デジタル薬局の市場規模と予測(2020年~2030年)、世界・地域シェア、動向、成長機会分析レポート対象範囲薬剤タイプ別(処方薬、OTC薬)、製品別(パーソナルケア、ビタミン&サプリメント、医療&治療、その他)、プラットフォーム別(アプリベース、ウェブサイトベース)、地域別(北米、欧州、アジア太平洋、南米&中米、中東&アフリカ)Digital Pharmacy Market Size and Forecasts (2020 - 2030), Global and Regional Share, Trends, and Growth Opportunity Analysis Report Coverage: By Drug Type (Prescription Medicines and OTC Medicines), Product (Personal Care, Vitamins & Supplements, Medicine & Treatment, and Others), Platform (App-Based and Website-Based), and Geography (North America, Europe, Asia Pacific, South & Central America, and Middle East & Africa) デジタル薬局市場は、2022年の964億2,800万米ドルから2030年には3,638億7,800万米ドルに成長すると予想され、2022年から2030年までの年平均成長率は18.1%と見込まれている。COVID-19パンデミック時の処方薬のオ... もっと見る
日本語のページは自動翻訳を利用し作成しています。
サマリーデジタル薬局市場は、2022年の964億2,800万米ドルから2030年には3,638億7,800万米ドルに成長すると予想され、2022年から2030年までの年平均成長率は18.1%と見込まれている。COVID-19パンデミック時の処方薬のオンライン購入の急増とオンラインプラットフォームへの傾斜の増加は、デジタル薬局市場の成長を促進するいくつかの要因である。デジタル薬局とは、ハイテクと効率的なソリューションを個人的なタッチで組み合わせることで、新規、既存、デジタル治療の商品化を支援する事業体をカバーする認可薬局のことである。このソリューションは、処方箋に記入するプロセスを簡素化し、関係者の体験を向上させ、バイオ医薬品メーカーにとって実用的な洞察で処方箋の旅を明確にする。例えば、デジタル薬局はバイオ医薬品メーカーが障壁を取り除き、調剤薬局がクリーンですぐに調剤できる処方箋を受け取ることを可能にします。 市場動向 革新的な電子薬局モデル SHOPSプラスが2019年12月に発表した報告書「民間セクター(SHOPS)プラスによる健康成果の持続」によると インドのプロジェクトチームは、マディヤ・プラデシュ州政府および製薬会社メドライフ・インターナショナルとの提携を発表し、結核対策として革新的な、薬剤から戸口までの電子薬局モデルを立ち上げた。SHOPS Plus Prohectチームは、電子薬局モデル/プラットフォームを通じて結核サービスを強化するサービス提供モデルを設計した。例えばインドでは、結核の流行は減少している。しかし、同国は依然として最も多くの結核患者を抱えており、年間50万件が未診断のまま放置されている。そのため、SHOPプラスはテクノロジーを活用し、電子薬局モデルを通じて患者の目の前で診断・治療支援サービスを提供することに取り組んでいる。SHOPプラスによるこのような取り組みは、患者の結核サービスへのアクセス向上に貢献する。SHOPプラス・プロジェクトが設計したe-ファーマシー・プラットフォームを使えば、結核患者用の在宅喀痰検査材料を処方することができ、検査は遠隔操作で完了する。e-pharmacyエージェントが材料を受け取り、検査施設に届ける。喀痰材料を処理した後、ラボは患者の検査報告書をe-pharmacyプラットフォームにアップロードする。結核患者はその報告書を見ることができ、医師は患者に治療法を処方することができる。e-ファーマシー・プラットフォームは、患者の治療アドヒアランスや今後のオーダーをフォローアップするコミュニケーション技術も備えている。このような革新的なe-pharmacyモデルは、2020-2030年の予測期間において、有利な市場成長機会をもたらすであろう。 市場動向 統合されたウェブベースのオンライン薬局インターフェイスが主要トレンドとして台頭 薬剤師と患者がアクセス可能なウェブベースの薬局インターフェイスを組み込んだ統合eヘルスケアシステムは、今後数年間、デジタル薬局市場の新たなトレンドとして台頭する可能性が高い。医薬品を購入する人々にオンラインサポートを提供するためにオンライン薬局が提供するプログラムは、そのようなインターフェースの顕著な例である。例えば、治療の一環としてスタチンを投与されている患者は、薬の服用を中止したり、不規則な行動をとったりする可能性が高い。スタチンをベースとした処方薬を服用している人々にアドヒアランスサポートを提供する訓練を受けた薬局チームメンバーとのリマインダーやライブチャットは、服用の中止を避けるのに役立ちます。 プラットフォームに基づく洞察 プラットフォームの観点から、デジタル薬局市場はアプリベースとウェブサイトベースに分類される。アプリベースはさらに、テレヘルス薬局アプリ、投薬管理アプリ、健康・ウェルネスアプリ、調剤薬局アプリ、その他に区分される。アプリベースのセグメントは2022年に大きな市場シェアを占め、同セグメントは予測期間中に17.60%という高いCAGRを記録すると予測されている。テレヘルス薬局アプリは、2022~2030年の間にアプリベースのセグメントで市場の最大シェアを占めると予測されている。バーチャルヘルスケアは、テレヘルスアプリを通じてどこからでもアクセスできる。2021年に発表されたCDCのデータによると、2020年には成人の37.0%がプロバイダーの訪問、オンライン処方、メンタルヘルスサービスを含む遠隔医療を利用した。最高の遠隔医療アプリは無料でダウンロードでき、使いやすく、保険サービスを完全にカバーしていることが多い。テレヘルス薬局アプリのいくつかの例は、Hims & Hers、GoodRx、K Health、Doctor on Demandである。GoodRxは、低コストの訪問、郵送による簡単な処方箋補充、健康保険なしの訪問などのサービスを提供している。 薬剤の種類によって、デジタル薬局市場は処方薬と市販薬に二分される。2022年の市場シェアは医療用医薬品が大きく、同分野は予測期間中に17.83%という高いCAGRを記録すると予測されている。デジタル薬局市場は、製品別にパーソナルケア、ビタミン&サプリメント、医薬品&治療、その他の製品に区分される。医薬品&治療セグメントはさらに、性的健康、神経障害、心臓ケア、糖尿病、減量、その他に分別される。2022年の市場シェアは医薬品・治療分野が大きく、予測期間中のCAGRは17.87%と予測されている。プラットフォームの観点から、デジタル薬局市場はアプリベースとウェブサイトベースに分類される。アプリベースはさらに、テレヘルス薬局アプリ、投薬管理アプリ、健康・ウェルネスアプリ、調剤薬局アプリ、その他に区分される。アプリベースのセグメントは2022年に大きな市場シェアを占め、同セグメントは予測期間中に17.60%という高いCAGRを記録すると予測されている。性別では、市場は男性と女性に二分される。2022年の市場シェアは女性が大きく、予測期間中のCAGRは17.64%と予測される。 目次TABLE OF CONTENTS1. Introduction 1.1 Scope of the Study 1.2 Market Definition, Assumptions and Limitations 1.3 Market Segmentation 2. Executive Summary 2.1 Key Insights 2.2 Market Attractiveness Analysis 3. Research Methodology 4. Digital Pharmacy Market Landscape 4.1 Overview 4.2 PEST Analysis 4.3 Ecosystem Analysis 4.3.1 List of Vendors in the Value Chain 5. Digital Pharmacy Market - Key Market Dynamics 5.1 Key Market Drivers 5.2 Key Market Restraints 5.3 Key Market Opportunities 5.4 Future Trends 5.5 Impact Analysis of Drivers and Restraints 6. Digital Pharmacy Market - Global Market Analysis 6.1 Digital Pharmacy - Global Market Overview 6.2 Digital Pharmacy - Global Market and Forecast to 2030 7. Digital Pharmacy Market – Revenue Analysis (USD Million) – By Drug Type, 2020-2030 7.1 Overview 7.2 Prescription Medicines 7.3 Over the Counter Products 8. Digital Pharmacy Market – Revenue Analysis (USD Million) – By Products, 2020-2030 8.1 Overview 8.2 Medicine 8.3 Personal Care 8.4 Vitamins and Supplements 8.5 Others 9. Digital Pharmacy Market – Revenue Analysis (USD Million) – By Platform, 2020-2030 9.1 Overview 9.2 Apps 9.3 Websites 10. Digital Pharmacy Market - Revenue Analysis (USD Million), 2020-2030 – Geographical Analysis 10.1 North America 10.1.1 North America Digital Pharmacy Market Overview 10.1.2 North America Digital Pharmacy Market Revenue and Forecasts to 2030 10.1.3 North America Digital Pharmacy Market Revenue and Forecasts and Analysis - By Drug Type 10.1.4 North America Digital Pharmacy Market Revenue and Forecasts and Analysis - By Products 10.1.5 North America Digital Pharmacy Market Revenue and Forecasts and Analysis - By Platform 10.1.6 North America Digital Pharmacy Market Revenue and Forecasts and Analysis - By Countries 10.1.6.1 United States Digital Pharmacy Market 10.1.6.1.1 United States Digital Pharmacy Market, by Drug Type 10.1.6.1.2 United States Digital Pharmacy Market, by Products 10.1.6.1.3 United States Digital Pharmacy Market, by Platform 10.1.6.2 Canada Digital Pharmacy Market 10.1.6.2.1 Canada Digital Pharmacy Market, by Drug Type 10.1.6.2.2 Canada Digital Pharmacy Market, by Products 10.1.6.2.3 Canada Digital Pharmacy Market, by Platform 10.1.6.3 Mexico Digital Pharmacy Market 10.1.6.3.1 Mexico Digital Pharmacy Market, by Drug Type 10.1.6.3.2 Mexico Digital Pharmacy Market, by Products 10.1.6.3.3 Mexico Digital Pharmacy Market, by Platform Note - Similar analysis would be provided for below mentioned regions/countries 10.2 Europe 10.2.1 Germany 10.2.2 France 10.2.3 Italy 10.2.4 Spain 10.2.5 United Kingdom 10.2.6 Rest of Europe 10.3 Asia-Pacific 10.3.1 Australia 10.3.2 China 10.3.3 India 10.3.4 Japan 10.3.5 South Korea 10.3.6 Rest of Asia-Pacific 10.4 Middle East and Africa 10.4.1 South Africa 10.4.2 Saudi Arabia 10.4.3 U.A.E 10.4.4 Rest of Middle East and Africa 10.5 South and Central America 10.5.1 Brazil 10.5.2 Argentina 10.5.3 Rest of South and Central America 11. Pre and Post Covid-19 Impact 12. Industry Landscape 12.1 Mergers and Acquisitions 12.2 Agreements, Collaborations, Joint Ventures 12.3 New Product Launches 12.4 Expansions and Other Strategic Developments 13. Competitive Landscape 13.1 Heat Map Analysis by Key Players 13.2 Company Positioning and Concentration 14. Digital Pharmacy Market - Key Company Profiles 14.1 Alto 14.1.1 Key Facts 14.1.2 Business Description 14.1.3 Products and Services 14.1.4 Financial Overview 14.1.5 SWOT Analysis 14.1.6 Key Developments Note - Similar information would be provided for below list of companies 14.2 PillPak 14.3 Capsule 14.4 CVS Health 14.5 Cigna 14.6 Walgreen Co. 14.7 Walmart Inc. 14.8 Amazon.com, Inc. 14.9 The Kroger Co. 14.10 GoodRx 15. Appendix 15.1 Glossary 15.2 About The Insight Partners 15.3 Market Intelligence Cloud
SummaryThe digital pharmacy market is expected to grow from US$ 96.428 billion in 2022 to US$ 363.878 billion by 2030; it is expected to grow at a CAGR of 18.1% from 2022 to 2030. Upsurge in online purchase of prescription medicines during the COVID-19 pandemic and an increasing inclination toward online platforms are a few factors driving the digital pharmacy market growth. Table of ContentsTABLE OF CONTENTS1. Introduction 1.1 Scope of the Study 1.2 Market Definition, Assumptions and Limitations 1.3 Market Segmentation 2. Executive Summary 2.1 Key Insights 2.2 Market Attractiveness Analysis 3. Research Methodology 4. Digital Pharmacy Market Landscape 4.1 Overview 4.2 PEST Analysis 4.3 Ecosystem Analysis 4.3.1 List of Vendors in the Value Chain 5. Digital Pharmacy Market - Key Market Dynamics 5.1 Key Market Drivers 5.2 Key Market Restraints 5.3 Key Market Opportunities 5.4 Future Trends 5.5 Impact Analysis of Drivers and Restraints 6. Digital Pharmacy Market - Global Market Analysis 6.1 Digital Pharmacy - Global Market Overview 6.2 Digital Pharmacy - Global Market and Forecast to 2030 7. Digital Pharmacy Market – Revenue Analysis (USD Million) – By Drug Type, 2020-2030 7.1 Overview 7.2 Prescription Medicines 7.3 Over the Counter Products 8. Digital Pharmacy Market – Revenue Analysis (USD Million) – By Products, 2020-2030 8.1 Overview 8.2 Medicine 8.3 Personal Care 8.4 Vitamins and Supplements 8.5 Others 9. Digital Pharmacy Market – Revenue Analysis (USD Million) – By Platform, 2020-2030 9.1 Overview 9.2 Apps 9.3 Websites 10. Digital Pharmacy Market - Revenue Analysis (USD Million), 2020-2030 – Geographical Analysis 10.1 North America 10.1.1 North America Digital Pharmacy Market Overview 10.1.2 North America Digital Pharmacy Market Revenue and Forecasts to 2030 10.1.3 North America Digital Pharmacy Market Revenue and Forecasts and Analysis - By Drug Type 10.1.4 North America Digital Pharmacy Market Revenue and Forecasts and Analysis - By Products 10.1.5 North America Digital Pharmacy Market Revenue and Forecasts and Analysis - By Platform 10.1.6 North America Digital Pharmacy Market Revenue and Forecasts and Analysis - By Countries 10.1.6.1 United States Digital Pharmacy Market 10.1.6.1.1 United States Digital Pharmacy Market, by Drug Type 10.1.6.1.2 United States Digital Pharmacy Market, by Products 10.1.6.1.3 United States Digital Pharmacy Market, by Platform 10.1.6.2 Canada Digital Pharmacy Market 10.1.6.2.1 Canada Digital Pharmacy Market, by Drug Type 10.1.6.2.2 Canada Digital Pharmacy Market, by Products 10.1.6.2.3 Canada Digital Pharmacy Market, by Platform 10.1.6.3 Mexico Digital Pharmacy Market 10.1.6.3.1 Mexico Digital Pharmacy Market, by Drug Type 10.1.6.3.2 Mexico Digital Pharmacy Market, by Products 10.1.6.3.3 Mexico Digital Pharmacy Market, by Platform Note - Similar analysis would be provided for below mentioned regions/countries 10.2 Europe 10.2.1 Germany 10.2.2 France 10.2.3 Italy 10.2.4 Spain 10.2.5 United Kingdom 10.2.6 Rest of Europe 10.3 Asia-Pacific 10.3.1 Australia 10.3.2 China 10.3.3 India 10.3.4 Japan 10.3.5 South Korea 10.3.6 Rest of Asia-Pacific 10.4 Middle East and Africa 10.4.1 South Africa 10.4.2 Saudi Arabia 10.4.3 U.A.E 10.4.4 Rest of Middle East and Africa 10.5 South and Central America 10.5.1 Brazil 10.5.2 Argentina 10.5.3 Rest of South and Central America 11. Pre and Post Covid-19 Impact 12. Industry Landscape 12.1 Mergers and Acquisitions 12.2 Agreements, Collaborations, Joint Ventures 12.3 New Product Launches 12.4 Expansions and Other Strategic Developments 13. Competitive Landscape 13.1 Heat Map Analysis by Key Players 13.2 Company Positioning and Concentration 14. Digital Pharmacy Market - Key Company Profiles 14.1 Alto 14.1.1 Key Facts 14.1.2 Business Description 14.1.3 Products and Services 14.1.4 Financial Overview 14.1.5 SWOT Analysis 14.1.6 Key Developments Note - Similar information would be provided for below list of companies 14.2 PillPak 14.3 Capsule 14.4 CVS Health 14.5 Cigna 14.6 Walgreen Co. 14.7 Walmart Inc. 14.8 Amazon.com, Inc. 14.9 The Kroger Co. 14.10 GoodRx 15. Appendix 15.1 Glossary 15.2 About The Insight Partners 15.3 Market Intelligence Cloud
ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。本レポートと同分野(医療IT)の最新刊レポート
The Insight Partners社のヘルスケアIT分野での最新刊レポート
本レポートと同じKEY WORD()の最新刊レポート
よくあるご質問The Insight Partners社はどのような調査会社ですか?The Insight Partnersはインドに本社を置く調査会社です。経験豊富な専門家チームを通じて、お客様に最適な調査と分析を提供することに専念しています。幅広い分野をカバーしていますがヘルスケ... もっと見る 調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
注文の手続きはどのようになっていますか?1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
お支払方法の方法はどのようになっていますか?納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
データリソース社はどのような会社ですか?当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
|