世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

コラボレーション機器 【年間プログラムサービス】


Collaboration Equipment

このリサーチサービスについて 米国調査会社シナジーリサーチ社の 【年間プログラムサービス】「コラボレーション機器」 は、企業のコラボレーションと通信市場の市場シェア、市場予測、市場分析を提供... もっと見る

 

 

出版社 価格 言語
Synergy Research Group
シナジーリサーチグループ社
お問い合わせください
ライセンス・価格情報・注文方法はこちら
英語

 

サマリー

このリサーチサービスについて

米国調査会社シナジーリサーチ社の【年間プログラムサービス】「コラボレーション機器」は、企業のコラボレーションと通信市場の市場シェア、市場予測、市場分析を提供しています。テレフォニー機器、IP電話、UCアプリケーション、テレプレゼンス、会議用SaaS、電子メール、コラボレーションソフトウェア、エンタープライズソーシャルネットワーキング(ESN)などが含まれます。この調査プログラムは、企業向けコラボレーションおよびコミュニケーション市場全体の戦略的見解を提供するだけでなく、ベンダー、TAMサイズ、セグメントの有意義なドリルダウンおよびブレイクアウトも提供します。

市場セグメント
  • トータル・エンタープライズ・コミュニケーション&コラボレーション
  • エンタープライズテレフォニー
  • UCアプリケーション
  • 電子メール
  • ビデオ会議 + テレプレゼンス
  • エンタープライズ・ソーシャル・ネットワーキング(ESN)
  • コラボレーション・チーム・ソフトウェア
提供される統計情報
  • 四半期ごとの市場占有率
  • 年間市場占有率
  • 半期毎 5年毎の見通し
  • ベンダーのソフトウェアライセンス収入
  • プロバイダー向けSaaSサービス売上高
  • TAM(トータル・アドレサブル・マーケット)サイズ


ページTOPに戻る


プレスリリース

Microsoft Takes Over Enterprise Collaboration Leadership from Cisco

 

RENO, NV, June 3, 2014

New Q1 data from Synergy Research Group shows that Microsoft has finally caught up with Cisco and generated more revenue from its enterprise collaboration infrastructure activities in the quarter. Revenues from collaboration - which includes enterprise voice, UC applications, telepresence, email software, collaborative workspace software and enterprise social networks - were $5.4 billion in the quarter, with Microsoft’s overall share passing the 21% mark.

 

 

Total revenues for the quarter were down 1% year on year, as declines in enterprise voice and telepresence countered growth in other segments. On a rolling annual basis revenues reached $22.6 billion, up 1% from the preceding four quarters. Sequentially quarterly revenues were down 8%, reflecting a typical cyclical drop from a high in Q4. The largest three segments are enterprise voice, email software and UC applications, which in aggregate account for 78% of the Q1 market. The highest-growth segment is enterprise social networks, which experienced year-on-year growth of 34%.

“In Q1 Cisco revenue was impacted by softness in the enterprise voice and telepresence segments, issues which affected many vendors” said Jeremy Duke, Synergy Research Group’s founder and Chief Analyst. “On the other hand, Microsoft has only a small presence in enterprise voice and is not active in telepresence, but is growing its share of the UC applications segment, holding its own in email software and growing strongly in the nascent enterprise social networks segment. Microsoft has been steadily increasing its influence in collaboration markets over the last five years.”

 


 

About Synergy Research Group

Synergy provides quarterly market tracking and segmentation data on IT and Cloud related markets, including vendor revenues by segment and by region. Market shares and forecasts are provided via Synergy’s uniquely designed online database tool, which enables easy access to complex data sets.

Synergy Research Group helps marketing and strategic decision makers around the world via its syndicated market research programs and custom consulting projects. For over a decade, Synergy has been a trusted source for quantitative research and market intelligence. Synergy is a strategic partner of TeleGeography.

 

ページTOPに戻る


 

Summary

About this Research Service

The Synergy Research Group Collaboration Equipment research service provides market share, forecast, and analysis reports covering the enterprise collaboration and communications market. Including Telephony Equipment, IP Phones, UC Applications, TelePresence, Conferencing SaaS, E-Mail, Collabrative Software and Enterprise Social Networking (ESN). This research program provides a strategic view of the total enterprise Collaboration and Communicaitons market as well as providing meaningful drill downs and breakouts of vendors, TAM sizes, and segments.

Market Segment Coverage
  • Total Enterprise Communication & Collaboration
  • Enterprise Telephony
  • UC Applications
  • Email
  • Videoconferencing + TelePresence
  • Enterprise Social Networking (ESN)
  • Collaborative Team Software
Statistics Provided
  • Quarterly Market Shares
  • Annual Market Shares
  • Semiannual 5 year Forecasts
  • Vendor Software License Revenues
  • Provider SaaS Service Revenues
  • Total Addressable Market (TAM) Size


ページTOPに戻る


Press Release

Microsoft Takes Over Enterprise Collaboration Leadership from Cisco

 

RENO, NV, June 3, 2014

New Q1 data from Synergy Research Group shows that Microsoft has finally caught up with Cisco and generated more revenue from its enterprise collaboration infrastructure activities in the quarter. Revenues from collaboration - which includes enterprise voice, UC applications, telepresence, email software, collaborative workspace software and enterprise social networks - were $5.4 billion in the quarter, with Microsoft’s overall share passing the 21% mark.

 

 

Total revenues for the quarter were down 1% year on year, as declines in enterprise voice and telepresence countered growth in other segments. On a rolling annual basis revenues reached $22.6 billion, up 1% from the preceding four quarters. Sequentially quarterly revenues were down 8%, reflecting a typical cyclical drop from a high in Q4. The largest three segments are enterprise voice, email software and UC applications, which in aggregate account for 78% of the Q1 market. The highest-growth segment is enterprise social networks, which experienced year-on-year growth of 34%.

“In Q1 Cisco revenue was impacted by softness in the enterprise voice and telepresence segments, issues which affected many vendors” said Jeremy Duke, Synergy Research Group’s founder and Chief Analyst. “On the other hand, Microsoft has only a small presence in enterprise voice and is not active in telepresence, but is growing its share of the UC applications segment, holding its own in email software and growing strongly in the nascent enterprise social networks segment. Microsoft has been steadily increasing its influence in collaboration markets over the last five years.”

 


 

About Synergy Research Group

Synergy provides quarterly market tracking and segmentation data on IT and Cloud related markets, including vendor revenues by segment and by region. Market shares and forecasts are provided via Synergy’s uniquely designed online database tool, which enables easy access to complex data sets.

Synergy Research Group helps marketing and strategic decision makers around the world via its syndicated market research programs and custom consulting projects. For over a decade, Synergy has been a trusted source for quantitative research and market intelligence. Synergy is a strategic partner of TeleGeography.

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

本サブスクリプションと同分野の最新刊サブスクリプション

  • 本サブスクリプションと同分野の最新刊サブスクリプションはありません。

本サブスクリプションと同じKEY WORD(コラボレーション機器)の最新刊サブスクリプション

  • 本サブスクリプションと同じKEY WORDの最新刊サブスクリプションはありません。

よくあるご質問


Synergy Research Group社はどのような調査会社ですか?


シナジーリサーチグループ社は1999年に設立された調査会社であり、以来、様々なネットワーク・技術にて主要ベンダーからのインタ... もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/07/04 10:27

162.47 円

175.74 円

209.86 円

ページTOPに戻る