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米国補聴器市場規模・予測(2020年〜2030年)、地域シェア、動向、成長機会分析レポート対象範囲タイプ別(OTC補聴器、処方箋補聴器)、製品タイプ別(補聴器デバイス、聴覚インプラント)、技術別(デジタル補聴器、従来型補聴器)、難聴タイプ別(感音性難聴、伝音性難聴)、患者タイプ別(成人、小児)、流通チャネル別(薬局、小売店、オンラインショップ)


US Hearing Aids Market Size and Forecasts (2020 - 2030), Regional Share, Trends, and Growth Opportunity Analysis Report Coverage: By Type (OTC Hearing Aids and Prescription Hearing Aids), Product Type (Hearing Aid Devices and Hearing Implants), Technology (Digital Hearing Aids and Conventional Hearing Aids), Type of Hearing Loss (Sensorineural Hearing Loss and Conductive Hearing Loss), Patient Type (Adults and Pediatrics), and Distribution channel (Pharmacies, Retail Stores, and Online)

補聴器市場規模は2022年に88億7,300万米ドルと評価され、2030年には131億9,100万米ドルに達すると予測されている。補聴器市場の成長は、主に米国人口の難聴罹患率の増加と、市場プレーヤーによる戦略的イニシアチ... もっと見る

 

 

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2023年10月9日 US$3,000
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サマリー

補聴器市場規模は2022年に88億7,300万米ドルと評価され、2030年には131億9,100万米ドルに達すると予測されている。補聴器市場の成長は、主に米国人口の難聴罹患率の増加と、市場プレーヤーによる戦略的イニシアチブの急増によって牽引されている。

各社の戦略的イニシアチブの高まり

補聴器市場で事業を展開する企業は、提携、拡大、合意、パートナーシップ、製品発売などの戦略的展開に常に注力している。これらは、売上の向上、地理的なリーチの拡大、既存顧客よりも多くの顧客に対応するための能力強化に役立っている。補聴器市場における各社の注目すべき動向のいくつかを以下に挙げる:

- 2023年6月、Sonova Holding AGはゼンハイザー・オールデイクリアを米国で発売した。ゼンハイザー・オールデイクリア・ファミリーの導入により、予防から状況支援まで、早期難聴者に対する同社ブランドのソリューションが拡充された。ゼンハイザー・オールデイクリアは、同国の聴覚ケア専門家の既存顧客と見込み顧客の両方が、ゼンハイザー・オールデイクリアの機器やその他のソリューションにアクセスできるようになり、より早い段階で聴覚ケア専門家とのつながりを築くことが可能になります。

- 補聴器メーカーのJIUYEEは2023年4月、難聴者の生活を変える画期的な新型補聴器「JIUYEE Real Pro Bluetoothインテリジェント補聴器」を発表した。この最新の補聴器は、クリアで自然な音質を実現する最先端技術など、従来の補聴器とは一線を画す高度な機能を備えている。

- 2022年12月、難聴者の生活の質の向上を目指す医療機器メーカーであるEargo, Inc.と、医療保険制度向けの補足給付、フレックスカード、会員エンゲージメント・ソリューションの主要プロバイダーであるNationsBenefits社は、戦略的パートナーシップを締結した。この提携により、NationsBenefitsの医療プラン加入者は、プランの特典を利用してEargo補聴器を購入することができる。両社はこの提携により、難聴者のための道筋の形成に注力し、高品質で高度な技術を備えた補聴器へのアクセスを向上させる計画である。

- 2022年10月、レキシーヒアリングはボーズ社製の補聴器Lexie B2を発売し、同社のオーディオロジスト品質の補聴器製品に第3の補聴器モデルを追加した。この第2世代補聴器はボーズ社との提携により開発された。レキシーB2補聴器は、レキシーアプリと組み合わせた世界初のセルフチューニングシステムを搭載し、より自然でクリアな音をユーザーに提供するカナル型補聴器です。レキシーアプリに対応した初の完全充電式補聴器です。

- 2022年10月、ソニー・エレクトロニクスは米国市場で初の市販補聴器を発表した。同社は、革新性、アクセシビリティ、パーソナライゼーションに重点を置き、補聴器分野を再構築している。このユニークな製品は、WS Audiology社との提携により開発された。このパートナーシップから最初に発表された2つの製品は、CRE-C10とCRE-E10のセルフフィッティングOTC補聴器である。ソニーのこれらの補聴器の目標は、軽度から中等度の難聴者が直面する障壁を取り除くことです。

- 2022年9月、シグニアは2つの新しい拡張体験(AX)プラットフォーム機能(My WellBeingとCallControl)を搭載した新補聴器、スタイレットAXを発売した。これらの新機能は、飛躍的に強化された聴力と総合的なウェルネスを通じて、ユーザーがより健康的なライフスタイルを送れるようサポートします。スタイレットは、スリムでスタイリッシュなデザインを採用した世界初のカナル型(SLIM-RIC)補聴器です。

- 2022年9月、ソニー株式会社とWS Audiology Denmark社は、米国を皮切りに、一般用補聴器市場における新製品およびサービスの開発・提供に関するパートナーシップ契約を締結しました。本提携により、両社はそれぞれの技術的・医療的専門性を融合させ、新分野を切り拓くソリューションの創出を目指します。

- 2022年7月、ボーズ・コーポレーションは米国の直販補聴器会社レキシーヒアリングと提携し、レキシーヒアリングの製品ポートフォリオにボーズのセルフフィッティング補聴器を導入した。新しいLexie B1補聴器は、医師の診察や聴力検査、処方箋を必要とせず、ユーザーが補聴器のフィッティング、プログラム、コントロールをシームレスに行うことができます。これらの補聴器は、臨床的に証明されたオーディオロジストグレードの結果を提供します。

- 2022年1月、Soundwave Hearing LLCは新しい補聴器と携帯アプリを発売し、自己適合補聴器技術に革命をもたらしました。ソントロ補聴器(AI型)は、軽度から中等度の聴覚障害を持つ18歳以上の人々のために開発された、ワイヤレスで自己プログラミングが可能な補聴器です。最新のソントロ補聴器は、ブルートゥース技術を使用し、ユーザーの聴力閾値と必要な聴力を測定する聴力検査を行う臨床ベースのアプリであるotoTuneに接続します。

- 2021年8月、スターキーは新しい補聴器プラットフォームであるEvolv AIを発表した。Evolv AIは、人間の聴覚システムをモデルにした忠実度の高いオーディオを実現するために、スターキーの研究と科学に基づくアルゴリズムを改良して生まれた画期的な技術、スターキーサウンドをベースに開発されています。スターキーはまた、Evolv AI補聴器シリーズの一部として、業界最小の2.4GHz完全カナル型補聴器を発売しました。

- 2021年5月、医療用聴覚ソリューションの世界的プロバイダーであるソノヴァは、ゼンハイザー・コンシューマー・ビジネスを買収した。ゼンハイザー・コンシューマー事業の買収により、同社は補聴器、人工内耳、その他の聴覚ソリューションを含む聴覚ケア・ポートフォリオにヘッドホンとサウンドバーを加えた。ソノヴァは、ゼンハイザーのコンシューマー向け事業を買収することで、両社の補完的な専門知識を活用し、今後の事業領域の強化・拡大を目指します。

このように、市場における競争力を維持するための革新的な製品の導入、事業拡大、企業買収といった戦略的な取り組みが補聴器市場の成長を後押ししている。

製品タイプ別の洞察

補聴器市場は、製品タイプ別に補聴器デバイスとインプラントに二分される。2022年の補聴器市場シェアは補聴器デバイス分野が大きく、予測期間中のCAGRは5.4%と予測される。

タイプ別洞察

補聴器市場は、タイプ別に処方箋補聴器とOTC補聴器に二分される。2022年には、処方箋補聴器分野が市場で大きなシェアを占めている。しかし、OTC補聴器分野は予測期間中に43.7%という高いCAGRを記録すると予測されている。

技術ベースの洞察

補聴器市場は、技術別に感音性難聴と伝音性難聴に区分される。感音性難聴分野は2022年に市場で大きなシェアを占め、予測期間中のCAGRは5.3%と予測される。

難聴に基づく洞察のタイプ

補聴器市場は難聴のタイプ別に、従来型補聴器とデジタル補聴器に区分される。2022年の市場シェアは従来型補聴器が大きい。しかし、デジタル補聴器セグメントは予測期間中に6.0%という高いCAGRを記録すると予測されている。

患者タイプに基づく洞察

補聴器市場は、患者タイプ別に成人と小児に区分される。2022年の市場シェアは成人が大きく、予測期間中のCAGRは5.4%と予測される。

流通チャネル別インサイト

補聴器市場は、流通チャネル別に薬局、小売店、オンラインに区分される。薬局セグメントは2022年に最大の市場シェアを占めた。しかし、小売店セグメントは予測期間中に12.4%という最も高いCAGRを記録すると予測されている。

補聴器市場に関するレポート作成時に参照した主な一次情報源および二次情報源は、世界保健機関(WHO)、米国疾病予防管理センター(CDC)、米国老化評議会(The National Council on Aging)、米国国立聴覚障害研究所(In National Institute on Deafness and Other Communication Disorders)などである。

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目次

TABLE OF CONTENTS

1. Introduction
1.1 The Insight Partners Research Report Guidance
1.2 Market Segmentation
2. Research Methodology
2.1 Coverage
2.2 Secondary Research
2.3 Primary Research
3. US Hearing Aids Market – Market Landscape
3.1 Overview
3.1.1 US PEST Analysis
3.2 US Hearing Aids Prescription by Professionals Analysis:
4. US Hearing Aids Market – Key Market Dynamics
4.1 Market Drivers
4.1.1 Rising Incidence of Hearing Loss Among US Population
4.1.2 Growing Strategic Initiatives by the Companies
4.2 Market Restraints
4.2.1 High Cost of Customized and Prescribed Hearing Aids
4.3 Market Opportunities
4.3.1 Approval of Over-The-Counter Hearing Aids
4.4 Future Trends
4.4.1 Technological Innovations in Hearing Aids
4.5 Impact Analysis
5. US Hearing Aids Market – Country Analysis
5.1 US Hearing Aids Market Revenue Forecast and Analysis
6. Hearing Aids Market – Revenue and Forecast to 2030 – by Type
6.1 Overview
6.2 Hearing Aids Market Revenue Share, by Type 2022 & 2030 (%)
6.3 Prescription Hearing Aids
6.3.1 Overview
6.3.2 Prescription Hearing Aids: Hearing Aids Market – Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
6.4 OTC Hearing Aids
6.4.1 Overview
6.4.2 OTC Hearing Aids: Hearing Aids Market – Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
7. Hearing Aids Market – Revenue and Forecast to 2030 – by Product Type
7.1 Overview
7.2 Hearing Aids Market Revenue Share, by Product Type 2022 & 2030 (%)
7.3 Hearing Aid Devices
7.3.1 Overview
7.3.2 Hearing Aid Devices: Hearing Aids Market – Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
7.3.2.1 Hearing Aids Market – Hearing Aid Devices Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
7.4 Hearing Implants
7.4.1 Overview
7.4.2 Hearing Implants: Hearing Aids Market – Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
7.4.2.1 Hearing Aids Market – Hearing Implants Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
8. Hearing Aids Market – Revenue and Forecast to 2030 – by Technology
8.1 Overview
8.2 Hearing Aids Market Revenue Share, by Technology 2022 & 2030 (%)
8.3 Conventional Hearing Aids
8.3.1 Overview
8.3.2 Conventional Hearing Aids: Hearing Aids Market – Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
8.4 Digital Hearing Aids
8.4.1 Overview
8.4.2 Digital Hearing Aids: Hearing Aids Market – Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
9. Hearing Aids Market – Revenue and Forecast to 2030 – by Type of Hearing Loss
9.1 Overview
9.2 Hearing Aids Market Revenue Share, by Type of Hearing Loss 2022 & 2030 (%)
9.3 Sensorineural Hearing Loss
9.3.1 Overview
9.3.2 Sensorineural Hearing Loss: Hearing Aids Market – Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
9.4 Conductive Hearing Loss
9.4.1 Overview
9.4.2 Conductive Hearing Loss: Hearing Aids Market – Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
10. Hearing Aids Market – Revenue and Forecast to 2030 – by Patient Type
10.1 Overview
10.2 Hearing Aids Market Revenue Share, by Patient Type 2022 & 2030 (%)
10.3 Adults
10.3.1 Overview
10.3.2 Adults: Hearing Aids Market – Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
10.4 Pediatrics
10.4.1 Overview
10.4.2 Pediatrics: Hearing Aids Market – Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
11. Hearing Aids Market – Revenue and Forecast to 2030 – by Distribution Channel
11.1 Overview
11.2 Hearing Aids Market Revenue Share, by Distribution Channel 2022 & 2030 (%)
11.3 Pharmacies
11.3.1 Overview
11.3.2 Pharmacies: Hearing Aids Market – Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
11.4 Retail Stores
11.4.1 Overview
11.4.2 Retail Stores: Hearing Aids Market – Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
11.4.2.1 Hearing Aids Market – Retail Stores Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
11.5 Online
11.5.1 Overview
11.5.2 Online: Hearing Aids Market – Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
12. Industry Landscape
12.1 Overview
12.2 Organic Developments
12.2.1 Overview
12.3 Inorganic Developments
12.3.1 Overview
13. Company Profiles
13.1 Starkey Laboratories Inc
13.1.1 Key Facts
13.1.2 Business Description
13.1.3 Products and Services
13.1.4 Financial Overview
13.1.5 SWOT Analysis
13.1.6 Key Developments
13.2 Audina Hearing Instruments Inc
13.2.1 Key Facts
13.2.2 Business Description
13.2.3 Products and Services
13.2.4 Financial Overview
13.2.5 SWOT Analysis
13.2.6 Key Developments
13.3 SeboTek Hearing Systems LLC
13.3.1 Key Facts
13.3.2 Business Description
13.3.3 Products and Services
13.3.4 Financial Overview
13.3.5 SWOT Analysis
13.3.6 Key Developments
13.4 Earlens Corp
13.4.1 Key Facts
13.4.2 Business Description
13.4.3 Products and Services
13.4.4 Financial Overview
13.4.5 SWOT Analysis
13.4.6 Key Development
13.5 GN Store Nord AS
13.5.1 Key Facts
13.5.2 Business Description
13.5.3 Products and Services
13.5.4 Financial Overview
13.5.5 SWOT Analysis
13.5.6 Key Developments
13.6 Cochlear Ltd
13.6.1 Key Facts
13.6.2 Business Description
13.6.3 Products and Services
13.6.4 Financial Overview
13.6.5 SWOT Analysis
13.6.6 Key Developments
13.7 WS Audiology AS
13.7.1 Key Facts
13.7.2 Business Description
13.7.3 Products and Services
13.7.4 Financial Overview
13.7.5 SWOT Analysis
13.7.6 Key Developments
13.8 Sonova Holding AG
13.8.1 Key Facts
13.8.2 Business Description
13.8.3 Products and Services
13.8.4 Financial Overview
13.8.5 SWOT Analysis
13.8.6 Key Developments
13.9 Sonic Innovations Inc
13.9.1 Key Facts
13.9.2 Business Description
13.9.3 Products and Services
13.9.4 Financial Overview
13.9.5 SWOT Analysis
13.9.6 Key Developments
13.10 Amplifon Hearing Health Care Corp
13.10.1 Key Facts
13.10.2 Business Description
13.10.3 Products and Services
13.10.4 Financial Overview
13.10.5 SWOT Analysis
13.10.6 Key Developments
14. Appendix
14.1 About The Insight Partners
14.2 Glossary of Terms

 

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Summary

The hearing aids market size was valued at US$ 8.873 billion in 2022 and is expected to reach US$ 13.191 billion by 2030; it is estimated to record a CAGR of 5.1% from 2022 to 2030. The hearing aids market growth is primarily driven by the increasing incidence of hearing loss among US population and surge in strategic initiatives by the market players.

Growing Strategic Initiatives by the Companies

Companies operating in the hearing aids market constantly focus on strategic developments such as collaboration, expansion, agreements, partnerships, and product launches. These help them improve their sales, expand their geographic reach, and enhance their capacities to cater to a greater than existing customer base. A few of the noteworthy developments in the hearing aids market by companies are mentioned below:

• In June 2023, Sonova Holding AG launched Sennheiser All-Day Clear in the US. The introduction of the Sennheiser All-Day Clear family expands the company's branded solutions to people with early-stage hearing loss, ranging from prevention to situational assistance. Both current and prospective customers of hearing care professionals in the country can gain access to Sennheiser All-Day Clear devices and other solutions, enabling them to establish connections with hearing care professionals at an earlier stage.

• In April 2023, JIUYEE, a manufacturer of hearing aids, introduced a revolutionary new hearing aid, JIUYEE Real Pro Bluetooth intelligent hearing aids, to change how people with hearing loss live their lives. The latest hearing aid displays advanced features, such as its cutting-edge technology, owing to which users can experience clear and natural sound quality, that set it apart from traditional hearing aids; at the same time, its sleek and comfortable design provides seamless integration into daily life.

• In December 2022, Eargo, Inc., a medical device company aiming to improve the quality of life for people with hearing loss, and NationsBenefits, a foremost provider of supplemental benefits, flex cards, and member engagement solutions for health plans, entered into a strategic partnership. The partnership allows NationsBenefits health plan members to use the plan benefits to purchase Eargo hearing aids. Both companies, via this partnership, plan to focus on forming a pathway for people with hearing loss and offer increased access to high-quality, technology-advanced hearing aids.

• In October 2022, Lexie Hearing launched the Lexie B2 hearing aids, powered by Bose, adjoining a third hearing aid model to its audiologist-quality hearing aid products. The second-generation device has been developed in partnership with Bose. Lexie B2 hearing aids are receiver-in-canal hearing aids that provide a more natural and clear sound experience to the user, featuring the world’s first self-tuning system that combines with the Lexie app. The device is the first fully rechargeable hearing aid compatible with the Lexie app.

• In October 2022, Sony Electronics introduced its first over-the-counter hearing aids in the US market. The company is re-imagining the hearing device space, focusing on innovation, accessibility, and personalization. The unique products were developed in partnership with WS Audiology. The first two products to debut from the partnership included the CRE–C10 and the CRE–E10 self-fitting OTC hearing aids. Sony's goal with these devices is to break down the barriers faced by individuals with signs of mild to moderate hearing loss.

• In September 2022, Signia launched Styletto AX, a new hearing aid with two new Augmented Xperience (AX) platform capabilities—My WellBeing and CallControl. These new features help users to live healthier lifestyles through dramatically enhanced hearing and overall wellness. Styletto is the world’s first Slim Receiver-in-Canal (SLIM-RIC) hearing aid with a slim and stylish design.

• In September 2022, Sony Corporation and WS Audiology Denmark entered into a partnership agreement to develop and supply new products and services in the over-the-counter (OTC) self-fitting hearing aid market, commencing with the US. Through the partnership, both companies plan to combine their technological and medical expertise to create solutions to shape the new field.

• In July 2022, Bose Corporation partnered with Lexie Hearing, a direct-to-consumer hearing aid company in the US, to bring self-fitting Bose hearing aids to Lexie Hearing’s product portfolio. The new Lexie B1 hearing aids allow users to seamlessly fit, program, and control their hearing devices without needing a doctor’s visit, a hearing test, or a prescription. These hearing aids deliver clinically proven audiologist-grade results.

• In January 2022, Soundwave Hearing LLC launched a new hearing aid and mobile app, revolutionizing self-fitting hearing aid technology. The Sontro Hearing Aids (Model AI) are wireless, self-programming hearing aids developed to amplify sound for people aged 18 or above with mild to moderate hearing impairment. The state-of-the-art Sontro hearing aids use Bluetooth technology to connect to otoTune, which is a clinically based app that performs a hearing test to determine the user’s hearing threshold and listening requirements.

• In August 2021, Starkey introduced Evolv AI—a new hearing aid platform. Evolv AI is developed on Starkey Sound, a ground-breaking technology created by refining Starkey’s research and science-based algorithms to power high-fidelity audio modeled after the human auditory system. Starkey also launched the industry’s smallest 2.4 GHz completely-in-canal hearing aid as part of the Evolv AI line of hearing aids.

• In May 2021, Sonova, a global provider of medical hearing solutions, acquired Sennheiser Consumer Business. With the takeover of the Sennheiser Consumer business, the company added headphones and soundbars to its hearing care portfolio, which includes hearing aids, cochlear implants, and other hearing solutions. By acquiring Sennheiser’s consumer business, Sonova leverages the complementary expertise of both companies to strengthen and expand its business areas in the future.

Thus, strategic initiatives such as the introduction of innovative products, expansion, and acquisitions by the companies to remain competitive in the market drive the hearing aids market growth.

Product Type-Based Insights

The hearing aids market, by product type, is bifurcated into hearing aid devices and hearing implants. The hearing aid devices segment held a larger hearing aids market share in 2022 and is anticipated to register a higher CAGR of 5.4% during the forecast period.

Type-Based Insights

The hearing aids market, by type, is bifurcated into prescription hearing aids and OTC hearing aids. The prescription hearing aids segment held a larger share of the market in 2022. However, the OTC hearing aids segment is anticipated to register a higher CAGR of 43.7% in the market during the forecast period.

Technology-Based Insights

The hearing aids market, by technology, is segment into sensorineural hearing loss and conductive hearing loss. The sensorineural hearing loss segment held a larger share of the market in 2022 and is anticipated to register a higher CAGR of 5.3% during the forecast period.

Type of Hearing Loss-Based Insights

The hearing aids market, by type of hearing loss, is segment into conventional hearing aids and digital hearing aids. The conventional hearing aids segment held a larger market share in 2022. However, the digital hearing aids segment is anticipated to register a higher CAGR of 6.0% during the forecast period.

Patient Type-Based Insights

The hearing aids market, by patient type, is segment into adults and pediatrics. The adults segment held a larger market share in 2022 and is anticipated to register a higher CAGR of 5.4% during the forecast period.

Distribution Channel-Based Insights

The hearing aids market, by distribution channel, is segment into pharmacies, retail stores, and online. The pharmacies segment held the largest market share in 2022. However, the retail stores segment is projected to register the highest CAGR of 12.4% during the forecast period.

A few of the major primary and secondary sources referred to while preparing the report on the hearing aids market are the World Health Organization (WHO), Centers for Disease Control and Prevention (CDC), The National Council on Aging, In National Institute on Deafness and Other Communication Disorders.



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Table of Contents

TABLE OF CONTENTS

1. Introduction
1.1 The Insight Partners Research Report Guidance
1.2 Market Segmentation
2. Research Methodology
2.1 Coverage
2.2 Secondary Research
2.3 Primary Research
3. US Hearing Aids Market – Market Landscape
3.1 Overview
3.1.1 US PEST Analysis
3.2 US Hearing Aids Prescription by Professionals Analysis:
4. US Hearing Aids Market – Key Market Dynamics
4.1 Market Drivers
4.1.1 Rising Incidence of Hearing Loss Among US Population
4.1.2 Growing Strategic Initiatives by the Companies
4.2 Market Restraints
4.2.1 High Cost of Customized and Prescribed Hearing Aids
4.3 Market Opportunities
4.3.1 Approval of Over-The-Counter Hearing Aids
4.4 Future Trends
4.4.1 Technological Innovations in Hearing Aids
4.5 Impact Analysis
5. US Hearing Aids Market – Country Analysis
5.1 US Hearing Aids Market Revenue Forecast and Analysis
6. Hearing Aids Market – Revenue and Forecast to 2030 – by Type
6.1 Overview
6.2 Hearing Aids Market Revenue Share, by Type 2022 & 2030 (%)
6.3 Prescription Hearing Aids
6.3.1 Overview
6.3.2 Prescription Hearing Aids: Hearing Aids Market – Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
6.4 OTC Hearing Aids
6.4.1 Overview
6.4.2 OTC Hearing Aids: Hearing Aids Market – Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
7. Hearing Aids Market – Revenue and Forecast to 2030 – by Product Type
7.1 Overview
7.2 Hearing Aids Market Revenue Share, by Product Type 2022 & 2030 (%)
7.3 Hearing Aid Devices
7.3.1 Overview
7.3.2 Hearing Aid Devices: Hearing Aids Market – Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
7.3.2.1 Hearing Aids Market – Hearing Aid Devices Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
7.4 Hearing Implants
7.4.1 Overview
7.4.2 Hearing Implants: Hearing Aids Market – Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
7.4.2.1 Hearing Aids Market – Hearing Implants Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
8. Hearing Aids Market – Revenue and Forecast to 2030 – by Technology
8.1 Overview
8.2 Hearing Aids Market Revenue Share, by Technology 2022 & 2030 (%)
8.3 Conventional Hearing Aids
8.3.1 Overview
8.3.2 Conventional Hearing Aids: Hearing Aids Market – Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
8.4 Digital Hearing Aids
8.4.1 Overview
8.4.2 Digital Hearing Aids: Hearing Aids Market – Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
9. Hearing Aids Market – Revenue and Forecast to 2030 – by Type of Hearing Loss
9.1 Overview
9.2 Hearing Aids Market Revenue Share, by Type of Hearing Loss 2022 & 2030 (%)
9.3 Sensorineural Hearing Loss
9.3.1 Overview
9.3.2 Sensorineural Hearing Loss: Hearing Aids Market – Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
9.4 Conductive Hearing Loss
9.4.1 Overview
9.4.2 Conductive Hearing Loss: Hearing Aids Market – Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
10. Hearing Aids Market – Revenue and Forecast to 2030 – by Patient Type
10.1 Overview
10.2 Hearing Aids Market Revenue Share, by Patient Type 2022 & 2030 (%)
10.3 Adults
10.3.1 Overview
10.3.2 Adults: Hearing Aids Market – Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
10.4 Pediatrics
10.4.1 Overview
10.4.2 Pediatrics: Hearing Aids Market – Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
11. Hearing Aids Market – Revenue and Forecast to 2030 – by Distribution Channel
11.1 Overview
11.2 Hearing Aids Market Revenue Share, by Distribution Channel 2022 & 2030 (%)
11.3 Pharmacies
11.3.1 Overview
11.3.2 Pharmacies: Hearing Aids Market – Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
11.4 Retail Stores
11.4.1 Overview
11.4.2 Retail Stores: Hearing Aids Market – Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
11.4.2.1 Hearing Aids Market – Retail Stores Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
11.5 Online
11.5.1 Overview
11.5.2 Online: Hearing Aids Market – Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
12. Industry Landscape
12.1 Overview
12.2 Organic Developments
12.2.1 Overview
12.3 Inorganic Developments
12.3.1 Overview
13. Company Profiles
13.1 Starkey Laboratories Inc
13.1.1 Key Facts
13.1.2 Business Description
13.1.3 Products and Services
13.1.4 Financial Overview
13.1.5 SWOT Analysis
13.1.6 Key Developments
13.2 Audina Hearing Instruments Inc
13.2.1 Key Facts
13.2.2 Business Description
13.2.3 Products and Services
13.2.4 Financial Overview
13.2.5 SWOT Analysis
13.2.6 Key Developments
13.3 SeboTek Hearing Systems LLC
13.3.1 Key Facts
13.3.2 Business Description
13.3.3 Products and Services
13.3.4 Financial Overview
13.3.5 SWOT Analysis
13.3.6 Key Developments
13.4 Earlens Corp
13.4.1 Key Facts
13.4.2 Business Description
13.4.3 Products and Services
13.4.4 Financial Overview
13.4.5 SWOT Analysis
13.4.6 Key Development
13.5 GN Store Nord AS
13.5.1 Key Facts
13.5.2 Business Description
13.5.3 Products and Services
13.5.4 Financial Overview
13.5.5 SWOT Analysis
13.5.6 Key Developments
13.6 Cochlear Ltd
13.6.1 Key Facts
13.6.2 Business Description
13.6.3 Products and Services
13.6.4 Financial Overview
13.6.5 SWOT Analysis
13.6.6 Key Developments
13.7 WS Audiology AS
13.7.1 Key Facts
13.7.2 Business Description
13.7.3 Products and Services
13.7.4 Financial Overview
13.7.5 SWOT Analysis
13.7.6 Key Developments
13.8 Sonova Holding AG
13.8.1 Key Facts
13.8.2 Business Description
13.8.3 Products and Services
13.8.4 Financial Overview
13.8.5 SWOT Analysis
13.8.6 Key Developments
13.9 Sonic Innovations Inc
13.9.1 Key Facts
13.9.2 Business Description
13.9.3 Products and Services
13.9.4 Financial Overview
13.9.5 SWOT Analysis
13.9.6 Key Developments
13.10 Amplifon Hearing Health Care Corp
13.10.1 Key Facts
13.10.2 Business Description
13.10.3 Products and Services
13.10.4 Financial Overview
13.10.5 SWOT Analysis
13.10.6 Key Developments
14. Appendix
14.1 About The Insight Partners
14.2 Glossary of Terms

 

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