インドのハーブサプリメント市場:製品別(モリンガ、アシュワガンダ、エキナセア、亜麻仁、ウコン、ショウガ、高麗人参、その他)、形態別(錠剤、カプセル、ソフトジェル、液体、粉末・顆粒)、用途別(免疫、一般健康、エネルギー・体重管理、骨・関節の健康、その他)、流通チャネル別(薬局・ドラッグストア、オンライン、スーパーマーケット・ハイパーマーケット、その他)、エンドユーザー別(成人、老人、妊婦、小児、乳幼児)、地域別、競争、予測、機会、2018-2028FIndia Herbal Supplements Market, By Product (Moringa, Ashwagandha, Echinacea, Flaxseeds, Turmeric, Ginger, Ginseng, and Others), By Form (Tablets, Capsules, Soft Gels, Liquid, Powder & Granules), By Application (Immunity, General Health, Energy & Weight Management, Bone & Joint Health, and Others), By Distribution Channel (Pharmacies and Drug Stores, Online, Supermarkets and Hypermarkets, and Others), By End User (Adult, Geriatric, Pregnant Females, Children, Infants), By Region, Competition, Forecast & Opportunities, 2018-2028F インドのハーブサプリメント市場は、健康意識の高まり、可処分所得の増加、ライフスタイルの変化、生活習慣病の有病率の増加など様々な要因から、2028年の予測期間中に著しい成長率が見込まれている。 ハーブサ... もっと見る
サマリーインドのハーブサプリメント市場は、健康意識の高まり、可処分所得の増加、ライフスタイルの変化、生活習慣病の有病率の増加など様々な要因から、2028年の予測期間中に著しい成長率が見込まれている。ハーブサプリメントは、様々な健康状態の治療や予防に使用される植物由来の製品である。サプリメントの種類、摂取量、品質によって、体にさまざまな効果をもたらします。ハーブサプリメントの中には、炎症を抑えたり、消化を良くしたり、免疫力を高めたりと、有益な効果をもたらすものもあります。国民健康調査によると、インドの人口の30~40%以上が微量栄養素の欠乏による貧血に苦しんでいると推定されている。このため、貧血に対応するハーブサプリメントの需要が増加し、インドのハーブサプリメント市場の成長を支えるものと期待されている。 予防医療とオーダーメイドの栄養に対する消費者の欲求の高まりが、インドのハーブサプリメント市場の成長を促進している要因である。消費者が化学物質の悪影響や天然成分の利点を認識するようになるにつれ、医薬品から栄養補助食品やハーブサプリメントへと移行しており、インドのハーブサプリメント市場の成長を後押ししている。さらに、多忙なスケジュールをこなす人々は、栄養需要を満たし、栄養不足を避けるためにハーブサプリメントを選んでいる。しかし、製品表示や安全性表示に関する厳格な規則、製品の標準化や品質管理の不足、国内外での激しい競争といった問題に対処する必要がある。 健康志向の高まりがインド・ハーブサプリメント市場の成長を促進する要因 インドのハーブサプリメント市場に影響を与える主な要因の一つは、健康意識の高まりである。健康を維持し、病状を予防することの利点に対する意識が高まるにつれ、健康をサポートするために天然素材やハーブ製品を利用する個人が増加している。健康への意識が高まるにつれ、人々は合成品よりも天然素材やオーガニック製品を選ぶようになっている。ハーバルサプリメントは、合成サプリメントよりも安全で自然であるため、インドの人々の間で需要と人気が高まっている。医療費の高騰により、予防医療を重視する人が増えている。ハーバルサプリメントは健康をサポートし、病気を予防すると考えられており、予防医療のアプローチと一致している。統計によると、COVID-19以降、栄養補助食品の需要は30%以上増加している。一方、アムウェイ・インディアは、栄養補助食品部門が13%成長し、2020年には同社の総売上の60%以上に貢献すると報告している。 さらに、インドの伝統的な医療システムであるアーユルヴェーダは、COVID-19の流行後に人気が高まっている。伝統医学の利点に対する人々の意識が高まるにつれ、アーユルヴェーダの原則に基づくハーバルサプリメントに注目が集まっている。その結果、多くの企業が顧客をターゲットに新製品を投入したり、シフトしたりして、人々がハーブ製品とそれが健康に与える影響について好意的な市場を作り出した。現在では、消費者が利用できるハーバルサプリメント製品の広い範囲があります。これは、人々がアクセスし、さまざまなハーブサプリメントを試してみることが容易になりました。したがって、健康意識の高まりは、良好な健康と幸福をサポートすることができる自然で予防的なヘルスケア製品への需要を創出することにより、インドのハーブサプリメント市場を推進している。 伝統医学の受け入れ拡大はハーブサプリメント市場の成長を促進する要因である 伝統医学の受け入れ拡大は、インドにおけるハーブサプリメント市場のもう一つの主要な促進要因である。補完代替医療としても知られる伝統医療は、異なる文化や地域の知識や信念に基づく天然物の使用や実践を指す。伝統医学は近年、その利点に対する意識の高まり、天然製品やオーガニック製品に対する需要の高まり、従来の医学に対する不満など、さまざまな理由から人気を集めている。アーユルヴェーダはインドだけでなく、世界中で人気を集めている。アーユルヴェーダの効能を知る人が増えるにつれ、アーユルヴェーダの原則に基づいたハーバルサプリメントの需要が高まっている。 インド政府は様々な取り組みを通じて、アーユルヴェーダを含む伝統医学の利用を促進している。このことが、インドにおけるハーバルサプリメント市場の成長に有利な環境作りに役立っている。 伝統医学は、健康とウェルネスをサポートするために天然成分を使用することを重視している。伝統医学は、免疫力、消化力、代謝、精神的健康の向上など、さまざまな健康上のメリットを提供する。人々の健康意識が高まり、自然療法を求めるようになるにつれ、伝統医学に基づいたハーバルサプリメントに注目が集まっている。ハーバルサプリメントはまた、副作用や相互作用の可能性がある合成医薬品よりも安全で手頃な価格であると考えられている。したがって、伝統医学の受け入れが増加していることは、ハーバルサプリメント市場の成長を促進する重要な要因である。 予防医療への注目はハーブサプリメント市場の成長を促進する要因である 予防医療への注目は、インドにおけるハーバルサプリメント市場の主要な促進要因の一つである。医療費の高騰と健康的なライフスタイルの利点に対する意識の高まりにより、インドでは予防医療に力を入れる人が増えている。そのため、健康をサポートし病気を予防するハーバルサプリメントへの需要が高まっている。 ハーバルサプリメントは、健康をサポートし、病気を予防するための自然で安全な方法と考えられており、これがインドでの人気につながっています。予防医療の一環としてハーバルサプリメントを使用することは、インドの多くの家庭で一般的な習慣となっている。 さらに、インド政府は予防医療の一環として、アーユルヴェーダを含む伝統医学の利用を推進している。AYUSH(アーユルヴェーダ、ヨーガ&ナチュロパシー、ユナニ、シッダ、ホメオパシー)省は、予防医療への伝統医学の利用を促進するために、いくつかのイニシアチブを立ち上げている。これにより、インドにおけるハーブサプリメント市場の成長に有利な環境が整った。 そのため、予防医療への注目は、健康をサポートし病気を予防することができる自然で安全な治療法への需要を生み出し、インドのハーブサプリメント市場を牽引している。伝統医療への関心の高まりと政府の支援により、インドのハーバルサプリメント市場は今後も成長し続けるだろう。 インドにおける技術進歩の高まりがハーバルサプリメント市場の成長を後押し ハーバルサプリメント市場に影響を与えている技術的進歩は以下のようなものである。 - オーガニックおよび天然製品に対する需要の増加:インドの消費者は、化学物質や農薬を使用しない自然でオーガニックな製品を求めるようになっている。そのため、オーガニックや天然成分から作られたハーバルサプリメントの需要が高まっている。 - 電子商取引の台頭:インドのハーバルサプリメント市場は、近年eコマースの売上が大幅に増加している。これにより、消費者はより幅広い製品にアクセスしやすくなり、業界の成長を後押ししている。 - 研究開発への注力の高まり:ハーブサプリメントに対する需要の高まりに伴い、革新的な新製品を開発するための研究開発への注目が高まっている。このため、最新の科学研究に基づいた新製品が登場している。 市場細分化 インドのハーブサプリメント市場は、製品、形態、用途、流通チャネル、エンドユーザー、地域に基づいてセグメント化される。製品別では、インドのハーブサプリメント市場は、モリンガ、アシュワガンダ、エキナセア、亜麻仁、ウコン、ショウガ、高麗人参、その他に分けられる。形態別では、インドのハーブサプリメント市場は錠剤、カプセル、ソフトジェル、液体、粉末&顆粒に分けられる。用途別では、インドのハーブサプリメント市場は免疫、一般健康、エネルギー&体重管理、骨&関節の健康、その他に分けられる。流通チャネル別では、インドハーブサプリメント市場は薬局・ドラッグストア、オンライン、スーパーマーケット・ハイパーマーケット、その他に分けられる。エンドユーザーに基づき、インドハーブサプリメント市場は成人、老人、妊娠中の女性、子供、幼児に分けられる。 企業プロフィール Himalaya Wellness Company、Dabur India Limited、Patanjali Ayurved Ltd.、Zandu Realty Limited、Baidyanath Group、Organic India Pvt.Ltd.、Amway India Enterprises Pvt.Ltd.、Charak Pharma Pvt.Ltd.、Ayurleaf Herbals、Herbalife India Private Limitedなどがインドハーブサプリメント市場の主要企業です。 レポートの範囲 本レポートでは、インドハーブサプリメント市場を以下のカテゴリーに分類し、さらに業界動向についても詳述しています: - インドのハーブサプリメント市場:製品別 o モリンガ o エキナセア o 亜麻仁 o ウコン o ジンジャー o 朝鮮人参 o その他 - インドのハーブサプリメント市場、形態別 o 錠剤 o カプセル o ソフトジェル o 液体 o 粉末・顆粒 - インドのハーブサプリメント市場、用途別 o 免疫 o 健康全般 o エネルギーと体重管理 o 骨と関節の健康 o その他 - インドのハーブサプリメント市場:流通チャネル別 o 薬局およびドラッグストア o オンライン o スーパーマーケットとハイパーマーケット o その他 - インドのハーブサプリメント市場:流通経路別 o 成人 o 老人 o 妊娠中の女性 o 子供 o 乳児 - インドのハーブサプリメント市場、地域別 東部 西 北 南 競合状況 企業プロフィール:インドハーブサプリメント市場の主要企業の詳細分析 利用可能なカスタマイズ: TechSci Research社は、与えられた市場データをもとに、企業の特定のニーズに応じてカスタマイズを提供します。このレポートでは以下のカスタマイズが可能です: 企業情報 - 追加市場参入企業(最大5社)の詳細分析とプロファイリング 目次1. Product Overview1.1. Market Definition 1.2. Scope of the Market 1.2.1. Markets Covered 1.2.2. Years Considered for Study 1.2.3. Key Market Segmentations 2. Research Methodology 2.1. Objective of the Study 2.2. Baseline Methodology 2.3. Key Industry Partners 2.4. Major Association and Secondary Sources 2.5. Forecasting Methodology 2.6. Data Triangulation & Validation 2.7. Assumptions and Limitations 3. Executive Summary 3.1. Overview of the Market 3.2. Overview of Key Market Segmentations 3.3. Overview of Key Market Players 3.4. Overview of Key Regions/Countries 3.5. Overview of Market Drivers, Challenges, Trends 4. Voice of Customer 5. India Herbal Supplements Market Outlook 5.1. Market Size & Forecast 5.1.1. By Value 5.2. Market Share & Forecast 5.2.1. By Product (Moringa, ashwagandha, echinacea, Flaxseeds, Turmeric, Ginger, Ginseng, and Others) 5.2.2. By Form (Tablets, Capsules, Soft Gels, Liquid, Powder & Granules) 5.2.3. By Application (Immunity, General Health, Energy & Weight Management, Bone & Joint Health, and Others) 5.2.4. By Distribution Channel (Pharmacies and Drug Stores, Online, Supermarkets and Hypermarkets, and Others) 5.2.5. By End User (Adult, Geriatric, Pregnant Females, Children, Infants) 5.2.6. By Region 5.3. By Company (2022) 5.4. Market Map 5.4.1. By Product 5.4.2. By Form 5.4.3. By Application 5.4.4. By Distribution Channel 5.4.5. By End User 5.4.6. By Region 6. North India Herbal Supplements Market Outlook 6.1. Market Size & Forecast 6.1.1. By Value 6.2. Market Share & Forecast 6.2.1. By Product 6.2.2. By Form 6.2.3. By Application 6.2.4. By Distribution Channel 6.2.5. By End User 6.2.6. By State (Top 3 States) 7. South India Herbal Supplements Market Outlook 7.1. Market Size & Forecast 7.1.1. By Value 7.2. Market Share & Forecast 7.2.1. By Product 7.2.2. By Form 7.2.3. By Application 7.2.4. By Distribution Channel 7.2.5. By End User 7.2.6. By State (Top 3 States) 8. West India Herbal Supplements Market Outlook 8.1. Market Size & Forecast 8.1.1. By Value 8.2. Market Share & Forecast 8.2.1. By Product 8.2.2. By Form 8.2.3. By Application 8.2.4. By Distribution Channel 8.2.5. By End User 8.2.6. By State (Top 3 States) 9. East India Herbal Supplements Market Outlook 9.1. Market Size & Forecast 9.1.1. By Value 9.2. Market Share & Forecast 9.2.1. By Product 9.2.2. By Form 9.2.3. By Application 9.2.4. By Distribution Channel 9.2.5. By End User 9.2.6. By State (Top 3 States) 10. Market Dynamics 10.1. Drivers 10.2. Challenges 11. Market Trends & Developments 12. Policy & Regulatory Landscape 13. India Economic Profile 14. Product Benchmarking 14.1. List of each and every Product offered by companies profiled in report segregated by Product, Form, Application, and End User 14.2. Prices of each and every product offered by companies profiled in report by packaging size 15. Import-Export Analysis 15.1. Country wise Imports 15.2. Country wise Exports 15.3. List of Majorly Imported Products 15.4. List of Majorly Exported Products 16. India Herbal Supplements Market: SWOT Analysis 17. Porter’s Five Forces Analysis 17.1. Competition in the Industry 17.2. Potential of New Entrants 17.3. Power of Suppliers 17.4. Power of Customers 17.5. Threat of Substitute End Users 18. PESTLE Analysis 19. Competitive Landscape 19.1. Business Overview 19.2. Product Offerings 19.3. Recent Developments 19.4. Financials (As Reported) 19.5. Key Personnel 19.5.1. Himalaya Wellness Company 19.5.2. Dabur India Limited 19.5.3. Patanjali Ayurved Ltd. 19.5.4. Zandu Realty Limited 19.5.5. Baidyanath Group 19.5.6. Organic India Pvt. Ltd. 19.5.7. Amway India Enterprises Pvt. Ltd. 19.5.8. Charak Pharma Pvt. Ltd. 19.5.9. Ayurleaf Herbals 19.5.10. Herbalife India Private Limited 20. Strategic Recommendations 21. About us & Disclaimer (Note: The companies list can be customized based on the client requirements.)
SummaryIndia Herbal Supplements market is anticipated to grow significantly rate in the projected period of 2028 due to various factors such as increasing health awareness, rising disposable income, changing lifestyles, and growing prevalence of lifestyle diseases. Table of Contents1. Product Overview1.1. Market Definition 1.2. Scope of the Market 1.2.1. Markets Covered 1.2.2. Years Considered for Study 1.2.3. Key Market Segmentations 2. Research Methodology 2.1. Objective of the Study 2.2. Baseline Methodology 2.3. Key Industry Partners 2.4. Major Association and Secondary Sources 2.5. Forecasting Methodology 2.6. Data Triangulation & Validation 2.7. Assumptions and Limitations 3. Executive Summary 3.1. Overview of the Market 3.2. Overview of Key Market Segmentations 3.3. Overview of Key Market Players 3.4. Overview of Key Regions/Countries 3.5. Overview of Market Drivers, Challenges, Trends 4. Voice of Customer 5. India Herbal Supplements Market Outlook 5.1. Market Size & Forecast 5.1.1. By Value 5.2. Market Share & Forecast 5.2.1. By Product (Moringa, ashwagandha, echinacea, Flaxseeds, Turmeric, Ginger, Ginseng, and Others) 5.2.2. By Form (Tablets, Capsules, Soft Gels, Liquid, Powder & Granules) 5.2.3. By Application (Immunity, General Health, Energy & Weight Management, Bone & Joint Health, and Others) 5.2.4. By Distribution Channel (Pharmacies and Drug Stores, Online, Supermarkets and Hypermarkets, and Others) 5.2.5. By End User (Adult, Geriatric, Pregnant Females, Children, Infants) 5.2.6. By Region 5.3. By Company (2022) 5.4. Market Map 5.4.1. By Product 5.4.2. By Form 5.4.3. By Application 5.4.4. By Distribution Channel 5.4.5. By End User 5.4.6. By Region 6. North India Herbal Supplements Market Outlook 6.1. Market Size & Forecast 6.1.1. By Value 6.2. Market Share & Forecast 6.2.1. By Product 6.2.2. By Form 6.2.3. By Application 6.2.4. By Distribution Channel 6.2.5. By End User 6.2.6. By State (Top 3 States) 7. South India Herbal Supplements Market Outlook 7.1. Market Size & Forecast 7.1.1. By Value 7.2. Market Share & Forecast 7.2.1. By Product 7.2.2. By Form 7.2.3. By Application 7.2.4. By Distribution Channel 7.2.5. By End User 7.2.6. By State (Top 3 States) 8. West India Herbal Supplements Market Outlook 8.1. Market Size & Forecast 8.1.1. By Value 8.2. Market Share & Forecast 8.2.1. By Product 8.2.2. By Form 8.2.3. By Application 8.2.4. By Distribution Channel 8.2.5. By End User 8.2.6. By State (Top 3 States) 9. East India Herbal Supplements Market Outlook 9.1. Market Size & Forecast 9.1.1. By Value 9.2. Market Share & Forecast 9.2.1. By Product 9.2.2. By Form 9.2.3. By Application 9.2.4. By Distribution Channel 9.2.5. By End User 9.2.6. By State (Top 3 States) 10. Market Dynamics 10.1. Drivers 10.2. Challenges 11. Market Trends & Developments 12. Policy & Regulatory Landscape 13. India Economic Profile 14. Product Benchmarking 14.1. List of each and every Product offered by companies profiled in report segregated by Product, Form, Application, and End User 14.2. Prices of each and every product offered by companies profiled in report by packaging size 15. Import-Export Analysis 15.1. Country wise Imports 15.2. Country wise Exports 15.3. List of Majorly Imported Products 15.4. List of Majorly Exported Products 16. India Herbal Supplements Market: SWOT Analysis 17. Porter’s Five Forces Analysis 17.1. Competition in the Industry 17.2. Potential of New Entrants 17.3. Power of Suppliers 17.4. Power of Customers 17.5. Threat of Substitute End Users 18. PESTLE Analysis 19. Competitive Landscape 19.1. Business Overview 19.2. Product Offerings 19.3. Recent Developments 19.4. Financials (As Reported) 19.5. Key Personnel 19.5.1. Himalaya Wellness Company 19.5.2. Dabur India Limited 19.5.3. Patanjali Ayurved Ltd. 19.5.4. Zandu Realty Limited 19.5.5. Baidyanath Group 19.5.6. Organic India Pvt. Ltd. 19.5.7. Amway India Enterprises Pvt. Ltd. 19.5.8. Charak Pharma Pvt. Ltd. 19.5.9. Ayurleaf Herbals 19.5.10. Herbalife India Private Limited 20. Strategic Recommendations 21. About us & Disclaimer (Note: The companies list can be customized based on the client requirements.)
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