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中東・アフリカの栄養補助食品市場:製品タイプ別(機能性食品、機能性飲料、栄養補助食品)、流通チャネル別(薬局・ドラッグストア、スーパーマーケット・ハイパーマーケット、オンライン、その他)、用途別(エネルギー体重管理、一般健康、免疫力、その他)、国別、市場競争予測と機会:2018年~2028年


Middle East & Africa Nutraceuticals Market By Product Type (Functional Food, Functional Beverages, Dietary Supplements), By Distribution Channel (Pharmacies and Drug Stores, Supermarkets and Hypermarkets, Online, Others), By Application (Energy Weight Management, General Health, Immunity, Others), By Country, Competition Forecast & Opportunities, 2018-2028

中東・アフリカの栄養補助食品市場は、2024年から2028年の予測期間中に目覚ましい成長を遂げると予測されている。その主な要因としては、あらゆる年齢層からの大量需要、医療・製薬業界の急速な発展などが挙げら... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
TechSci Research
テックサイリサーチ
2023年8月1日 US$4,400
シングルユーザライセンス
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126 英語

 

サマリー

中東・アフリカの栄養補助食品市場は、2024年から2028年の予測期間中に目覚ましい成長を遂げると予測されている。その主な要因としては、あらゆる年齢層からの大量需要、医療・製薬業界の急速な発展などが挙げられる。包括的な用語である「栄養補助食品」は、食品、食品の成分、または栄養補助食品とみなされる物質を指し、病気の治療や予防を含め、医学的または健康上の利点を提供すると主張することができる。また、ビタミンや、高麗人参、ニンニクのような自然界に存在する物質、植物由来のファイトケミカルのようなハーブ製品も含まれる。積極的なマーケティング・キャンペーンが展開されるにつれて、栄養補助食品市場の着実な成長傾向は続くと予想される。セルフメディケーションの傾向は、栄養補助食品にとって重要である。医療に対する消費者の態度は進化しており、医師からの勧めを受け入れるだけでなく、自らの健康を積極的に管理する人が増えている。栄養補助食品市場は拡大する可能性を秘めているが、消費者教育やクレームに関する法律にはまだ困難がある。特定のブランドに対する信頼は極めて重要であり、評判の良い多国籍大企業が市場に参入すれば、市場は拡大するだろう。栄養補助食品は治療よりも予防を重視する。栄養学的な利点に加え、安全な治療効果もあることから、このカテゴリーの製品は注目を集めている。糖尿病、がん、神経変性疾患など、生命を脅かす数多くの病気が、栄養補助食品を利用することで回避できる可能性がある。加えて、少人数家族、ライフスタイルの変化、共働き家庭などが、ヘルシーで、手早く、調理が簡単な食品を検討するよう人々を後押ししている。そこで、栄養補助食品と機能性食品の重要性が浮かび上がってくる。需要の増加に対応するためには供給量を増やす必要があり、その結果、中東・アフリカの栄養補助食品市場が拡大する。
世界銀行によると、都市部の子どもは農村部の子どもの2倍も太りすぎている(20%対11%)。中東・アフリカの栄養補助食品市場は、健康とウェルネスに対する意識の高まり、ライフスタイルの変化、可処分所得の高い中間所得層の増加などを背景に、機能性食品、栄養補助食品、その他の健康増進製品への需要が拡大している。市場の成長を支えるもう一つの要因は、ハーブ療法や伝統療法の人気の高まりである。中東・アフリカ地域では、ハーブや伝統的な治療法には長い歴史があり、栄養補助食品には副作用がほとんどないことから、こうした治療法への関心が高まっている。消費者が健康とウェルネスのために自然で持続可能な代替品を求めるにつれて、土着の植物とハーブエキスが人気を集めており、中東・アフリカの栄養補助食品市場を活気づけている。医療技術の進歩と人口の増加が中東・アフリカの栄養補助食品市場の成長にさらに貢献している。
医療と薬局の発展の増加
中東・アフリカ諸国は、自国への医療提供を強化するための改革を実施することで、医療システムの成長のための投資を行っている。ロボット、AI、その他の自動化ツールは、様々なプロセスを合理化し、患者ケアを強化するために、ヘルスケア分野ですでに使用されている。テクノロジーがより頻繁に使用されるようになったため、薬剤師と患者の良好な関係は、人間同士の相互作用により一層依存するようになるだろう。そのためには、処方箋に記入することから患者との対話に重点を移し、薬剤師が専門的なトレーニングに基づいて提供できるあらゆるサービスを患者に提供することが必要です。これには、公衆衛生イニシアチブの開発・拡大、新しい医療技術の導入、社会経済的・教育的進歩などが含まれる。これらの国々では、住民の基本的な医療サービスへのアクセスが大幅に改善されました。このため、罹患率と死亡率のパターンや、出生時の平均余命など、健康状態を示す他の指標も大幅に改善した。中所得の中東・アフリカ諸国の政府は、社会医療保険制度の導入など、医療制度の財政面や組織面に焦点を当てた医療改革を実施している。細分化された医療提供体制と資金調達体制は、人口とサービス提供範囲のギャップを埋めるために、任意団体や民間(営利・非営利)セクターを含む様々な提供者からの需要が高まった結果である。中東・アフリカの栄養補助食品市場では研究開発活動が急増している。栄養補助食品企業だけでなく、学術機関や研究機関も、さまざまな栄養補助食品成分の潜在的な健康効果を探り、革新的な製品を開発するための研究に投資している。これには、臨床試験の実施、栄養補助食品の安全性と有効性に関する研究、新しい製剤と送達システムの探求などが含まれる。こうした努力の焦点は、中東・アフリカの人々の特定の健康ニーズに応えることができる、エビデンスに基づく栄養補助食品を開発することである。世界銀行によると、2019年、中東・アフリカ地域の1人当たりの医療費は3,005億1,000万米ドルであった。
あらゆる年齢層の人々の需要の増加
機能性食品と栄養補助食品の市場は、国民の関心と消費者の需要に加え、栄養補助化合物の品質と将来的な用途を見極めるための継続的な研究努力の結果として上昇している。市場拡大の主な原動力は、現在の人口と健康の変化である。平均寿命とともに、人口に占める高齢者の割合が増加している。人口の平均年齢が上昇するにつれて、健康とウェルネスに対する人々の関心も高まっている。栄養補助食品の中には、ジェネリック医薬品が市場に出回るにつれて価格が下がるものもあるが、消費者がこれらの製品に依存し、その入手しやすさが増していることから、市場の成長は今後も一定であろう。ビタミン、ミネラル、ハーブエキス、プロバイオティクスを含む栄養補助食品も中東・アフリカで人気を集めている。これらのサプリメントは、免疫の健康、消化器の健康、心臓の健康といった特定の健康上の懸念に対処するために使用されることが多くなっている。肥満、糖尿病、心血管疾患などの生活習慣病の有病率が上昇していることが、国内での栄養補助食品の需要に拍車をかけている。アラブ首長国連邦大学の社会科学研究倫理委員会によると、健康増進を目的とした栄養補助食品の使用率は66.1%で、ボディービル用9.9%、疾病予防用6.8%、体重管理用5.3%となっている。
最近の動向

- 2022年11月、Gulf Pharmaceutical Industriesは、今後数年間で明確に定義された新しい治療分野で86以上の新薬を上市すると発表し、強力で持続可能なパイプラインを構築するため、社内の研究開発に投資している。
市場区分
中東・アフリカの栄養補助食品市場は、製品タイプ、形態、流通チャネル、用途、エンドユーザー、国、競争環境に区分される。製品タイプ別では、市場は機能性食品、機能性飲料、栄養補助食品に分けられる。流通チャネル別では、市場は薬局・ドラッグストア、スーパーマーケット、ハイパーマーケット、オンライン、その他に分けられる。用途別では、市場はエネルギー体重管理、一般健康、免疫、その他に分けられる。
市場プレイヤー
Bayer Middle East L L C、Pfizer Gulf FZ LLC、Gulf Pharmaceutical Industries P S C、Abbott Laboratories S A、Glanbia Performance Nutrition, Inc、Nestle Middle East FZE、Nutricia Middle East DMCC (Danone)、Archer Daniels Midland Company、Cargill Middle East DMCC、NOW Health Group, Incなどが市場で事業を展開している大手企業である。
報告書の範囲
本レポートでは、中東・アフリカの栄養補助食品市場を以下のカテゴリーに分類し、さらに業界動向についても詳述しています:
- 中東・アフリカの栄養補助食品市場:製品タイプ別

機能性食品
- スナック
- ベーカリー製品
- 乳製品
- その他
o 機能性飲料
- 健康飲料
- エナジードリンク
- ジュース
o ダイエットサプリメント
- プロテイン
- コンビネーションサプリメント
- ビタミン
- フィッシュオイル&オメガ脂肪酸
- ハーブサプリメント
- その他
- 中東・アフリカの栄養補助食品市場:流通チャネル別

o 薬局およびドラッグストア
o スーパーマーケットとハイパーマーケット
o オンライン
o その他
- 中東・アフリカの栄養補助食品市場:用途別

o エネルギー体重管理
o 健康全般
o 免疫
o その他
- 中東・アフリカの栄養補助食品市場、国別
o サウジアラビア
o アラブ首長国連邦
o 南アフリカ
o エジプト
o カタール
o クウェート
o イスラエル
o オマーン
モロッコ
o バーレーン


競合状況
企業プロフィール:中東・アフリカの栄養補助食品市場に進出している主要企業の詳細分析
利用可能なカスタマイズ:
TechSci Research社は、与えられた市場データをもとに、企業固有のニーズに応じたカスタマイズを提供します。このレポートでは以下のカスタマイズが可能です:
企業情報
- 追加市場参入企業(最大5社)の詳細分析とプロファイリング

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目次

1. Product Overview
1.1. Market Definition
1.2. Scope of the Market
1.2.1. Markets Covered
1.2.2. Years Considered for Study
1.2.3. Key Market Segmentations
2. Research Methodology
2.1. Objective of the Study
2.2. Baseline Methodology
2.3. Key Industry Partners
2.4. Major Association and Secondary Sources
2.5. Forecasting Methodology
2.6. Data Triangulation & Validations
2.7. Assumptions and Limitations
3. Executive Summary
3.1. Overview of the Market
3.2. Overview of Key Market Segmentations
3.3. Overview of Key Market Players
3.4. Overview of Key Regions/Countries
3.5. Overview of Market Drivers, Challenges, Trends
4. Voice of Customer
5. MEA Nutraceuticals Market Outlook
5.1. Market Size & Forecast
5.1.1. By Value
5.2. Market Share & Forecast
5.2.1. By Product Type (Functional Food, Functional Beverages, Dietary Supplements)
5.2.1.1. By Functional Food (Snacks, Bakery Products, Dairy Products, Others)
5.2.1.2. By Functional Beverages (Health Drink, Energy Drink, Juices)
5.2.1.3. By Dietary Supplements (Combination Dietary Supplements, Vitamin, Herbal Supplements, Proteins, Fish Oil & Omega Fatty Acid, Others)
5.2.2. By Application (General Health, Energy & Weight Management, Immunity, Others)
5.2.3. By Distribution Channel (Online, Supermarkets & Hypermarkets, Pharmacies & Drug Stores, Others)
5.2.4. By Country
5.3. Market Map
5.3.1. By Product Type
5.3.2. By Application
5.3.3. By Distribution Channel
5.3.4. By Country
6. UAE Nutraceuticals Market Outlook
6.1. Market Size & Forecast
6.1.1. By Value
6.2. Market Share & Forecast
6.2.1. By Product Type
6.2.2. By Application
6.2.3. By Distribution Channel
6.2.4. By Company (Top 3 Players)
7. Saudi Arabia Nutraceuticals Market Outlook
7.1. Market Size & Forecast
7.1.1. By Value
7.2. Market Share & Forecast
7.2.1. By Product Type
7.2.2. By Application
7.2.3. By Distribution Channel
7.2.4. By Company (Top 3 Players)
8. Oman Nutraceuticals Market Outlook
8.1. Market Size & Forecast
8.1.1. By Value
8.2. Market Share & Forecast
8.2.1. By Product Type
8.2.2. By Application
8.2.3. By Distribution Channel
8.2.4. By Company (Top 3 Players)
9. Bahrain Nutraceuticals Market Outlook
9.1. Market Size & Forecast
9.1.1. By Value
9.2. Market Share & Forecast
9.2.1. By Product Type
9.2.2. By Application
9.2.3. By Distribution Channel
9.2.4. By Company (Top 3 Players)
10. Kuwait Nutraceuticals Market Outlook
10.1. Market Size & Forecast
10.1.1. By Value
10.2. Market Share & Forecast
10.2.1. By Product Type
10.2.2. By Application
10.2.3. By Distribution Channel
10.2.4. By Company (Top 3 Players)
11. Qatar Nutraceuticals Market Outlook
11.1. Market Size & Forecast
11.1.1. By Value
11.2. Market Share & Forecast
11.2.1. By Product Type
11.2.2. By Application
11.2.3. By Distribution Channel
11.2.4. By Company (Top 3 Players)
12. Egypt Nutraceuticals Market Outlook
12.1. Market Size & Forecast
12.1.1. By Value
12.2. Market Share & Forecast
12.2.1. By Product Type
12.2.2. By Application
12.2.3. By Distribution Channel
12.2.4. By Company (Top 3 Players)
13. South Africa Nutraceuticals Market Outlook
13.1. Market Size & Forecast
13.1.1. By Value
13.2. Market Share & Forecast
13.2.1. By Product Type
13.2.2. By Application
13.2.3. By Distribution Channel
13.2.4. By Company (Top 3 Players)
14. Israel Nutraceuticals Market Outlook
14.1. Market Size & Forecast
14.1.1. By Value
14.2. Market Share & Forecast
14.2.1. By Product Type
14.2.2. By Application
14.2.3. By Distribution Channel
14.2.4. By Company (Top 3 Players)
15. Morocco Nutraceuticals Market Outlook
15.1. Market Size & Forecast
15.1.1. By Value
15.2. Market Share & Forecast
15.2.1. By Product Type
15.2.2. By Application
15.2.3. By Distribution Channel
15.2.4. By Company (Top 3 Players)
16. Market Dynamics
16.1. Drivers
16.2. Challenges
17. Market Trends & Developments
17.1. Recent Development
17.2. Mergers & Acquisitions
17.3. Product Launches
18. MEA Nutraceuticals Market: SWOT Analysis
19. Porter’s Five Forces Analysis
19.1. Competition in the Industry
19.2. Potential of New Entrants
19.3. Power of Suppliers
19.4. Power of Customers
19.5. Threat of Substitute Products
20. Competitive Landscape
20.1. Bayer Middle East L L C
20.2. Pfizer Gulf FZ LLC
20.3. Gulf Pharmaceutical Industries P S C
20.4. Abbott Laboratories S A
20.5. Glanbia Performance Nutrition, Inc
20.6. Nestle Middle East FZE
20.7. Nutricia Middle East DMCC (Danone)
20.8. Archer Daniels Midland Company
20.9. Cargill Middle East DMCC
20.10. NOW Health Group, Inc
21. Strategic Recommendations

 

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Summary

Middle East & Africa Nutraceuticals Market is anticipated to observe impressive growth during the forecast period, 2024-2028. The major factors include massive demand from people of all age groups and rapid development in healthcare and pharmaceutical industry. An all-encompassing term, "nutraceutical," refers to substances that are regarded as foods, components of foods, or dietary supplements and may make claims of offering medical or health benefits, including the treatment or prevention of disease. They also include vitamins and naturally occurring substances like ginseng, garlic, and other herbal products like phytochemicals that are derived from plants. As aggressive marketing campaigns are launched, the trend of the market for nutraceuticals' steady growth is anticipated to continue. The trend toward self-medication is significant for nutraceutical products. Consumer attitudes toward healthcare are evolving, and more people are actively managing their own health as opposed to merely accepting recommendations from doctors. The nutraceuticals market has the potential to expand, but there are still difficulties with consumer education and the laws governing claims. Trust in a particular brand is crucial, and the market will expand as large, multinational corporations with positive reputations enter the market. Nutraceuticals emphasize prevention over treatment. Due to their safe therapeutic effects in addition to their nutritional advantages, this category of products has attracted a lot of attention. Numerous life-threatening illnesses, including diabetes, cancer, neurodegenerative disorders, etc., may be avoided by using them. In Additionally, smaller families, changing lifestyles, and working families are a few of the factors pushing people to consider healthy, quick, and easy to prepare food options. This is where the significance of nutraceutical and functional food enters the picture. Supply must increase in order to keep up with rising demand, hence expanding the Middle East & Africa Nutraceuticals Market.
According to the World Bank, Children in urban areas are twice as likely as those in rural areas to be overweight (20% vs. 11%). The Middle East & Africa Nutraceuticals market has witnessed a growing demand for functional foods, dietary supplements, and other health-enhancing products, driven by increasing awareness about health and wellness, changing lifestyles, and a growing middle-class population with higher disposable incomes. The other factor supporting the market’s growth is the rising popularity of herbal and traditional remedies. Herbal and traditional remedies have a long-standing history in the Middle East & Africa region, and there is a growing interest in these remedies as nutraceutical products have very few side effects. Indigenous botanicals and herbal extracts are gaining traction as consumers seek natural and sustainable alternatives for health and wellness, thus booming the Middle East & Africa Nutraceuticals Market. Advancement in healthcare technologies and increasing population further contributes to the growth of Middle East & Africa Nutraceuticals Market.
Increasing developments in healthcare and pharmacy
The Middle East and Africa have been making investments for the growth of their health systems by putting reforms into place to enhance the delivery of healthcare for their countries.. Robots, AI, and other automation tools are already being used in the healthcare sector to help streamline various processes and enhance patient care. Because technology is being used more frequently, good relationships between pharmacists and patients will depend even more on human interaction. This entails changing the emphasis from filling prescriptions to interacting with patients and offering them the full range of services that pharmacists can provide based on their specialized training. These included developing and expanding public health initiatives, , implementing new medical technologies, as well as socioeconomic and educational advancements. Access to basic healthcare services for the populace has significantly improved in these nations. Due to this, patterns of morbidity and mortality as well as other indicators of health status, such as the average life expectancy at birth, have significantly improved. Middle-income Middle East and Africa nations' governments have been enacting health reforms that focus on the financing and organizational aspects of healthcare systems, such as the introduction of social health insurance programs. Fragmented health care delivery and financing systems are the result of increased demand from various providers, including the voluntary and private (for-profit and non-profit) sectors, to close gaps in population and service coverage. There has been a surge in research and development activities in the Middle East and Africa Nutraceuticals Market. Nutraceutical companies, as well as academic institutions and research organizations, are investing in research to explore the potential health benefits of various nutraceutical ingredients and develop innovative products. This includes conducting clinical trials, studies on the safety and efficacy of nutraceuticals, and exploring new formulations and delivery systems. The focus of these efforts is on developing evidence-based nutraceutical products that can cater to the specific health needs of the Middle East and Africa population. According to the World Bank, in 2019, the per capital health expenditure of the Middle East and Africa region was USD00.51 billion.
Increasing Demand from people of all age groups
The market for functional foods and nutraceuticals is rising as a result of public interest and consumer demand, as well as ongoing research efforts to determine the qualities and prospective uses of nutraceutical compounds. The main drivers behind the expansion of the market are the current changes in population and health. The proportion of senior people in the population is increasing along with life expectancy. The population's attention on health and wellness grows as the average age of the population rises. Although the cost of some nutraceuticals may decrease as generic versions enter the market, consumer dependence on these products and their growing accessibility indicate that the market's growth will remain constant. Nutraceuticals, including vitamins, minerals, herbal extracts, and probiotics, are also gaining traction in the Middle East and Africa. These supplements are increasingly being used to address specific health concerns such as immune health, digestive health, and heart health. The rising prevalence of lifestyle diseases, such as obesity, diabetes, and cardiovascular diseases, has fueled the demand for nutraceuticals in the country. According to the Social Sciences Research Ethics Committee of the United Arab Emirates University, nutraceuticals usage to improve health is 66.1%, for bodybuilding 9.9%, disease prevention 6.8%, and weight management 5.3%.
Recent Developments

• In November 2022, the Gulf Pharmaceutical Industries announced to launch more than 86 new drugs in clearly defined new therapeutic areas in the upcoming years and is investing in internal R&D to build a strong and sustainable pipeline.
Market Segmentation
Middle East & Africa Nutraceuticals market is segmented into Product Type, Form, Distribution Channel, Application, End User, Country and Competitive Landscape. Based on Product Type, the market is divided into Function Foods, Functional Beverages, and Dietary Supplements. Based on Distribution Channel, the market is divided into Pharmacies and Drug Stores, Supermarkets and Hypermarkets, Online, Others. Based on Application, the market is divided into Energy Weight Management, General Health, Immunity, Others.
Market Players
Bayer Middle East L L C, Pfizer Gulf FZ LLC, Gulf Pharmaceutical Industries P S C, Abbott Laboratories S A, Glanbia Performance Nutrition, Inc, Nestle Middle East FZE, Nutricia Middle East DMCC (Danone), Archer Daniels Midland Company, Cargill Middle East DMCC, NOW Health Group, Inc are some of the leading companies operating in the market.
Report Scope:
In this report, Middle East & Africa Nutraceuticals Market has been segmented into following categories, in addition to the industry trends which have also been detailed below:
• Middle East & Africa Nutraceuticals Market By Product Type

o Function Food
• Snacks
• Bakery Products
• Dairy Products
• Others
o Functional Beverages
• Health Drink
• Energy Drink
• Juices
o Dietary Supplements
• Proteins
• Combination Dietary Supplements
• Vitamins
• Fish Oil & Omega Fatty Acid
• Herbal Supplements
• Others
• Middle East & Africa Nutraceuticals Market By Distribution Channel

o Pharmacies and Drug Stores
o Supermarkets and Hypermarkets
o Online
o Others
• Middle East & Africa Nutraceuticals Market By Application

o Energy Weight Management
o General Health
o Immunity
o Others
• Middle East & Africa Nutraceuticals Market, By Country
o Saudi Arabia
o UAE
o South Africa
o Egypt
o Qatar
o Kuwait
o Israel
o Oman
o Morocco
o Bahrain


Competitive Landscape
Company Profiles: Detailed analysis of the major companies present in Middle East & Africa Nutraceuticals Market.
Available Customizations:
With the given market data, TechSci Research offers customizations according to a company’s specific needs. The following customization options are available for the report:
Company Information
• Detailed analysis and profiling of additional market players (up to five).



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Table of Contents

1. Product Overview
1.1. Market Definition
1.2. Scope of the Market
1.2.1. Markets Covered
1.2.2. Years Considered for Study
1.2.3. Key Market Segmentations
2. Research Methodology
2.1. Objective of the Study
2.2. Baseline Methodology
2.3. Key Industry Partners
2.4. Major Association and Secondary Sources
2.5. Forecasting Methodology
2.6. Data Triangulation & Validations
2.7. Assumptions and Limitations
3. Executive Summary
3.1. Overview of the Market
3.2. Overview of Key Market Segmentations
3.3. Overview of Key Market Players
3.4. Overview of Key Regions/Countries
3.5. Overview of Market Drivers, Challenges, Trends
4. Voice of Customer
5. MEA Nutraceuticals Market Outlook
5.1. Market Size & Forecast
5.1.1. By Value
5.2. Market Share & Forecast
5.2.1. By Product Type (Functional Food, Functional Beverages, Dietary Supplements)
5.2.1.1. By Functional Food (Snacks, Bakery Products, Dairy Products, Others)
5.2.1.2. By Functional Beverages (Health Drink, Energy Drink, Juices)
5.2.1.3. By Dietary Supplements (Combination Dietary Supplements, Vitamin, Herbal Supplements, Proteins, Fish Oil & Omega Fatty Acid, Others)
5.2.2. By Application (General Health, Energy & Weight Management, Immunity, Others)
5.2.3. By Distribution Channel (Online, Supermarkets & Hypermarkets, Pharmacies & Drug Stores, Others)
5.2.4. By Country
5.3. Market Map
5.3.1. By Product Type
5.3.2. By Application
5.3.3. By Distribution Channel
5.3.4. By Country
6. UAE Nutraceuticals Market Outlook
6.1. Market Size & Forecast
6.1.1. By Value
6.2. Market Share & Forecast
6.2.1. By Product Type
6.2.2. By Application
6.2.3. By Distribution Channel
6.2.4. By Company (Top 3 Players)
7. Saudi Arabia Nutraceuticals Market Outlook
7.1. Market Size & Forecast
7.1.1. By Value
7.2. Market Share & Forecast
7.2.1. By Product Type
7.2.2. By Application
7.2.3. By Distribution Channel
7.2.4. By Company (Top 3 Players)
8. Oman Nutraceuticals Market Outlook
8.1. Market Size & Forecast
8.1.1. By Value
8.2. Market Share & Forecast
8.2.1. By Product Type
8.2.2. By Application
8.2.3. By Distribution Channel
8.2.4. By Company (Top 3 Players)
9. Bahrain Nutraceuticals Market Outlook
9.1. Market Size & Forecast
9.1.1. By Value
9.2. Market Share & Forecast
9.2.1. By Product Type
9.2.2. By Application
9.2.3. By Distribution Channel
9.2.4. By Company (Top 3 Players)
10. Kuwait Nutraceuticals Market Outlook
10.1. Market Size & Forecast
10.1.1. By Value
10.2. Market Share & Forecast
10.2.1. By Product Type
10.2.2. By Application
10.2.3. By Distribution Channel
10.2.4. By Company (Top 3 Players)
11. Qatar Nutraceuticals Market Outlook
11.1. Market Size & Forecast
11.1.1. By Value
11.2. Market Share & Forecast
11.2.1. By Product Type
11.2.2. By Application
11.2.3. By Distribution Channel
11.2.4. By Company (Top 3 Players)
12. Egypt Nutraceuticals Market Outlook
12.1. Market Size & Forecast
12.1.1. By Value
12.2. Market Share & Forecast
12.2.1. By Product Type
12.2.2. By Application
12.2.3. By Distribution Channel
12.2.4. By Company (Top 3 Players)
13. South Africa Nutraceuticals Market Outlook
13.1. Market Size & Forecast
13.1.1. By Value
13.2. Market Share & Forecast
13.2.1. By Product Type
13.2.2. By Application
13.2.3. By Distribution Channel
13.2.4. By Company (Top 3 Players)
14. Israel Nutraceuticals Market Outlook
14.1. Market Size & Forecast
14.1.1. By Value
14.2. Market Share & Forecast
14.2.1. By Product Type
14.2.2. By Application
14.2.3. By Distribution Channel
14.2.4. By Company (Top 3 Players)
15. Morocco Nutraceuticals Market Outlook
15.1. Market Size & Forecast
15.1.1. By Value
15.2. Market Share & Forecast
15.2.1. By Product Type
15.2.2. By Application
15.2.3. By Distribution Channel
15.2.4. By Company (Top 3 Players)
16. Market Dynamics
16.1. Drivers
16.2. Challenges
17. Market Trends & Developments
17.1. Recent Development
17.2. Mergers & Acquisitions
17.3. Product Launches
18. MEA Nutraceuticals Market: SWOT Analysis
19. Porter’s Five Forces Analysis
19.1. Competition in the Industry
19.2. Potential of New Entrants
19.3. Power of Suppliers
19.4. Power of Customers
19.5. Threat of Substitute Products
20. Competitive Landscape
20.1. Bayer Middle East L L C
20.2. Pfizer Gulf FZ LLC
20.3. Gulf Pharmaceutical Industries P S C
20.4. Abbott Laboratories S A
20.5. Glanbia Performance Nutrition, Inc
20.6. Nestle Middle East FZE
20.7. Nutricia Middle East DMCC (Danone)
20.8. Archer Daniels Midland Company
20.9. Cargill Middle East DMCC
20.10. NOW Health Group, Inc
21. Strategic Recommendations

 

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在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



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2024/12/18 10:27

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