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分子輸送媒体市場:製品タイプ、エンドユーザー、地域別(北米、欧州、アジア太平洋地域、中南米、中東・アフリカ):世界の産業分析、規模、シェア、成長、動向、予測、2024-2032年


Molecular Transport Medium Market by Product Type, End-Users, and Geography (North America, Europe, Asia Pacific, Latin America, and the Middle East and Africa): Global Industry Analysis, Size, Share, Growth, Trends, and Forecast, 2024-2032

Persistence Market Research社はこのほど、世界の分子輸送媒体市場に関する詳細なレポートを発表しました。当レポートでは、促進要因、動向、機会、課題を含む主要な市場ダイナミクスを詳細に分析し、市場展望の... もっと見る

 

 

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Persistence Market Research
パーシスタンスマーケットリサーチ
2024年9月2日 US$4,900
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サマリー

Persistence Market Research社はこのほど、世界の分子輸送媒体市場に関する詳細なレポートを発表しました。当レポートでは、促進要因、動向、機会、課題を含む主要な市場ダイナミクスを詳細に分析し、市場展望の包括的な見解を提供しています。

主な洞察

- 分子輸送媒体の市場規模(2024E):11億4,700万米ドル
- 予測市場価値(2032F):1,147億米ドル12億7,200万米ドル
- 世界市場成長率(CAGR 2024~2032): 1.3%

市場の概要

分子輸送培地は、診断検査用の臨床検体の保存と輸送に不可欠であり、特に感染症の分野では重要である。これらの培地は、正確な分子分析と診断に不可欠なRNAとDNAサンプルの完全性を維持するように設計されている。同市場は、病院、診断ラボ、研究機関、バイオテクノロジー企業向けに、ウイルス用、細菌用、一般用など、さまざまな輸送ソリューションを提供している。市場成長の原動力は、診断検査需要の増加、感染症罹患率の上昇、検体の保存と輸送効率を向上させる分子診断技術の進歩である。

成長の原動力

分子輸送媒体市場は、特にCOVID-19、インフルエンザ、その他の新興病原体などのウイルス感染症に対する精密な診断検査に対する需要の高まりによって活性化されている。世界的な感染症の増加と、分子診断のための信頼性の高い輸送ソリューションの必要性が、市場の成長をさらに後押ししている。ウイルス不活化輸送培地や検体保存技術の改良などの技術進歩は、診断精度を高め、汚染リスクを低減する。さらに、ゲノミクスと個別化医療への注目の高まりは、先進的な分子検査に特化した輸送ソリューションを提供する新たな機会を市場関係者に提供している。

市場の阻害要因

市場成長の可能性にもかかわらず、市場は規制遵守、サプライチェーンの混乱、高コストに関する課題に直面している。輸送媒体の製造、輸送、使用に関する厳格な規制は、メーカーにコンプライアンス上の課題をもたらし、市場参入や運営コストに影響を与える。サプライチェーンの問題は、特に世界的な健康危機の際に、重要な輸送媒体の不足につながり、診断検査能力に影響を与える可能性がある。特殊な分子輸送媒体のコストが高く、特定の地域、特に医療予算に制約のある新興国での入手が限られていることが、さらなるハードルとなっている。これらの課題を克服するには、効果的で安全な輸送ソリューションの継続的な供給を確保するために、業界関係者と政策立案者の協力が必要である。

市場機会:

分子輸送媒体市場は、技術革新、研究活動の拡大、医療提供モデルの進化を通じて、大きな成長機会を提供している。自動化された検体ハンドリングと輸送技術の統合は、検査室の効率を高め、人的ミスを減らす。個別化医療とゲノミクス研究における分子輸送媒体の使用の増加は、市場の範囲を広げ、技術革新を促進する。戦略的パートナーシップ、R&D投資、費用対効果の高い輸送ソリューションの開発は、こうした機会を活用し、ダイナミックな分子輸送ランドスケープにおける市場のリーダーシップを維持するための鍵となる。

主な質問

- 分子輸送媒体の世界市場成長を促す主な要因は何か?
- 様々な医療現場で支持を集めている輸送媒体の種類と用途は何か?
- 技術の進歩は市場の競争環境にどのような影響を与えているか?
- 主要市場プレイヤーは誰で、競争力を維持するためにどのような戦略をとっているのか?
- 世界の分子輸送媒体市場を形成している新たなトレンドと将来の見通しは?

競争環境:

サーモフィッシャーサイエンティフィック、ベクトン・ディッキンソン・アンド・カンパニー、COPAN Diagnostics Inc.などの分子輸送媒体市場の主要企業は、競争優位性を確保するために、技術革新、製品の差別化、戦略的パートナーシップに注力しています。これらの企業は、多様な診断ニーズに対応するため、ウイルス不活化ソリューションや強化された安定化処方を含む高度な輸送媒体を開発するための研究開発に投資している。医療提供者、診断ラボ、規制機関との協力により、市場参入と技術導入が促進される。臨床研究、エビデンスに基づく実践、顧客教育を重視することで、市場の成長を促進し、進化する分子診断分野における検体の完全性を高める。

主な企業

- サーモフィッシャーサイエンティフィック
- ベクトン・ディッキンソン・アンド・カンパニー
- コパン・ダイアグノスティックス
- ピューリタンメディカルプロダクツ
- バイオメッド・ダイアグノスティックス
- ハーディ・ダイアグノスティックス
- ロングホーンワクチン&ダイアグノスティックス
- タイタンバイオテック
- スタープレックス・サイエンティフィック
- ハイメディア・ラボラトリーズ

分子輸送媒体産業調査でカバーされる主要セグメント

分子輸送媒体の製品タイプ別市場
- 活性輸送媒体
- 不活性化輸送媒体

分子輸送媒体の用途別市場
- ウイルス
- 細菌
- 非定型細菌
- マイコバクテリアおよび真菌感染症

サンプル別分子輸送培地市場
- 鼻腔洗浄液とスワブ
- 喀痰
- 唾液
- 糞便
- 尿
- 血液
- ティッシュ

分子輸送媒体のエンドユーザー別市場
- 診断研究所
- 微生物研究所
- 病院・クリニック

分子輸送媒体の地域別市場
- 北米
- ラテンアメリカ
- ヨーロッパ
- 南アジア
- 東アジア
- オセアニア
- 中東・アフリカ

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目次

1.要旨
1.1.世界市場の展望
1.2.需要サイドの動向
1.3.供給サイドの動向
1.4.分析と提言
2.市場概要
2.1.市場カバレッジ/分類
2.2.市場の定義/範囲/限界
2.3.包含と除外
3.主な市場動向
3.1.市場に影響を与える主なトレンド
3.2.製品イノベーション/開発動向
4.主要製品
4.1.製品採用分析
4.2.メーカーが採用した主な戦略
4.3.規制シナリオ
4.4.PESTLE分析
4.5.ポーター分析
4.6.バリューチェーン分析
5.市場背景
5.1.マクロ経済要因
5.1.1.世界のGDP見通し
5.1.2.世界の医療費見通し
5.2.予測要因-関連性と影響
5.2.1.COVID-19パンデミック
5.2.2.製品上市
5.2.3.GDP成長率
5.2.4.感染症の流行増加
5.2.5.主要企業の研究開発費
5.2.6.製品採用率
5.2.7.規制シナリオ
5.2.8.主要企業間の戦略的買収と合併
5.3.市場ダイナミクス
5.3.1.促進要因
5.3.2.阻害要因
5.3.3.機会分析
6.COVID-19 危機分析
6.1.2024年市場シナリオ
6.2.COVID-19と影響分析
6.2.1.製品タイプ別
6.2.2.用途別
6.2.3.サンプル別
6.2.4.エンドユーザー別
6.2.5.地域別
7.分子輸送媒体の世界市場-価格分析
7.1.世界平均価格分析ベンチマーク
7.2.価格設定の前提
8.分子輸送媒体の世界市場需要(金額または規模:億米ドル)分析2019-2023年および予測、2024-2032年
8.1.過去の市場価値(億米ドル)分析、2019-2023年
8.2.現在および将来の市場価値(億米ドル)予測、2024年~2032年
8.2.1.前年比成長トレンド分析
8.2.2.絶対額の機会分析
9.分子輸送媒体の世界市場分析2019-2023年および予測2024-2032年:製品タイプ別
9.1.はじめに/主な調査結果
9.2.製品タイプ別過去市場規模(10億米ドル)分析、2019-2023年
9.3.製品タイプ別の現在および将来の市場規模(10億米ドル)分析と予測、2024年~2032年
9.3.1.活性輸送媒体
9.3.2.不活性化輸送媒体
10.分子輸送媒体の世界市場分析2019-2023年および予測2024-2032年、用途別
10.1.はじめに/主な調査結果
10.2.過去の市場規模(10億米ドル)分析、用途別、2019-2023年
10.3.アプリケーション別の現在および将来の市場規模(10億米ドル)分析と予測、2024年~2032年
10.3.1.ウイルス
10.3.1.1.COVID-19
10.3.1.2.中東呼吸器症候群(MERS)
10.3.1.3.インフルエンザ
10.3.1.4.COVID-19
10.3.1.5.ヒト免疫不全ウイルス(HIV)
10.3.1.6.ライノウイルス
10.3.1.7.アデノウイルス
10.3.1.8.呼吸器合胞体ウイルス(RSV)
10.3.2.細菌
10.3.2.1.肺炎ブドウ球菌
10.3.2.2.インフルエンザ菌
10.3.2.3.炭疽菌
10.3.2.4.その他
10.3.3.非定型細菌
10.3.3.1.マイコプラズマ
10.3.3.2.Q熱
10.3.3.3.その他
10.3.4.マイコバクテリアおよび真菌感染症
11.分子輸送媒体の世界市場分析2019-2023年および予測2024-2032年:サンプル別
11.1.イントロダクション/主な調査結果
11.2.サンプル別過去市場規模(10億米ドル)分析、2019-2023年
11.3.サンプル別の現在と将来の市場規模(10億米ドル)分析と予測、2024-2032年
11.3.1.鼻腔洗浄剤と綿棒
11.3.2.喀痰
11.3.3.唾液
11.3.4.糞便
11.3.5.尿
11.3.6.血液
11.3.7.組織
11.3.8.その他
12.分子輸送媒体の世界市場分析2019-2023年および予測2024-2032年:エンドユーザー別
12.1.イントロダクション/主な調査結果
12.2.エンドユーザー別の過去市場規模(10億米ドル)分析、2019-2023年
12.3.エンドユーザー別の現在および将来市場規模(10億米ドル)分析と予測、2024年~2032年
12.3.1.診断ラボ
12.3.2.微生物検査室
12.3.3.病院・診療所
12.3.4.その他
13.分子輸送媒体の世界市場分析2019-2023年および地域別予測2024-2032年
13.1.はじめに
13.2.地域別の過去の市場規模(10億米ドル)分析、2019-2023年
13.3.地域別の現在の市場規模(10億米ドル)分析と予測、2024~2032年
13.3.1.北米
13.3.2.ラテンアメリカ
13.3.3.ヨーロッパ
13.3.4.南アジア
13.3.5.東アジア
13.3.6.オセアニア
13.3.7.中東・アフリカ(MEA)
14.北米の分子輸送媒体市場分析2019-2023年および予測2024-2032年
14.1.はじめに
14.2.市場分類別過去市場規模(10億米ドル)分析、2019-2023年
14.3.市場分類別市場規模(億米ドル)と予測、2024-2032年
14.3.1.国別
14.3.1.1.米国
14.3.1.2.カナダ
14.3.2.製品タイプ別
14.3.3.用途別
14.3.4.サンプル別
14.3.5.エンドユーザー別
14.4.市場動向
14.5.主要市場参加者 - インテンシティマッピング
14.6.促進要因と阻害要因-影響分析
14.7.国別分析と予測
14.7.1.米国の分子輸送媒体市場
14.7.1.1.はじめに
14.7.1.2.市場分類別分析と予測
14.7.1.2.1.製品タイプ別
14.7.1.2.2.用途別
14.7.1.2.3.サンプル別
14.7.1.2.4.エンドユーザー別
14.7.2.カナダの分子輸送媒体市場
14.7.2.1.序論
14.7.2.2.市場分類別分析と予測
14.7.2.2.1.製品タイプ別
14.7.2.2.2.用途別
14.7.2.2.3.サンプル別
14.7.2.2.4.エンドユーザー別
15.ラテンアメリカの分子輸送媒体市場分析2019-2023年および予測2024-2032年
15.1.はじめに
15.2.市場分類別過去市場規模(10億米ドル)分析、2019-2023年
15.3.市場分類別市場規模(億米ドル)と予測、2024-2032年
15.3.1.国別
15.3.1.1.ブラジル
15.3.1.2.メキシコ
15.3.1.3.アルゼンチン
15.3.1.4.その他のラテンアメリカ
15.3.2.製品タイプ別
15.3.3.用途別
15.3.4.サンプル別
15.3.5.エンドユーザー別
15.4.市場動向
15.5.主要市場参加者 - インテンシティマッピング
15.6.促進要因と阻害要因-影響分析
15.7.国別分析と予測
15.7.1.ブラジルの分子輸送媒体市場
15.7.1.1.序論
15.7.1.2.市場分類別分析と予測
15.7.1.2.1.製品タイプ別
15.7.1.2.2.用途別
15.7.1.2.3.サンプル別
15.7.1.2.4.エンドユーザー別
15.7.2.アルゼンチンの分子輸送媒体市場
15.7.2.1.序論
15.7.2.2.市場分類別分析と予測
15.7.2.2.1.製品タイプ別
15.7.2.2.2.用途別
15.7.2.2.3.サンプル別
15.7.2.2.4.エンドユーザー別
15.7.3.メキシコの分子輸送媒体市場
15.7.3.1.序論
15.7.3.2.市場分類別分析と予測
15.7.3.2.1.製品タイプ別
15.7.3.2.2.用途別
15.7.3.2.3.サンプル別
15.7.3.2.4.エンドユーザー別
16.欧州の分子輸送媒体市場分析2019-2023年および予測2024-2032年
16.1.はじめに
16.2.市場分類別過去市場規模(10億米ドル)分析、2019-2023年
16.3.市場分類別市場規模(億米ドル)と予測、2024-2032年
16.3.1.国別
16.3.1.1.ドイツ
16.3.1.2.イタリア
16.3.1.3.フランス
16.3.1.4.イギリス
16.3.1.5.スペイン
16.3.1.6.ベネルクス
16.3.1.7.北欧諸国
16.3.1.8.ロシア
16.3.1.9.その他のヨーロッパ
16.3.2.製品タイプ別
16.3.3.用途別
16.3.4.サンプル別
16.3.5.エンドユーザー別
16.4.市場動向
16.5.主要市場参加者 - インテンシティマッピング
16.6.促進要因と阻害要因-影響分析
16.7.国別分析と予測
16.7.1.ドイツの分子輸送媒体市場
16.7.1.1.序論
16.7.1.2.市場分類別分析と予測
16.7.1.2.1.製品タイプ別
16.7.1.2.2.用途別
16.7.1.2.3.サンプル別
16.7.1.2.4.エンドユーザー別
16.7.2.フランス分子輸送媒体市場
16.7.2.1.序論
16.7.2.2.市場分類別分析と予測
16.7.2.2.1.製品タイプ別
16.7.2.2.2.用途別
16.7.2.2.3.サンプル別
16.7.2.2.4.エンドユーザー別
16.7.3.イタリアの分子輸送媒体市場
16.7.3.1.序論
16.7.3.2.市場分類別分析と予測
16.7.3.2.1.製品タイプ別
16.7.3.2.2.サンプル別
16.7.3.2.3.エンドユーザー別
16.7.4.スペインの分子輸送媒体市場
16.7.4.1.序論
16.7.4.2.市場分類別分析と予測
16.7.4.2.1.製品タイプ別
16.7.4.2.2.用途別
16.7.4.2.3.サンプル別
16.7.4.2.4.エンドユーザー別
16.7.5.英国の分子輸送媒体市場
16.7.5.1.序論
16.7.5.2.市場分類別分析と予測
16.7.5.2.1.製品タイプ別
16.7.5.2.2.用途別
16.7.5.2.3.サンプル別
16.7.5.2.4.エンドユーザー別
16.7.6.ベネルクス連合分子輸送媒体市場
16.7.6.1.序論
16.7.6.2.市場分類別分析と予測
16.7.6.2.1.製品タイプ別
16.7.6.2.2.用途別
16.7.6.2.3.サンプル別
16.7.6.2.4.エンドユーザー別
16.7.7.北欧諸国の分子輸送媒体市場
16.7.7.1.はじめに
16.7.7.2.市場分類別分析と予測
16.7.7.2.1.製品タイプ別
16.7.7.2.2.用途別
16.7.7.2.3.サンプル別
16.7.7.2.4.エンドユーザー別
16.7.8.ロシアの分子輸送媒体市場
16.7.8.1.序論
16.7.8.2.市場分類別分析と予測
16.7.8.2.1.製品タイプ別
16.7.8.2.2.用途別
16.7.8.2.3.サンプル別
16.7.8.2.4.エンドユーザー別
17.南アジアの分子輸送媒体市場分析2019-2023年および予測2024-2032年
17.1.はじめに
17.2.市場分類別過去市場規模(10億米ドル)分析、2019-2023年
17.3.市場分類別市場規模(億米ドル)と予測、2024-2032年
17.3.1.国別
17.3.1.1.インド
17.3.1.2.タイ
17.3.1.3.インドネシア
17.3.1.4.マレーシア
17.3.1.5.ベトナム
17.3.1.6.フィリピン
17.3.1.7.その他の南アジア
17.3.2.製品タイプ別
17.3.3.用途別
17.3.4.サンプル別
17.3.5.エンドユーザー別
17.4.市場動向
17.5.主要市場参加者 - インテンシティマッピング
17.6.促進要因と阻害要因-影響分析
17.7.国別分析と予測
17.7.1.インドの分子輸送媒体市場
17.7.1.1.序論
17.7.1.2.市場分類別分析と予測
17.7.1.2.1.製品タイプ別
17.7.1.2.2.用途別
17.7.1.2.3.サンプル別
17.7.1.2.4.エンドユーザー別
17.7.2.インドネシアの分子輸送媒体市場
17.7.2.1.序論
17.7.2.2.市場分類別分析と予測
17.7.2.2.1.製品タイプ別
17.7.2.2.2.用途別
17.7.2.2.3.サンプル別
17.7.2.2.4.エンドユーザー別
17.7.3.ベトナムの分子輸送媒体市場
17.7.3.1.序論
17.7.3.2.市場分類別分析と予測
17.7.3.2.1.製品タイプ別
17.7.3.2.2.用途別
17.7.3.2.3.サンプル別
17.7.3.2.4.エンドユーザー別
17.7.4.フィリピンの分子輸送媒体市場
17.7.4.1.序論
17.7.4.2.市場分類別分析と予測
17.7.4.2.1.製品タイプ別
17.7.4.2.2.用途別
17.7.4.2.3.サンプル別
17.7.4.2.4.エンドユーザー別
17.7.5.マレーシアの分子輸送媒体市場
17.7.5.1.序論
17.7.5.2.市場分類別分析と予測
17.7.5.2.1.製品タイプ別
17.7.5.2.2.用途別
17.7.5.2.3.サンプル別
17.7.5.2.4.エンドユーザー別
17.7.6.タイの分子輸送媒体市場
17.7.6.1.序論
17.7.6.2.市場分類別分析と予測
17.7.6.2.1.製品タイプ別
17.7.6.2.2.用途別
17.7.6.2.3.サンプル別
17.7.6.2.4.エンドユーザー別
18.東アジアの分子輸送媒体市場分析2019-2023年および予測2024-2032年
18.1.はじめに
18.2.市場分類別過去市場規模(10億米ドル)分析、2019-2023年
18.3.市場分類別市場規模(億米ドル)予測、2024年~2032年
18.3.1.国別
18.3.1.1.中国
18.3.1.2.日本
18.3.1.3.韓国
18.3.2.製品タイプ別
18.3.3.用途別
18.3.4.サンプル別
18.3.5.エンドユーザー別
18.4.市場動向
18.5.主要市場参加者 - インテンシティマッピング
18.6.促進要因と阻害要因-影響分析
18.7.国別分析と予測
18.7.1.中国の分子輸送媒体市場
18.7.1.1.序論
18.7.1.2.市場分類別分析と予測
18.7.1.2.1.製品タイプ別
18.7.1.2.2.用途別
18.7.1.2.3.サンプル別
18.7.1.2.4.エンドユーザー別
18.7.2.日本の分子輸送媒体市場
18.7.2.1.はじめに
18.7.2.2.市場分類別分析と予測
18.7.2.2.1.製品タイプ別
18.7.2.2.2.用途別
18.7.2.2.3.サンプル別
18.7.2.2.4.エンドユーザー別
18.7.3.韓国の分子輸送媒体市場
18.7.3.1.序論
18.7.3.2.市場分類別分析と予測
18.7.3.2.1.製品タイプ別
18.7.3.2.2.用途別
18.7.3.2.3.サンプル別
18.7.3.2.4.エンドユーザー別
19.オセアニア分子輸送媒体市場分析2019-2023年および予測2024-2032年
19.1.はじめに
19.2.市場分類別過去市場規模(10億米ドル)分析、2019-2023年
19.3.市場分類別市場規模(億米ドル)と予測、2024-2032年
19.3.1.国別
19.3.1.1.オーストラリア
19.3.1.2.ニュージーランド
19.3.2.製品タイプ別
19.3.3.用途別
19.3.4.サンプル別
19.3.5.エンドユーザー別
19.4.市場動向
19.5.主要市場参加者 - インテンシティマッピング
19.6.促進要因と阻害要因-影響分析
19.7.国別分析と予測
19.7.1.オーストラリアの分子輸送媒体市場
19.7.1.1.はじめに
19.7.1.2.市場分類別分析と予測
19.7.1.2.1.製品タイプ別
19.7.1.2.2.用途別
19.7.1.2.3.サンプル別
19.7.1.2.4.エンドユーザー別
19.7.2.ニュージーランドの分子輸送媒体市場
19.7.2.1.序論
19.7.2.2.市場分類別分析と予測
19.7.2.2.1.製品タイプ別
19.7.2.2.2.用途別
19.7.2.2.3.サンプル別
19.7.2.2.4.エンドユーザー別
20.中東・アフリカ(MEA)の分子輸送媒体市場分析2019-2023年および予測2024-2032年
20.1.はじめに
20.2.市場分類別過去市場規模(10億米ドル)分析、2019-2023年
20.3.市場分類別市場規模(億米ドル)と予測、2024-2032年
20.3.1.国別
20.3.1.1.GCC諸国
20.3.1.2.トルコ
20.3.1.3.イスラエル
20.3.1.4.北アフリカ
20.3.1.5.南アフリカ
20.3.1.6.その他の中東・アフリカ
20.3.2.製品タイプ別
20.3.3.用途別
20.3.4.サンプル別
20.3.5.エンドユーザー別
20.4.市場動向
20.5.主要市場参加者 - インテンシティマッピング
20.6.促進要因と阻害要因-影響分析
20.7.国別分析と予測
20.7.1.GCC諸国の分子輸送媒体市場
20.7.1.1.はじめに
20.7.1.2.市場分類別分析と予測
20.7.1.2.1.製品タイプ別
20.7.1.2.2.用途別
20.7.1.2.3.サンプル別
20.7.1.2.4.エンドユーザー別
20.7.2.イスラエル分子輸送媒体市場
20.7.2.1.序論
20.7.2.2.市場分類別分析と予測
20.7.2.2.1.製品タイプ別
20.7.2.2.2.用途別
20.7.2.2.3.サンプル別
20.7.2.2.4.エンドユーザー別
20.7.3.トルコの分子輸送媒体市場
20.7.3.1.序論
20.7.3.2.市場分類別分析と予測
20.7.3.2.1.製品タイプ別
20.7.3.2.2.用途別
20.7.3.2.3.サンプル別
20.7.3.2.4.エンドユーザー別
20.7.4.南アフリカの分子輸送媒体市場
20.7.4.1.序論
20.7.4.2.市場分類別分析と予測
20.7.4.2.1.製品タイプ別
20.7.4.2.2.用途別
20.7.4.2.3.サンプル別
20.7.4.2.4.エンドユーザー別
20.7.5.北アフリカの分子輸送媒体市場
20.7.5.1.はじめに
20.7.5.2.市場分類別分析と予測
20.7.5.2.1.製品タイプ別
20.7.5.2.2.用途別
20.7.5.2.3.サンプル別
20.7.5.2.4.エンドユーザー別
21.市場構造分析
21.1.企業階層別市場分析
21.2.上位企業の市場シェア分析
21.3.市場集中度
21.4.市場プレゼンス分析
21.4.1.プレーヤーの地域別フットプリント
21.4.2.プレーヤーの製品フットプリント
21.4.3.プレーヤーによるチャネル別フットプリント
22.競争分析
22.1.競争ダッシュボード
22.2.競合ベンチマーキング
22.3.競合ディープダイブ
22.3.1.サーモフィッシャーサイエンティフィック
22.3.1.1.概要
22.3.1.2.製品ポートフォリオ
22.3.1.3.市場セグメント別主要財務(製品/チャネル/地域)
22.3.1.4.販売拠点
22.3.1.5.戦略の概要
22.3.1.6.主な展開
22.3.1.7.SWOT分析
22.3.2.ベクトン・ディッキンソン
22.3.2.1.概要
22.3.2.2.製品ポートフォリオ
22.3.2.3.市場セグメント別主要財務(製品/チャネル/地域)
22.3.2.4.販売拠点
22.3.2.5.戦略の概要
22.3.2.6.主な展開
22.3.2.7.SWOT分析
22.3.3.カーディナル・ヘルス
22.3.3.1.概要
22.3.3.2.製品ポートフォリオ
22.3.3.3.市場セグメント別主要財務(製品/チャネル/地域)
22.3.3.4.販売拠点
22.3.3.5.戦略の概要
22.3.3.6.主な展開
22.3.3.7.SWOT分析
22.3.4.クィデル・コーポレーション
22.3.4.1.概要
22.3.4.2.製品ポートフォリオ
22.3.4.3.市場セグメント別主要財務(製品/チャネル/地域)
22.3.4.4.販売拠点
22.3.4.5.戦略の概要
22.3.4.6.主な展開
22.3.4.7.SWOT分析
22.3.5.医療用ワイヤー&機器(MWE)
22.3.5.1.概要
22.3.5.2.製品ポートフォリオ
22.3.5.3.市場セグメント別主要財務(製品/チャネル/地域)
22.3.5.4.販売拠点
22.3.5.5.戦略の概要
22.3.5.6.主な展開
22.3.5.7.SWOT分析
22.3.6.COPAN Diagnostics Inc.[COPANグループ]
22.3.6.1.概要
22.3.6.2.製品ポートフォリオ
22.3.6.3.市場セグメント別主要財務(製品/チャネル/地域)
22.3.6.4.販売拠点
22.3.6.5.戦略の概要
22.3.6.6.主な展開
22.3.6.7.SWOT分析
22.3.7.タイタンバイオテック
22.3.7.1.概要
22.3.7.2.製品ポートフォリオ
22.3.7.3.市場セグメント別主要財務(製品/チャネル/地域)
22.3.7.4.販売拠点
22.3.7.5.戦略の概要
22.3.7.6.主な展開
22.3.7.7.SWOT分析
22.3.8.アルファ・テクノバ[旧社名:テクノバ]
22.3.8.1.概要
22.3.8.2.製品ポートフォリオ
22.3.8.3.市場セグメント別主要財務(製品/チャネル/地域)
22.3.8.4.販売拠点
22.3.8.5.戦略概要
22.3.8.6.主な展開
22.3.8.7.SWOT分析
22.3.9.バイオジェネックス・ラボラトリーズ・インク
22.3.9.1.概要
22.3.9.2.製品ポートフォリオ
22.3.9.3.市場セグメント別主要財務(製品/チャネル/地域)
22.3.9.4.販売拠点
22.3.9.5.戦略の概要
22.3.9.6.主な展開
22.3.9.7.SWOT分析
22.3.10.EKFダイアグノスティックス
22.3.10.1.概要
22.3.10.2.製品ポートフォリオ
22.3.10.3.市場セグメント別主要財務(製品/チャネル/地域)
22.3.10.4.販売拠点
22.3.10.5.戦略の概要
22.3.10.6.主な展開
22.3.10.7.SWOT分析
22.3.11.トリニティ・バイオテック
22.3.11.1.概要
22.3.11.2.製品ポートフォリオ
22.3.11.3.市場セグメント別主要財務(製品/チャネル/地域)
22.3.11.4.販売拠点
22.3.11.5.戦略の概要
22.3.11.6.主な展開
22.3.11.7.SWOT分析
22.3.12.アルファテックシステムズ
22.3.12.1.概要
22.3.12.2.製品ポートフォリオ
22.3.12.3.市場セグメント別主要財務(製品/チャネル/地域)
22.3.12.4.販売拠点
22.3.12.5.戦略の概要
22.3.12.6.主な展開
22.3.12.7.SWOT分析
22.3.13.チャームサイエンス
22.3.13.1.概要
22.3.13.2.製品ポートフォリオ
22.3.13.3.市場セグメント別主要財務(製品/チャネル/地域)
22.3.13.4.販売拠点
22.3.13.5.戦略の概要
22.3.13.6.主な展開
22.3.13.7.SWOT分析
22.3.14.アゼル・サイエンティフィック
22.3.14.1.概要
22.3.14.2.製品ポートフォリオ
22.3.14.3.市場セグメント別主要財務(製品/チャネル/地域)
22.3.14.4.販売拠点
22.3.14.5.戦略の概要
22.3.14.6.主な展開
22.3.14.7.SWOT分析
22.3.15. バイオボアビスタ
22.3.15.1.概要
22.3.15.2.製品ポートフォリオ
22.3.15.3.市場セグメント別主要財務(製品/チャネル/地域)
22.3.15.4.販売拠点
22.3.15.5.戦略の概要
22.3.15.6.主な展開
22.3.15.7.SWOT分析
22.3.16.アキュジーン
22.3.16.1.概要
22.3.16.2.製品ポートフォリオ
22.3.16.3.市場セグメント別主要財務(製品/チャネル/地域)
22.3.16.4.販売拠点
22.3.16.5.戦略の概要
22.3.16.6.主な展開
22.3.16.7.SWOT分析
22.3.17.KSLダイアグノスティックス
22.3.17.1.概要
22.3.17.2.製品ポートフォリオ
22.3.17.3.市場セグメント別主要財務(製品/チャネル/地域)
22.3.17.4.販売拠点
22.3.17.5.戦略の概要
22.3.17.6.主な展開
22.3.17.7.SWOT分析
22.3.18.ピューリタンメディカルプロダクツ
22.3.18.1.概要
22.3.18.2.製品ポートフォリオ
22.3.18.3.市場セグメント別主要財務(製品/チャネル/地域)
22.3.18.4.販売拠点
22.3.18.5.戦略の概要
22.3.18.6.主な展開
22.3.18.7.SWOT分析
22.3.19.アメイジング・バイオテック(上海)有限公司
22.3.19.1.概要
22.3.19.2.製品ポートフォリオ
22.3.19.3.市場セグメント別主要財務(製品/チャネル/地域)
22.3.19.4.販売拠点
22.3.19.5.戦略の概要
22.3.19.6.主な展開
22.3.19.7.SWOT分析
23.前提条件と略語
24.調査方法

 

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Summary

Persistence Market Research has recently unveiled a detailed report on the global molecular transport medium market. This report provides an in-depth analysis of key market dynamics, including drivers, trends, opportunities, and challenges, offering a comprehensive view of the market landscape.

Key Insights:

• Molecular Transport Medium Market Size (2024E): USD 1.147 Billion
• Projected Market Value (2032F): USD 1.272 Billion
• Global Market Growth Rate (CAGR 2024 to 2032): 1.3%

Market Overview:

Molecular transport mediums are essential for preserving and transporting clinical specimens for diagnostic testing, especially in the context of infectious diseases. These mediums are designed to maintain the integrity of RNA and DNA samples, crucial for accurate molecular analysis and diagnosis. The market caters to hospitals, diagnostic labs, research institutions, and biotech companies, providing a range of transport solutions, including those for viral, bacterial, and general purposes. The market's growth is driven by increasing diagnostic testing demands, rising infectious disease rates, and advancements in molecular diagnostics technology, which improve specimen preservation and transportation efficiency.

Growth Drivers:

The molecular transport medium market is fueled by the rising demand for precise diagnostic testing, especially for viral infections such as COVID-19, influenza, and other emerging pathogens. The global increase in infectious diseases and the need for reliable transport solutions for molecular diagnostics further support market growth. Technological advancements, including viral inactivation transport mediums and improved specimen preservation technologies, enhance diagnostic accuracy and reduce contamination risks. Additionally, the expanding focus on genomics and personalized medicine opens new opportunities for market players to offer specialized transport solutions for advanced molecular testing.

Market Restraints:

Despite its growth potential, the market faces challenges related to regulatory compliance, supply chain disruptions, and high costs. Strict regulations on the manufacturing, transportation, and usage of transport mediums create compliance challenges for manufacturers, affecting market entry and operational costs. Supply chain issues, particularly during global health crises, can lead to shortages of critical transport mediums, impacting diagnostic testing capabilities. The high cost of specialized molecular transport mediums and limited availability in certain regions, especially emerging economies with constrained healthcare budgets, pose additional hurdles. Overcoming these challenges requires collaboration between industry stakeholders and policymakers to ensure a continuous supply of effective and safe transport solutions.

Market Opportunities:

The molecular transport medium market offers significant growth opportunities through technological innovations, expanding research activities, and evolving healthcare delivery models. The integration of automated specimen handling and transport technologies boosts laboratory efficiency and reduces human error. The growing use of molecular transport mediums in personalized medicine and genomics research broadens market scope and drives innovation. Strategic partnerships, R&D investment, and the development of cost-effective transport solutions are key to capitalizing on these opportunities and maintaining market leadership in the dynamic molecular transport landscape.

Key Questions Addressed:

• What are the main factors driving global market growth for molecular transport mediums?
• Which types and applications of transport mediums are gaining traction across various healthcare settings?
• How are technological advancements influencing the competitive landscape of the market?
• Who are the key market players, and what strategies are they employing to stay competitive?
• What emerging trends and future prospects are shaping the global molecular transport medium market?

Competitive Landscape:

Major players in the molecular transport medium market, such as Thermo Fisher Scientific, Becton, Dickinson and Company, and COPAN Diagnostics Inc., focus on innovation, product differentiation, and strategic partnerships to secure a competitive advantage. These companies invest in R&D to develop advanced transport mediums, including viral inactivation solutions and enhanced stabilization formulas, addressing diverse diagnostic needs. Collaborations with healthcare providers, diagnostic labs, and regulatory agencies facilitate market access and technology adoption. Emphasizing clinical research, evidence-based practices, and customer education drives market growth and enhances specimen integrity in the evolving molecular diagnostics field.

Key Companies Profiled:

• Thermo Fisher Scientific
• Becton, Dickinson and Company
• COPAN Diagnostics Inc.
• Puritan Medical Products
• BioMed Diagnostics
• Hardy Diagnostics
• Longhorn Vaccines & Diagnostics
• Titan Biotech Ltd.
• Starplex Scientific
• HiMedia Laboratories

Key Segments Covered in Molecular Transport Medium Industry Research

Molecular Transport Medium Market by Product Type:
• Active Transport Medium
• Inactivated Transport Medium

Molecular Transport Medium Market by Application:
• Virus
• Bacteria
• Atypical Bacteria
• Mycobacterial and Fungal Infection

Molecular Transport Medium Market by Sample:
• Nasal Washes and Swabs
• Sputum
• Saliva
• Faecal & Stool
• Urine
• Blood
• Tissues

Molecular Transport Medium Market by End User:
• Diagnostic Laboratories
• Microbiology Laboratories
• Hospitals & Clinics

Molecular Transport Medium Market by Region:
• North America
• Latin America
• Europe
• South Asia
• East Asia
• Oceania
• The Middle East & Africa



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Table of Contents

1. Executive Summary
1.1. Global Market Outlook
1.2. Demand Side Trends
1.3. Supply-Side Trends
1.4. Analysis and Recommendations
2. Market Overview
2.1. Market Coverage / Taxonomy
2.2. Market Definition / Scope / Limitations
2.3. Inclusion and Exclusions
3. Key Market Trends
3.1. Key Trends Impacting the Market
3.2. Product Innovation / Development Trends
4. Key Inclusions
4.1. Product Adoption Analysis
4.2. Key Strategies Adopted by Manufacturers
4.3. Regulatory Scenario
4.4. PESTLE Analysis
4.5. Porter’s Analysis
4.6. Value Chain Analysis
5. Market Background
5.1. Macro-Economic Factors
5.1.1. Global GDP Outlook
5.1.2. Global Healthcare Spending Outlook
5.2. Forecast Factors - Relevance & Impact
5.2.1. COVID-19 Pandemic
5.2.2. Product Launches
5.2.3. GDP Growth
5.2.4. Increasing Prevalence of Infectious Diseases
5.2.5. R&D Expenditure by Key Players
5.2.6. Product Adoption Rate
5.2.7. Regulatory Scenario
5.2.8. Strategic Acquisitions and Mergers among Key Players
5.3. Market Dynamics
5.3.1. Drivers
5.3.2. Restraints
5.3.3. Opportunity Analysis
6. COVID-19 Crisis Analysis
6.1. 2024 Market Scenario
6.2. COVID-19 and Impact Analysis
6.2.1. By Product Type
6.2.2. By Application
6.2.3. By Sample
6.2.4. By End User
6.2.5. By Region
7. Global Molecular Transport Medium Market- Pricing Analysis
7.1. Global Average Pricing Analysis Benchmark
7.2. Pricing Assumption
8. Global Molecular Transport Medium Market Demand (in Value or Size in US$ Bn) Analysis 2019-2023 and Forecast, 2024-2032
8.1. Historical Market Value (US$ Bn) Analysis, 2019-2023
8.2. Current and Future Market Value (US$ Bn) Projections, 2024-2032
8.2.1. Y-o-Y Growth Trend Analysis
8.2.2. Absolute $ Opportunity Analysis
9. Global Molecular Transport Medium Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2032, By Product Type
9.1. Introduction / Key Findings
9.2. Historical Market Size (US$ Bn) Analysis by Product Type, 2019-2023
9.3. Current and Future Market Size (US$ Bn) Analysis and Forecast by Product Type, 2024-2032
9.3.1. Active Transport Medium
9.3.2. Inactivated Transport Medium
10. Global Molecular Transport Medium Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2032, By Application
10.1. Introduction / Key Findings
10.2. Historical Market Size (US$ Bn) Analysis by Application, 2019-2023
10.3. Current and Future Market Size (US$ Bn) Analysis and Forecast by Application, 2024-2032
10.3.1. Virus
10.3.1.1. COVID-19
10.3.1.2. Middle East respiratory syndrome (MERS)
10.3.1.3. Influenza
10.3.1.4. COVID-19
10.3.1.5. Human Immunodeficiency Virus (HIV)
10.3.1.6. Rhinovirus
10.3.1.7. Adenovirus
10.3.1.8. Respiratory Syncytial Virus (RSV)
10.3.2. Bacteria
10.3.2.1. Staphylococcus pneumonia
10.3.2.2. Haemophilus influenzae
10.3.2.3. Anthrax
10.3.2.4. Others
10.3.3. Atypical Bacteria
10.3.3.1. Mycoplasma
10.3.3.2. Q-Fever
10.3.3.3. Others
10.3.4. Mycobacterial and Fungal Infection
11. Global Molecular Transport Medium Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2032, By Sample
11.1. Introduction / Key Findings
11.2. Historical Market Size (US$ Bn) Analysis by Sample, 2019-2023
11.3. Current and Future Market Size (US$ Bn) Analysis and Forecast by Sample, 2024-2032
11.3.1. Nasal Washes and Swabs
11.3.2. Sputum
11.3.3. Saliva
11.3.4. Faecal & Stool
11.3.5. Urine
11.3.6. Blood
11.3.7. Tissues
11.3.8. Others
12. Global Molecular Transport Medium Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2032, By End User
12.1. Introduction / Key Findings
12.2. Historical Market Size (US$ Bn) Analysis by End User, 2019-2023
12.3. Current and Future Market Size (US$ Bn) Analysis and Forecast by End User, 2024-2032
12.3.1. Diagnostic Laboratories
12.3.2. Microbiology Laboratories
12.3.3. Hospitals & Clinics
12.3.4. Others
13. Global Molecular Transport Medium Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2032, by Region
13.1. Introduction
13.2. Historical Market Size (US$ Bn) Analysis by Region, 2019-2023
13.3. Current Market Size (US$ Bn) Analysis and Forecast by Region, 2024-2032
13.3.1. North America
13.3.2. Latin America
13.3.3. Europe
13.3.4. South Asia
13.3.5. East Asia
13.3.6. Oceania
13.3.7. Middle East and Africa (MEA)
14. North America Molecular Transport Medium Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2032
14.1. Introduction
14.2. Historical Market Size (US$ Bn) Analysis by Market Taxonomy, 2019-2023
14.3. Market Size (US$ Bn) and Forecast by Market Taxonomy, 2024-2032
14.3.1. By Country
14.3.1.1. U.S.
14.3.1.2. Canada
14.3.2. By Product Type
14.3.3. By Application
14.3.4. By Sample
14.3.5. By End User
14.4. Market Trends
14.5. Key Market Participants - Intensity Mapping
14.6. Drivers and Restraints - Impact Analysis
14.7. Country Level Analysis & Forecast
14.7.1. U.S. Molecular Transport Medium Market
14.7.1.1. Introduction
14.7.1.2. Market Analysis and Forecast by Market Taxonomy
14.7.1.2.1. By Product Type
14.7.1.2.2. By Application
14.7.1.2.3. By Sample
14.7.1.2.4. By End User
14.7.2. Canada Molecular Transport Medium Market
14.7.2.1. Introduction
14.7.2.2. Market Analysis and Forecast by Market Taxonomy
14.7.2.2.1. By Product Type
14.7.2.2.2. By Application
14.7.2.2.3. By Sample
14.7.2.2.4. By End User
15. Latin America Molecular Transport Medium Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2032
15.1. Introduction
15.2. Historical Market Size (US$ Bn) Analysis by Market Taxonomy, 2019-2023
15.3. Market Size (US$ Bn) and Forecast by Market Taxonomy, 2024-2032
15.3.1. By Country
15.3.1.1. Brazil
15.3.1.2. Mexico
15.3.1.3. Argentina
15.3.1.4. Rest of Latin America
15.3.2. By Product Type
15.3.3. By Application
15.3.4. By Sample
15.3.5. By End User
15.4. Market Trends
15.5. Key Market Participants - Intensity Mapping
15.6. Drivers and Restraints - Impact Analysis
15.7. Country Level Analysis & Forecast
15.7.1. Brazil Molecular Transport Medium Market
15.7.1.1. Introduction
15.7.1.2. Market Analysis and Forecast by Market Taxonomy
15.7.1.2.1. By Product Type
15.7.1.2.2. By Application
15.7.1.2.3. By Sample
15.7.1.2.4. By End User
15.7.2. Argentina Molecular Transport Medium Market
15.7.2.1. Introduction
15.7.2.2. Market Analysis and Forecast by Market Taxonomy
15.7.2.2.1. By Product Type
15.7.2.2.2. By Application
15.7.2.2.3. By Sample
15.7.2.2.4. By End User
15.7.3. Mexico Molecular Transport Medium Market
15.7.3.1. Introduction
15.7.3.2. Market Analysis and Forecast by Market Taxonomy
15.7.3.2.1. By Product Type
15.7.3.2.2. By Application
15.7.3.2.3. By Sample
15.7.3.2.4. By End User
16. Europe Molecular Transport Medium Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2032
16.1. Introduction
16.2. Historical Market Size (US$ Bn) Analysis by Market Taxonomy, 2019-2023
16.3. Market Size (US$ Bn) and Forecast by Market Taxonomy, 2024-2032
16.3.1. By Country
16.3.1.1. Germany
16.3.1.2. Italy
16.3.1.3. France
16.3.1.4. U.K.
16.3.1.5. Spain
16.3.1.6. BENELUX
16.3.1.7. Nordic Countries
16.3.1.8. Russia
16.3.1.9. Rest of Europe
16.3.2. By Product Type
16.3.3. By Application
16.3.4. By Sample
16.3.5. By End User
16.4. Market Trends
16.5. Key Market Participants - Intensity Mapping
16.6. Drivers and Restraints - Impact Analysis
16.7. Country Level Analysis & Forecast
16.7.1. Germany Molecular Transport Medium Market
16.7.1.1. Introduction
16.7.1.2. Market Analysis and Forecast by Market Taxonomy
16.7.1.2.1. By Product Type
16.7.1.2.2. By Application
16.7.1.2.3. By Sample
16.7.1.2.4. By End User
16.7.2. France Molecular Transport Medium Market
16.7.2.1. Introduction
16.7.2.2. Market Analysis and Forecast by Market Taxonomy
16.7.2.2.1. By Product Type
16.7.2.2.2. By Application
16.7.2.2.3. By Sample
16.7.2.2.4. By End User
16.7.3. Italy Molecular Transport Medium Market
16.7.3.1. Introduction
16.7.3.2. Market Analysis and Forecast by Market Taxonomy
16.7.3.2.1. By Product Type
16.7.3.2.2. By Sample
16.7.3.2.3. By End User
16.7.4. Spain Molecular Transport Medium Market
16.7.4.1. Introduction
16.7.4.2. Market Analysis and Forecast by Market Taxonomy
16.7.4.2.1. By Product Type
16.7.4.2.2. By Application
16.7.4.2.3. By Sample
16.7.4.2.4. By End User
16.7.5. U.K. Molecular Transport Medium Market
16.7.5.1. Introduction
16.7.5.2. Market Analysis and Forecast by Market Taxonomy
16.7.5.2.1. By Product Type
16.7.5.2.2. By Application
16.7.5.2.3. By Sample
16.7.5.2.4. By End User
16.7.6. BENELUX Union Molecular Transport Medium Market
16.7.6.1. Introduction
16.7.6.2. Market Analysis and Forecast by Market Taxonomy
16.7.6.2.1. By Product Type
16.7.6.2.2. By Application
16.7.6.2.3. By Sample
16.7.6.2.4. By End User
16.7.7. Nordic Countries Molecular Transport Medium Market
16.7.7.1. Introduction
16.7.7.2. Market Analysis and Forecast by Market Taxonomy
16.7.7.2.1. By Product Type
16.7.7.2.2. By Application
16.7.7.2.3. By Sample
16.7.7.2.4. By End User
16.7.8. Russia Molecular Transport Medium Market
16.7.8.1. Introduction
16.7.8.2. Market Analysis and Forecast by Market Taxonomy
16.7.8.2.1. By Product Type
16.7.8.2.2. By Application
16.7.8.2.3. By Sample
16.7.8.2.4. By End User
17. South Asia Molecular Transport Medium Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2032
17.1. Introduction
17.2. Historical Market Size (US$ Bn) Analysis by Market Taxonomy, 2019-2023
17.3. Market Size (US$ Bn) and Forecast by Market Taxonomy, 2024-2032
17.3.1. By Country
17.3.1.1. India
17.3.1.2. Thailand
17.3.1.3. Indonesia
17.3.1.4. Malaysia
17.3.1.5. Vietnam
17.3.1.6. Philippines
17.3.1.7. Rest of South Asia
17.3.2. By Product Type
17.3.3. By Application
17.3.4. By Sample
17.3.5. By End User
17.4. Market Trends
17.5. Key Market Participants - Intensity Mapping
17.6. Drivers and Restraints - Impact Analysis
17.7. Country Level Analysis & Forecast
17.7.1. India Molecular Transport Medium Market
17.7.1.1. Introduction
17.7.1.2. Market Analysis and Forecast by Market Taxonomy
17.7.1.2.1. By Product Type
17.7.1.2.2. By Application
17.7.1.2.3. By Sample
17.7.1.2.4. By End User
17.7.2. Indonesia Molecular Transport Medium Market
17.7.2.1. Introduction
17.7.2.2. Market Analysis and Forecast by Market Taxonomy
17.7.2.2.1. By Product Type
17.7.2.2.2. By Application
17.7.2.2.3. By Sample
17.7.2.2.4. By End User
17.7.3. Vietnam Molecular Transport Medium Market
17.7.3.1. Introduction
17.7.3.2. Market Analysis and Forecast by Market Taxonomy
17.7.3.2.1. By Product Type
17.7.3.2.2. By Application
17.7.3.2.3. By Sample
17.7.3.2.4. By End User
17.7.4. Philippines Molecular Transport Medium Market
17.7.4.1. Introduction
17.7.4.2. Market Analysis and Forecast by Market Taxonomy
17.7.4.2.1. By Product Type
17.7.4.2.2. By Application
17.7.4.2.3. By Sample
17.7.4.2.4. By End User
17.7.5. Malaysia Molecular Transport Medium Market
17.7.5.1. Introduction
17.7.5.2. Market Analysis and Forecast by Market Taxonomy
17.7.5.2.1. By Product Type
17.7.5.2.2. By Application
17.7.5.2.3. By Sample
17.7.5.2.4. By End User
17.7.6. Thailand Molecular Transport Medium Market
17.7.6.1. Introduction
17.7.6.2. Market Analysis and Forecast by Market Taxonomy
17.7.6.2.1. By Product Type
17.7.6.2.2. By Application
17.7.6.2.3. By Sample
17.7.6.2.4. By End User
18. East Asia Molecular Transport Medium Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2032
18.1. Introduction
18.2. Historical Market Size (US$ Bn) Analysis by Market Taxonomy, 2019-2023
18.3. Market Size (US$ Bn) Forecast by Market Taxonomy, 2024-2032
18.3.1. By Country
18.3.1.1. China
18.3.1.2. Japan
18.3.1.3. South Korea
18.3.2. By Product Type
18.3.3. By Application
18.3.4. By Sample
18.3.5. By End User
18.4. Market Trends
18.5. Key Market Participants - Intensity Mapping
18.6. Drivers and Restraints - Impact Analysis
18.7. Country Level Analysis & Forecast
18.7.1. China Molecular Transport Medium Market
18.7.1.1. Introduction
18.7.1.2. Market Analysis and Forecast by Market Taxonomy
18.7.1.2.1. By Product Type
18.7.1.2.2. By Application
18.7.1.2.3. By Sample
18.7.1.2.4. By End User
18.7.2. Japan Molecular Transport Medium Market
18.7.2.1. Introduction
18.7.2.2. Market Analysis and Forecast by Market Taxonomy
18.7.2.2.1. By Product Type
18.7.2.2.2. By Application
18.7.2.2.3. By Sample
18.7.2.2.4. By End User
18.7.3. South Korea Molecular Transport Medium Market
18.7.3.1. Introduction
18.7.3.2. Market Analysis and Forecast by Market Taxonomy
18.7.3.2.1. By Product Type
18.7.3.2.2. By Application
18.7.3.2.3. By Sample
18.7.3.2.4. By End User
19. Oceania Molecular Transport Medium Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2032
19.1. Introduction
19.2. Historical Market Size (US$ Bn) Analysis by Market Taxonomy, 2019-2023
19.3. Market Size (US$ Bn) and Forecast by Market Taxonomy, 2024-2032
19.3.1. By Country
19.3.1.1. Australia
19.3.1.2. New Zealand
19.3.2. By Product Type
19.3.3. By Application
19.3.4. By Sample
19.3.5. By End User
19.4. Market Trends
19.5. Key Market Participants - Intensity Mapping
19.6. Drivers and Restraints - Impact Analysis
19.7. Country Level Analysis & Forecast
19.7.1. Australia Molecular Transport Medium Market
19.7.1.1. Introduction
19.7.1.2. Market Analysis and Forecast by Market Taxonomy
19.7.1.2.1. By Product Type
19.7.1.2.2. By Application
19.7.1.2.3. By Sample
19.7.1.2.4. By End User
19.7.2. New Zealand Molecular Transport Medium Market
19.7.2.1. Introduction
19.7.2.2. Market Analysis and Forecast by Market Taxonomy
19.7.2.2.1. By Product Type
19.7.2.2.2. By Application
19.7.2.2.3. By Sample
19.7.2.2.4. By End User
20. Middle East and Africa (MEA) Molecular Transport Medium Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2032
20.1. Introduction
20.2. Historical Market Size (US$ Bn) Analysis by Market Taxonomy, 2019-2023
20.3. Market Size (US$ Bn) and Forecast by Market Taxonomy, 2024-2032
20.3.1. By Country
20.3.1.1. GCC Countries
20.3.1.2. Turkey
20.3.1.3. Israel
20.3.1.4. North Africa
20.3.1.5. South Africa
20.3.1.6. Rest of Middle East and Africa
20.3.2. By Product Type
20.3.3. By Application
20.3.4. By Sample
20.3.5. By End User
20.4. Market Trends
20.5. Key Market Participants - Intensity Mapping
20.6. Drivers and Restraints - Impact Analysis
20.7. Country Level Analysis & Forecast
20.7.1. GCC Countries Molecular Transport Medium Market
20.7.1.1. Introduction
20.7.1.2. Market Analysis and Forecast by Market Taxonomy
20.7.1.2.1. By Product Type
20.7.1.2.2. By Application
20.7.1.2.3. By Sample
20.7.1.2.4. By End User
20.7.2. Israel Molecular Transport Medium Market
20.7.2.1. Introduction
20.7.2.2. Market Analysis and Forecast by Market Taxonomy
20.7.2.2.1. By Product Type
20.7.2.2.2. By Application
20.7.2.2.3. By Sample
20.7.2.2.4. By End User
20.7.3. Turkey Molecular Transport Medium Market
20.7.3.1. Introduction
20.7.3.2. Market Analysis and Forecast by Market Taxonomy
20.7.3.2.1. By Product Type
20.7.3.2.2. By Application
20.7.3.2.3. By Sample
20.7.3.2.4. By End User
20.7.4. South Africa Molecular Transport Medium Market
20.7.4.1. Introduction
20.7.4.2. Market Analysis and Forecast by Market Taxonomy
20.7.4.2.1. By Product Type
20.7.4.2.2. By Application
20.7.4.2.3. By Sample
20.7.4.2.4. By End User
20.7.5. North Africa Molecular Transport Medium Market
20.7.5.1. Introduction
20.7.5.2. Market Analysis and Forecast by Market Taxonomy
20.7.5.2.1. By Product Type
20.7.5.2.2. By Application
20.7.5.2.3. By Sample
20.7.5.2.4. By End User
21. Market Structure Analysis
21.1. Market Analysis by Tier of Companies
21.2. Market Share Analysis of Top Players
21.3. Market Concentration
21.4. Market Presence Analysis
21.4.1. Regional footprint of Players
21.4.2. Product footprint by Players
21.4.3. Channel Foot Print by Players
22. Competition Analysis
22.1. Competition Dashboard
22.2. Competition Benchmarking
22.3. Competition Deep Dive
22.3.1. Thermo Fisher Scientific
22.3.1.1. Overview
22.3.1.2. Product Portfolio
22.3.1.3. Key Financials by Market Segments (Product/Channel/Region)
22.3.1.4. Sales Footprint
22.3.1.5. Strategy Overview
22.3.1.6. Key Developments
22.3.1.7. SWOT Analysis
22.3.2. Becton Dickinson and Company
22.3.2.1. Overview
22.3.2.2. Product Portfolio
22.3.2.3. Key Financials by Market Segments (Product/Channel/Region)
22.3.2.4. Sales Footprint
22.3.2.5. Strategy Overview
22.3.2.6. Key Developments
22.3.2.7. SWOT Analysis
22.3.3. Cardinal Health
22.3.3.1. Overview
22.3.3.2. Product Portfolio
22.3.3.3. Key Financials by Market Segments (Product/Channel/Region)
22.3.3.4. Sales Footprint
22.3.3.5. Strategy Overview
22.3.3.6. Key Developments
22.3.3.7. SWOT Analysis
22.3.4. Quidel Corporation
22.3.4.1. Overview
22.3.4.2. Product Portfolio
22.3.4.3. Key Financials by Market Segments (Product/Channel/Region)
22.3.4.4. Sales Footprint
22.3.4.5. Strategy Overview
22.3.4.6. Key Developments
22.3.4.7. SWOT Analysis
22.3.5. Medical Wire & Equipment (MWE)
22.3.5.1. Overview
22.3.5.2. Product Portfolio
22.3.5.3. Key Financials by Market Segments (Product/Channel/Region)
22.3.5.4. Sales Footprint
22.3.5.5. Strategy Overview
22.3.5.6. Key Developments
22.3.5.7. SWOT Analysis
22.3.6. COPAN Diagnostics Inc. [COPAN Group]
22.3.6.1. Overview
22.3.6.2. Product Portfolio
22.3.6.3. Key Financials by Market Segments (Product/Channel/Region)
22.3.6.4. Sales Footprint
22.3.6.5. Strategy Overview
22.3.6.6. Key Developments
22.3.6.7. SWOT Analysis
22.3.7. Titan Biotech Ltd.
22.3.7.1. Overview
22.3.7.2. Product Portfolio
22.3.7.3. Key Financials by Market Segments (Product/Channel/Region)
22.3.7.4. Sales Footprint
22.3.7.5. Strategy Overview
22.3.7.6. Key Developments
22.3.7.7. SWOT Analysis
22.3.8. Alpha Teknova, Inc. [formerly named Teknova]
22.3.8.1. Overview
22.3.8.2. Product Portfolio
22.3.8.3. Key Financials by Market Segments (Product/Channel/Region)
22.3.8.4. Sales Footprint
22.3.8.5. Strategy Overview
22.3.8.6. Key Developments
22.3.8.7. SWOT Analysis
22.3.9. Bio-Genex Laboratories Inc.
22.3.9.1. Overview
22.3.9.2. Product Portfolio
22.3.9.3. Key Financials by Market Segments (Product/Channel/Region)
22.3.9.4. Sales Footprint
22.3.9.5. Strategy Overview
22.3.9.6. Key Developments
22.3.9.7. SWOT Analysis
22.3.10. EKF Diagnostics
22.3.10.1. Overview
22.3.10.2. Product Portfolio
22.3.10.3. Key Financials by Market Segments (Product/Channel/Region)
22.3.10.4. Sales Footprint
22.3.10.5. Strategy Overview
22.3.10.6. Key Developments
22.3.10.7. SWOT Analysis
22.3.11. Trinity Biotech
22.3.11.1. Overview
22.3.11.2. Product Portfolio
22.3.11.3. Key Financials by Market Segments (Product/Channel/Region)
22.3.11.4. Sales Footprint
22.3.11.5. Strategy Overview
22.3.11.6. Key Developments
22.3.11.7. SWOT Analysis
22.3.12. Alpha-Tec Systems, Inc.
22.3.12.1. Overview
22.3.12.2. Product Portfolio
22.3.12.3. Key Financials by Market Segments (Product/Channel/Region)
22.3.12.4. Sales Footprint
22.3.12.5. Strategy Overview
22.3.12.6. Key Developments
22.3.12.7. SWOT Analysis
22.3.13. Charm Sciences, Inc.
22.3.13.1. Overview
22.3.13.2. Product Portfolio
22.3.13.3. Key Financials by Market Segments (Product/Channel/Region)
22.3.13.4. Sales Footprint
22.3.13.5. Strategy Overview
22.3.13.6. Key Developments
22.3.13.7. SWOT Analysis
22.3.14. Azer Scientific
22.3.14.1. Overview
22.3.14.2. Product Portfolio
22.3.14.3. Key Financials by Market Segments (Product/Channel/Region)
22.3.14.4. Sales Footprint
22.3.14.5. Strategy Overview
22.3.14.6. Key Developments
22.3.14.7. SWOT Analysis
22.3.15. bioBoaVista
22.3.15.1. Overview
22.3.15.2. Product Portfolio
22.3.15.3. Key Financials by Market Segments (Product/Channel/Region)
22.3.15.4. Sales Footprint
22.3.15.5. Strategy Overview
22.3.15.6. Key Developments
22.3.15.7. SWOT Analysis
22.3.16. AccuGene
22.3.16.1. Overview
22.3.16.2. Product Portfolio
22.3.16.3. Key Financials by Market Segments (Product/Channel/Region)
22.3.16.4. Sales Footprint
22.3.16.5. Strategy Overview
22.3.16.6. Key Developments
22.3.16.7. SWOT Analysis
22.3.17. KSL Diagnostics
22.3.17.1. Overview
22.3.17.2. Product Portfolio
22.3.17.3. Key Financials by Market Segments (Product/Channel/Region)
22.3.17.4. Sales Footprint
22.3.17.5. Strategy Overview
22.3.17.6. Key Developments
22.3.17.7. SWOT Analysis
22.3.18. Puritan Medical Products
22.3.18.1. Overview
22.3.18.2. Product Portfolio
22.3.18.3. Key Financials by Market Segments (Product/Channel/Region)
22.3.18.4. Sales Footprint
22.3.18.5. Strategy Overview
22.3.18.6. Key Developments
22.3.18.7. SWOT Analysis
22.3.19. Amazing Biotech (Shanghai) Co., Ltd.
22.3.19.1. Overview
22.3.19.2. Product Portfolio
22.3.19.3. Key Financials by Market Segments (Product/Channel/Region)
22.3.19.4. Sales Footprint
22.3.19.5. Strategy Overview
22.3.19.6. Key Developments
22.3.19.7. SWOT Analysis
23. Assumptions and Acronyms Used
24. Research Methodology

 

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