世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

世界のVtuber(バーチャルYouTuber)市場のインサイト、2029年までの予測


Global Vtuber (Virtual YouTuber) Market Insights, Forecast to 2029

VTuber(バーチャルYouTuber)とは、コンピュータグラフィックスで生成されたバーチャルモデルを使用するオンラインエンターテイナーである。動きを捉えるために、リアルタイムでモーションキャプチャーするソフ... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 言語
QYResearch
QYリサーチ
2023年2月27日 US$4,900
シングルユーザライセンス
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
英語

※当ページの内容はウェブ更新時の情報です。
最新版の価格やページ数などの情報についてはお問合せください。

日本語のページは自動翻訳を利用し作成しています。
実際のレポートは英文のみでご納品いたします。


 

サマリー

VTuber(バーチャルYouTuber)とは、コンピュータグラフィックスで生成されたバーチャルモデルを使用するオンラインエンターテイナーである。動きを捉えるために、リアルタイムでモーションキャプチャーするソフトウェアや技術が使われることが多いが、必ずしもそうではない。2010年代半ばに日本で生まれたデジタルトレンドで、2020年代初頭から国際的なオンライン現象になった。VTuberの大半は、英語と日本語を話すYouTuberやライブストリーマーで、モデルデザインを使用している。2020年までに、アクティブなVTuberは10,000人以上となった。動画プラットフォーム「YouTube」を連想させる言葉だが、彼らは「ニコニコ」「Twitch」「Bilibili」などのサイトも利用している。バーチャルYouTuber」という言葉を初めて使った芸能人、キズナアイは、2016年末にYouTubeでコンテンツ制作を開始。彼女の人気は日本でのVTuberの流行に火をつけ、ホロライブプロダクション(カバー)、AnyColorなどの大手をはじめ、彼らをプロモーションする専門事務所の設立に拍車をかけました。また、ファンによる翻訳や外国語版VTuberの登場により、海外での人気も高まっています。バーチャルYouTuberは、国内の広告キャンペーンに登場し、ライブストリーム関連の世界記録を更新しています。

市場分析・洞察。世界のVtuber(バーチャルYouTuber)市場
世界のVtuber(バーチャルYouTuber)市場は、2023年の4448百万米ドルから2029年には27590百万米ドルに成長し、予測期間中の年間平均成長率(CAGR)は35.6%と予測されています。
vtuber(バーチャルYouTuber)の世界の主要メーカーは、AnyColor、Cover Group、Bilibili、Youtubeなどです。世界の上位4社のシェアは約16%です。製品別では、2D vtuberが最大のセグメントで、約88%のシェアを占めています。また、用途別では、デジタルコンテンツや派生コンテンツが最も多く、約54%のシェアを占めています。

レポートには、以下の内容が含まれます。
本レポートでは、Vtuber(バーチャルYouTuber)の世界市場規模を概観しています。2018年~2022年の過去の市場収益データ、2023年の予測、2029年までのCAGRの予測を行い、世界市場動向を分析します。
本レポートでは、Vtuber(バーチャルYouTuber)の主要生産者を調査し、主要地域や国の収益も掲載しています。Vtuber(バーチャルYouTuber)の今後の市場可能性のハイライトと、この市場を様々なセグメントとサブセグメントに分けて予測するための主要地域/国別の注目点。米国、カナダ、メキシコ、ブラジル、中国、日本、韓国、東南アジア、インド、ドイツ、英国、イタリア、中東、アフリカ、その他の国々の国別データおよび市場価値分析。

本レポートでは、2018年から2023年のデータをもとに、Vtuber(バーチャルYouTuber)の収益、市場シェア、主要企業の業界ランキングに焦点を当てます。世界のVtuber(バーチャルYouTuber)市場における主要なステークホルダーを特定し、その競争環境と市場ポジショニングを最近の動向とセグメント別の収益に基づき分析します。本レポートは、関係者が競争環境を理解し、より多くの洞察を得て、より良い方法で事業や市場戦略を位置づけるのに役立ちます。
本レポートでは、2018年から2029年までの、タイプ別、用途別のセグメントデータ、収益、成長率を分析しています。Vtuber(バーチャルYouTuber)の収益、予測される成長動向、生産技術、アプリケーション、エンドユーザー産業の評価と市場規模を予測します。
AnyColor、Cover Group、Bilibili、Youtube、774、inc、Mikai、Yuehua Entertainmentなど、世界の主要プレイヤーの説明的な企業プロフィール。

会社別
AnyColor(エニーカラー
カバーグループ
ビリビリ
ユーチューブ
774, inc
ミカイ
悦楽エンターテインメント
タイプ別セグメント
2次元Vtuber
3D Vtuber
アプリケーション別セグメント
ライブストリーミングとパフォーマンス
デジタルコンテンツ・二次創作
その他
地域別
北アメリカ
ユーエスエー
カナダ
ヨーロッパ
ドイツ
フランス
連邦王国
イタリア
ロシア
北欧諸国
その他のヨーロッパ
アジア太平洋
中国
日本
南朝鮮
東南アジア
インド
オーストラリア
その他のアジア
ラテンアメリカ
メキシコ
ブラジル
ラテンアメリカの残りの地域
中近東・アフリカ・中南米
トルコ
サウジアラビア
UAE
MEAの残りの地域

章立て
第1章:報告書のスコープ、異なる市場セグメント(製品タイプ、アプリケーションなど)のエグゼクティブサマリー、各市場セグメントの市場規模、将来の発展可能性などを紹介します。市場の現状と、短中期、長期的にどのような進化を遂げる可能性があるのかをハイレベルで解説しています。
第2章 Vtuber(バーチャルYouTuber)の世界レベル、地域レベルの収益。各地域とその主要国の市場規模と発展可能性を定量的に分析し、世界各国の市場発展、今後の発展見通し、市場スペース、生産能力などを紹介しています。また、市場力学、市場の最新動向、市場の推進要因と制限要因、業界各社が直面する課題とリスク、業界の関連政策の分析などを紹介します。
第3章:Vtuber(バーチャルYouTuber)企業の競争環境、収益、市場シェア、業界ランキング、最新の開発計画、M&A情報などを詳細に分析。
第4章:各種市場セグメントを種類別に分析し、各市場セグメントの収益、発展可能性を網羅し、読者が異なる市場セグメントでブルーオーシャン市場を見つけるのに役立つ情報を提供します。
第5章:アプリケーション別の様々な市場セグメントの分析を提供し、各市場セグメントの収益、開発可能性をカバーし、読者が異なる下流市場でのブルーオーシャン市場を見つけるのに役立ちます。
第6章:北米:タイプ別、アプリケーション別、国別、各セグメント別の収益。
第7章:ヨーロッパ:タイプ別、アプリケーション別、国別、各セグメントごとの収益。
第8章:中国 タイプ別、アプリケーション別、セグメント別の収益。
第9章:アジア(中国を除く) タイプ別、アプリケーション別、地域別、各セグメントごとの収益。
第10章 中東、アフリカ、中南米 タイプ別、アプリケーション別、国別、各セグメントごとの収益。
第11章:主要企業のプロフィールを提供し、製品の説明や仕様、Vtuber(バーチャルYouTuber)の収益、粗利益率、最近の開発など、市場の主要企業の基本状況を詳細に紹介する。
第12章 アナリストの視点/結論


ページTOPに戻る


目次

1 Report Overview
1.1 Study Scope
1.2 Market Analysis by Type
1.2.1 Global Vtuber (Virtual YouTuber) Market Size Growth Rate by Type, 2018 VS 2022 VS 2029
1.2.2 2D Vtuber
1.2.3 3D Vtuber
1.3 Market by Application
1.3.1 Global Vtuber (Virtual YouTuber) Market Size Growth Rate by Application, 2018 VS 2022 VS 2029
1.3.2 Livestreaming & Performance
1.3.3 Digital Contents & Derivative
1.3.4 Others
1.4 Assumptions and Limitations
1.5 Study Objectives
1.6 Years Considered
2 Global Growth Trends
2.1 Global Vtuber (Virtual YouTuber) Market Perspective (2018-2029)
2.2 Global Vtuber (Virtual YouTuber) Growth Trends by Region
2.2.1 Vtuber (Virtual YouTuber) Market Size by Region: 2018 VS 2022 VS 2029
2.2.2 Vtuber (Virtual YouTuber) Historic Market Size by Region (2018-2023)
2.2.3 Vtuber (Virtual YouTuber) Forecasted Market Size by Region (2024-2029)
2.3 Vtuber (Virtual YouTuber) Market Dynamics
2.3.1 Vtuber (Virtual YouTuber) Industry Trends
2.3.2 Vtuber (Virtual YouTuber) Market Drivers
2.3.3 Vtuber (Virtual YouTuber) Market Challenges
2.3.4 Vtuber (Virtual YouTuber) Market Restraints
3 Competition Landscape by Key Players
3.1 Global Revenue Vtuber (Virtual YouTuber) by Players
3.1.1 Global Vtuber (Virtual YouTuber) Revenue by Players (2018-2023)
3.1.2 Global Vtuber (Virtual YouTuber) Revenue Market Share by Players (2018-2023)
3.2 Global Vtuber (Virtual YouTuber) Market Share by Company Type (Tier 1, Tier 2, and Tier 3)
3.3 Global Key Players of Vtuber (Virtual YouTuber), Ranking by Revenue, 2021 VS 2022 VS 2023
3.4 Global Vtuber (Virtual YouTuber) Market Concentration Ratio
3.4.1 Global Vtuber (Virtual YouTuber) Market Concentration Ratio (CR5 and HHI)
3.4.2 Global Top 10 and Top 5 Companies by Vtuber (Virtual YouTuber) Revenue in 2022
3.5 Global Key Players of Vtuber (Virtual YouTuber) Head office and Area Served
3.6 Global Key Players of Vtuber (Virtual YouTuber), Product and Application
3.7 Global Key Players of Vtuber (Virtual YouTuber), Date of Enter into This Industry
3.8 Mergers & Acquisitions, Expansion Plans
4 Vtuber (Virtual YouTuber) Breakdown Data by Type
4.1 Global Vtuber (Virtual YouTuber) Historic Market Size by Type (2018-2023)
4.2 Global Vtuber (Virtual YouTuber) Forecasted Market Size by Type (2024-2029)
5 Vtuber (Virtual YouTuber) Breakdown Data by Application
5.1 Global Vtuber (Virtual YouTuber) Historic Market Size by Application (2018-2023)
5.2 Global Vtuber (Virtual YouTuber) Forecasted Market Size by Application (2024-2029)
6 North America
6.1 North America Vtuber (Virtual YouTuber) Market Size (2018-2029)
6.2 North America Vtuber (Virtual YouTuber) Market Size by Type
6.2.1 North America Vtuber (Virtual YouTuber) Market Size by Type (2018-2023)
6.2.2 North America Vtuber (Virtual YouTuber) Market Size by Type (2024-2029)
6.2.3 North America Vtuber (Virtual YouTuber) Market Share by Type (2018-2029)
6.3 North America Vtuber (Virtual YouTuber) Market Size by Application
6.3.1 North America Vtuber (Virtual YouTuber) Market Size by Application (2018-2023)
6.3.2 North America Vtuber (Virtual YouTuber) Market Size by Application (2024-2029)
6.3.3 North America Vtuber (Virtual YouTuber) Market Share by Application (2018-2029)
6.4 North America Vtuber (Virtual YouTuber) Market Size by Country
6.4.1 North America Vtuber (Virtual YouTuber) Market Size by Country: 2018 VS 2022 VS 2029
6.4.2 North America Vtuber (Virtual YouTuber) Market Size by Country (2018-2023)
6.4.3 North America Vtuber (Virtual YouTuber) Market Size by Country (2024-2029)
6.4.4 United States
6.4.5 Canada
7 Europe
7.1 Europe Vtuber (Virtual YouTuber) Market Size (2018-2029)
7.2 Europe Vtuber (Virtual YouTuber) Market Size by Type
7.2.1 Europe Vtuber (Virtual YouTuber) Market Size by Type (2018-2023)
7.2.2 Europe Vtuber (Virtual YouTuber) Market Size by Type (2024-2029)
7.2.3 Europe Vtuber (Virtual YouTuber) Market Share by Type (2018-2029)
7.3 Europe Vtuber (Virtual YouTuber) Market Size by Application
7.3.1 Europe Vtuber (Virtual YouTuber) Market Size by Application (2018-2023)
7.3.2 Europe Vtuber (Virtual YouTuber) Market Size by Application (2024-2029)
7.3.3 Europe Vtuber (Virtual YouTuber) Market Share by Application (2018-2029)
7.4 Europe Vtuber (Virtual YouTuber) Market Size by Country
7.4.1 Europe Vtuber (Virtual YouTuber) Market Size by Country: 2018 VS 2022 VS 2029
7.4.2 Europe Vtuber (Virtual YouTuber) Market Size by Country (2018-2023)
7.4.3 Europe Vtuber (Virtual YouTuber) Market Size by Country (2024-2029)
7.4.3 Germany
7.4.4 France
7.4.5 U.K.
7.4.6 Italy
7.4.7 Russia
7.4.8 Nordic Countries
8 China
8.1 China Vtuber (Virtual YouTuber) Market Size (2018-2029)
8.2 China Vtuber (Virtual YouTuber) Market Size by Type
8.2.1 China Vtuber (Virtual YouTuber) Market Size by Type (2018-2023)
8.2.2 China Vtuber (Virtual YouTuber) Market Size by Type (2024-2029)
8.2.3 China Vtuber (Virtual YouTuber) Market Share by Type (2018-2029)
8.3 China Vtuber (Virtual YouTuber) Market Size by Application
8.3.1 China Vtuber (Virtual YouTuber) Market Size by Application (2018-2023)
8.3.2 China Vtuber (Virtual YouTuber) Market Size by Application (2024-2029)
8.3.3 China Vtuber (Virtual YouTuber) Market Share by Application (2018-2029)
9 Asia (excluding China)
9.1 Asia Vtuber (Virtual YouTuber) Market Size (2018-2029)
9.2 Asia Vtuber (Virtual YouTuber) Market Size by Type
9.2.1 Asia Vtuber (Virtual YouTuber) Market Size by Type (2018-2023)
9.2.2 Asia Vtuber (Virtual YouTuber) Market Size by Type (2024-2029)
9.2.3 Asia Vtuber (Virtual YouTuber) Market Share by Type (2018-2029)
9.3 Asia Vtuber (Virtual YouTuber) Market Size by Application
9.3.1 Asia Vtuber (Virtual YouTuber) Market Size by Application (2018-2023)
9.3.2 Asia Vtuber (Virtual YouTuber) Market Size by Application (2024-2029)
9.3.3 Asia Vtuber (Virtual YouTuber) Market Share by Application (2018-2029)
9.4 Asia Vtuber (Virtual YouTuber) Market Size by Region
9.4.1 Asia Vtuber (Virtual YouTuber) Market Size by Region: 2018 VS 2022 VS 2029
9.4.2 Asia Vtuber (Virtual YouTuber) Market Size by Region (2018-2023)
9.4.3 Asia Vtuber (Virtual YouTuber) Market Size by Region (2024-2029)
9.4.4 Japan
9.4.5 South Korea
9.4.6 China Taiwan
9.4.7 Southeast Asia
9.4.8 India
9.4.9 Australia
10 Middle East, Africa, and Latin America
10.1 Middle East, Africa, and Latin America Vtuber (Virtual YouTuber) Market Size (2018-2029)
10.2 Middle East, Africa, and Latin America Vtuber (Virtual YouTuber) Market Size by Type
10.2.1 Middle East, Africa, and Latin America Vtuber (Virtual YouTuber) Market Size by Type (2018-2023)
10.2.2 Middle East, Africa, and Latin America Vtuber (Virtual YouTuber) Market Size by Type (2024-2029)
10.2.3 Middle East, Africa, and Latin America Vtuber (Virtual YouTuber) Market Share by Type (2018-2029)
10.3 Middle East, Africa, and Latin America Vtuber (Virtual YouTuber) Market Size by Application
10.3.1 Middle East, Africa, and Latin America Vtuber (Virtual YouTuber) Market Size by Application (2018-2023)
10.3.2 Middle East, Africa, and Latin America Vtuber (Virtual YouTuber) Market Size by Application (2024-2029)
10.3.3 Middle East, Africa, and Latin America Vtuber (Virtual YouTuber) Market Share by Application (2018-2029)
10.4 Middle East, Africa, and Latin America Vtuber (Virtual YouTuber) Market Size by Country
10.4.1 Middle East, Africa, and Latin America Vtuber (Virtual YouTuber) Market Size by Country: 2018 VS 2022 VS 2029
10.4.2 Middle East, Africa, and Latin America Vtuber (Virtual YouTuber) Market Size by Country (2018-2023)
10.4.3 Middle East, Africa, and Latin America Vtuber (Virtual YouTuber) Market Size by Country (2024-2029)
10.4.4 Brazil
10.4.5 Mexico
10.4.6 Turkey
10.4.7 Saudi Arabia
10.4.8 Israel
10.4.9 GCC Countries
11 Key Players Profiles
11.1 AnyColor
11.1.1 AnyColor Company Details
11.1.2 AnyColor Business Overview
11.1.3 AnyColor Vtuber (Virtual YouTuber) Introduction
11.1.4 AnyColor Revenue in Vtuber (Virtual YouTuber) Business (2018-2023)
11.1.5 AnyColor Recent Developments
11.2 Cover Group
11.2.1 Cover Group Company Details
11.2.2 Cover Group Business Overview
11.2.3 Cover Group Vtuber (Virtual YouTuber) Introduction
11.2.4 Cover Group Revenue in Vtuber (Virtual YouTuber) Business (2018-2023)
11.2.5 Cover Group Recent Developments
11.3 Bilibili
11.3.1 Bilibili Company Details
11.3.2 Bilibili Business Overview
11.3.3 Bilibili Vtuber (Virtual YouTuber) Introduction
11.3.4 Bilibili Revenue in Vtuber (Virtual YouTuber) Business (2018-2023)
11.3.5 Bilibili Recent Developments
11.4 Youtube
11.4.1 Youtube Company Details
11.4.2 Youtube Business Overview
11.4.3 Youtube Vtuber (Virtual YouTuber) Introduction
11.4.4 Youtube Revenue in Vtuber (Virtual YouTuber) Business (2018-2023)
11.4.5 Youtube Recent Developments
11.5 774, inc
11.5.1 774, inc Company Details
11.5.2 774, inc Business Overview
11.5.3 774, inc Vtuber (Virtual YouTuber) Introduction
11.5.4 774, inc Revenue in Vtuber (Virtual YouTuber) Business (2018-2023)
11.5.5 774, inc Recent Developments
11.6 Mikai
11.6.1 Mikai Company Details
11.6.2 Mikai Business Overview
11.6.3 Mikai Vtuber (Virtual YouTuber) Introduction
11.6.4 Mikai Revenue in Vtuber (Virtual YouTuber) Business (2018-2023)
11.6.5 Mikai Recent Developments
11.7 Yuehua Entertainment
11.7.1 Yuehua Entertainment Company Details
11.7.2 Yuehua Entertainment Business Overview
11.7.3 Yuehua Entertainment Vtuber (Virtual YouTuber) Introduction
11.7.4 Yuehua Entertainment Revenue in Vtuber (Virtual YouTuber) Business (2018-2023)
11.7.5 Yuehua Entertainment Recent Developments
12 Analyst's Viewpoints/Conclusions
13 Appendix
13.1 Research Methodology
13.1.1 Methodology/Research Approach
13.1.2 Data Source
13.2 Disclaimer
13.3 Author Details

 

ページTOPに戻る


 

Summary

A VTuber, or virtual YouTuber, is an online entertainer who uses a virtual model generated using computer graphics. Real-time motion capture software or technology are often—but not always—used to capture movement. A digital trend that originated in Japan in the mid-2010s and, since the early 2020s, has become an international online phenomenon. A majority of VTubers are English and Japanese-speaking YouTubers or live streamers who use model designs. By 2020, there were more than 10,000 active VTubers. Although the term is an allusion to the video platform YouTube, they also use websites such as Niconico, Twitch, and Bilibili. The first entertainer to use the phrase "virtual YouTuber", Kizuna AI, began creating content on YouTube in late 2016. Her popularity sparked a VTuber trend in Japan, and spurred the establishment of specialized agencies to promote them, including major ones such as Hololive Production (Cover), AnyColor, etc. Fan translations and foreign-language VTubers have marked a rise in the trend's international popularity. Virtual YouTubers have appeared in domestic advertising campaigns, and have broken livestream-related world records.

Market Analysis and Insights: Global Vtuber (Virtual YouTuber) Market
The global Vtuber (Virtual YouTuber) market is projected to grow from US$ 4448 million in 2023 to US$ 27590 million by 2029, at a Compound Annual Growth Rate (CAGR) of 35.6% during the forecast period.
Global key manufacturers of vtuber (Virtual YouTuber) include AnyColor, Cover Group, Bilibili and Youtube. Global top four manufacturers hold a share about 16%. In terms of product, 2D vtuber is the largest segment, with a share about 88%. And in terms of application, the largest application is digital contents & derivative, with a share about 54%.

Report Includes
This report presents an overview of global market for Vtuber (Virtual YouTuber) market size. Analyses of the global market trends, with historic market revenue data for 2018 - 2022, estimates for 2023, and projections of CAGR through 2029.
This report researches the key producers of Vtuber (Virtual YouTuber), also provides the revenue of main regions and countries. Highlights of the upcoming market potential for Vtuber (Virtual YouTuber), and key regions/countries of focus to forecast this market into various segments and sub-segments. Country specific data and market value analysis for the U.S., Canada, Mexico, Brazil, China, Japan, South Korea, Southeast Asia, India, Germany, the U.K., Italy, Middle East, Africa, and Other Countries.

This report focuses on the Vtuber (Virtual YouTuber) revenue, market share and industry ranking of main companies, data from 2018 to 2023. Identification of the major stakeholders in the global Vtuber (Virtual YouTuber) market, and analysis of their competitive landscape and market positioning based on recent developments and segmental revenues. This report will help stakeholders to understand the competitive landscape and gain more insights and position their businesses and market strategies in a better way.
This report analyzes the segments data by type and by application, revenue, and growth rate, from 2018 to 2029. Evaluation and forecast the market size for Vtuber (Virtual YouTuber) revenue, projected growth trends, production technology, application and end-user industry.
Descriptive company profiles of the major global players, including AnyColor, Cover Group, Bilibili, Youtube, 774, inc, Mikai and Yuehua Entertainment, etc.

By Company
AnyColor
Cover Group
Bilibili
Youtube
774, inc
Mikai
Yuehua Entertainment
Segment by Type
2D Vtuber
3D Vtuber
Segment by Application
Livestreaming & Performance
Digital Contents & Derivative
Others
By Region
North America
United States
Canada
Europe
Germany
France
UK
Italy
Russia
Nordic Countries
Rest of Europe
Asia-Pacific
China
Japan
South Korea
Southeast Asia
India
Australia
Rest of Asia
Latin America
Mexico
Brazil
Rest of Latin America
Middle East, Africa, and Latin America
Turkey
Saudi Arabia
UAE
Rest of MEA

Chapter Outline
Chapter 1: Introduces the report scope of the report, executive summary of different market segments (product type, application, etc.), including the market size of each market segment, future development potential, and so on. It offers a high-level view of the current state of the market and its likely evolution in the short to mid-term, and long term.
Chapter 2: Revenue of Vtuber (Virtual YouTuber) in global and regional level. It provides a quantitative analysis of the market size and development potential of each region and its main countries and introduces the market development, future development prospects, market space, and capacity of each country in the world. This section also introduces the market dynamics, latest developments of the market, the driving factors and restrictive factors of the market, the challenges and risks faced by companies in the industry, and the analysis of relevant policies in the industry.
Chapter 3: Detailed analysis of Vtuber (Virtual YouTuber) companies’ competitive landscape, revenue, market share and industry ranking, latest development plan, merger, and acquisition information, etc.
Chapter 4: Provides the analysis of various market segments by type, covering the revenue, and development potential of each market segment, to help readers find the blue ocean market in different market segments.
Chapter 5: Provides the analysis of various market segments by application, covering the revenue, and development potential of each market segment, to help readers find the blue ocean market in different downstream markets.
Chapter 6: North America by type, by application and by country, revenue for each segment.
Chapter 7: Europe by type, by application and by country, revenue for each segment.
Chapter 8: China by type and by application revenue for each segment.
Chapter 9: Asia (excluding China) by type, by application and by region, revenue for each segment.
Chapter 10: Middle East, Africa, and Latin America by type, by application and by country, revenue for each segment.
Chapter 11: Provides profiles of key companies, introducing the basic situation of the main companies in the market in detail, including product descriptions and specifications, Vtuber (Virtual YouTuber) revenue, gross margin, and recent development, etc.
Chapter 12: Analyst's Viewpoints/Conclusions



ページTOPに戻る


Table of Contents

1 Report Overview
1.1 Study Scope
1.2 Market Analysis by Type
1.2.1 Global Vtuber (Virtual YouTuber) Market Size Growth Rate by Type, 2018 VS 2022 VS 2029
1.2.2 2D Vtuber
1.2.3 3D Vtuber
1.3 Market by Application
1.3.1 Global Vtuber (Virtual YouTuber) Market Size Growth Rate by Application, 2018 VS 2022 VS 2029
1.3.2 Livestreaming & Performance
1.3.3 Digital Contents & Derivative
1.3.4 Others
1.4 Assumptions and Limitations
1.5 Study Objectives
1.6 Years Considered
2 Global Growth Trends
2.1 Global Vtuber (Virtual YouTuber) Market Perspective (2018-2029)
2.2 Global Vtuber (Virtual YouTuber) Growth Trends by Region
2.2.1 Vtuber (Virtual YouTuber) Market Size by Region: 2018 VS 2022 VS 2029
2.2.2 Vtuber (Virtual YouTuber) Historic Market Size by Region (2018-2023)
2.2.3 Vtuber (Virtual YouTuber) Forecasted Market Size by Region (2024-2029)
2.3 Vtuber (Virtual YouTuber) Market Dynamics
2.3.1 Vtuber (Virtual YouTuber) Industry Trends
2.3.2 Vtuber (Virtual YouTuber) Market Drivers
2.3.3 Vtuber (Virtual YouTuber) Market Challenges
2.3.4 Vtuber (Virtual YouTuber) Market Restraints
3 Competition Landscape by Key Players
3.1 Global Revenue Vtuber (Virtual YouTuber) by Players
3.1.1 Global Vtuber (Virtual YouTuber) Revenue by Players (2018-2023)
3.1.2 Global Vtuber (Virtual YouTuber) Revenue Market Share by Players (2018-2023)
3.2 Global Vtuber (Virtual YouTuber) Market Share by Company Type (Tier 1, Tier 2, and Tier 3)
3.3 Global Key Players of Vtuber (Virtual YouTuber), Ranking by Revenue, 2021 VS 2022 VS 2023
3.4 Global Vtuber (Virtual YouTuber) Market Concentration Ratio
3.4.1 Global Vtuber (Virtual YouTuber) Market Concentration Ratio (CR5 and HHI)
3.4.2 Global Top 10 and Top 5 Companies by Vtuber (Virtual YouTuber) Revenue in 2022
3.5 Global Key Players of Vtuber (Virtual YouTuber) Head office and Area Served
3.6 Global Key Players of Vtuber (Virtual YouTuber), Product and Application
3.7 Global Key Players of Vtuber (Virtual YouTuber), Date of Enter into This Industry
3.8 Mergers & Acquisitions, Expansion Plans
4 Vtuber (Virtual YouTuber) Breakdown Data by Type
4.1 Global Vtuber (Virtual YouTuber) Historic Market Size by Type (2018-2023)
4.2 Global Vtuber (Virtual YouTuber) Forecasted Market Size by Type (2024-2029)
5 Vtuber (Virtual YouTuber) Breakdown Data by Application
5.1 Global Vtuber (Virtual YouTuber) Historic Market Size by Application (2018-2023)
5.2 Global Vtuber (Virtual YouTuber) Forecasted Market Size by Application (2024-2029)
6 North America
6.1 North America Vtuber (Virtual YouTuber) Market Size (2018-2029)
6.2 North America Vtuber (Virtual YouTuber) Market Size by Type
6.2.1 North America Vtuber (Virtual YouTuber) Market Size by Type (2018-2023)
6.2.2 North America Vtuber (Virtual YouTuber) Market Size by Type (2024-2029)
6.2.3 North America Vtuber (Virtual YouTuber) Market Share by Type (2018-2029)
6.3 North America Vtuber (Virtual YouTuber) Market Size by Application
6.3.1 North America Vtuber (Virtual YouTuber) Market Size by Application (2018-2023)
6.3.2 North America Vtuber (Virtual YouTuber) Market Size by Application (2024-2029)
6.3.3 North America Vtuber (Virtual YouTuber) Market Share by Application (2018-2029)
6.4 North America Vtuber (Virtual YouTuber) Market Size by Country
6.4.1 North America Vtuber (Virtual YouTuber) Market Size by Country: 2018 VS 2022 VS 2029
6.4.2 North America Vtuber (Virtual YouTuber) Market Size by Country (2018-2023)
6.4.3 North America Vtuber (Virtual YouTuber) Market Size by Country (2024-2029)
6.4.4 United States
6.4.5 Canada
7 Europe
7.1 Europe Vtuber (Virtual YouTuber) Market Size (2018-2029)
7.2 Europe Vtuber (Virtual YouTuber) Market Size by Type
7.2.1 Europe Vtuber (Virtual YouTuber) Market Size by Type (2018-2023)
7.2.2 Europe Vtuber (Virtual YouTuber) Market Size by Type (2024-2029)
7.2.3 Europe Vtuber (Virtual YouTuber) Market Share by Type (2018-2029)
7.3 Europe Vtuber (Virtual YouTuber) Market Size by Application
7.3.1 Europe Vtuber (Virtual YouTuber) Market Size by Application (2018-2023)
7.3.2 Europe Vtuber (Virtual YouTuber) Market Size by Application (2024-2029)
7.3.3 Europe Vtuber (Virtual YouTuber) Market Share by Application (2018-2029)
7.4 Europe Vtuber (Virtual YouTuber) Market Size by Country
7.4.1 Europe Vtuber (Virtual YouTuber) Market Size by Country: 2018 VS 2022 VS 2029
7.4.2 Europe Vtuber (Virtual YouTuber) Market Size by Country (2018-2023)
7.4.3 Europe Vtuber (Virtual YouTuber) Market Size by Country (2024-2029)
7.4.3 Germany
7.4.4 France
7.4.5 U.K.
7.4.6 Italy
7.4.7 Russia
7.4.8 Nordic Countries
8 China
8.1 China Vtuber (Virtual YouTuber) Market Size (2018-2029)
8.2 China Vtuber (Virtual YouTuber) Market Size by Type
8.2.1 China Vtuber (Virtual YouTuber) Market Size by Type (2018-2023)
8.2.2 China Vtuber (Virtual YouTuber) Market Size by Type (2024-2029)
8.2.3 China Vtuber (Virtual YouTuber) Market Share by Type (2018-2029)
8.3 China Vtuber (Virtual YouTuber) Market Size by Application
8.3.1 China Vtuber (Virtual YouTuber) Market Size by Application (2018-2023)
8.3.2 China Vtuber (Virtual YouTuber) Market Size by Application (2024-2029)
8.3.3 China Vtuber (Virtual YouTuber) Market Share by Application (2018-2029)
9 Asia (excluding China)
9.1 Asia Vtuber (Virtual YouTuber) Market Size (2018-2029)
9.2 Asia Vtuber (Virtual YouTuber) Market Size by Type
9.2.1 Asia Vtuber (Virtual YouTuber) Market Size by Type (2018-2023)
9.2.2 Asia Vtuber (Virtual YouTuber) Market Size by Type (2024-2029)
9.2.3 Asia Vtuber (Virtual YouTuber) Market Share by Type (2018-2029)
9.3 Asia Vtuber (Virtual YouTuber) Market Size by Application
9.3.1 Asia Vtuber (Virtual YouTuber) Market Size by Application (2018-2023)
9.3.2 Asia Vtuber (Virtual YouTuber) Market Size by Application (2024-2029)
9.3.3 Asia Vtuber (Virtual YouTuber) Market Share by Application (2018-2029)
9.4 Asia Vtuber (Virtual YouTuber) Market Size by Region
9.4.1 Asia Vtuber (Virtual YouTuber) Market Size by Region: 2018 VS 2022 VS 2029
9.4.2 Asia Vtuber (Virtual YouTuber) Market Size by Region (2018-2023)
9.4.3 Asia Vtuber (Virtual YouTuber) Market Size by Region (2024-2029)
9.4.4 Japan
9.4.5 South Korea
9.4.6 China Taiwan
9.4.7 Southeast Asia
9.4.8 India
9.4.9 Australia
10 Middle East, Africa, and Latin America
10.1 Middle East, Africa, and Latin America Vtuber (Virtual YouTuber) Market Size (2018-2029)
10.2 Middle East, Africa, and Latin America Vtuber (Virtual YouTuber) Market Size by Type
10.2.1 Middle East, Africa, and Latin America Vtuber (Virtual YouTuber) Market Size by Type (2018-2023)
10.2.2 Middle East, Africa, and Latin America Vtuber (Virtual YouTuber) Market Size by Type (2024-2029)
10.2.3 Middle East, Africa, and Latin America Vtuber (Virtual YouTuber) Market Share by Type (2018-2029)
10.3 Middle East, Africa, and Latin America Vtuber (Virtual YouTuber) Market Size by Application
10.3.1 Middle East, Africa, and Latin America Vtuber (Virtual YouTuber) Market Size by Application (2018-2023)
10.3.2 Middle East, Africa, and Latin America Vtuber (Virtual YouTuber) Market Size by Application (2024-2029)
10.3.3 Middle East, Africa, and Latin America Vtuber (Virtual YouTuber) Market Share by Application (2018-2029)
10.4 Middle East, Africa, and Latin America Vtuber (Virtual YouTuber) Market Size by Country
10.4.1 Middle East, Africa, and Latin America Vtuber (Virtual YouTuber) Market Size by Country: 2018 VS 2022 VS 2029
10.4.2 Middle East, Africa, and Latin America Vtuber (Virtual YouTuber) Market Size by Country (2018-2023)
10.4.3 Middle East, Africa, and Latin America Vtuber (Virtual YouTuber) Market Size by Country (2024-2029)
10.4.4 Brazil
10.4.5 Mexico
10.4.6 Turkey
10.4.7 Saudi Arabia
10.4.8 Israel
10.4.9 GCC Countries
11 Key Players Profiles
11.1 AnyColor
11.1.1 AnyColor Company Details
11.1.2 AnyColor Business Overview
11.1.3 AnyColor Vtuber (Virtual YouTuber) Introduction
11.1.4 AnyColor Revenue in Vtuber (Virtual YouTuber) Business (2018-2023)
11.1.5 AnyColor Recent Developments
11.2 Cover Group
11.2.1 Cover Group Company Details
11.2.2 Cover Group Business Overview
11.2.3 Cover Group Vtuber (Virtual YouTuber) Introduction
11.2.4 Cover Group Revenue in Vtuber (Virtual YouTuber) Business (2018-2023)
11.2.5 Cover Group Recent Developments
11.3 Bilibili
11.3.1 Bilibili Company Details
11.3.2 Bilibili Business Overview
11.3.3 Bilibili Vtuber (Virtual YouTuber) Introduction
11.3.4 Bilibili Revenue in Vtuber (Virtual YouTuber) Business (2018-2023)
11.3.5 Bilibili Recent Developments
11.4 Youtube
11.4.1 Youtube Company Details
11.4.2 Youtube Business Overview
11.4.3 Youtube Vtuber (Virtual YouTuber) Introduction
11.4.4 Youtube Revenue in Vtuber (Virtual YouTuber) Business (2018-2023)
11.4.5 Youtube Recent Developments
11.5 774, inc
11.5.1 774, inc Company Details
11.5.2 774, inc Business Overview
11.5.3 774, inc Vtuber (Virtual YouTuber) Introduction
11.5.4 774, inc Revenue in Vtuber (Virtual YouTuber) Business (2018-2023)
11.5.5 774, inc Recent Developments
11.6 Mikai
11.6.1 Mikai Company Details
11.6.2 Mikai Business Overview
11.6.3 Mikai Vtuber (Virtual YouTuber) Introduction
11.6.4 Mikai Revenue in Vtuber (Virtual YouTuber) Business (2018-2023)
11.6.5 Mikai Recent Developments
11.7 Yuehua Entertainment
11.7.1 Yuehua Entertainment Company Details
11.7.2 Yuehua Entertainment Business Overview
11.7.3 Yuehua Entertainment Vtuber (Virtual YouTuber) Introduction
11.7.4 Yuehua Entertainment Revenue in Vtuber (Virtual YouTuber) Business (2018-2023)
11.7.5 Yuehua Entertainment Recent Developments
12 Analyst's Viewpoints/Conclusions
13 Appendix
13.1 Research Methodology
13.1.1 Methodology/Research Approach
13.1.2 Data Source
13.2 Disclaimer
13.3 Author Details

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります


よくあるご質問


QYResearch社はどのような調査会社ですか?


QYリサーチ(QYResearch)は幅広い市場を対象に調査・レポート出版を行う、中国に本社をおく調査会社です。   QYResearchでは年間数百タイトルの調査レポートを出版しています。... もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/11/15 10:26

157.84 円

166.62 円

202.61 円

ページTOPに戻る