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インドネシアの電材市場:タイプ別(サーキットブレーカー、照明スイッチ、プラグ&ソケット、電圧切替器、ケーブルマネジメント、ケーブルダクト、電線管、その他)、エンドユーザー別(産業、商業、家庭)、地域別、競争、予測&機会、2031年に細分化。


Indonesia Electrical Materials Market Segmented By Type (Circuit Breakers, Light Switches, Plugs & Sockets, Voltage Switcher, Cable Management, Cable Duct, Electrical Conduit, Others), By End User (Industrial, Commercial, Domestic), By Region, Competition, Forecast & Opportunities, 2031

インドネシアの電気材料市場は、2022年に1億8,324万米ドルとなり、2031年までのCAGRは13.02%と予測され、予測期間を通じて力強い成長を遂げると予測されています。 電気材料は、住宅、商業施設、工業施設を電力... もっと見る

 

 

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TechSci Research
テックサイリサーチ
2023年4月1日 US$3,500
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サマリー

インドネシアの電気材料市場は、2022年に1億8,324万米ドルとなり、2031年までのCAGRは13.02%と予測され、予測期間を通じて力強い成長を遂げると予測されています。
電気材料は、住宅、商業施設、工業施設を電力源に接続するために、あらゆる建築プロジェクトに必要な必須部品やコンポーネントです。電気部品は、家庭用回路から大規模な産業施設まで、さまざまな大きさのものがあります。これらの材料は、できるだけ電気伝導率を低くする必要があります。電気エネルギーの伝送や配電に使われるだけでなく、電気機器、装置、デバイスに使われるあらゆる巻線の導体として使用されます。
建設インフラの成長
インドネシアのインフラ整備に伴い、電設資材のニーズが高まっています。ボルネオ島の新首都やトバ湖のF1H2O施設など、複数の建築プロジェクトのインフラ整備に伴い、スイッチ、プラグ&ソケット、サーキットブレーカーなど、さまざまな電材が必要とされている。また、インドネシア政府は、各種インフラ整備による経済活性化を図るため、新たな改革や法整備を進めています。インドネシアの2022年予算によると、インドネシア政府は、6つの新空港の建設、6,000キロメートル以上の鉄道路線、10万ヘクタール以上の灌漑システムなど、インフラの拡張に260億米ドル以上を割り当てています。さらに、セットアップ施設や設備の拡充により、サービスプロバイダーは生産を拡大し、新しい電材グッズを市場に投入しています。その結果、インドネシアの電材市場は、建築インフラの拡大により、力強い成長を遂げています。
電気自動車の成長を後押し
インドネシアでは、交通の電化に向けた取り組みが不可欠です。東南アジア最大の経済大国であるインドネシアは、電気自動車(EV)のトップメーカーとして徐々に知られるようになってきています。2030年までに1300万台の電動バイクと220万台の電気自動車が生産されると予想されています。このような成長の加速は、スイッチ、電源プラグ、ケーブルダクトなどの需要を満たすために、電材サプライヤーにとってより容易なものとなる。また、世界のニッケル鉱床の22%を保有することから、世界の電池生産のサプライチェーンにおいて重要な役割を担い、発展することが期待されています。さらに、EV充電インフラの整備や、政府による多くの補助金、減税、優遇措置、国家中期計画(RPJMN)2020-2024や国家産業基本計画(RIPIN)2015-2035などの国家的なアジェンダが、EV商品の供給者と消費者、電気原料の生産の双方を支えています。したがって、電気自動車の成長がインドネシア電気原料市場を牽引しています。
再生可能エネルギーとインフラストラクチャーの成長
インドネシアは世界第4位の石炭産出国であり、燃料輸出量も世界一ですが、化石燃料への依存度を下げるため、政府は再生可能エネルギーの支援を行っています。インドネシアでは、再生可能エネルギーに対するニーズと可能性が高まっています。さらに、インドネシアは同地域のエネルギー消費の40%を占めていることから、同国のエネルギー需要は2030年までに80%増加すると予測されており、これは世界で最も高い成長ペースである。さらに、インドネシアは地熱、太陽光、風力、水力発電施設、バイオマスなど、再生可能エネルギーのポテンシャルを多く有しています。2025年までに、インドネシア政府は国内のエネルギー需要の23%を再生可能エネルギーでまかなうことを目標としています。この目標は、温室効果ガス(GHG)の排出を最小限に抑え、2060年までにカーボンニュートラルを達成するために設定されたものです。国家エネルギー戦略(GSEB)、PLN電力開発計画、およびその他の政府のイニシアティブは、新しいオングリッドNRE能力の構築に役立っている。これらのイニシアチブは、再生可能エネルギーインフラのセットアップ設備や設置の増加と相まって、サービスプロバイダーが電気材料の生産を増加させることも可能にしました。したがって、再生可能エネルギー&インフラの成長は、インドネシア電気材料市場に強固な機会を提供しています。
最近の動向
o インドネシアの2022年予算によると、インドネシア政府は、6つの新空港の建設、6,000キロメートル以上の鉄道路線、10万ヘクタール以上をカバーする灌漑システムなど、インフラの拡張に260億米ドル以上を割り当てています。
o インドネシア政府は2023年2月、今後数年間で、再生可能エネルギー源の利用を最大化するため、パプア州南西部の家庭や政府機関の建物に屋上太陽光発電所(PLTS)と太陽光公共街路照明インフラ(PJU-TS)の設置を計画していると表明しました。
o インドネシア政府の政策と規制の高まり:
政府は、「Making Indonesia 4.0」「Make in Indonesia」プログラムのもと、国内企業の発展を促進・支援し、国内の中小企業を強化するために、電気・電子製品の輸出を増やすための戦略をいくつか実施しています。また、インドネシア政府は、経済特区(SEZ)のインセンティブ・パッケージを通じて、10年間で500億米ドル以上の外国投資を呼び込むための多くの立法措置を承認しています。
課題熟練労働者の不足
多くの製造業において、熟練工の減少率が高いことは、インドネシアの電材市場でビジネスが対処しなければならない最大の問題の一つである。インドネシアの経済システムにおいて、電気・電子(E&E)部門は不可欠な役割を担っています。また、インドネシアは1億3,600万人の従業員を擁し、ASEANで最大の労働力を有しているが、そのうち熟練工は5,500万人に過ぎない。インドネシアの経済発展の加速と拡大のためのマスタープラン(MP3EI)では、2030年までに、経済のバランスを保つために1億1300万人の有能な労働者が必要になると推定しています。インドネシアでは、労働者の約41%が基礎教育を終えており、深刻な技能不足が経済発展を妨げていることがわかります。また、インフォーマルセクターが労働者の大半を占めています。その結果、多くの職業訓練プログラムは、産業界が求める市場のギャップを埋めることができない。にもかかわらず、このセクターには熟練労働者がまだ極めて少ない。したがって、熟練労働者の不足は、インドネシアの電気材料市場の成長を妨げると予想されます。
市場区分
インドネシアの電気材料市場は、タイプ別とエンドユーザー別に分けられます。タイプ別では、サーキットブレーカー、ライトスイッチ、プラグ&ソケット、電圧切替器、ケーブルマネジメント、ケーブルダクト、電線管、その他に分けられます。エンドユーザーに基づいて、市場はさらに産業用、商業用、家庭用に区分されます。また、市場分析では、ジャワ、スマトラ、カリマンタン、バリ、インドネシアの残りの部分に分け、地域別の市場セグメンテーションを考案するために調査しています。
会社概要
PT Trias Indra Saputra、PT.Legrand Indonesia、Hubbell Indonesia、P.T. Siemens Indonesia、PT Schneider Electric Indonesia、Mitsubishi Electric Indonesia、PT Simon Elektrik Indonesia、Pt. Broco Mutiara Electrical Industry、PT.Powertek Indo Asia、Jeko Elektrik Indonesiaなどが、インドネシア電材市場の成長を牽引している主要企業です。
レポートのスコープ
本レポートでは、インドネシア電気材料市場を以下のカテゴリーに分類し、業界動向とともに、以下に詳述しています:
- インドネシアの電気材料市場、タイプ別
o サーキットブレーカー
o ライトスイッチ
o プラグ&ソケット
o 電圧切替器
o ケーブルマネジメント
o ケーブルダクト
o 電線管
o その他
- インドネシアの電材市場:エンドユーザー別
産業用
オー・コマーシャル
o 国内
- インドネシアの電材市場、地域別:
ジャワ島
オ・スマトラ
オーカリマンタン
オー・バリ
o インドネシアのその他の地域
競合の状況
企業プロファイル:インドネシア電気材料市場に進出している主要企業の詳細分析。
利用可能なカスタマイズ:
TechSci Researchは、与えられた市場データをもとに、企業の特定のニーズに応じてカスタマイズを提供します。本レポートでは、以下のカスタマイズオプションが利用可能です:
会社情報
- 追加市場プレイヤー(最大5名)の詳細分析およびプロファイリング。

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目次

1. Product Overview
1.1. Market Definition
1.2. Scope of the Market
1.2.1. Markets Covered
1.2.2. Years Considered for Study
1.2.3. Key Market Segmentations
1.3. Product Definition
1.3.1. By Type
1.3.2. By End User
2. Research Methodology
2.1. Objective of the Study
2.2. Baseline Methodology
2.2.1. Methodology Followed for Calculation of Market Size
2.2.2. Methodology Followed for Calculation of Market Share
2.2.3. Methodology Followed for Forecasting
2.3. Partial List of Companies Interviewed
2.4. Partial List of Secondary Sources
3. Executive Summary
4. Impact of Covid-19 on Indonesia Electrical Materials Market
5. Voice of Customer
5.1. Brand Awareness
5.2. Factors Considered for Selecting Manufacturer
5.3. Key Satisfaction Level
5.4. Current Need Gaps
6. Indonesia Electrical Materials Market Outlook
6.1. Market Size & Forecast
6.1.1. By Value & Volume
6.2. Market Share & Forecast
6.2.1. By Type (Circuit Breakers, Light Switches, Plugs & Sockets, Voltage Switcher, Cable Management, Cable Duct, Electrical Conduit, Others)
6.2.2. By End User (Industrial, Commercial, Domestic)
6.2.3. By Region (Java, Sumatra, Kalimantan, Bali, Rest of Indonesia)
6.2.4. By Company (2022)
6.3. Pricing Analysis
6.4. Product Market Map
6.4.1. By Type
6.4.2. By End User
6.4.3. By Region
7. Java Electrical Materials Market Outlook
7.1. Market Size & Forecast
7.1.1. By Value & Volume
7.2. Market Share & Forecast
7.2.1. By Type
7.2.2. By End User
8. Sumatra Electrical Materials Market Outlook
8.1. Market Size & Forecast
8.1.1. By Value & Volume
8.2. Market Share & Forecast
8.2.1. By Type
8.2.2. By End User
9. Kalimantan Electrical Materials Market Outlook
9.1. Market Size & Forecast
9.1.1. By Value & Volume
9.2. Market Share & Forecast
9.2.1. By Type
9.2.2. By End User
10. Bali Electrical Materials Market Outlook
10.1. Market Size & Forecast
10.1.1. By Value & Volume
10.2. Market Share & Forecast
10.2.1. By Type
10.2.2. By End User
11. Market Dynamics
11.1. Drivers
11.2. Challenges
12. Market Trends and Developments
13. Policy and Regulatory Landscape
14. Impact of Capital Relocation on Indonesia Electrical Materials Market
15. Indonesia Economic Profile
16. Company Profiles
16.1. PT Trias Indra Saputra
16.1.1. Business Overview
16.1.2. Key Financials & Revenue
16.1.3. Key Products
16.1.4. Key Personnel/Contact Person
16.1.5. Headquarters Address
16.2. PT. Legrand Indonesia
16.2.1. Business Overview
16.2.2. Key Financials & Revenue
16.2.3. Key Products
16.2.4. Key Personnel/Contact Person
16.2.5. Headquarters Address
16.3. Hubbell Indonesia
16.3.1. Business Overview
16.3.2. Key Financials & Revenue
16.3.3. Key Products
16.3.4. Key Personnel/Contact Person
16.3.5. Headquarters Address
16.4. P.T. Siemens Indonesia
16.4.1. Business Overview
16.4.2. Key Financials & Revenue
16.4.3. Key Products
16.4.4. Key Personnel/Contact Person
16.4.5. Headquarters Address
16.5. PT Schneider Electric Indonesia
16.5.1. Business Overview
16.5.2. Key Financials & Revenue
16.5.3. Key Products
16.5.4. Key Personnel/Contact Person
16.5.5. Headquarters Address
16.6. PT Mitsubishi Electric Indonesia
16.6.1. Business Overview
16.6.2. Key Financials & Revenue
16.6.3. Key Products
16.6.4. Key Personnel/Contact Person
16.6.5. Headquarters Address
16.7. PT Simon Elektrik Indonesia
16.7.1. Business Overview
16.7.2. Key Financials & Revenue
16.7.3. Key Products
16.7.4. Key Personnel/Contact Person
16.7.5. Headquarters Address
16.8. Pt. Broco Mutiara Electrical Industry
16.8.1. Business Overview
16.8.2. Key Financials & Revenue
16.8.3. Key Products
16.8.4. Key Personnel/Contact Person
16.8.5. Headquarters Address
16.9. PT. Powertek Indo Asia
16.9.1. Business Overview
16.9.2. Key Financials & Revenue
16.9.3. Key Products
16.9.4. Key Personnel/Contact Person
16.9.5. Headquarters Address
16.10. Jeko Elektrik Indonesia
16.10.1. Business Overview
16.10.2. Key Financials & Revenue
16.10.3. Key Products
16.10.4. Key Personnel/Contact Person
16.10.5. Headquarters Address
17. Strategic Recommendations
18. About Us & Disclaimer

 

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Summary

Indonesia Electrical Materials Market was valued at USD 1832.46 million in 2022 and is anticipated to project robust growth through the forecast period, registering a CAGR of 13.02% through 2031.
Electrical materials are essential parts and components required in any building project in order to connect residential, commercial, and industrial structures to an electrical power source. Electrical components can range in size from a household circuit to a large industrial facility. These materials should have as little electrical conductivity as possible. They are used to make conductors for all kinds of windings found in electrical gear, apparatus, and devices, in addition to being used for the transmission and distribution of electrical energy.
Growth of Construction Infrastructure
The need for electrical materials is growing as Indonesia's infrastructure development is growing. The development of infrastructure for several building projects, including the new capital city in Borneo and the F1H2O facilities at Lake Toba, necessitates the usage of different electrical materials, such as switches, plugs & sockets, circuit breakers, etc. In addition, the Indonesian government has been promoting fresh reforms and laws in an effort to stimulate the economy through the development of various infrastructures. According to Indonesia's 2022 budget, the Indonesian government has allocated more than USD 26 billion for the expansion of infrastructure, including building six new airports, more than 6,000 kilometers of rail lines, and an irrigation system covering more than 100,000 hectares. Moreover, the expansion of setup facilities and installations has allowed the service provider to expand production and launch new electrical materials goods in the market. As a result, the market for electrical materials in Indonesia is seeing strong growth due to the expansion of the building infrastructure.
Bolstering Growth of Electric Vehicles
Indonesia is essential to the country's efforts to electrify its transportation. Indonesia, the largest economy in Southeast Asia, is gradually becoming known as a leading manufacturer of electric vehicles (EVs). 13 million electric motorcycles and 2.2 million electric cars are expected to be produced by 2030. This acceleration of growth will make it easier for suppliers of electrical materials to satisfy the demand for items such as switches, power plugs, cable ducts, and so on. Furthermore, the nation is dedicated to playing a key role and developing into a crucial component of the supply chain for the world's battery production since it is home to 22% of the world's plentiful nickel deposits. Moreover, the development of EV charging infrastructure and numerous government subsidies, tax breaks, and incentives, as well as national agendas such as the National Medium-Term Plan (RPJMN) 2020-2024 and the National Masterplan for Industry (RIPIN) 2015-2035, are supporting both the suppliers and consumers of EV goods as well as the production of electric raw materials. Therefore, the growth of electric vehicles is driving the Indonesia Electrical Materials market.
Growth in Renewable Energy & Infrastructure
Although Indonesia is the world's fourth-largest producer of coal and the world's top exporter of fuel, the government has been supporting renewable energy to lessen its reliance on fossil fuels. In Indonesia, there is a growing need for and potential for renewable energy. Moreover, as Indonesia accounts for 40% of the region's energy consumption, the country's demand for energy is predicted to increase by 80% by 2030, which is the highest pace of growth in the world. Moreover, Indonesia has a lot of potential for renewable energy sources, including geothermal, solar, wind, hydropower facilities, biomass, and more. By 2025, the Indonesian government intends to use renewable energy sources to meet 23% of its domestic energy needs. This goal was set in order to minimize greenhouse gas (GHG) emissions and reach carbon neutrality by the year 2060. The National Grand Energy Strategy (GSEB), the PLN Electricity Development Plan, and other government initiatives have helped to build new on-grid NRE capacity. These initiatives, combined with an increase in the setup facilities and installations of renewable energy infrastructure, have also allowed the service provider to increase the production of electrical materials. Hence, the growth in renewable energy & infrastructure is offering robust opportunities in the Indonesia electrical materials market.
Recent Developments:
o According to Indonesia's 2022 budget, the Indonesian government has allocated more than USD 26 billion for the expansion of infrastructure, including building six new airports, more than 6,000 kilometers of train lines, and an irrigation system covering more than 100,000 hectares.
o The Indonesian government stated in February 2023 that in the coming years planned to establish rooftop solar power plants (PLTS) and solar public street lighting infrastructure (PJU-TS) for homes and government buildings in the southwest Papua region to maximize the usage of renewable energy sources.
o Indonesia government rising policies & regulations:
The government is implementing several strategies under the "Making Indonesia 4.0" and "Make in Indonesia" programs to promote and support the development of domestic enterprises and increase the export of electrical and electronic products in the industry in an effort to strengthen the nation's domestic SMEs. Also, the Indonesian government has approved a number of legislative initiatives to draw in more than USD 50 billion in foreign investments over the course of a decade through the Special Economic Zones (SEZ) incentive package.
Challenges: Lack of Skilled Workforce
The high attrition rate of skilled professionals in most manufacturing industries is one of the biggest issues that businesses in Indonesia's electrical materials market must deal with. An essential role in Indonesia's economic system is played by the electrical and electronics (E&E) sector. In addition, with 136 million employees, Indonesia has the biggest workforce in ASEAN, and only 55 million of them are skilled. The Master Plan for the Acceleration and Expansion of Economic Development in Indonesia (MP3EI) estimates that by 2030, Indonesia will need 113 million competent workers to keep the economy in balance. In Indonesia, approximately 41% of the workforce has finished basic education, showing a severe shortage of skills that is impeding economic progress. In addition, the informal sector employs the majority of the workforce in the nation. As a result, a lot of programs for vocational training do not fill market gaps in industry demands. In spite of this, there are still extremely few skilled workers in the sector. Hence, the lack of a skilled workforce is anticipated to obstruct the growth of the electrical materials market in Indonesia.
Market Segmentation
The Indonesia Electrical Materials market is divided into type and end user. Based on type, the market is divided into circuit breakers, light switches, plugs & sockets, voltage switchers, cable management, cable duct, electrical conduit, and others. Based on end users, the market is further segmented into industrial, commercial, and domestic. The market analysis also studies the regional segmentation to devise regional market segmentation, divided among Java, Sumatra, Kalimantan, Bali, and the Rest of Indonesia.
Company Profiles
PT Trias Indra Saputra, PT. Legrand Indonesia, Hubbell Indonesia, P.T. Siemens Indonesia, PT Schneider Electric Indonesia, PT Mitsubishi Electric Indonesia, PT Simon Elektrik Indonesia, Pt. Broco Mutiara Electrical Industry, PT. Powertek Indo Asia and Jeko Elektrik Indonesia are among the major players that are driving the growth of the Indonesia Electrical Materials market.
Report Scope:
In this report, the Indonesia Electrical Materials Market has been segmented into the following categories, in addition to the industry trends, which have also been detailed below:
• Indonesia Electricals Materials Market, By Type:
o Circuit Breakers
o Light Switches
o Plugs & Sockets
o Voltage Switcher
o Cable Management
o Cable Duct
o Electrical Conduit
o Others
• Indonesia Electricals Materials Market, By End User:
o Industrial
o Commercial
o Domestic
• Indonesia Electrical Materials Market, By Region:
o Java
o Sumatra
o Kalimantan
o Bali
o Rest of Indonesia
Competitive Landscape
Company Profiles: Detailed analysis of the major companies present in the Indonesia Electrical Materials market.
Available Customizations:
With the given market data, TechSci Research offers customizations according to a company’s specific needs. The following customization options are available for the report:
Company Information
• Detailed analysis and profiling of additional market players (up to five).



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Table of Contents

1. Product Overview
1.1. Market Definition
1.2. Scope of the Market
1.2.1. Markets Covered
1.2.2. Years Considered for Study
1.2.3. Key Market Segmentations
1.3. Product Definition
1.3.1. By Type
1.3.2. By End User
2. Research Methodology
2.1. Objective of the Study
2.2. Baseline Methodology
2.2.1. Methodology Followed for Calculation of Market Size
2.2.2. Methodology Followed for Calculation of Market Share
2.2.3. Methodology Followed for Forecasting
2.3. Partial List of Companies Interviewed
2.4. Partial List of Secondary Sources
3. Executive Summary
4. Impact of Covid-19 on Indonesia Electrical Materials Market
5. Voice of Customer
5.1. Brand Awareness
5.2. Factors Considered for Selecting Manufacturer
5.3. Key Satisfaction Level
5.4. Current Need Gaps
6. Indonesia Electrical Materials Market Outlook
6.1. Market Size & Forecast
6.1.1. By Value & Volume
6.2. Market Share & Forecast
6.2.1. By Type (Circuit Breakers, Light Switches, Plugs & Sockets, Voltage Switcher, Cable Management, Cable Duct, Electrical Conduit, Others)
6.2.2. By End User (Industrial, Commercial, Domestic)
6.2.3. By Region (Java, Sumatra, Kalimantan, Bali, Rest of Indonesia)
6.2.4. By Company (2022)
6.3. Pricing Analysis
6.4. Product Market Map
6.4.1. By Type
6.4.2. By End User
6.4.3. By Region
7. Java Electrical Materials Market Outlook
7.1. Market Size & Forecast
7.1.1. By Value & Volume
7.2. Market Share & Forecast
7.2.1. By Type
7.2.2. By End User
8. Sumatra Electrical Materials Market Outlook
8.1. Market Size & Forecast
8.1.1. By Value & Volume
8.2. Market Share & Forecast
8.2.1. By Type
8.2.2. By End User
9. Kalimantan Electrical Materials Market Outlook
9.1. Market Size & Forecast
9.1.1. By Value & Volume
9.2. Market Share & Forecast
9.2.1. By Type
9.2.2. By End User
10. Bali Electrical Materials Market Outlook
10.1. Market Size & Forecast
10.1.1. By Value & Volume
10.2. Market Share & Forecast
10.2.1. By Type
10.2.2. By End User
11. Market Dynamics
11.1. Drivers
11.2. Challenges
12. Market Trends and Developments
13. Policy and Regulatory Landscape
14. Impact of Capital Relocation on Indonesia Electrical Materials Market
15. Indonesia Economic Profile
16. Company Profiles
16.1. PT Trias Indra Saputra
16.1.1. Business Overview
16.1.2. Key Financials & Revenue
16.1.3. Key Products
16.1.4. Key Personnel/Contact Person
16.1.5. Headquarters Address
16.2. PT. Legrand Indonesia
16.2.1. Business Overview
16.2.2. Key Financials & Revenue
16.2.3. Key Products
16.2.4. Key Personnel/Contact Person
16.2.5. Headquarters Address
16.3. Hubbell Indonesia
16.3.1. Business Overview
16.3.2. Key Financials & Revenue
16.3.3. Key Products
16.3.4. Key Personnel/Contact Person
16.3.5. Headquarters Address
16.4. P.T. Siemens Indonesia
16.4.1. Business Overview
16.4.2. Key Financials & Revenue
16.4.3. Key Products
16.4.4. Key Personnel/Contact Person
16.4.5. Headquarters Address
16.5. PT Schneider Electric Indonesia
16.5.1. Business Overview
16.5.2. Key Financials & Revenue
16.5.3. Key Products
16.5.4. Key Personnel/Contact Person
16.5.5. Headquarters Address
16.6. PT Mitsubishi Electric Indonesia
16.6.1. Business Overview
16.6.2. Key Financials & Revenue
16.6.3. Key Products
16.6.4. Key Personnel/Contact Person
16.6.5. Headquarters Address
16.7. PT Simon Elektrik Indonesia
16.7.1. Business Overview
16.7.2. Key Financials & Revenue
16.7.3. Key Products
16.7.4. Key Personnel/Contact Person
16.7.5. Headquarters Address
16.8. Pt. Broco Mutiara Electrical Industry
16.8.1. Business Overview
16.8.2. Key Financials & Revenue
16.8.3. Key Products
16.8.4. Key Personnel/Contact Person
16.8.5. Headquarters Address
16.9. PT. Powertek Indo Asia
16.9.1. Business Overview
16.9.2. Key Financials & Revenue
16.9.3. Key Products
16.9.4. Key Personnel/Contact Person
16.9.5. Headquarters Address
16.10. Jeko Elektrik Indonesia
16.10.1. Business Overview
16.10.2. Key Financials & Revenue
16.10.3. Key Products
16.10.4. Key Personnel/Contact Person
16.10.5. Headquarters Address
17. Strategic Recommendations
18. About Us & Disclaimer

 

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