世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

インド医療観光市場:タイプ別(インバウンド vs アウトバウンド)、治療タイプ別(整形外科、心臓外科、癌治療、神経学・脳神経外科、美容外科、肥満治療、その他)、サービス別(医療VISA、予約確定、治療・検診パッケージ、その他)、地域別、上位3州、競合予測&機会、2027年度版


India Medical Tourism Market, By Type (Inbound v/s Outbound), By Treatment Type (Orthopedic Surgery, Cardiac Surgery, Cancer Treatment, Neurology & Neurosurgery, Cosmetic Surgery, Bariatric Surgery, Fertility Treatment, Others), By Service (Medical VISA, Appointment Fixation, Treatment/Check-up Packages, Others), By Region, Top 3 States, Competition Forecast & Opportunities, FY2027

インドのメディカルツーリズム市場は、予測期間である2023~2027年度に目覚ましいCAGRで成長すると予想されています。同市場は、手頃な価格で効率的な医療サービスの需要が高まっていることから、予測される累積... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
TechSci Research
テックサイリサーチ
2022年7月1日 US$3,500
シングルユーザライセンス(印刷不可)
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
73 英語

 

サマリー

インドのメディカルツーリズム市場は、予測期間である2023~2027年度に目覚ましいCAGRで成長すると予想されています。同市場は、手頃な価格で効率的な医療サービスの需要が高まっていることから、予測される累積年成長率で成長することが見込まれています。インドにおけるメディカルツーリズムは、インド国内で安価な医療サービスを受けられること、また、インドには十分な教育と経験を積んだ医療従事者が多数いることから、拡大しています。また、インド国内外への旅行費用が手ごろで、中産階級の人々にとって有効であることも、今後5年間のインド・メディカル・ツーリズム市場を牽引する要因となっています。政府機関や病院業界は多額の投資を行っており、政府によるメディカルツーリズムを支援する効果的な政策により、今後5年間で市場は効果的な成長を遂げることが予想されます。金融機関は効果的な医療保険制度を打ち出しており、政府も医療費の払い戻しや、患者やその家族が必要とする医療ケアを支援する様々な制度を導入しています。これらの付加価値が、2027年度までの5年間、インド医療観光市場の成長を後押ししています。また、米国やカナダなど医療施設が充実している国で高額な治療を受けられる国民の可処分所得も、今後5年間のインド・メディカル・ツーリズム市場の成長を後押ししています。
インドのメディカルツーリズム市場は、タイプ、治療タイプ、サービス、地域分布、上位3州分析、競合状況によって区分されます。タイプに基づき、市場はインバウンドメディカルツーリズムとアウトバウンドメディカルツーリズムに区別されます。インバウンドメディカルツーリズムは、インド国外から医療施設を目的にインドを訪れる患者を対象としています。アウトバウンドメディカルツーリズムは、インドの患者が医療施設を利用するために他国を訪問することを意味します。インバウンドメディカルツーリズムは、インド国内で利用可能な手頃で効果的な医療施設を理由に、市場で最大の収益シェアを記録し、市場セグメントを支配すると予想されます。タイ、ミャンマー、ネパールなどの近隣諸国から医療施設を求めて患者が訪れることも多く、こうした要因から市場規模が拡大するとみられます。また、可処分所得を持つ人々がトップクラスの医療施設を求めて米国などの経済大国を訪れる傾向があるため、アウトバウンドの医療観光は今後5年間で大きな成長を記録すると予想されます。
インド・メディカル・ツーリズム市場のトッププレーヤーには、GlobalCare Health、Vaidam Health Private Limited、Digicore Technologies Pvt.Ltd. (ClinicSpots)、We Care Pvt.LTD.(ClinicSpots)、We Care Health Services、Mediniq Healthcare Pvt Ltd、Arinaa Medical Tourism Pvt Ltd、Medmonks Medicare Pvt Ltd、Mediconnect India Pvt. Ltd、Alphine Life Solutions、Forerunners Healthcare Consultants Private Limited、Global Treatment Services Pvt,Al Afiya Medi Tour Private Limited, Universal Health Help Private Limited, India Medical Centre, TransEarth Medical Tourism, HealthOpinion, Anavara Limited, Tour2India4Health Consultants Pvt.Ltd., TourMyIndia Pvt.Ltd., SafeMedTripなどです。各社は、より高度な医療機器の研究開発に取り組んでいます。技術の進化に伴い、消費者の要求を満たすための技術的に高度な機器や方法の効果的な研究開発は、市場の成長を支え、市場関係者だけでなく消費者にも利益をもたらすと言うのが適切でしょう。新規参入企業は、消費者ニーズを満たす製品・サービスを提供するための研究開発に注力し、ブランド価値を高めることで市場参入企業に利益をもたらす可能性があります。その他の競争戦略としては、M&Aや新製品開発などがあります。
本レポートで考慮した年数
歴史的な年数。2017年度~2020年度
基準年:2021年度
推定年FY2022
予測期間2023年度~2027年度
本調査の目的
- 2017年度から2020年度までのインドメディカルツーリズム市場の市場規模の推移を分析すること。
- 2021年度から2027年度までのインドメディカルツーリズム市場の市場規模および2027年度までの成長率を予測・推計する。
- インドのメディカルツーリズム市場をタイプ、治療タイプ、サービス、地域分布、上位3州分析、競争環境に基づいて分類し、予測する。
- インドメディカルツーリズム市場における支配的な地域やセグメントを特定する。
- インド医療観光市場の促進要因と課題を特定する。
- インド医療観光市場における拡張、新製品発表、M&Aなどの競合開発を調査する。
- インド医療観光市場で事業を展開する主要企業のプロフィールを特定し、分析する。
- インドの医療観光市場で市場参加者が採用する主要な持続可能な戦略を特定する。
TechSci Researchは本調査のために一次調査と徹底的な二次調査の両方を実施しました。まず、TechSci Researchは全国のメーカー、サプライヤー、サービスプロバイダのリストを入手しました。その後、TechSci Research は特定された企業に対して一次調査を実施しました。インタビューしながら、回答者には競合他社についても質問しました。この手法により、TechSci Research は、二次調査の制限により特定できなかったメーカーを含めることができました。TechSci Research は、全国のメーカー、流通チャネル、すべての主要プレイヤーの存在を分析した。
TechSci Researchは、様々なエンドユーザーセグメントのデータを記録し、将来の予測を行うボトムアップアプローチを用いて、インドの医療観光市場の市場規模を算出しました。TechSci Research社は、これらの値を業界の専門家や企業の代表者から入手し、適切な全体的市場規模を得るためにこれらの製品タイプやアプリケーションの履歴データの分析を通じて外部で検証しました。企業のウェブサイト、ニュース記事、プレスリリース、企業の年次報告書、投資家向けプレゼンテーション、財務報告書など、さまざまな二次資料もTechSci Researchによって調査されました。
主な対象読者
- サービスプロバイダ、エンドユーザ、その他の関係者
- メディカルツーリズムの流通業者、供給業者、その他の関係者
- メディカルツーリズムに関連する組織、フォーラム、アライアンス
- 市場調査会社、コンサルティング会社
本調査は、メーカー、サプライヤー、エンドユーザーなどの業界関係者が投資戦略を立て、市場機会を活用する際に役立つほか、いくつかの重要な質問に対する回答を提供するのに有用です。
レポートの範囲
本レポートでは、インドの医療観光市場を、以下に詳述する業界動向に加えて、以下のカテゴリーに分類しています。
- インドのメディカルツーリズム市場、タイプ別
o インバウンド
o アウトバウンド
- インドのメディカルツーリズム市場:治療タイプ別
o 整形外科
o 心臓外科手術
o がん治療
o 神経学および脳神経外科
o 美容外科
o 肥満手術
o 不妊治療
o その他
- インドのメディカルツーリズム市場、サービス別
o メディカルビザ
o 予約確定
o 治療/検診パッケージ
o その他
- インドのメディカルツーリズム市場(地域別
o 南部
o 西
o 北
東部
競合他社の状況
企業プロフィール。インド医療観光市場に参入している主要企業の詳細分析
利用可能なカスタマイズ。
TechSci Researchは与えられた市場データをもとに、企業の特定のニーズに応じてカスタマイズを提供します。本レポートでは、以下のカスタマイズが可能です。
企業情報
- 追加的な市場プレイヤーの詳細分析とプロファイリング(最大5社まで)。

ページTOPに戻る


目次

1. Product Overview
2. Research Methodology
3. Impact of COVID-19 on India Medical Tourism Market
4. Executive Summary
5. Voice of Customer
6. India Medical Tourism Market Outlook
6.1. Market Size & Forecast
6.1.1. By Value
6.2. Market Share & Forecast
6.2.1. By Type (Inbound v/s Outbound)
6.2.2. By Treatment Type (Orthopedic Surgery, Cardiac Surgery, Cancer Treatment, Neurology & Neurosurgery, Cosmetic Surgery, Bariatric Surgery, Fertility Treatment, Others)
6.2.3. By Service (Medical VISA, Appointment Fixation, Treatment/Check-up Packages, Others)
6.2.4. By Region
6.2.4.1. By State (Top 3 states)
6.2.5. By Company (2020)
6.3. Product Market Map
7. India Inbound Medical Tourism Market Outlook
7.1. Market Size & Forecast
7.1.1. By Value
7.2. Market Share & Forecast
7.2.1. By Treatment Type
7.2.2. By Services
8. India Outbound Medical Tourism Market Outlook
8.1. Market Size & Forecast
8.1.1. By Value
8.2. Market Share & Forecast
8.2.1. By Treatment Type
8.2.2. By Services
9. Market Dynamics
9.1. Drivers
9.2. Challenges
10. Market Trends & Developments
11. Policy & Regulatory Landscape
12. Pricing Analysis of Different Treatment Options
13. India Economic Profile
14. Competitive Landscape
14.1. Competition Outlook
14.2. Company Profiles (Inclusive of SWOT Analysis)
14.2.1. GlobalCare Health
14.2.2. Vaidam Health Private Limited
14.2.3. Digicore Technologies Pvt. Ltd. (ClinicSpots)
14.2.4. We Care Health Services
14.2.5. Mediniq Healthcare Pvt Ltd
14.2.6. Arinaa Medical Tourism Pvt Ltd
14.2.7. Medmonks Medicare Pvt Ltd.
14.2.8. Mediconnect India Pvt. Ltd.
14.2.9. Alphine Life Solutions
14.2.10. Forerunners Healthcare Consultants Private Limited
14.2.11. Global Treatment Services Pvt. Ltd.
14.2.12. Al Afiya Medi Tour Private Limited
14.2.13. Universal Health Help Private Limited
14.2.14. India Medical Centre
14.2.15. TransEarth Medical Tourism
14.2.16. HealthOpinion
14.2.17. Anavara Limited
14.2.18. Tour2India4Health Consultants Pvt. Ltd.
14.2.19. TourMyIndia Pvt. Ltd.
14.2.20. SafeMedTrip
15. Strategic Recommendations
16. About us & Disclaimer

 

ページTOPに戻る


 

Summary

India medical tourism market is anticipated to grow with an impressive CAGR in the forecast period, FY2023-FY2027. The market is expected to grow with the projected cumulative annual growth rate on the account of rising demand of affordable and efficient healthcare services. The medical tourism in India is growing due to cheaper healthcare services available in the country as well as India having large number of well educated and experienced medical practitioners. Moreover, travel expenses in and out of India is affordable and is effective for the middle-class population is driving the India medical tourism market in the subsequent five years. Government bodies and hospital industry is heavily investing and with the effective policies by the government supporting the medical tourism, the market is bound to experience effective growth in the next five years. Finance sector have come up with effective medical insurance schemes and even government has introduced various schemes that reimburses the medical costs as well as supports the patients and their families for the medical attentions that they require, these added benefits are driving the growth of the India medical tourism market in the upcoming five years, until FY2027. Furthermore, disposable income among the population that can afford expensive treatments in the countries like United States and Canada, that have better healthcare facility is also aiding to the growth of the India medical tourism market in future five years.
The India medical tourism market is segmented by type, treatment type, services, regional distribution, top three state analysis, and competitional landscape. Based on type, the market is differentiated between inbound and outbound medical tourism. Inbound medical tourism involves the patients from outside India, visiting the country for healthcare facility. Outbound medical tourism involves the patients from India visiting other countries to avail healthcare facility. Inbound medical tourism is anticipated to register largest revenue shares of the market and dominate the market segment on the account of affordable and effective healthcare facilities available in the country. Patients from the neighboring countries like Thailand, Myanmar, Nepal, are often visiting the country for the healthcare facility and the market is bound to experience due to these factors. Outbound medical tourism is also expected to register significant growth in the next five years, due to inclination of the population with their disposable incomes to visit larger economies like United States for the top-tier healthcare facility.
Some of the top players in the India medical tourism market is GlobalCare Health, Vaidam Health Private Limited, Digicore Technologies Pvt. Ltd. (ClinicSpots), We Care Health Services, Mediniq Healthcare Pvt Ltd, Arinaa Medical Tourism Pvt Ltd, Medmonks Medicare Pvt Ltd., Mediconnect India Pvt. Ltd., Alphine Life Solutions, Forerunners Healthcare Consultants Private Limited, Global Treatment Services Pvt. Ltd., Al Afiya Medi Tour Private Limited, Universal Health Help Private Limited, India Medical Centre, TransEarth Medical Tourism, HealthOpinion, Anavara Limited, Tour2India4Health Consultants Pvt. Ltd., TourMyIndia Pvt. Ltd., SafeMedTrip, among others. The companies are involving themselves into research and development for more advanced medical devices. With the evolving technology, it is appropriate to say that the effective research and development of the technologically advanced instruments and methods to satisfy consumer demands would support the market growth and benefit the market players as well as the consumers. New market players may focus on the research and development to provide such products and services that satisfies the consumer demand as well as benefits the market players in building their brand value. Other competitive strategies include mergers & acquisitions and new product developments.
Years considered for this report:
Historical Years: FY2017 – FY2020
Base Year: FY2021
Estimated Year: FY2022
Forecast Period: FY2023 – FY2027
Objective of the Study:
• To analyze the historical growth of the market size of India medical tourism market from FY2017 to FY2020.
• To estimate and forecast the market size of India medical tourism market from FY2021 to FY2027 and growth rate until FY2027.
• To classify and forecast India medical tourism market based on type, treatment type, service, regional distribution, top 3 states analysis, and competitional landscape.
• To identify dominant region or segment in the India medical tourism market.
• To identify drivers and challenges for India medical tourism market.
• To examine competitive developments such as expansions, new product launches, mergers & acquisitions, etc., in India medical tourism market.
• To identify and analyze the profile of leading players operating in India medical tourism market.
• To identify key sustainable strategies adopted by market players in India medical tourism market.
TechSci Research performed both primary as well as exhaustive secondary research for this study. Initially, TechSci Research sourced a list of manufacturers, suppliers, and service providers across the country. Subsequently, TechSci Research conducted primary research surveys with the identified companies. While interviewing, the respondents were also enquired about their competitors. Through this technique, TechSci Research could include the manufactures which could not be identified due to the limitations of secondary research. TechSci Research analyzed the manufactures, distribution channels and presence of all major players across the country.
TechSci Research calculated the market size of India Medical Tourism market using a bottom-up approach, wherein data for various end-user segments was recorded and forecast for the future years. TechSci Research sourced these values from the industry experts and company representatives and externally validated through analyzing historical data of these product types and applications for getting an appropriate, overall market size. Various secondary sources such as company websites, news articles, press releases, company annual reports, investor presentations and financial reports were also studied by TechSci Research.
Key Target Audience:
• Service providers, end users, and other stakeholders
• Distributors and suppliers of medical tourism and other stakeholders
• Organizations, forums and alliances related to medical tourism
• Market research and consulting firms
The study is useful in providing answers to several critical questions that are important for the industry stakeholders such as manufacturers, suppliers, end users, etc., besides allowing them in strategizing investments and capitalizing on market opportunities.
Report Scope:
In this report, India Medical Tourism market has been segmented into following categories, in addition to the industry trends which have also been detailed below:
• India Medical Tourism Market, By Type:
o Inbound
o Outbound
• India Medical Tourism Market, By Treatment Type:
o Orthopedic Surgery
o Cardiac Surgery
o Cancer Treatment
o Neurology & Neurosurgery
o Cosmetic Surgery
o Bariatric Surgery
o Fertility Treatment
o Others
• India Medical Tourism Market, By Service:
o Medical VISA
o Appointment Fixation
o Treatment/Check-up Packages
o Others
• India Medical Tourism Market, By Region:
o South
o West
o North
o East
Competitive Landscape
Company Profiles: Detailed analysis of the major companies present in India medical tourism market.
Available Customizations:
With the given market data, TechSci Research offers customizations according to a company’s specific needs. The following customization options are available for the report:
Company Information
• Detailed analysis and profiling of additional market players (up to five).



ページTOPに戻る


Table of Contents

1. Product Overview
2. Research Methodology
3. Impact of COVID-19 on India Medical Tourism Market
4. Executive Summary
5. Voice of Customer
6. India Medical Tourism Market Outlook
6.1. Market Size & Forecast
6.1.1. By Value
6.2. Market Share & Forecast
6.2.1. By Type (Inbound v/s Outbound)
6.2.2. By Treatment Type (Orthopedic Surgery, Cardiac Surgery, Cancer Treatment, Neurology & Neurosurgery, Cosmetic Surgery, Bariatric Surgery, Fertility Treatment, Others)
6.2.3. By Service (Medical VISA, Appointment Fixation, Treatment/Check-up Packages, Others)
6.2.4. By Region
6.2.4.1. By State (Top 3 states)
6.2.5. By Company (2020)
6.3. Product Market Map
7. India Inbound Medical Tourism Market Outlook
7.1. Market Size & Forecast
7.1.1. By Value
7.2. Market Share & Forecast
7.2.1. By Treatment Type
7.2.2. By Services
8. India Outbound Medical Tourism Market Outlook
8.1. Market Size & Forecast
8.1.1. By Value
8.2. Market Share & Forecast
8.2.1. By Treatment Type
8.2.2. By Services
9. Market Dynamics
9.1. Drivers
9.2. Challenges
10. Market Trends & Developments
11. Policy & Regulatory Landscape
12. Pricing Analysis of Different Treatment Options
13. India Economic Profile
14. Competitive Landscape
14.1. Competition Outlook
14.2. Company Profiles (Inclusive of SWOT Analysis)
14.2.1. GlobalCare Health
14.2.2. Vaidam Health Private Limited
14.2.3. Digicore Technologies Pvt. Ltd. (ClinicSpots)
14.2.4. We Care Health Services
14.2.5. Mediniq Healthcare Pvt Ltd
14.2.6. Arinaa Medical Tourism Pvt Ltd
14.2.7. Medmonks Medicare Pvt Ltd.
14.2.8. Mediconnect India Pvt. Ltd.
14.2.9. Alphine Life Solutions
14.2.10. Forerunners Healthcare Consultants Private Limited
14.2.11. Global Treatment Services Pvt. Ltd.
14.2.12. Al Afiya Medi Tour Private Limited
14.2.13. Universal Health Help Private Limited
14.2.14. India Medical Centre
14.2.15. TransEarth Medical Tourism
14.2.16. HealthOpinion
14.2.17. Anavara Limited
14.2.18. Tour2India4Health Consultants Pvt. Ltd.
14.2.19. TourMyIndia Pvt. Ltd.
14.2.20. SafeMedTrip
15. Strategic Recommendations
16. About us & Disclaimer

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

TechSci Research社のその他分野での最新刊レポート


よくあるご質問


TechSci Research社はどのような調査会社ですか?


テックサイリサーチ(TechSci Research)は、カナダ、英国、インドに拠点を持ち、化学、IT、環境、消費財と小売、自動車、エネルギーと発電の市場など、多様な産業や地域を対象とした調査・出版活... もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/11/22 10:26

155.52 円

163.34 円

198.56 円

ページTOPに戻る