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去痰薬市場(薬剤の種類:分泌促進薬と粘液溶解薬分泌促進薬と粘液溶解薬、剤形:世界の産業分析、規模、シェア、成長、動向、予測、2024-2034年


Expectorant Drugs Market (Drug Type: Secretion Enhancer and Mucolytics, and Dosage Form: Oral Solid, Oral Liquid, and Inhalant) - Global Industry Analysis, Size, Share, Growth, Trends, and Forecast, 2024-2034

去痰薬市場 - レポートの範囲 TMR社の調査レポート「世界の去痰薬市場」は、2024年から2034年までの予測期間における市場の指標について貴重な洞察を得るために、過去だけでなく現在の成長動向と機会についても... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Transparency Market Research
トランスペアレンシーマーケットリサーチ
2024年6月10日 US$5,795
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156 英語

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サマリー

去痰薬市場 - レポートの範囲
TMR社の調査レポート「世界の去痰薬市場」は、2024年から2034年までの予測期間における市場の指標について貴重な洞察を得るために、過去だけでなく現在の成長動向と機会についても調査しています。2024年を基準年、2034年を予測年として、2018年から2034年までの世界の去痰薬市場の収益を提供しています。また、2024年から2034年までの世界の去痰薬市場の複合年間成長率(CAGR %)も掲載しています。

本レポートは広範な調査を経て作成されました。主要オピニオンリーダー、業界リーダー、オピニオンメーカーへのインタビューを実施しました。二次調査では、去痰薬市場を理解するために主要企業の製品資料、年次報告書、プレスリリース、関連文書を参照しました。

二次調査には、インターネット情報源、政府機関の統計データ、ウェブサイト、業界団体なども含まれます。アナリストはトップダウンアプローチとボトムアップアプローチを組み合わせて、世界の去痰薬市場の様々な属性を調査しました。

本レポートには、調査範囲に含まれる様々なセグメントの成長動向のスナップショットとともに、詳細なエグゼクティブサマリーが含まれています。さらに、世界の去痰薬市場における競争ダイナミクスの変化にも光を当てています。これらは、既存の市場プレイヤーだけでなく、世界の去痰薬市場への参入に関心のある企業にとっても貴重なツールとなります。

このレポートは世界の去痰薬市場の競争状況について調査しています。世界の去痰薬市場で事業を展開する主要企業が特定され、これらの各企業が様々な属性でプロファイリングされています。会社概要、財務状況、最近の動向、SWOTは、本レポートで紹介されている世界の去痰薬市場におけるプレイヤーの属性です。

去痰薬の世界市場レポートが回答した主要な質問
- 予測期間中のすべての地域における去痰薬の売上高/収益は?
- 世界の去痰薬市場における機会は何か?
- 市場における主な促進要因、阻害要因、機会、脅威は何か?
- 予測期間中に最も速いCAGRで拡大する地域市場はどこか?
- 2034年に世界で最も高い収益を上げると予測されるセグメントは?
- 予測期間中に最も高いCAGRで拡大すると予測されるセグメントは?
- 世界市場で事業を展開する各企業の市場ポジションは?

去痰薬市場 - 調査目的と調査アプローチ
世界の去痰薬市場に関する包括的なレポートは、概要から始まり、調査範囲と目的が続きます。本レポートでは、本調査の目的、市場で事業を展開する主要ベンダーと流通業者、製品承認のための規制シナリオについて詳しく解説しています。

本レポートは、読みやすさを考慮し、各セクションを章ごとに分割したレイアウトになっています。本レポートは、グラフや表が適切に散りばめられた網羅的なコレクションで構成されています。主要セグメントの実績値と予測値を図式化し、読者に視覚的に訴える。また、過去と予測期間末の主要セグメントの市場シェアを比較することもできる。

レポートでは、世界の去痰薬市場を製品、エンドユーザー、地域の観点から分析しています。各基準の主要セグメントを詳細に調査し、2034年末時点での各セグメントごとの市場シェアを掲載しています。このような貴重な洞察により、市場関係者は世界の去痰薬市場への投資について十分な情報に基づいたビジネス上の意思決定を行うことができます。

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目次

1.序文
1.1.市場の定義と範囲
1.2.市場のセグメンテーション
1.3.主な調査目的
1.4.調査ハイライト
2.前提条件と調査方法
3.エグゼクティブサマリー:去痰薬の世界市場
4.市場概要
4.1.序論
4.1.1.製品の定義
4.1.2.業界の進化/発展
4.2.概要
4.3.市場ダイナミクス
4.3.1.促進要因
4.3.2.阻害要因
4.3.3.機会
4.4.去痰薬の世界市場分析と予測、2020-2034年
5.主な洞察
5.1.パイプライン分析
5.2.主要製品/ブランド分析
5.3.主要M&A
5.4.COVID-19パンデミックの業界への影響
6.去痰薬の世界市場分析と予測、薬剤タイプ別
6.1.序論と定義
6.2.主な調査結果/動向
6.3.2020~2034年医薬品タイプ別市場価値予測
6.3.1.分泌促進剤
6.3.1.1.クエン酸カリウム
6.3.1.2.クエン酸ナトリウム
6.3.1.3.グアイフェネシン
6.3.1.4.その他(塩化アンモニウムなど)
6.3.2.粘液溶解剤
6.3.2.1.ブロムヘキシン
6.3.2.2.アムロキソール
6.3.2.3.アセチルシステイン
6.3.2.4.カルボシステイン尿素
6.4.市場の魅力(薬剤タイプ別
7.去痰薬の世界市場分析と予測:剤形別
7.1.序論と定義
7.2.主な調査結果/動向
7.3.2020~2034年、剤形別市場価値予測
7.3.1.経口固形剤
7.3.1.1.粉末・顆粒
7.3.1.2.錠剤
7.3.1.3.カプセル剤
7.3.1.4.ロゼンジ
7.3.2.経口液剤
7.3.2.1.シロップ剤
7.3.2.2.溶液
7.3.2.3.懸濁液
7.3.2.4.エリキシル
7.3.3.吸入剤
7.4.市場の魅力(剤形別
8.去痰薬の世界市場:タイプ別分析と予測
8.1.序論と定義
8.2.主な調査結果/動向
8.3.市場価値予測、タイプ別、2020~2034年
8.3.1.一般用医薬品
8.3.2.処方薬
8.4.市場の魅力(タイプ別
9.去痰薬の世界市場分析と予測:流通チャネル別
9.1.序論と定義
9.2.主な調査結果/動向
9.3.市場価値予測、流通チャネル別、2020~2034年
9.3.1.病院薬局
9.3.2.小売薬局
9.3.3.オンライン薬局
9.4.市場の魅力(流通チャネル別
10.去痰薬の世界市場分析・予測:地域別
10.1.主な調査結果
10.2.地域別市場価値予測、2020-2034年
10.2.1.北米
10.2.2.欧州
10.2.3.アジア太平洋
10.2.4.ラテンアメリカ
10.2.5.中東・アフリカ
10.3.市場の魅力(地域別
11.北米の去痰薬市場の分析と予測
11.1.序論
11.1.1.主な調査結果
11.2.2020~2034年医薬品タイプ別市場価値予測
11.2.1.分泌促進薬
11.2.1.1.クエン酸カリウム
11.2.1.2.クエン酸ナトリウム
11.2.1.3.グアイフェネシン
11.2.1.4.その他(塩化アンモニウムなど)
11.2.2.粘液溶解剤
11.2.2.1.ブロムヘキシン
11.2.2.2.アムロキソール
11.2.2.3.アセチルシステイン
11.2.2.4.カルボシステイン尿素
11.3.市場の魅力(薬剤タイプ別
11.4.市場価値予測、剤形別、2020~2034年
11.4.1.経口固形剤
11.4.1.1.粉末・顆粒
11.4.1.2.錠剤
11.4.1.3.カプセル剤
11.4.1.4.ロゼンジ
11.4.2.経口液剤
11.4.2.1.シロップ剤
11.4.2.2.溶液
11.4.2.3.懸濁液
11.4.2.4.エリキシル
11.4.3.吸入剤
11.5.市場の魅力(剤形別
11.6.市場価値予測、タイプ別、2020〜2034年
11.6.1.一般用医薬品
11.6.2.処方薬
11.7.市場の魅力(タイプ別
11.8.市場価値予測、流通チャネル別、2020~2034年
11.8.1.病院薬局
11.8.2.小売薬局
11.8.3.オンライン薬局
11.9.市場の魅力(流通チャネル別
11.10.市場価値予測、国/小地域別、2020~2034年
11.10.1.米国
11.10.2.カナダ
11.11.市場魅力度分析
11.11.1.薬剤タイプ別
11.11.2.剤形別
11.11.3.タイプ別
11.11.4.流通チャネル別
11.11.5.国別
12.欧州の去痰薬市場の分析と予測
12.1.はじめに
12.1.1.主な調査結果
12.2.2020~2034年医薬品タイプ別市場価値予測
12.2.1.分泌促進薬
12.2.1.1.クエン酸カリウム
12.2.1.2.クエン酸ナトリウム
12.2.1.3.グアイフェネシン
12.2.1.4.その他(塩化アンモニウムなど)
12.2.2.粘液溶解剤
12.2.2.1.ブロムヘキシン
12.2.2.2.アムロキソール
12.2.2.3.アセチルシステイン
12.2.2.4.カルボシステイン尿素
12.3.市場の魅力(薬剤タイプ別
12.4.市場価値予測、剤形別、2020~2034年
12.4.1.経口固形剤
12.4.1.1.粉末・顆粒
12.4.1.2.錠剤
12.4.1.3.カプセル剤
12.4.1.4.ロゼンジ
12.4.2.経口液剤
12.4.2.1.シロップ剤
12.4.2.2.溶液
12.4.2.3.懸濁液
12.4.2.4.エリキシル
12.4.3.吸入剤
12.5.市場の魅力(剤形別
12.6.市場価値予測、タイプ別、2020〜2034年
12.6.1.一般用医薬品
12.6.2.処方薬
12.7.市場の魅力(タイプ別
12.8.市場価値予測、流通チャネル別、2020~2034年
12.8.1.病院薬局
12.8.2.小売薬局
12.8.3.オンライン薬局
12.9.市場の魅力(流通チャネル別
12.10.市場価値予測、国/小地域別、2020~2034年
12.10.1.ドイツ
12.10.2.英国
12.10.3.フランス
12.10.4.イタリア
12.10.5.スペイン
12.10.6.その他のヨーロッパ
12.11.市場魅力度分析
12.11.1.薬剤タイプ別
12.11.2.剤形別
12.11.3.タイプ別
12.11.4.流通チャネル別
12.11.5.国・地域別
13.アジア太平洋地域の去痰薬市場の分析と予測
13.1.はじめに
13.1.1.主な調査結果
13.2.2020~2034年医薬品タイプ別市場価値予測
13.2.1.分泌促進薬
13.2.1.1.クエン酸カリウム
13.2.1.2.クエン酸ナトリウム
13.2.1.3.グアイフェネシン
13.2.1.4.その他(塩化アンモニウムなど)
13.2.2.粘液溶解剤
13.2.2.1.ブロムヘキシン
13.2.2.2.アムロキソール
13.2.2.3.アセチルシステイン
13.2.2.4.カルボシステイン尿素
13.3.市場の魅力(薬剤タイプ別
13.4.市場価値予測、剤形別、2020~2034年
13.4.1.経口固形剤
13.4.1.1.粉末・顆粒
13.4.1.2.錠剤
13.4.1.3.カプセル剤
13.4.1.4.ロゼンジ
13.4.2.経口液剤
13.4.2.1.シロップ剤
13.4.2.2.溶液
13.4.2.3.懸濁液
13.4.2.4.エリキシル
13.4.3.吸入剤
13.5.市場の魅力(剤形別
13.6.市場価値予測、タイプ別、2020〜2034年
13.6.1.一般用医薬品
13.6.2.処方薬
13.7.市場の魅力(タイプ別
13.8.市場価値予測、流通チャネル別、2020~2034年
13.8.1.病院薬局
13.8.2.小売薬局
13.8.3.オンライン薬局
13.9.市場の魅力(流通チャネル別
13.10.市場価値予測、国/小地域別、2020~2034年
13.10.1.中国
13.10.2.日本
13.10.3.インド
13.10.4.オーストラリア&ニュージーランド
13.10.5.その他のアジア太平洋地域
13.11.市場魅力度分析
13.11.1.薬剤タイプ別
13.11.2.剤形別
13.11.3.タイプ別
13.11.4.流通チャネル別
13.11.5.国・地域別
14.ラテンアメリカの去痰薬市場の分析と予測
14.1.はじめに
14.1.1.主な調査結果
14.2.2020~2034年医薬品タイプ別市場価値予測
14.2.1.分泌促進薬
14.2.1.1.クエン酸カリウム
14.2.1.2.クエン酸ナトリウム
14.2.1.3.グアイフェネシン
14.2.1.4.その他(塩化アンモニウムなど)
14.2.2.粘液溶解剤
14.2.2.1.ブロムヘキシン
14.2.2.2.アムロキソール
14.2.2.3.アセチルシステイン
14.2.2.4.カルボシステイン尿素
14.3.市場の魅力(薬剤タイプ別
14.4.市場価値予測、剤形別、2020~2034年
14.4.1.経口固形剤
14.4.1.1.粉末・顆粒
14.4.1.2.錠剤
14.4.1.3.カプセル剤
14.4.1.4.ロゼンジ
14.4.2.経口液剤
14.4.2.1.シロップ剤
14.4.2.2.溶液
14.4.2.3.懸濁液
14.4.2.4.エリキシル
14.4.3.吸入剤
14.5.市場の魅力(剤形別
14.6.市場価値予測、タイプ別、2020〜2034年
14.6.1.一般用医薬品
14.6.2.処方薬
14.7.市場の魅力(タイプ別
14.8.市場価値予測、流通チャネル別、2020~2034年
14.8.1.病院薬局
14.8.2.小売薬局
14.8.3.オンライン薬局
14.9.市場の魅力(流通チャネル別
14.10.市場価値予測、国/小地域別、2020~2034年
14.10.1.ブラジル
14.10.2.メキシコ
14.10.3.その他のラテンアメリカ
14.11.市場魅力度分析
14.11.1.薬剤タイプ別
14.11.2.剤形別
14.11.3.タイプ別
14.11.4.流通チャネル別
14.11.5.国・地域別
15.中東・アフリカの去痰薬市場の分析と予測
15.1.はじめに
15.1.1.主な調査結果
15.2.2020~2034年医薬品タイプ別市場価値予測
15.2.1.分泌促進薬
15.2.1.1.クエン酸カリウム
15.2.1.2.クエン酸ナトリウム
15.2.1.3.グアイフェネシン
15.2.1.4.その他(塩化アンモニウムなど)
15.2.2.粘液溶解剤
15.2.2.1.ブロムヘキシン
15.2.2.2.アムロキソール
15.2.2.3.アセチルシステイン
15.2.2.4.カルボシステイン尿素
15.3.市場の魅力(薬剤タイプ別
15.4.市場価値予測、剤形別、2020~2034年
15.4.1.経口固形剤
15.4.1.1.粉末・顆粒
15.4.1.2.錠剤
15.4.1.3.カプセル剤
15.4.1.4.ロゼンジ
15.4.2.経口液剤
15.4.2.1.シロップ剤
15.4.2.2.溶液
15.4.2.3.懸濁液
15.4.2.4.エリキシル
15.4.3.吸入剤
15.5.市場の魅力(剤形別
15.6.市場価値予測、タイプ別、2020〜2034年
15.6.1.一般用医薬品
15.6.2.処方薬
15.7.市場の魅力(タイプ別
15.8.市場価値予測、流通チャネル別、2020~2034年
15.8.1.病院薬局
15.8.2.小売薬局
15.8.3.オンライン薬局
15.9.市場の魅力(流通チャネル別
15.10.市場価値予測、国/小地域別、2020~2034年
15.10.1.GCC諸国
15.10.2.南アフリカ
15.10.3.その他の中東・アフリカ
15.11.市場魅力度分析
15.11.1.薬剤タイプ別
15.11.2.剤形別
15.11.3.タイプ別
15.11.4.流通チャネル別
15.11.5.国・地域別
16.競争環境
16.1.市場プレイヤー - 競争マトリックス(企業階層別、企業規模別)
16.2.企業別市場シェア分析(2023年)
16.3.企業プロフィール
16.3.1.アボット・ラボラトリーズ
16.3.1.1.会社概要(本社、事業セグメント、従業員数)
16.3.1.2.製品ポートフォリオ
16.3.1.3.財務概要
16.3.1.4.SWOT分析
16.3.1.5.戦略的概要
16.3.2.アセラ・ファーマシューティカルズLLC
16.3.2.1.会社概要(本社、事業セグメント、従業員数)
16.3.2.2.製品ポートフォリオ
16.3.2.3.財務概要
16.3.2.4.SWOT分析
16.3.2.5.戦略的概要
16.3.3.アストラゼネカ
16.3.3.1.会社概要(本社、事業セグメント、従業員数)
16.3.3.2.製品ポートフォリオ
16.3.3.3.財務概要
16.3.3.4.SWOT分析
16.3.3.5.戦略的概要
16.3.4.シプラ・リミテッド
16.3.4.1.会社概要(本社、事業セグメント、従業員数)
16.3.4.2.製品ポートフォリオ
16.3.4.3.財務概要
16.3.4.4.SWOT分析
16.3.4.5.戦略的概要
16.3.5.ダブール・インディア社
16.3.5.1.会社概要(本社、事業セグメント、従業員数)
16.3.5.2.製品ポートフォリオ
16.3.5.3.財務概要
16.3.5.4.SWOT分析
16.3.5.5.戦略的概要
16.3.6.グレンマーク・ファーマシューティカルズ・リミテッド
16.3.6.1.会社概要(本社、事業セグメント、従業員数)
16.3.6.2.製品ポートフォリオ
16.3.6.3.財務概要
16.3.6.4.SWOT分析
16.3.6.5.戦略的概要
16.3.7.ジョンソン・エンド・ジョンソン
16.3.7.1.会社概要(本社、事業セグメント、従業員数)
16.3.7.2.製品ポートフォリオ
16.3.7.3.財務概要
16.3.7.4.SWOT分析
16.3.7.5.戦略的概要
16.3.8.メルクグループ
16.3.8.1.会社概要(本社、事業セグメント、従業員数)
16.3.8.2.製品ポートフォリオ
16.3.8.3.財務概要
16.3.8.4.SWOT分析
16.3.8.5.戦略的概要
16.3.9.ファイザー
16.3.9.1.会社概要(本社、事業セグメント、従業員数)
16.3.9.2.製品ポートフォリオ
16.3.9.3.財務概要
16.3.9.4.SWOT分析
16.3.9.5.戦略的概要
16.3.10.ザ・プロクター・アンド・ギャンブル・カンパニー
16.3.10.1.会社概要(本社、事業セグメント、従業員数)
16.3.10.2.製品ポートフォリオ
16.3.10.3.財務概要
16.3.10.4.SWOT分析
16.3.10.5.戦略的概要
16.3.11.レキットベンキーザー・グループPLC
16.3.11.1.会社概要(本社、事業セグメント、従業員数)
16.3.11.2.製品ポートフォリオ
16.3.11.3.財務概要
16.3.11.4.SWOT分析
16.3.11.5.戦略的概要
16.3.12.サノフィS.A.
16.3.12.1.会社概要(本社、事業セグメント、従業員数)
16.3.12.2.製品ポートフォリオ
16.3.12.3.財務概要
16.3.12.4.SWOT分析
16.3.12.5.戦略的概要

 

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Summary

Expectorant Drugs Market – Scope of Report
TMR’s report on the global expectorant drugs market studies the past as well as the current growth trends and opportunities to gain valuable insights of the indicators of the market during the forecast period from 2024 to 2034. The report provides revenue of the global expectorant drugs market for the period 2018–2034, considering 2024 as the base year and 2034 as the forecast year. The report also provides the compound annual growth rate (CAGR %) of the global expectorant drugs market from 2024 to 2034.

The report has been prepared after an extensive research. Primary research involved bulk of the research efforts, wherein analysts carried out interviews with key opinion leaders, industry leaders, and opinion makers. Secondary research involved referring to key players’ product literature, annual reports, press releases, and relevant documents to understand the expectorant drugs market.

Secondary research also included Internet sources, statistical data from government agencies, websites, and trade associations. Analysts employed a combination of top-down and bottom-up approaches to study various attributes of the global expectorant drugs market.

The report includes an elaborate executive summary, along with a snapshot of the growth behavior of various segments included in the scope of the study. Moreover, the report throws light on the changing competitive dynamics in the global expectorant drugs market. These serve as valuable tools for existing market players as well as for entities interested in participating in the global expectorant drugs market.

The report delves into the competitive landscape of the global expectorant drugs market. Key players operating in the global expectorant drugs market have been identified and each one of these has been profiled in terms of various attributes. Company overview, financial standings, recent developments, and SWOT are the attributes of players in the global expectorant drugs market profiled in this report.

Key Questions Answered in Global expectorant drugs Market Report
• What is the sales/revenue generated by expectorant drugs across all regions during the forecast period?
• What are the opportunities in the global expectorant drugs market?
• What are the major drivers, restraints, opportunities, and threats in the market?
• Which regional market is set to expand at the fastest CAGR during the forecast period?
• Which segment is expected to generate the highest revenue globally in 2034?
• Which segment is projected to expand at the highest CAGR during the forecast period?
• What are the market positions of different companies operating in the global market?

Expectorant Drugs Market – Research Objectives and Research Approach
The comprehensive report on the global expectorant drugs market begins with an overview, followed by the scope and objectives of the study. The report provides detailed explanation of the objectives behind this study and key vendors and distributors operating in the market and regulatory scenario for approval of products.

For reading comprehensibility, the report has been compiled in a chapter-wise layout, with each section divided into smaller ones. The report comprises an exhaustive collection of graphs and tables that are appropriately interspersed. Pictorial representation of actual and projected values of key segments is visually appealing to readers. This also allows comparison of the market shares of key segments in the past and at the end of the forecast period.

The report analyzes the global expectorant drugs market in terms of product, end-user, and region. Key segments under each criterion have been studied at length, and the market share for each of these at the end of 2034 has been provided. Such valuable insights enable market stakeholders in making informed business decisions for investment in the global expectorant drugs market.



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Table of Contents

1. Preface
1.1. Market Definition and Scope
1.2. Market Segmentation
1.3. Key Research Objectives
1.4. Research Highlights
2. Assumptions and Research Methodology
3. Executive Summary: Global Expectorant Drugs Market
4. Market Overview
4.1. Introduction
4.1.1. Product Definition
4.1.2. Industry Evolution / Developments
4.2. Overview
4.3. Market Dynamics
4.3.1. Drivers
4.3.2. Restraints
4.3.3. Opportunities
4.4. Global Expectorant Drugs Market Analysis and Forecast, 2020-2034
5. Key Insights
5.1. Pipeline Analysis
5.2. Key Product/Brand Analysis
5.3. Key Mergers & Acquisitions
5.4. COVID-19 Pandemic Impact on Industry
6. Global Expectorant Drugs Market Analysis and Forecast, by Drug Type
6.1. Introduction and Definitions
6.2. Key Findings/Developments
6.3. Market Value Forecast, by Drug Type, 2020-2034
6.3.1. Secretion Enhancer
6.3.1.1. Potassium Citrate
6.3.1.2. Sodium Citrate
6.3.1.3. Guaiphenesin
6.3.1.4. Others (Ammonium Chloride, etc.)
6.3.2. Mucolytics
6.3.2.1. Bromhexine
6.3.2.2. Amroxol
6.3.2.3. Acetyl Cysteine
6.3.2.4. Carbocisteineurine
6.4. Market Attractiveness, by Drug Type
7. Global Expectorant Drugs Market Analysis and Forecast, by Dosage Form
7.1. Introduction and Definitions
7.2. Key Findings/Developments
7.3. Market Value Forecast, by Dosage Form, 2020-2034
7.3.1. Oral Solid
7.3.1.1. Powder & Granules
7.3.1.2. Tablet
7.3.1.3. Capsule
7.3.1.4. Lozenge
7.3.2. Oral Liquid
7.3.2.1. Syrup
7.3.2.2. Solution
7.3.2.3. Suspension
7.3.2.4. Elixir
7.3.3. Inhalant
7.4. Market Attractiveness, by Dosage Form
8. Global Expectorant Drugs Market Analysis and Forecast, by Type
8.1. Introduction and Definitions
8.2. Key Findings/Developments
8.3. Market Value Forecast, by Type, 2020-2034
8.3.1. Over-the-Counter Drugs
8.3.2. Prescription Drugs
8.4. Market Attractiveness, by Type
9. Global Expectorant Drugs Market Analysis and Forecast, by Distribution Channel
9.1. Introduction and Definitions
9.2. Key Findings/Developments
9.3. Market Value Forecast, by Distribution Channel, 2020-2034
9.3.1. Hospital Pharmacies
9.3.2. Retail Pharmacies
9.3.3. Online Pharmacies
9.4. Market Attractiveness, by Distribution Channel
10. Global Expectorant Drugs Market Analysis and Forecast, by Region
10.1. Key Findings
10.2. Market Value Forecast, by Region, 2020-2034
10.2.1. North America
10.2.2. Europe
10.2.3. Asia Pacific
10.2.4. Latin America
10.2.5. Middle East & Africa
10.3. Market Attractiveness, by Region
11. North America Expectorant Drugs Market Analysis and Forecast
11.1. Introduction
11.1.1. Key Findings
11.2. Market Value Forecast, by Drug Type, 2020-2034
11.2.1. Secretion Enhancer
11.2.1.1. Potassium Citrate
11.2.1.2. Sodium Citrate
11.2.1.3. Guaiphenesin
11.2.1.4. Others (Ammonium Chloride, etc.)
11.2.2. Mucolytics
11.2.2.1. Bromhexine
11.2.2.2. Amroxol
11.2.2.3. Acetyl Cysteine
11.2.2.4. Carbocisteineurine
11.3. Market Attractiveness, by Drug Type
11.4. Market Value Forecast, by Dosage Form, 2020-2034
11.4.1. Oral Solid
11.4.1.1. Powder & Granules
11.4.1.2. Tablet
11.4.1.3. Capsule
11.4.1.4. Lozenge
11.4.2. Oral Liquid
11.4.2.1. Syrup
11.4.2.2. Solution
11.4.2.3. Suspension
11.4.2.4. Elixir
11.4.3. Inhalant
11.5. Market Attractiveness, by Dosage Form
11.6. Market Value Forecast, by Type, 2020-2034
11.6.1. Over-the-Counter Drugs
11.6.2. Prescription Drugs
11.7. Market Attractiveness, by Type
11.8. Market Value Forecast, by Distribution Channel, 2020-2034
11.8.1. Hospital Pharmacies
11.8.2. Retail Pharmacies
11.8.3. Online Pharmacies
11.9. Market Attractiveness, by Distribution Channel
11.10. Market Value Forecast, by Country/Sub-region, 2020-2034
11.10.1. U.S.
11.10.2. Canada
11.11. Market Attractiveness Analysis
11.11.1. By Drug Type
11.11.2. By Dosage Form
11.11.3. By Type
11.11.4. By Distribution Channel
11.11.5. By Country
12. Europe Expectorant Drugs Market Analysis and Forecast
12.1. Introduction
12.1.1. Key Findings
12.2. Market Value Forecast, by Drug Type, 2020-2034
12.2.1. Secretion Enhancer
12.2.1.1. Potassium Citrate
12.2.1.2. Sodium Citrate
12.2.1.3. Guaiphenesin
12.2.1.4. Others (Ammonium Chloride, etc.)
12.2.2. Mucolytics
12.2.2.1. Bromhexine
12.2.2.2. Amroxol
12.2.2.3. Acetyl Cysteine
12.2.2.4. Carbocisteineurine
12.3. Market Attractiveness, by Drug Type
12.4. Market Value Forecast, by Dosage Form, 2020-2034
12.4.1. Oral Solid
12.4.1.1. Powder & Granules
12.4.1.2. Tablet
12.4.1.3. Capsule
12.4.1.4. Lozenge
12.4.2. Oral Liquid
12.4.2.1. Syrup
12.4.2.2. Solution
12.4.2.3. Suspension
12.4.2.4. Elixir
12.4.3. Inhalant
12.5. Market Attractiveness, by Dosage Form
12.6. Market Value Forecast, by Type, 2020-2034
12.6.1. Over-the-Counter Drugs
12.6.2. Prescription Drugs
12.7. Market Attractiveness, by Type
12.8. Market Value Forecast, by Distribution Channel, 2020-2034
12.8.1. Hospital Pharmacies
12.8.2. Retail Pharmacies
12.8.3. Online Pharmacies
12.9. Market Attractiveness, by Distribution Channel
12.10. Market Value Forecast, by Country/Sub-region, 2020-2034
12.10.1. Germany
12.10.2. U.K.
12.10.3. France
12.10.4. Italy
12.10.5. Spain
12.10.6. Rest of Europe
12.11. Market Attractiveness Analysis
12.11.1. By Drug Type
12.11.2. By Dosage Form
12.11.3. By Type
12.11.4. By Distribution Channel
12.11.5. By Country/Sub-region
13. Asia Pacific Expectorant Drugs Market Analysis and Forecast
13.1. Introduction
13.1.1. Key Findings
13.2. Market Value Forecast, by Drug Type, 2020-2034
13.2.1. Secretion Enhancer
13.2.1.1. Potassium Citrate
13.2.1.2. Sodium Citrate
13.2.1.3. Guaiphenesin
13.2.1.4. Others (Ammonium Chloride, etc.)
13.2.2. Mucolytics
13.2.2.1. Bromhexine
13.2.2.2. Amroxol
13.2.2.3. Acetyl Cysteine
13.2.2.4. Carbocisteineurine
13.3. Market Attractiveness, by Drug Type
13.4. Market Value Forecast, by Dosage Form, 2020-2034
13.4.1. Oral Solid
13.4.1.1. Powder & Granules
13.4.1.2. Tablet
13.4.1.3. Capsule
13.4.1.4. Lozenge
13.4.2. Oral Liquid
13.4.2.1. Syrup
13.4.2.2. Solution
13.4.2.3. Suspension
13.4.2.4. Elixir
13.4.3. Inhalant
13.5. Market Attractiveness, by Dosage Form
13.6. Market Value Forecast, by Type, 2020-2034
13.6.1. Over-the-Counter Drugs
13.6.2. Prescription Drugs
13.7. Market Attractiveness, by Type
13.8. Market Value Forecast, by Distribution Channel, 2020-2034
13.8.1. Hospital Pharmacies
13.8.2. Retail Pharmacies
13.8.3. Online Pharmacies
13.9. Market Attractiveness, by Distribution Channel
13.10. Market Value Forecast, by Country/Sub-region, 2020-2034
13.10.1. China
13.10.2. Japan
13.10.3. India
13.10.4. Australia & New Zealand
13.10.5. Rest of Asia Pacific
13.11. Market Attractiveness Analysis
13.11.1. By Drug Type
13.11.2. By Dosage Form
13.11.3. By Type
13.11.4. By Distribution Channel
13.11.5. By Country/Sub-region
14. Latin America Expectorant Drugs Market Analysis and Forecast
14.1. Introduction
14.1.1. Key Findings
14.2. Market Value Forecast, by Drug Type, 2020-2034
14.2.1. Secretion Enhancer
14.2.1.1. Potassium Citrate
14.2.1.2. Sodium Citrate
14.2.1.3. Guaiphenesin
14.2.1.4. Others (Ammonium Chloride, etc.)
14.2.2. Mucolytics
14.2.2.1. Bromhexine
14.2.2.2. Amroxol
14.2.2.3. Acetyl Cysteine
14.2.2.4. Carbocisteineurine
14.3. Market Attractiveness, by Drug Type
14.4. Market Value Forecast, by Dosage Form, 2020-2034
14.4.1. Oral Solid
14.4.1.1. Powder & Granules
14.4.1.2. Tablet
14.4.1.3. Capsule
14.4.1.4. Lozenge
14.4.2. Oral Liquid
14.4.2.1. Syrup
14.4.2.2. Solution
14.4.2.3. Suspension
14.4.2.4. Elixir
14.4.3. Inhalant
14.5. Market Attractiveness, by Dosage Form
14.6. Market Value Forecast, by Type, 2020-2034
14.6.1. Over-the-Counter Drugs
14.6.2. Prescription Drugs
14.7. Market Attractiveness, by Type
14.8. Market Value Forecast, by Distribution Channel, 2020-2034
14.8.1. Hospital Pharmacies
14.8.2. Retail Pharmacies
14.8.3. Online Pharmacies
14.9. Market Attractiveness, by Distribution Channel
14.10. Market Value Forecast, by Country/Sub-region, 2020-2034
14.10.1. Brazil
14.10.2. Mexico
14.10.3. Rest of Latin America
14.11. Market Attractiveness Analysis
14.11.1. By Drug Type
14.11.2. By Dosage Form
14.11.3. By Type
14.11.4. By Distribution Channel
14.11.5. By Country/Sub-region
15. Middle East & Africa Expectorant Drugs Market Analysis and Forecast
15.1. Introduction
15.1.1. Key Findings
15.2. Market Value Forecast, by Drug Type, 2020-2034
15.2.1. Secretion Enhancer
15.2.1.1. Potassium Citrate
15.2.1.2. Sodium Citrate
15.2.1.3. Guaiphenesin
15.2.1.4. Others (Ammonium Chloride, etc.)
15.2.2. Mucolytics
15.2.2.1. Bromhexine
15.2.2.2. Amroxol
15.2.2.3. Acetyl Cysteine
15.2.2.4. Carbocisteineurine
15.3. Market Attractiveness, by Drug Type
15.4. Market Value Forecast, by Dosage Form, 2020-2034
15.4.1. Oral Solid
15.4.1.1. Powder & Granules
15.4.1.2. Tablet
15.4.1.3. Capsule
15.4.1.4. Lozenge
15.4.2. Oral Liquid
15.4.2.1. Syrup
15.4.2.2. Solution
15.4.2.3. Suspension
15.4.2.4. Elixir
15.4.3. Inhalant
15.5. Market Attractiveness, by Dosage Form
15.6. Market Value Forecast, by Type, 2020-2034
15.6.1. Over-the-Counter Drugs
15.6.2. Prescription Drugs
15.7. Market Attractiveness, by Type
15.8. Market Value Forecast, by Distribution Channel, 2020-2034
15.8.1. Hospital Pharmacies
15.8.2. Retail Pharmacies
15.8.3. Online Pharmacies
15.9. Market Attractiveness, by Distribution Channel
15.10. Market Value Forecast, by Country/Sub-region, 2020-2034
15.10.1. GCC Countries
15.10.2. South Africa
15.10.3. Rest of Middle East & Africa
15.11. Market Attractiveness Analysis
15.11.1. By Drug Type
15.11.2. By Dosage Form
15.11.3. By Type
15.11.4. By Distribution Channel
15.11.5. By Country/Sub-region
16. Competition Landscape
16.1. Market Player - Competition Matrix (By Tier and Size of Companies)
16.2. Market Share Analysis, by Company (2023)
16.3. Company Profiles
16.3.1. Abbott Laboratories
16.3.1.1. Company Overview (HQ, Business Segments, Employee Strength)
16.3.1.2. Product Portfolio
16.3.1.3. Financial Overview
16.3.1.4. SWOT Analysis
16.3.1.5. Strategic Overview
16.3.2. Acella Pharmaceuticals, LLC
16.3.2.1. Company Overview (HQ, Business Segments, Employee Strength)
16.3.2.2. Product Portfolio
16.3.2.3. Financial Overview
16.3.2.4. SWOT Analysis
16.3.2.5. Strategic Overview
16.3.3. AstraZeneca plc
16.3.3.1. Company Overview (HQ, Business Segments, Employee Strength)
16.3.3.2. Product Portfolio
16.3.3.3. Financial Overview
16.3.3.4. SWOT Analysis
16.3.3.5. Strategic Overview
16.3.4. Cipla Limited
16.3.4.1. Company Overview (HQ, Business Segments, Employee Strength)
16.3.4.2. Product Portfolio
16.3.4.3. Financial Overview
16.3.4.4. SWOT Analysis
16.3.4.5. Strategic Overview
16.3.5. Dabur India Ltd.
16.3.5.1. Company Overview (HQ, Business Segments, Employee Strength)
16.3.5.2. Product Portfolio
16.3.5.3. Financial Overview
16.3.5.4. SWOT Analysis
16.3.5.5. Strategic Overview
16.3.6. Glenmark Pharmaceuticals Limited
16.3.6.1. Company Overview (HQ, Business Segments, Employee Strength)
16.3.6.2. Product Portfolio
16.3.6.3. Financial Overview
16.3.6.4. SWOT Analysis
16.3.6.5. Strategic Overview
16.3.7. Johnson & Johnson
16.3.7.1. Company Overview (HQ, Business Segments, Employee Strength)
16.3.7.2. Product Portfolio
16.3.7.3. Financial Overview
16.3.7.4. SWOT Analysis
16.3.7.5. Strategic Overview
16.3.8. The Merck Group
16.3.8.1. Company Overview (HQ, Business Segments, Employee Strength)
16.3.8.2. Product Portfolio
16.3.8.3. Financial Overview
16.3.8.4. SWOT Analysis
16.3.8.5. Strategic Overview
16.3.9. Pfizer Inc.
16.3.9.1. Company Overview (HQ, Business Segments, Employee Strength)
16.3.9.2. Product Portfolio
16.3.9.3. Financial Overview
16.3.9.4. SWOT Analysis
16.3.9.5. Strategic Overview
16.3.10. The Procter & Gamble Company
16.3.10.1. Company Overview (HQ, Business Segments, Employee Strength)
16.3.10.2. Product Portfolio
16.3.10.3. Financial Overview
16.3.10.4. SWOT Analysis
16.3.10.5. Strategic Overview
16.3.11. Reckitt Benckiser Group PLC
16.3.11.1. Company Overview (HQ, Business Segments, Employee Strength)
16.3.11.2. Product Portfolio
16.3.11.3. Financial Overview
16.3.11.4. SWOT Analysis
16.3.11.5. Strategic Overview
16.3.12. Sanofi S.A.
16.3.12.1. Company Overview (HQ, Business Segments, Employee Strength)
16.3.12.2. Product Portfolio
16.3.12.3. Financial Overview
16.3.12.4. SWOT Analysis
16.3.12.5. Strategic Overview

 

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