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試験、検査、認証市場:製品タイプ、エンドユーザー、地域別(北米、欧州、アジア太平洋地域、中南米、中東・アフリカ):世界の産業分析、規模、シェア、成長、動向、予測、2024-2033年


Testing, Inspection, and Certification Market by Product Type, End-Users, and Geography (North America, Europe, Asia Pacific, Latin America, and the Middle East and Africa): Global Industry Analysis, Size, Share, Growth, Trends, and Forecast, 2024-2033

Persistence Market Research社はこのほど、世界の試験・検査・認証(TIC)市場に関する調査レポートを出版し、市場ダイナミクス、動向、機会、展望を形成する課題などを詳細に分析した。 主な洞察 - 試験... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Persistence Market Research
パーシスタンスマーケットリサーチ
2024年7月12日 US$4,900
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サマリー

Persistence Market Research社はこのほど、世界の試験・検査・認証(TIC)市場に関する調査レポートを出版し、市場ダイナミクス、動向、機会、展望を形成する課題などを詳細に分析した。

主な洞察

- 試験、検査、認証市場規模(2024E):2,632億米ドル
- 予測市場規模(2033F):2,632億米ドル4,226億米ドル
- 世界市場成長率(CAGR 2024~2033) 5.4%

レポートの範囲試験、検査、認証市場

試験・検査・認証(TIC)サービスは、規制基準への準拠、製品の安全性、品質保証を確保するため、さまざまな産業で重要な役割を担っている。TIC市場は、製造、建設、ヘルスケア、自動車、航空宇宙などの分野に対応しており、製品試験や認証から品質監査やサプライヤー評価まで幅広いサービスを提供している。

市場成長の促進要因

世界の試験・検査・認証市場は、各業界の厳しい規制要件、消費者の安全と品質基準の重視の高まり、貿易のグローバル化など、いくつかの要因によって牽引されている。サプライチェーンの複雑化と効果的なリスク管理の必要性が、TICサービスの需要をさらに押し上げている。AIやIoTの統合など、テスト手法の技術的進歩がサービスの効率と信頼性を高め、市場拡大に寄与している。

市場の課題

有望な成長見通しにもかかわらず、試験・検査・認証市場は、さまざまな規制の枠組み、コンプライアンスに関連する高い運用コスト、グローバルなサプライチェーンリスクの管理に関連する課題に直面している。景気の変動や業界特有の規制の変更がさらなるハードルとなり、市場の収益性と普及に影響を与える。

市場機会:

試験・検査・認証市場は、業界全体のデジタル変革、持続可能性と企業の社会的責任(CSR)への注目の高まり、新興国市場の拡大によって大きな成長機会がもたらされる。透明性の高いサプライチェーン管理のためのブロックチェーン技術の統合、COVID-19回復後の遠隔監査と仮想検査ソリューションの採用が新たな成長手段を促進する。

戦略的イニシアティブと事業戦略

Bureau Veritas SA、SGS SA、DEKRA SE、Intertek Group plcなど、世界の試験・検査・認証市場の大手企業は、市場での存在感を高めるため、技術革新、地理的拡大、戦略的パートナーシップに注力している。先進的な試験施設、シームレスなサービス提供のためのデジタルプラットフォーム、持続可能な慣行への投資は、進化する顧客の期待と規制要件に合致している。業界関係者や規制機関との協力により、TIC実務の標準化と調和を推進し、コンプライアンスを確保するとともに市場競争力を強化する。

本レポートで扱う主な質問

- 世界の試験・検査・認証市場の主な成長要因は何か?
- TICサービスの需要を牽引している産業と地域、および主なサービス内容とは?
- 技術の進歩は試験・検査・認証市場の競争環境をどのように変えているか?
- 市場の主要プレーヤーは誰で、市場の主導権を維持するためにどのような戦略をとっているのか?
- 世界の試験・検査・認証市場における新たな動向と将来性は?

競争情報とビジネス戦略:

世界の試験・検査・認証市場の大手企業は、規制遵守の専門知識、技術革新、顧客中心のサービス提供を活用してリーダーシップを維持しています。これらの企業は、顧客エンゲージメント、オペレーショナル・エクセレンス、持続可能な成長の実践を優先し、ダイナミックなTICランドスケープにおける業界の課題を克服し、新たな機会を活用しています。

主な企業

- SGS SA
- ビューローベリタスSA
- DEKRA
- インターテックグループ
- ユーロフィンズサイエンティフィックグループ
- TUV SUD AG
- UL LLC
- アプラス
- DNV GL
- MISTRAS Group Inc.
- ATRACグループ
- アパベ・インターナショナル
- ALSグローバル
- KIWA NV
- TUV NORDグループ
- ファバレートSA
- ASTMインターナショナル
- オイルテストインターナショナル
- LENORグループ
- OPUSグループAB
- エレメントマテリアル&テクノロジー

試験・検査・認証産業調査の主な対象セグメント

サービス別
- 試験
- 検査
- 認証

ソーシング別
- インハウス
- アウトソーシング

用途別
- 消費財・小売
- 食品・農業
- 電気・電子
- 石油・ガス・化学
- 鉱業・鉱物
- 工業
- 運輸

地域別
- 北米
- 中南米
- ヨーロッパ
- 東アジア
- 南アジア・太平洋
- 中東・アフリカ

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目次

1.要旨
1.1.世界市場の展望
1.2.需要サイドの動向
1.3.供給サイドの動向
1.4.技術ロードマップ
1.5.分析と提言
2.市場概要
2.1.市場カバレッジ/分類
2.2.市場の定義/範囲/限界
3.主な市場動向
3.1.市場に影響を与える主なトレンド
3.2.製品イノベーション/開発動向
4.主な成功要因
4.1.製品採用/使用分析
4.2.製品のUSP/特徴
5.世界市場の需要分析2019-2023年および予測、2024-2033年
5.1.過去の市場価値(10億米ドル)分析、2019-2023年
5.2.現在と将来の市場価値(10億米ドル)予測、2024-2033年
5.3.前年比成長トレンド分析
6.世界市場-価格分析
6.1.サービス別地域別価格分析
6.2.世界平均価格分析ベンチマーク
7.世界市場の需要(10億米ドル)分析2019-2023年および予測、2024-2033年
7.1.過去の市場価値(10億米ドル)分析、2019-2023年
7.2.現在と将来の市場価値(US$ Bn)予測、2024-2033年
7.2.1.前年比成長トレンド分析
7.2.2.絶対額の機会分析
8.市場背景
8.1.マクロ経済要因
8.1.1.世界経済の見通し
8.1.2.一人当たりGDP
8.1.3.IoT接続機器の概要
8.1.4.世界の自動車生産の見通し
8.1.5.世界の民間航空機生産の見通し
8.1.6.世界の航空輸送整備・修理・オーバーホール(MRO)市場の展望
8.1.7.コンシューマー・エレクトロニクスの成長見通し
8.1.8.世界の原油生産と消費の概要
8.1.9.世界の化学品売上高
8.2.予測要因-関連性と影響
8.2.1.世界の農業産業の成長
8.2.2.世界の石油・ガス産業の成長
8.2.3.世界の鉱業成長
8.2.4.世界の食品・飲料産業の成長
8.2.5.世界の建設業界の成長
8.2.6.世界の化学産業の成長
8.2.7.医薬品産業の成長
8.2.8.世界の運輸業界の成長
8.3.バリューチェーン分析
8.4.COVID-19危機-影響分析
8.4.1.現在の統計
8.4.2.短期・中長期の概要
8.4.3.回復の可能性
8.5.市場ダイナミクス
8.5.1.促進要因
8.5.2.阻害要因
8.5.3.機会分析
9.世界市場分析2019-2023年および予測2024-2033年、サービス別
9.1.はじめに/主な調査結果
9.2.サービス別の過去市場規模(10億米ドル)分析、2019年~2023年
9.3.サービス別の現在および将来市場規模(10億米ドル)分析と予測、2024~2033年
9.3.1.検査
9.3.2.検査
9.3.3.認証
9.4.サービス別市場魅力度分析
10.ソーシング別の世界市場分析2019-2023年および予測2024-2033年
10.1.はじめに/主な調査結果
10.2.過去の市場規模(10億米ドル)分析:ソーシング別、2019-2023年
10.3.ソーシング別の現在および将来の市場規模(10億米ドル)分析と予測、2024-2033年
10.3.1.インハウス
10.3.2.アウトソーシング
10.4.ソーシング別市場魅力度分析
11.用途別世界市場分析2019-2023年および予測2024-2033年
11.1.イントロダクション/主な調査結果
11.2.過去の市場規模(10億米ドル)分析:用途別、2019-2023年
11.3.アプリケーション別の現在および将来の市場規模(10億米ドル)分析と予測、2024年~2033年
11.3.1.消費者・小売
11.3.2.食品・農業
11.3.3.電気・電子
11.3.4.石油・ガス・化学
11.3.5.鉱業・鉱物
11.3.6.工業
11.3.7.運輸
11.3.8.その他
11.4.用途別市場魅力度分析
12.地域別世界市場分析2019-2023年および予測2024-2033年
12.1.はじめに
12.2.地域別の過去市場規模(10億米ドル)分析、2019-2023年
12.3.地域別の現在の市場規模(10億米ドル)分析と予測、2024~2033年
12.3.1.北米
12.3.2.ラテンアメリカ
12.3.3.ヨーロッパ
12.3.4.東アジア
12.3.5.南アジア太平洋
12.3.6.中東・アフリカ
12.4.地域別市場魅力度分析
13.北米市場分析2019-2023年および予測2024-2033年
13.1.はじめに
13.2.過去の市場規模(10億米ドル)の市場分類別動向分析(2019~2023年
13.3.市場分類別市場規模(億米ドル)予測、2024-2033年
13.3.1.国別
13.3.1.1.米国
13.3.1.2.カナダ
13.3.2.サービス別
13.3.3.調達先別
13.3.4.用途別
13.4.市場魅力度分析
13.4.1.国別
13.4.2.サービス別
13.4.3.調達先別
13.4.4.用途別
13.5.促進要因と抑制要因-影響分析
14.ラテンアメリカ市場分析2019-2023年および予測2024-2033年
14.1.はじめに
14.2.市場分類別過去市場規模(10億米ドル)動向分析、2019-2023年
14.3.市場分類別市場規模(億米ドル)予測、2024-2033年
14.3.1.国別
14.3.1.1.メキシコ
14.3.1.2.ブラジル
14.3.1.3.その他のラテンアメリカ
14.3.2.サービス別
14.3.3.ソーシング別
14.3.4.用途別
14.4.市場魅力度分析
14.4.1.国別
14.4.2.サービス別
14.4.3.調達先別
14.4.4.用途別
14.5.促進要因と抑制要因-影響分析
15.欧州市場分析2019-2023年および予測2024-2033年
15.1.はじめに
15.2.過去の市場規模(10億米ドル)の市場分類別動向分析(2019-2023年
15.3.市場分類別市場規模(億米ドル)予測、2024-2033年
15.3.1.国別
15.3.1.1.ドイツ
15.3.1.2.イタリア
15.3.1.3.イギリス
15.3.1.4.フランス
15.3.1.5.スペイン
15.3.1.6.ベネルクス
15.3.1.7.ロシア
15.3.1.8.その他のヨーロッパ
15.3.2.サービス別
15.3.3.ソーシング別
15.3.4.用途別
15.4.市場魅力度分析
15.4.1.国別
15.4.2.サービス別
15.4.3.調達先別
15.4.4.用途別
15.5.促進要因と抑制要因-影響分析
16.東アジア市場の分析 2019-2023年および予測 2024-2033年
16.1.はじめに
16.2.市場分類別過去市場規模(10億米ドル)動向分析、2019-2023年
16.3.市場分類別市場規模(億米ドル)予測、2024-2033年
16.3.1.国別
16.3.1.1.中国
16.3.1.2.日本
16.3.1.3.韓国
16.3.2.サービス別
16.3.3.ソーシング別
16.3.4.用途別
16.4.市場魅力度分析
16.4.1.国別
16.4.2.サービス別
16.4.3.調達先別
16.4.4.用途別
16.5.促進要因と抑制要因-影響分析
17.南アジア太平洋市場の分析 2019-2023年および予測 2024-2033年
17.1.はじめに
17.2.市場分類別過去市場規模(10億米ドル)動向分析、2019-2023年
17.3.市場分類別市場規模(億米ドル)予測、2024-2033年
17.3.1.国別
17.3.1.1.インド
17.3.1.2.アセアン
17.3.1.3.オーストラリア、ニュージーランド
17.3.1.4.その他の南アジア太平洋地域
17.3.2.サービス別
17.3.3.ソーシング別
17.3.4.用途別
17.4.市場魅力度分析
17.4.1.国別
17.4.2.サービス別
17.4.3.調達先別
17.4.4.用途別
17.5.促進要因と抑制要因-影響分析
18.中東・アフリカ市場の分析 2019-2023年および予測 2024-2033年
18.1.はじめに
18.2.過去の市場規模(10億米ドル)の市場分類別動向分析(2019~2023年
18.3.市場分類別市場規模(億米ドル)予測、2024-2033年
18.3.1.国別
18.3.1.1.GCC諸国
18.3.1.2.トルコ
18.3.1.3.アフリカ北部
18.3.1.4.南アフリカ
18.3.1.5.その他の中東・アフリカ
18.3.2.サービス別
18.3.3.ソーシング別
18.3.4.用途別
18.4.市場魅力度分析
18.4.1.国別
18.4.2.サービス別
18.4.3.調達先別
18.4.4.用途別
18.5.促進要因と抑制要因-影響分析
19.国別市場分析 2024-2033
19.1.米国市場分析
19.1.1.サービス別
19.1.2.ソーシング別
19.1.3.用途別
19.2.カナダ市場分析
19.2.1.サービス別
19.2.2.ソーシング別
19.2.3.用途別
19.3.メキシコ市場分析
19.3.1.サービス別
19.3.2.ソーシング別
19.3.3.用途別
19.4.ブラジル市場分析
19.4.1.サービス別
19.4.2.ソーシング別
19.4.3.用途別
19.5.ドイツ市場分析
19.5.1.サービス別
19.5.2.ソーシング別
19.5.3.用途別
19.6.イタリア市場分析
19.6.1.サービス別
19.6.2.ソーシング別
19.6.3.用途別
19.7.英国市場分析
19.7.1.サービス別
19.7.2.ソーシング別
19.7.3.用途別
19.8.フランス市場分析
19.8.1.サービス別
19.8.2.ソーシング別
19.8.3.用途別
19.9.スペイン市場分析
19.9.1.サービス別
19.9.2.ソーシング別
19.9.3.用途別
19.10.ベネルクス市場分析
19.10.1.サービス別
19.10.2.ソーシング別
19.10.3.用途別
19.11.ロシア市場分析
19.11.1.サービス別
19.11.2.ソーシング別
19.11.3.用途別
19.12.中国市場分析
19.12.1.サービス別
19.12.2.ソーシング別
19.12.3.用途別
19.13.日本市場分析
19.13.1.サービス別
19.13.2.ソーシング別
19.13.3.用途別
19.14.韓国市場分析
19.14.1.サービス別
19.14.2.ソーシング別
19.14.3.用途別
19.15.インド市場分析
19.15.1.サービス別
19.15.2.ソーシング別
19.15.3.用途別
19.16.ASEAN市場分析
19.16.1.サービス別
19.16.2.ソーシング別
19.16.3.用途別
19.17.ニュージーランド市場の分析
19.17.1.サービス別
19.17.2.ソーシング別
19.17.3.用途別
19.18.GCC諸国市場分析
19.18.1.サービス別
19.18.2.ソーシング別
19.18.3.用途別
19.19.トルコ市場の分析
19.19.1.サービス別
19.19.2.ソーシング別
19.19.3.用途別
19.20.北アフリカ市場分析
19.20.1.サービス別
19.20.2.ソーシング別
19.20.3.用途別
19.21.南アフリカ市場分析
19.21.1.サービス別
19.21.2.ソーシング別
19.21.3.用途別
20.市場構造分析
20.1.企業階層別市場分析(試験・検査・認証市場)
20.2.市場集中度
20.3.上位企業の市場シェア分析
20.4.市場プレゼンス分析
21.競争分析
21.1.競合ダッシュボード
21.2.競合ベンチマーキング
21.3.競合ディープダイブ
21.3.1.SGS SA
21.3.1.1.概要
21.3.1.2.製品ポートフォリオ
21.3.1.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
21.3.1.4.セールスフットプリント
21.3.1.5.戦略の概要
21.3.2.ビューローベリタスSA
21.3.2.1.概要
21.3.2.2.製品ポートフォリオ
21.3.2.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
21.3.2.4.セールスフットプリント
21.3.2.5.戦略の概要
21.3.3.DEKRA
21.3.3.1.概要
21.3.3.2.製品ポートフォリオ
21.3.3.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
21.3.3.4.セールスフットプリント
21.3.3.5.戦略の概要
21.3.4.インターテックグループ
21.3.4.1.概要
21.3.4.2.製品ポートフォリオ
21.3.4.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
21.3.4.4.セールスフットプリント
21.3.4.5.戦略の概要
21.3.5.ユーロフィンズ・サイエンティフィック・グループ
21.3.5.1.概要
21.3.5.2.製品ポートフォリオ
21.3.5.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
21.3.5.4.販売拠点
21.3.5.5.戦略の概要
21.3.6.TUV SUD AG
21.3.6.1.概要
21.3.6.2.製品ポートフォリオ
21.3.6.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
21.3.6.4.販売拠点
21.3.6.5.戦略の概要
21.3.7.TUVラインランドAG
21.3.7.1.概要
21.3.7.2.製品ポートフォリオ
21.3.7.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
21.3.7.4.セールスフットプリント
21.3.7.5.戦略の概要
21.3.8.DNV GL
21.3.8.1.概要
21.3.8.2.製品ポートフォリオ
21.3.8.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
21.3.8.4.販売拠点
21.3.8.5.戦略の概要
21.3.9.ULエルエルシー
21.3.9.1.概要
21.3.9.2.製品ポートフォリオ
21.3.9.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
21.3.9.4.セールスフットプリント
21.3.9.5.戦略の概要
21.3.10.アプラスプラス
21.3.10.1.概要
21.3.10.2.製品ポートフォリオ
21.3.10.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
21.3.10.4.販売拠点
21.3.10.5.戦略の概要
21.3.11.ミストラス・グループ
21.3.11.1.概要
21.3.11.2.製品ポートフォリオ
21.3.11.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
21.3.11.4.セールスフットプリント
21.3.11.5.戦略の概要
21.3.12.ATRACグループ
21.3.12.1.概要
21.3.12.2.製品ポートフォリオ
21.3.12.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
21.3.12.4.販売拠点
21.3.12.5.戦略の概要
21.3.13.アパベ・インターナショナル
21.3.13.1.概要
21.3.13.2.製品ポートフォリオ
21.3.13.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
21.3.13.4.販売拠点
21.3.13.5.戦略の概要
21.3.14.ALSグローバル
21.3.14.1.概要
21.3.14.2.製品ポートフォリオ
21.3.14.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
21.3.14.4.販売拠点
21.3.14.5.戦略の概要
21.3.15.コンポエンデ・ベネフィシアメント・デ・ペカス・リミターダ
21.3.15.1.概要
21.3.15.2.製品ポートフォリオ
21.3.15.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
21.3.15.4.販売拠点
21.3.15.5.戦略の概要
21.3.16.KIWA NV
21.3.16.1.概要
21.3.16.2.製品ポートフォリオ
21.3.16.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
21.3.16.4.販売拠点
21.3.16.5.戦略の概要
21.3.17.ファヴァレートSA
21.3.17.1.概要
21.3.17.2.製品ポートフォリオ
21.3.17.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
21.3.17.4.販売拠点
21.3.17.5.戦略の概要
21.3.18.ASTMインターナショナル
21.3.18.1.概要
21.3.18.2.製品ポートフォリオ
21.3.18.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
21.3.18.4.販売拠点
21.3.18.5.戦略の概要
21.3.19.オイルテスト・インテルナシオナル
21.3.19.1.概要
21.3.19.2.製品ポートフォリオ
21.3.19.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
21.3.19.4.販売拠点
21.3.19.5.戦略の概要
21.3.20.レノールグループ
21.3.20.1.概要
21.3.20.2.製品ポートフォリオ
21.3.20.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
21.3.20.4.販売拠点
21.3.20.5.戦略の概要
21.3.21.ジェネシスグループ
21.3.21.1.概要
21.3.21.2.製品ポートフォリオ
21.3.21.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
21.3.21.4.販売拠点
21.3.21.5.戦略の概要
21.3.22.OPUSグループAB
21.3.22.1.概要
21.3.22.2.製品ポートフォリオ
21.3.22.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
21.3.22.4.販売拠点
21.3.22.5.戦略の概要
21.3.23.CSAグループ
21.3.23.1.概要
21.3.23.2.製品ポートフォリオ
21.3.23.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
21.3.23.4.セールスフットプリント
21.3.23.5.戦略の概要
21.3.24.素材と技術
21.3.24.1.概要
21.3.24.2.製品ポートフォリオ
21.3.24.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
21.3.24.4.セールスフットプリント
21.3.24.5.戦略の概要
21.3.25.クニエ
21.3.25.1.概要
21.3.25.2.製品ポートフォリオ
21.3.25.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
21.3.25.4.販売拠点
21.3.25.5.戦略の概要
21.3.26.RRMG Ltda
21.3.26.1.概要
21.3.26.2.製品ポートフォリオ
21.3.26.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
21.3.26.4.販売拠点
21.3.26.5.戦略の概要
21.3.27.標準化と認証 NYCE, SC
21.3.27.1.概要
21.3.27.2.製品ポートフォリオ
21.3.27.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
21.3.27.4.セールスフットプリント
21.3.27.5.戦略の概要
21.3.28.ロイド レジスター
21.3.28.1.概要
21.3.28.2.製品ポートフォリオ
21.3.28.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
21.3.28.4.販売拠点
21.3.28.5.戦略の概要
21.3.29.チーム・インク
21.3.29.1.概要
21.3.29.2.製品ポートフォリオ
21.3.29.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
21.3.29.4.販売拠点
21.3.29.5.戦略の概要
22.前提条件と略語
23.調査方法

 

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Summary

Persistence Market Research has recently published an extensive report on the global Testing, Inspection, and Certification (TIC) market, offering a detailed analysis of market dynamics, trends, opportunities, and challenges shaping its landscape.

Key Insights:

• Testing, Inspection, and Certification Market Size (2024E): USD 263.2 Bn
• Projected Market Value (2033F): USD 422.6 Bn
• Global Market Growth Rate (CAGR 2024 to 2033): 5.4%

Scope of the Report: Testing, Inspection, and Certification Market

Testing, Inspection, and Certification (TIC) services are critical across various industries, ensuring compliance with regulatory standards, product safety, and quality assurance. The TIC market caters to sectors such as manufacturing, construction, healthcare, automotive, and aerospace, providing services ranging from product testing and certification to quality audits and supplier evaluations.

Market Growth Drivers:

The global Testing, Inspection, and Certification market is driven by several factors, including stringent regulatory requirements across industries, increasing emphasis on consumer safety and quality standards, and globalization of trade. The rising complexity of supply chains and the need for effective risk management further boost demand for TIC services. Technological advancements in testing methodologies, such as AI and IoT integration, enhance service efficiency and reliability, contributing to market expansion.

Market Challenges:

Despite promising growth prospects, the Testing, Inspection, and Certification market faces challenges related to varying regulatory frameworks, high operational costs associated with compliance, and managing global supply chain risks. Economic fluctuations and changes in industry-specific regulations pose additional hurdles, impacting market profitability and penetration.

Market Opportunities:

The Testing, Inspection, and Certification market presents significant growth opportunities driven by digital transformation across industries, increasing focus on sustainability and corporate social responsibility (CSR), and expanding markets in emerging economies. Integration of blockchain technology for transparent supply chain management and adoption of remote auditing and virtual inspection solutions post-COVID-19 recovery foster new growth avenues.

Strategic Initiatives and Business Strategies:

Leading players in the global Testing, Inspection, and Certification market, including Bureau Veritas SA, SGS SA, DEKRA SE, and Intertek Group plc, focus on innovation, geographic expansion, and strategic partnerships to enhance market presence. Investments in advanced testing facilities, digital platforms for seamless service delivery, and sustainable practices align with evolving customer expectations and regulatory requirements. Collaboration with industry stakeholders and regulatory bodies promotes standardization and harmonization of TIC practices, ensuring compliance and bolstering market competitiveness.

Key Questions Addressed in the Report:

• What are the primary growth drivers of the global Testing, Inspection, and Certification market?
• Which industries and regions are driving demand for TIC services, and what are the key service offerings?
• How are technological advancements reshaping the competitive landscape of the Testing, Inspection, and Certification market?
• Who are the key market players, and what strategies are they employing to maintain market leadership?
• What are the emerging trends and future prospects in the global Testing, Inspection, and Certification market?

Competitive Intelligence and Business Strategy:

Leading companies in the global Testing, Inspection, and Certification market leverage regulatory compliance expertise, technological innovation, and customer-centric service delivery to sustain leadership. They prioritize customer engagement, operational excellence, and sustainable growth practices to navigate industry challenges and capitalize on emerging opportunities in the dynamic TIC landscape.

Key Companies Profiled:

• SGS SA
• Bureau Veritas SA
• DEKRA
• Intertek Group plc
• Eurofins Scientific Group
• TUV SUD AG
• UL LLC
• Applus+
• DNV GL
• MISTRAS Group Inc.
• ATRAC Group
• Apave International
• ALS Global
• KIWA NV
• TÜV NORD GROUP
• Favareto SA
• ASTM International
• OIL TEST INTERNACIONAL
• LENOR Group
• OPUS Group AB
• Element Materials & Technology

Key Segments Covered in Testing, Inspection, and Certification Industry Research

By Services
• Testing
• Inspection
• Certification

By Sourcing
• In-house
• Outsourcing

By Application
• Consumer & Retail
• Food & Agriculture
• Electrical & Electronics
• Oil, Gas & Chemicals
• Mining & Minerals
• Industrial
• Transportation

By Region
• North America
• Latin America
• Europe
• East Asia
• South Asia & Pacific
• Middle East & Africa



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Table of Contents

1. Executive Summary
1.1. Global Market Outlook
1.2. Demand Side Trends
1.3. Supply Side Trends
1.4. Technology Roadmap
1.5. Analysis and Recommendations
2. Market Overview
2.1. Market Coverage / Taxonomy
2.2. Market Definition / Scope / Limitations
3. Key Market Trends
3.1. Key Trends Impacting the Market
3.2. Product Innovation / Development Trends
4. Key Success Factors
4.1. Product Adoption / Usage Analysis
4.2. Product USPs / Features
5. Global Market Demand Analysis 2019-2023 and Forecast, 2024-2033
5.1. Historical Market Value (US$ Bn) Analysis, 2019-2023
5.2. Current and Future Market Value (US$ Bn) Projections, 2024-2033
5.3. Y-O-Y Growth Trend Analysis
6. Global Market - Pricing Analysis
6.1. Regional Pricing Analysis By Services
6.2. Global Average Pricing Analysis Benchmark
7. Global Market Demand (US$ Bn) Analysis 2019-2023 and Forecast, 2024-2033
7.1. Historical Market Value (US$ Bn) Analysis, 2019-2023
7.2. Current and Future Market Value (US$ Bn) Projections, 2024-2033
7.2.1. Y-o-Y Growth Trend Analysis
7.2.2. Absolute $ Opportunity Analysis
8. Market Background
8.1. Macro-Economic Factors
8.1.1. Global Economic Outlook
8.1.2. GDP Per Capita
8.1.3. Overview of IoT Connected Devices
8.1.4. Global Automotive Production Outlook
8.1.5. Global Commercial Aircraft Production Outlook
8.1.6. Global Air Transport Maintenance, Repair, and Overhaul (MRO) Market Outlook
8.1.7. Consumer Electronics Growth Outlook
8.1.8. Global Crude Oil Production and Consumption Overview
8.1.9. Global Chemical Sales
8.2. Forecast Factors - Relevance & Impact
8.2.1. Global Agriculture Industry Growth
8.2.2. Global Oil & Gas Industry Growth
8.2.3. Global Mining Industry Growth
8.2.4. Global Food & Beverages Industry Growth
8.2.5. Global Construction Industry Growth
8.2.6. Global Chemical Industry Growth
8.2.7. Global Pharmaceutical Industry Growth
8.2.8. Global Transportation Industry Growth
8.3. Value Chain Analysis
8.4. COVID-19 Crisis – Impact Analysis
8.4.1. Current Statistics
8.4.2. Short-Mid-Long Term Overview
8.4.3. Likely Rebound
8.5. Market Dynamics
8.5.1. Drivers
8.5.2. Restraints
8.5.3. Opportunity Analysis
9. Global Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033, By Services
9.1. Introduction / Key Findings
9.2. Historical Market Size (US$ Bn) Analysis By Services, 2019-2023
9.3. Current and Future Market Size (US$ Bn) Analysis and Forecast By Services, 2024-2033
9.3.1. Testing
9.3.2. Inspection
9.3.3. Certification
9.4. Market Attractiveness Analysis By Services
10. Global Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033, by Sourcing
10.1. Introduction / Key Findings
10.2. Historical Market Size (US$ Bn) Analysis By Sourcing, 2019-2023
10.3. Current and Future Market Size (US$ Bn) Analysis and Forecast By Sourcing, 2024-2033
10.3.1. In-House
10.3.2. Outsourcing
10.4. Market Attractiveness Analysis By Sourcing
11. Global Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033, by Application
11.1. Introduction / Key Findings
11.2. Historical Market Size (US$ Bn) Analysis By Application, 2019-2023
11.3. Current and Future Market Size (US$ Bn) Analysis and Forecast By Application, 2024-2033
11.3.1. Consumer & Retail
11.3.2. Food & Agriculture
11.3.3. Electrical & Electronics
11.3.4. Oil, Gas & Chemicals
11.3.5. Mining & Minerals
11.3.6. Industrial
11.3.7. Transportation
11.3.8. Others
11.4. Market Attractiveness Analysis By Application
12. Global Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033, by Region
12.1. Introduction
12.2. Historical Market Size (US$ Bn) Analysis By Region, 2019-2023
12.3. Current Market Size (US$ Bn) Analysis and Forecast By Region, 2024-2033
12.3.1. North America
12.3.2. Latin America
12.3.3. Europe
12.3.4. East Asia
12.3.5. South Asia Pacific
12.3.6. Middle East and Africa
12.4. Market Attractiveness Analysis By Region
13. North America Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033
13.1. Introduction
13.2. Historical Market Size (US$ Bn) Trend Analysis By Market Taxonomy, 2019-2023
13.3. Market Size (US$ Bn) Forecast By Market Taxonomy, 2024-2033
13.3.1. By Country
13.3.1.1. U.S.
13.3.1.2. Canada
13.3.2. By Services
13.3.3. By Sourcing
13.3.4. By Application
13.4. Market Attractiveness Analysis
13.4.1. By Country
13.4.2. By Services
13.4.3. By Sourcing
13.4.4. By Application
13.5. Drivers and Restraints - Impact Analysis
14. Latin America Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033
14.1. Introduction
14.2. Historical Market Size (US$ Bn) Trend Analysis By Market Taxonomy, 2019-2023
14.3. Market Size (US$ Bn) Forecast By Market Taxonomy, 2024-2033
14.3.1. By Country
14.3.1.1. Mexico
14.3.1.2. Brazil
14.3.1.3. Rest of Latin America
14.3.2. By Services
14.3.3. By Sourcing
14.3.4. By Application
14.4. Market Attractiveness Analysis
14.4.1. By Country
14.4.2. By Services
14.4.3. By Sourcing
14.4.4. By Application
14.5. Drivers and Restraints - Impact Analysis
15. Europe Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033
15.1. Introduction
15.2. Historical Market Size (US$ Bn) Trend Analysis By Market Taxonomy, 2019-2023
15.3. Market Size (US$ Bn) Forecast By Market Taxonomy, 2024-2033
15.3.1. By Country
15.3.1.1. Germany
15.3.1.2. Italy
15.3.1.3. U.K.
15.3.1.4. France
15.3.1.5. Spain
15.3.1.6. BENELUX
15.3.1.7. Russia
15.3.1.8. Rest of Europe
15.3.2. By Services
15.3.3. By Sourcing
15.3.4. By Application
15.4. Market Attractiveness Analysis
15.4.1. By Country
15.4.2. By Services
15.4.3. By Sourcing
15.4.4. By Application
15.5. Drivers and Restraints - Impact Analysis
16. East Asia Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033
16.1. Introduction
16.2. Historical Market Size (US$ Bn) Trend Analysis By Market Taxonomy, 2019-2023
16.3. Market Size (US$ Bn) Forecast By Market Taxonomy, 2024-2033
16.3.1. By Country
16.3.1.1. China
16.3.1.2. Japan
16.3.1.3. South Korea
16.3.2. By Services
16.3.3. By Sourcing
16.3.4. By Application
16.4. Market Attractiveness Analysis
16.4.1. By Country
16.4.2. By Services
16.4.3. By Sourcing
16.4.4. By Application
16.5. Drivers and Restraints - Impact Analysis
17. South Asia Pacific Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033
17.1. Introduction
17.2. Historical Market Size (US$ Bn) Trend Analysis By Market Taxonomy, 2019-2023
17.3. Market Size (US$ Bn) Forecast By Market Taxonomy, 2024-2033
17.3.1. By Country
17.3.1.1. India
17.3.1.2. ASEAN
17.3.1.3. Australia and New Zealand
17.3.1.4. Rest of South Asia Pacific
17.3.2. By Services
17.3.3. By Sourcing
17.3.4. By Application
17.4. Market Attractiveness Analysis
17.4.1. By Country
17.4.2. By Services
17.4.3. By Sourcing
17.4.4. By Application
17.5. Drivers and Restraints - Impact Analysis
18. Middle East and Africa Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033
18.1. Introduction
18.2. Historical Market Size (US$ Bn) Trend Analysis By Market Taxonomy, 2019-2023
18.3. Market Size (US$ Bn) Forecast By Market Taxonomy, 2024-2033
18.3.1. By Country
18.3.1.1. GCC Countries
18.3.1.2. Turkey
18.3.1.3. Northern Africa
18.3.1.4. South Africa
18.3.1.5. Rest of Middle East and Africa
18.3.2. By Services
18.3.3. By Sourcing
18.3.4. By Application
18.4. Market Attractiveness Analysis
18.4.1. By Country
18.4.2. By Services
18.4.3. By Sourcing
18.4.4. By Application
18.5. Drivers and Restraints - Impact Analysis
19. Country Wise Market Analysis 2024-2033
19.1. U.S. Market Analysis
19.1.1. By Services
19.1.2. By Sourcing
19.1.3. By Application
19.2. Canada Market Analysis
19.2.1. By Services
19.2.2. By Sourcing
19.2.3. By Application
19.3. Mexico Market Analysis
19.3.1. By Services
19.3.2. By Sourcing
19.3.3. By Application
19.4. Brazil Market Analysis
19.4.1. By Services
19.4.2. By Sourcing
19.4.3. By Application
19.5. Germany Market Analysis
19.5.1. By Services
19.5.2. By Sourcing
19.5.3. By Application
19.6. Italy Market Analysis
19.6.1. By Services
19.6.2. By Sourcing
19.6.3. By Application
19.7. U.K. Market Analysis
19.7.1. By Services
19.7.2. By Sourcing
19.7.3. By Application
19.8. France Market Analysis
19.8.1. By Services
19.8.2. By Sourcing
19.8.3. By Application
19.9. Spain Market Analysis
19.9.1. By Services
19.9.2. By Sourcing
19.9.3. By Application
19.10. BENELUX Market Analysis
19.10.1. By Services
19.10.2. By Sourcing
19.10.3. By Application
19.11. Russia Market Analysis
19.11.1. By Services
19.11.2. By Sourcing
19.11.3. By Application
19.12. China Market Analysis
19.12.1. By Services
19.12.2. By Sourcing
19.12.3. By Application
19.13. Japan Market Analysis
19.13.1. By Services
19.13.2. By Sourcing
19.13.3. By Application
19.14. S. Korea Market Analysis
19.14.1. By Services
19.14.2. By Sourcing
19.14.3. By Application
19.15. India Market Analysis
19.15.1. By Services
19.15.2. By Sourcing
19.15.3. By Application
19.16. ASEAN Market Analysis
19.16.1. By Services
19.16.2. By Sourcing
19.16.3. By Application
19.17. ANZ Market Analysis
19.17.1. By Services
19.17.2. By Sourcing
19.17.3. By Application
19.18. GCC Countries Market Analysis
19.18.1. By Services
19.18.2. By Sourcing
19.18.3. By Application
19.19. Turkey Market Analysis
19.19.1. By Services
19.19.2. By Sourcing
19.19.3. By Application
19.20. Northern Africa Market Analysis
19.20.1. By Services
19.20.2. By Sourcing
19.20.3. By Application
19.21. South Africa Market Analysis
19.21.1. By Services
19.21.2. By Sourcing
19.21.3. By Application
20. Market Structure Analysis
20.1. Market Analysis by Tier of Companies (Testing, Inspection, and Certification Market)
20.2. Market Concentration
20.3. Market Share Analysis of Top Players
20.4. Market Presence Analysis
21. Competition Analysis
21.1. Competition Dashboard
21.2. Competition Benchmarking
21.3. Competition Deep Dive
21.3.1. SGS SA
21.3.1.1. Overview
21.3.1.2. Product Portfolio
21.3.1.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
21.3.1.4. Sales Footprint
21.3.1.5. Strategy Overview
21.3.2. Bureau Veritas SA
21.3.2.1. Overview
21.3.2.2. Product Portfolio
21.3.2.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
21.3.2.4. Sales Footprint
21.3.2.5. Strategy Overview
21.3.3. DEKRA
21.3.3.1. Overview
21.3.3.2. Product Portfolio
21.3.3.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
21.3.3.4. Sales Footprint
21.3.3.5. Strategy Overview
21.3.4. Intertek Group plc
21.3.4.1. Overview
21.3.4.2. Product Portfolio
21.3.4.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
21.3.4.4. Sales Footprint
21.3.4.5. Strategy Overview
21.3.5. Eurofins Scientific Group
21.3.5.1. Overview
21.3.5.2. Product Portfolio
21.3.5.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
21.3.5.4. Sales Footprint
21.3.5.5. Strategy Overview
21.3.6. TUV SUD AG
21.3.6.1. Overview
21.3.6.2. Product Portfolio
21.3.6.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
21.3.6.4. Sales Footprint
21.3.6.5. Strategy Overview
21.3.7. TUV Rheinland AG
21.3.7.1. Overview
21.3.7.2. Product Portfolio
21.3.7.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
21.3.7.4. Sales Footprint
21.3.7.5. Strategy Overview
21.3.8. DNV GL
21.3.8.1. Overview
21.3.8.2. Product Portfolio
21.3.8.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
21.3.8.4. Sales Footprint
21.3.8.5. Strategy Overview
21.3.9. UL LLC
21.3.9.1. Overview
21.3.9.2. Product Portfolio
21.3.9.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
21.3.9.4. Sales Footprint
21.3.9.5. Strategy Overview
21.3.10. Applus+
21.3.10.1. Overview
21.3.10.2. Product Portfolio
21.3.10.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
21.3.10.4. Sales Footprint
21.3.10.5. Strategy Overview
21.3.11. MISTRAS Group Inc.
21.3.11.1. Overview
21.3.11.2. Product Portfolio
21.3.11.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
21.3.11.4. Sales Footprint
21.3.11.5. Strategy Overview
21.3.12. ATRAC Group
21.3.12.1. Overview
21.3.12.2. Product Portfolio
21.3.12.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
21.3.12.4. Sales Footprint
21.3.12.5. Strategy Overview
21.3.13. Apave International
21.3.13.1. Overview
21.3.13.2. Product Portfolio
21.3.13.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
21.3.13.4. Sales Footprint
21.3.13.5. Strategy Overview
21.3.14. ALS Global
21.3.14.1. Overview
21.3.14.2. Product Portfolio
21.3.14.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
21.3.14.4. Sales Footprint
21.3.14.5. Strategy Overview
21.3.15. Compoende Beneficiamento De Pecas Ltda
21.3.15.1. Overview
21.3.15.2. Product Portfolio
21.3.15.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
21.3.15.4. Sales Footprint
21.3.15.5. Strategy Overview
21.3.16. KIWA NV
21.3.16.1. Overview
21.3.16.2. Product Portfolio
21.3.16.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
21.3.16.4. Sales Footprint
21.3.16.5. Strategy Overview
21.3.17. Favareto SA
21.3.17.1. Overview
21.3.17.2. Product Portfolio
21.3.17.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
21.3.17.4. Sales Footprint
21.3.17.5. Strategy Overview
21.3.18. ASTM International
21.3.18.1. Overview
21.3.18.2. Product Portfolio
21.3.18.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
21.3.18.4. Sales Footprint
21.3.18.5. Strategy Overview
21.3.19. OIL TEST INTERNACIONAL
21.3.19.1. Overview
21.3.19.2. Product Portfolio
21.3.19.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
21.3.19.4. Sales Footprint
21.3.19.5. Strategy Overview
21.3.20. LENOR Group
21.3.20.1. Overview
21.3.20.2. Product Portfolio
21.3.20.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
21.3.20.4. Sales Footprint
21.3.20.5. Strategy Overview
21.3.21. Genesis Group
21.3.21.1. Overview
21.3.21.2. Product Portfolio
21.3.21.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
21.3.21.4. Sales Footprint
21.3.21.5. Strategy Overview
21.3.22. OPUS Group AB
21.3.22.1. Overview
21.3.22.2. Product Portfolio
21.3.22.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
21.3.22.4. Sales Footprint
21.3.22.5. Strategy Overview
21.3.23. CSA Group
21.3.23.1. Overview
21.3.23.2. Product Portfolio
21.3.23.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
21.3.23.4. Sales Footprint
21.3.23.5. Strategy Overview
21.3.24. Element Materials & Technology
21.3.24.1. Overview
21.3.24.2. Product Portfolio
21.3.24.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
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21.3.24.5. Strategy Overview
21.3.25. Cugnier
21.3.25.1. Overview
21.3.25.2. Product Portfolio
21.3.25.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
21.3.25.4. Sales Footprint
21.3.25.5. Strategy Overview
21.3.26. RRMG Ltda
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21.3.27. Standardization and Certification NYCE, SC
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22. Assumptions and Acronyms Used
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