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制酸剤の世界市場レポート:製剤タイプ別(粉末、錠剤、液体、その他) 流通チャネル別(病院薬局、小売薬局、オンライン薬局) 薬剤クラス別(酸中和剤、プロトンポンプ阻害剤、H2拮抗剤、運動促進剤)国別および企業別分析、2024-2032年


Global Antacids Market Report by Formulation Type (Powder, Tablets, Liquid, Others) Distribution Channel (Hospital Pharmacy, Retail Pharmacy, Online Pharmacy) Drug Class (Acid Neutralizers, Proton Pump Inhibitors, H2 Antagonist, Pro-Motility Agents) Countries and Company Analysis, 2024-2032

制酸剤の世界市場規模 制酸剤の世界市場は、2024年から2032年までの年平均成長率(CAGR)が3.89となり、2032年までに97億米ドルを超えると予想される。この成長は、胃腸疾患の罹患率の上昇、ライフスタイルの... もっと見る

 

 

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Renub Research
Renubリサーチ
2024年7月1日 US$2,990
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サマリー

制酸剤の世界市場規模

制酸剤の世界市場は、2024年から2032年までの年平均成長率(CAGR)が3.89となり、2032年までに97億米ドルを超えると予想される。この成長は、胃腸疾患の罹患率の上昇、ライフスタイルの改善、医療へのアクセスの増加によって促進されており、効果的で使いやすい制酸剤の世界的なニーズを物語っている。


世界の制酸剤市場の定義

制酸剤の多くは、胸やけや消化不良、酸の逆流を改善するため、胃酸を分解する働きをする。制酸剤には、水酸化アルミニウム、水酸化マグネシウム、炭酸カルシウム、炭酸水素ナトリウムなどの必要な物質が含まれている。制酸剤には、胃のpHレベルを高くするプロセスを通じて、酸性胃に対抗する能力がある。これにより、GERDや消化性潰瘍のような病気を引き起こす可能性のある、胃酸の大量分泌による痛みを軽減することができる。

胸焼けに伴う症状を治療し、一時的な緩和をもたらす一般的な薬には制酸剤がある。これらは広く市販されており、錠剤、液剤、チュアブル錠などがある。制酸剤は、胃酸過多の他の疾患の治療とは別に、胃炎の徴候を抑え、胃の粘膜層の改善に寄与するために使用されることがある。制酸剤はむしろ短期的な治療目的に有用であり、通常、慢性的な酸関連疾患の治療中に長期的に服用することはできない。


制酸剤市場の原動力

胃腸疾患の有病率の上昇

酸逆流、GERD、消化性潰瘍などの胃腸疾患の有病率の増加は、制酸剤の需要に影響を与えるもう一つの要因である。したがって、現代の発展は、不適切な食事、ファーストフードの頻繁な摂取、不規則な食事時間、ストレスの増加などにより、これらの病態の増大に影響している。胸やけ、消化不良、胃もたれを訴える人が増えれば、制酸剤のような市販の治療薬を求める人も増えるだろう。このことは、ライフスタイルが変化し、健康に影響を及ぼすさまざまな負担を抱えるようになった都市部の労働者を見れば明らかである。さらに、様々な消化器関連疾患にかかりやすい高齢者の発生率が上昇しているため、高齢者は常に消化の問題を解決するために使用する余裕のある製品やサービスを求めるようになり、市場が拡大した。


認知度とアクセシビリティの向上

制酸剤の選択肢とその利点に対する認識が広まるにつれ、制酸剤市場は拡大している。インターネットやソーシャル・メディアで一般に知られるようになり、健康情報が入手しやすくなったことで、一般用医薬品を使った簡単な下痢の対処法について、国民はより良い情報を得るようになっている。これらの製品の消費財の販売とマーケティングは、これらの製品が消費者に届くように薬局や小売店によっても支援されている。さらに、電子市場の成長により、消費者にとって制酸剤へのアクセスが容易になり、製品の入手しやすさが向上した。制酸剤とは何か、どこで手に入るかについて、消費者の理解が深まるにつれて、多くの人が酸に関連した症状に制酸剤を利用するようになり、市場規模は急速に拡大している。


制酸剤製剤の進歩

制酸剤の製剤における新たな開発は、市場の成長において最も重要な役割を果たしている。今日の制酸剤は、錠剤、液体、チュアブルタイプ、ジェル状など、消費者の嗜好や要望に合わせた形で提供されている。無糖、フレーバー、素早く溶けるものなど、新しいタイプの制酸剤もまた、より多くの人々への訴求力を高め、制酸剤をより優れた製品にしている。腸内ガスを調整するシメチコンなど、他の有用な活性物質との組み合わせ製品を作ることで、胃腸の問題によりよい解決策が得られる。これらは制酸剤の効率と使いやすさを向上させ、消費者の間での人気を高め、市場の発展に貢献する。


ライフスタイルの変化と食生活

制酸剤の過剰使用に対する人々の認識や意識の高まりも、世界市場で制酸剤の新製品や改良されたブランドを求める要因のひとつである。加工食品、高脂肪食や製品、カフェインやアルコールの摂取は、心筋梗塞やその他の消化不良の原因になる。これらの合併症は、多忙なスケジュールやストレスによって悪化するため、迅速かつ効率的な救済ソリューションの必要性があります。制酸剤は即効性があり、手に入りやすいため、人々は消化器系の問題を解決するための完璧な治療薬と考えている。この傾向は、特に経済先進国で見られる。そこでは、人々は忙しい毎日のスケジュールや過酷な労働条件で多くのプレッシャーにさらされ、また脂肪分の多い食品を頻繁に食べている。


アジア太平洋地域の制酸剤市場

アジア太平洋地域の制酸剤市場は、ライフスタイル要因や食の嗜好と関連したGIDの有病率の上昇により成長している。これらの消化不良の原因から、都市中心部の急速な成長、ファーストフードの消費、圧力が酸逆流や消化不良を引き起こす重要な役割を果たしていることが推測される。同じ点で、OTC薬の利用可能性に関する消費者の知識の増加や医療施設へのアクセスのしやすさも、市場の成長に寄与している。主な貢献国には、中国、インド、日本があるが、これは患者人口が多く、健康産業が成長しているためである。制酸剤市場は、錠剤、液体、チュアブルなど様々な方法で顧客に訴求している。したがって、経済のさらなる発展を予測すると、アジア太平洋地域は制酸剤の需要が一定の成長を経験することに留意することが適切である。


世界の制酸剤企業分析

制酸剤市場は、Abbott Laboratories、AstraZeneca plc、Bayer AG、Boehringer Ingelheim International GmbH、Dr. Reddy's Laboratories Ltd.、GlaxoSmithKline plc、Johnson & Johnson、Pfizer Inc.、Procter & Gamble Company、Sanofi S.A.、Sun Pharmaceutical Industries Ltd.、武田薬品工業などの主要企業によって占められている。


制酸剤企業ニュース

2024年3月、GSKコンシューマーヘルスケア傘下で現在はハレオン傘下であるENO社は、「ENO Chewy Bites」という新製品を発売した。これは、タンギーレモン味とゼスティーオレンジ味のチュアブルタイプの制酸剤である。この拡張により、顧客は胃の不快感に対処するための選択肢を増やすことができる。

2023年3月、消化器系の健康のためのクリーンな成分と医薬品を専門とするワンダーベリーTM社は、ワンダーベリー・アンタシッドTMチュアブル錠を発売した。


薬剤クラス - 4つの視点から見た世界の制酸剤市場

1.プロトンポンプ阻害薬
2.H2拮抗薬
3.酸中和剤
4.運動促進剤


製剤タイプ - 4つの視点から見た制酸剤の世界市場

1.錠剤
2.液体
3.粉末
4.その他


流通チャネル - 3つの視点から見た世界の制酸剤市場

1.小売薬局
2.病院薬局
3.オンライン薬局


制酸剤の世界市場

北米

1.アメリカ合衆国
2.カナダ

ヨーロッパ

1.フランス
2.ドイツ
3.イタリア
4.スペイン
5.イギリス
6.ベルギー
7.オランダ
8.トルコ

アジア太平洋

1.中国
2.日本
3.インド
4.オーストラリア
5.韓国
6.タイ
7.マレーシア
8.インドネシア
9.ニュージーランド

ラテンアメリカ

1.ブラジル
2.メキシコ
3.アルゼンチン

中東・アフリカ

1.南アフリカ
2.サウジアラビア
3.アラブ首長国連邦


企業の洞察

- 概要
- 最近の動向
- 収益


企業分析

1.アボット・ラボラトリーズ
2.アストラゼネカ
3.バイエル
4.ベーリンガーインゲルハイム・インターナショナルGmbH
5.ドクター・レディーズ・ラボラトリーズ・リミテッド
6.グラクソ・スミスクライン plc
7.ジョンソン・エンド・ジョンソン
8.ファイザー
9.プロクター・アンド・ギャンブル社
10.サノフィ
11.サン・ファーマシューティカル・インダストリーズ社
12.武田薬品工業株式会社


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目次

1.はじめに

2.研究方法

3.エグゼクティブサマリー

4.市場ダイナミクス

4.1 成長促進要因
4.2 課題


5.制酸剤の世界市場

6.市場シェア

6.1 薬剤クラス
6.2 製剤タイプ
6.3 流通チャネル
6.4 国


7.薬剤クラス

7.1 プロトンポンプ阻害薬
7.2 H2拮抗薬
7.3 酸中和剤
7.4 運動促進薬


8.製剤タイプ

8.1 錠剤
8.2 液剤
8.3 粉末
8.4 その他


9.流通チャネル

9.1 小売薬局
9.2 病院内薬局
9.3 オンライン薬局


10.制酸剤の世界市場-国別

10.1 北米

10.1.1 アメリカ
10.1.2 カナダ

10.2 ヨーロッパ

10.2.1 フランス
10.2.2 ドイツ
10.2.3 イタリア
10.2.4 スペイン
10.2.5 イギリス
10.2.6 ベルギー
10.2.7 オランダ
10.2.8 トルコ

10.3 アジア太平洋

10.3.1 中国
10.3.2 日本
10.3.3 インド
10.3.4 オーストラリア
10.3.5 韓国
10.3.6 タイ
10.3.7 マレーシア
10.3.8 インドネシア
10.3.9 ニュージーランド

10.4 ラテンアメリカ

10.4.1 ブラジル
10.4.2 メキシコ
10.4.3 アルゼンチン

10.5 中東・アフリカ

10.5.1 南アフリカ
10.5.2 サウジアラビア
10.5.3 アラブ首長国連邦


11.ポーター5分析

11.1 買い手の交渉力
11.2 サプライヤーの交渉力
11.3 ライバルの度合い
11.4 新規参入の脅威
11.5 代替品の脅威


12.SWOT分析

12.1 強み
12.2 弱点
12.3 機会
12.4 脅威


13.企業分析

13.1 アボット・ラボラトリーズ

13.1.1 概要
13.1.2 最近の動向
13.1.3 収益

13.2 アストラゼネカ

13.2.1 概要
13.2.2 最近の動向
13.2.3 収益

13.3 バイエル

13.3.1 概要
13.3.2 最近の動向
13.3.3 収益

13.4 ベーリンガーインゲルハイム・インターナショナルGmbH

13.4.1 概要
13.4.2 最近の動向
13.4.3 収益

13.5 ドクター・レディーズ・ラボラトリーズ・リミテッド

13.5.1 概要
13.5.2 最近の動向
13.5.3 収益

13.6 グラクソ・スミスクライン plc

13.6.1 概要
13.6.2 最近の動向
13.6.3 収益

13.7 ジョンソン・エンド・ジョンソン

13.7.1 概要
13.7.2 最近の動向
13.7.3 収益

13.8 ファイザー

13.8.1 概要
13.8.2 最近の動向
13.8.3 収益

13.9 プロクター・アンド・ギャンブル社

13.9.1 概要
13.9.2 最近の動き
13.9.3 収益

13.10 サノフィS.A.

13.10.1 概要
13.10.2 最近の動向
13.10.3 収益

13.11 サン・ファーマシューティカル・インダストリーズ社

13.11.1 概要
13.11.2 最近の動向
13.11.3 収益

13.12 武田薬品工業株式会社

13.12.1 概要
13.12.2 最近の動向
13.12.3 収益

 

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Summary

Global Antacids Market Size

Global antacids Market will be expected to cross US$ 9.70 billion by 2032 with a CAGR of 3.89 from 2024 to 2032. This growth has been fostered by the rising incidence of gastrointestinal disorders as well as improved lifestyle, and increased access to health care, which speaks volumes of the global need for effective, and easy to use antacids.


Global Antacids Market Definition

Most antacids work by breaking down the acid found in the stomach in order to help with cases of heartburn, indigestion and acid reflux. They include some required materials like aluminum hydroxide, magnesium hydroxide, calcium carbonate, sodium bicarbonate. Antacids have the capability to counter acidic stomach through a process of making the stomach pH level higher. This assists to reduce pain that is resultant from high levels of gastric acid secretion in the stomach which may culminate to diseases like GERD and peptic ulcer.

Common medicines that are used to treat the symptoms that are associated with heartburn and that give a temporary relief include antacids. They are widely sold within the counter markets, and are available in form of tablets, liquids, and chewable tablets. Apart from the treatment of other disorders of the acid type, antacids may be used to suppress signs of gastritis and contribute to the improvement of the mucosal layer of the stomach. They are rather useful for short-term therapeutic purposes and usually cannot be taken in the long term while treating chronic acid-related diseases when other medicines may be advised by the doctor.


Driving Forces for the Antacids Market

Rising Prevalence of Gastrointestinal Disorders

An increase in the prevalence of gastrointestinal diseases such as acid reflux, GERD, and peptic ulcers is another factor that affects the demand for antacids. Therefore, modern development affects the augmentation of these pathologies due to the improper diet, frequent consumption of fast food, irregular food times, and increased levels of stress. As more people complain of heartburn, indigestion, and ‘stomach upset’, more people will be in the market for over the counter treatments like antacids. This is evident in the urban workers who had altered their lifestyle leading to various strains which affected their health. Further, the rising incidence of aging people who are vulnerable to various digestion related disorders advanced the market since the elderly will always look for products and services that they can afford to use to solve their digestion problems.


Increasing awareness and accessibility

As the awareness of the options for antacids and their benefits spreads, the market for them is growing. Concerning the public knowledge and availability of health information on the internet and social media, the population is receiving better information on managing simple diarrhea using OTC drugs. Sales and marketing of these products’ consumer goods are also assisted by pharmacies and retail stores so that these products may reach the consumer. Moreover, the growth of the electronic market places made the access to the antacids easier for the consumers which improved the accessibility of the product. As individuals gain a better and enhanced understanding of what antacids are and where they can get them, a lot of people would utilize them for acid-related symptoms; therefore, the market balloons in size very quickly.


Advancements in Antacid Formulations

New developments in the preparation of antacid has played most of the vital role in the growth of the market. Today’s antacids are available in tablets, liquids, chewable forms and gels to a fit the consumer’s taste as well as requirements. New types, like sugar-free, flavoured and the ones that dissolve quickly also increase its appeal to more people which makes antacids a better product. Creating combination products with other useful active substances, such as simethicone for regulated intestinal gas, gives better solutions for the problems with gastrointestinal tracts. They enhance the efficiency and usability of antacids and increase its popularity among the consumers which contributes to market development.


Lifestyle Changes and Dietary Habits

Increased awareness and consciousness among the people about the excessive use of antacids can be another factor, which is also demanding new and improved products or brands of antacids in the global market. Intake of processed foods and high fat diets and products, caffeine and alcohol contribute a lot to heart burn and other cases of indigestion. These complications are aggravated by busy schedules and stress hence the need for quick and efficient remedy solutions. Because of the immediate action of antacids and ease of access, people consider them as a perfect remedy for solving their digestive problems. This trend is especially seen in the more developed economy countries where the populations are often under lots of pressure with their busy daily schedules and harsh working conditions as well as indulging themselves with lots of fatty foods frequency, and therefore, the ever-rising market for antacids.


Asia Pacific Antacids Market

The Asia Pacific antacids market is growing because of the rising prevalence of GID linked with lifestyle factors and food preferences. From these causes of the digestion problem, one may infer that quick growth of urban centers, fast foods consumption, and pressure have played crucial roles in provoking acid reflux and indigestion. In the same regard, increased consumer knowledge on the availability of OTC medications and ease of access to healthcare facilities contributes to the market’s growth. Major contributors include China, India and Japan due to the large population of patients as well as growing health industries. Variety of ways has been manufactured to reach out to customers through tablets, liquids and chewable help propel the antacid market. Thus, anticipating the further development of the economy, it is pertinent to note that the Asia Pacific region will experience constant growth in the demand for antacids.


Worldwide Antacids Company Analysis

The Antacids market is dominated by key players such as Abbott Laboratories, AstraZeneca plc, Bayer AG, Boehringer Ingelheim International GmbH, Dr. Reddy’s Laboratories Ltd., GlaxoSmithKline plc, Johnson & Johnson, Pfizer Inc., Procter & Gamble Company, Sanofi S.A., Sun Pharmaceutical Industries Ltd., and Takeda Pharmaceutical Company Limited.


Antacids Company News

In March 2024, ENO, previously owned by GSK Consumer Healthcare and now part of Haleon, introduced a new product called "ENO Chewy Bites," chewable antacids available in Tangy Lemon and Zesty Orange flavors. This expansion offers customers more options for managing stomach discomfort.

In March 2023, WonderbellyTM, a company specializing in clean ingredients and medications for digestive health, introduced its Wonderbelly AntacidTM chewable tablets.


Drug Class – Global Antacids Market in 4 Viewpoints –

1. Proton Pump Inhibitors
2. H2 Antagonist
3. Acid Neutralizers
4. Pro-Motility Agents


Formulation Type - Global Antacids Market in 4 Viewpoints –

1. Tablets
2. Liquid
3. Powder
4. Others


Distribution Channel - Global Antacids Market in 3 Viewpoints –

1. Retail Pharmacy
2. Hospital Pharmacy
3. Online Pharmacy


Geography – Global Antacids Market

North America

1. United States
2. Canada

Europe

1. France
2. Germany
3. Italy
4. Spain
5. United Kingdom
6. Belgium
7. Netherlands
8. Turkey

Asia Pacific

1. China
2. Japan
3. India
4. Australia
5. South Korea
6. Thailand
7. Malaysia
8. Indonesia
9. New Zealand

Latin America

1. Brazil
2. Mexico
3. Argentina

Middle East & Africa

1. South Africa
2. Saudi Arabia
3. United Arab Emirates


Company Insights:

• Overviews
• Recent Developments
• Revenue


Company Analysis:

1. Abbott Laboratories
2. AstraZeneca plc
3. Bayer AG
4. Boehringer Ingelheim International GmbH
5. Dr. Reddy’s Laboratories Ltd.
6. GlaxoSmithKline plc
7. Johnson & Johnson
8. Pfizer Inc.
9. Procter & Gamble Company
10. Sanofi S.A.
11. Sun Pharmaceutical Industries Ltd.
12. Takeda Pharmaceutical Company Limited



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Table of Contents

1. Introduction

2. Research Methodology

3. Executive Summary

4. Market Dynamics

4.1 Growth Drivers
4.2 Challenges


5. Global Antacids Market

6. Market Share

6.1 Drug Class
6.2 Formulation Type
6.3 Distribution Channel
6.4 Country


7. Drug Class

7.1 Proton Pump Inhibitors
7.2 H2 Antagonist
7.3 Acid Neutralizers
7.4 Pro-Motility Agents


8. Formulation Type

8.1 Tablets
8.2 Liquid
8.3 Powder
8.4 Others


9. Distribution Channel

9.1 Retail Pharmacy
9.2 Hospital Pharmacy
9.3 Online Pharmacy


10. By Country – Global Antacids Market

10.1 North America

10.1.1 United States
10.1.2 Canada

10.2 Europe

10.2.1 France
10.2.2 Germany
10.2.3 Italy
10.2.4 Spain
10.2.5 United Kingdom
10.2.6 Belgium
10.2.7 Netherlands
10.2.8 Turkey

10.3 Asia Pacific

10.3.1 China
10.3.2 Japan
10.3.3 India
10.3.4 Australia
10.3.5 South Korea
10.3.6 Thailand
10.3.7 Malaysia
10.3.8 Indonesia
10.3.9 New Zealand

10.4 Latin America

10.4.1 Brazil
10.4.2 Mexico
10.4.3 Argentina

10.5 Middle East & Africa

10.5.1 South Africa
10.5.2 Saudi Arabia
10.5.3 UAE


11. Porter’s Five Analysis

11.1 Bargaining Power of Buyers
11.2 Bargaining Power of Suppliers
11.3 Degree of Rivalry
11.4 Threat of New Entrants
11.5 Threat of Substitutes


12. SWOT Analysis

12.1 Strength
12.2 Weakness
12.3 Opportunity
12.4 Threat


13. Company Analysis

13.1 Abbott Laboratories

13.1.1 Overview
13.1.2 Recent Developments
13.1.3 Revenue

13.2 AstraZeneca plc

13.2.1 Overview
13.2.2 Recent Developments
13.2.3 Revenue

13.3 Bayer AG

13.3.1 Overview
13.3.2 Recent Developments
13.3.3 Revenue

13.4 Boehringer Ingelheim International GmbH

13.4.1 Overview
13.4.2 Recent Developments
13.4.3 Revenue

13.5 Dr. Reddy’s Laboratories Ltd.

13.5.1 Overview
13.5.2 Recent Developments
13.5.3 Revenue

13.6 GlaxoSmithKline plc

13.6.1 Overview
13.6.2 Recent Developments
13.6.3 Revenue

13.7 Johnson & Johnson

13.7.1 Overview
13.7.2 Recent Developments
13.7.3 Revenue

13.8 Pfizer Inc.

13.8.1 Overview
13.8.2 Recent Developments
13.8.3 Revenue

13.9 Procter & Gamble Company

13.9.1 Overview
13.9.2 Recent Developments
13.9.3 Revenue

13.10 Sanofi S.A.

13.10.1 Overview
13.10.2 Recent Developments
13.10.3 Revenue

13.11 Sun Pharmaceutical Industries Ltd.

13.11.1 Overview
13.11.2 Recent Developments
13.11.3 Revenue

13.12 Takeda Pharmaceutical Company Limited

13.12.1 Overview
13.12.2 Recent Developments
13.12.3 Revenue

 

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