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インド パッケージエアコン市場 コンデンサータイプ別(空冷、水冷)、エンドユーザー別(産業、ホスピタリティ、オフィス、その他(教育、住宅、モール、ヘルスケアなど))、流通チャネル別(直接、間接) 地域別、競合予測・機会、2018-2031F


India Packaged Air Conditioners Market By Condenser Type (Air Cooled, Water Cooled), By End User (Industrial, Hospitality, Offices, Others (Education, Residential, Malls, Healthcare, etc.)), By Distribution Channel (Direct, Indirect) By Region, Competition Forecast & Opportunities, 2018-2031F

インドのパッケージエアコン市場は、2022年に3億2,498万米ドルとなり、2031年までの年平均成長率は7.65%と予測され、予測期間中に堅調な成長を遂げると予測されます。インドにおけるパッケージエアコンの需要は、... もっと見る

 

 

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TechSci Research
テックサイリサーチ
2023年4月1日 US$3,500
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サマリー

インドのパッケージエアコン市場は、2022年に3億2,498万米ドルとなり、2031年までの年平均成長率は7.65%と予測され、予測期間中に堅調な成長を遂げると予測されます。インドにおけるパッケージエアコンの需要は、建設、医薬品、化学など、同国の数多くの産業に対する外国直接投資の増加により、高いものとなっています。このように、都市化の進展に伴い、インドでは住宅や商業施設の建設件数が増加傾向にあり、都市と経済の急速な成長が、予測期間中のパッケージ型エアコンの需要を牽引しています。
インドのパッケージ型エアコンの市場スコープ
パッケージエアコンは、すべての部品を1つの大きなユニットの中に組み込んだ空調システムです。パッケージエアコンの中には、コンプレッサーやコンデンサーなどを搭載した室外機と、冷却コイルの上に遠心送風機やエアフィルターなどを搭載したエアハンドリングユニットが配置されているものがあります。パッケージエアコンは、利用する冷却機構の種類によって、水冷式コンデンサーと空冷式コンデンサーに分類される。大気中の空気で冷却する冷凍システムのコンデンサーは、空冷式パッケージエアコンです。室外機は空気の循環がある場所に置かれる。膨張弁、蒸発器、エアハンドリングブロワー、フィルターはすべて冷却ユニットの一部であり、床に設置されるか天井から吊り下げられる。冷却ユニットのダクトは、冷却を必要とする場所に接続されています。さらに、冷凍システムのコンデンサーを水で冷却するものを水冷式パッケージエアコンと呼びます。コンデンサーはシェル&チューブ型で、チューブ側を冷媒が流れ、シェル側を冷却水が流れています。これらのシステムでは、空調設備に水を供給し続ける必要がある。
インドのパッケージ型エアコン市場概要
インドのパッケージエアコン市場は、気温の上昇、工業化の進展、商業ビル数の増加などに伴い、高い需要が発生しています。インド政府が提供するデータによると、同国は2021-22年に約848億米ドルのFDI流入を登録しました。さらに、国家投資促進・円滑化庁によると、政府はエアコンやLED照明の国内製造を増やすことを目的とした白物家電のPLIスキームを開始し、その支出額は8億5500万USDに上るという。
さらに、インドのパッケージ型エアコン市場の企業は、より多くの顧客を取り込むために、革新的な市場技術を駆使して市場成長を加速させています。このように、インドのパッケージエアコン市場は、手頃な価格でエネルギー効率が高く、設置が簡単な冷却ソリューションに対する需要の高まりにより、今後数年間で拡大すると予想されます。
インドのパッケージエアコン市場の牽引役
インドのパッケージエアコン市場は、パッケージシステムのすべてのコンポーネントを1カ所に集めたもので、そのエネルギー効率、アクセス性、汎用性により、大きな成長を遂げています。ハイパーマーケット、スーパーマーケット、近代的な食料品小売店、その他の小売店の数の増加によって示されるように、組織的な小売セクターは増加すると予想されます。このような小売チェーン全体の成長が、インドにおけるパッケージ型エアコンの販売を促進すると予測されます。居住空間や廊下などの冷房には、パッケージ型エアコンが適しています。冷房と暖房の両方が可能で、店舗全体を十分に冷やすことができます。
また、地球温暖化や環境問題への関心の高まりから、エネルギー効率の高いパッケージ型エアコンの需要が高まっています。そのため、多くの事業者が、環境に優しく、オゾン層を破壊しないR410Aを冷媒とするパッケージエアコンを製造し、環境保護に努めています。この冷媒は、他の冷媒に比べて熱を効率よく吸収・放出するため、エネルギー効率にも優れています。そのため、ランニングコストや製造コストを削減できることから、企業や顧客はこのようなエアコンに移行しています。
インドのパッケージエアコン市場動向
インドのパッケージエアコン市場が成長するにつれ、多くの企業が市場シェアと顧客獲得を競っています。企業が成功するために用いる戦略のひとつに、新製品や既存製品の改良版の発売があります。さらに、企業は戦略的提携や買収を通じて、インドのパッケージエアコン市場で事業を拡大しています。各企業は、互いの能力を最大限に活用し、より多くの人々にアプローチするために、互いに協力し合っています。また、パッケージエアコンの需要の高まりに対応するため、各社は流通・生産能力を増強しています。
多くのブランドが、国内における家庭用および業務用エアコンの需要増に対応するため、製造施設を設立し、市場範囲を拡大し、パッケージエアコン業界における大きな市場シェアを獲得しています。さらに、革新的な空調機器を生み出すことで、この施設は企業の国内外での需要に応えることになります。
インドのパッケージエアコン市場の課題
インドのパッケージエアコン市場は、屋根の上に設置されることが多いため、メンテナンスが複雑で、屋根の勾配に左右される可能性があるため、大幅な減速が予想されます。また、パッケージエアコンの外装ユニットは天候の影響を受けやすく、コンプレッサーやコンデンサーのような重要な部品が搭載されています。また、外装が大きいため、小動物や鳥が住み着きやすく、錆の発生も早い。そのため、定期的な点検が必要です。そのため、お客様が他のエアコンを好む可能性があります。また、停電が頻発し、パッケージエアコンが破損すると、高額で手間のかかるメンテナンスが必要になる可能性があり、お客様が他の種類の業務用エアコンに乗り換え、インドでのパッケージエアコン市場の拡大を阻害する可能性があります。
市場の最新動向
- 業務用エアコン市場における自社製品の位置づけを高めるため、Daikin Airconditioning India Private Limitedは、アーメダバードに拠点を置くCitizen Industriesのエアハンドリング部門を買収しました。
- アンドラプラデシュ州では、Daikin Airconditioning India Private Ltdが2022年に商業用および住宅用エアコンの生産に向けた3番目の施設を開設した。
市場参入のチャンス
- インドの商業・工業分野では、パッケージエアコンの需要が大きい。オフィスやショッピングモール、病院などの商業施設では、顧客や従業員にとって快適な環境を維持するために空調設備が必要です。パッケージ型エアコンは、設置が簡単で効率よく冷房ができるため、こうした用途に最適です。
- インドでは電気代が高騰しており、消費者がエアコンを選ぶ際にエネルギー効率が重要な要素となっています。パッケージ型エアコンはエネルギー効率が高く、ランニングコストが低いことで知られており、電気代の節約を目指す消費者にとって魅力的な選択肢となっています。
- インドのパッケージエアコン市場では、インバーター技術の需要が高まると予想されています。インバーター技術は、コンプレッサーの回転数を制御し、周囲温度に依存して冷房/暖房出力を変更するのに役立ち、消費者に優れたエネルギー効率とコスト削減を提供します。従来の固定速度のエアコンと比較して、インバーター技術にはいくつかの利点があります。第一のメリットは、エネルギー使用量を最大30%削減できることで、電力コストを下げることができることです。第二に、温度管理が向上し、ユーザーがより快適に過ごせるようになることです。3つ目は、コンプレッサーの劣化を最小限に抑えることができるため、寿命が長くなり、メンテナンスコストが安くなることです。そのため、ダイキンなど多くのメーカーがインバーター技術を搭載したパッケージエアコンを提供しています。
市場区分
インドのパッケージエアコン市場は、コンデンサータイプ、エンドユーザー、流通チャネル、地域、競争環境に基づいて区分されます。コンデンサータイプに基づいて、市場は空冷式と水冷式のパッケージエアコンに細分化されます。エンドユーザーに基づいて、市場は産業用、ホスピタリティ、オフィス、その他(教育、住宅、モール、ヘルスケアなど)に区分される。販売チャネルを基準に、市場は直接販売と間接販売に区分される。地域別では、市場は北、南、東、西に区分されます。
企業プロフィール
Blue Star Limited、Daikin Airconditioning India Private Limited、Voltas Limited、Carrier Airconditioning & Refrigeration Limited、Trane Technologies India Private Limited、Lennox India Technology Centre、Toshiba India Private Limited、Singhsons Refrigeration Private Limited、Eakcon Systems Pvt. Ltd、LG Electronics India Pvt. Ltdなどがインドのパッケージエアコン市場における主要プレーヤーです。

レポートの範囲です:
本レポートでは、インドのパッケージ型エアコン市場を、業界動向に加えて、以下のカテゴリーに分類し、その詳細もご紹介します:
- インドのパッケージ型エアコン市場:コンデンサータイプ別
o 空冷式
o 水冷式
- インドのパッケージエアコン市場:エンドユーザー別
産業用
o ホスピタリティ
オフィース
o その他(教育、住宅、モール、ヘルスケアなど)
- インドのパッケージエアコン市場、流通チャネル別
o 間接的
o ディレクト
- インドのパッケージエアコン市場:地域別

オ・サウス
オーウエスト
オーイースト

競合の状況
企業プロファイル:インドのパッケージエアコン市場に進出している主要企業の詳細分析。
利用可能なカスタマイズ:
TechSci Researchは、与えられた市場データをもとに、企業の特定のニーズに応じてカスタマイズを提供します。本レポートでは、以下のカスタマイズオプションが利用可能です:
会社情報
- 追加市場プレイヤー(最大5名)の詳細分析およびプロファイリング。

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目次

1. Product Overview
2. Research Methodology
3. Executive Summary
4. Impact of COVID-19 on India Packaged Air Conditioners Market
5. Voice of Customer Analysis
5.1. Brand Awareness
5.2. Factors Influencing Purchase Decision
5.3. Challenges Faced Post Purchase
6. India Packaged Air Conditioners Market Outlook, 2018-2031
6.1. Market Size & Forecast
6.1.1. By Value & Volume
6.2. Market Share & Forecast
6.2.1. By Condenser Type (Air Cooled, Water Cooled)
6.2.2. By End User (Industrial, Hospitality, Offices, Others (Education, Residential, Malls, Healthcare, etc.))
6.2.3. By Distribution Channel (Direct, Indirect)
6.2.4. By Region (North, South, West, East)
6.2.5. By Company (2022)
6.3. Market Map (By Condenser Type, By End User, By Distribution Channel, By Region)
7. India Air Cooled Packaged Air Conditioners Market Outlook, 2018-2031
7.1. Market Size & Forecast
7.1.1. By Value & Volume
7.2. Market Share & Forecast
7.2.1. By End User
7.2.2. By Distribution Channel
8. India Water Cooled Packaged Air Conditioners Market Outlook
8.1. Market Size & Forecast
8.1.1. By Value & Volume
8.2. Market Share & Forecast
8.2.1. By End User
8.2.2. By Distribution Channel
9. Market Dynamics
9.1. Drivers
9.2. Challenges
10. Market Trends & Developments
11. Policy and Regulatory Landscape
12. India Economic Profile
13. Competitive Landscape
13.1. Blue Star Limited
13.1.1. Company Details
13.1.2. Product
13.1.3. Financials (As Reported)
13.1.4. Key Market Focus & Geographical Presence
13.1.5. Recent Developments
13.1.6. Key Management Personnel
13.2. Daikin Airconditioning India Private Limited
13.2.1. Company Details
13.2.2. Product
13.2.3. Financials (As Reported)
13.2.4. Key Market Focus & Geographical Presence
13.2.5. Recent Developments
13.2.6. Key Management Personnel
13.3. Voltas Limited
13.3.1. Company Details
13.3.2. Product
13.3.3. Financials (As Reported)
13.3.4. Key Market Focus & Geographical Presence
13.3.5. Recent Developments
13.3.6. Key Management Personnel
13.4. Carrier Airconditioning & Refrigeration Limited
13.4.1. Company Details
13.4.2. Product
13.4.3. Financials (As Reported)
13.4.4. Key Market Focus & Geographical Presence
13.4.5. Recent Developments
13.4.6. Key Management Personnel
13.5. Trane Technologies India Private Limited
13.5.1. Company Details
13.5.2. Product
13.5.3. Financials (As Reported)
13.5.4. Key Market Focus & Geographical Presence
13.5.5. Recent Developments
13.5.6. Key Management Personnel
13.6. Lennox India Technology Centre
13.6.1. Company Details
13.6.2. Product
13.6.3. Financials (As Reported)
13.6.4. Key Market Focus & Geographical Presence
13.6.5. Recent Developments
13.6.6. Key Management Personnel
13.7. Toshiba India Private Limited
13.7.1. Company Details
13.7.2. Product
13.7.3. Financials (As Reported)
13.7.4. Key Market Focus & Geographical Presence
13.7.5. Recent Developments
13.7.6. Key Management Personnel
13.8. Singhsons Refrigeration Private Limited
13.8.1. Company Details
13.8.2. Product
13.8.3. Financials (As Reported)
13.8.4. Key Market Focus & Geographical Presence
13.8.5. Recent Developments
13.8.6. Key Management Personnel
13.9. Eakcon Systems Pvt. Ltd.
13.9.1. Company Details
13.9.2. Product
13.9.3. Financials (As Reported)
13.9.4. Key Market Focus & Geographical Presence
13.9.5. Recent Developments
13.9.6. Key Management Personnel
13.10. LG Electronics India Pvt. Ltd.
13.10.1. Company Details
13.10.2. Product
13.10.3. Financials (As Reported)
13.10.4. Key Market Focus & Geographical Presence
13.10.5. Recent Developments
13.10.6. Key Management Personnel
14. Strategic Recommendations/Action Plan
15. About Us & Disclaimer

 

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Summary

The India packaged air conditioners market was valued at USD324.98 million in 2022 and is projected to register a CAGR of 7.65% through 2031 and is anticipated to project robust growth in the forecast period. The demand for packaged air conditioners in India is high owing to the increase in foreign direct investment into the country's numerous industries, including construction, pharmaceuticals, chemical, etc. Thus, with the growing urbanization, the number of residential and commercial construction is on the rise in India, and there is rapid urban and economic growth, which is driving the demand for packaged air conditioners during the forecast period.
India Packaged Air Conditioners Market Scope
Packaged air conditioners are air conditioning systems in which all components are integrated inside a single large unit. Some packaged air conditioners have an outdoor unit with a compressor, condenser, and other components and an air handling unit with a centrifugal blower and an air filter that is placed above the cooling coil. Based on the type of cooling mechanism they utilize, the packaged air conditioners are classified into two categories, including water-cooled condensers and air-cooled condensers. The refrigeration system's condenser, which is cooled by atmospheric air, is an air-cooled packaged air conditioner. The outside unit is kept in a place with air circulation. The expansion valve, evaporator, air handling blower, and filter are all part of the cooling unit and are either mounted on the floor or suspended from the ceiling. The cooling unit's duct is connected to the area that needs cooling. Furthermore, the condenser of the refrigeration system, which is cooled by water, is called a water-cooled packaged air conditioner. The condenser is a shell and tube form, with refrigerant flowing down the tube side and cooling water flowing down the shell side. In these systems, the air conditioning system must be continuously supplied with water.
India Packaged Air Conditioners Market Overview
The India packaged air conditioners market is experiencing high demand with the increase in temperature, rise in industrialization, and increase in the number of commercial buildings, etc. According to the data provided by the Indian government, the country registered an FDI inflow of around USD 84.84 billion in 2021-22. Furthermore, according to the National Investment Promotion & Facilitation Agency, the government launched the PLI scheme for white goods, which aims to increase domestic manufacturing of air conditioners and LED lights and has an outlay of USD 855 million.
Furthermore, the companies in India packaged air conditioners market are accelerating the market growth by using innovative market techniques to drive in more customers. Thus, the market for packaged air conditioners in India is expected to rise in the coming years, driven by the increasing demand for affordable, energy-efficient, and easy-to-install cooling solutions.
India Packaged Air Conditioners Market Drivers
With all the components of a packaged system in one location, the India Packaged Air Conditioners market is experiencing significant growth owing to its energy efficiency, accessibility, and versatility. The organized retail sector is expected to increase, as indicated by the rise in the number of hypermarkets, supermarkets, modern grocery retail outlets, and other retail outlets. It is projected that this whole retail chain growth will boost packaged air conditioner sales in India. For cooling down occupied spaces, corridors, and other areas, packaged air conditioners are suitable. These air conditioners have a sizable capacity for both cooling and heating, and they can adequately cool an entire retail establishment.
Moreover, the market has witnessed an increase in demand for energy-efficient packaged air conditioners as a result of rising global warming and growing environmental concerns. As a result, many businesses are manufacturing packaged air conditioners with eco-friendly refrigerant, specifically R410A, which is safe for the environment and has no potential to deplete the ozone layer in order to support the cause. The refrigerant is also energy-efficient since it absorbs and releases heat more effectively than other refrigerants. Thus, companies and customers are shifting towards such air conditioners as they help save running and manufacturing costs.
India Packaged Air Conditioners Market Trends
As the packaged air conditioner market in India grows, more and more companies are competing for market share and customer engagement. One strategy used by companies to succeed is the launch of new products or improved versions of existing ones. Moreover, businesses are expanding their operations in the Indian packaged air conditioners market through strategic alliances or acquisitions. Businesses are collaborating with one another to take full advantage of their capabilities and reach a wider audience. In addition, companies are increasing their distribution and production capacities to meet the escalating demand for packaged air conditioning systems.
Many brands have established their manufacturing facilities to meet the rising demand for residential and commercial air conditioners in the country to expand their market reach and acquire a significant market share in the packaged air conditioner industry. Moreover, by creating innovative air conditioning equipment, the facility will meet the company's domestic and international demand.
India Packaged Air Conditioners Market Challenges
The packaged air conditioners market in India may experience a significant slowdown since packaged units are frequently installed on rooftops; hence maintenance is complex and may depend on the roof's slope. Additionally, the exterior unit of a packaged air conditioner is more sensitive to weather damage and contains essential components like a compressor and condenser. The vast size of a packaged unit may encourage small creatures or birds to live there, and rust may develop more quickly. Thus regular inspections are required to keep up with these issues. Thus, there's a chance that customers will prefer other air conditioning systems. Moreover, frequent power cuts and damage to packaged air conditioners might result in expensive, time-consuming maintenance, which could cause customers to switch to other kinds of commercial air conditioners and hinder the expansion of the packaged air conditioners market in India.
Market Recent Developments
• In order to better position its products in the commercial air-conditioning market, Daikin Airconditioning India Private Limited has acquired the air handling division of Ahmedabad-based Citizen Industries.
• In Andhra Pradesh, Daikin Airconditioning India Private Ltd opened its third facility for the production of commercial and residential air conditioning in 2022.
Market Opportunities
• The demand for packaged air conditioners is significant in the commercial and industrial sectors in India. Offices, malls, hospitals, and other commercial buildings require air conditioning to maintain a comfortable environment for their customers and employees. Packaged air conditioners are ideal for such applications as they can be quickly installed and provide efficient cooling.
• With the rising cost of electricity in India, energy efficiency has become a crucial factor for consumers when choosing air conditioners, as packaged air conditioners are known for their high energy efficiency and low operating cost, making them an attractive option for consumers looking to save on their electricity bills.
• In the Indian packaged air conditioners market, the demand for inverter technology is expected to rise. Inverter technology aids in controlling compressor speed and modifies cooling/heating output dependent on ambient temperature, and provides better energy efficiency and cost savings for consumers. Compared to conventional fixed-speed air conditioners, inverter technology offers several benefits. The first benefit is that it can reduce energy use by up to 30%, which lowers power costs. Second, it improves temperature management and makes users more comfortable. Thirdly, it aids in minimizing compressor deterioration, resulting in a longer lifespan and cheaper maintenance costs. As a result, many brands, such as Daikin etc., offer packaged air conditioners equipped with inverter technology.
Market Segmentation
The India packaged air conditioners market is segmented on the basis of condenser type, end user, distribution channel, region, and competitive landscape. On the basis of condenser type, the market is fragmented into air-cooled and water-cooled packaged air conditioners. On the basis of end users, the market is segmented into industrial, hospitality, offices, and others (education, residential, malls, healthcare, etc.). The market is segmented into direct and indirect on the basis of distribution channels. On the basis of region, the market is divided into North, South, East, and West.
Company Profiles
Blue Star Limited, Daikin Airconditioning India Private Limited, Voltas Limited, Carrier Airconditioning & Refrigeration Limited, Trane Technologies India Private Limited, Lennox India Technology Centre, Toshiba India Private Limited, Singhsons Refrigeration Private Limited, Eakcon Systems Pvt. Ltd., LG Electronics India Pvt. Ltd. are some of the major players in India packaged air conditioners market.

Report Scope:
In this report, India Packaged Air Conditioners market has been segmented into the following categories, in addition to the industry trends, which have also been detailed below:
• India Packaged Air Conditioners Market, By Condenser Type:
o Air Cooled
o Water Cooled
• India Packaged Air Conditioners Market, By End User:
o Industrial
o Hospitality
o Offices
o Others (Education, Residential, Malls, Healthcare, etc.)
• India Packaged Air Conditioners Market, By Distribution Channel:
o Indirect
o Direct
• India Packaged Air Conditioners Market, By Region:
o North
o South
o West
o East

Competitive Landscape
Company Profiles: Detailed analysis of the major companies present in India Packaged Air Conditioners market.
Available Customizations:
With the given market data, TechSci Research offers customizations according to a company’s specific needs. The following customization options are available for the report:
Company Information
• Detailed analysis and profiling of additional market players (up to five).



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Table of Contents

1. Product Overview
2. Research Methodology
3. Executive Summary
4. Impact of COVID-19 on India Packaged Air Conditioners Market
5. Voice of Customer Analysis
5.1. Brand Awareness
5.2. Factors Influencing Purchase Decision
5.3. Challenges Faced Post Purchase
6. India Packaged Air Conditioners Market Outlook, 2018-2031
6.1. Market Size & Forecast
6.1.1. By Value & Volume
6.2. Market Share & Forecast
6.2.1. By Condenser Type (Air Cooled, Water Cooled)
6.2.2. By End User (Industrial, Hospitality, Offices, Others (Education, Residential, Malls, Healthcare, etc.))
6.2.3. By Distribution Channel (Direct, Indirect)
6.2.4. By Region (North, South, West, East)
6.2.5. By Company (2022)
6.3. Market Map (By Condenser Type, By End User, By Distribution Channel, By Region)
7. India Air Cooled Packaged Air Conditioners Market Outlook, 2018-2031
7.1. Market Size & Forecast
7.1.1. By Value & Volume
7.2. Market Share & Forecast
7.2.1. By End User
7.2.2. By Distribution Channel
8. India Water Cooled Packaged Air Conditioners Market Outlook
8.1. Market Size & Forecast
8.1.1. By Value & Volume
8.2. Market Share & Forecast
8.2.1. By End User
8.2.2. By Distribution Channel
9. Market Dynamics
9.1. Drivers
9.2. Challenges
10. Market Trends & Developments
11. Policy and Regulatory Landscape
12. India Economic Profile
13. Competitive Landscape
13.1. Blue Star Limited
13.1.1. Company Details
13.1.2. Product
13.1.3. Financials (As Reported)
13.1.4. Key Market Focus & Geographical Presence
13.1.5. Recent Developments
13.1.6. Key Management Personnel
13.2. Daikin Airconditioning India Private Limited
13.2.1. Company Details
13.2.2. Product
13.2.3. Financials (As Reported)
13.2.4. Key Market Focus & Geographical Presence
13.2.5. Recent Developments
13.2.6. Key Management Personnel
13.3. Voltas Limited
13.3.1. Company Details
13.3.2. Product
13.3.3. Financials (As Reported)
13.3.4. Key Market Focus & Geographical Presence
13.3.5. Recent Developments
13.3.6. Key Management Personnel
13.4. Carrier Airconditioning & Refrigeration Limited
13.4.1. Company Details
13.4.2. Product
13.4.3. Financials (As Reported)
13.4.4. Key Market Focus & Geographical Presence
13.4.5. Recent Developments
13.4.6. Key Management Personnel
13.5. Trane Technologies India Private Limited
13.5.1. Company Details
13.5.2. Product
13.5.3. Financials (As Reported)
13.5.4. Key Market Focus & Geographical Presence
13.5.5. Recent Developments
13.5.6. Key Management Personnel
13.6. Lennox India Technology Centre
13.6.1. Company Details
13.6.2. Product
13.6.3. Financials (As Reported)
13.6.4. Key Market Focus & Geographical Presence
13.6.5. Recent Developments
13.6.6. Key Management Personnel
13.7. Toshiba India Private Limited
13.7.1. Company Details
13.7.2. Product
13.7.3. Financials (As Reported)
13.7.4. Key Market Focus & Geographical Presence
13.7.5. Recent Developments
13.7.6. Key Management Personnel
13.8. Singhsons Refrigeration Private Limited
13.8.1. Company Details
13.8.2. Product
13.8.3. Financials (As Reported)
13.8.4. Key Market Focus & Geographical Presence
13.8.5. Recent Developments
13.8.6. Key Management Personnel
13.9. Eakcon Systems Pvt. Ltd.
13.9.1. Company Details
13.9.2. Product
13.9.3. Financials (As Reported)
13.9.4. Key Market Focus & Geographical Presence
13.9.5. Recent Developments
13.9.6. Key Management Personnel
13.10. LG Electronics India Pvt. Ltd.
13.10.1. Company Details
13.10.2. Product
13.10.3. Financials (As Reported)
13.10.4. Key Market Focus & Geographical Presence
13.10.5. Recent Developments
13.10.6. Key Management Personnel
14. Strategic Recommendations/Action Plan
15. About Us & Disclaimer

 

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