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漢方薬の世界市場レポート 2024


Herbal Medicine Global Market Report 2024

漢方医学は、病気の治療や全体的な健康と幸福の増進のために植物を利用することを含む。植物の根、茎、葉、花、または種子を用いて、健康を増進し、病気を予防し、さまざまな健康状態に対処する。 漢方医薬品... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
The Business Research Company (TBRC)
ザ・ビジネスリサーチカンパニー
2024年2月14日 US$5,000
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175 英語

 

サマリー

漢方医学は、病気の治療や全体的な健康と幸福の増進のために植物を利用することを含む。植物の根、茎、葉、花、または種子を用いて、健康を増進し、病気を予防し、さまざまな健康状態に対処する。

漢方医薬品の主な形態には、カプセルや錠剤、粉末、エキス、シロップ、その他の製剤がある。ハーブ医薬品は製薬科学の一分野として、ハーブや植物由来の医薬品の開発、生産、利用に焦点を当てている。これらの製品は、ハーブ医薬品、ハーブ機能性飲料、ハーブ栄養補助食品、ハーブ美容製品などのカテゴリーに分類される。これらの製品は、病院、小売薬局、eコマース・プラットフォームなど、多様なチャネルを通じて流通している。その用途は、医薬品、栄養補助食品、食品・飲料、パーソナルケア製品、美容製品など多岐にわたる。

この調査レポートは、漢方薬業界の世界市場規模、地域シェア、漢方薬市場シェアを持つ競合企業、詳細な漢方薬市場セグメント、市場動向とビジネスチャンス、漢方薬業界で成功するために必要なその他のデータなど、漢方薬市場統計を提供するThe Business Research Companyの最新レポートシリーズの1つです。この漢方薬市場調査レポートは、業界の現在と将来のシナリオを詳細に分析し、必要なすべての完全な視点を提供します。

漢方薬の市場規模は近年急速に成長しています。2023年の1968.3億ドルから2024年には2167.7億ドルに、年平均成長率(CAGR)10.1%で成長する。歴史的な期間の成長は、伝統的な慣習、現代医療への限られたアクセス、文化的遺産、自然でホリスティックなアプローチ、歴史的な文書に起因している。

漢方薬の市場規模は、今後数年で急成長が見込まれる。2028年には年平均成長率(CAGR)10.2%で3,196億3,000万ドルに成長する。予測期間の成長は、ウェルネス産業の拡大、環境の持続可能性の重視の高まり、慢性的な健康状態の増加、天然製品に対する消費者の需要、臨床試験や研究のための資金配分に起因すると考えられる。予測期間における主な動向としては、標準化と品質保証、デジタルヘルスとの統合、アダプトゲンやストレス管理への注目、ハーブサプリメントや栄養補助食品の隆盛、従来型医療との連携などが挙げられる。

製薬業界におけるハーブ製品の利用の増加は、ハーブ医薬品市場の成長を促進すると予想される。ハーブ製品には、有効成分として1種類以上のハーブ物質、1種類以上のハーブ製剤、またはその2種類の組み合わせが含まれる医薬品が含まれる。医薬品分野でのハーブ製品の応用は、ハーブ医薬品市場の需要を支えている。例えば、2022年12月現在、米国におけるハーブ栄養補助食品の年間小売売上高は、2021年に123億5,000万ドルに達し、前年比9.7%増を記録した。したがって、製薬業界におけるハーブ製品の使用の増加は、漢方薬市場の成長の主要な推進力となっている。

慢性疾患の増加は、漢方薬市場の成長を促進すると予想される。慢性疾患は、長期にわたって持続する健康状態であり、多くの場合、継続的な医学的管理とケアが必要である。漢方薬は慢性疾患の管理に使用され、植物由来の自然療法を提供して症状に対処し、全体的な健康を増進する。例えば、世界保健機関(WHO)の世界統計によると、非伝染性疾患(NCDs)または慢性疾患による死亡者の74%が毎年、世界で4,100万人死亡している。具体的な内訳は、心血管疾患による死亡が1790万人、がんによる死亡が930万人、慢性呼吸器疾患による死亡が410万人、糖尿病による死亡が200万人である。さらに、米国立衛生研究所(NIH)の報告書では、少なくとも1つの慢性疾患を持つ50歳以上の人口は、2020年の7,152万人から2050年には1億4,266万人へと99.5%増加すると予測している。したがって、慢性疾患の有病率の増加は、漢方薬市場の重要な推進力となっている。

製品の革新は、漢方薬市場で勢いを増す顕著な傾向として際立っている。漢方薬市場の大手企業は、市場での地位を強化するために革新的な技術を取り入れている。例えば、2022年9月、ドイツに本社を置く化学会社BASF SEは、科学的進歩を取り入れた伝統的な中国医学(TCM)にインスパイアされた活動の最先端ラインであるPhytocineを発表した。Phytocineシリーズは、特に中医学を通じて様々な皮膚の問題に対処する。防腐剤を含まない画期的な天然有効成分は、肌の保湿とバリア機能の改善(フィトシンAQUA)、老化と酸化の抑制(フィトシンNOVO)、敏感肌の鎮静(フィトシンCALM)など、パーソナルケアにおける肌効果の向上に重点を置いている。

漢方薬市場の有力企業は、呼吸器系を緩和し競争上の優位性を得るために、ハーブ咳止めシロップのような天然製品の処方に力を注いでいる。ハーブ咳止めシロップは、咳や風邪の症状を緩和することで知られる植物由来の成分で構成されている。例えば、2022年12月、インドのオンライン小売プラットフォームであるAuretics Limitedは、綿密に研究されたハーブ咳止めシロップであるSedorilを発表した。この100mlのシロップは、GMPとISOの認定を受けたパートナーによって製造され、過剰なカパを排出し、気管支喘息などの呼吸器系疾患を管理し、呼吸を促進し、アレルギー反応を緩和するのに有効であることが証明されている。セドリルは、様々な咳、風邪、喉の痛みを素早く緩和し、抗菌・抗アレルギー作用を発揮します。

2023年1月、ドイツの製薬会社Dermapharm Holding SEは、Apharma TopCo SASを非公開の金額で買収した。この戦略的な動きにより、ダーマファーマは国際化への取り組みを強化し、フランス市場における先行者利益を確保し、西欧および南欧における世界的なプレゼンスを拡大することができた。フランスを拠点とするApharma TopCo SAS社は、ハーブ医薬品と食品サプリメントを専門としている。

ハーブ薬市場レポートに参入している主な企業は、Bayer AG、Patanjali Ayurved Ltd.、Dabur Ltd.、NOW Foods、Boiron Group、Nature's Sunshine Products、Emami Ltd.、Ricola AG、Young Living Essential Oils、Nature's Way、Swanson Health Products、Gaia Herbs、New Chapter、Bio-Botanica Inc.、Schaper & Brümmer GmbH & Co.KG、Traditional Medicinals、Herb Pharm、Nature's Answer、Nature's Bounty、Himalaya Global Holdings Ltd.、Arizona Natural Products、Dasherb Corp.、ZeinPharma Germany GmbH、Solaray、Hishimo Pharmaceuticals Pvt. Ltd.、Beovita Deutschland GmbH & Co.KG、Dr. Willmar Schwabe Pvt.Ltd.、Source Naturals。

2023年の漢方薬市場ではヨーロッパが最大の地域であった。アジア太平洋地域は、予測期間中、漢方薬市場レポートにおいて最も急成長している地域になると予想されている。漢方薬市場レポートの対象地域は、アジア太平洋、西ヨーロッパ、東ヨーロッパ、北米、南米、中東、アフリカです。

漢方薬市場レポートの対象国は、オーストラリア、ブラジル、中国、フランス、ドイツ、インド、インドネシア、日本、ロシア、韓国、英国、米国、カナダ、イタリア、スペインです。

ハーブ医薬品市場は、ハーブサプリメント、ハーブレメディ、ハーブティーの売上で構成されています。この市場の価値は、「ファクトリーゲート」価値、すなわち、商品の製造業者または製造者が、他の事業体(川下の製造業者、卸売業者、流通業者、小売業者を含む)または直接最終顧客に販売した商品の価値である。この市場における商品の価値には、商品の作り手によって販売される関連サービスも含まれる。

市場価値とは、指定された市場および地域内において、企業が商品および/またはサービスを販売、助成金、または寄付を通じて得る収益を、通貨(特に指定がない限り米ドル)で表したものと定義される。

特定地域の収益は、生産地に関係なく、市場内の特定地域の組織が生み出す収益である消費額である。これには、サプライチェーンに沿った再販(サプライチェーンのさらに途中、または他の製品の一部としての再販)による収入は含まれない。

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目次

1.エグゼクティブ・サマリー
2.漢方薬市場の特徴
3.漢方薬市場の動向と戦略
4.漢方薬市場-マクロ経済シナリオ
4.1.高インフレの市場への影響
4.2.ウクライナ・ロシア戦争の市場への影響
4.3.COVID-19の市場への影響
5.世界の漢方薬市場規模と成長
5.1.漢方薬の世界市場の促進要因と抑制要因
5.1.1.市場の促進要因
5.1.2.市場の阻害要因
5.2.世界の漢方薬の歴史的市場規模および成長、2018年~2023年、金額(億ドル)
5.3.ハーブ薬の世界予測市場規模および成長、2023年~2028年、2033年、金額(億ドル)
6.漢方薬市場のセグメンテーション
6.1.ハーブ薬の世界市場、製品別セグメント、歴史的および予測、2018年~2023年、2023年~2028年、2033年、10億ドル
カプセルと錠剤
粉末
エキス
シロップ剤
その他の製品
6.2.世界のハーブ医薬品市場、カテゴリー別セグメント、歴史的および予測、2018年~2023年、2023年~2028年、2033年、10億ドル
ハーブ医薬品
ハーブ機能性食品
ハーブ栄養補助食品
ハーブ美容製品
6.3.世界の漢方薬市場、流通チャネル別セグメント、歴史的および予測、2018年〜2023年、2023年〜2028年、2033年、10億ドル
病院
小売薬局
電子商取引
6.4.漢方薬の世界市場:用途別セグメント、歴史的および予測、2018年~2023年、2023年~2028年、2033年、10億ドル
医薬品と栄養補助食品
食品と飲料
パーソナルケアと美容製品
7.漢方薬市場の地域別・国別分析
7.1.ハーブ薬の世界市場、地域別、歴史的および予測、2018-2023年、2023-2028F、2033F、10億ドル
7.2.漢方薬の世界市場:国別:歴史的および予測、2018年〜2023年、2023年〜2028年、2033年、10億ドル
8.アジア太平洋地域の漢方薬市場
8.1.アジア太平洋地域の漢方薬市場概要
地域情報, COVID-19の影響, 市場情報, 背景情報, 政府の取り組み, 規制, 規制機関, 主要団体, 課税額, 法人税構造, 投資, 主要企業
8.2.アジア太平洋地域の漢方薬市場、製品別セグメント、歴史的および予測、2018年~2023年、2023年~2028年F、2033年F、10億ドル
8.3.アジア太平洋地域の漢方薬市場:流通経路別セグメント化、歴史的および予測、2018年~2023年、2023年~2028年、2033年、10億ドル
8.4.アジア太平洋地域の漢方薬市場:用途別セグメント、歴史的および予測、2018年~2023年、2023年~2028年、2033年、10億ドル
9.中国の漢方薬市場
9.1.中国漢方薬市場概要
9.2.中国漢方薬市場、製品別セグメント、歴史的および予測、2018-2023年、2023-2028F、2033F、10億ドル
9.3.中国漢方薬市場:流通経路別セグメント、歴史的および予測、2018年~2023年、2023年~2028年、2033年、10億ドル
9.4.中国漢方薬市場:用途別セグメント:歴史的および予測、2018年~2023年、2023年~2028年、2033年、10億ドル
10.インドの漢方薬市場
10.1.インド漢方薬市場:製品別セグメント:歴史的および予測、2018-2023年、2023-2028F、2033F、10億ドル
10.2.インド漢方薬市場:流通経路別セグメント:歴史的および予測、2018年~2023年、2023年~2028年、2033年、10億ドル
10.3.インド漢方薬市場:用途別セグメント化、歴史的および予測、2018年~2023年、2023年~2028年、2033年、10億ドル
11.日本の漢方薬市場
11.1.日本の漢方薬市場の概要
11.2.日本漢方薬市場、製品別セグメント、歴史的および予測、2018-2023年、2023-2028F、2033F、10億ドル
11.3.日本漢方薬市場:流通チャネル別セグメント、歴史的および予測、2018年~2023年、2023年~2028年、2033年、10億ドル
11.4.日本漢方薬市場:用途別セグメント:歴史的および予測、2018年~2023年、2023年~2028年、2033年、10億ドル
12.オーストラリアの漢方薬市場
12.1.オーストラリア漢方薬市場:製品別セグメント、歴史的および予測、2018-2023年、2023-2028F、2033F、10億ドル
12.2.オーストラリア漢方薬市場:流通経路別セグメント:歴史的および予測、2018年~2023年、2023年~2028年、2033年、10億ドル
12.3.オーストラリア漢方薬市場:用途別セグメント:歴史的および予測、2018年~2023年、2023年~2028年、2033年、10億ドル
13.インドネシアの漢方薬市場
13.1.インドネシア漢方薬市場:製品別セグメント:歴史的及び予測、2018-2023年、2023-2028F、2033F、10億ドル
13.2.インドネシア漢方薬市場:流通経路別セグメント:歴史的及び予測、2018年~2023年、2023年~2028年、2033年、10億ドル
13.3.インドネシア漢方薬市場:用途別セグメント:歴史的および予測、2018年~2023年、2023年~2028年、2033年、10億ドル
14.韓国の漢方薬市場
14.1.韓国の漢方薬市場概観
14.2.韓国漢方薬市場、製品別セグメント、歴史的および予測、2018-2023年、2023-2028F、2033F、10億ドル
14.3.韓国漢方薬市場:流通経路別セグメント:歴史的および予測、2018年~2023年、2023年~2028年、2033年、10億ドル
14.4.韓国漢方薬市場:用途別セグメント:歴史的および予測、2018年~2023年、2023年~2028年、2033年、10億ドル
15.西欧の漢方薬市場
15.1.西欧の漢方薬市場概要
15.2.西欧の漢方薬市場、製品別セグメント、歴史的および予測、2018-2023年、2023-2028F、2033F、10億ドル
15.3.西欧の漢方薬市場:流通経路別セグメント化、歴史的および予測、2018年~2023年、2023年~2028年、2033年、10億ドル
15.4.西欧の漢方薬市場:用途別セグメント化、歴史的および予測、2018年~2023年、2023年~2028年、2033年、10億ドル
16.イギリスの漢方薬市場
16.1.イギリス漢方薬市場:製品別セグメント:歴史的および予測、2018-2023年、2023-2028F、2033F、10億ドル
16.2.イギリス漢方薬市場:流通経路別セグメント:歴史的および予測、2018年~2023年、2023年~2028年、2033年、10億ドル
16.3.イギリス漢方薬市場:用途別セグメント:歴史的および予測、2018年~2023年、2023年~2028年、2033年、10億ドル
17.ドイツの漢方薬市場
17.1.ドイツ漢方薬市場:製品別セグメント:歴史的および予測、2018-2023年、2023-2028F、2033F、10億ドル
17.2.ドイツ漢方薬市場:流通経路別セグメント:歴史的および予測、2018年~2023年、2023年~2028年、2033年、10億ドル
17.3.ドイツ漢方薬市場:用途別セグメント:歴史的および予測、2018年~2023年、2023年~2028年、2033年、10億ドル
18.フランスの漢方薬市場
18.1.フランス漢方薬市場:製品別セグメント:歴史的および予測、2018-2023年、2023-2028F、2033F、10億ドル
18.2.フランス漢方薬市場:流通経路別セグメント:歴史的および予測、2018年~2023年、2023年~2028年、2033年、10億ドル
18.3.フランス漢方薬市場:用途別セグメント:歴史的および予測、2018年~2023年、2023年~2028年、2033年、10億ドル
19.イタリアの漢方薬市場
19.1.イタリア漢方薬市場:製品別セグメント:歴史的および予測、2018-2023年、2023-2028F、2033F、10億ドル
19.2.イタリア漢方薬市場:流通経路別セグメント:歴史的および予測、2018年~2023年、2023年~2028年、2033年、10億ドル
19.3.イタリア漢方薬市場:用途別セグメント:歴史的および予測、2018年~2023年、2023年~2028年、2033年、10億ドル
20.スペインの漢方薬市場
20.1.スペイン漢方薬市場:製品別セグメント:歴史的および予測、2018-2023年、2023-2028F、2033F、10億ドル
20.2.スペイン漢方薬市場:流通経路別セグメント:歴史的および予測、2018年~2023年、2023年~2028年、2033年、10億ドル
20.3.スペイン漢方薬市場:用途別セグメント:歴史的および予測、2018年~2023年、2023年~2028年、2033年、10億ドル
21.東欧の漢方薬市場
21.1.東欧の漢方薬市場概観
21.2.東欧の漢方薬市場、製品別セグメント、歴史的および予測、2018-2023年、2023-2028F、2033F、10億ドル
21.3.東欧ハーブ薬市場:流通チャネル別セグメント化、歴史的および予測、2018年~2023年、2023年~2028年、2033年、10億ドル
21.4.東欧の漢方薬市場:用途別セグメント:歴史的および予測、2018年~2023年、2023年~2028年、2033年、10億ドル
22.ロシアの漢方薬市場
22.1.ロシア漢方薬市場:製品別セグメント:歴史的および予測、2018-2023年、2023-2028F、2033F、10億ドル
22.2.ロシア漢方薬市場:流通経路別セグメント、歴史的および予測、2018年~2023年、2023年~2028年、2033年、10億ドル
22.3.ロシア漢方薬市場:用途別セグメント:歴史的および予測、2018年~2023年、2023年~2028年、2033年、10億ドル
23.北米の漢方薬市場
23.1.北米の漢方薬市場概観
23.2.北米の漢方薬市場、製品別セグメント、歴史的および予測、2018-2023年、2023-2028F、2033F、10億ドル
23.3.北米の漢方薬市場:流通経路別セグメント:歴史的および予測、2018年~2023年、2023年~2028年、2033年、10億ドル
23.4.北米の漢方薬市場:用途別セグメント:歴史的および予測、2018年~2023年、2023年~2028年、2033年、10億ドル
24.米国の漢方薬市場
24.1.米国の漢方薬市場概観
24.2.米国のハーブ薬市場、製品別セグメント、歴史的および予測、2018-2023年、2023-2028F、2033F、10億ドル
24.3.米国漢方薬市場:流通経路別セグメント:歴史的および予測、2018年~2023年、2023年~2028年、2033年、10億ドル
24.4.米国漢方薬市場:用途別セグメント:歴史的および予測、2018年~2023年、2023年~2028年、2033年、10億ドル
25.カナダの漢方薬市場
25.1.カナダの漢方薬市場概要
25.2.カナダのハーブ薬市場、製品別セグメント、歴史的および予測、2018-2023年、2023-2028F、2033F、10億ドル
25.3.カナダ漢方薬市場:流通経路別セグメント:歴史的および予測、2018年~2023年、2023年~2028年、2033年、10億ドル
25.4.カナダ漢方薬市場:用途別セグメント:歴史的および予測、2018年~2023年、2023年~2028年、2033年、10億ドル
26.南米の漢方薬市場
26.1.南米の漢方薬市場概観
26.2.南米の漢方薬市場、製品別セグメント、歴史的および予測、2018年~2023年、2023年~2028年F、2033年F、10億ドル
26.3.南米の漢方薬市場:流通経路別セグメント:歴史的および予測、2018年~2023年、2023年~2028年、2033年、10億ドル
26.4.南米の漢方薬市場:用途別セグメント:歴史的および予測、2018年~2023年、2023年~2028年、2033年、10億ドル
27.ブラジルの漢方薬市場
27.1.ブラジル漢方薬市場:製品別セグメント:歴史的および予測、2018-2023年、2023-2028F、2033F、10億ドル
27.2.ブラジル漢方薬市場:流通経路別セグメント、歴史的および予測、2018年~2023年、2023年~2028年、2033年、10億ドル
27.3.ブラジル漢方薬市場:用途別セグメント:歴史的および予測、2018年~2023年、2023年~2028年、2033年、10億ドル
28.中東の漢方薬市場
28.1.中東の漢方薬市場概観
28.2.中東の漢方薬市場、製品別セグメント、歴史的および予測、2018-2023年、2023-2028F、2033F、10億ドル
28.3.中東漢方薬市場の流通経路別セグメント化:歴史的及び予測、2018年~2023年、2023年~2028年、2033年、10億ドル
28.4.中東漢方薬市場:用途別セグメント:歴史的および予測、2018年~2023年、2023年~2028年、2033年、10億ドル
29.アフリカの漢方薬市場
29.1.アフリカの漢方薬市場概観
29.2.アフリカのハーブ薬市場、製品別セグメント、歴史的および予測、2018-2023年、2023-2028F、2033F、10億ドル
29.3.アフリカの漢方薬市場:流通経路別セグメント:歴史的および予測、2018年~2023年、2023年~2028年、2033年、10億ドル
29.4.アフリカの漢方薬市場:用途別セグメント:歴史的および予測、2018年~2023年、2023年~2028年、2033年、10億ドル
30.漢方薬市場の競争環境と企業プロファイル
30.1.漢方薬市場の競争環境
30.2.漢方薬市場企業プロフィール
30.2.1.バイエル
30.2.1.1.概要
30.2.1.2.製品とサービス
30.2.1.3.戦略
30.2.1.4.財務パフォーマンス
30.2.2.パタンジャリ・アーユルヴェド社
30.2.2.1.概要
30.2.2.2.製品とサービス
30.2.2.3.戦略
30.2.2.4.財務パフォーマンス
30.2.3.ダブール社
30.2.3.1.概要
30.2.3.2.製品とサービス
30.2.3.3.戦略
30.2.3.4.財務パフォーマンス
30.2.4.ナウフーズ
30.2.4.1.概要
30.2.4.2.製品とサービス
30.2.4.3.戦略
30.2.4.4.財務パフォーマンス
30.2.5.ボワロングループ
30.2.5.1.概要
30.2.5.2.製品とサービス
30.2.5.3.戦略
30.2.5.4.財務パフォーマンス
31.漢方薬市場 その他の主要企業と革新的企業
31.1.ネイチャーズ・サンシャイン・プロダクツ
31.2.エマミ社
31.3.リコラAG
31.4.ヤング・リヴィング・エッセンシャルオイル
31.5.ネイチャーズウェイ
31.6.スワンソン・ヘルス・プロダクツ
31.7.ガイア・ハーブ
31.8.ニューチャプター
31.9.バイオボタニカ
31.10.Schaper & Brümmer GmbH & Co.KG
31.11.トラディショナル・メディシナルズ
31.12.ハーブファーマ
31.13.ネイチャーズ・アンサー
31.14.ネイチャーズ・バウンティ
31.15.オレゴンの野生の収穫
32.世界の漢方薬市場の競合ベンチマーキング
33.世界漢方薬市場競争ダッシュボード
34.漢方薬市場における主なM&A
35.漢方薬市場の将来展望と可能性分析
35.1 2028年の漢方薬市場-最も新たな機会を提供する国
35.2 2028年の漢方薬市場:最も新たな機会を提供するセグメント
35.3 2028年の漢方薬市場-成長戦略
35.3.1 市場動向に基づく戦略
35.3.2 競合他社の戦略
36.付録
36.1.略語
36.2.通貨
36.3.過去のインフレ率と予想インフレ率
36.4.調査に関するお問い合わせ
36.5.ビジネスリサーチ会社
36.6.著作権と免責事項

 

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Summary

Herbal medicine involves the utilization of plants for the treatment of illness and the enhancement of overall health and well-being. It encompasses the use of plant roots, stems, leaves, blossoms, or seeds to improve health, prevent diseases, and address various health conditions.

The primary forms of herbal medicine products include capsules and tablets, powders, extracts, syrups, and other formulations. Herbal pharmaceuticals, as a branch of pharmaceutical science, focus on the development, production, and utilization of pharmaceutical products derived from herbal or botanical sources. These products fall into categories such as herbal pharmaceuticals, herbal functional beverages, herbal dietary supplements, and herbal beauty products. They are distributed through diverse channels, including hospitals, retail pharmacies, and e-commerce platforms. The applications span across pharmaceutical and nutraceutical, food and beverages, as well as personal care and beauty products.

The herbal medicine market research report is one of a series of new reports from The Business Research Company that provides herbal medicine market statistics, including herbal medicine industry global market size, regional shares, competitors with an herbal medicine market share, detailed herbal medicine market segments, market trends and opportunities, and any further data you may need to thrive in the herbal medicine industry. This herbal medicine market research report delivers a complete perspective of everything you need, with an in-depth analysis of the current and future scenario of the industry.

The herbal medicine market size has grown rapidly in recent years. It will grow from $196.83 billion in 2023 to $216.77 billion in 2024 at a compound annual growth rate (CAGR) of 10.1%. The growth in the historical period can be attributed to traditional practices, limited access to modern medicine, cultural heritage, a natural and holistic approach, and historical documentation.

The herbal medicine market size is expected to see rapid growth in the next few years. It will grow to $319.63 billion in 2028 at a compound annual growth rate (CAGR) of 10.2%. The growth in the forecast period can be attributed to the expanding wellness industry, increasing emphasis on environmental sustainability, the rise in chronic health conditions, consumer demand for natural products, and the allocation of funding for clinical trials and research. Major trends in the forecast period include standardization and quality assurance, integration with digital health, focus on adaptogens and stress management, the prominence of herbal supplements and nutraceuticals, and collaboration with conventional medicine.

The increasing utilization of herbal products in the pharmaceutical industry is expected to drive the growth of the herbal medicine market. Herbal products encompass medications with one or more herbal substances, one or more herbal preparations, or a combination of the two as active components. The application of herbal products in the pharmaceutical sector supports the demand for the herbal medicine market. For instance, as of December 2022, annual retail sales of herbal dietary supplements in the United States reached $12.350 billion in 2021, marking a 9.7% increase in total sales compared to the previous year. Therefore, the rising use of herbal products in the pharmaceutical industry is a key driver of the herbal medicine market's growth.

The increasing prevalence of chronic diseases is anticipated to propel the herbal medicine market's growth. Chronic diseases are long-term health conditions that persist over an extended period and often necessitate ongoing medical management and care. Herbal medicine is employed in the management of chronic diseases, providing natural remedies derived from plants to address symptoms and enhance overall health. For instance, global statistics from the World Health Organization indicate that annually, 74% of deaths caused by non-communicable diseases (NCDs) or chronic diseases amount to 41 million deaths globally. The specific breakdown includes 17.9 million deaths from cardiovascular diseases, 9.3 million deaths from cancer, 4.1 million deaths from chronic respiratory diseases, and 2.0 million deaths from diabetes. Moreover, a report from the National Institutes of Health (NIH) predicts a 99.5% increase in the number of people aged 50 and older with at least one chronic illness, from 71.522 million in 2020 to 142.66 million in 2050. Thus, the growing prevalence of chronic diseases is a significant driver for the herbal medicine market.

Product innovation stands out as a prominent trend gaining momentum in the herbal medicine market. Leading companies within the herbal medicine market are embracing innovative technologies to fortify their market positions. For example, in September 2022, BASF SE, a German-based chemical company, unveiled Phytocine, a cutting-edge line of traditional Chinese medicine (TCM)-inspired activities infused with scientific advancements. The Phytocine range specifically addresses various skin issues through TCM. These groundbreaking natural active ingredients, devoid of preservatives, focus on enhancing personal care skin benefits such as improving skin hydration and barrier function (Phytocine AQUA), reducing the appearance of aging and oxidation (Phytocine NOVO), and soothing sensitive skin (Phytocine CALM).

Prominent companies in the herbal medicine market are directing their efforts toward formulating natural products such as herbal cough syrup to provide respiratory relief and gain a competitive advantage. Herbal cough syrup comprises plant-based ingredients known for alleviating symptoms of cough and cold. For instance, in December 2022, Auretics Limited, an India-based online retail platform, introduced Sedoril, a meticulously researched herbal cough syrup. The 100ml syrup, produced by GMP & ISO certified partners, proves effective in expelling excessive Kapha, aiding in managing respiratory conditions such as bronchial asthma, facilitating breathing, and mitigating allergic reactions. Sedoril delivers swift relief for various coughs, colds, and sore throats, boasting antimicrobial and anti-allergic properties.

In January 2023, Dermapharm Holding SE, a German pharmaceutical company, successfully acquired Apharma TopCo SAS for an undisclosed amount. This strategic move enabled Dermapharm to intensify its internationalization efforts, securing a first-mover advantage in the French market and expanding its global presence in Western and Southern Europe. Apharma TopCo SAS, based in France, specializes in herbal medicinal products and food supplements.

Major companies operating in the herbal medicine market report are Bayer AG, Patanjali Ayurved Ltd., Dabur Ltd., NOW Foods, Boiron Group, Nature's Sunshine Products, Emami Ltd., Ricola AG, Young Living Essential Oils, Nature's Way, Swanson Health Products, Gaia Herbs, New Chapter, Bio-Botanica Inc., Schaper & Brümmer GmbH & Co. KG, Traditional Medicinals, Herb Pharm, Nature's Answer, Nature's Bounty, Himalaya Global Holdings Ltd., Arizona Natural Products, Dasherb Corp, ZeinPharma Germany GmbH, Solaray, Hishimo Pharmaceuticals Pvt. Ltd., Beovita Deutschland GmbH & Co. KG, Dr. Willmar Schwabe Pvt. Ltd., Source Naturals.

Europe was the largest region in the herbal medicine market in 2023. Asia-Pacific is expected to be the fastest-growing region in the herbal medicine market report during the forecast period. The regions covered in the herbal medicine market report are Asia-Pacific, Western Europe, Eastern Europe, North America, South America, Middle East, Africa.

The countries covered in the herbal medicine market report are Australia, Brazil, China, France, Germany, India, Indonesia, Japan, Russia, South Korea, UK, USA, Canada, Italy, Spain.

The herbal medicine market consists of sales of herbal supplements, herbal remedies, and herbal teas. Values in this market are ‘factory gate’ values, that is the value of goods sold by the manufacturers or creators of the goods, whether to other entities (including downstream manufacturers, wholesalers, distributors, and retailers) or directly to end customers. The value of goods in this market includes related services sold by the creators of the goods.

The market value is defined as the revenues that enterprises gain from the sale of goods and/or services within the specified market and geography through sales, grants, or donations in terms of the currency (in USD, unless otherwise specified).

The revenues for a specified geography are consumption values that are revenues generated by organizations in the specified geography within the market, irrespective of where they are produced. It does not include revenues from resales along the supply chain, either further along the supply chain or as part of other products.



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Table of Contents

1. Executive Summary
2. Herbal Medicine Market Characteristics
3. Herbal Medicine Market Trends And Strategies
4. Herbal Medicine Market - Macro Economic Scenario
4.1. Impact Of High Inflation On The Market
4.2. Ukraine-Russia War Impact On The Market
4.3. COVID-19 Impact On The Market
5. Global Herbal Medicine Market Size and Growth
5.1. Global Herbal Medicine Market Drivers and Restraints
5.1.1. Drivers Of The Market
5.1.2. Restraints Of The Market
5.2. Global Herbal Medicine Historic Market Size and Growth, 2018 - 2023, Value ($ Billion)
5.3. Global Herbal Medicine Forecast Market Size and Growth, 2023 - 2028, 2033F, Value ($ Billion)
6. Herbal Medicine Market Segmentation
6.1. Global Herbal Medicine Market, Segmentation By Product, Historic and Forecast, 2018-2023, 2023-2028F, 2033F, $ Billion
Capsules And tablets
Powders
Extracts
Syrups
Other Products
6.2. Global Herbal Medicine Market, Segmentation By Category, Historic and Forecast, 2018-2023, 2023-2028F, 2033F, $ Billion
Herbal Pharmaceuticals
Herbal Functional Foods
Herbal Dietary Supplements
Herbal Beauty Products
6.3. Global Herbal Medicine Market, Segmentation By Distribution Channel, Historic and Forecast, 2018-2023, 2023-2028F, 2033F, $ Billion
Hospitals
Retail Pharmacies
E-commerce
6.4. Global Herbal Medicine Market, Segmentation By Application, Historic and Forecast, 2018-2023, 2023-2028F, 2033F, $ Billion
Pharmaceutical And Nutraceutical
Food And Beverages
Personal Care And Beauty Products
7. Herbal Medicine Market Regional And Country Analysis
7.1. Global Herbal Medicine Market, Split By Region, Historic and Forecast, 2018-2023, 2023-2028F, 2033F, $ Billion
7.2. Global Herbal Medicine Market, Split By Country, Historic and Forecast, 2018-2023, 2023-2028F, 2033F, $ Billion
8. Asia-Pacific Herbal Medicine Market
8.1. Asia-Pacific Herbal Medicine Market Overview
Region Information, Impact Of COVID-19, Market Information, Background Information, Government Initiatives, Regulations, Regulatory Bodies, Major Associations, Taxes Levied, Corporate Tax Structure, Investments, Major Companies
8.2. Asia-Pacific Herbal Medicine Market, Segmentation By Product, Historic and Forecast, 2018-2023, 2023-2028F, 2033F, $ Billion
8.3. Asia-Pacific Herbal Medicine Market, Segmentation By Distribution Channel, Historic and Forecast, 2018-2023, 2023-2028F, 2033F, $ Billion
8.4. Asia-Pacific Herbal Medicine Market, Segmentation By Application, Historic and Forecast, 2018-2023, 2023-2028F, 2033F, $ Billion
9. China Herbal Medicine Market
9.1. China Herbal Medicine Market Overview
9.2. China Herbal Medicine Market, Segmentation By Product, Historic and Forecast, 2018-2023, 2023-2028F, 2033F,$ Billion
9.3. China Herbal Medicine Market, Segmentation By Distribution Channel, Historic and Forecast, 2018-2023, 2023-2028F, 2033F,$ Billion
9.4. China Herbal Medicine Market, Segmentation By Application, Historic and Forecast, 2018-2023, 2023-2028F, 2033F,$ Billion
10. India Herbal Medicine Market
10.1. India Herbal Medicine Market, Segmentation By Product, Historic and Forecast, 2018-2023, 2023-2028F, 2033F, $ Billion
10.2. India Herbal Medicine Market, Segmentation By Distribution Channel, Historic and Forecast, 2018-2023, 2023-2028F, 2033F, $ Billion
10.3. India Herbal Medicine Market, Segmentation By Application, Historic and Forecast, 2018-2023, 2023-2028F, 2033F, $ Billion
11. Japan Herbal Medicine Market
11.1. Japan Herbal Medicine Market Overview
11.2. Japan Herbal Medicine Market, Segmentation By Product, Historic and Forecast, 2018-2023, 2023-2028F, 2033F, $ Billion
11.3. Japan Herbal Medicine Market, Segmentation By Distribution Channel, Historic and Forecast, 2018-2023, 2023-2028F, 2033F, $ Billion
11.4. Japan Herbal Medicine Market, Segmentation By Application, Historic and Forecast, 2018-2023, 2023-2028F, 2033F, $ Billion
12. Australia Herbal Medicine Market
12.1. Australia Herbal Medicine Market, Segmentation By Product, Historic and Forecast, 2018-2023, 2023-2028F, 2033F, $ Billion
12.2. Australia Herbal Medicine Market, Segmentation By Distribution Channel, Historic and Forecast, 2018-2023, 2023-2028F, 2033F, $ Billion
12.3. Australia Herbal Medicine Market, Segmentation By Application, Historic and Forecast, 2018-2023, 2023-2028F, 2033F, $ Billion
13. Indonesia Herbal Medicine Market
13.1. Indonesia Herbal Medicine Market, Segmentation By Product, Historic and Forecast, 2018-2023, 2023-2028F, 2033F, $ Billion
13.2. Indonesia Herbal Medicine Market, Segmentation By Distribution Channel, Historic and Forecast, 2018-2023, 2023-2028F, 2033F, $ Billion
13.3. Indonesia Herbal Medicine Market, Segmentation By Application, Historic and Forecast, 2018-2023, 2023-2028F, 2033F, $ Billion
14. South Korea Herbal Medicine Market
14.1. South Korea Herbal Medicine Market Overview
14.2. South Korea Herbal Medicine Market, Segmentation By Product, Historic and Forecast, 2018-2023, 2023-2028F, 2033F, $ Billion
14.3. South Korea Herbal Medicine Market, Segmentation By Distribution Channel, Historic and Forecast, 2018-2023, 2023-2028F, 2033F, $ Billion
14.4. South Korea Herbal Medicine Market, Segmentation By Application, Historic and Forecast, 2018-2023, 2023-2028F, 2033F, $ Billion
15. Western Europe Herbal Medicine Market
15.1. Western Europe Herbal Medicine Market Overview
15.2. Western Europe Herbal Medicine Market, Segmentation By Product, Historic and Forecast, 2018-2023, 2023-2028F, 2033F, $ Billion
15.3. Western Europe Herbal Medicine Market, Segmentation By Distribution Channel, Historic and Forecast, 2018-2023, 2023-2028F, 2033F, $ Billion
15.4. Western Europe Herbal Medicine Market, Segmentation By Application, Historic and Forecast, 2018-2023, 2023-2028F, 2033F, $ Billion
16. UK Herbal Medicine Market
16.1. UK Herbal Medicine Market, Segmentation By Product, Historic and Forecast, 2018-2023, 2023-2028F, 2033F, $ Billion
16.2. UK Herbal Medicine Market, Segmentation By Distribution Channel, Historic and Forecast, 2018-2023, 2023-2028F, 2033F, $ Billion
16.3. UK Herbal Medicine Market, Segmentation By Application, Historic and Forecast, 2018-2023, 2023-2028F, 2033F, $ Billion
17. Germany Herbal Medicine Market
17.1. Germany Herbal Medicine Market, Segmentation By Product, Historic and Forecast, 2018-2023, 2023-2028F, 2033F, $ Billion
17.2. Germany Herbal Medicine Market, Segmentation By Distribution Channel, Historic and Forecast, 2018-2023, 2023-2028F, 2033F, $ Billion
17.3. Germany Herbal Medicine Market, Segmentation By Application, Historic and Forecast, 2018-2023, 2023-2028F, 2033F, $ Billion
18. France Herbal Medicine Market
18.1. France Herbal Medicine Market, Segmentation By Product, Historic and Forecast, 2018-2023, 2023-2028F, 2033F, $ Billion
18.2. France Herbal Medicine Market, Segmentation By Distribution Channel, Historic and Forecast, 2018-2023, 2023-2028F, 2033F, $ Billion
18.3. France Herbal Medicine Market, Segmentation By Application, Historic and Forecast, 2018-2023, 2023-2028F, 2033F, $ Billion
19. Italy Herbal Medicine Market
19.1. Italy Herbal Medicine Market, Segmentation By Product, Historic and Forecast, 2018-2023, 2023-2028F, 2033F, $ Billion
19.2. Italy Herbal Medicine Market, Segmentation By Distribution Channel, Historic and Forecast, 2018-2023, 2023-2028F, 2033F, $ Billion
19.3. Italy Herbal Medicine Market, Segmentation By Application, Historic and Forecast, 2018-2023, 2023-2028F, 2033F, $ Billion
20. Spain Herbal Medicine Market
20.1. Spain Herbal Medicine Market, Segmentation By Product, Historic and Forecast, 2018-2023, 2023-2028F, 2033F, $ Billion
20.2. Spain Herbal Medicine Market, Segmentation By Distribution Channel, Historic and Forecast, 2018-2023, 2023-2028F, 2033F, $ Billion
20.3. Spain Herbal Medicine Market, Segmentation By Application, Historic and Forecast, 2018-2023, 2023-2028F, 2033F, $ Billion
21. Eastern Europe Herbal Medicine Market
21.1. Eastern Europe Herbal Medicine Market Overview
21.2. Eastern Europe Herbal Medicine Market, Segmentation By Product, Historic and Forecast, 2018-2023, 2023-2028F, 2033F, $ Billion
21.3. Eastern Europe Herbal Medicine Market, Segmentation By Distribution Channel, Historic and Forecast, 2018-2023, 2023-2028F, 2033F, $ Billion
21.4. Eastern Europe Herbal Medicine Market, Segmentation By Application, Historic and Forecast, 2018-2023, 2023-2028F, 2033F, $ Billion
22. Russia Herbal Medicine Market
22.1. Russia Herbal Medicine Market, Segmentation By Product, Historic and Forecast, 2018-2023, 2023-2028F, 2033F, $ Billion
22.2. Russia Herbal Medicine Market, Segmentation By Distribution Channel, Historic and Forecast, 2018-2023, 2023-2028F, 2033F, $ Billion
22.3. Russia Herbal Medicine Market, Segmentation By Application, Historic and Forecast, 2018-2023, 2023-2028F, 2033F, $ Billion
23. North America Herbal Medicine Market
23.1. North America Herbal Medicine Market Overview
23.2. North America Herbal Medicine Market, Segmentation By Product, Historic and Forecast, 2018-2023, 2023-2028F, 2033F, $ Billion
23.3. North America Herbal Medicine Market, Segmentation By Distribution Channel, Historic and Forecast, 2018-2023, 2023-2028F, 2033F, $ Billion
23.4. North America Herbal Medicine Market, Segmentation By Application, Historic and Forecast, 2018-2023, 2023-2028F, 2033F, $ Billion
24. USA Herbal Medicine Market
24.1. USA Herbal Medicine Market Overview
24.2. USA Herbal Medicine Market, Segmentation By Product, Historic and Forecast, 2018-2023, 2023-2028F, 2033F, $ Billion
24.3. USA Herbal Medicine Market, Segmentation By Distribution Channel, Historic and Forecast, 2018-2023, 2023-2028F, 2033F, $ Billion
24.4. USA Herbal Medicine Market, Segmentation By Application, Historic and Forecast, 2018-2023, 2023-2028F, 2033F, $ Billion
25. Canada Herbal Medicine Market
25.1. Canada Herbal Medicine Market Overview
25.2. Canada Herbal Medicine Market, Segmentation By Product, Historic and Forecast, 2018-2023, 2023-2028F, 2033F, $ Billion
25.3. Canada Herbal Medicine Market, Segmentation By Distribution Channel, Historic and Forecast, 2018-2023, 2023-2028F, 2033F, $ Billion
25.4. Canada Herbal Medicine Market, Segmentation By Application, Historic and Forecast, 2018-2023, 2023-2028F, 2033F, $ Billion
26. South America Herbal Medicine Market
26.1. South America Herbal Medicine Market Overview
26.2. South America Herbal Medicine Market, Segmentation By Product, Historic and Forecast, 2018-2023, 2023-2028F, 2033F, $ Billion
26.3. South America Herbal Medicine Market, Segmentation By Distribution Channel, Historic and Forecast, 2018-2023, 2023-2028F, 2033F, $ Billion
26.4. South America Herbal Medicine Market, Segmentation By Application, Historic and Forecast, 2018-2023, 2023-2028F, 2033F, $ Billion
27. Brazil Herbal Medicine Market
27.1. Brazil Herbal Medicine Market, Segmentation By Product, Historic and Forecast, 2018-2023, 2023-2028F, 2033F, $ Billion
27.2. Brazil Herbal Medicine Market, Segmentation By Distribution Channel, Historic and Forecast, 2018-2023, 2023-2028F, 2033F, $ Billion
27.3. Brazil Herbal Medicine Market, Segmentation By Application, Historic and Forecast, 2018-2023, 2023-2028F, 2033F, $ Billion
28. Middle East Herbal Medicine Market
28.1. Middle East Herbal Medicine Market Overview
28.2. Middle East Herbal Medicine Market, Segmentation By Product, Historic and Forecast, 2018-2023, 2023-2028F, 2033F, $ Billion
28.3. Middle East Herbal Medicine Market, Segmentation By Distribution Channel, Historic and Forecast, 2018-2023, 2023-2028F, 2033F, $ Billion
28.4. Middle East Herbal Medicine Market, Segmentation By Application, Historic and Forecast, 2018-2023, 2023-2028F, 2033F, $ Billion
29. Africa Herbal Medicine Market
29.1. Africa Herbal Medicine Market Overview
29.2. Africa Herbal Medicine Market, Segmentation By Product, Historic and Forecast, 2018-2023, 2023-2028F, 2033F, $ Billion
29.3. Africa Herbal Medicine Market, Segmentation By Distribution Channel, Historic and Forecast, 2018-2023, 2023-2028F, 2033F, $ Billion
29.4. Africa Herbal Medicine Market, Segmentation By Application, Historic and Forecast, 2018-2023, 2023-2028F, 2033F, $ Billion
30. Herbal Medicine Market Competitive Landscape And Company Profiles
30.1. Herbal Medicine Market Competitive Landscape
30.2. Herbal Medicine Market Company Profiles
30.2.1. Bayer AG
30.2.1.1. Overview
30.2.1.2. Products and Services
30.2.1.3. Strategy
30.2.1.4. Financial Performance
30.2.2. Patanjali Ayurved Ltd.
30.2.2.1. Overview
30.2.2.2. Products and Services
30.2.2.3. Strategy
30.2.2.4. Financial Performance
30.2.3. Dabur Ltd.
30.2.3.1. Overview
30.2.3.2. Products and Services
30.2.3.3. Strategy
30.2.3.4. Financial Performance
30.2.4. NOW Foods
30.2.4.1. Overview
30.2.4.2. Products and Services
30.2.4.3. Strategy
30.2.4.4. Financial Performance
30.2.5. Boiron Group
30.2.5.1. Overview
30.2.5.2. Products and Services
30.2.5.3. Strategy
30.2.5.4. Financial Performance
31. Herbal Medicine Market Other Major And Innovative Companies
31.1. Nature's Sunshine Products
31.2. Emami Ltd.
31.3. Ricola AG
31.4. Young Living Essential Oils
31.5. Nature's Way
31.6. Swanson Health Products
31.7. Gaia Herbs
31.8. New Chapter
31.9. Bio-Botanica Inc.
31.10. Schaper & Brümmer GmbH & Co. KG
31.11. Traditional Medicinals
31.12. Herb Pharm
31.13. Nature's Answer
31.14. Nature's Bounty
31.15. Oregon's Wild Harvest
32. Global Herbal Medicine Market Competitive Benchmarking
33. Global Herbal Medicine Market Competitive Dashboard
34. Key Mergers And Acquisitions In The Herbal Medicine Market
35. Herbal Medicine Market Future Outlook and Potential Analysis
35.1 Herbal Medicine Market In 2028 - Countries Offering Most New Opportunities
35.2 Herbal Medicine Market In 2028 - Segments Offering Most New Opportunities
35.3 Herbal Medicine Market In 2028 - Growth Strategies
35.3.1 Market Trend Based Strategies
35.3.2 Competitor Strategies
36. Appendix
36.1. Abbreviations
36.2. Currencies
36.3. Historic And Forecast Inflation Rates
36.4. Research Inquiries
36.5. The Business Research Company
36.6. Copyright And Disclaimer

 

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