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エジプト空気清浄機市場:フィルタータイプ別(プレ+HEPA、プレ+HEPA+活性炭、HEPA、その他(プレフィルター、HEPA+イオン・オゾン、HEPA+電気集塵装置など)、エンドユース別(商業用、工業用、住宅用)、流通チャネル別(スーパーマーケット・ハイパーマーケット、多ブランド店、専売店、オンライン、その他(直販))、国別、企業別、2018-2028F予測・機会


Egypt Air Purifiers Market By Filter Type (Pre + HEPA, Pre + HEPA + Activated Carbon, HEPA, Others (Pre-filter, HEPA + Ion & Ozone, HEPA + Electrostatic Precipitators, etc.), By End Use (Commercial, Industrial and Residential), By Distribution Channel (Supermarket/Hypermarket, Multi-branded Stores, Exclusive Stores, Online, and Others (Direct Sales)), By Country, By Company, Forecast & Opportunities, 2018-2028F

エジプトの空気清浄機市場規模は、予測期間中に目覚しいCAGRを記録することが予想される。これは、エジプトにおける大気汚染防止装置の導入増加、空気感染疾患の増加、技術ベースの製品に対する需要の高まりなど... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
TechSci Research
テックサイリサーチ
2023年7月1日 US$3,500
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78 英語

 

サマリー

エジプトの空気清浄機市場規模は、予測期間中に目覚しいCAGRを記録することが予想される。これは、エジプトにおける大気汚染防止装置の導入増加、空気感染疾患の増加、技術ベースの製品に対する需要の高まりなどの要因によるものである。
空気清浄機は、ファンと内部フィルターを使用して特定の空間内の有害な浮遊粒子を捕捉し、浄化された空気を提供するポータブル機器である。室内の空気の質を改善するために、1時間以内に何度も繰り返し使用されるろ過手順である。古くなった空気を活性化することで、空気清浄機は、神経障害や呼吸器感染症、喘息症状の悪化など、室内汚染物質がもたらす空気媒介性の健康関連問題のリスクも下げることができる。WHOによると、汚染された空気中の微粒子への暴露は、肺炎、心臓病、肺がん、脳卒中、慢性閉塞性肺疾患などの病気に関連しており、年間700万人の死亡の原因になっていると考えられている。さらに、急性下気道感染症などの伝染性疾患による死亡の52%も大気汚染に起因していると分析されている。2008年から2015年にかけて、WHOは東地中海地域の大気汚染が最もひどいと推定している。
商業的に評価されている空気清浄機は、医療、工業、商業の各分野で見かけることができる。小型の独立型ユニットや、エアハンドラーユニット(AHU)やHVACユニットに取り付けられる大型のユニットもある。産業環境では、空気清浄機を利用して処理前の空気を清浄化することができる。これには、圧力スイング吸着器やその他の吸着方式が頻繁に採用されている。
世界保健機関(WHO)の統計によると、2019年のエジプトの大気質は「中程度」で、米国のAQI値は63だった。カイロは5月と6月に10g/m3未満というWHOの目標を達成した。9月と11月はそれぞれ36.9g/m3と46.4g/m3に低下した。残りの月では、空気の質は「中程度」であった。エジプトは、世界の他の地域と比較した場合、98カ国中56番目に汚染度の高い国であった。"
製品の発売が市場の成長を後押し
エジプトのメーカーは、革新的な製品を作り、顧客に提供することに注力している。例えば、2021年にエジプト市場では、LGエジプトがシングルステージのPuriCareTM 360°空気清浄機を発売した。LG PuriCare TM 360°のシングルステージ設計は、一方向に斜めに機能する従来の空気清浄機とは対照的に、360度の空気浄化を可能にする。この新型空気清浄機のフィルターは、作動する部屋の空気中に存在するホコリの75%を浄化することができ、そのスピードは従来の空気清浄機よりも71%速い。また、16分間で空気中のアレルゲンを99.9%減少させることができ、7.5メートル先まできれいな空気を届けることができる。そのため、革新的な製品や多機能の空気清浄機を発売することは、メーカーにとって市場で競争するために極めて重要であり、これがエジプトの空気清浄機市場を牽引している。
技術の進歩が市場成長を後押し
エジプト企業は、市場の消費者を引き付けるために、製品を使用する際に新しいさまざまな技術を使用している。例えば、Habtech社はエジプトでHabTech N1空気清浄機を提供しているが、これは表面や環境中のバクテリアやウイルスを破壊するために4段階の浄化を行う技術である。4段階のろ過には、定格11~13のHEPAフィルターに加え、活性炭フィルター、マイナスイオン発生器、UVランプ、オゾン発生器が含まれる。周囲の空気は、紫外線によって損傷を受ける可能性のあるバクテリアやウィルスを除去するため、機械に入る際にフィルターにかけられる。清浄化された新鮮な空気は、マイナスイオンで濾過された後、吹出口から再び周囲に送り出される。空気を適切に浄化・殺菌するには、人がいないときにオゾン発生器のスイッチを入れる必要がある。
大気汚染の増加が市場の成長を助ける
急速な工業化、自動車販売の増加、特に発展途上国における建設活動の増加により、大気汚染は世界規模で著しく増加している。大気汚染の結果、多くの病気にかかる可能性が高まっている。屋内では屋外の100倍もの汚染が存在する可能性があるため、世界中の人々がきれいな空気を吸うために空気清浄機を購入している。エジプト環境省が2021年に明らかにしたところによると、国内の各州に広がる大気質モニタリングステーションは現在114カ所で、前年より増加している。正確なモニタリングデータを提供することで、意思決定者が適切な行動を取れるようにすることで、モニタリングステーションは環境、健康、大気の状態を改善するために働いている。しかし、空気の質を監視するだけでは、空気の質の問題を即座に緩和することはできない。したがって、空気清浄機を使用して室内の質を改善することが、即座の解決策となりうる。
市場区分
エジプト空気清浄機市場は、フィルタータイプ、最終用途、流通チャネル、国、企業に区分される。フィルタータイプに基づき、市場はプレ+HEPA、プレ+HEPA+活性炭、HEPA、その他(プレフィルター、HEPA+イオン&オゾン、HEPA+静電集塵装置)に区分される。最終用途に基づき、市場は商業用、工業用、住宅用に区分される。流通チャネル別では、市場はスーパーマーケット/ハイパーマーケット、マルチブランドストア、専売店、オンライン、その他(直販)に区分される。地域別では、カイロ、アレクサンドリア、ギザ、カリウビア、ポートサイド、スエズ、その他のエジプトに区分される。
市場プレイヤー
Samsung Electronics Egypt S.A.E.(SEEG)、Philips Egypt、Sharp Middle East FZE、ACCO Brands Corporation、LG Electronics Egypt S.A.E.(LGEEG)、Xiaomi Group、Blueair AB、Daikin Middle East & Africa FZE、Panasonic Marketing Middle East & Africa FZE、HabTech Smart Solutionsがエジプト空気清浄機市場の主要市場プレイヤーである。

レポートの範囲
本レポートでは、エジプト空気清浄機市場を産業動向に加えて、以下のカテゴリーに分類し、その詳細も記載しています:
- エジプト空気清浄機市場:フィルタータイプ別
o プレ+HEPA
o プレ+HEPA+活性炭
o HEPA
o その他
- ヨーロッパ空気清浄機市場:最終用途別
o 商業用
o 産業用
o 住宅用
- ヨーロッパ空気清浄機市場:地域別
o カイロ
o アレキサンドリア
o ギザ
カリウビア
o ポートサイド
o スエズ
o その他の地域
競合他社の状況
企業プロフィール:エジプト空気清浄機市場に参入している主要企業の詳細分析
利用可能なカスタマイズ
TechSci Research社は、与えられた市場データをもとに、企業固有のニーズに応じたカスタマイズを提供しています。このレポートでは以下のカスタマイズが可能です:
企業情報
- 追加市場参入企業(最大5社)の詳細分析とプロファイリング

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目次

1. Introduction
1.1. Product Overview
1.2. Key Highlights of the Report
1.3. Market Coverage
1.4. Market Segments Covered
1.5. Research Tenure Considered
2. Research Methodology
2.1. Objective of the Study
2.2. Baseline Methodology
2.3. Key Industry Partners
2.4. Major Association and Secondary Sources
2.5. Forecasting Methodology
2.6. Data Triangulation & Validation
2.7. Assumptions and Limitations
3. Executive Summary
3.1. Market Overview
3.2. Market Forecast
3.3. Key Regions
3.4. Key Segments
4. Voice of Customer Analysis (B2C Model Analysis)
4.1. Sample Size Determination
4.2. Respondent Demographics
4.2.1. By Gender
4.2.2. By Age
4.2.3. By Occupation
4.3. Brand Awareness
4.4. Frequency Of Usage
4.5. Brand Satisfaction
4.6. Factors Influencing Purchase Decision
4.7. Customer Satisfaction
4.8. Challenges Faced Post Purchase
5. Egypt Air Purifiers Market Outlook
5.1. Market Size & Forecast
5.1.1. By Value
5.1.2. By Volume
5.2. Market Share & Forecast
5.2.1. By Filter Type Market Share Analysis (Pre + HEPA, Pre + HEPA + Activated Carbon, HEPA, Others (Pre-filter, HEPA + Ion & Ozone, HEPA + Electrostatic Precipitators, etc.)
5.2.2. By End Use Market Share Analysis (Commercial, Industrial & Residential)
5.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis (Supermarket/Hypermarket, Multi-branded Stores, Exclusive Stores, Online, and Others (Direct Sales))
5.2.4. By Region Market Share Analysis
5.2.4.1. Cairo Market Share Analysis
5.2.4.2. Alexandria Market Share Analysis
5.2.4.3. Giza Market Share Analysis
5.2.4.4. Qalyubia Market Share Analysis
5.2.4.5. Port Said Market Share Analysis
5.2.4.6. Suez Market Share Analysis
5.2.4.7. Rest of Egypt Market Share Analysis
5.2.5. By Company Market Share Analysis
5.3. Egypt Air Purifiers Market Mapping & Opportunity Assessment
5.3.1. By Filter Type Market Mapping & Opportunity Assessment
5.3.2. By End Use Market Mapping & Opportunity Assessment
5.3.3. By Distribution Channel Market Mapping & Opportunity Assessment
5.3.4. By Region Market Mapping & Opportunity Assessment
6. Egypt Pre+HEPA Air Purifiers Market Outlook
6.1. Market Size & Forecast
6.1.1. By Value
6.1.2. By Volume
6.2. Market Share & Forecast
6.2.1. By Distribution Channel Market Share Analysis
6.2.2. By End Use Market Share Analysis
7. Egypt Pre + HEPA + Activated Carbon Air Purifiers Market Outlook
7.1. Market Size & Forecast
7.1.1. By Value
7.1.2. By Volume
7.2. Market Share & Forecast
7.2.1. By Distribution Channel Market Share Analysis
7.2.2. By End Use Market Share Analysis
8. Egypt HEPA Air Purifiers Market Outlook
8.1. Market Size & Forecast
8.1.1. By Value
8.1.2. By Volume
8.2. Market Share & Forecast
8.2.1. By Distribution Channel Market Share Analysis
8.2.2. By End Use Market Share Analysis
9. Market Dynamics
9.1. Drivers
9.1.1. Increasing product launches
9.1.2. Technological Advancement
9.1.3. Rising Air borne diseases
9.2. Challenges
9.2.1. Increasing demand of humidifiers
9.2.2. High maintenance cost
10. Impact of COVID-19 on Egypt Air Purifiers Market
10.1. Impact Assessment Model
10.1.1. Key Segments Impacted
10.1.2. Key Regions Impacted
10.1.3. Key Distribution Channel Impacted
11. Market Trends & Developments
11.1. Rising health consciousness
11.2. Increasing demand for air cleaning products
11.3. Surging demand from residential sector
11.4. Growing demand of portable air purifiers
12. SWOT Analysis
12.1. Strengths
12.2. Weaknesses
12.3. Opportunities
12.4. Threats
13. Import & Export Analysis
13.1. Top 5 Exporting Countries
13.1.1. By Value
13.2. Top 5 Importing Countries
13.2.1. By Value
14. Porter’s Five Forces Model
14.1. Competitive Rivalry
14.2. Bargaining Power of Buyers
14.3. Bargaining Power of Suppliers
14.4. Threat of New Entrants
14.5. Threat of Substitutes
15. Policy & Regulatory Landscape
16. Egypt Economic Profile
17. Competitive Landscape
17.1. Company Profiles
17.1.1. Samsung Electronics Egypt S.A.E (SEEG)
17.1.1.1. Company Details
17.1.1.2. Products & Services
17.1.1.3. Financials (As Reported)
17.1.1.4. Key Market Focus & Geographical Presence
17.1.1.5. Recent Developments
17.1.1.6. Key Management Personnel
17.1.2. Philips Egypt (Limited Liability Company)
17.1.2.1. Company Details
17.1.2.2. Products & Services
17.1.2.3. Financials (As Reported)
17.1.2.4. Key Market Focus & Geographical Presence
17.1.2.5. Recent Developments
17.1.2.6. Key Management Personnel
17.1.3. Sharp Middle East FZE
17.1.3.1. Company Details
17.1.3.2. Products & Services
17.1.3.3. Financials (As Reported)
17.1.3.4. Key Market Focus & Geographical Presence
17.1.3.5. Recent Developments
17.1.3.6. Key Management Personnel
17.1.4. ACCO Brands Corporation
17.1.4.1. Company Details
17.1.4.2. Products & Services
17.1.4.3. Financials (As Reported)
17.1.4.4. Key Market Focus & Geographical Presence
17.1.4.5. Recent Developments
17.1.4.6. Key Management Personnel
17.1.5. LG Electronics Egypt S.A.E(LGEEG)
17.1.5.1. Company Details
17.1.5.2. Products & Services
17.1.5.3. Financials (As Reported)
17.1.5.4. Key Market Focus & Geographical Presence
17.1.5.5. Recent Developments
17.1.5.6. Key Management Personnel
17.1.6. Xiaomi Group
17.1.6.1. Company Details
17.1.6.2. Products & Services
17.1.6.3. Financials (As Reported)
17.1.6.4. Key Market Focus & Geographical Presence
17.1.6.5. Recent Developments
17.1.6.6. Key Management Personnel
17.1.7. Blueair AB
17.1.7.1. Company Details
17.1.7.2. Products & Services
17.1.7.3. Financials (As Reported)
17.1.7.4. Key Market Focus & Geographical Presence
17.1.7.5. Recent Developments
17.1.7.6. Key Management Personnel
17.1.8. Daikin Middle East & Africa FZE
17.1.8.1. Company Details
17.1.8.2. Products & Services
17.1.8.3. Financials (As Reported)
17.1.8.4. Key Market Focus & Geographical Presence
17.1.8.5. Recent Developments
17.1.8.6. Key Management Personnel
17.1.9. Panasonic Marketing Middle East & Africa FZE
17.1.9.1. Company Details
17.1.9.2. Products & Services
17.1.9.3. Financials (As Reported)
17.1.9.4. Key Market Focus & Geographical Presence
17.1.9.5. Recent Developments
17.1.9.6. Key Management Personnel
17.1.10. HabTech Smart Solutions
17.1.10.1. Company Details
17.1.10.2. Products & Services
17.1.10.3. Financials (As Reported)
17.1.10.4. Key Market Focus & Geographical Presence
17.1.10.5. Recent Developments
17.1.10.6. Key Management Personnel
18. Strategic Recommendations/Action Plan
18.1. Key Focus Areas
18.2. Target Regions
18.3. Target Filter Type
18.4. Target End Use
18.5. Target Distribution Channel
19. About Us & Disclaimer
(Note: The companies list can be customized based on the client requirements.)

 

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Summary

The Egypt air purifiers market size is expected to register an impressive CAGR during the forecast period owing to factors such as rising adoption of air pollution control equipment, increasing air-borne diseases, and growing demand for technology-based products in Egypt.
Air purifiers are portable devices that use a fan and internal filter to capture harmful airborne particles in a particular space and offer purified air in return. It is a filtration procedure that is used repetitively multiple times within an hour in order to improve the quality of indoor air. By revitalizing stale air, air purifiers can also lower the risk of air-borne health-related issues brought on by indoor pollutants, which can further lead toward the issue of neurological disorders and respiratory infections or exacerbate asthmatic symptoms. According to the WHO, exposure to fine particles in contaminated air is connected to illnesses such as pneumonia, heart disease, lung cancer, stroke, and chronic obstructive pulmonary disease and is believed to be the cause of 7 million annual deaths. Moreover, it has been analyzed that 52% of deaths from communicable diseases such as acute lower respiratory infections are also attributed to air pollution. In the years between 2008 and 2015, the WHO estimated that the Eastern Mediterranean Region had the worst air pollution.
Commercially rated air purifiers can be found in the medical, industrial, and commercial sectors. They can be produced as small stand-alone units or bigger units that can be attached to an air handler unit (AHU) or an HVAC unit. In the industrial setting, air purifiers can be utilized to clean the air before processing. For this, pressure swing adsorbers or other adsorption methods are frequently employed.
Egypt had' Moderate' air quality in 2019, with a US AQI reading of 63, according to statistics put forth by the World Health Organization (WHO). Cairo met the WHO target of less than 10 g/m3 for the months of May and June. The quality decreased to 36.9 and 46.4 g/m3 in September and November, respectively. The remaining months saw 'moderate' air quality. Egypt ranked as the 56th most polluted country out of 98 when compared to the rest of the world."
Products launch Fuels Market Growth.
Egyptian manufacturers are focusing on making and offering innovative products for customers. For instance, in 2021, the Egyptian market, LG Egypt launched the single-stage PuriCareTM 360° air purifier. The LG PuriCare TM 360 °'s single-stage design, in contrast to conventional air purifiers, which function at an angle in one direction, enables 360-degree air purification. The filter of the new appliance can purify 75% of the dust that is present in the air of the room in which it operates and does so at a rate that is 71% faster than that of conventional air purifiers. It can also reduce allergens in the air by 99.9% in 16 minutes and can deliver clean air up to 7.5 meters away. Therefore, launching innovative products and multi-featured air purifiers is crucial for the manufacturers in order to compete in the market, which is driving the air purifiers market in Egypt.
Technological Advancements Fuel the Market Growth
Egyptian companies use new and different technologies for using products to attract consumers in the market. For instance, Habtech offers the HabTech N1 Air Purifier in Egypt, which is a technique that involves four phases of purification to destroy bacteria and viruses on surfaces and in the environment. The four stages of filtration include a HEPA filter rated 11–13 plus an activated carbon filter, a generator of negative ions, a UV lamp, and an ozone generator. The ambient air is filtered as it enters the machine to remove bacteria and viruses that could be damaged by ultraviolet radiation. Through the air outlet, the cleaned, fresh air is sent back into the surrounding area after being filtered by negative ions. To properly purify and sterilize the air, an ozone generator must be turned on when no one is around.
Rising Air Pollution Aids Market Growth
Owing to fast industrialization, rising car sales, and increasing construction activity, particularly in developing nations, air pollution is rising significantly on a global scale. The chance of contracting numerous diseases rises as a result of air pollution. People all over the world are buying air purifiers to breathe clean air, as up to a hundred times as much pollution may be present indoors as outdoors. The Egyptian Ministry of Environment revealed in 2021 that there were now 114 air quality monitoring stations spread across the country's various governorates, an increase over the previous year. By providing accurate monitoring data, so decision-makers may take the appropriate action, monitoring stations work to improve the conditions of the environment, the health, and the air. However, monitoring air quality will not support immediate relaxation to the issue of air quality; therefore, using an air purifier to improve indoor quality could be an immediate solution.
Market Segmentation
Egypt air purifier market is segmented into filter type, end-use, distribution channel, country, and company. Based on filter type, the market is segmented into Pre + HEPA, Pre + HEPA + Activated Carbon, HEPA, and Others (Pre-filter, HEPA + Ion & Ozone, HEPA + Electrostatic Precipitators. Based on end use, the market is segmented into commercial, industrial, and residential. Based on distribution channels, the market is segmented into supermarkets/hypermarkets, multi-branded stores, exclusive stores, online, and others (direct sales). Based on region, the market is segmented into Cairo, Alexandria, Giza, Qalyubia, Port Said, Suez, and Rest of Egypt.
Market Players
Samsung Electronics Egypt S.A.E (SEEG), Philips Egypt, Sharp Middle East FZE, ACCO Brands Corporation, LG Electronics Egypt S.A.E.(LGEEG), Xiaomi Group, Blueair AB, Daikin Middle East & Africa FZE, Panasonic Marketing Middle East & Africa FZE, HabTech Smart Solutions are the major market players in the Egypt air purifiers market.

Report Scope:
In this report, Egypt air purifiers market has been segmented into the following categories, in addition to the industry trends, which have also been detailed below:
• Egypt Air Purifiers Market, By Filter Type:
o Pre + HEPA
o Pre + HEPA + Activated Carbon
o HEPA
o Others
• Europe Air Purifiers Market, By End Use:
o Commercial
o Industrial
o Residential
• Europe Air Purifiers Market, By Region:
o Cairo
o Alexandria
o Giza
o Qalyubia
o Port Said
o Suez
o Rest of Egypt
Competitive Landscape
Company Profiles: Detailed analysis of the major companies present in Egypt air purifiers market.
Available Customizations:
With the given market data, TechSci Research offers customizations according to a company's specific needs. The following customization options are available for the report:
Company Information
• Detailed analysis and profiling of additional market players (up to five).



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Table of Contents

1. Introduction
1.1. Product Overview
1.2. Key Highlights of the Report
1.3. Market Coverage
1.4. Market Segments Covered
1.5. Research Tenure Considered
2. Research Methodology
2.1. Objective of the Study
2.2. Baseline Methodology
2.3. Key Industry Partners
2.4. Major Association and Secondary Sources
2.5. Forecasting Methodology
2.6. Data Triangulation & Validation
2.7. Assumptions and Limitations
3. Executive Summary
3.1. Market Overview
3.2. Market Forecast
3.3. Key Regions
3.4. Key Segments
4. Voice of Customer Analysis (B2C Model Analysis)
4.1. Sample Size Determination
4.2. Respondent Demographics
4.2.1. By Gender
4.2.2. By Age
4.2.3. By Occupation
4.3. Brand Awareness
4.4. Frequency Of Usage
4.5. Brand Satisfaction
4.6. Factors Influencing Purchase Decision
4.7. Customer Satisfaction
4.8. Challenges Faced Post Purchase
5. Egypt Air Purifiers Market Outlook
5.1. Market Size & Forecast
5.1.1. By Value
5.1.2. By Volume
5.2. Market Share & Forecast
5.2.1. By Filter Type Market Share Analysis (Pre + HEPA, Pre + HEPA + Activated Carbon, HEPA, Others (Pre-filter, HEPA + Ion & Ozone, HEPA + Electrostatic Precipitators, etc.)
5.2.2. By End Use Market Share Analysis (Commercial, Industrial & Residential)
5.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis (Supermarket/Hypermarket, Multi-branded Stores, Exclusive Stores, Online, and Others (Direct Sales))
5.2.4. By Region Market Share Analysis
5.2.4.1. Cairo Market Share Analysis
5.2.4.2. Alexandria Market Share Analysis
5.2.4.3. Giza Market Share Analysis
5.2.4.4. Qalyubia Market Share Analysis
5.2.4.5. Port Said Market Share Analysis
5.2.4.6. Suez Market Share Analysis
5.2.4.7. Rest of Egypt Market Share Analysis
5.2.5. By Company Market Share Analysis
5.3. Egypt Air Purifiers Market Mapping & Opportunity Assessment
5.3.1. By Filter Type Market Mapping & Opportunity Assessment
5.3.2. By End Use Market Mapping & Opportunity Assessment
5.3.3. By Distribution Channel Market Mapping & Opportunity Assessment
5.3.4. By Region Market Mapping & Opportunity Assessment
6. Egypt Pre+HEPA Air Purifiers Market Outlook
6.1. Market Size & Forecast
6.1.1. By Value
6.1.2. By Volume
6.2. Market Share & Forecast
6.2.1. By Distribution Channel Market Share Analysis
6.2.2. By End Use Market Share Analysis
7. Egypt Pre + HEPA + Activated Carbon Air Purifiers Market Outlook
7.1. Market Size & Forecast
7.1.1. By Value
7.1.2. By Volume
7.2. Market Share & Forecast
7.2.1. By Distribution Channel Market Share Analysis
7.2.2. By End Use Market Share Analysis
8. Egypt HEPA Air Purifiers Market Outlook
8.1. Market Size & Forecast
8.1.1. By Value
8.1.2. By Volume
8.2. Market Share & Forecast
8.2.1. By Distribution Channel Market Share Analysis
8.2.2. By End Use Market Share Analysis
9. Market Dynamics
9.1. Drivers
9.1.1. Increasing product launches
9.1.2. Technological Advancement
9.1.3. Rising Air borne diseases
9.2. Challenges
9.2.1. Increasing demand of humidifiers
9.2.2. High maintenance cost
10. Impact of COVID-19 on Egypt Air Purifiers Market
10.1. Impact Assessment Model
10.1.1. Key Segments Impacted
10.1.2. Key Regions Impacted
10.1.3. Key Distribution Channel Impacted
11. Market Trends & Developments
11.1. Rising health consciousness
11.2. Increasing demand for air cleaning products
11.3. Surging demand from residential sector
11.4. Growing demand of portable air purifiers
12. SWOT Analysis
12.1. Strengths
12.2. Weaknesses
12.3. Opportunities
12.4. Threats
13. Import & Export Analysis
13.1. Top 5 Exporting Countries
13.1.1. By Value
13.2. Top 5 Importing Countries
13.2.1. By Value
14. Porter’s Five Forces Model
14.1. Competitive Rivalry
14.2. Bargaining Power of Buyers
14.3. Bargaining Power of Suppliers
14.4. Threat of New Entrants
14.5. Threat of Substitutes
15. Policy & Regulatory Landscape
16. Egypt Economic Profile
17. Competitive Landscape
17.1. Company Profiles
17.1.1. Samsung Electronics Egypt S.A.E (SEEG)
17.1.1.1. Company Details
17.1.1.2. Products & Services
17.1.1.3. Financials (As Reported)
17.1.1.4. Key Market Focus & Geographical Presence
17.1.1.5. Recent Developments
17.1.1.6. Key Management Personnel
17.1.2. Philips Egypt (Limited Liability Company)
17.1.2.1. Company Details
17.1.2.2. Products & Services
17.1.2.3. Financials (As Reported)
17.1.2.4. Key Market Focus & Geographical Presence
17.1.2.5. Recent Developments
17.1.2.6. Key Management Personnel
17.1.3. Sharp Middle East FZE
17.1.3.1. Company Details
17.1.3.2. Products & Services
17.1.3.3. Financials (As Reported)
17.1.3.4. Key Market Focus & Geographical Presence
17.1.3.5. Recent Developments
17.1.3.6. Key Management Personnel
17.1.4. ACCO Brands Corporation
17.1.4.1. Company Details
17.1.4.2. Products & Services
17.1.4.3. Financials (As Reported)
17.1.4.4. Key Market Focus & Geographical Presence
17.1.4.5. Recent Developments
17.1.4.6. Key Management Personnel
17.1.5. LG Electronics Egypt S.A.E(LGEEG)
17.1.5.1. Company Details
17.1.5.2. Products & Services
17.1.5.3. Financials (As Reported)
17.1.5.4. Key Market Focus & Geographical Presence
17.1.5.5. Recent Developments
17.1.5.6. Key Management Personnel
17.1.6. Xiaomi Group
17.1.6.1. Company Details
17.1.6.2. Products & Services
17.1.6.3. Financials (As Reported)
17.1.6.4. Key Market Focus & Geographical Presence
17.1.6.5. Recent Developments
17.1.6.6. Key Management Personnel
17.1.7. Blueair AB
17.1.7.1. Company Details
17.1.7.2. Products & Services
17.1.7.3. Financials (As Reported)
17.1.7.4. Key Market Focus & Geographical Presence
17.1.7.5. Recent Developments
17.1.7.6. Key Management Personnel
17.1.8. Daikin Middle East & Africa FZE
17.1.8.1. Company Details
17.1.8.2. Products & Services
17.1.8.3. Financials (As Reported)
17.1.8.4. Key Market Focus & Geographical Presence
17.1.8.5. Recent Developments
17.1.8.6. Key Management Personnel
17.1.9. Panasonic Marketing Middle East & Africa FZE
17.1.9.1. Company Details
17.1.9.2. Products & Services
17.1.9.3. Financials (As Reported)
17.1.9.4. Key Market Focus & Geographical Presence
17.1.9.5. Recent Developments
17.1.9.6. Key Management Personnel
17.1.10. HabTech Smart Solutions
17.1.10.1. Company Details
17.1.10.2. Products & Services
17.1.10.3. Financials (As Reported)
17.1.10.4. Key Market Focus & Geographical Presence
17.1.10.5. Recent Developments
17.1.10.6. Key Management Personnel
18. Strategic Recommendations/Action Plan
18.1. Key Focus Areas
18.2. Target Regions
18.3. Target Filter Type
18.4. Target End Use
18.5. Target Distribution Channel
19. About Us & Disclaimer
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