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デジタル薬局の市場規模と予測(2020年~2030年)、世界・地域シェア、動向、成長機会分析レポート対象範囲薬剤タイプ別(処方薬、OTC薬)、製品別(パーソナルケア、ビタミン&サプリメント、医療&治療、その他)、プラットフォーム別(アプリベース、ウェブサイトベース)、地域別(北米、欧州、アジア太平洋、南米&中米、中東&アフリカ)


Digital Pharmacy Market Size and Forecasts (2020 - 2030), Global and Regional Share, Trends, and Growth Opportunity Analysis Report Coverage: By Drug Type (Prescription Medicines and OTC Medicines), Product (Personal Care, Vitamins & Supplements, Medicine & Treatment, and Others), Platform (App-Based and Website-Based), and Geography (North America, Europe, Asia Pacific, South & Central America, and Middle East & Africa)

デジタル薬局市場は、2022年の964億2,800万米ドルから2030年には3,638億7,800万米ドルに成長すると予想され、2022年から2030年までの年平均成長率は18.1%と見込まれている。COVID-19パンデミック時の処方薬のオ... もっと見る

 

 

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サマリー

デジタル薬局市場は、2022年の964億2,800万米ドルから2030年には3,638億7,800万米ドルに成長すると予想され、2022年から2030年までの年平均成長率は18.1%と見込まれている。COVID-19パンデミック時の処方薬のオンライン購入の急増とオンラインプラットフォームへの傾斜の増加は、デジタル薬局市場の成長を促進するいくつかの要因である。
デジタル薬局とは、ハイテクと効率的なソリューションを個人的なタッチで組み合わせることで、新規、既存、デジタル治療の商品化を支援する事業体をカバーする認可薬局のことである。このソリューションは、処方箋に記入するプロセスを簡素化し、関係者の体験を向上させ、バイオ医薬品メーカーにとって実用的な洞察で処方箋の旅を明確にする。例えば、デジタル薬局はバイオ医薬品メーカーが障壁を取り除き、調剤薬局がクリーンですぐに調剤できる処方箋を受け取ることを可能にします。

市場動向
革新的な電子薬局モデル
SHOPSプラスが2019年12月に発表した報告書「民間セクター(SHOPS)プラスによる健康成果の持続」によると
インドのプロジェクトチームは、マディヤ・プラデシュ州政府および製薬会社メドライフ・インターナショナルとの提携を発表し、結核対策として革新的な、薬剤から戸口までの電子薬局モデルを立ち上げた。SHOPS Plus Prohectチームは、電子薬局モデル/プラットフォームを通じて結核サービスを強化するサービス提供モデルを設計した。例えばインドでは、結核の流行は減少している。しかし、同国は依然として最も多くの結核患者を抱えており、年間50万件が未診断のまま放置されている。そのため、SHOPプラスはテクノロジーを活用し、電子薬局モデルを通じて患者の目の前で診断・治療支援サービスを提供することに取り組んでいる。SHOPプラスによるこのような取り組みは、患者の結核サービスへのアクセス向上に貢献する。SHOPプラス・プロジェクトが設計したe-ファーマシー・プラットフォームを使えば、結核患者用の在宅喀痰検査材料を処方することができ、検査は遠隔操作で完了する。e-pharmacyエージェントが材料を受け取り、検査施設に届ける。喀痰材料を処理した後、ラボは患者の検査報告書をe-pharmacyプラットフォームにアップロードする。結核患者はその報告書を見ることができ、医師は患者に治療法を処方することができる。e-ファーマシー・プラットフォームは、患者の治療アドヒアランスや今後のオーダーをフォローアップするコミュニケーション技術も備えている。このような革新的なe-pharmacyモデルは、2020-2030年の予測期間において、有利な市場成長機会をもたらすであろう。

市場動向
統合されたウェブベースのオンライン薬局インターフェイスが主要トレンドとして台頭
薬剤師と患者がアクセス可能なウェブベースの薬局インターフェイスを組み込んだ統合eヘルスケアシステムは、今後数年間、デジタル薬局市場の新たなトレンドとして台頭する可能性が高い。医薬品を購入する人々にオンラインサポートを提供するためにオンライン薬局が提供するプログラムは、そのようなインターフェースの顕著な例である。例えば、治療の一環としてスタチンを投与されている患者は、薬の服用を中止したり、不規則な行動をとったりする可能性が高い。スタチンをベースとした処方薬を服用している人々にアドヒアランスサポートを提供する訓練を受けた薬局チームメンバーとのリマインダーやライブチャットは、服用の中止を避けるのに役立ちます。

プラットフォームに基づく洞察
プラットフォームの観点から、デジタル薬局市場はアプリベースとウェブサイトベースに分類される。アプリベースはさらに、テレヘルス薬局アプリ、投薬管理アプリ、健康・ウェルネスアプリ、調剤薬局アプリ、その他に区分される。アプリベースのセグメントは2022年に大きな市場シェアを占め、同セグメントは予測期間中に17.60%という高いCAGRを記録すると予測されている。テレヘルス薬局アプリは、2022~2030年の間にアプリベースのセグメントで市場の最大シェアを占めると予測されている。バーチャルヘルスケアは、テレヘルスアプリを通じてどこからでもアクセスできる。2021年に発表されたCDCのデータによると、2020年には成人の37.0%がプロバイダーの訪問、オンライン処方、メンタルヘルスサービスを含む遠隔医療を利用した。最高の遠隔医療アプリは無料でダウンロードでき、使いやすく、保険サービスを完全にカバーしていることが多い。テレヘルス薬局アプリのいくつかの例は、Hims & Hers、GoodRx、K Health、Doctor on Demandである。GoodRxは、低コストの訪問、郵送による簡単な処方箋補充、健康保険なしの訪問などのサービスを提供している。

薬剤の種類によって、デジタル薬局市場は処方薬と市販薬に二分される。2022年の市場シェアは医療用医薬品が大きく、同分野は予測期間中に17.83%という高いCAGRを記録すると予測されている。デジタル薬局市場は、製品別にパーソナルケア、ビタミン&サプリメント、医薬品&治療、その他の製品に区分される。医薬品&治療セグメントはさらに、性的健康、神経障害、心臓ケア、糖尿病、減量、その他に分別される。2022年の市場シェアは医薬品・治療分野が大きく、予測期間中のCAGRは17.87%と予測されている。プラットフォームの観点から、デジタル薬局市場はアプリベースとウェブサイトベースに分類される。アプリベースはさらに、テレヘルス薬局アプリ、投薬管理アプリ、健康・ウェルネスアプリ、調剤薬局アプリ、その他に区分される。アプリベースのセグメントは2022年に大きな市場シェアを占め、同セグメントは予測期間中に17.60%という高いCAGRを記録すると予測されている。性別では、市場は男性と女性に二分される。2022年の市場シェアは女性が大きく、予測期間中のCAGRは17.64%と予測される。

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目次

TABLE OF CONTENTS

1. Introduction
1.1 Scope of the Study
1.2 Market Definition, Assumptions and Limitations
1.3 Market Segmentation
2. Executive Summary
2.1 Key Insights
2.2 Market Attractiveness Analysis
3. Research Methodology
4. Digital Pharmacy Market Landscape
4.1 Overview
4.2 PEST Analysis
4.3 Ecosystem Analysis
4.3.1 List of Vendors in the Value Chain
5. Digital Pharmacy Market - Key Market Dynamics
5.1 Key Market Drivers
5.2 Key Market Restraints
5.3 Key Market Opportunities
5.4 Future Trends
5.5 Impact Analysis of Drivers and Restraints
6. Digital Pharmacy Market - Global Market Analysis
6.1 Digital Pharmacy - Global Market Overview
6.2 Digital Pharmacy - Global Market and Forecast to 2030
7. Digital Pharmacy Market – Revenue Analysis (USD Million) – By Drug Type, 2020-2030
7.1 Overview
7.2 Prescription Medicines
7.3 Over the Counter Products
8. Digital Pharmacy Market – Revenue Analysis (USD Million) – By Products, 2020-2030
8.1 Overview
8.2 Medicine
8.3 Personal Care
8.4 Vitamins and Supplements
8.5 Others
9. Digital Pharmacy Market – Revenue Analysis (USD Million) – By Platform, 2020-2030
9.1 Overview
9.2 Apps
9.3 Websites
10. Digital Pharmacy Market - Revenue Analysis (USD Million), 2020-2030 – Geographical Analysis
10.1 North America
10.1.1 North America Digital Pharmacy Market Overview
10.1.2 North America Digital Pharmacy Market Revenue and Forecasts to 2030
10.1.3 North America Digital Pharmacy Market Revenue and Forecasts and Analysis - By Drug Type
10.1.4 North America Digital Pharmacy Market Revenue and Forecasts and Analysis - By Products
10.1.5 North America Digital Pharmacy Market Revenue and Forecasts and Analysis - By Platform
10.1.6 North America Digital Pharmacy Market Revenue and Forecasts and Analysis - By Countries
10.1.6.1 United States Digital Pharmacy Market
10.1.6.1.1 United States Digital Pharmacy Market, by Drug Type
10.1.6.1.2 United States Digital Pharmacy Market, by Products
10.1.6.1.3 United States Digital Pharmacy Market, by Platform
10.1.6.2 Canada Digital Pharmacy Market
10.1.6.2.1 Canada Digital Pharmacy Market, by Drug Type
10.1.6.2.2 Canada Digital Pharmacy Market, by Products
10.1.6.2.3 Canada Digital Pharmacy Market, by Platform
10.1.6.3 Mexico Digital Pharmacy Market
10.1.6.3.1 Mexico Digital Pharmacy Market, by Drug Type
10.1.6.3.2 Mexico Digital Pharmacy Market, by Products
10.1.6.3.3 Mexico Digital Pharmacy Market, by Platform
Note - Similar analysis would be provided for below mentioned regions/countries

10.2 Europe
10.2.1 Germany
10.2.2 France
10.2.3 Italy
10.2.4 Spain
10.2.5 United Kingdom
10.2.6 Rest of Europe
10.3 Asia-Pacific
10.3.1 Australia
10.3.2 China
10.3.3 India
10.3.4 Japan
10.3.5 South Korea
10.3.6 Rest of Asia-Pacific
10.4 Middle East and Africa
10.4.1 South Africa
10.4.2 Saudi Arabia
10.4.3 U.A.E
10.4.4 Rest of Middle East and Africa
10.5 South and Central America
10.5.1 Brazil
10.5.2 Argentina
10.5.3 Rest of South and Central America
11. Pre and Post Covid-19 Impact
12. Industry Landscape
12.1 Mergers and Acquisitions
12.2 Agreements, Collaborations, Joint Ventures
12.3 New Product Launches
12.4 Expansions and Other Strategic Developments
13. Competitive Landscape
13.1 Heat Map Analysis by Key Players
13.2 Company Positioning and Concentration
14. Digital Pharmacy Market - Key Company Profiles
14.1 Alto
14.1.1 Key Facts
14.1.2 Business Description
14.1.3 Products and Services
14.1.4 Financial Overview
14.1.5 SWOT Analysis
14.1.6 Key Developments
Note - Similar information would be provided for below list of companies

14.2 PillPak
14.3 Capsule
14.4 CVS Health
14.5 Cigna
14.6 Walgreen Co.
14.7 Walmart Inc.
14.8 Amazon.com, Inc.
14.9 The Kroger Co.
14.10 GoodRx
15. Appendix
15.1 Glossary
15.2 About The Insight Partners
15.3 Market Intelligence Cloud

 

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Summary

The digital pharmacy market is expected to grow from US$ 96.428 billion in 2022 to US$ 363.878 billion by 2030; it is expected to grow at a CAGR of 18.1% from 2022 to 2030. Upsurge in online purchase of prescription medicines during the COVID-19 pandemic and an increasing inclination toward online platforms are a few factors driving the digital pharmacy market growth.
A digital pharmacy is a licensed pharmacy covering an entity combining high-tech and efficient solutions through a personal touch that helps commercialize new, existing, and digital therapies. The solution simplifies the process of filling a prescription, enhances stakeholders' experiences, and clarifies the prescription journey with actionable insights for biopharma manufacturers. For example, digital pharmacies can help biopharma companies remove barriers, enabling dispensing pharmacies to receive clean and ready-to-dispense prescriptions.

Market Trend
Innovative E-Pharmacy Model
According to the published report by SHOPS Plus in December 2019, Sustaining Health Outcomes through the Private Sector (SHOPS) Plus
The project team in India announced a partnership with the State Government of Madhya Pradesh and the pharmaceutical company Medlife International to launch an innovative, drug-to-doorstep e-pharmacy model to fight against tuberculosis (TB). The SHOPS Plus Prohect team designed the service delivery model to strengthen the TB services through an e-pharmacy model/platform. For example, in India, the TB epidemic is declining. However, the country still holds the most significant number of TB patients, with half a million cases carried undiagnosed annually. Therefore, SHOP Plus is working to utilize technology to provide diagnosis and treatment support services available at the patient's doorstep through an e-pharmacy model. Such initiatives by SHOP Plus will help to increase access to TB services among patients. With the e-pharmacy platform designed by the SHOP Plus project, TB patients can prescribe home sputum testing materials for TB patients, and the test is completed remotely. The e-pharmacy agent will pick up the material and deliver it to the lab facility. After processing the sputum material, the lab will upload the patient's testing report on the e-pharmacy platform. TB patients can view the report, and physicians can prescribe the treatment for the patient. The e-pharmacy platform also features communication technology to follow up with patients' treatment adherence and future orders. Such innovative e-pharmacy models will provide lucrative market opportunities for growth in the forecast period 2020-2030.

Market Trend
Integrated Web-Based Online Pharmacy Interface Emerges as Key Trend
Integrated e-healthcare systems incorporated with web-based pharmacy interfaces that are accessible to pharmacists and patients are likely to emerge as new trends in the digital pharmacy market in the coming years. Programs made available by online pharmacies to provide online support to people buying medicines are a notable example of such interfaces. For instance, patients administered with statins as a part of their treatments are likely to discontinue or show irregularities in taking medicines. Reminders and live chat with a pharmacy team member trained in providing adherence support to people consuming statin-based prescribed medicines can help avoid the discontinuation of doses.

Platform-Based Insights
In terms of platform, the digital pharmacy market is categorized into app-based and website-based. The app-based is further segmented into telehealth pharmacy apps, medication management apps, health and wellness apps, compounding pharmacy apps, and others. The app-based segment held a larger market share in 2022, and the same segment is anticipated to register a higher CAGR of 17.60% during the forecast period. Telehealth pharmacy apps are expected to account for a maximum share of the market for the app-based segment during 2022-2030. Virtual healthcare can be accessed through telehealth apps from anywhere. According to CDC data published in 2021, 37.0% of adults used telemedicine in 2020, including provider visits, online prescriptions, and mental health services. The best telehealth apps can be downloaded free of cost and are easy to use, and they often completely cover insurance services. A few examples of telehealth pharmacy apps are Hims & Hers, GoodRx, K Health, and Doctor on Demand. GoodRx offers services such as low-cost visits, easy prescription refills via mail, and visits without health insurance.

Based on drug type, the digital pharmacy market is bifurcated into prescription medicine and over-the-counter medicine. The prescription medicine segment held a larger market share in 2022, and the same segment is anticipated to register a higher CAGR of 17.83% during the forecast period. Based on product, the digital pharmacy market is segmented into personal care, vitamins & supplements, medicines & treatments, and other products. The medicine & treatments segment is further segregated as sexual health, neurological disorders, heart care, diabetes, weight loss, and others. The medicine and treatment segment held a larger market share in 2022, and the segment is anticipated to register a higher CAGR of 17.87% during the forecast period. In terms of platform, the digital pharmacy market is categorized into app-based and website-based. The app-based is further segmented into telehealth pharmacy apps, medication management apps, health and wellness apps, compounding pharmacy apps, and others. The app-based segment held a larger market share in 2022, and the same segment is anticipated to register a higher CAGR of 17.60% during the forecast period. By gender, the market is bifurcated into males and females. The females segment held a larger market share in 2022, and the same segment is anticipated to register a higher CAGR of 17.64% during the forecast period.



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Table of Contents

TABLE OF CONTENTS

1. Introduction
1.1 Scope of the Study
1.2 Market Definition, Assumptions and Limitations
1.3 Market Segmentation
2. Executive Summary
2.1 Key Insights
2.2 Market Attractiveness Analysis
3. Research Methodology
4. Digital Pharmacy Market Landscape
4.1 Overview
4.2 PEST Analysis
4.3 Ecosystem Analysis
4.3.1 List of Vendors in the Value Chain
5. Digital Pharmacy Market - Key Market Dynamics
5.1 Key Market Drivers
5.2 Key Market Restraints
5.3 Key Market Opportunities
5.4 Future Trends
5.5 Impact Analysis of Drivers and Restraints
6. Digital Pharmacy Market - Global Market Analysis
6.1 Digital Pharmacy - Global Market Overview
6.2 Digital Pharmacy - Global Market and Forecast to 2030
7. Digital Pharmacy Market – Revenue Analysis (USD Million) – By Drug Type, 2020-2030
7.1 Overview
7.2 Prescription Medicines
7.3 Over the Counter Products
8. Digital Pharmacy Market – Revenue Analysis (USD Million) – By Products, 2020-2030
8.1 Overview
8.2 Medicine
8.3 Personal Care
8.4 Vitamins and Supplements
8.5 Others
9. Digital Pharmacy Market – Revenue Analysis (USD Million) – By Platform, 2020-2030
9.1 Overview
9.2 Apps
9.3 Websites
10. Digital Pharmacy Market - Revenue Analysis (USD Million), 2020-2030 – Geographical Analysis
10.1 North America
10.1.1 North America Digital Pharmacy Market Overview
10.1.2 North America Digital Pharmacy Market Revenue and Forecasts to 2030
10.1.3 North America Digital Pharmacy Market Revenue and Forecasts and Analysis - By Drug Type
10.1.4 North America Digital Pharmacy Market Revenue and Forecasts and Analysis - By Products
10.1.5 North America Digital Pharmacy Market Revenue and Forecasts and Analysis - By Platform
10.1.6 North America Digital Pharmacy Market Revenue and Forecasts and Analysis - By Countries
10.1.6.1 United States Digital Pharmacy Market
10.1.6.1.1 United States Digital Pharmacy Market, by Drug Type
10.1.6.1.2 United States Digital Pharmacy Market, by Products
10.1.6.1.3 United States Digital Pharmacy Market, by Platform
10.1.6.2 Canada Digital Pharmacy Market
10.1.6.2.1 Canada Digital Pharmacy Market, by Drug Type
10.1.6.2.2 Canada Digital Pharmacy Market, by Products
10.1.6.2.3 Canada Digital Pharmacy Market, by Platform
10.1.6.3 Mexico Digital Pharmacy Market
10.1.6.3.1 Mexico Digital Pharmacy Market, by Drug Type
10.1.6.3.2 Mexico Digital Pharmacy Market, by Products
10.1.6.3.3 Mexico Digital Pharmacy Market, by Platform
Note - Similar analysis would be provided for below mentioned regions/countries

10.2 Europe
10.2.1 Germany
10.2.2 France
10.2.3 Italy
10.2.4 Spain
10.2.5 United Kingdom
10.2.6 Rest of Europe
10.3 Asia-Pacific
10.3.1 Australia
10.3.2 China
10.3.3 India
10.3.4 Japan
10.3.5 South Korea
10.3.6 Rest of Asia-Pacific
10.4 Middle East and Africa
10.4.1 South Africa
10.4.2 Saudi Arabia
10.4.3 U.A.E
10.4.4 Rest of Middle East and Africa
10.5 South and Central America
10.5.1 Brazil
10.5.2 Argentina
10.5.3 Rest of South and Central America
11. Pre and Post Covid-19 Impact
12. Industry Landscape
12.1 Mergers and Acquisitions
12.2 Agreements, Collaborations, Joint Ventures
12.3 New Product Launches
12.4 Expansions and Other Strategic Developments
13. Competitive Landscape
13.1 Heat Map Analysis by Key Players
13.2 Company Positioning and Concentration
14. Digital Pharmacy Market - Key Company Profiles
14.1 Alto
14.1.1 Key Facts
14.1.2 Business Description
14.1.3 Products and Services
14.1.4 Financial Overview
14.1.5 SWOT Analysis
14.1.6 Key Developments
Note - Similar information would be provided for below list of companies

14.2 PillPak
14.3 Capsule
14.4 CVS Health
14.5 Cigna
14.6 Walgreen Co.
14.7 Walmart Inc.
14.8 Amazon.com, Inc.
14.9 The Kroger Co.
14.10 GoodRx
15. Appendix
15.1 Glossary
15.2 About The Insight Partners
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