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不妊検査市場規模・予測(2020年~2030年)、世界・地域シェア、動向、成長機会分析レポート対象範囲:タイプ別(男性不妊検査、女性不妊検査)、検査キット別(ヒト卵胞刺激ホルモン(FSH)検査キット、ヒト絨毛性ゴナドトロピン(HCG)ホルモン検査キット、黄体形成ホルモン(LH)検査キット、その他]、サンプル(血液、尿、その他)、エンドユーザー(病院&クリニック、不妊治療センター、ホームケア)、地域(北米、欧州、アジア太平洋、中東&アフリカ、中南米)


Infertility Testing Market Size and Forecast (2020 - 2030), Global and Regional Share, Trend, and Growth Opportunity Analysis Report Coverage: By Type (Male Infertility Testing and Female Infertility Testing), Test Kits [Human Follicular Stimulating Hormone (FSH) Test Kits, Human Chorionic Gonadotropin (HCG) Hormone Test Kits, Luteinizing Hormone (LH) Test Kits, and Others], Sample (Blood, Urine, and Others), End User (Hospitals & Clinics, Fertility Centers, and Homecare), and Geography (North America, Europe, Asia Pacific, Middle East & Africa, and South & Central America)

弊社の最新リサーチ「不妊検査市場の2028年までの予測:COVID-19の影響と世界分析:タイプ別、検査キット別、サンプル別、エンドユーザー別、地域別」によると、同市場は2022年の4億2,420万米ドルから2030年には8... もっと見る

 

 

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サマリー

弊社の最新リサーチ「不妊検査市場の2028年までの予測:COVID-19の影響と世界分析:タイプ別、検査キット別、サンプル別、エンドユーザー別、地域別」によると、同市場は2022年の4億2,420万米ドルから2030年には8億2,080万米ドルに成長すると予測され、2022年から2030年の年平均成長率は8.6%と推定される。市場成長の背景には、男女の不妊症患者の増加と不妊検査の進歩がある。啓蒙活動の高まりは、不妊検査市場に成長機会をもたらすだろう。しかし、不妊検査キットに関する認知度の低さや限界が、高気圧酸素療法市場の成長を妨げている。

Fertility and Infertility:Elsevier B.V.に掲載された「Fertility and Infertility: Definition and Epidemiology(不妊症の定義と疫学)」によると、不妊症は世界中のカップルの約8~12%が罹患していることが知られている。この割合は、現代のライフスタイル、病気、子作りの先送りなど、いくつかの原因によって徐々に増加している。男性の生殖器官では、精液の排出障害、精子の欠落や少量、精子の形(形態)や動き(運動性)の異常が不妊の原因であることがほとんどです。女性では、子宮、卵巣、卵管、内分泌系に関連する異常によって不妊症が引き起こされることがあります。

2022年の世界の不妊検査市場は、北米が大きなシェアを占めている。北米の不妊検査市場は、米国、カナダ、メキシコに区分される。この地域の市場成長の原動力は、不妊症の発生率の高さ、男女間の不妊検査に対する意識の高まり、PCOSに罹患する女性人口の増加、女性の初回妊娠年齢の上昇、電子商取引サイトを通じた不妊検査キットの容易な入手などである。また、不健康な食生活が男女の不妊や婦人科疾患につながる傾向が強まっていることによるライフスタイルの変化も、不妊検査市場の成長の原因となっている。さらに、排卵モニターの技術的進歩が同地域の市場成長を後押ししている。さらに、喫煙やタバコの消費量の増加が不妊症患者の増加につながり、市場成長を促進する。女性の自己検査や遠隔モニタリング検査に対する需要の高まりと新製品の革新は、収益性の高い市場機会を創出すると予想される。

啓発キャンペーンの高まりが不妊検査市場の成長機会を促進する

夫婦間の妊娠問題は、伝統的に女性の不妊のせいにされてきた。しかし、現代における人間科学と綿密な調査・研究により、男性の不妊に光が当てられるようになり、社会的スティグマに変化が生じている。最近では、男性も検査を受け、不妊の要因を認識するようになってきている。世界のいくつかの地域ではシナリオが改善されつつあるが、様々な地域や地理的条件では、新しい検査や治療オプションの利用可能性だけでなく、その状態についてもまだ知られていない。

このため、組織や企業は、世界中の男性のかなりの割合が直面している、このデリケートだが重要な問題に光を当てる啓発キャンペーンを開催・組織する機会を提供している。例えば、2020年11月、ノヴァIVFファティリティはタイムズ・オブ・インディア紙と共同で、「Fertile Conversations」と呼ばれる運動を開始した。また、クーパー外科の子会社であるクーパー・ジェノミクス社は、全国不妊症啓発週間を立ち上げた:このキャンペーンは、不妊症の影響について一般の人々を啓蒙し、世界中の家族に力を与えるために同社が提供する製品やサービスについて、患者によく理解してもらうことを目的としている。このように、適切な啓蒙キャンペーンは企業にとって強力な展示の場を提供し、それによってダイナミックなエコシステム内で収益を促進する成長機会を提供することが期待される。

タイプ別洞察

不妊検査市場は、男性不妊検査と女性不妊検査の2つのタイプに分類される。女性不妊検査セグメントは2022年に大きな市場シェアを占めた。男性不妊検査セグメントは、予測期間中により高いCAGR 9.2%を記録すると予測されている。

女性の受胎率の低下、女性における婦人科疾患の有病率の増加、ストレスの増加につながる働く女性の多忙なライフスタイル、卵子数の減少などが、不妊検査市場シェアが高い主な要因である。さらに、多くの女性不妊検査が利用可能であることも、女性不妊検査分野の市場成長に寄与している。

検査キット - ベースの洞察

検査キット別では、不妊検査市場はヒト卵胞刺激ホルモン(FSH)検査キット、ヒト絨毛性ゴナドトロピン(HCG)ホルモン検査キット、黄体形成ホルモン(LH)検査キット、その他に区分される。収益面では、ヒト卵胞刺激ホルモン(FSH)検査キット・セグメントが2022年の不妊検査市場シェアを独占した。予測期間中のCAGRは9.2%と最も高いと予測される。

卵胞刺激ホルモン(FSH)検査キットは、血液中のFSHホルモンの濃度を測定するのに役立つ。この検査は、不妊の問題、更年期障害、性的発達の問題など様々な理由で、男女のFSHレベルを評価するためによく使用される。さらに、先進的なバイオシミラーFSH製品、規制当局の承認、市場参入、FSHキット生産における技術進歩、効果的な避妊オプションに対するニーズの高まりが、世界市場の成長を加速させると予測されている。

エンドユーザーに基づく洞察

不妊検査市場は、エンドユーザー別に病院・クリニック、不妊治療センター、ホームケアに分類される。ホームケア分野は2022年に最大の市場シェアを占め、予測期間中のCAGRは9.0%と最も高くなると予測される。

大手企業は、事業拡大、提携、新製品の発売、新たな顧客基盤の獲得などの戦略を実施し、ビジネスチャンスを開拓している。

- 2023年8月、Trajan Scientific and Medical社はCE-IVD登録のMitraデバイスをFertilly社に供給した。このドイツの新興企業は、VAMS技術による乾燥血液マイクロサンプルを使用した欧州初の家庭用不妊検査キットを発売した。

- 2021年2月、Fertility Focus社はExSeed Health社(家庭での精子検査を扱う)と提携し、妊娠を計画している人々にソリューションを提供する。

- 2020年6月、Modern Fertility社は排卵・妊娠検査キットと不妊関連データを一元管理するモバイルアプリケーションを発売した。

- 2020年3月、Proov社が家庭用排卵検査キットのFDA承認を取得。

米国食品医薬品局、疾病管理予防センター(CDC)、世界疾病負担調査は、不妊検査市場レポート作成時に参照した一次および二次情報源である。

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目次

1.はじめに
1.1 調査範囲
1.2 市場の定義、前提、限界
1.3 市場セグメンテーション
2.エグゼクティブサマリー
2.1 主要インサイト
2.2 市場魅力度分析
3.調査方法
4.不妊検査市場の展望
4.1 概要
4.2 PEST分析
4.3 エコシステム分析
4.3.1 バリューチェーンのベンダー一覧
5.不妊検査市場 - 主な市場ダイナミクス
5.1 主な市場促進要因
5.2 主な市場阻害要因
5.3 主な市場機会
5.4 今後の動向
5.5 推進要因と抑制要因の影響分析
6.不妊検査市場-世界市場分析
6.1 不妊検査-世界市場概観
6.2 不妊検査-世界市場・2031年までの予測
7.不妊検査市場 - 収益分析(百万米ドル) - タイプ別、2021-2031年
7.1 概要
7.2 女性不妊検査
7.3 男性不妊検査
8.不妊検査市場:収益分析(百万米ドル)-検査キット別、2021-2031年
8.1 概要
8.2 ヒト卵胞刺激ホルモン(FSH)尿検査キット
8.3 ヒト絨毛性ゴナドトロピン(HCG)ホルモン血液検査キット
8.4 黄体化ホルモン(LH)検査キット
8.5 その他
9.不妊検査市場:収益分析(百万米ドル)-サンプル別、2021-2031年
9.1 概要
9.2 血液
9.3 尿
9.4 その他
10.不妊検査市場-収益分析(百万米ドル)-エンドユーザー別、2021-2031年
10.1 概要
10.2 病院・クリニック
10.3 不妊治療センター
10.4 ホームケア
11.不妊検査市場 - 収入分析(百万米ドル)、2021-2031年 - 地域別分析
11.1 北米
11.1.1 北米不妊検査市場の概要
11.1.2 北米の不妊検査市場収入と2031年までの予測
11.1.3 北米不妊検査市場の収益と予測・分析-タイプ別
11.1.4 北米不妊検査市場の収益と予測・分析-検査キット別
11.1.5 北米不妊検査市場の収益・予測・分析-サンプル別
11.1.6 北米不妊検査市場の収益・予測・分析-エンドユーザー別
11.1.7 北米不妊検査市場収入・予測・分析-国別
11.1.7.1 アメリカ合衆国の不妊検査市場
11.1.7.1.1 米国の不妊検査市場:タイプ別
11.1.7.1.2 米国の不妊検査市場:検査キット別
11.1.7.1.3 米国の不妊検査市場:サンプル別
11.1.7.1.4 米国の不妊検査市場:エンドユーザー別
11.1.7.2 カナダの不妊検査市場
11.1.7.2.1 カナダの不妊検査市場:タイプ別
11.1.7.2.2 カナダの不妊検査市場:検査キット別
11.1.7.2.3 カナダの不妊検査市場:サンプル別
11.1.7.2.4 カナダの不妊検査市場:エンドユーザー別
11.1.7.3 メキシコの不妊検査市場
11.1.7.3.1 メキシコの不妊検査市場:タイプ別
11.1.7.3.2 メキシコの不妊検査市場:検査キット別
11.1.7.3.3 メキシコの不妊検査市場:サンプル別
11.1.7.3.4 メキシコの不妊検査市場:エンドユーザー別
注-以下の地域/国についても同様の分析が提供される。

11.2 欧州
11.2.1 ドイツ
11.2.2 フランス
11.2.3 イタリア
11.2.4 スペイン
11.2.5 イギリス
11.2.6 その他のヨーロッパ
11.3 アジア太平洋
11.3.1 オーストラリア
11.3.2 中国
11.3.3 インド
11.3.4 日本
11.3.5 韓国
11.3.6 その他のアジア太平洋地域
11.4 中東・アフリカ
11.4.1 南アフリカ
11.4.2 サウジアラビア
11.4.3 U.A.E
11.4.4 その他の中東・アフリカ
11.5 中南米
11.5.1 ブラジル
11.5.2 アルゼンチン
11.5.3 その他の中南米
12.産業展望
12.1 合併と買収
12.2 合意、提携、合弁事業
12.3 新製品の発売
12.4 事業拡大とその他の戦略的展開
13.競争環境
13.1 主要企業によるヒートマップ分析
13.2 企業のポジショニングと集中度
14.不妊検査市場-主要企業プロフィール
14.1 メルクKGaA
14.1.1 主要事実
14.1.2 事業内容
14.1.3 製品とサービス
14.1.4 財務概要
14.1.5 SWOT分析
14.1.6 主要開発
注-同様の情報は以下の企業リストにも提供されます。

14.2 プロクター・アンド・ギャンブル
14.3 バイオメリューSA
14.4 アレール社
14.5 ベビースタート
14.6 バイオゼナ
14.7 Quidel Corporation
14.8 SCSA Diagnostics, Inc.
14.9 セントジェン
14.10 ボディテック
15.付録
15.1 用語集
15.2 インサイトパートナーについて
15.3 マーケットインテリジェンスクラウド

 

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Summary

According to our new research study on “Infertility Testing Market Forecast to 2028 – COVID-19 Impact and Global Analysis – by Type, Test Kits, Sample, and End User, Geography” the market is anticipated to grow from US$ 424.20 million in 2022 to US$ 820.08 million by 2030; it is estimated to register a CAGR of 8.6% during 2022–2030. Market growth is attributed to the increasing cases of infertility in men and women and growing advancements in infertility testing. Growing awareness campaigns will likely provide growth opportunities for the infertility testing market. However, the lack of awareness and limitations associated with infertility testing kits hinder the growth of the hyperbaric oxygen therapy market.

According to a study titled “Fertility and Infertility: Definition and Epidemiology,” published in Elsevier B.V., infertility is known to affect around 8–12% of couples across the world. The proportion is gradually increasing due to several causes such as modern lifestyles, illnesses, and the postponement of parenthood. In the male reproductive system, infertility is most often caused by problems ejecting semen, missing or small amounts of sperm, or abnormal shape (morphology) and movement (motility) of sperm. In females, infertility can be caused by abnormalities associated with the uterus, ovaries, fallopian tubes, and endocrine system.

North America accounted for a major share of the global infertility testing market in 2022. The North American infertility testing market is segmented into the US, Canada, and Mexico. The market growth in this region is driven by the high occurrence of infertility, increasing awareness of infertility testing among men and women, the growing female population affected by PCOS, the rising age of first pregnancy among women, and the easy availability of infertility test kits through e-commerce websites. Also, changing lifestyles with increasing trends of unhealthy diets leading to infertility and gynecological disorders in men and women are responsible for the infertility testing market growth. Furthermore, technological advancements in ovulation monitors are bolstering the market growth in the region. Furthermore, the rising consumption of smoking and tobacco will lead to an increase in infertility cases, propelling the market growth. Growing demand for self-testing and remote monitoring testing among women and innovation of new products are expected to create profitable market opportunities.

Growing Awareness Campaigns Fuels the Infertility Testing Market Growth Opportunities

The pregnancy issues among couples have been traditionally blamed on females for being infertile. However, the modern age of human science and in-depth research and studies have led to a shift in the social stigma with a light on infertility among men. Recently, males are being tested and becoming aware of factors responsible for infertility. Although the scenario is improving in some regions of the world, various parts and geographies are still unaware of the availability of new testing and treatment options as well as the condition.

This provides organizations and companies opportunities to hold and organize awareness campaigns that shed light on this sensitive yet important issue faced by a significant percentage of males across the globe. For instance, in November 2020, Nova IVF Fertility in collaboration with the Times of India, initiated a movement called “Fertile Conversations” that hosted social meet-ups and discussions for infertility issues among males and females with experts in the field. In addition, Cooper Genomics, a Cooper Surgical company, launched the National Infertility Awareness Week: Infertility Uncovered campaign to educate the common people regarding the impact of infertility and well-aware patients regarding products and services available with the company to empower families worldwide. Thus, appropriate awareness campaigns are expected to provide robust showcasing platforms for companies, thereby offering growth opportunities to propel revenues within the dynamic ecosystem.

Type -Based Insights

Based on type, the infertility testing market analysis is carried out by considering the following segments: male and female. The female infertility testing segment held a larger market share in 2022. The male infertility testing segment is anticipated to register a higher CAGR of 9.2% during the forecast period.

Declining female fertility rates, increasing prevalence of gynecological issues in women, busier lifestyles of working women leading to more stress, and low egg counts are among the main factors responsible for the high infertility testing market share. Additionally, the availability of many female infertility tests contributes to the market growth for the female infertility testing segment.

Test Kits -Based Insights

By test kits, the infertility testing market is segmented into human follicular stimulating hormone (FSH) test kits, human chorionic gonadotropin (HCG) hormone test kits, luteinizing hormone (LH) test kits, and others. In terms of revenue, the human follicular stimulating hormone (FSH) test kits segment dominated the infertility testing market share in 2022. The highest CAGR of 9.2% is anticipated to be registered during the forecast period.

The follicular stimulating hormone (FSH) test kit helps measure the concentration of FSH hormone in the blood. The test is often used to assess FSH levels in men and women for various reasons such as fertility problems, menopause, or problems with sexual development. In addition, advanced biosimilar FSH products, regulatory approvals, market access, technological advances in FSH kit production, and a growing need for effective contraceptive options are predicted to accelerate global market growth.

End User -Based Insights

The infertility testing market, by end user, is categorized into hospitals & clinics, fertility centers, and homecare. The homecare segment held the largest market share in 2022 and is anticipated to register the highest CAGR of 9.0% during the forecast period.

Leading players are implementing strategies such as expansion, partnership, launch of new products, and acquiring a new customer base to tap prevailing business opportunities.

• In August 2023, Trajan Scientific and Medical supplied CE-IVD registered Mitra devices to Fertilly. This German start-up launched Europe's first at-home fertility testing kits using dried blood micro samples with VAMS technology.

• In February 2021, Fertility Focus partnered with ExSeed Health (which deals in at-home sperm testing) to provide solutions for those planning pregnancy.

• In June 2020, Modern Fertility launched ovulation and pregnancy test kits and a mobile application to centralize fertility-related data.

• In March 2020, Proov received FDA approval for its home ovulation test kit.

The US Food and Drug Administration, Centers for Disease Control and Prevention (CDC), and Global Burden of Disease Study are the primary and secondary sources referred to while preparing the infertility testing market report.



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Table of Contents

1. Introduction
1.1 Scope of the Study
1.2 Market Definition, Assumptions and Limitations
1.3 Market Segmentation
2. Executive Summary
2.1 Key Insights
2.2 Market Attractiveness Analysis
3. Research Methodology
4. Infertility Testing Market Landscape
4.1 Overview
4.2 PEST Analysis
4.3 Ecosystem Analysis
4.3.1 List of Vendors in the Value Chain
5. Infertility Testing Market - Key Market Dynamics
5.1 Key Market Drivers
5.2 Key Market Restraints
5.3 Key Market Opportunities
5.4 Future Trends
5.5 Impact Analysis of Drivers and Restraints
6. Infertility Testing Market - Global Market Analysis
6.1 Infertility Testing - Global Market Overview
6.2 Infertility Testing - Global Market and Forecast to 2031
7. Infertility Testing Market – Revenue Analysis (USD Million) – By Type, 2021-2031
7.1 Overview
7.2 Female Infertility Testing
7.3 Male Infertility Testing
8. Infertility Testing Market – Revenue Analysis (USD Million) – By Test Kits, 2021-2031
8.1 Overview
8.2 Human Follicular Stimulating Hormone (FSH) Urine Test Kits
8.3 Human Chorionic Gonadotropin (HCG) Hormone Blood Test Kits
8.4 Luteinizing Hormone (LH) Test Kits
8.5 Others
9. Infertility Testing Market – Revenue Analysis (USD Million) – By Sample, 2021-2031
9.1 Overview
9.2 Blood
9.3 Urine
9.4 Others
10. Infertility Testing Market – Revenue Analysis (USD Million) – By End User, 2021-2031
10.1 Overview
10.2 Hospitals & Clinics
10.3 Fertility Centers
10.4 Homecare
11. Infertility Testing Market - Revenue Analysis (USD Million), 2021-2031 – Geographical Analysis
11.1 North America
11.1.1 North America Infertility Testing Market Overview
11.1.2 North America Infertility Testing Market Revenue and Forecasts to 2031
11.1.3 North America Infertility Testing Market Revenue and Forecasts and Analysis - By Type
11.1.4 North America Infertility Testing Market Revenue and Forecasts and Analysis - By Test Kits
11.1.5 North America Infertility Testing Market Revenue and Forecasts and Analysis - By Sample
11.1.6 North America Infertility Testing Market Revenue and Forecasts and Analysis - By End User
11.1.7 North America Infertility Testing Market Revenue and Forecasts and Analysis - By Countries
11.1.7.1 United States Infertility Testing Market
11.1.7.1.1 United States Infertility Testing Market, by Type
11.1.7.1.2 United States Infertility Testing Market, by Test Kits
11.1.7.1.3 United States Infertility Testing Market, by Sample
11.1.7.1.4 United States Infertility Testing Market, by End User
11.1.7.2 Canada Infertility Testing Market
11.1.7.2.1 Canada Infertility Testing Market, by Type
11.1.7.2.2 Canada Infertility Testing Market, by Test Kits
11.1.7.2.3 Canada Infertility Testing Market, by Sample
11.1.7.2.4 Canada Infertility Testing Market, by End User
11.1.7.3 Mexico Infertility Testing Market
11.1.7.3.1 Mexico Infertility Testing Market, by Type
11.1.7.3.2 Mexico Infertility Testing Market, by Test Kits
11.1.7.3.3 Mexico Infertility Testing Market, by Sample
11.1.7.3.4 Mexico Infertility Testing Market, by End User
Note - Similar analysis would be provided for below mentioned regions/countries

11.2 Europe
11.2.1 Germany
11.2.2 France
11.2.3 Italy
11.2.4 Spain
11.2.5 United Kingdom
11.2.6 Rest of Europe
11.3 Asia-Pacific
11.3.1 Australia
11.3.2 China
11.3.3 India
11.3.4 Japan
11.3.5 South Korea
11.3.6 Rest of Asia-Pacific
11.4 Middle East & Africa
11.4.1 South Africa
11.4.2 Saudi Arabia
11.4.3 U.A.E
11.4.4 Rest of Middle East & Africa
11.5 South & Central America
11.5.1 Brazil
11.5.2 Argentina
11.5.3 Rest of South & Central America
12. Industry Landscape
12.1 Mergers and Acquisitions
12.2 Agreements, Collaborations, Joint Ventures
12.3 New Product Launches
12.4 Expansions and Other Strategic Developments
13. Competitive Landscape
13.1 Heat Map Analysis by Key Players
13.2 Company Positioning and Concentration
14. Infertility Testing Market - Key Company Profiles
14.1 Merck KGaA
14.1.1 Key Facts
14.1.2 Business Description
14.1.3 Products and Services
14.1.4 Financial Overview
14.1.5 SWOT Analysis
14.1.6 Key Developments
Note - Similar information would be provided for below list of companies

14.2 Procter & Gamble
14.3 bioMérieux SA
14.4 Alere Inc.
14.5 Babystart Ltd.
14.6 bioZhena Corporation
14.7 Quidel Corporation
14.8 SCSA Diagnostics, Inc.
14.9 CENTOGENE N.V.
14.10 Boditech Med Inc.
15. Appendix
15.1 Glossary
15.2 About The Insight Partners
15.3 Market Intelligence Cloud

 

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