世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

インドのエアクーラー市場、セクター別(未組織、組織化)。インド組織化空冷器市場:エンドユーザー別(住宅用空冷器、産業・商業用空冷器)、地域別(北・西・南・東)、主要国トップ3別、競争、予測・機会、2028F


India Air Coolers Market, By Sector (Unorganized and Organized). India Organized Air Coolers Market, By End User (Residential Air Coolers and Industrial & Commercial Air Coolers), By Region (North, West, South and East), By Top 3 Leading States, Competition, Forecast & Opportunities, 2028F

インドのエアクーラー市場は、2022年に3億3964万米ドルと評価され、予測期間である2023年から2028年にかけてCAGR 9.04%で成長し、2028年には1億6252万米ドルに達すると予測されていますF 中流家庭の可処分所得の... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
TechSci Research
テックサイリサーチ
2022年7月1日 US$3,500
シングルユーザライセンス
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
76 英語

 

サマリー

インドのエアクーラー市場は、2022年に3億3964万米ドルと評価され、予測期間である2023年から2028年にかけてCAGR 9.04%で成長し、2028年には1億6252万米ドルに達すると予測されていますF 中流家庭の可処分所得の増加、全国で進行中の農村電化プロセスなどの要因によって、市場は駆動されています。また、オンライン販売チャネルの出現とテクノロジーの継続的な進化は、予測期間においてインドのエアクーラー市場に有利な成長機会をもたらすと期待されています。

エアクーラーの需要は、その国で見られる気候に大きく左右される。国土の大半は暑く、季節は4月から10月までと長く、夏には気温が45℃に達することもしばしばです。エアクーラーのランニングコストや消費電力はエアコンよりもはるかに少なく、消費者にとって手頃な価格となっています。国内の各僻地まで電気を届ける取り組みや、農村部の開発により、全国的にエアクーラーの需要が高まると予想されます。
インドのエアクーラー市場は、組織部門と非組織部門、地域分布、競争環境に区分されます。2022年の市場シェアは69.68%で、未組織部門が市場を支配しています。未組織部門は、新規市場プレイヤーの継続的な参入と、比較的安価な価格でエアクーラーを入手できることから、予測期間中も支配力を維持すると予想されます。未組織の流通経路は遠隔地でも見られるため、消費者にとって非常に身近な存在となっている。

Symphony Limited、Bajaj Electricals Limited、Usha International Limited、Ken Lifestyles Private Limited、Orient Electric Limited、Voltas Limited、Ram Coolers、Groupe SEB India Private Limited (Maharaja Whiteline), Blue Star Limited、Havells India Limitedなどがインドエアクーラー市場の主要市場プレーヤーです。
本レポートで考慮した年数
歴史的年数:2018年~2021年
基準年:2022年
推定年:2023E
予測期間:2024F~2028F
本調査の目的
- 2018年から2022年にかけてのインド空冷機市場規模の歴史的成長を分析する。
- インドのエアクーラーの市場規模を2023Eから2028Fまで推定し、2028Fまで成長率を予測する。
- インドのエアクーラー市場を組織・非組織別、地域別、競争環境別に分類し予測する。
- インドのエアクーラー市場における支配的な地域やセグメントを特定する。
- インドのエアクーラー市場の促進要因と課題を特定する。
- インド製クーラー市場における事業拡大、新製品投入、M&Aなどの競争展開を検討する。
- インドのエアクーラー市場で事業を展開する主要企業のプロファイルを特定し、分析する。
- インドの空冷機市場で市場関係者が採用している持続可能な主要戦略を特定する。
TechSci Researchは、この調査のために一次調査と徹底的な二次調査の両方を実施しました。最初に、TechSci Researchは全国のエアクーラー製造会社のリストを入手しました。その後、TechSci Researchは特定した企業に対して一次調査アンケートを実施しました。インタビューしながら、回答者には競合他社についても質問しました。この手法により、TechSci Researchは、二次調査の制限により特定できなかったメーカーを含めることができた。
TechSci Researchは、様々なエンドユーザーセグメントのデータを記録し、将来の数年間を予測するボトムアップアプローチでインドのエアクーラーの市場規模を算出しました。TechSci Researchは、これらの値を業界の専門家や企業の代表者から入手し、適切な全体市場規模を得るためにこれらの製品タイプやアプリケーションの履歴データの分析を通じて外部で検証しました。また、企業のウェブサイト、ニュース記事、プレスリリース、企業の年次報告書、投資家のプレゼンテーション、財務報告書などのさまざまな二次資料もTechSci Researchが使用しました。
主な対象読者
- エアクーラー製造企業
- エンドユーザー/パートナー
- 規制当局や政策立案者などの政府機関
- エアクーラーに関連する団体、業界団体、フォーラム、アライアンスなど
- 市場調査会社、コンサルティング会社
本調査は、エアクーラーの製造会社やエンドユーザーなどの業界関係者にとって重要ないくつかの重要な質問に対する回答を提供し、さらに、投資戦略を立てたり市場機会を活用したりする上で有用です。
レポートの範囲
本レポートでは、インドのエアクーラー市場を以下のカテゴリに分類し、さらに以下に詳述する業界動向も合わせて紹介しています:
- インドのエアクーラー市場:セクター別
o 無機質
o オーガナイズド
- インドのオーガナイズドエアクーラー市場:エンドユーザー別
o 住宅用エアクーラー
o 産業用および業務用エアクーラー
- インドの住宅用エアクーラーの市場、製品タイプ別:
オ・デザート
o 個人
オ・タワー
オーウィンドウ
- インドの住宅用エアクーラー市場、流通チャネル別:
o マルチブランドストア
o スーパーマーケットとハイパーマーケット
o 独占販売店
オーオンライン
o その他
- インドの産業用・業務用エアクーラーの市場:製品タイプ別
o 業務用エアクーラー
o 集中型空冷装置
- インドの産業用・業務用エアクーラーの市場:流通チャネル別
o ディストリビューター/サプライヤー/ディーラー
o ダイレクトセールス
- インドのエアクーラー市場、地域別

オーウエスト
オ・サウス
オーイースト

競合の状況
企業プロファイルを掲載:インドのエアクーラー市場に進出している主要企業の詳細分析
利用可能なカスタマイズ:
TechSci Researchは、与えられた市場データをもとに、企業の特定のニーズに応じてカスタマイズを提供します。本レポートでは、以下のカスタマイズオプションが利用可能です:
会社情報
- 追加市場プレイヤー(最大5名)の詳細分析およびプロファイリング。

ページTOPに戻る


目次

1. Product Overview
2. Research Methodology
3. Executive Summary
4. Impact of COVID-19 on India Air Coolers Market
5. Voice of Customers
5.1. Brand Awareness
5.2. Factors Affecting Purchase Decision
5.3. Sources of Information
5.4. Challenges Faced Post Purchase
6. India Air Coolers Market Outlook
6.1. Market Size & Forecast
6.1.1. By Value
6.2. Market Share & Forecast
6.2.1. By Sector (Organized Vs. Unorganized)
7. India Organized Air Coolers Market Outlook
7.1. Market Size & Forecast
7.1.1. By Value & Volume
7.2. Market Share & Forecast
7.2.1. By End User (Residential Air Coolers and Industrial & Commercial Air Coolers)
7.2.2. By Region (North, West, South and East)
7.2.3. By Top 3 Leading States (in each region)
7.2.4. By Company (2022)
7.3. Market Map (By End User, By Region)
8. India Residential Air Coolers Market Outlook
8.1. Market Size & Forecast
8.1.1. By Value & Volume
8.2. Market Share & Forecast
8.2.1. By Product Type (Desert, Personal, Tower, and Window)
8.2.2. By Distribution Channel (Multi-Branded Stores, Supermarket/Hypermarket, Exclusive Stores, Online and Others (Direct Sales, Institutional Sales, etc.)
8.3. Product Benchmarking
9. India Industrial & Commercial Air Coolers Market Outlook
9.1. Market Size & Forecast
9.1.1. By Value & Volume
9.2. Market Share & Forecast
9.2.1. By Product Type (Commercial Air Coolers and Centralized Air Coolers)
9.2.2. By Distribution Channel (Distributors/Suppliers/Dealers Vs Direct Sales)
9.3. Product Benchmarking
10. Import & Export Analysis
11. Supply Chain Analysis
12. Market Dynamics
12.1. Drivers
12.2. Challenges
13. Market Trends & Developments
14. Policy & Regulatory Landscape
15. India Economic Profile
16. Competitive Landscape
16.1. Company Profiles
16.1.1. Symphony Limited
16.1.2. Bajaj Electricals Limited
16.1.3. Usha International Limited
16.1.4. Ken Lifestyles Private Limited
16.1.5. Orient Electric Limited
16.1.6. Voltas Limited
16.1.7. Ram Coolers
16.1.8. Groupe SEB India Private Limited (Maharaja Whiteline)
16.1.9. Blue Star Limited
16.1.10. Havells India Limited
17. Strategic Recommendations
18. About Us & Disclaimer
Note: The data given for any year represents the market during the period, i.e., 1st April of the previous year to 31st March of that year. eg: For 2023E, the data represents the period, 1st April 2022 to 31st March 2023.

 

ページTOPに戻る


 

Summary

India air coolers market was valued at USD339.64 million in 2022 and is expected to grow at a CAGR of 9.04% in the forecast period, 2023-2028, to reach USD1625.52 million by 2028F The market is driven by the factors such as the rise in the disposable income of middle-class families and the ongoing process of rural electrification across the country. Also, the emergence of online sales channels and the continuous evolution in technology are expected to create lucrative growth opportunities for the India air coolers market in the forecast period.

The demand for air coolers is majorly dependent on the climate witnessed in the country. The climate in most of the country is hot, and the seasons are long, which begin in April and end in October, and the temperature often reaches 45°C during summer. The cost of running and the electricity consumed by the air coolers are much less than the air conditioners, making them affordable for consumers. The efforts to make electricity reach each remote location of the country and the development of the rural areas are expected to fuel the demand for air coolers across the country.
The India air coolers market is segmented into organized vs. unorganized sectors, regional distribution, and competitive landscape. The unorganized segment dominated the market with a market share 69.68% in 2022 The unorganized sector is expected to maintain its dominance over the forecast period due to the continuous entry of new market players and the availability of air coolers at comparatively lesser prices. Unorganized distribution channels can be seen even at remote locations, making them highly accessible to consumers.

Symphony Limited, Bajaj Electricals Limited, Usha International Limited, Ken Lifestyles Private Limited, Orient Electric Limited, Voltas Limited, Ram Coolers, Groupe SEB India Private Limited (Maharaja Whiteline), Blue Star Limited, and Havells India Limited are some of the leading market players of the India air coolers market.
Years considered for this report:
Historical Years: 2018-2021
Base Year: 2022
Estimated Year: 2023E
Forecast Period: 2024F–2028F
Objective of the Study:
• To analyze the historical growth in the market size of India air coolers market from 2018 to 2022
• To estimate and forecast the market size of India air coolers market from 2023E to 2028F and growth rate until 2028F
• To classify and forecast India air coolers market based on organized vs. unorganized sectors, regional distribution, and competitive landscape.
• To identify dominant region or segment in the India air coolers market.
• To identify drivers and challenges for India air coolers market.
• To examine competitive developments such as expansions, new product launches, mergers & acquisitions, etc., in India air coolers market.
• To identify and analyze the profile of leading players operating in India air coolers market.
• To identify key sustainable strategies adopted by market players in India air coolers market.
TechSci Research performed both primary as well as exhaustive secondary research for this study. Initially, TechSci Research sourced a list of air cooler manufacturing companies across the country. Subsequently, TechSci Research conducted primary research surveys with the identified companies. While interviewing, the respondents were also enquired about their competitors. Through this technique, TechSci Research could include the manufacturers which could not be identified due to the limitations of secondary research.
TechSci Research calculated the India air coolers market size using a bottom-up approach, where data for various end user segments was recorded and forecast for the future years. TechSci Research sourced these values from the industry experts and company representatives and externally validated through analyzing historical data of these product types and applications for getting an appropriate, overall market size. Various secondary sources such as company websites, news articles, press releases, company annual reports, investor presentations and financial reports were also used by TechSci Research.
Key Target Audience:
• Air coolers manufacturing companies
• End-users/partners
• Government bodies such as regulating authorities and policy makers
• Organizations, industry associations, forums and alliances related to air coolers
• Market research and consulting firms
The study is useful in providing answers to several critical questions that are important for the industry stakeholders such as air coolers manufacturing companies, end users etc., besides allowing them in strategizing investments and capitalizing on market opportunities.
Report Scope:
In this report, India air coolers market has been segmented into following categories, in addition to the industry trends which have also been detailed below:
• India Air Coolers Market, By Sector:
o Unorganized
o Organized
• India Organized Air Coolers Market, By End User:
o Residential Air Coolers
o Industrial & Commercial Air Coolers
• India Residential Air Coolers Market, By Product Type:
o Desert
o Personal
o Tower
o Window
• India Residential Air Coolers Market, By Distribution Channel:
o Multi-Branded Stores
o Supermarkets and Hypermarkets
o Exclusive Stores
o Online
o Others
• India Industrial & Commercial Air Coolers Market, By Product Type:
o Commercial Air Coolers
o Centralized Air Coolers
• India Industrial & Commercial Air Coolers Market, By Distribution Channel:
o Distributors/ Suppliers/ Dealers
o Direct Sales
• India Air Coolers Market, By Region:
o North
o West
o South
o East

Competitive Landscape
Company Profiles: Detailed analysis of the major companies present in India air coolers market.
Available Customizations:
With the given market data, TechSci Research offers customizations according to a company’s specific needs. The following customization options are available for the report:
Company Information
• Detailed analysis and profiling of additional market players (up to five).



ページTOPに戻る


Table of Contents

1. Product Overview
2. Research Methodology
3. Executive Summary
4. Impact of COVID-19 on India Air Coolers Market
5. Voice of Customers
5.1. Brand Awareness
5.2. Factors Affecting Purchase Decision
5.3. Sources of Information
5.4. Challenges Faced Post Purchase
6. India Air Coolers Market Outlook
6.1. Market Size & Forecast
6.1.1. By Value
6.2. Market Share & Forecast
6.2.1. By Sector (Organized Vs. Unorganized)
7. India Organized Air Coolers Market Outlook
7.1. Market Size & Forecast
7.1.1. By Value & Volume
7.2. Market Share & Forecast
7.2.1. By End User (Residential Air Coolers and Industrial & Commercial Air Coolers)
7.2.2. By Region (North, West, South and East)
7.2.3. By Top 3 Leading States (in each region)
7.2.4. By Company (2022)
7.3. Market Map (By End User, By Region)
8. India Residential Air Coolers Market Outlook
8.1. Market Size & Forecast
8.1.1. By Value & Volume
8.2. Market Share & Forecast
8.2.1. By Product Type (Desert, Personal, Tower, and Window)
8.2.2. By Distribution Channel (Multi-Branded Stores, Supermarket/Hypermarket, Exclusive Stores, Online and Others (Direct Sales, Institutional Sales, etc.)
8.3. Product Benchmarking
9. India Industrial & Commercial Air Coolers Market Outlook
9.1. Market Size & Forecast
9.1.1. By Value & Volume
9.2. Market Share & Forecast
9.2.1. By Product Type (Commercial Air Coolers and Centralized Air Coolers)
9.2.2. By Distribution Channel (Distributors/Suppliers/Dealers Vs Direct Sales)
9.3. Product Benchmarking
10. Import & Export Analysis
11. Supply Chain Analysis
12. Market Dynamics
12.1. Drivers
12.2. Challenges
13. Market Trends & Developments
14. Policy & Regulatory Landscape
15. India Economic Profile
16. Competitive Landscape
16.1. Company Profiles
16.1.1. Symphony Limited
16.1.2. Bajaj Electricals Limited
16.1.3. Usha International Limited
16.1.4. Ken Lifestyles Private Limited
16.1.5. Orient Electric Limited
16.1.6. Voltas Limited
16.1.7. Ram Coolers
16.1.8. Groupe SEB India Private Limited (Maharaja Whiteline)
16.1.9. Blue Star Limited
16.1.10. Havells India Limited
17. Strategic Recommendations
18. About Us & Disclaimer
Note: The data given for any year represents the market during the period, i.e., 1st April of the previous year to 31st March of that year. eg: For 2023E, the data represents the period, 1st April 2022 to 31st March 2023.

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

TechSci Research社の消費財・小売り分野での最新刊レポート


よくあるご質問


TechSci Research社はどのような調査会社ですか?


テックサイリサーチ(TechSci Research)は、カナダ、英国、インドに拠点を持ち、化学、IT、環境、消費財と小売、自動車、エネルギーと発電の市場など、多様な産業や地域を対象とした調査・出版活... もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/11/15 10:26

157.84 円

166.62 円

202.61 円

ページTOPに戻る