CMO & CDMO - 世界市場シェアとランキング、全体売上高と需要予測 2024-2030CMO & CDMO - Global Market Share and Ranking, Overall Sales and Demand Forecast 2024-2030 製薬会社が公的保険制度や政府系保険制度を含む主要な支払者からの価格圧力に世界中で直面している今、運営経費の削減がCDMOへの医薬品製造アウトソーシングの主な推進力となっている。また、中核となる能力や強... もっと見る
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サマリー製薬会社が公的保険制度や政府系保険制度を含む主要な支払者からの価格圧力に世界中で直面している今、運営経費の削減がCDMOへの医薬品製造アウトソーシングの主な推進力となっている。また、中核となる能力や強みに焦点を絞る製薬企業が増えているため、一部の分野では自社製造能力の売却が進んでおり、CDMOへのアウトソーシングも増加しています。CMOとCDMOの世界市場は、2023年には100万米ドル規模になると推定され、2024年から2030年の予測期間中の年平均成長率は%で、2030年には100万米ドル規模に再調整されると予測されている。 CMOとCDMOの北米市場は、2023年に百万ドルと評価され、2024年から2030年の予測期間中に%のCAGRで、2030年までに百万ドルに達するだろう。 CMOとCDMOのアジア太平洋市場は、2023年に100万ドルと評価され、2024年から2030年の予測期間中に%のCAGRで、2030年までに100万ドルに達するだろう。 CMOとCDMOのヨーロッパ市場は、2023年に100万ドルと評価され、2024年から2030年の予測期間中に%のCAGRで、2030年までに100万ドルに達するだろう。 CMO&CDMOの世界の主要企業には、Recipharm、AMRI3、Patheon、Aenova、Catalent、Amatsigroup、WuXi PharmaTech、Strides Shasun、Piramalなどが含まれる。2023年、世界の大手5社の売上高シェアは約 %である。 レポートの範囲 本レポートは、CMO & CDMOの世界市場について、地域別・国別、タイプ別、用途別の分析とともに、総売上高、主要企業の市場シェア、ランキングを中心に包括的に紹介することを目的としています。 CMO&CDMOの市場規模、推計、予測は、2023年を基準年として、2019年から2030年までの期間の履歴データと予測データを売上高(百万ドル)で提供しています。定量的・定性的分析により、読者がビジネス/成長戦略を策定し、市場競争状況を評価し、現在の市場における自社のポジションを分析し、CMO & CDMOに関する情報に基づいたビジネス上の意思決定を行うのに役立ちます。 市場区分 企業別 レシファーム アムリ3 パセオン アエノバ キャタレント アマチグループ ウーシー・ファーマテック ストライド社 ピラマール ジークフリート タイプ別セグメント 開発 原薬製造 製剤化 用途別セグメント 製薬産業 バイオテクノロジー その他 地域別 北米 米国 カナダ 欧州 ドイツ フランス 英国 イタリア ロシア アジア太平洋 中国 日本 韓国 中国 台湾 東南アジア インド ラテンアメリカ メキシコ ブラジル アルゼンチン 中東・アフリカ トルコ サウジアラビア アラブ首長国連邦 各章の概要 第1章:報告書のスコープ、世界の総市場規模を紹介します。また、市場ダイナミクス、市場の最新動向、市場の促進要因と制限要因、業界のメーカーが直面する課題とリスク、業界の関連政策の分析などを提供します。 第2章:CMO&CDMOメーカーの競争環境、収益市場シェア、最新の開発計画、合併・買収情報などを詳細に分析。 第3章:タイプ別に様々な市場セグメントの分析を提供し、各市場セグメントの市場規模や発展可能性を網羅し、読者が様々な市場セグメントにおけるブルーオーシャン市場を見つけるのに役立つ。 第4章:読者が異なる川下市場におけるブルーオーシャン市場を見つけるのを助けるために、各市場セグメントの市場規模と発展の可能性をカバーする、アプリケーション別に様々な市場セグメントの分析を提供します。 第5章:地域レベルでのCMOとCDMOの収益。各地域の市場規模と発展可能性を定量的に分析し、世界各国の市場発展、将来発展見込み、市場空間、市場規模を紹介しています。 第6章 CMO & CDMOの国別売上高。各国・地域のタイプ別、用途別のシグメイトデータを提供。 第7章:主要企業のプロファイルを提供し、製品収益、売上総利益率、製品紹介、最近の開発など、市場における主要企業の基本的な状況を詳細に紹介する。 第8章:産業の上流と下流を含む産業チェーンの分析。 第9章:結論 目次1 Market Overview1.1 CMO & CDMO Product Introduction 1.2 Global CMO & CDMO Market Size Forecast 1.3 CMO & CDMO Market Trends & Drivers 1.3.1 CMO & CDMO Industry Trends 1.3.2 CMO & CDMO Market Drivers & Opportunity 1.3.3 CMO & CDMO Market Challenges 1.3.4 CMO & CDMO Market Restraints 1.4 Assumptions and Limitations 1.5 Study Objectives 1.6 Years Considered 2 Competitive Analysis by Company 2.1 Global CMO & CDMO Players Revenue Ranking (2023) 2.2 Global CMO & CDMO Revenue by Company (2019-2024) 2.3 Key Companies CMO & CDMO Manufacturing Base Distribution and Headquarters 2.4 Key Companies CMO & CDMO Product Offered 2.5 Key Companies Time to Begin Mass Production of CMO & CDMO 2.6 CMO & CDMO Market Competitive Analysis 2.6.1 CMO & CDMO Market Concentration Rate (2019-2024) 2.6.2 Global 5 and 10 Largest Companies by CMO & CDMO Revenue in 2023 2.6.3 Global Top Companies by Company Type (Tier 1, Tier 2, and Tier 3) & (based on the Revenue in CMO & CDMO as of 2023) 2.7 Mergers & Acquisitions, Expansion 3 Segmentation by Type 3.1 Introduction by Type 3.1.1 Development 3.1.2 API production 3.1.3 Formulation 3.2 Global CMO & CDMO Sales Value by Type 3.2.1 Global CMO & CDMO Sales Value by Type (2019 VS 2023 VS 2030) 3.2.2 Global CMO & CDMO Sales Value, by Type (2019-2030) 3.2.3 Global CMO & CDMO Sales Value, by Type (%) (2019-2030) 4 Segmentation by Application 4.1 Introduction by Application 4.1.1 Pharmaceutical Industry 4.1.2 Biotechnology 4.1.3 Other 4.2 Global CMO & CDMO Sales Value by Application 4.2.1 Global CMO & CDMO Sales Value by Application (2019 VS 2023 VS 2030) 4.2.2 Global CMO & CDMO Sales Value, by Application (2019-2030) 4.2.3 Global CMO & CDMO Sales Value, by Application (%) (2019-2030) 5 Segmentation by Region 5.1 Global CMO & CDMO Sales Value by Region 5.1.1 Global CMO & CDMO Sales Value by Region: 2019 VS 2023 VS 2030 5.1.2 Global CMO & CDMO Sales Value by Region (2019-2024) 5.1.3 Global CMO & CDMO Sales Value by Region (2025-2030) 5.1.4 Global CMO & CDMO Sales Value by Region (%), (2019-2030) 5.2 North America 5.2.1 North America CMO & CDMO Sales Value, 2019-2030 5.2.2 North America CMO & CDMO Sales Value by Country (%), 2023 VS 2030 5.3 Europe 5.3.1 Europe CMO & CDMO Sales Value, 2019-2030 5.3.2 Europe CMO & CDMO Sales Value by Country (%), 2023 VS 2030 5.4 Asia Pacific 5.4.1 Asia Pacific CMO & CDMO Sales Value, 2019-2030 5.4.2 Asia Pacific CMO & CDMO Sales Value by Country (%), 2023 VS 2030 5.5 South America 5.5.1 South America CMO & CDMO Sales Value, 2019-2030 5.5.2 South America CMO & CDMO Sales Value by Country (%), 2023 VS 2030 5.6 Middle East & Africa 5.6.1 Middle East & Africa CMO & CDMO Sales Value, 2019-2030 5.6.2 Middle East & Africa CMO & CDMO Sales Value by Country (%), 2023 VS 2030 6 Segmentation by Key Countries/Regions 6.1 Key Countries/Regions CMO & CDMO Sales Value Growth Trends, 2019 VS 2023 VS 2030 6.2 Key Countries/Regions CMO & CDMO Sales Value 6.3 United States 6.3.1 United States CMO & CDMO Sales Value, 2019-2030 6.3.2 United States CMO & CDMO Sales Value by Type (%), 2023 VS 2030 6.3.3 United States CMO & CDMO Sales Value by Application, 2023 VS 2030 6.4 Europe 6.4.1 Europe CMO & CDMO Sales Value, 2019-2030 6.4.2 Europe CMO & CDMO Sales Value by Type (%), 2023 VS 2030 6.4.3 Europe CMO & CDMO Sales Value by Application, 2023 VS 2030 6.5 China 6.5.1 China CMO & CDMO Sales Value, 2019-2030 6.5.2 China CMO & CDMO Sales Value by Type (%), 2023 VS 2030 6.5.3 China CMO & CDMO Sales Value by Application, 2023 VS 2030 6.6 Japan 6.6.1 Japan CMO & CDMO Sales Value, 2019-2030 6.6.2 Japan CMO & CDMO Sales Value by Type (%), 2023 VS 2030 6.6.3 Japan CMO & CDMO Sales Value by Application, 2023 VS 2030 6.7 South Korea 6.7.1 South Korea CMO & CDMO Sales Value, 2019-2030 6.7.2 South Korea CMO & CDMO Sales Value by Type (%), 2023 VS 2030 6.7.3 South Korea CMO & CDMO Sales Value by Application, 2023 VS 2030 6.8 Southeast Asia 6.8.1 Southeast Asia CMO & CDMO Sales Value, 2019-2030 6.8.2 Southeast Asia CMO & CDMO Sales Value by Type (%), 2023 VS 2030 6.8.3 Southeast Asia CMO & CDMO Sales Value by Application, 2023 VS 2030 6.9 India 6.9.1 India CMO & CDMO Sales Value, 2019-2030 6.9.2 India CMO & CDMO Sales Value by Type (%), 2023 VS 2030 6.9.3 India CMO & CDMO Sales Value by Application, 2023 VS 2030 7 Company Profiles 7.1 Recipharm 7.1.1 Recipharm Profile 7.1.2 Recipharm Main Business 7.1.3 Recipharm CMO & CDMO Products, Services and Solutions 7.1.4 Recipharm CMO & CDMO Revenue (US$ Million) & (2019-2024) 7.1.5 Recipharm Recent Developments 7.2 AMRI3 7.2.1 AMRI3 Profile 7.2.2 AMRI3 Main Business 7.2.3 AMRI3 CMO & CDMO Products, Services and Solutions 7.2.4 AMRI3 CMO & CDMO Revenue (US$ Million) & (2019-2024) 7.2.5 AMRI3 Recent Developments 7.3 Patheon 7.3.1 Patheon Profile 7.3.2 Patheon Main Business 7.3.3 Patheon CMO & CDMO Products, Services and Solutions 7.3.4 Patheon CMO & CDMO Revenue (US$ Million) & (2019-2024) 7.3.5 Aenova Recent Developments 7.4 Aenova 7.4.1 Aenova Profile 7.4.2 Aenova Main Business 7.4.3 Aenova CMO & CDMO Products, Services and Solutions 7.4.4 Aenova CMO & CDMO Revenue (US$ Million) & (2019-2024) 7.4.5 Aenova Recent Developments 7.5 Catalent 7.5.1 Catalent Profile 7.5.2 Catalent Main Business 7.5.3 Catalent CMO & CDMO Products, Services and Solutions 7.5.4 Catalent CMO & CDMO Revenue (US$ Million) & (2019-2024) 7.5.5 Catalent Recent Developments 7.6 Amatsigroup 7.6.1 Amatsigroup Profile 7.6.2 Amatsigroup Main Business 7.6.3 Amatsigroup CMO & CDMO Products, Services and Solutions 7.6.4 Amatsigroup CMO & CDMO Revenue (US$ Million) & (2019-2024) 7.6.5 Amatsigroup Recent Developments 7.7 WuXi PharmaTech 7.7.1 WuXi PharmaTech Profile 7.7.2 WuXi PharmaTech Main Business 7.7.3 WuXi PharmaTech CMO & CDMO Products, Services and Solutions 7.7.4 WuXi PharmaTech CMO & CDMO Revenue (US$ Million) & (2019-2024) 7.7.5 WuXi PharmaTech Recent Developments 7.8 Strides Shasun 7.8.1 Strides Shasun Profile 7.8.2 Strides Shasun Main Business 7.8.3 Strides Shasun CMO & CDMO Products, Services and Solutions 7.8.4 Strides Shasun CMO & CDMO Revenue (US$ Million) & (2019-2024) 7.8.5 Strides Shasun Recent Developments 7.9 Piramal 7.9.1 Piramal Profile 7.9.2 Piramal Main Business 7.9.3 Piramal CMO & CDMO Products, Services and Solutions 7.9.4 Piramal CMO & CDMO Revenue (US$ Million) & (2019-2024) 7.9.5 Piramal Recent Developments 7.10 Siegfried 7.10.1 Siegfried Profile 7.10.2 Siegfried Main Business 7.10.3 Siegfried CMO & CDMO Products, Services and Solutions 7.10.4 Siegfried CMO & CDMO Revenue (US$ Million) & (2019-2024) 7.10.5 Siegfried Recent Developments 8 Industry Chain Analysis 8.1 CMO & CDMO Industrial Chain 8.2 CMO & CDMO Upstream Analysis 8.2.1 Key Raw Materials 8.2.2 Raw Materials Key Suppliers 8.2.3 Manufacturing Cost Structure 8.3 Midstream Analysis 8.4 Downstream Analysis (Customers Analysis) 8.5 Sales Model and Sales Channels 8.5.1 CMO & CDMO Sales Model 8.5.2 Sales Channel 8.5.3 CMO & CDMO Distributors 9 Research Findings and Conclusion 10 Appendix 10.1 Research Methodology 10.1.1 Methodology/Research Approach 10.1.2 Data Source 10.2 Author Details 10.3 Disclaimer
SummaryAt a time when pharmaceutical companies face increasing price pressures around the globe from key payers, including public and government insurance systems, reducing operational expenses is a major driver of outsourcing pharmaceutical manufacturing to CDMOs. Also, an increasing number of pharmaceutical companies are refocusing on their core capabilities and strengths, leading to divestments of in-house manufacturing capacities in some areas and to a gro Table of Contents1 Market Overview1.1 CMO & CDMO Product Introduction 1.2 Global CMO & CDMO Market Size Forecast 1.3 CMO & CDMO Market Trends & Drivers 1.3.1 CMO & CDMO Industry Trends 1.3.2 CMO & CDMO Market Drivers & Opportunity 1.3.3 CMO & CDMO Market Challenges 1.3.4 CMO & CDMO Market Restraints 1.4 Assumptions and Limitations 1.5 Study Objectives 1.6 Years Considered 2 Competitive Analysis by Company 2.1 Global CMO & CDMO Players Revenue Ranking (2023) 2.2 Global CMO & CDMO Revenue by Company (2019-2024) 2.3 Key Companies CMO & CDMO Manufacturing Base Distribution and Headquarters 2.4 Key Companies CMO & CDMO Product Offered 2.5 Key Companies Time to Begin Mass Production of CMO & CDMO 2.6 CMO & CDMO Market Competitive Analysis 2.6.1 CMO & CDMO Market Concentration Rate (2019-2024) 2.6.2 Global 5 and 10 Largest Companies by CMO & CDMO Revenue in 2023 2.6.3 Global Top Companies by Company Type (Tier 1, Tier 2, and Tier 3) & (based on the Revenue in CMO & CDMO as of 2023) 2.7 Mergers & Acquisitions, Expansion 3 Segmentation by Type 3.1 Introduction by Type 3.1.1 Development 3.1.2 API production 3.1.3 Formulation 3.2 Global CMO & CDMO Sales Value by Type 3.2.1 Global CMO & CDMO Sales Value by Type (2019 VS 2023 VS 2030) 3.2.2 Global CMO & CDMO Sales Value, by Type (2019-2030) 3.2.3 Global CMO & CDMO Sales Value, by Type (%) (2019-2030) 4 Segmentation by Application 4.1 Introduction by Application 4.1.1 Pharmaceutical Industry 4.1.2 Biotechnology 4.1.3 Other 4.2 Global CMO & CDMO Sales Value by Application 4.2.1 Global CMO & CDMO Sales Value by Application (2019 VS 2023 VS 2030) 4.2.2 Global CMO & CDMO Sales Value, by Application (2019-2030) 4.2.3 Global CMO & CDMO Sales Value, by Application (%) (2019-2030) 5 Segmentation by Region 5.1 Global CMO & CDMO Sales Value by Region 5.1.1 Global CMO & CDMO Sales Value by Region: 2019 VS 2023 VS 2030 5.1.2 Global CMO & CDMO Sales Value by Region (2019-2024) 5.1.3 Global CMO & CDMO Sales Value by Region (2025-2030) 5.1.4 Global CMO & CDMO Sales Value by Region (%), (2019-2030) 5.2 North America 5.2.1 North America CMO & CDMO Sales Value, 2019-2030 5.2.2 North America CMO & CDMO Sales Value by Country (%), 2023 VS 2030 5.3 Europe 5.3.1 Europe CMO & CDMO Sales Value, 2019-2030 5.3.2 Europe CMO & CDMO Sales Value by Country (%), 2023 VS 2030 5.4 Asia Pacific 5.4.1 Asia Pacific CMO & CDMO Sales Value, 2019-2030 5.4.2 Asia Pacific CMO & CDMO Sales Value by Country (%), 2023 VS 2030 5.5 South America 5.5.1 South America CMO & CDMO Sales Value, 2019-2030 5.5.2 South America CMO & CDMO Sales Value by Country (%), 2023 VS 2030 5.6 Middle East & Africa 5.6.1 Middle East & Africa CMO & CDMO Sales Value, 2019-2030 5.6.2 Middle East & Africa CMO & CDMO Sales Value by Country (%), 2023 VS 2030 6 Segmentation by Key Countries/Regions 6.1 Key Countries/Regions CMO & CDMO Sales Value Growth Trends, 2019 VS 2023 VS 2030 6.2 Key Countries/Regions CMO & CDMO Sales Value 6.3 United States 6.3.1 United States CMO & CDMO Sales Value, 2019-2030 6.3.2 United States CMO & CDMO Sales Value by Type (%), 2023 VS 2030 6.3.3 United States CMO & CDMO Sales Value by Application, 2023 VS 2030 6.4 Europe 6.4.1 Europe CMO & CDMO Sales Value, 2019-2030 6.4.2 Europe CMO & CDMO Sales Value by Type (%), 2023 VS 2030 6.4.3 Europe CMO & CDMO Sales Value by Application, 2023 VS 2030 6.5 China 6.5.1 China CMO & CDMO Sales Value, 2019-2030 6.5.2 China CMO & CDMO Sales Value by Type (%), 2023 VS 2030 6.5.3 China CMO & CDMO Sales Value by Application, 2023 VS 2030 6.6 Japan 6.6.1 Japan CMO & CDMO Sales Value, 2019-2030 6.6.2 Japan CMO & CDMO Sales Value by Type (%), 2023 VS 2030 6.6.3 Japan CMO & CDMO Sales Value by Application, 2023 VS 2030 6.7 South Korea 6.7.1 South Korea CMO & CDMO Sales Value, 2019-2030 6.7.2 South Korea CMO & CDMO Sales Value by Type (%), 2023 VS 2030 6.7.3 South Korea CMO & CDMO Sales Value by Application, 2023 VS 2030 6.8 Southeast Asia 6.8.1 Southeast Asia CMO & CDMO Sales Value, 2019-2030 6.8.2 Southeast Asia CMO & CDMO Sales Value by Type (%), 2023 VS 2030 6.8.3 Southeast Asia CMO & CDMO Sales Value by Application, 2023 VS 2030 6.9 India 6.9.1 India CMO & CDMO Sales Value, 2019-2030 6.9.2 India CMO & CDMO Sales Value by Type (%), 2023 VS 2030 6.9.3 India CMO & CDMO Sales Value by Application, 2023 VS 2030 7 Company Profiles 7.1 Recipharm 7.1.1 Recipharm Profile 7.1.2 Recipharm Main Business 7.1.3 Recipharm CMO & CDMO Products, Services and Solutions 7.1.4 Recipharm CMO & CDMO Revenue (US$ Million) & (2019-2024) 7.1.5 Recipharm Recent Developments 7.2 AMRI3 7.2.1 AMRI3 Profile 7.2.2 AMRI3 Main Business 7.2.3 AMRI3 CMO & CDMO Products, Services and Solutions 7.2.4 AMRI3 CMO & CDMO Revenue (US$ Million) & (2019-2024) 7.2.5 AMRI3 Recent Developments 7.3 Patheon 7.3.1 Patheon Profile 7.3.2 Patheon Main Business 7.3.3 Patheon CMO & CDMO Products, Services and Solutions 7.3.4 Patheon CMO & CDMO Revenue (US$ Million) & (2019-2024) 7.3.5 Aenova Recent Developments 7.4 Aenova 7.4.1 Aenova Profile 7.4.2 Aenova Main Business 7.4.3 Aenova CMO & CDMO Products, Services and Solutions 7.4.4 Aenova CMO & CDMO Revenue (US$ Million) & (2019-2024) 7.4.5 Aenova Recent Developments 7.5 Catalent 7.5.1 Catalent Profile 7.5.2 Catalent Main Business 7.5.3 Catalent CMO & CDMO Products, Services and Solutions 7.5.4 Catalent CMO & CDMO Revenue (US$ Million) & (2019-2024) 7.5.5 Catalent Recent Developments 7.6 Amatsigroup 7.6.1 Amatsigroup Profile 7.6.2 Amatsigroup Main Business 7.6.3 Amatsigroup CMO & CDMO Products, Services and Solutions 7.6.4 Amatsigroup CMO & CDMO Revenue (US$ Million) & (2019-2024) 7.6.5 Amatsigroup Recent Developments 7.7 WuXi PharmaTech 7.7.1 WuXi PharmaTech Profile 7.7.2 WuXi PharmaTech Main Business 7.7.3 WuXi PharmaTech CMO & CDMO Products, Services and Solutions 7.7.4 WuXi PharmaTech CMO & CDMO Revenue (US$ Million) & (2019-2024) 7.7.5 WuXi PharmaTech Recent Developments 7.8 Strides Shasun 7.8.1 Strides Shasun Profile 7.8.2 Strides Shasun Main Business 7.8.3 Strides Shasun CMO & CDMO Products, Services and Solutions 7.8.4 Strides Shasun CMO & CDMO Revenue (US$ Million) & (2019-2024) 7.8.5 Strides Shasun Recent Developments 7.9 Piramal 7.9.1 Piramal Profile 7.9.2 Piramal Main Business 7.9.3 Piramal CMO & CDMO Products, Services and Solutions 7.9.4 Piramal CMO & CDMO Revenue (US$ Million) & (2019-2024) 7.9.5 Piramal Recent Developments 7.10 Siegfried 7.10.1 Siegfried Profile 7.10.2 Siegfried Main Business 7.10.3 Siegfried CMO & CDMO Products, Services and Solutions 7.10.4 Siegfried CMO & CDMO Revenue (US$ Million) & (2019-2024) 7.10.5 Siegfried Recent Developments 8 Industry Chain Analysis 8.1 CMO & CDMO Industrial Chain 8.2 CMO & CDMO Upstream Analysis 8.2.1 Key Raw Materials 8.2.2 Raw Materials Key Suppliers 8.2.3 Manufacturing Cost Structure 8.3 Midstream Analysis 8.4 Downstream Analysis (Customers Analysis) 8.5 Sales Model and Sales Channels 8.5.1 CMO & CDMO Sales Model 8.5.2 Sales Channel 8.5.3 CMO & CDMO Distributors 9 Research Findings and Conclusion 10 Appendix 10.1 Research Methodology 10.1.1 Methodology/Research Approach 10.1.2 Data Source 10.2 Author Details 10.3 Disclaimer
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