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コンタクトレンズ市場レポート:素材別(ガス透過性、シリコーンハイドロゲル、ハイブリッド)、用途別(1日使い捨て、使い捨て、頻繁に使い捨て、従来型(再利用可能)レンズ)、デザイン別(球面、トーリック、多焦点)、用途別(視力矯正、美容)、流通チャネル別(オンライン薬局、小売薬局、病院薬局)、地域別、企業分析 2024-2032


Contact Lenses Market Report by Material (Gas Permeable, Silicone Hydrogel, Hybrid), Usage (Daily Disposable, Disposable, Frequently Disposable, Traditional (Reusable) Lenses), Design (Spherical, Toric, Multifocal), Application (Vision Correction, Cosmetic), Distribution Channel (Online Pharmacy, Retail Pharmacy, Hospital Pharmacy), Regions and Company Analysis 2024-2032

Renub Research社は、2032年までにコンタクトレンズ市場は154.1億米ドルに達し、2023年には96.7億米ドルに達すると予測している。同市場は2024年から2032年にかけて年平均成長率5.31%で成長すると予測されている... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Renub Research
Renubリサーチ
2024年6月1日 US$2,790
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230 英語

 

サマリー

Renub Research社は、2032年までにコンタクトレンズ市場は154.1億米ドルに達し、2023年には96.7億米ドルに達すると予測している。同市場は2024年から2032年にかけて年平均成長率5.31%で成長すると予測されている。

コンタクトレンズは、視力矯正や特定の角膜状態を管理するために目の表面に装着する、薄くて湾曲したレンズである。ソフトレンズ、硬質レンズ、ガス透過性レンズ、ハイブリッドレンズなど、さまざまなサイズ、形状、素材がある。近視、遠視、乱視、老眼などの屈折異常を矯正し、円錐角膜のような目の状態を治療することができる。世界のコンタクトレンズ市場は、その採用の増加と屈折異常の有病率の上昇により成長している。


市場動向

AMDは目に影響を及ぼす疾患で、高齢者に重度の視力低下を引き起こします。全世界で約1億9600万人が罹患しており、そのうち米国では2000万人が罹患している。発症リスクは年齢とともに高まる。2024年のPubMedの論文によると、60歳までに約200人に1人が発症し、90歳までには5人に1人が罹患するという。2021年8月、Harvest Healthによると、米国ではコンタクトレンズ装用者1万人あたり2~20人に角膜炎が発生すると報告されている。大手メーカーによる重要な戦略採用数の増加と製品発売の増加は、コンタクトレンズ市場の成長機会を提供している。

近視と老眼の症例が増加しており、視力障害を持つ人の割合が世界的に増加している。未矯正の屈折異常は世界中で失明の原因となっており、視力矯正に対する消極的な姿勢が問題を悪化させています。近視としても知られる近視は、世界的に一般的になりつつあります。2050年までに世界人口のほぼ半数が近視になると予測されています。重度の近視は、合併症に関連した深刻で永続的な視力問題につながる可能性があります。失明を防ぐために、光学的および薬学的戦略によって近視の進行を遅らせる努力がなされてきた。

世界では約13億人が視力の問題と闘っており、特に50歳以上の視力障害者が多い。視力問題の主な原因は、未矯正の屈折異常、白内障、緑内障、糖尿病性網膜症です。視力問題の約80%は予防できます。眼鏡とコンタクトレンズは、視力障害の解決策として最も一般的に使用されています。ほとんどの場合、患者は眼科手術よりもこれらの選択肢を好みます。


米国のコンタクトレンズ市場

米国におけるコンタクトレンズの需要は、視覚障害者の増加により増加している。コンタクトレンズは装用者に正確な視認性と優れた透明性を提供するため、ますます人気が高まっている。コンタクトレンズ研究所の調査によると、コンタクトレンズを使用している人の75%が、コンタクトレンズを使用することが自然で快適だと感じていることがわかりました。この傾向は今後も続き、市場の成長を促進するでしょう。また、米国国勢調査局は、65歳以上の人口が2060年までに9,800万人に達すると予測している。


中国コンタクトレンズ市場

中国の商品・サービス市場の成長は、可処分所得の増加によるコンタクトレンズ需要の成長を促進すると予想される。近視は目に関連する最も一般的な問題であり、中国の成長の主な原動力になると予想される。特に発展途上国では高齢者人口の増加が見込まれ、予測期間中の市場の成長につながる。また、スマートフォンやノートPCの普及がライフスタイルの変化をもたらしており、これも市場の成長に寄与する。さらに、メニコン株式会社は、子会社である板橋医療(大連)有限公司による「ROSE K®」の中国での発売と、オルソケラトロジーレンズ「Menicon Z Night」の中国での発売を予定していることを発表した。


コンタクトレンズ市場の企業分析

コンタクトレンズ市場の企業には、Bausch & Lomb Incorporated、Alcon、Carl Zeiss Meditec AG、The Cooper Companies, Inc、Hoya Corporation、EssilorLuxottica、Menicon Co.Ltd.、Seed Co.Ltd.である。


コンタクトレンズ市場企業ニュース

最近の同社の動向は、製品認可の増加と市場成長につながっている。製品の発売や買収などの開発戦略の増加により、コンタクトレンズ業界は成長が見込まれている。

- クーパービジョンは2021年4月にNo7コンタクトレンズを買収し、ボシュロムは2020年6月に中国でマンスリー用シリコーンハイドロゲルコンタクトレンズの承認を取得した。
- クーパービジョンは2023年3月に米国でMyDay Energysを発売した。これは、デジタル眼精疲労による疲れや乾燥を緩和する1dayコンタクトレンズである。MyDay Energysはクーパービジョン独自の非球面設計と素材技術を組み合わせ、驚異的な快適性を実現している。
- アルコンは2023年1月に乱視用TOTAL30を発売した。乱視用のウォーターグラディエント素材を使用した初めての再使用可能なコンタクトレンズです。


コンタクトレンズ市場は、イノベーションを促進し、患者の予後を改善し、世界中で手頃な価格で高品質のコンタクトレンズを入手できるようにするため、企業の協力から大きな利益を得ています。

- 2021年4月、ジョンソン・エンド・ジョンソン・ビジョンはメニコンと提携し、小児の近視を管理するための製品とサービスを開発した。
- 2023年10月、ZEISS Venturesは、特許取得済みの聴覚コンタクトレンズ技術を用いた革新的な聴覚ソリューションを開発するドイツのVibrosonic社に投資しました。


素材 - コンタクトレンズ市場は3つの視点で分類される:

1.ガス透過性
2.シリコーンハイドロゲル
3.ハイブリッド


用途 - コンタクトレンズ市場は4つの視点で分類されます:

1.1日使い捨て
2.使い捨て
3.頻繁に使い捨て
4.従来の(再使用可能な)レンズ


デザイン - コンタクトレンズ市場は3つの視点に分かれています:

1.球面
2.トーリック
3.多焦点


アプリケーション - コンタクトレンズ市場は2つの視点に分かれています:

1.視力矯正
2.化粧品


流通チャネル - コンタクトレンズ市場は3つの視点に分かれている:

1.オンライン薬局
2.小売薬局
3.病院薬局


国別 - コンタクトレンズ市場の25の視点での内訳:

1.北米

1.1 米国
1.2 カナダ

2.ヨーロッパ

2.1 フランス
2.2 ドイツ
2.3 イタリア
2.4 スペイン
2.5 イギリス
2.6 ベルギー
2.7 オランダ
2.8 トルコ

3.アジア太平洋

3.1 中国
3.2 日本
3.3 インド
3.4 韓国
3.5 タイ
3.6 マレーシア
3.7 インドネシア
3.8 オーストラリア
3.9 ニュージーランド

4.ラテンアメリカ

4.1 ブラジル
4.2 メキシコ
4.3 アルゼンチン

5.中東・アフリカ

5.1 サウジアラビア
5.2 アラブ首長国連邦
5.3 南アフリカ


主要プレーヤーを3つの視点から網羅:

- 概要
- 最近の開発
- 収益分析


企業分析

1.ボシュロム
2.アルコン
3.カールツァイスメディテックAG
4.クーパー・カンパニーズ
5.HOYA株式会社
6.エシロールルクソッティカ
7.メニコン株式会社メニコン
8.シード株式会社シード

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目次

1.はじめに

2.研究方法

3.エグゼクティブサマリー

4.市場の動き

4.1 成長ドライバー
4.2 課題


5.コンタクトレンズ市場

6.コンタクトレンズ市場シェア

6.1 素材別
6.2 用途別
6.3 デザイン別
6.4 用途別
6.5 流通経路別
6.6 国別


7.素材別コンタクトレンズ市場

7.1 ガス透過性
7.2 シリコーンハイドロゲル
7.3 ハイブリッド


8.用途 - コンタクトレンズ市場

8.1 1日使い捨て
8.2 使い捨て
8.3 頻回使い捨て
8.4 従来の(再使用可能な)レンズ


9.デザイン - コンタクトレンズ市場

9.1 球面
9.2 トーリック
9.3 多焦点


10.コンタクトレンズ市場

10.1 視力矯正
10.2 美容


11.コンタクトレンズ市場

11.1 オンライン薬局
11.2 小売薬局
11.3 病院薬局


12.コンタクトレンズ市場

12.1 北米

12.1.1 アメリカ
12.1.2 カナダ

12.2 ヨーロッパ

12.2.1 フランス
12.2.2 ドイツ
12.2.3 イタリア
12.2.4 スペイン
12.2.5 イギリス
12.2.6 ベルギー
12.2.7 オランダ
12.2.8 トルコ

12.3 アジア太平洋

12.3.1 中国
12.3.2 日本
12.3.3 インド
12.3.4 韓国
12.3.5 タイ
12.3.6 マレーシア
12.3.7 インドネシア
12.3.8 オーストラリア
12.3.9 ニュージーランド

12.4 ラテンアメリカ

12.4.1 ブラジル
12.4.2 メキシコ
12.4.3 アルゼンチン

12.5 中東・アフリカ

12.5.1 サウジアラビア
12.5.2 UAE
12.5.3 南アフリカ


13.ポーターの5つの力分析-コンタクトレンズ市場

13.1 買い手の交渉力
13.2 サプライヤーの交渉力
13.3 ライバルの度合い
13.4 新規参入の脅威
13.5 代替品の脅威


14.SWOT分析-コンタクトレンズ市場

14.1 強み
14.2 弱点
14.3 機会
14.4 脅威


15.主要プレーヤーの分析

15.1 ボシュロム社

15.1.1 概要
15.1.2 最近の開発
15.1.3 収益分析

15.2 アルコン

15.2.1 概要
15.2.2 最近の開発
15.2.3 収益分析

15.3 カールツァイスメディテック

15.3.1 概要
15.3.2 最近の開発
15.3.3 収益分析

15.4 ザ・クーパー・カンパニーズ

15.4.1 概要
15.4.2 最近の開発
15.4.3 収益分析

15.5 HOYA株式会社

15.5.1 概要
15.5.2 最近の開発
15.5.3 収益分析

15.6 エシロールルキソティカ

15.6.1 概要
15.6.2 最近の開発
15.6.3 収益分析

15.7 メニコン株式会社

15.7.1 概要
15.7.2 最近の開発
15.7.3 収益分析

15.8 株式会社シードLtd.

15.8.1 概要
15.8.2 最近の開発
15.8.3 収益分析

 

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Summary

Renub Research predicts that by 2032, the Contact Lens Market will have reached US$ 15.41 billion, valued at US$ 9.67 billion in 2023. The market is expected to grow at a CAGR of 5.31% between 2024 and 2032.

Contact lenses are thin, curved lenses placed on the eye's surface to correct vision or manage certain corneal conditions. They come in various sizes, shapes, and materials, including soft, rigid, gas-permeable, and hybrid lenses. They can correct refractive errors like myopia, hyperopia, astigmatism, and presbyopia and treat eye conditions like keratoconus. The global contact lenses market is growing due to their increasing adoption and the rising prevalence of refractive errors.


Market Trends

AMD is a condition that affects the eyes, causing severe vision loss in older people. It affects around 196 million people globally, including 20 million in the US. The risk of developing it increases with age. By age 60, about 1 in every 200 people has AMD, and by age 90, 1 in 5 people are affected, according to a 2024 PubMed article. In August 2021, it was reported that keratitis occurs in 2–20 per 10,000 contact lens wearers in the United States, as per Harvest Health. The increase in the number of crucial strategy adoptions by major manufacturers and the rise in product launches provide an opportunity for the contact lens market to grow.

Myopia and presbyopia cases are increasing, leading to a rise in the percentage of people with vision impairment globally. Uncorrected refractive errors cause blindness worldwide, and reluctance toward vision correction worsens the problem. Myopia, also known as nearsightedness, is becoming more common worldwide. It is projected to affect almost half the global population by 2050. Severe nearsightedness can lead to serious and lasting vision problems related to complications. Efforts have been made to slow the progression of myopia through optical and pharmaceutical strategies to prevent blindness.

Approximately 1.3 billion people globally struggle with vision issues, particularly those over 50. The primary causes of vision problems are uncorrected refractive errors, cataracts, glaucoma, and diabetic retinopathy. Around 80% of vision problems can be prevented. Glasses and contact lenses are the most commonly used solutions for vision problems. In most cases, patients prefer these options over eye surgery.


The United States Contact Lenses Market

The demand for contact lenses in the US is increasing due to the rising number of people with visual impairments. Contact lenses offer accurate visualization and excellent visual clarity for wearers, making them increasingly popular. A survey by the Contact Lens Institute found that 75% of people who used contact lenses felt natural and comfortable using them. The trend will continue in the coming years, promoting market growth. The US Census Bureau also predicts that people aged 65 plus will reach 98 million by 2060.


China Contact Lenses Market

China's growing market for goods and services is expected to drive growth in the demand for contact lenses due to increased disposable income. Myopia is the most common problem associated with the eyes and is expected to be China's main driver of growth. The senior population, especially in developing nations, is expected to increase, leading to growth in the market during the forecast period. The increased use of smartphones and laptops has led to changes in lifestyle, which will also contribute to the market's growth. Additionally, Menicon Co., Ltd. announced the launch of "ROSE K®" in China by its subsidiary, Itabashi Medical (Dalian) Co., Ltd., and the upcoming launch of "Menicon Z Night" orthokeratology lens in China.


Company Analysis in the Contact Lenses Market

Several contact lens market enterprises include Bausch & Lomb Incorporated, Alcon, Carl Zeiss Meditec AG, The Cooper Companies, Inc., Hoya Corporation, EssilorLuxottica, Menicon Co. Ltd, and Seed Co. Ltd.


Contact Lenses Market Company News

The company's recent developments are leading to an increase in product approval and market growth. Due to increased development strategies, such as product launches and acquisitions, the contact lens industry is expected to experience growth.

• Cooper Vision acquired No7 Contact Lenses in April 2021, and Bausch+ Lomb received approval for their monthly silicone hydrogel contact lenses in China in June 2020.
• CooperVision launched MyDay Energys in the U.S. in March 2023. It's a 1-day contact lens that helps alleviate tiredness and dryness caused by digital eye strain. MyDay Energys combines a CooperVision-exclusive aspheric design and material technology, delivering extraordinary comfort.
• Alcon launched TOTAL30 for astigmatism in January 2023. It's the first reusable contact lens with water gradient material for astigmatic wearers.


The contact lens market benefits significantly from company collaboration, as it drives innovation, improves patient outcomes, and ensures access to affordable and quality contact lenses worldwide.

• In April 2021, Johnson & Johnson Vision partnered with Menicon to develop products and services for managing myopia in children.
• In October 2023, ZEISS Ventures invested in Vibrosonic, a Germany-based developer of innovative hearing solutions using patented hearing contact lens technology.


Material – Contact Lenses Market breakup in 3 viewpoints:

1. Gas Permeable
2. Silicone Hydrogel
3. Hybrid


Usage – Contact Lenses Market breakup in 4 viewpoints:

1. Daily Disposable
2. Disposable
3. Frequently Disposable
4. Traditional (Reusable) Lenses


Design – Contact Lenses Market breakup in 3 viewpoints:

1. Spherical
2. Toric
3. Multifocal


Application – Contact Lenses Market breakup in 2 viewpoints:

1. Vision Correction
2. Cosmetic


Distribution Channels – Contact Lenses Market breakup in 3 viewpoints:

1. Online Pharmacy
2. Retail Pharmacy
3. Hospital Pharmacy


Country – Contact Lenses Market breakup in 25 viewpoints:

1. North America

1.1 United States
1.2 Canada

2. Europe

2.1 France
2.2 Germany
2.3 Italy
2.4 Spain
2.5 United Kingdom
2.6 Belgium
2.7 Netherlands
2.8 Turkey

3. Asia Pacific

3.1 China
3.2 Japan
3.3 India
3.4 South Korea
3.5 Thailand
3.6 Malaysia
3.7 Indonesia
3.8 Australia
3.9 New Zealand

4. Latin America

4.1 Brazil
4.2 Mexico
4.3 Argentina

5. Middle East & Africa

5.1 Saudi Arabia
5.2 United Arab Emirates
5.3 South Africa


All the Key players have been covered from 3 Viewpoints:

• Overview
• Recent Development
• Revenue Analysis


Company Analysis:

1. Bausch & Lomb Incorporated
2. Alcon
3. Carl Zeiss Meditec AG
4. The Cooper Companies, Inc.
5. Hoya Corporation
6. EssilorLuxottica
7. Menicon Co. Ltd
8. Seed Co. Ltd.



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Table of Contents

1. Introduction

2. Research Methodology

3. Executive Summary

4. Market Dynamic

4.1 Growth Drivers
4.2 Challenges


5. Contact Lenses Market

6. Market Share – Contact Lenses

6.1 By Material
6.2 By Usage
6.3 By Design
6.4 By Application
6.5 By Distribution Channel
6.6 By Countries


7. Material – Contact Lenses Market

7.1 Gas Permeable
7.2 Silicone Hydrogel
7.3 Hybrid


8. Usage – Contact Lenses Market

8.1 Daily Disposable
8.2 Disposable
8.3 Frequently Disposable
8.4 Traditional(Reusable) Lenses


9. Design – Contact Lenses Market

9.1 Spherical
9.2 Toric
9.3 Multifocal


10. Application – Contact Lenses Market

10.1 Vision Correction
10.2 Cosmetic


11. Distribution Channel – Contact Lenses Market

11.1 Online Pharmacy
11.2 Retail Pharmacy
11.3 Hospital Pharmacy


12. Countries – Contact Lenses Market

12.1 North America

12.1.1 United States
12.1.2 Canada

12.2 Europe

12.2.1 France
12.2.2 Germany
12.2.3 Italy
12.2.4 Spain
12.2.5 United Kingdom
12.2.6 Belgium
12.2.7 Netherland
12.2.8 Turkey

12.3 Asia Pacific

12.3.1 China
12.3.2 Japan
12.3.3 India
12.3.4 South Korea
12.3.5 Thailand
12.3.6 Malaysia
12.3.7 Indonesia
12.3.8 Australia
12.3.9 New Zealand

12.4 Latin America

12.4.1 Brazil
12.4.2 Mexico
12.4.3 Argentina

12.5 Middle East & Africa

12.5.1 Saudi Arabia
12.5.2 UAE
12.5.3 South Africa


13. Porter’s Five Forces Analysis – Contact Lenses Market

13.1 Bargaining Power of Buyers
13.2 Bargaining Power of Suppliers
13.3 Degree of Rivalry
13.4 Threat of New Entrants
13.5 Threat of Substitutes


14. SWOT Analysis – Contact Lenses Market

14.1 Strength
14.2 Weakness
14.3 Opportunity
14.4 Threat


15. Key Players Analysis

15.1 Bausch & Lomb Incorporated

15.1.1 Overview
15.1.2 Recent Development
15.1.3 Revenue Analysis

15.2 Alcon

15.2.1 Overview
15.2.2 Recent Development
15.2.3 Revenue Analysis

15.3 Carl Zeiss Meditec AG

15.3.1 Overview
15.3.2 Recent Development
15.3.3 Revenue Analysis

15.4 The Cooper Companies, Inc.

15.4.1 Overview
15.4.2 Recent Development
15.4.3 Revenue Analysis

15.5 Hoya Corporation

15.5.1 Overview
15.5.2 Recent Development
15.5.3 Revenue Analysis

15.6 EssilorLuxottica

15.6.1 Overview
15.6.2 Recent Development
15.6.3 Revenue Analysis

15.7 Menicon Co. ltd

15.7.1 Overview
15.7.2 Recent Development
15.7.3 Revenue Analysis

15.8 Seed Co. Ltd.

15.8.1 Overview
15.8.2 Recent Development
15.8.3 Revenue Analysis

 

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