インド電子薬局市場:薬剤タイプ別(処方薬/OTC薬)、製品タイプ別(慢性疾患/スキンケア/栄養補助食品/医療機器/その他)、操作プラットフォーム別(ウェブサイト/アプリ)、ビジネスモデル別(在庫/倉庫ベースモデル/マーケットプレイスベースモデル)、地域別、競争予測および機会、2027年度India E Pharmacy Market, By Drug Type (Prescription Drugs v/s Over the Counter (OTC) Drugs), By Product Type (Chronic Diseases, Skincare, Nutritional Supplements, Medical Equipment, Others), By Operating Platform (Website v/s Apps), By Business Model (Inventory/Warehouse Based Model v/s Market Place Based Model), By Region, Competition Forecast & Opportunities, FY2027F インドの電子薬局市場は、2021年度に3億4,478万米ドルとなり、予測期間中に約21.28%の力強い成長が見込まれています。これは、国内でのインターネットの普及率が高まっていることが要因と考えられます。2021年1月... もっと見る
サマリーインドの電子薬局市場は、2021年度に3億4,478万米ドルとなり、予測期間中に約21.28%の力強い成長が見込まれています。これは、国内でのインターネットの普及率が高まっていることが要因と考えられます。2021年1月時点で、インドのインターネットユーザー数は約4,700万人増加し、6億2,400万人に達しています。2021年1月のインターネット普及率は約45%でした。さらに、インド政府によるデジタル・インディア・キャンペーンは、2027年度までの市場成長をさらに促進すると予想されます。デジタル化の進展に伴い、電子商取引の普及率も高まっています。また、オンラインショッピングに対する消費者の嗜好の変化により、さまざまな電子商取引チャネルやオンラインで医薬品を販売する薬局が広く普及しています。さらに、偽造医薬品に対する人々の意識が高まっていることから、人々は医薬品を提供する組織的なデジタルチャネルを利用するようになっており、今後数年間の市場成長を支えていくものと考えられます。インドの電子薬局市場は、薬剤タイプ、製品タイプ、操作プラットフォーム、ビジネスモデル、地域、企業に分けられます。薬剤タイプでは、市場は医療用医薬品とOTC(Over The Counter)医薬品に分けられます。2021年度の市場では、医療用医薬品のセグメントが全体の66.41%を占めています。これは、インドで運営されている電子薬局が、患者に処方箋なしで薬を提供していないことに起因している。患者が処方箋を持っておらず、電子薬局のポータルにアップロードしていない場合、電子薬局には独自の医師コンサルタントがいて、患者はそのコンサルタントに相談し、電子薬局の医師コンサルタントが患者のために処方箋を作成し、患者はそれを電子薬局のウェブサイトやアプリにアップロードして、必要な医薬品を注文します。 インドの電子薬局市場に参入している主な企業は、API Holdings Private Limited (PharmEasy)、Tata Digital Limited (1mg Technologies Pvt. ltd)、Apollo Pharmacy Pvt. Ltd.、Netmeds Marketplace Ltd (Reliance Retail)、Practo Technologies Private Limited、Lybrate, Inc.、Docprime Technologies Private Limited、Care On Go、mChemist Global Pvt. Ltd、Medsonway Solutions Pvt. Ltd.などです。この市場で活動する企業は、市場での競争力を維持し、他の市場プレーヤーよりも優位に立つために、電子薬局プラットフォームの改善、既存のサービスポートフォリオへの製品の追加、診断テストオプションなどの他のサービスの提供などに取り組んでいます。さらに、企業は自社の電子薬局チャネルに投資してくれる投資家を探しています。また、企業は共同研究や契約を締結したり、いくつかのM&Aを行ったりしています。 例えば、2021年5月には、API Holdings Private Limited(PharmEasy)がMedlife International Private Limitedの株式を100%取得しました。この買収により、Medlifeは2021年5月25日以降、事業を停止しました。また、メドライフの顧客基盤はすべてPharmEasyに吸収されました。Medlifeのお客様は、PharmEasyアプリにログインするだけで、同じ携帯電話番号を使ってMedlifeのアカウントを使い始めることができます。デジタル化された処方箋や、1年前に保存された住所などがすべてアプリ上で利用可能になります。これは、インドの電子薬局市場において、これまでに行われた最大の取引の一つです。 本レポートの対象年 過去の実績FY2017-FY2020 ベースイヤー2021年度 見積もり年:FY2021FY2022E 予測期間FY2023F-FY2027F 調査の目的 - 2017年度から2021年度までのインドEファーマシー市場の市場規模の過去の成長を分析すること。 - FY2022年からFY2027FまでのインドEファーマシー市場規模とFY2027Fまでの成長率を推定・予測すること。 - インドのEファーマシー市場を、薬剤タイプ、製品タイプ、オペレーティングプラットフォーム、ビジネスモデル、地域、企業に基づいて分類し、予測すること。 - インドEファーマシー市場における主要な地域やセグメントを特定すること。 - インドEファーマシー市場のドライバーと課題を特定するために - インドEファーマシー市場における事業拡大、新サービスの立ち上げ、M&Aなどの競合他社の動向を調べるため - インド電子薬局市場で活動する主要企業のプロファイルを特定・分析すること - インドの電子薬局市場において、市場参加者が採用している主要な持続可能戦略を明らかにする。 TechSci Researchはこの調査のために、一次調査と徹底的な二次調査を行いました。最初に、TechSci Researchはインド国内のサービスプロバイダーのリストを入手しました。その後、TechSci Researchは特定の企業に対して一次調査を行いました。インタビューの際には、回答者に競合他社についても質問しました。この手法により、TechSci Researchは、二次調査の限界により特定できなかったサービスプロバイダーを含めることができました。TechSci Researchは、インドにおけるサービス・プロバイダー、流通チャンネル、主要プレーヤーの存在を分析しました。 TechSci Researchでは、インドの電子薬局市場の市場規模を、様々なエンドユーザーセグメントのデータを記録し、将来の予測を行うボトムアップアプローチで算出しました。TechSci Researchはこれらの値を業界の専門家や企業の代表者から入手し、適切な全体の市場規模を得るために、これらの製品タイプや操作プラットフォームの過去のデータを分析して外部から検証しました。また、企業のウェブサイト、ニュース記事、プレスリリース、企業の年次報告書、投資家向けプレゼンテーション、財務報告書などの様々な二次資料も調査しました。 主な対象者 - Eファーマシーのサービスプロバイダー企業 - 市場調査会社、コンサルティング会社 - 規制当局や政策立案者などの政府機関 - Eファーマシー市場に関連する組織、フォーラム、アライアンス この調査は、サービスプロバイダー、サプライヤーやパートナー、エンドユーザーなどの業界関係者にとって重要ないくつかの重要な質問に対する回答を提供するだけでなく、投資の戦略化や市場機会の活用にも役立ちます。 レポートの範囲 本レポートでは、インドのEファーマシー市場を以下のカテゴリーに分類し、さらに業界動向についても詳述しています。 - インドのEファーマシー市場、薬剤タイプ別 o 処方箋薬 o 一般用医薬品(OTC)市場 - インドのEファーマシー市場:製品タイプ別 o 慢性疾患治療薬 o スキンケア o 栄養補助食品 o 医療機器 o その他 - インドの電子薬局市場:オペレーティング・プラットフォーム別 o ウェブサイト o アプリ - インドEファーマシー市場:ビジネスモデル別 o 在庫/倉庫ベースのモデル o マーケットプレイスベースのモデル - インドの電子薬理市場:地域別 o 南 o 北 o 西 o 東 競合他社の状況 企業プロフィールインドEファーマシー市場に参入している主要企業を詳細に分析しています。 利用可能なカスタマイズ。 与えられた市場データをもとに、TechSci Researchは企業の特定のニーズに応じたカスタマイズを提供します。本レポートでは、以下のカスタマイズオプションをご用意しています。 企業情報 - 追加の市場プレーヤー(最大5社)の詳細な分析とプロファイリング。 目次1. Product Overview2. Research Methodology 3. Impact of COVID-19 on India E Pharmacy Market 4. Executive Summary 5. Voice of Customer 5.1. Sources of Buying Medicine, By Age 5.2. Frequency of Buying Medicines Online 5.3. Frequency of Buying Medicine Online, By Age 5.4. Problems Perceived During Online Transactions 5.5. Commonly Purchased Medicines Through E Pharmacies 5.6. Brand Awareness 6. India E Pharmacy Market Outlook, FY2017-FY2027F 6.1. Market Size & Forecast 6.1.1. By Value 6.2. Market Share & Forecast 6.2.1. By Drug Type (Prescription Drugs v/s Over the Counter (OTC) Drugs) 6.2.2. By Product Type (Chronic Diseases, Skincare, Nutritional Supplements, Medical Equipment, Others) 6.2.3. By Operating Platform (Website v/s Apps) 6.2.4. By Business Model (Inventory/Warehouse Based Model v/s Market Place Based Model) 6.2.5. By Company (FY2021) 6.2.6. By Region (South, North, West, East) 6.3. Product Market Map 7. South India E Pharmacy Market Outlook, FY2017-FY2027F 7.1. Market Size & Forecast 7.1.1. By Value 7.2. Market Share & Forecast 7.2.1. By Drug Type 7.2.2. By Product Type 7.2.3. By Operating Platform 7.2.4. By Business Model 7.2.5. By State (Top 3 States) 8. North India E Pharmacy Market Outlook, FY2017-FY2027F 8.1. Market Size & Forecast 8.1.1. By Value 8.2. Market Share & Forecast 8.2.1. By Drug Type 8.2.2. By Product Type 8.2.3. By Operating Platform 8.2.4. By Business Model 8.2.5. By State (Top 3 States) 9. West India E Pharmacy Market Outlook, FY2017-FY2027F 9.1. Market Size & Forecast 9.1.1. By Value 9.2. Market Share & Forecast 9.2.1. By Drug Type 9.2.2. By Product Type 9.2.3. By Operating Platform 9.2.4. By Business Model 9.2.5. By State (Top 3 States) 10. East India E Pharmacy Market Outlook, FY2017-FY2027F 10.1. Market Size & Forecast 10.1.1. By Value 10.2. Market Share & Forecast 10.2.1. By Drug Type 10.2.2. By Product Type 10.2.3. By Operating Platform 10.2.4. By Business Model 10.2.5. By State (Top 3 States) 11. Market Dynamics 11.1. Drivers 11.2. Challenges 12. Market Trends & Developments 13. Policy & Regulatory Landscape 14. India Economic Profile 15. Competitive Landscape 15.1. Competition Outlook 15.2. Company Profiles (Inclusive of SWOT Analysis of Top 5 Players Profiled) 15.2.1. API Holdings Private Limited (PharmEasy) 15.2.2. Tata Digital Limited (1mg Technologies Pvt.ltd) 15.2.3. Apollo Pharmacy Pvt. Ltd. 15.2.4. Netmeds Marketplace Ltd (Reliance Retail) 15.2.5. Practo Technologies Private Limited 15.2.6. Lybrate, Inc. 15.2.7. Docprime Technologies Private Limited 15.2.8. Care On Go 15.2.9. mChemist Global Pvt. Ltd 15.2.10. Medsonway Solutions Pvt Ltd. 16. Strategic Recommendations 17. About Us & Disclaimer
SummaryIndia E pharmacy market stood at USD344.78 million in FY2021 and is expected to witness a robust growth of around 21.28% during the forecast period. This can be attributed to the growing internet penetration across the country. As of January 2021, the number of internet users in India rose by around 47 million and reached 624 million. The internet penetration rate stood at around 45% in January 2021. Additionally, the digital India campaign by the government of India is further expected to fuel the market growth through FY2027F. Increasing digitization has in turn led to an increasing e-commerce adoption. Also, changing consumer preferences towards online shopping has led to a widespread penetration of various e-commerce channels and pharmacies selling medicines online. This in turn is expected to support the market growth through FY2027F.Furthermore, growing awareness among the population with respect to counterfeit drugs is driving people towards organized and digital channels offering medicines, thereby supporting the market growth over the next few years. Table of Contents1. Product Overview2. Research Methodology 3. Impact of COVID-19 on India E Pharmacy Market 4. Executive Summary 5. Voice of Customer 5.1. Sources of Buying Medicine, By Age 5.2. Frequency of Buying Medicines Online 5.3. Frequency of Buying Medicine Online, By Age 5.4. Problems Perceived During Online Transactions 5.5. Commonly Purchased Medicines Through E Pharmacies 5.6. Brand Awareness 6. India E Pharmacy Market Outlook, FY2017-FY2027F 6.1. Market Size & Forecast 6.1.1. By Value 6.2. Market Share & Forecast 6.2.1. By Drug Type (Prescription Drugs v/s Over the Counter (OTC) Drugs) 6.2.2. By Product Type (Chronic Diseases, Skincare, Nutritional Supplements, Medical Equipment, Others) 6.2.3. By Operating Platform (Website v/s Apps) 6.2.4. By Business Model (Inventory/Warehouse Based Model v/s Market Place Based Model) 6.2.5. By Company (FY2021) 6.2.6. By Region (South, North, West, East) 6.3. Product Market Map 7. South India E Pharmacy Market Outlook, FY2017-FY2027F 7.1. Market Size & Forecast 7.1.1. By Value 7.2. Market Share & Forecast 7.2.1. By Drug Type 7.2.2. By Product Type 7.2.3. By Operating Platform 7.2.4. By Business Model 7.2.5. By State (Top 3 States) 8. North India E Pharmacy Market Outlook, FY2017-FY2027F 8.1. Market Size & Forecast 8.1.1. By Value 8.2. Market Share & Forecast 8.2.1. By Drug Type 8.2.2. By Product Type 8.2.3. By Operating Platform 8.2.4. By Business Model 8.2.5. By State (Top 3 States) 9. West India E Pharmacy Market Outlook, FY2017-FY2027F 9.1. Market Size & Forecast 9.1.1. By Value 9.2. Market Share & Forecast 9.2.1. By Drug Type 9.2.2. By Product Type 9.2.3. By Operating Platform 9.2.4. By Business Model 9.2.5. By State (Top 3 States) 10. East India E Pharmacy Market Outlook, FY2017-FY2027F 10.1. Market Size & Forecast 10.1.1. By Value 10.2. Market Share & Forecast 10.2.1. By Drug Type 10.2.2. By Product Type 10.2.3. By Operating Platform 10.2.4. By Business Model 10.2.5. By State (Top 3 States) 11. Market Dynamics 11.1. Drivers 11.2. Challenges 12. Market Trends & Developments 13. Policy & Regulatory Landscape 14. India Economic Profile 15. Competitive Landscape 15.1. Competition Outlook 15.2. Company Profiles (Inclusive of SWOT Analysis of Top 5 Players Profiled) 15.2.1. API Holdings Private Limited (PharmEasy) 15.2.2. Tata Digital Limited (1mg Technologies Pvt.ltd) 15.2.3. Apollo Pharmacy Pvt. Ltd. 15.2.4. Netmeds Marketplace Ltd (Reliance Retail) 15.2.5. Practo Technologies Private Limited 15.2.6. Lybrate, Inc. 15.2.7. Docprime Technologies Private Limited 15.2.8. Care On Go 15.2.9. mChemist Global Pvt. Ltd 15.2.10. Medsonway Solutions Pvt Ltd. 16. Strategic Recommendations 17. About Us & Disclaimer
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