格の住宅需要は、急速な都市化、中間層の増加、所得格差の拡大が原動力となっている。
北米は手ごろな価格の住宅で世界市場の約25%を占める第2位の市場である。同地域における手ごろな価格の住宅需要は、住宅費の高騰、ミレニアル世代の増加、ひとり親世帯の増加などが背景にある。
欧州は手頃な価格の住宅市場としては第3位で、世界市場の約15%を占めている。同地域における手頃な価格の住宅需要は、高齢化、住宅コストの上昇、多くの地域で手頃な価格の住宅が不足していることが背景にある。
主要市場プレイヤー
ドミニアム
関連グループ
LDGデベロップメント
タタ・プロジェクト
ペンローズ
NRPグループ
プレステージ・グループ
スカンスカAB
ジョナサン・ローズ・カンパニーズLLC
エクイティ・レジデンシャル

レポートの範囲
本レポートでは、アフォーダブルハウジングの世界市場を以下のカテゴリーに分類し、業界動向についても詳述しています:
- 手頃な価格の住宅市場、プロバイダー別
o 政府
o 民間建設業者
o 政府 o 民間建設業者 o 官民パートナーシップ
- 手頃な価格の住宅市場:所得カテゴリー別
o EWS
o LIG
o MIG
- 手頃な価格の住宅市場:ユニット規模別
o 400平方フィートまで
o400~800平方フィート
o 800平方フィート以上
- 手頃な価格の住宅市場:所在地別
o 都市圏
o 非都市圏
- 手頃な価格の住宅市場:人口別
o スラム人口
o 非スラム人口
- 手頃な価格の住宅市場:地域別
o 北米
o ヨーロッパ
o 南アメリカ
o 中東・アフリカ
o アジア太平洋
競合状況
企業プロフィール:世界のアフォーダブル住宅市場に参入している主要企業の詳細分析
利用可能なカスタマイズ:
Tech Sci Research社は、企業の特定のニーズに応じてカスタマイズを提供します。本レポートでは以下のカスタマイズが可能です:
企業情報
- 追加市場参入企業(最大5社)の詳細分析とプロファイリング

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目次

1. Product Overview
1.1. Market Definition
1.2. Scope of the Market
1.2.1. Markets Covered
1.2.2. Years Considered for Study
1.2.3. Key Market Segmentations
2. Research Methodology
2.1. Baseline Methodology
2.2. Key Industry Partners
2.3. Major Association and Secondary Sources
2.4. Forecasting Methodology
2.5. Data Triangulation & Validation
2.6. Assumptions and Limitations
3. Executive Summary
4. Impact of COVID-19 on Global Affordable Housing Market
5. Voice of Customer
6. Global Affordable Housing Market Overview
7. Global Affordable Housing Market Outlook
7.1. Market Size & Forecast
7.1.1. By Value
7.2. Market Share & Forecast
7.2.1. By Providers (Government, Private Builders, Public-Private Partnership),
7.2.2. By Income Category (EWS, LIG, MIG)
7.2.3. By Size of Unit (Up to 400 square feet, 400-800 square feet, Above 800 square feet)
7.2.4. By Location (Metro, Non-Metro)
7.2.5. By Population (Slum Population, Non-Slum Population)
7.2.6. By Region (North America, Europe, South America, Middle East & Africa, Asia Pacific)
7.3. By Company (2022)
7.4. Market Map
8. North America Affordable Housing Market Outlook
8.1. Market Size & Forecast
8.1.1. By Value
8.2. Market Share & Forecast
8.2.1. By Providers
8.2.2. By Income Category
8.2.3. By Size of Unit
8.2.4. By Location
8.2.5. By Population
8.2.6. By Country
8.2.6.1. United States Affordable Housing Market Outlook
8.2.6.1.1. Market Size & Forecast
8.2.6.1.1.1. By Value
8.2.6.1.2. Market Share & Forecast
8.2.6.1.2.1. By Providers
8.2.6.1.2.2. By Income Category
8.2.6.1.2.3. By Size of Unit
8.2.6.1.2.4. By Location
8.2.6.1.2.5. By Population
8.2.6.2. Canada Affordable Housing Market Outlook
8.2.6.2.1. Market Size & Forecast
8.2.6.2.1.1. By Value
8.2.6.2.2. Market Share & Forecast
8.2.6.2.2.1. By Providers
8.2.6.2.2.2. By Income Category
8.2.6.2.2.3. By Size of Unit
8.2.6.2.2.4. By Location
8.2.6.2.2.5. By Population
8.2.6.3. Mexico Affordable Housing Market Outlook
8.2.6.3.1. Market Size & Forecast
8.2.6.3.1.1. By Value
8.2.6.3.2. Market Share & Forecast
8.2.6.3.2.1. By Providers
8.2.6.3.2.2. By Income Category
8.2.6.3.2.3. By Size of Unit
8.2.6.3.2.4. By Location
8.2.6.3.2.5. By Population
9. Europe Affordable Housing Market Outlook
9.1. Market Size & Forecast
9.1.1. By Value
9.2. Market Share & Forecast
9.2.1. By Providers
9.2.2. By Income Category
9.2.3. By Size of Unit
9.2.4. By Location
9.2.5. By Population
9.2.6. By Country
9.2.6.1. Germany Affordable Housing Market Outlook
9.2.6.1.1. Market Size & Forecast
9.2.6.1.1.1. By Value
9.2.6.1.2. Market Share & Forecast
9.2.6.1.2.1. By Providers
9.2.6.1.2.2. By Income Category
9.2.6.1.2.3. By Size of Unit
9.2.6.1.2.4. By Location
9.2.6.1.2.5. By Population
9.2.6.2. France Affordable Housing Market Outlook
9.2.6.2.1. Market Size & Forecast
9.2.6.2.1.1. By Value
9.2.6.2.2. Market Share & Forecast
9.2.6.2.2.1. By Providers
9.2.6.2.2.2. By Income Category
9.2.6.2.2.3. By Size of Unit
9.2.6.2.2.4. By Location
9.2.6.2.2.5. By Population
9.2.6.3. United Kingdom Affordable Housing Market Outlook
9.2.6.3.1. Market Size & Forecast
9.2.6.3.1.1. By Value
9.2.6.3.2. Market Share & Forecast
9.2.6.3.2.1. By Type
9.2.6.3.2.2. By Ownership
9.2.6.3.2.3. By Infrastructure
9.2.6.3.2.4. By End User Industry
9.2.6.4. Italy Affordable Housing Market Outlook
9.2.6.4.1. Market Size & Forecast
9.2.6.4.1.1. By Value
9.2.6.4.2. Market Share & Forecast
9.2.6.4.2.1. By Providers
9.2.6.4.2.2. By Income Category
9.2.6.4.2.3. By Size of Unit
9.2.6.4.2.4. By Location
9.2.6.4.2.5. By Population
9.2.6.5. Spain Affordable Housing Market Outlook
9.2.6.5.1. Market Size & Forecast
9.2.6.5.1.1. By Value
9.2.6.5.2. Market Share & Forecast
9.2.6.5.2.1. By Providers
9.2.6.5.2.2. By Income Category
9.2.6.5.2.3. By Size of Unit
9.2.6.5.2.4. By Location
9.2.6.5.2.5. By Population
10. South America Affordable Housing Market Outlook
10.1. Market Size & Forecast
10.1.1. By Value
10.2. Market Share & Forecast
10.2.1. By Providers
10.2.2. By Income Category
10.2.3. By Size of Unit
10.2.4. By Location
10.2.5. By Population
10.2.6. By Country
10.2.6.1. Brazil Affordable Housing Market Outlook
10.2.6.1.1. Market Size & Forecast
10.2.6.1.1.1. By Value
10.2.6.1.2. Market Share & Forecast
10.2.6.1.2.1. By Providers
10.2.6.1.2.2. By Income Category
10.2.6.1.2.3. By Size of Unit
10.2.6.1.2.4. By Location
10.2.6.1.2.5. By Population
10.2.6.2. Colombia Affordable Housing Market Outlook
10.2.6.2.1. Market Size & Forecast
10.2.6.2.1.1. By Value
10.2.6.2.2. Market Share & Forecast
10.2.6.2.2.1. By Providers
10.2.6.2.2.2. By Income Category
10.2.6.2.2.3. By Size of Unit
10.2.6.2.2.4. By Location
10.2.6.2.2.5. By Population
10.2.6.3. Argentina Affordable Housing Market Outlook
10.2.6.3.1. Market Size & Forecast
10.2.6.3.1.1. By Value
10.2.6.3.2. Market Share & Forecast
10.2.6.3.2.1. By Providers
10.2.6.3.2.2. By Income Category
10.2.6.3.2.3. By Size of Unit
10.2.6.3.2.4. By Location
10.2.6.3.2.5. By Population
11. Middle East & Africa Affordable Housing Market Outlook
11.1. Market Size & Forecast
11.1.1. By Value
11.2. Market Share & Forecast
11.2.1. By Providers
11.2.2. By Income Category
11.2.3. By Size of Unit
11.2.4. By Location
11.2.5. By Population
11.2.6. By Country
11.2.6.1. Saudi Arabia Affordable Housing Market Outlook
11.2.6.1.1. Market Size & Forecast
11.2.6.1.1.1. By Value
11.2.6.1.2. Market Share & Forecast
11.2.6.1.2.1. By Providers
11.2.6.1.2.2. By Income Category
11.2.6.1.2.3. By Size of Unit
11.2.6.1.2.4. By Location
11.2.6.1.2.5. By Population
11.2.6.2. UAE Affordable Housing Market Outlook
11.2.6.2.1. Market Size & Forecast
11.2.6.2.1.1. By Value
11.2.6.2.2. Market Share & Forecast
11.2.6.2.2.1. By Providers
11.2.6.2.2.2. By Income Category
11.2.6.2.2.3. By Size of Unit
11.2.6.2.2.4. By Location
11.2.6.2.2.5. By Population
11.2.6.3. South Africa Affordable Housing Market Outlook
11.2.6.3.1. Market Size & Forecast
11.2.6.3.1.1. By Value
11.2.6.3.2. Market Share & Forecast
11.2.6.3.2.1. By Providers
11.2.6.3.2.2. By Income Category
11.2.6.3.2.3. By Size of Unit
11.2.6.3.2.4. By Location
11.2.6.3.2.5. By Population
12. Asia Pacific Affordable Housing Market Outlook
12.1. Market Size & Forecast
12.1.1. By Value
12.2. Market Share & Forecast
12.2.1. By Providers
12.2.2. By Income Category
12.2.3. By Size of Unit
12.2.4. By Location
12.2.5. By Population
12.2.6. By Country
12.2.6.1. China Affordable Housing Market Outlook
12.2.6.1.1. Market Size & Forecast
12.2.6.1.1.1. By Value
12.2.6.1.2. Market Share & Forecast
12.2.6.1.2.1. By Providers
12.2.6.1.2.2. By Income Category
12.2.6.1.2.3. By Size of Unit
12.2.6.1.2.4. By Location
12.2.6.1.2.5. By Population
12.2.6.2. India Affordable Housing Market Outlook
12.2.6.2.1. Market Size & Forecast
12.2.6.2.1.1. By Value
12.2.6.2.2. Market Share & Forecast
12.2.6.2.2.1. By Providers
12.2.6.2.2.2. By Income Category
12.2.6.2.2.3. By Size of Unit
12.2.6.2.2.4. By Location
12.2.6.2.2.5. By Population
12.2.6.3. Japan Affordable Housing Market Outlook
12.2.6.3.1. Market Size & Forecast
12.2.6.3.1.1. By Value
12.2.6.3.2. Market Share & Forecast
12.2.6.3.2.1. By Providers
12.2.6.3.2.2. By Income Category
12.2.6.3.2.3. By Size of Unit
12.2.6.3.2.4. By Location
12.2.6.3.2.5. By Population
12.2.6.4. South Korea Affordable Housing Market Outlook
12.2.6.4.1. Market Size & Forecast
12.2.6.4.1.1. By Value
12.2.6.4.2. Market Share & Forecast
12.2.6.4.2.1. By Providers
12.2.6.4.2.2. By Income Category
12.2.6.4.2.3. By Size of Unit
12.2.6.4.2.4. By Location
12.2.6.4.2.5. By Population
12.2.6.5. Australia Affordable Housing Market Outlook
12.2.6.5.1. Market Size & Forecast
12.2.6.5.1.1. By Value
12.2.6.5.2. Market Share & Forecast
12.2.6.5.2.1. By Providers
12.2.6.5.2.2. By Income Category
12.2.6.5.2.3. By Size of Unit
12.2.6.5.2.4. By Location
12.2.6.5.2.5. By Population
13. Market Dynamics
13.1. Drivers
13.2. Challenges
14. Market Trends and Developments
15. Company Profiles
15.1. Prologis Inc
15.1.1. Business Overview
15.1.2. Key Revenue and Financials
15.1.3. Recent Developments
15.1.4. Key Personnel
15.1.5. Key Product/Services Offered
15.2. IndoSpace
15.2.1. Business Overview
15.2.2. Key Revenue and Financials
15.2.3. Recent Developments
15.2.4. Key Personnel
15.2.5. Key Product/Services Offered
15.3. ESR Group
15.3.1. Business Overview
15.3.2. Key Revenue and Financials
15.3.3. Recent Developments
15.3.4. Key Personnel
15.3.5. Key Product/Services Offered
15.4. Mapletree Investments Pte Ltd,
15.4.1. Key Revenue and Financials
15.4.2. Recent Developments
15.4.3. Key Personnel
15.4.4. Key Product/Services Offered
15.5. A.P. Moller-Maersk Group
15.5.1. Business Overview
15.5.2. Key Revenue and Financials
15.5.3. Recent Developments
15.5.4. Key Personnel
15.5.5. Key Product/Services Offered
15.6. Kuehne + Nagel Management AG
15.6.1. Business Overview
15.6.2. Key Revenue and Financials
15.6.3. Recent Developments
15.6.4. Key Personnel
15.6.5. Key Product/Services Offered
15.7. CEVA Logistics SA
15.7.1. Business Overview
15.7.2. Key Revenue and Financials
15.7.3. Recent Developments
15.7.4. Key Personnel
15.7.5. Key Product/Services Offered
15.8. Nippon Express
15.8.1. Business Overview
15.8.2. Key Revenue and Financials
15.8.3. Recent Developments
15.8.4. Key Personnel
15.8.5. Key Product/Services Offered
15.9. Genco Distribution System Inc
15.9.1. Business Overview
15.9.2. Key Revenue and Financials
15.9.3. Recent Developments
15.9.4. Key Personnel
15.9.5. Key Product/Services Offered
16. Strategic Recommendations
About Us & Disclaimer

 

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Summary

Global Affordable Housing Market was valued at USD 210.41 Billion in 2022 and is anticipated to project robust growth in the forecast period with a CAGR of 8.78% through 2028.
Affordable housing refers to residential properties or dwellings that are reasonably priced and within financial reach of a significant portion of a given population, typically those with moderate to low incomes. The primary objective of affordable housing is to ensure that individuals and families can secure safe, decent, and stable places to live without experiencing excessive financial strain.
Key characteristics of affordable housing include:
Cost Accessibility: Affordable housing units are designed to be affordable for individuals or families with incomes that fall below the median for a specific area. The cost of these units is typically set at a percentage of the household's income to ensure affordability.
Government or Subsidy Support: Often, affordable housing is made possible through government subsidies, incentives, or partnerships with developers. These initiatives aim to bridge the gap between market-rate housing costs and what lower-income individuals can afford.
Quality and Safety Standards: Affordable housing must meet minimum quality and safety standards to ensure that residents have access to habitable and secure living spaces.
Long-term Affordability: Affordable housing projects often have mechanisms in place to maintain their affordability over the long term, preventing rent or mortgage costs from escalating beyond what low and moderate-income households can manage.
Inclusivity: Affordable housing is designed to be inclusive, accommodating individuals and families from diverse backgrounds and income levels, fostering economic and social diversity within communities.
Affordable housing plays a critical role in addressing homelessness, reducing housing inequality, and promoting economic stability. It contributes to better living conditions, improved educational outcomes, and increased overall well-being for those who might otherwise struggle to secure adequate housing in a competitive real estate market.
Key Market Drivers
Urbanization and Population Growth
Urbanization and population growth are significant drivers of the global affordable housing market. As the world's population continues to expand, more people are moving to cities in search of economic opportunities, better living conditions, and improved access to amenities and services. This rapid urbanization places immense pressure on housing markets, leading to increased demand for affordable housing options. In many urban areas, the demand for housing far outpaces the supply, causing housing prices to soar, making it challenging for low and middle-income individuals and families to find affordable homes. Governments and private developers are increasingly recognizing this trend, which drives initiatives and investments in affordable housing projects to accommodate the growing urban population.
Government Initiatives and Policies
Government initiatives and policies aimed at addressing housing affordability are crucial drivers of the global affordable housing market. Many governments worldwide are actively engaged in programs designed to promote affordable housing development. These initiatives include subsidies, tax incentives, and regulatory reforms that encourage the construction of affordable homes. For instance, governments may offer financial incentives to developers who build affordable housing units or provide direct subsidies to low-income individuals and families to help them access housing. In some cases, zoning and land use regulations are modified to facilitate the construction of affordable housing projects. These policy-driven efforts play a pivotal role in expanding the availability of affordable housing options.
Housing Finance Innovations
Innovations in housing finance contribute significantly to the growth of the global affordable housing market. Access to affordable financing options is a key factor in enabling individuals and families to purchase or rent homes. The development of innovative financial products and services tailored to the needs of low and middle-income households has made homeownership and affordable rental housing more attainable. Microfinance, community-based lending, and housing cooperatives are examples of such innovations. Additionally, the rise of financial technology (FinTech) companies has led to the creation of digital platforms that simplify the mortgage application process and offer competitive interest rates. These advancements in housing finance expand access to affordable housing opportunities.
Sustainable Building Practices
Sustainable building practices are emerging as a driver of the global affordable housing market. As concerns about climate change and environmental sustainability grow, there is a growing emphasis on constructing affordable housing that is energy-efficient, environmentally friendly, and cost-effective to maintain. Builders are increasingly using green building materials and energy-efficient technologies to reduce the long-term operating costs of affordable housing units. This not only benefits residents by lowering utility bills but also reduces the carbon footprint of these structures. Government incentives and certification programs, such as LEED (Leadership in Energy and Environmental Design), further encourage the adoption of sustainable building practices in the affordable housing sector.
Public-Private Partnerships (PPPs)
Public-private partnerships (PPPs) are a driving force in the global affordable housing market. These collaborations between governments and private sector entities leverage the strengths of both sectors to increase the supply of affordable housing. PPPs often involve the development of mixed-income housing projects, where a portion of the units is reserved for low and middle-income residents. These partnerships allow governments to access private sector expertise, funding, and resources, while private developers benefit from government support and incentives. PPPs have proven successful in numerous regions, helping bridge the affordability gap by delivering quality housing options to a wider range of income groups.
Technological Advancements in Construction
Technological advancements in construction methods and materials are driving innovation in the global affordable housing market. New construction technologies, such as 3D printing, modular construction, and prefabrication, are revolutionizing the speed and cost-effectiveness of building affordable housing units. These technologies enable faster construction times and reduced labor costs, making affordable housing more economically viable. Additionally, advancements in building materials, such as lightweight and durable alternatives, contribute to cost savings and the overall quality of affordable housing. The integration of smart home technologies further enhances the value and appeal of affordable housing units, making them more attractive to potential residents.
In summary, the global affordable housing market is influenced by a combination of demographic shifts, government policies, financial innovations, sustainability efforts, public-private partnerships, and technological advancements. These drivers collectively contribute to the ongoing growth and development of affordable housing options worldwide, addressing the critical need for accessible and reasonably priced housing for diverse populations.
Government Policies are Likely to Propel the Market
Subsidies and Grants for Affordable Housing
Subsidies and grants are fundamental government policies aimed at promoting affordable housing. These programs provide financial assistance to developers and low-income individuals or families to make housing more affordable. Developers can receive subsidies to offset construction costs for affordable housing projects, allowing them to offer lower rents or sale prices. Meanwhile, low-income households may receive grants or subsidies to reduce their housing expenses, making homeownership or rental more feasible. These government policies play a crucial role in bridging the affordability gap, ensuring that housing remains accessible to a broader spectrum of the population.
Incentives for Affordable Housing Development
Governments incentivize the construction of affordable housing through various means. Tax incentives, such as tax credits or exemptions, encourage developers to invest in affordable housing projects. These incentives can offset the costs associated with building affordable units and stimulate private sector involvement. Additionally, regulatory incentives, like streamlined permitting processes or density bonuses, can reduce development barriers and encourage the creation of more affordable housing units. Governments often collaborate with developers to define criteria for receiving these incentives, ensuring that affordable housing goals are met.
Affordable Housing Zoning and Land Use Regulations
Zoning and land use regulations play a pivotal role in shaping the availability of affordable housing. Government policies can facilitate the development of affordable housing by allowing for higher-density housing in certain areas, rezoning land for mixed-income housing, or simplifying land use approvals for affordable projects. These policies promote a more equitable distribution of housing options within communities, preventing the concentration of poverty in specific areas and fostering socio-economic diversity.
Rent Control and Rent Stabilization
Rent control and rent stabilization are government policies designed to protect tenants from excessive rent increases. Rent control sets maximum rent levels that landlords can charge, while rent stabilization limits the annual rent increase a landlord can impose on tenants. These policies are often implemented in high-cost urban areas to prevent the displacement of long-term residents due to skyrocketing rents. While they aim to make housing more affordable for tenants, they can also impact landlords' returns and may require balancing tenant protection with incentives for property maintenance and development.
Inclusionary Housing Requirements
Inclusionary housing policies mandate that a certain percentage of units in new residential developments be designated as affordable. Developers are typically required to include these affordable units as part of their projects or contribute to an affordable housing fund. These policies ensure that affordable housing is integrated into new developments, contributing to socio-economic diversity and mitigating housing shortages. However, they can also pose challenges to developers in terms of project feasibility and profitability.
Housing Vouchers and Rental Assistance Programs
Housing vouchers and rental assistance programs are government policies designed to help low-income individuals and families afford housing in the private rental market. These programs provide direct financial aid to eligible households, allowing them to choose suitable housing units while paying a reduced portion of their income toward rent. By providing subsidies directly to tenants, these policies empower individuals and families to seek housing in areas of their choice, promoting housing stability and reducing homelessness.
In conclusion, government policies in the global affordable housing market encompass a wide range of initiatives, including subsidies, incentives, zoning regulations, rent controls, inclusionary housing requirements, and rental assistance programs. These policies aim to address the housing affordability crisis by supporting both the supply and demand sides of the housing market, ultimately striving to ensure that safe and affordable housing is accessible to all segments of society.
Key Market Challenges
Rapid Urbanization and Population Growth
One of the foremost challenges facing the global affordable housing market is the rapid pace of urbanization and population growth. As more people migrate from rural to urban areas in search of better economic prospects and improved living standards, cities around the world are experiencing unprecedented growth. This demographic shift exerts immense pressure on urban housing markets, driving up demand for housing units. The scale of this challenge is significant. According to the United Nations, the global urban population is expected to reach 68% by 2050, up from 55% in 2018. This translates to an additional 2.5 billion urban residents over the next three decades, primarily in developing countries. As urban areas expand, the demand for affordable housing intensifies, leading to rising property prices and rents. The consequences of this urbanization challenge are far-reaching. Low and middle-income households often find themselves priced out of housing markets, struggling to secure affordable homes near employment centers and essential services. Overcrowding, informal settlements, and homelessness become more prevalent as a result. This not only contributes to social inequality but also strains urban infrastructure and services. Governments, developers, and urban planners must grapple with the complexities of accommodating this growing urban population while ensuring that housing remains affordable. Innovative solutions, including sustainable urban planning, public-private partnerships, and the development of affordable housing in peri-urban areas, are critical to addressing this challenge.
Limited Access to Financing for Affordable Housing
Access to financing for affordable housing is a pervasive challenge in the global market. Many low and middle-income individuals and families lack the financial resources and creditworthiness to secure affordable housing through traditional mortgage or rental channels. This access gap creates barriers to homeownership and quality rental housing, perpetuating the cycle of housing instability.
Several factors contribute to this challenge:
Credit Constraints: Low-income individuals often have limited access to formal credit markets. Lenders may perceive them as high-risk borrowers, making it difficult for them to secure mortgage loans at favorable terms.
Insufficient Savings: Many potential homebuyers struggle to amass the necessary down payments and closing costs required for homeownership, especially in high-cost urban areas.
Limited Rental Assistance: Rental assistance programs and housing vouchers, which can alleviate the financial burden of renting, are often oversubscribed, leaving many eligible individuals and families on waitlists or without assistance.
Lack of Affordable Financing Products: Financial institutions may not offer suitable and affordable loan products tailored to the needs of low and middle-income homebuyers or developers seeking to build affordable housing.
Regulatory Barriers: Stringent lending regulations and high transaction costs can further deter affordable housing financing.
Addressing the limited access to financing for affordable housing is essential to expanding housing options for vulnerable populations and reducing housing inequality. Governments and financial institutions must collaborate to develop innovative financing solutions, such as microfinance, community land trusts, and housing cooperatives, which can empower low and middle-income individuals and families to access safe and affordable housing. Additionally, measures like rental subsidies and interest rate subsidies can help bridge the affordability gap for renters and buyers alike.

In conclusion, the global affordable housing market faces substantial challenges driven by rapid urbanization and population growth, as well as limited access to financing for housing. These challenges require coordinated efforts from governments, the private sector, and civil society to develop innovative and sustainable solutions that ensure housing remains accessible and affordable for all.
Segmental Insights
Metro Insights
The metro segment had the largest market share in 2022 and is expected to dominate the market during the forecast period. Metro location analysis for the global affordable housing market involves assessing various metropolitan areas around the world to determine their suitability for affordable housing development. Several factors come into play when evaluating metro locations for affordable housing initiatives.
Demand and Population Growth: Evaluate the current population and projected population growth in the metro area. High population growth often indicates increased demand for housing.
Economic Conditions: Analyze the local job market, income levels, and employment opportunities. Areas with stable or growing economies are more likely to support affordable housing initiatives.
Housing Affordability Gap: Determine the gap between the average housing costs (rent or mortgage) and the income levels of residents. A larger affordability gap suggests a greater need for affordable housing.
Land Availability and Costs: Assess the availability of suitable land for housing development and the cost of land acquisition. Lower land costs can make affordable housing projects more feasible.
Government Policies and Incentives: Research the local and national government's policies and incentives for affordable housing development. Some governments offer tax breaks, subsidies, or streamlined permitting processes.
Infrastructure and Transportation: Consider the availability and quality of infrastructure, including roads, public transportation, and utilities. Good transportation options can make suburban or peri-urban areas viable for affordable housing.
Government Insights
The Government segment had the largest market share in 2022 and is expected to dominate the market during the forecast period. Governments across the world allocate substantial funds to support affordable housing projects. These funds are often used to provide subsidies, grants, and low-interest loans to developers and homebuyers. The level of government funding varies from country to country, with some nations investing heavily in affordable housing, while others may allocate fewer resources. Governments implement regulations and policies that govern the construction, financing, and management of affordable housing. These regulations ensure that affordable housing meets certain quality standards and remains affordable for the target population. They also dictate income limits for eligibility and other criteria for affordable housing programs. Many governments offer tax incentives to encourage private developers to invest in affordable housing. These incentives may include tax credits, exemptions, or deductions for developers who commit to building a certain number of affordable housing units. Governments often collaborate with private sector entities to address the affordable housing shortage. Public-Private Partnerships (PPPs) can be a powerful tool for delivering affordable housing projects efficiently. Governments may provide land or funding, while private developers bring expertise and resources to the table. In some countries, governments subsidize interest rates on home loans for low-income individuals or families. This makes homeownership more affordable by reducing the cost of borrowing. Government land policies can have a significant impact on the availability of affordable housing. Some governments reserve land specifically for affordable housing developments, while others may provide land at reduced costs to developers who commit to building affordable units. Governments are increasingly emphasizing the importance of energy-efficient and sustainable affordable housing. They may offer incentives or grants to developers who incorporate green building practices and technologies into their projects.
Regional Insights
The Asia Pacific region is the largest market for affordable housing, accounting for more than 50% of the global market. The demand for affordable housing in the region is driven by rapid urbanization, the growing middle class, and the rising income inequality.
North America is the second largest market for affordable housing, accounting for about 25% of the global market. The demand for affordable housing in the region is driven by the rising cost of housing, the growing number of millennials, and the increasing number of single-parent households.
Europe is the third largest market for affordable housing, accounting for about 15% of the global market. The demand for affordable housing in the region is driven by the aging population, the rising cost of housing, and the lack of affordable housing options in many areas.
Key Market Players
Dominium
Related Group
LDG Development
Tata Projects
Pennrose
The NRP Group
Prestige Group
Skanska AB
Jonathan Rose Companies LLC
Equity Residential

Report Scope:
In this report, the Global Affordable Housing Market has been segmented into the following categories, in addition to the industry trends which have also been detailed below:
• Affordable Housing Market, By Providers:
o Government
o Private Builders
o Public-Private Partnership
• Affordable Housing Market, By Income Category:
o EWS
o LIG
o MIG
• Affordable Housing Market, By Size of Unit:
o Up to 400 square feet
o 400-800 square feet
o Above 800 square feet
• Affordable Housing Market, By Location:
o Metro
o Non-Metro
• Affordable Housing Market, By Population:
o Slum Population
o Non-Slum Population
• Affordable Housing Market, By Region:
o North America
o Europe
o South America
o Middle East & Africa
o Asia Pacific
Competitive Landscape
Company Profiles: Detailed analysis of the major companies present in the Global Affordable Housing market.
Available Customizations:
Tech Sci Research offers customizations according to a company's specific needs. The following customization options are available for the report:
Company Information
• Detailed analysis and profiling of additional market players (up to five).



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Table of Contents

1. Product Overview
1.1. Market Definition
1.2. Scope of the Market
1.2.1. Markets Covered
1.2.2. Years Considered for Study
1.2.3. Key Market Segmentations
2. Research Methodology
2.1. Baseline Methodology
2.2. Key Industry Partners
2.3. Major Association and Secondary Sources
2.4. Forecasting Methodology
2.5. Data Triangulation & Validation
2.6. Assumptions and Limitations
3. Executive Summary
4. Impact of COVID-19 on Global Affordable Housing Market
5. Voice of Customer
6. Global Affordable Housing Market Overview
7. Global Affordable Housing Market Outlook
7.1. Market Size & Forecast
7.1.1. By Value
7.2. Market Share & Forecast
7.2.1. By Providers (Government, Private Builders, Public-Private Partnership),
7.2.2. By Income Category (EWS, LIG, MIG)
7.2.3. By Size of Unit (Up to 400 square feet, 400-800 square feet, Above 800 square feet)
7.2.4. By Location (Metro, Non-Metro)
7.2.5. By Population (Slum Population, Non-Slum Population)
7.2.6. By Region (North America, Europe, South America, Middle East & Africa, Asia Pacific)
7.3. By Company (2022)
7.4. Market Map
8. North America Affordable Housing Market Outlook
8.1. Market Size & Forecast
8.1.1. By Value
8.2. Market Share & Forecast
8.2.1. By Providers
8.2.2. By Income Category
8.2.3. By Size of Unit
8.2.4. By Location
8.2.5. By Population
8.2.6. By Country
8.2.6.1. United States Affordable Housing Market Outlook
8.2.6.1.1. Market Size & Forecast
8.2.6.1.1.1. By Value
8.2.6.1.2. Market Share & Forecast
8.2.6.1.2.1. By Providers
8.2.6.1.2.2. By Income Category
8.2.6.1.2.3. By Size of Unit
8.2.6.1.2.4. By Location
8.2.6.1.2.5. By Population
8.2.6.2. Canada Affordable Housing Market Outlook
8.2.6.2.1. Market Size & Forecast
8.2.6.2.1.1. By Value
8.2.6.2.2. Market Share & Forecast
8.2.6.2.2.1. By Providers
8.2.6.2.2.2. By Income Category
8.2.6.2.2.3. By Size of Unit
8.2.6.2.2.4. By Location
8.2.6.2.2.5. By Population
8.2.6.3. Mexico Affordable Housing Market Outlook
8.2.6.3.1. Market Size & Forecast
8.2.6.3.1.1. By Value
8.2.6.3.2. Market Share & Forecast
8.2.6.3.2.1. By Providers
8.2.6.3.2.2. By Income Category
8.2.6.3.2.3. By Size of Unit
8.2.6.3.2.4. By Location
8.2.6.3.2.5. By Population
9. Europe Affordable Housing Market Outlook
9.1. Market Size & Forecast
9.1.1. By Value
9.2. Market Share & Forecast
9.2.1. By Providers
9.2.2. By Income Category
9.2.3. By Size of Unit
9.2.4. By Location
9.2.5. By Population
9.2.6. By Country
9.2.6.1. Germany Affordable Housing Market Outlook
9.2.6.1.1. Market Size & Forecast
9.2.6.1.1.1. By Value
9.2.6.1.2. Market Share & Forecast
9.2.6.1.2.1. By Providers
9.2.6.1.2.2. By Income Category
9.2.6.1.2.3. By Size of Unit
9.2.6.1.2.4. By Location
9.2.6.1.2.5. By Population
9.2.6.2. France Affordable Housing Market Outlook
9.2.6.2.1. Market Size & Forecast
9.2.6.2.1.1. By Value
9.2.6.2.2. Market Share & Forecast
9.2.6.2.2.1. By Providers
9.2.6.2.2.2. By Income Category
9.2.6.2.2.3. By Size of Unit
9.2.6.2.2.4. By Location
9.2.6.2.2.5. By Population
9.2.6.3. United Kingdom Affordable Housing Market Outlook
9.2.6.3.1. Market Size & Forecast
9.2.6.3.1.1. By Value
9.2.6.3.2. Market Share & Forecast
9.2.6.3.2.1. By Type
9.2.6.3.2.2. By Ownership
9.2.6.3.2.3. By Infrastructure
9.2.6.3.2.4. By End User Industry
9.2.6.4. Italy Affordable Housing Market Outlook
9.2.6.4.1. Market Size & Forecast
9.2.6.4.1.1. By Value
9.2.6.4.2. Market Share & Forecast
9.2.6.4.2.1. By Providers
9.2.6.4.2.2. By Income Category
9.2.6.4.2.3. By Size of Unit
9.2.6.4.2.4. By Location
9.2.6.4.2.5. By Population
9.2.6.5. Spain Affordable Housing Market Outlook
9.2.6.5.1. Market Size & Forecast
9.2.6.5.1.1. By Value
9.2.6.5.2. Market Share & Forecast
9.2.6.5.2.1. By Providers
9.2.6.5.2.2. By Income Category
9.2.6.5.2.3. By Size of Unit
9.2.6.5.2.4. By Location
9.2.6.5.2.5. By Population
10. South America Affordable Housing Market Outlook
10.1. Market Size & Forecast
10.1.1. By Value
10.2. Market Share & Forecast
10.2.1. By Providers
10.2.2. By Income Category
10.2.3. By Size of Unit
10.2.4. By Location
10.2.5. By Population
10.2.6. By Country
10.2.6.1. Brazil Affordable Housing Market Outlook
10.2.6.1.1. Market Size & Forecast
10.2.6.1.1.1. By Value
10.2.6.1.2. Market Share & Forecast
10.2.6.1.2.1. By Providers
10.2.6.1.2.2. By Income Category
10.2.6.1.2.3. By Size of Unit
10.2.6.1.2.4. By Location
10.2.6.1.2.5. By Population
10.2.6.2. Colombia Affordable Housing Market Outlook
10.2.6.2.1. Market Size & Forecast
10.2.6.2.1.1. By Value
10.2.6.2.2. Market Share & Forecast
10.2.6.2.2.1. By Providers
10.2.6.2.2.2. By Income Category
10.2.6.2.2.3. By Size of Unit
10.2.6.2.2.4. By Location
10.2.6.2.2.5. By Population
10.2.6.3. Argentina Affordable Housing Market Outlook
10.2.6.3.1. Market Size & Forecast
10.2.6.3.1.1. By Value
10.2.6.3.2. Market Share & Forecast
10.2.6.3.2.1. By Providers
10.2.6.3.2.2. By Income Category
10.2.6.3.2.3. By Size of Unit
10.2.6.3.2.4. By Location
10.2.6.3.2.5. By Population
11. Middle East & Africa Affordable Housing Market Outlook
11.1. Market Size & Forecast
11.1.1. By Value
11.2. Market Share & Forecast
11.2.1. By Providers
11.2.2. By Income Category
11.2.3. By Size of Unit
11.2.4. By Location
11.2.5. By Population
11.2.6. By Country
11.2.6.1. Saudi Arabia Affordable Housing Market Outlook
11.2.6.1.1. Market Size & Forecast
11.2.6.1.1.1. By Value
11.2.6.1.2. Market Share & Forecast
11.2.6.1.2.1. By Providers
11.2.6.1.2.2. By Income Category
11.2.6.1.2.3. By Size of Unit
11.2.6.1.2.4. By Location
11.2.6.1.2.5. By Population
11.2.6.2. UAE Affordable Housing Market Outlook
11.2.6.2.1. Market Size & Forecast
11.2.6.2.1.1. By Value
11.2.6.2.2. Market Share & Forecast
11.2.6.2.2.1. By Providers
11.2.6.2.2.2. By Income Category
11.2.6.2.2.3. By Size of Unit
11.2.6.2.2.4. By Location
11.2.6.2.2.5. By Population
11.2.6.3. South Africa Affordable Housing Market Outlook
11.2.6.3.1. Market Size & Forecast
11.2.6.3.1.1. By Value
11.2.6.3.2. Market Share & Forecast
11.2.6.3.2.1. By Providers
11.2.6.3.2.2. By Income Category
11.2.6.3.2.3. By Size of Unit
11.2.6.3.2.4. By Location
11.2.6.3.2.5. By Population
12. Asia Pacific Affordable Housing Market Outlook
12.1. Market Size & Forecast
12.1.1. By Value
12.2. Market Share & Forecast
12.2.1. By Providers
12.2.2. By Income Category
12.2.3. By Size of Unit
12.2.4. By Location
12.2.5. By Population
12.2.6. By Country
12.2.6.1. China Affordable Housing Market Outlook
12.2.6.1.1. Market Size & Forecast
12.2.6.1.1.1. By Value
12.2.6.1.2. Market Share & Forecast
12.2.6.1.2.1. By Providers
12.2.6.1.2.2. By Income Category
12.2.6.1.2.3. By Size of Unit
12.2.6.1.2.4. By Location
12.2.6.1.2.5. By Population
12.2.6.2. India Affordable Housing Market Outlook
12.2.6.2.1. Market Size & Forecast
12.2.6.2.1.1. By Value
12.2.6.2.2. Market Share & Forecast
12.2.6.2.2.1. By Providers
12.2.6.2.2.2. By Income Category
12.2.6.2.2.3. By Size of Unit
12.2.6.2.2.4. By Location
12.2.6.2.2.5. By Population
12.2.6.3. Japan Affordable Housing Market Outlook
12.2.6.3.1. Market Size & Forecast
12.2.6.3.1.1. By Value
12.2.6.3.2. Market Share & Forecast
12.2.6.3.2.1. By Providers
12.2.6.3.2.2. By Income Category
12.2.6.3.2.3. By Size of Unit
12.2.6.3.2.4. By Location
12.2.6.3.2.5. By Population
12.2.6.4. South Korea Affordable Housing Market Outlook
12.2.6.4.1. Market Size & Forecast
12.2.6.4.1.1. By Value
12.2.6.4.2. Market Share & Forecast
12.2.6.4.2.1. By Providers
12.2.6.4.2.2. By Income Category
12.2.6.4.2.3. By Size of Unit
12.2.6.4.2.4. By Location
12.2.6.4.2.5. By Population
12.2.6.5. Australia Affordable Housing Market Outlook
12.2.6.5.1. Market Size & Forecast
12.2.6.5.1.1. By Value
12.2.6.5.2. Market Share & Forecast
12.2.6.5.2.1. By Providers
12.2.6.5.2.2. By Income Category
12.2.6.5.2.3. By Size of Unit
12.2.6.5.2.4. By Location
12.2.6.5.2.5. By Population
13. Market Dynamics
13.1. Drivers
13.2. Challenges
14. Market Trends and Developments
15. Company Profiles
15.1. Prologis Inc
15.1.1. Business Overview
15.1.2. Key Revenue and Financials
15.1.3. Recent Developments
15.1.4. Key Personnel
15.1.5. Key Product/Services Offered
15.2. IndoSpace
15.2.1. Business Overview
15.2.2. Key Revenue and Financials
15.2.3. Recent Developments
15.2.4. Key Personnel
15.2.5. Key Product/Services Offered
15.3. ESR Group
15.3.1. Business Overview
15.3.2. Key Revenue and Financials
15.3.3. Recent Developments
15.3.4. Key Personnel
15.3.5. Key Product/Services Offered
15.4. Mapletree Investments Pte Ltd,
15.4.1. Key Revenue and Financials
15.4.2. Recent Developments
15.4.3. Key Personnel
15.4.4. Key Product/Services Offered
15.5. A.P. Moller-Maersk Group
15.5.1. Business Overview
15.5.2. Key Revenue and Financials
15.5.3. Recent Developments
15.5.4. Key Personnel
15.5.5. Key Product/Services Offered
15.6. Kuehne + Nagel Management AG
15.6.1. Business Overview
15.6.2. Key Revenue and Financials
15.6.3. Recent Developments
15.6.4. Key Personnel
15.6.5. Key Product/Services Offered
15.7. CEVA Logistics SA
15.7.1. Business Overview
15.7.2. Key Revenue and Financials
15.7.3. Recent Developments
15.7.4. Key Personnel
15.7.5. Key Product/Services Offered
15.8. Nippon Express
15.8.1. Business Overview
15.8.2. Key Revenue and Financials
15.8.3. Recent Developments
15.8.4. Key Personnel
15.8.5. Key Product/Services Offered
15.9. Genco Distribution System Inc
15.9.1. Business Overview
15.9.2. Key Revenue and Financials
15.9.3. Recent Developments
15.9.4. Key Personnel
15.9.5. Key Product/Services Offered
16. Strategic Recommendations
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