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ウイルスベクター製造市場:製品タイプ、エンドユーザー、地域別(北米、欧州、アジア太平洋地域、中南米、中東・アフリカ):世界の産業分析、規模、シェア、成長、動向、予測、2024-2031年


Viral Vector Manufacturing Market by Product Type, End-Users, and Geography (North America, Europe, Asia Pacific, Latin America, and the Middle East and Africa): Global Industry Analysis, Size, Share, Growth, Trends, and Forecast, 2024-2031

Persistence Market Research社はこのほど、世界のウイルスベクター製造市場に関する包括的なレポートを発表した。当レポートでは、促進要因、トレンド、機会、課題など、重要な市場ダイナミクスを徹底的に評価し... もっと見る

 

 

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Persistence Market Research
パーシスタンスマーケットリサーチ
2024年7月4日 US$4,900
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サマリー

Persistence Market Research社はこのほど、世界のウイルスベクター製造市場に関する包括的なレポートを発表した。当レポートでは、促進要因、トレンド、機会、課題など、重要な市場ダイナミクスを徹底的に評価し、市場構造に関する詳細な洞察を提供しています。

主な洞察ウイルスベクター製造市場

- 市場規模(2024E):8億7980万米ドル
- 予測市場価値(2031F):2,917.2百万米ドル29億1720万米ドル
- 世界市場成長率(CAGR 2024~2031): 18.7%

ウイルスベクター製造市場 - レポートスコープ:

ウイルスベクター製造は、遺伝子治療、ワクチン、がん免疫療法の開発・製造に不可欠である。同市場は製薬会社、研究機関、製造受託機関(CMO)を対象としており、アデノウイルスベクター、レンチウイルスベクター、アデノ随伴ウイルス(AAV)ベクター、レトロウイルスベクターなど、さまざまなタイプのベクターを提供している。

市場の成長ドライバー

世界のウイルスベクター製造市場は、遺伝性疾患や癌の有病率の増加、遺伝子治療技術の進歩、バイオ医薬品の研究開発への投資の増加など、いくつかの重要な要因によって推進されている。さらに、新規遺伝子治療の承認や効率的なワクチン生産に対する需要の高まりも市場拡大の原動力となっている。

市場の阻害要因

有望な成長見通しにもかかわらず、ウイルスベクター製造市場は、高い製造コスト、複雑な規制要件、拡張性の問題に関連する課題に直面している。製造の複雑さや専門的なインフラの必要性が、特に小規模メーカーや新興バイオテクノロジー企業にとって、市場の成長をさらに阻害している。

市場機会:

ウイルスベクター製造市場は、技術革新、戦略的提携、生産能力の拡大が大きな成長機会をもたらす。自動化とシングルユース技術の統合は、製造効率と拡張性を高める。さらに、個別化医療への注目の高まりと次世代療法の開発は、市場拡大の新たな道を切り開く。

本レポートで扱う主な質問

- 世界のウイルスベクター製造市場の成長を促す主な要因は何か?
- さまざまな医療環境において、どのベクターの種類と用途が採用を促進しているのか?
- 技術進歩やプロセス革新は市場の競争環境をどのように変えているのか?
- ウイルスベクター製造市場に貢献している主要プレイヤーは誰で、市場の関連性を維持するためにどのような戦略を採用しているのか?
- 世界のウイルスベクター製造市場における新たなトレンドと将来性は?

競争情報とビジネス戦略

サーモフィッシャーサイエンティフィック社、チャールズリバー社、NOVASEP社など、世界のウイルスベクター製造市場の主要企業は、イノベーション、プロセスの最適化、戦略的提携に注力し、競争優位を獲得しています。これらの企業は、高度な製造プラットフォームを開発し、ベクターの収量と品質を向上させ、遺伝子治療とワクチンの需要増に対応するために研究開発に投資しています。

主な企業

- サーモフィッシャーサイエンティフィック
- チャールズ・リバー
- コブラバイオロジクス
- ノヴァセップ
- ユニキュアN.V
- ワイズマンバイオマニュファクチャリング
- クリエイティブ・バイオジーン
- ジェンスクリプト・バイオテック・コーポレーション
- ノバルティスAG
- メルクKGaA
- タカラバイオ株式会社
- 富士フイルム ジオシンスバイオテクノロジーズ
- ロンザ
- ダナハー社(アルデブロン)
- シリオン・バイオテックGmbH
- AGCバイオロジクス

ウイルスベクター製造業界調査の主要セグメント

ウイルスタイプ別
- レンチウイルスベクター
- アデノウイルスベクター
- アデノ随伴ウイルスベクター
- レトロウイルス

発現システム別
- 一過性
- 安定型

用途別
- 遺伝子治療
- ワクチン
- 癌治療

エンドユーザー別
- バイオテクノロジー企業
- 製薬会社
- 医薬品開発業務受託機関(CRO)
- 学術・研究機関

地域別
- 北米
- ラテンアメリカ
- ヨーロッパ
- 南アジア
- 東アジア
- オセアニア
- 中東・アフリカ(MEA)

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目次

1.要旨
1.1.世界市場の展望
1.2.需要サイドの動向
1.3.供給サイドの動向
1.4.分析と提言
2.市場概要
2.1.市場カバレッジ/分類
2.2.市場の定義/範囲/限界
2.3.包含と除外
3.主な市場動向
3.1.市場に影響を与える主なトレンド
3.2.イノベーション/開発動向
4.主要包含品目
4.1.製品採用分析
4.2.規制シナリオ
4.3.PESTEL分析
4.4.ポーター分析
4.5.主要プロモーションおよびブランド戦略(メーカー別
4.6.バリューチェーン分析
5.COVID-19 危機分析
5.1.2024年市場シナリオ
5.2.COVID-19と影響分析
5.2.1.ウイルスタイプ別
5.2.2.発現系別
5.2.3.用途別
5.2.4.エンドユーザー別
5.2.5.地域別
6.市場背景
6.1.マクロ経済要因
6.1.1.世界のGDP成長見通し
6.1.2.世界の医療費見通し
6.1.3.世界の遺伝子治療市場の展望
6.2.予測要因-関連性と影響
6.2.1.創薬の増加
6.2.2.バイオテクノロジーとバイオ医薬品産業の急成長
6.2.3.遺伝学とウイルス技術の研究開発の増加
6.2.4.遺伝子治療の普及
6.2.5.ワクチン開発の研究開発増加
6.3.市場ダイナミクス
6.3.1.促進要因
6.3.2.阻害要因
6.3.3.機会分析
7.世界のウイルスベクター製造市場の需要(金額または規模:US$ Mn)分析2019-2023年および予測、2024-2031年
7.1.過去の市場価値(US$ Mn)分析、2019-2023年
7.2.現在および将来の市場価値(US$ Mn)予測、2024-2031年
7.2.1.前年比成長トレンド分析
7.2.2.絶対額の機会分析
8.世界のウイルスベクター製造市場分析2019-2023年および予測2024-2031年:ウイルスタイプ別
8.1.はじめに/主な調査結果
8.2.過去の市場規模(US$ Mn)分析、ウイルスタイプ別、2019-2023年
8.3.ウイルスタイプ別の現在および将来の市場規模(US$ Mn)分析と予測、2024-2031年
8.3.1.レンチウイルスベクター
8.3.2.アデノウイルスベクター
8.3.3.アデノ随伴ウイルスベクター(AAV)
8.3.4.レトロウイルス
8.4.ウイルスタイプ別市場魅力度分析
9.ウイルスベクター製造の世界市場分析2019-2023年および予測2024-2031年:発現系別
9.1.はじめに/主な調査結果
9.2.過去の市場規模(US$ Mn)分析:発現システム別、2019-2023年
9.3.発現システム別の現在および将来の市場規模(US$ Mn)分析と予測、2024-2031年
9.3.1.トランジェント
9.3.2.安定型
9.4.発現系別市場魅力度分析
10.ウイルスベクター製造の世界市場分析2019-2023年および予測2024-2031年、用途別
10.1.イントロダクション/主な調査結果
10.2.過去の市場規模(US$ Mn)分析、用途別、2019-2023年
10.3.現在および将来の市場規模(US$ Mn)分析と用途別予測、2024-2031年
10.3.1.遺伝子治療
10.3.2.ワクチン
10.3.3.がん治療
10.3.4.その他
10.4.用途別市場魅力度分析
11.ウイルスベクター製造の世界市場分析2019-2023年および予測2024-2031年:エンドユーザー別
11.1.はじめに
11.2.エンドユーザー別の過去市場規模(US$ Mn)分析、2019-2023年
11.3.エンドユーザー別の現在と将来の市場規模(US$ Mn)分析と予測、2024-2031年
11.3.1.バイオ医薬品企業
11.3.2.学術・研究機関
11.3.3.受託研究機関
11.3.4.製造受託機関
11.4.エンドユーザー別市場魅力度分析
12.世界のウイルスベクター製造市場の地域別分析2019-2023年および予測2024-2031年
12.1.はじめに
12.2.過去の地域別市場規模(US$ Mn)分析、2019-2023年
12.3.地域別の現在および将来の市場規模(US$ Mn)分析と予測、2024-2031年
12.3.1.北米
12.3.2.ラテンアメリカ
12.3.3.ヨーロッパ
12.3.4.南アジア
12.3.5.東アジア
12.3.6.オセアニア
12.3.7.中東・アフリカ
12.4.地域別市場魅力度分析
13.北米のウイルスベクター製造市場分析2019-2023年および予測2024-2031年
13.1.はじめに
13.2.市場分類別過去市場規模(US$ Mn)分析、2019-2023年
13.3.市場分類別現在および将来市場規模(US$ Mn)分析と予測、2024-2031年
13.3.1.国別
13.3.1.1.米国
13.3.1.2.カナダ
13.3.2.ウイルスタイプ別
13.3.3.発現系別
13.3.4.用途別
13.3.5.エンドユーザー別
13.4.市場魅力度分析
13.4.1.国別
13.4.2.ウイルスタイプ別
13.4.3.発現系別
13.4.4.用途別
13.4.5.エンドユーザー別
13.5.市場動向
13.6.主要市場参加者 - インテンシティマッピング
13.7.促進要因と阻害要因-影響分析
13.8.国別分析と予測
13.8.1.米国のウイルスベクター製造市場
13.8.1.1.はじめに
13.8.1.2.市場分類別分析と予測
13.8.1.2.1.ウイルスタイプ別
13.8.1.2.2.発現システム別
13.8.1.2.3.用途別
13.8.1.2.4.エンドユーザー別
13.8.2.カナダのウイルスベクター製造市場
13.8.3.はじめに
13.8.4.市場分類別分析と予測
13.8.4.1.ウイルスタイプ別
13.8.4.2.発現システム別
13.8.4.3.用途別
13.8.4.4.エンドユーザー別
14.ラテンアメリカのウイルスベクター製造市場分析 2019-2023年および予測 2024-2031年
14.1.はじめに
14.2.市場分類別過去市場規模(US$ Mn)分析、2019-2023年
14.3.市場分類別現在および将来市場規模(US$ Mn)分析と予測、2024-2031年
14.3.1.国別
14.3.1.1.ブラジル
14.3.1.2.メキシコ
14.3.1.3.アルゼンチン
14.3.1.4.その他のラテンアメリカ
14.3.2.ウイルスタイプ別
14.3.3.発現システム別
14.3.4.用途別
14.3.5.エンドユーザー別
14.4.市場魅力度分析
14.4.1.国別
14.4.2.ウイルスタイプ別
14.4.3.発現系別
14.4.4.用途別
14.4.5.エンドユーザー別
14.5.市場動向
14.6.主要市場参加者 - インテンシティマッピング
14.7.促進要因と阻害要因-影響分析
14.8.国別分析と予測
14.8.1.ブラジルのウイルスベクター製造市場
14.8.1.1.はじめに
14.8.1.2.市場分類別分析と予測
14.8.1.2.1.ウイルスタイプ別
14.8.1.2.2.発現システム別
14.8.1.2.3.用途別
14.8.1.2.4.エンドユーザー別
14.8.2.メキシコのウイルスベクター製造市場
14.8.2.1.序論
14.8.2.2.市場分類別分析と予測
14.8.2.2.1.ウイルスタイプ別
14.8.2.2.2.発現システム別
14.8.2.2.3.用途別
14.8.2.2.4.エンドユーザー別
14.8.3.アルゼンチンのウイルスベクター製造市場
14.8.4.はじめに
14.8.5.市場分類別分析と予測
14.8.5.1.ウイルスタイプ別
14.8.5.2.発現システム別
14.8.5.3.用途別
14.8.5.4.エンドユーザー別
15.欧州のウイルスベクター製造市場分析2019-2023年および予測2024-2031年
15.1.はじめに
15.2.過去の市場規模(US$ Mn)分析:市場分類別、2019-2023年
15.3.市場分類別現在および将来市場規模(US$ Mn)分析と予測、2024-2031年
15.3.1.国別
15.3.1.1.英国
15.3.1.2.ドイツ
15.3.1.3.イタリア
15.3.1.4.フランス
15.3.1.5.スペイン
15.3.1.6.ロシア
15.3.1.7.北欧諸国
15.3.1.8.ベネルクス
15.3.1.9.その他のヨーロッパ
15.3.2.ウイルスタイプ別
15.3.3.発現系別
15.3.4.用途別
15.3.5.エンドユーザー別
15.4.市場魅力度分析
15.4.1.国別
15.4.2.ウイルスタイプ別
15.4.3.発現系別
15.4.4.用途別
15.4.5.エンドユーザー別
15.5.市場動向
15.6.主要市場参加者 - インテンシティマッピング
15.7.促進要因と阻害要因-影響分析
15.8.国別分析と予測
15.8.1.英国のウイルスベクター製造市場
15.8.1.1.はじめに
15.8.1.2.市場分類別分析と予測
15.8.1.2.1.ウイルスタイプ別
15.8.1.2.2.発現システム別
15.8.1.2.3.用途別
15.8.1.2.4.エンドユーザー別
15.8.2.ドイツのウイルスベクター製造市場
15.8.2.1.はじめに
15.8.2.2.市場分類別分析と予測
15.8.2.2.1.ウイルスタイプ別
15.8.2.2.2.発現システム別
15.8.2.2.3.用途別
15.8.2.2.4.エンドユーザー別
15.8.3.イタリアのウイルスベクター製造市場
15.8.3.1.はじめに
15.8.3.2.市場分類別分析と予測
15.8.3.2.1.ウイルスタイプ別
15.8.3.2.2.発現システム別
15.8.3.2.3.用途別
15.8.3.2.4.エンドユーザー別
15.8.4.フランスウイルスベクター製造市場
15.8.4.1.はじめに
15.8.4.2.市場分類別分析と予測
15.8.4.2.1.ウイルスタイプ別
15.8.4.2.2.発現システム別
15.8.4.2.3.用途別
15.8.4.2.4.エンドユーザー別
15.8.5.スペインのウイルスベクター製造市場
15.8.5.1.はじめに
15.8.5.2.市場分類別分析と予測
15.8.5.2.1.ウイルスタイプ別
15.8.5.2.2.発現システム別
15.8.5.2.3.用途別
15.8.5.2.4.エンドユーザー別
15.8.6.ロシアウイルスベクター製造市場
15.8.6.1.はじめに
15.8.6.2.市場分類別分析と予測
15.8.6.2.1.ウイルスタイプ別
15.8.6.2.2.発現システム別
15.8.6.2.3.用途別
15.8.6.2.4.エンドユーザー別
15.8.7.北欧諸国のウイルスベクター製造市場
15.8.7.1.はじめに
15.8.7.2.市場分類別分析と予測
15.8.7.2.1.ウイルスタイプ別
15.8.7.2.2.発現システム別
15.8.7.2.3.用途別
15.8.7.2.4.エンドユーザー別
15.8.8.ベネルクスのウイルスベクター製造市場
15.8.8.1.はじめに
15.8.8.2.市場分類別分析と予測
15.8.8.2.1.ウイルスタイプ別
15.8.8.2.2.発現システム別
15.8.8.2.3.用途別
15.8.8.2.4.エンドユーザー別
16.南アジアのウイルスベクター製造市場分析2019-2023年および予測2024-2031年
16.1.はじめに
16.2.市場分類別過去市場規模(US$ Mn)分析、2019-2023年
16.3.市場分類別現在および将来市場規模(US$ Mn)分析と予測、2024-2031年
16.3.1.国別
16.3.1.1.インド
16.3.1.2.インドネシア
16.3.1.3.マレーシア
16.3.1.4.フィリピン
16.3.1.5.タイ
16.3.1.6.ベトナム
16.3.1.7.その他の南アジア
16.3.2.ウイルスタイプ別
16.3.3.発現系別
16.3.4.用途別
16.3.5.エンドユーザー別
16.4.市場魅力度分析
16.4.1.国別
16.4.2.ウイルスタイプ別
16.4.3.発現系別
16.4.4.用途別
16.4.5.エンドユーザー別
16.5.市場動向
16.6.主要市場参加者 - インテンシティマッピング
16.7.促進要因と阻害要因-影響分析
16.8.国別分析と予測
16.8.1.インドのウイルスベクター製造市場
16.8.1.1.はじめに
16.8.1.2.市場分類別分析と予測
16.8.1.2.1.ウイルスタイプ別
16.8.1.2.2.発現システム別
16.8.1.2.3.用途別
16.8.1.2.4.エンドユーザー別
16.8.2.インドネシアのウイルスベクター製造市場
16.8.2.1.はじめに
16.8.2.2.市場分類別分析と予測
16.8.2.2.1.ウイルスタイプ別
16.8.2.2.2.発現システム別
16.8.2.2.3.用途別
16.8.2.2.4.エンドユーザー別
16.8.3.マレーシアのウイルスベクター製造市場
16.8.3.1.はじめに
16.8.3.2.市場分類別分析と予測
16.8.3.2.1.ウイルスタイプ別
16.8.3.2.2.発現システム別
16.8.3.2.3.用途別
16.8.3.2.4.エンドユーザー別
16.8.4.フィリピンのウイルスベクター製造市場
16.8.4.1.はじめに
16.8.4.2.市場分類別分析と予測
16.8.4.2.1.ウイルスタイプ別
16.8.4.2.2.発現システム別
16.8.4.2.3.用途別
16.8.4.2.4.エンドユーザー別
16.8.5.タイのウイルスベクター製造市場
16.8.5.1.はじめに
16.8.5.2.市場分類別分析と予測
16.8.5.2.1.ウイルスタイプ別
16.8.5.2.2.発現システム別
16.8.5.2.3.用途別
16.8.5.2.4.エンドユーザー別
16.8.6.ベトナムのウイルスベクター製造市場
16.8.6.1.はじめに
16.8.6.2.市場分類別分析と予測
16.8.6.2.1.ウイルスタイプ別
16.8.6.2.2.発現システム別
16.8.6.2.3.用途別
16.8.6.2.4.エンドユーザー別
17.東アジアのウイルスベクター製造市場分析 2019-2023年および予測 2024-2031年
17.1.はじめに
17.2.市場分類別過去市場規模(US$ Mn)分析、2019-2023年
17.3.市場分類別現在および将来市場規模(US$ Mn)分析と予測、2024-2031年
17.3.1.国別
17.3.1.1.中国
17.3.1.2.日本
17.3.1.3.韓国
17.3.2.ウイルスタイプ別
17.3.3.発現系別
17.3.4.用途別
17.3.5.エンドユーザー別
17.4.市場魅力度分析
17.4.1.国別
17.4.2.ウイルスタイプ別
17.4.3.発現系別
17.4.4.用途別
17.4.5.エンドユーザー別
17.5.市場動向
17.6.主要市場参加者 - インテンシティマッピング
17.7.促進要因と阻害要因-影響分析
17.8.国別分析と予測
17.8.1.中国のウイルスベクター製造市場
17.8.1.1.はじめに
17.8.1.2.市場分類別分析と予測
17.8.1.2.1.ウイルスタイプ別
17.8.1.2.2.発現システム別
17.8.1.2.3.用途別
17.8.1.2.4.エンドユーザー別
17.8.2.日本のウイルスベクター製造市場
17.8.2.1.はじめに
17.8.2.2.市場分類別分析と予測
17.8.2.2.1.ウイルスタイプ別
17.8.2.2.2.発現システム別
17.8.2.2.3.用途別
17.8.2.2.4.エンドユーザー別
17.8.3.韓国のウイルスベクター製造市場
17.8.3.1.はじめに
17.8.3.2.市場分類別分析と予測
17.8.3.2.1.ウイルスタイプ別
17.8.3.2.2.発現システム別
17.8.3.2.3.用途別
17.8.3.2.4.エンドユーザー別
18.オセアニアのウイルスベクター製造市場分析 2019-2023年および予測 2024-2031年
18.1.はじめに
18.2.市場分類別過去市場規模(US$ Mn)分析、2019-2023年
18.3.市場分類別現在および将来市場規模(US$ Mn)分析と予測、2024-2031年
18.3.1.国別
18.3.1.1.オーストラリア
18.3.1.2.ニュージーランド
18.3.2.ウイルスタイプ別
18.3.3.発現系別
18.3.4.用途別
18.3.5.エンドユーザー別
18.4.市場魅力度分析
18.4.1.国別
18.4.2.ウイルスタイプ別
18.4.3.発現系別
18.4.4.用途別
18.4.5.エンドユーザー別
18.5.市場動向
18.6.主要市場参加者 - インテンシティマッピング
18.7.促進要因と阻害要因-影響分析
18.8.国別分析と予測
18.8.1.オーストラリアのウイルスベクター製造市場
18.8.1.1.はじめに
18.8.1.2.市場分類別分析と予測
18.8.1.2.1.ウイルスタイプ別
18.8.1.2.2.発現システム別
18.8.1.2.3.用途別
18.8.1.2.4.エンドユーザー別
18.8.2.ニュージーランドのウイルスベクター製造市場
18.8.2.1.はじめに
18.8.2.2.市場分類別分析と予測
18.8.2.2.1.ウイルスタイプ別
18.8.2.2.2.発現システム別
18.8.2.2.3.用途別
18.8.2.2.4.エンドユーザー別
19.中東・アフリカのウイルスベクター製造市場分析 2019-2023年および予測 2024-2031年
19.1.はじめに
19.2.市場分類別過去市場規模(US$ Mn)分析、2019-2023年
19.3.市場分類別現在および将来市場規模(US$ Mn)分析と予測、2024-2031年
19.3.1.国別
19.3.1.1.GCC諸国
19.3.1.2.トルコ
19.3.1.3.イスラエル
19.3.1.4.北アフリカ
19.3.1.5.南アフリカ
19.3.1.6.その他の中東・アフリカ
19.3.2.ウイルスタイプ別
19.3.3.発現系別
19.3.4.用途別
19.3.5.エンドユーザー別
19.4.市場魅力度分析
19.4.1.国別
19.4.2.ウイルスタイプ別
19.4.3.発現系別
19.4.4.用途別
19.4.5.エンドユーザー別
19.5.市場動向
19.6.主要市場参加者 - インテンシティマッピング
19.7.促進要因と阻害要因-影響分析
19.8.国別分析と予測
19.8.1.GCC諸国のウイルスベクター製造市場
19.8.1.1.はじめに
19.8.1.2.市場分類別分析と予測
19.8.1.2.1.ウイルスタイプ別
19.8.1.2.2.発現システム別
19.8.1.2.3.用途別
19.8.1.2.4.エンドユーザー別
19.8.2.トルコのウイルスベクター製造市場
19.8.2.1.序論
19.8.2.2.市場分類別分析と予測
19.8.2.2.1.ウイルスタイプ別
19.8.2.2.2.発現システム別
19.8.2.2.3.用途別
19.8.2.2.4.エンドユーザー別
19.8.3.イスラエルのウイルスベクター製造市場
19.8.3.1.はじめに
19.8.3.2.市場分類別分析と予測
19.8.3.2.1.ウイルスタイプ別
19.8.3.2.2.発現システム別
19.8.3.2.3.用途別
19.8.3.2.4.エンドユーザー別
19.8.4.南アフリカのウイルスベクター製造市場
19.8.4.1.はじめに
19.8.4.2.市場分類別分析と予測
19.8.4.2.1.ウイルスタイプ別
19.8.4.2.2.発現システム別
19.8.4.2.3.用途別
19.8.4.2.4.エンドユーザー別
19.8.5.北アフリカのウイルスベクター製造市場
19.8.5.1.はじめに
19.8.5.2.市場分類別分析と予測
19.8.5.2.1.ウイルスタイプ別
19.8.5.2.2.発現システム別
19.8.5.2.3.用途別
19.8.5.2.4.エンドユーザー別
20.市場構造分析
20.1.企業階層別市場分析
20.2.上位企業の市場シェア分析
20.3.市場プレゼンス分析
20.3.1.プレーヤーの地域別フットプリント
20.3.2.プレーヤーの製品フットプリント
20.3.3.プレーヤー別チャネルフットプリント
21.競争分析
21.1.競争ダッシュボード
21.2.競合ベンチマーキング
21.3.競合ディープダイブ
21.3.1.サーモフィッシャーサイエンティフィック
21.3.1.1.概要
21.3.1.2.製品ポートフォリオ
21.3.1.3.販売拠点
21.3.1.4.主要財務状況
21.3.1.5.SWOT分析
21.3.1.6.戦略の概要
21.3.1.6.1.マーケティング戦略
21.3.1.6.2.製品戦略
21.3.1.6.3.チャネル戦略
21.3.2.チャールズ・リバー(コブラ・バイオロジクス)
21.3.2.1.概要
21.3.2.2.製品ポートフォリオ
21.3.2.3.販売拠点
21.3.2.4.主要財務状況
21.3.2.5.SWOT分析
21.3.2.6.戦略の概要
21.3.2.6.1.マーケティング戦略
21.3.2.6.2.製品戦略
21.3.2.6.3.チャネル戦略
21.3.3.ノヴァセップ
21.3.3.1.概要
21.3.3.2.製品ポートフォリオ
21.3.3.3.販売拠点
21.3.3.4.主要財務状況
21.3.3.5.SWOT分析
21.3.3.6.戦略の概要
21.3.3.6.1.マーケティング戦略
21.3.3.6.2.製品戦略
21.3.3.6.3.チャネル戦略
21.3.4. ユニキュアN.V.
21.3.4.1.概要
21.3.4.2.製品ポートフォリオ
21.3.4.3.販売拠点
21.3.4.4.主要財務状況
21.3.4.5.SWOT分析
21.3.4.6.戦略の概要
21.3.4.6.1.マーケティング戦略
21.3.4.6.2.製品戦略
21.3.4.6.3.チャネル戦略
21.3.5.ワイスマン・バイオマニュファクチャリング
21.3.5.1.概要
21.3.5.2.製品ポートフォリオ
21.3.5.3.販売拠点
21.3.5.4.主要財務状況
21.3.5.5.SWOT分析
21.3.5.6.戦略の概要
21.3.5.6.1.マーケティング戦略
21.3.5.6.2.製品戦略
21.3.5.6.3.チャネル戦略
21.3.6.クリエイティブ・バイオジーン
21.3.6.1.概要
21.3.6.2.製品ポートフォリオ
21.3.6.3.販売拠点
21.3.6.4.主要財務状況
21.3.6.5.SWOT分析
21.3.6.6.戦略の概要
21.3.6.6.1.マーケティング戦略
21.3.6.6.2.製品戦略
21.3.6.6.3.チャネル戦略
21.3.7.ジェンスクリプト・バイオテック・コーポレーション
21.3.7.1.概要
21.3.7.2.製品ポートフォリオ
21.3.7.3.販売拠点
21.3.7.4.主要財務状況
21.3.7.5.SWOT分析
21.3.7.6.戦略の概要
21.3.7.6.1.マーケティング戦略
21.3.7.6.2.製品戦略
21.3.7.6.3.チャネル戦略
21.3.8.ノバルティスAG
21.3.8.1.概要
21.3.8.2.製品ポートフォリオ
21.3.8.3.販売拠点
21.3.8.4.主要財務状況
21.3.8.5.SWOT分析
21.3.8.6.戦略の概要
21.3.8.6.1.マーケティング戦略
21.3.8.6.2.製品戦略
21.3.8.6.3.チャネル戦略
21.3.9.メルクKGaA.
21.3.9.1.概要
21.3.9.2.製品ポートフォリオ
21.3.9.3.販売拠点
21.3.9.4.主要財務状況
21.3.9.5.SWOT分析
21.3.9.6.戦略の概要
21.3.9.6.1.マーケティング戦略
21.3.9.6.2.製品戦略
21.3.9.6.3.チャネル戦略
21.3.10.タカラバイオ
21.3.10.1.概要
21.3.10.2.製品ポートフォリオ
21.3.10.3.販売拠点
21.3.10.4.主要財務状況
21.3.10.5.SWOT分析
21.3.10.6.戦略の概要
21.3.10.6.1.マーケティング戦略
21.3.10.6.2.製品戦略
21.3.10.6.3.チャネル戦略
21.3.11.富士フイルムジオシンスバイオテクノロジーズ
21.3.11.1.概要
21.3.11.2.製品ポートフォリオ
21.3.11.3.販売拠点
21.3.11.4.主要財務状況
21.3.11.5.SWOT分析
21.3.11.6.戦略の概要
21.3.11.6.1.マーケティング戦略
21.3.11.6.2.製品戦略
21.3.11.6.3.チャネル戦略
21.3.12.ロンザ
21.3.12.1.概要
21.3.12.2.製品ポートフォリオ
21.3.12.3.販売拠点
21.3.12.4.主要財務状況
21.3.12.5.SWOT分析
21.3.12.6.戦略の概要
21.3.12.6.1.マーケティング戦略
21.3.12.6.2.製品戦略
21.3.12.6.3.チャネル戦略
21.3.13.ダナハー社(アルデブロン)
21.3.13.1.概要
21.3.13.2.製品ポートフォリオ
21.3.13.3.販売拠点
21.3.13.4.主要財務状況
21.3.13.5.SWOT分析
21.3.13.6.戦略の概要
21.3.13.6.1.マーケティング戦略
21.3.13.6.2.製品戦略
21.3.13.6.3.チャネル戦略
21.3.14.シリオン・バイオテック社
21.3.14.1.概要
21.3.14.2.製品ポートフォリオ
21.3.14.3.販売拠点
21.3.14.4.主要財務状況
21.3.14.5.SWOT分析
21.3.14.6.戦略の概要
21.3.14.6.1.マーケティング戦略
21.3.14.6.2.製品戦略
21.3.14.6.3.チャネル戦略
21.3.15.AGCバイオロジクス
21.3.15.1.概要
21.3.15.2.製品ポートフォリオ
21.3.15.3.販売拠点
21.3.15.4.主要財務状況
21.3.15.5.SWOT分析
21.3.15.6.戦略の概要
21.3.15.6.1.マーケティング戦略
21.3.15.6.2.製品戦略
21.3.15.6.3.チャネル戦略
22.前提条件と略語
23.調査方法

 

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Summary

Persistence Market Research has recently released a comprehensive report on the worldwide market for viral vector manufacturing. The report offers a thorough assessment of crucial market dynamics, including drivers, trends, opportunities, and challenges, providing detailed insights into the market structure.

Key Insights: Viral Vector Manufacturing Market

• Market Size (2024E): USD 879.8 million
• Projected Market Value (2031F): USD 2,917.2 million
• Global Market Growth Rate (CAGR 2024 to 2031): 18.7%

Viral Vector Manufacturing Market - Report Scope:

Viral vector manufacturing is critical in the development and production of gene therapies, vaccines, and cancer immunotherapies. The market caters to pharmaceutical companies, research institutions, and contract manufacturing organizations (CMOs), offering a range of vector types including adenoviral vectors, lentiviral vectors, adeno-associated viral (AAV) vectors, and retroviral vectors.

Market Growth Drivers:

The global viral vector manufacturing market is propelled by several key factors, including the increasing prevalence of genetic disorders and cancers, advancements in gene therapy technologies, and growing investment in biopharmaceutical R&D. Additionally, the approval of novel gene therapies and the rising demand for efficient vaccine production drive market expansion.

Market Restraints:

Despite promising growth prospects, the viral vector manufacturing market faces challenges related to high production costs, complex regulatory requirements, and scalability issues. Manufacturing complexities and the need for specialized infrastructure further impede market growth, especially for small-scale manufacturers and emerging biotech companies.

Market Opportunities:

The viral vector manufacturing market presents significant growth opportunities driven by technological innovations, strategic partnerships, and the expansion of production capacities. The integration of automation and single-use technologies enhances manufacturing efficiency and scalability. Furthermore, the growing focus on personalized medicine and the development of next-generation therapies create new avenues for market expansion.

Key Questions Answered in the Report:

• What are the primary factors driving the growth of the viral vector manufacturing market globally?
• Which vector types and applications are driving adoption across different healthcare settings?
• How are technological advancements and process innovations reshaping the competitive landscape of the market?
• Who are the key players contributing to the viral vector manufacturing market, and what strategies are they employing to maintain market relevance?
• What are the emerging trends and future prospects in the global viral vector manufacturing market?

Competitive Intelligence and Business Strategy:

Leading players in the global viral vector manufacturing market, including Thermo Fisher Scientific Inc., Charles River, and NOVASEP, focus on innovation, process optimization, and strategic collaborations to gain a competitive edge. These companies invest in R&D to develop advanced manufacturing platforms, enhance vector yield and quality, and meet the growing demand for gene therapies and vaccines.

Key Companies Profiled:

• Thermo Fisher Scientific Inc
• Charles River
• (Cobra Biologics)
• NOVASEP
• uniQure N.V
• Waisman Biomanufacturing
• Creative Biogene
• GenScript Biotech Corporation
• Novartis AG
• Merck KGaA
• Takara Bio, Inc.
• FUJIFILM Diosynth Biotechnologies
• LONZA
• Danaher Corp. (Aldevron)
• Sirion Biotech GmbH
• AGC Biologics

Key Segments of Manufacturing of Viral Vector Industry Research

By Virus Type:
• Lentiviral Vectors
• Adenoviral Vectors
• Adeno-Associated Viral Vectors
• Retrovirus

By Expression System:
• Transient
• Stable

By Application:
• Gene Therapy
• Vaccines
• Cancer Therapy

By End User:
• Biotechnology Companies
• Pharmaceutical Companies
• Contract Research Organizations (CROs)
• Academic and Research Institutes

By Region:
• North America
• Latin America
• Europe
• South Asia
• East Asia
• Oceania
• Middle East & Africa (MEA)



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Table of Contents

1. Executive Summary
1.1. Global Market Outlook
1.2. Demand Side Trends
1.3. Supply Side Trends
1.4. Analysis and Recommendations
2. Market Overview
2.1. Market Coverage / Taxonomy
2.2. Market Definition / Scope / Limitations
2.3. Inclusions and Exclusions
3. Key Market Trends
3.1. Key Trends Impacting the Market
3.2. Innovation / Development Trends
4. Key Inclusions
4.1. Product Adoption Analysis
4.2. Regulatory Scenario
4.3. PESTEL analysis
4.4. Porter’s Analysis
4.5. Key Promotional and Branding Strategies, By Manufacturers
4.6. Value Chain Analysis
5. COVID-19 Crisis Analysis
5.1. 2024 Market Scenario
5.2. COVID-19 and Impact Analysis
5.2.1. By Virus Type
5.2.2. By Expression System
5.2.3. By Application
5.2.4. By End User
5.2.5. By Region
6. Market Background
6.1. Macro-Economic Factors
6.1.1. Global GDP Growth Outlook
6.1.2. Global Healthcare Expenditure Outlook
6.1.3. Gloal Gene Therapy Market Outlook
6.2. Forecast Factors - Relevance & Impact
6.2.1. Increasing drug discovery
6.2.2. Rapid growth in the biotechnology and biopharmaceutical industries
6.2.3. Increasing R&D Research in Genetics and Viral Technology
6.2.4. Increasing Adoption of Gene therapy
6.2.5. Increasing R&D in vaccine development
6.3. Market Dynamics
6.3.1. Drivers
6.3.2. Restraints
6.3.3. Opportunity Analysis
7. Global Viral Vector Manufacturing Market Demand (in Value or Size in US$ Mn) Analysis 2019-2023 and Forecast, 2024-2031
7.1. Historical Market Value (US$ Mn) Analysis, 2019-2023
7.2. Current and Future Market Value (US$ Mn) Projections, 2024-2031
7.2.1. Y-o-Y Growth Trend Analysis
7.2.2. Absolute $ Opportunity Analysis
8. Global Viral Vector Manufacturing Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2031, By Virus Type
8.1. Introduction / Key Findings
8.2. Historical Market Size (US$ Mn) Analysis, By Virus Type, 2019-2023
8.3. Current and Future Market Size (US$ Mn) Analysis and Forecast By Virus Type, 2024-2031
8.3.1. Lentiviral Vectors
8.3.2. Adenoviral Vectors
8.3.3. Adeno-associated viral vectors (AAV)
8.3.4. Retrovirus
8.4. Market Attractiveness Analysis By Virus Type
9. Global Viral Vector Manufacturing Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2031, By Expression System
9.1. Introduction / Key Findings
9.2. Historical Market Size (US$ Mn) Analysis By Expression System, 2019-2023
9.3. Current and Future Market Size (US$ Mn) Analysis and Forecast By Expression System, 2024-2031
9.3.1. Transient
9.3.2. Stable
9.4. Market Attractiveness Analysis By Expression System
10. Global Viral Vector Manufacturing Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2031, By Application
10.1. Introduction / Key Findings
10.2. Historical Market Size (US$ Mn) Analysis, By Application, 2019-2023
10.3. Current and Future Market Size (US$ Mn) Analysis and Forecast By Application, 2024-2031
10.3.1. Gene Therapy
10.3.2. Vaccines
10.3.3. Cancer Therapy
10.3.4. Others
10.4. Market Attractiveness Analysis By Application
11. Global Viral Vector Manufacturing Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2031, By End User
11.1. Introduction
11.2. Historical Market Size (US$ Mn) Analysis By End User, 2019-2023
11.3. Current and Future Market Size (US$ Mn) Analysis and Forecast By End User, 2024-2031
11.3.1. Biopharmaceutical Companies
11.3.2. Academic & Research Institutes
11.3.3. Contract Research Organizations
11.3.4. Contract Manufacturing Organizations
11.4. Market Attractiveness Analysis By End User
12. Global Viral Vector Manufacturing Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2031, by Region
12.1. Introduction
12.2. Historical Market Size (US$ Mn) Analysis By Region, 2019-2023
12.3. Current and Future Market Size (US$ Mn) Analysis and Forecast By Region, 2024-2031
12.3.1. North America
12.3.2. Latin America
12.3.3. Europe
12.3.4. South Asia
12.3.5. East Asia
12.3.6. Oceania
12.3.7. Middle East & Africa
12.4. Market Attractiveness Analysis By Region
13. North America Viral Vector Manufacturing Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2031
13.1. Introduction
13.2. Historical Market Size (US$ Mn) Analysis By Market Taxonomy, 2019-2023
13.3. Current and Future Market Size (US$ Mn) Analysis and Forecast By Market Taxonomy, 2024-2031
13.3.1. By Country
13.3.1.1. U.S.
13.3.1.2. Canada
13.3.2. By Virus Type
13.3.3. By Expression System
13.3.4. By Application
13.3.5. By End User
13.4. Market Attractiveness Analysis
13.4.1. By Country
13.4.2. By Virus Type
13.4.3. By Expression System
13.4.4. By Application
13.4.5. By End User
13.5. Market Trends
13.6. Key Market Participants - Intensity Mapping
13.7. Drivers and Restraints - Impact Analysis
13.8. Country Level Analysis & Forecast
13.8.1. U.S. Viral Vector Manufacturing Market
13.8.1.1. Introduction
13.8.1.2. Market Analysis and Forecast by Market Taxonomy
13.8.1.2.1. By Virus Type
13.8.1.2.2. By Expression System
13.8.1.2.3. By Application
13.8.1.2.4. By End User
13.8.2. Canada Viral Vector Manufacturing Market
13.8.3. Introduction
13.8.4. Market Analysis and Forecast by Market Taxonomy
13.8.4.1. By Virus Type
13.8.4.2. By Expression System
13.8.4.3. By Application
13.8.4.4. By End User
14. Latin America Viral Vector Manufacturing Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2031
14.1. Introduction
14.2. Historical Market Size (US$ Mn) Analysis By Market Taxonomy, 2019-2023
14.3. Current and Future Market Size (US$ Mn) Analysis and Forecast By Market Taxonomy, 2024-2031
14.3.1. By Country
14.3.1.1. Brazil
14.3.1.2. Mexico
14.3.1.3. Argentina
14.3.1.4. Rest of Latin America
14.3.2. By Virus Type
14.3.3. By Expression System
14.3.4. By Application
14.3.5. By End User
14.4. Market Attractiveness Analysis
14.4.1. By Country
14.4.2. By Virus Type
14.4.3. By Expression System
14.4.4. By Application
14.4.5. By End User
14.5. Market Trends
14.6. Key Market Participants - Intensity Mapping
14.7. Drivers and Restraints - Impact Analysis
14.8. Country Level Analysis & Forecast
14.8.1. Brazil Viral Vector Manufacturing Market
14.8.1.1. Introduction
14.8.1.2. Market Analysis and Forecast by Market Taxonomy
14.8.1.2.1. By Virus Type
14.8.1.2.2. By Expression System
14.8.1.2.3. By Application
14.8.1.2.4. By End User
14.8.2. Mexico Viral Vector Manufacturing Market
14.8.2.1. Introduction
14.8.2.2. Market Analysis and Forecast by Market Taxonomy
14.8.2.2.1. By Virus Type
14.8.2.2.2. By Expression System
14.8.2.2.3. By Application
14.8.2.2.4. By End User
14.8.3. Argentina Viral Vector Manufacturing Market
14.8.4. Introduction
14.8.5. Market Analysis and Forecast by Market Taxonomy
14.8.5.1. By Virus Type
14.8.5.2. By Expression System
14.8.5.3. By Application
14.8.5.4. By End User
15. Europe Viral Vector Manufacturing Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2031
15.1. Introduction
15.2. Historical Market Size (US$ Mn) Analysis By Market Taxonomy, 2019-2023
15.3. Current and Future Market Size (US$ Mn) Analysis and Forecast By Market Taxonomy, 2024-2031
15.3.1. By Country
15.3.1.1. U.K.
15.3.1.2. Germany
15.3.1.3. Italy
15.3.1.4. France
15.3.1.5. Spain
15.3.1.6. Russia
15.3.1.7. Nordic Countries
15.3.1.8. BENELUX
15.3.1.9. Rest of Europe
15.3.2. By Virus Type
15.3.3. By Expression System
15.3.4. By Application
15.3.5. By End User
15.4. Market Attractiveness Analysis
15.4.1. By Country
15.4.2. By Virus Type
15.4.3. By Expression System
15.4.4. By Application
15.4.5. By End User
15.5. Market Trends
15.6. Key Market Participants - Intensity Mapping
15.7. Drivers and Restraints - Impact Analysis
15.8. Country Level Analysis & Forecast
15.8.1. U.K. Viral Vector Manufacturing Market
15.8.1.1. Introduction
15.8.1.2. Market Analysis and Forecast by Market Taxonomy
15.8.1.2.1. By Virus Type
15.8.1.2.2. By Expression System
15.8.1.2.3. By Application
15.8.1.2.4. By End User
15.8.2. Germany Viral Vector Manufacturing Market
15.8.2.1. Introduction
15.8.2.2. Market Analysis and Forecast by Market Taxonomy
15.8.2.2.1. By Virus Type
15.8.2.2.2. By Expression System
15.8.2.2.3. By Application
15.8.2.2.4. By End User
15.8.3. Italy Viral Vector Manufacturing Market
15.8.3.1. Introduction
15.8.3.2. Market Analysis and Forecast by Market Taxonomy
15.8.3.2.1. By Virus Type
15.8.3.2.2. By Expression System
15.8.3.2.3. By Application
15.8.3.2.4. By End User
15.8.4. France Viral Vector Manufacturing Market
15.8.4.1. Introduction
15.8.4.2. Market Analysis and Forecast by Market Taxonomy
15.8.4.2.1. By Virus Type
15.8.4.2.2. By Expression System
15.8.4.2.3. By Application
15.8.4.2.4. By End User
15.8.5. Spain Viral Vector Manufacturing Market
15.8.5.1. Introduction
15.8.5.2. Market Analysis and Forecast by Market Taxonomy
15.8.5.2.1. By Virus Type
15.8.5.2.2. By Expression System
15.8.5.2.3. By Application
15.8.5.2.4. By End User
15.8.6. Russia Viral Vector Manufacturing Market
15.8.6.1. Introduction
15.8.6.2. Market Analysis and Forecast by Market Taxonomy
15.8.6.2.1. By Virus Type
15.8.6.2.2. By Expression System
15.8.6.2.3. By Application
15.8.6.2.4. By End User
15.8.7. Nordic Countries Viral Vector Manufacturing Market
15.8.7.1. Introduction
15.8.7.2. Market Analysis and Forecast by Market Taxonomy
15.8.7.2.1. By Virus Type
15.8.7.2.2. By Expression System
15.8.7.2.3. By Application
15.8.7.2.4. By End User
15.8.8. BENELUX Viral Vector Manufacturing Market
15.8.8.1. Introduction
15.8.8.2. Market Analysis and Forecast by Market Taxonomy
15.8.8.2.1. By Virus Type
15.8.8.2.2. By Expression System
15.8.8.2.3. By Application
15.8.8.2.4. By End User
16. South Asia Viral Vector Manufacturing Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2031
16.1. Introduction
16.2. Historical Market Size (US$ Mn) Analysis By Market Taxonomy, 2019-2023
16.3. Current and Future Market Size (US$ Mn) Analysis and Forecast By Market Taxonomy, 2024-2031
16.3.1. By Country
16.3.1.1. India
16.3.1.2. Indonesia
16.3.1.3. Malaysia
16.3.1.4. Philippines
16.3.1.5. Thailand
16.3.1.6. Vietnam
16.3.1.7. Rest of South Asia
16.3.2. By Virus Type
16.3.3. By Expression System
16.3.4. By Application
16.3.5. By End User
16.4. Market Attractiveness Analysis
16.4.1. By Country
16.4.2. By Virus Type
16.4.3. By Expression System
16.4.4. By Application
16.4.5. By End User
16.5. Market Trends
16.6. Key Market Participants - Intensity Mapping
16.7. Drivers and Restraints - Impact Analysis
16.8. Country Level Analysis & Forecast
16.8.1. India Viral Vector Manufacturing Market
16.8.1.1. Introduction
16.8.1.2. Market Analysis and Forecast by Market Taxonomy
16.8.1.2.1. By Virus Type
16.8.1.2.2. By Expression System
16.8.1.2.3. By Application
16.8.1.2.4. By End User
16.8.2. Indonesia Viral Vector Manufacturing Market
16.8.2.1. Introduction
16.8.2.2. Market Analysis and Forecast by Market Taxonomy
16.8.2.2.1. By Virus Type
16.8.2.2.2. By Expression System
16.8.2.2.3. By Application
16.8.2.2.4. By End User
16.8.3. Malaysia Viral Vector Manufacturing Market
16.8.3.1. Introduction
16.8.3.2. Market Analysis and Forecast by Market Taxonomy
16.8.3.2.1. By Virus Type
16.8.3.2.2. By Expression System
16.8.3.2.3. By Application
16.8.3.2.4. By End User
16.8.4. Philippines Viral Vector Manufacturing Market
16.8.4.1. Introduction
16.8.4.2. Market Analysis and Forecast by Market Taxonomy
16.8.4.2.1. By Virus Type
16.8.4.2.2. By Expression System
16.8.4.2.3. By Application
16.8.4.2.4. By End User
16.8.5. Thailand Viral Vector Manufacturing Market
16.8.5.1. Introduction
16.8.5.2. Market Analysis and Forecast by Market Taxonomy
16.8.5.2.1. By Virus Type
16.8.5.2.2. By Expression System
16.8.5.2.3. By Application
16.8.5.2.4. By End User
16.8.6. Vietnam Viral Vector Manufacturing Market
16.8.6.1. Introduction
16.8.6.2. Market Analysis and Forecast by Market Taxonomy
16.8.6.2.1. By Virus Type
16.8.6.2.2. By Expression System
16.8.6.2.3. By Application
16.8.6.2.4. By End User
17. East Asia Viral Vector Manufacturing Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2031
17.1. Introduction
17.2. Historical Market Size (US$ Mn) Analysis By Market Taxonomy, 2019-2023
17.3. Current and Future Market Size (US$ Mn) Analysis and Forecast By Market Taxonomy, 2024-2031
17.3.1. By Country
17.3.1.1. China
17.3.1.2. Japan
17.3.1.3. South Korea
17.3.2. By Virus Type
17.3.3. By Expression System
17.3.4. By Application
17.3.5. By End User
17.4. Market Attractiveness Analysis
17.4.1. By Country
17.4.2. By Virus Type
17.4.3. By Expression System
17.4.4. By Application
17.4.5. By End User
17.5. Market Trends
17.6. Key Market Participants - Intensity Mapping
17.7. Drivers and Restraints - Impact Analysis
17.8. Country Level Analysis & Forecast
17.8.1. China Viral Vector Manufacturing Market
17.8.1.1. Introduction
17.8.1.2. Market Analysis and Forecast by Market Taxonomy
17.8.1.2.1. By Virus Type
17.8.1.2.2. By Expression System
17.8.1.2.3. By Application
17.8.1.2.4. By End User
17.8.2. Japan Viral Vector Manufacturing Market
17.8.2.1. Introduction
17.8.2.2. Market Analysis and Forecast by Market Taxonomy
17.8.2.2.1. By Virus Type
17.8.2.2.2. By Expression System
17.8.2.2.3. By Application
17.8.2.2.4. By End User
17.8.3. South Korea Viral Vector Manufacturing Market
17.8.3.1. Introduction
17.8.3.2. Market Analysis and Forecast by Market Taxonomy
17.8.3.2.1. By Virus Type
17.8.3.2.2. By Expression System
17.8.3.2.3. By Application
17.8.3.2.4. By End User
18. Oceania Viral Vector Manufacturing Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2031
18.1. Introduction
18.2. Historical Market Size (US$ Mn) Analysis By Market Taxonomy, 2019-2023
18.3. Current and Future Market Size (US$ Mn) Analysis and Forecast By Market Taxonomy, 2024-2031
18.3.1. By Country
18.3.1.1. Australia
18.3.1.2. New Zealand
18.3.2. By Virus Type
18.3.3. By Expression System
18.3.4. By Application
18.3.5. By End User
18.4. Market Attractiveness Analysis
18.4.1. By Country
18.4.2. By Virus Type
18.4.3. By Expression System
18.4.4. By Application
18.4.5. By End User
18.5. Market Trends
18.6. Key Market Participants - Intensity Mapping
18.7. Drivers and Restraints - Impact Analysis
18.8. Country Level Analysis & Forecast
18.8.1. Australia Viral Vector Manufacturing Market
18.8.1.1. Introduction
18.8.1.2. Market Analysis and Forecast by Market Taxonomy
18.8.1.2.1. By Virus Type
18.8.1.2.2. By Expression System
18.8.1.2.3. By Application
18.8.1.2.4. By End User
18.8.2. New Zealand Viral Vector Manufacturing Market
18.8.2.1. Introduction
18.8.2.2. Market Analysis and Forecast by Market Taxonomy
18.8.2.2.1. By Virus Type
18.8.2.2.2. By Expression System
18.8.2.2.3. By Application
18.8.2.2.4. By End User
19. Middle East and Africa Viral Vector Manufacturing Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2031
19.1. Introduction
19.2. Historical Market Size (US$ Mn) Analysis By Market Taxonomy, 2019-2023
19.3. Current and Future Market Size (US$ Mn) Analysis and Forecast By Market Taxonomy, 2024-2031
19.3.1. By Country
19.3.1.1. GCC Countries
19.3.1.2. Turkey
19.3.1.3. Israel
19.3.1.4. Northern Africa
19.3.1.5. South Africa
19.3.1.6. Rest of Middle East and Africa
19.3.2. By Virus Type
19.3.3. By Expression System
19.3.4. By Application
19.3.5. By End User
19.4. Market Attractiveness Analysis
19.4.1. By Country
19.4.2. By Virus Type
19.4.3. By Expression System
19.4.4. By Application
19.4.5. By End User
19.5. Market Trends
19.6. Key Market Participants - Intensity Mapping
19.7. Drivers and Restraints - Impact Analysis
19.8. Country Level Analysis & Forecast
19.8.1. GCC Countries Viral Vector Manufacturing Market
19.8.1.1. Introduction
19.8.1.2. Market Analysis and Forecast by Market Taxonomy
19.8.1.2.1. By Virus Type
19.8.1.2.2. By Expression System
19.8.1.2.3. By Application
19.8.1.2.4. By End User
19.8.2. Turkey Viral Vector Manufacturing Market
19.8.2.1. Introduction
19.8.2.2. Market Analysis and Forecast by Market Taxonomy
19.8.2.2.1. By Virus Type
19.8.2.2.2. By Expression System
19.8.2.2.3. By Application
19.8.2.2.4. By End User
19.8.3. Israel Viral Vector Manufacturing Market
19.8.3.1. Introduction
19.8.3.2. Market Analysis and Forecast by Market Taxonomy
19.8.3.2.1. By Virus Type
19.8.3.2.2. By Expression System
19.8.3.2.3. By Application
19.8.3.2.4. By End User
19.8.4. South Africa Viral Vector Manufacturing Market
19.8.4.1. Introduction
19.8.4.2. Market Analysis and Forecast by Market Taxonomy
19.8.4.2.1. By Virus Type
19.8.4.2.2. By Expression System
19.8.4.2.3. By Application
19.8.4.2.4. By End User
19.8.5. North Africa Viral Vector Manufacturing Market
19.8.5.1. Introduction
19.8.5.2. Market Analysis and Forecast by Market Taxonomy
19.8.5.2.1. By Virus Type
19.8.5.2.2. By Expression System
19.8.5.2.3. By Application
19.8.5.2.4. By End User
20. Market Structure Analysis
20.1. Market Analysis by Tier of Companies
20.2. Market Share Analysis of Top Players
20.3. Market Presence Analysis
20.3.1. Regional Footprint of Players
20.3.2. Product Foot Print by Players
20.3.3. Channel Foot Print by Players
21. Competition Analysis
21.1. Competition Dashboard
21.2. Competition Benchmarking
21.3. Competition Deep Dive
21.3.1. Thermo Fisher Scientific Inc
21.3.1.1. Overview
21.3.1.2. Product Portfolio
21.3.1.3. Sales Footprint
21.3.1.4. Key Financials
21.3.1.5. SWOT Analysis
21.3.1.6. Strategy Overview
21.3.1.6.1. Marketing Strategy
21.3.1.6.2. Product Strategy
21.3.1.6.3. Channel Strategy
21.3.2. Charles River (Cobra Biologics)
21.3.2.1. Overview
21.3.2.2. Product Portfolio
21.3.2.3. Sales Footprint
21.3.2.4. Key Financials
21.3.2.5. SWOT Analysis
21.3.2.6. Strategy Overview
21.3.2.6.1. Marketing Strategy
21.3.2.6.2. Product Strategy
21.3.2.6.3. Channel Strategy
21.3.3. Novasep
21.3.3.1. Overview
21.3.3.2. Product Portfolio
21.3.3.3. Sales Footprint
21.3.3.4. Key Financials
21.3.3.5. SWOT Analysis
21.3.3.6. Strategy Overview
21.3.3.6.1. Marketing Strategy
21.3.3.6.2. Product Strategy
21.3.3.6.3. Channel Strategy
21.3.4. uniQure N.V.
21.3.4.1. Overview
21.3.4.2. Product Portfolio
21.3.4.3. Sales Footprint
21.3.4.4. Key Financials
21.3.4.5. SWOT Analysis
21.3.4.6. Strategy Overview
21.3.4.6.1. Marketing Strategy
21.3.4.6.2. Product Strategy
21.3.4.6.3. Channel Strategy
21.3.5. Waisman Biomanufacturing
21.3.5.1. Overview
21.3.5.2. Product Portfolio
21.3.5.3. Sales Footprint
21.3.5.4. Key Financials
21.3.5.5. SWOT Analysis
21.3.5.6. Strategy Overview
21.3.5.6.1. Marketing Strategy
21.3.5.6.2. Product Strategy
21.3.5.6.3. Channel Strategy
21.3.6. Creative Biogene
21.3.6.1. Overview
21.3.6.2. Product Portfolio
21.3.6.3. Sales Footprint
21.3.6.4. Key Financials
21.3.6.5. SWOT Analysis
21.3.6.6. Strategy Overview
21.3.6.6.1. Marketing Strategy
21.3.6.6.2. Product Strategy
21.3.6.6.3. Channel Strategy
21.3.7. GenScript Biotech Corporation
21.3.7.1. Overview
21.3.7.2. Product Portfolio
21.3.7.3. Sales Footprint
21.3.7.4. Key Financials
21.3.7.5. SWOT Analysis
21.3.7.6. Strategy Overview
21.3.7.6.1. Marketing Strategy
21.3.7.6.2. Product Strategy
21.3.7.6.3. Channel Strategy
21.3.8. Novartis AG
21.3.8.1. Overview
21.3.8.2. Product Portfolio
21.3.8.3. Sales Footprint
21.3.8.4. Key Financials
21.3.8.5. SWOT Analysis
21.3.8.6. Strategy Overview
21.3.8.6.1. Marketing Strategy
21.3.8.6.2. Product Strategy
21.3.8.6.3. Channel Strategy
21.3.9. Merck KGaA.
21.3.9.1. Overview
21.3.9.2. Product Portfolio
21.3.9.3. Sales Footprint
21.3.9.4. Key Financials
21.3.9.5. SWOT Analysis
21.3.9.6. Strategy Overview
21.3.9.6.1. Marketing Strategy
21.3.9.6.2. Product Strategy
21.3.9.6.3. Channel Strategy
21.3.10. Takara Bio Inc.
21.3.10.1. Overview
21.3.10.2. Product Portfolio
21.3.10.3. Sales Footprint
21.3.10.4. Key Financials
21.3.10.5. SWOT Analysis
21.3.10.6. Strategy Overview
21.3.10.6.1. Marketing Strategy
21.3.10.6.2. Product Strategy
21.3.10.6.3. Channel Strategy
21.3.11. FUJIFILM Diosynth Biotechnologies
21.3.11.1. Overview
21.3.11.2. Product Portfolio
21.3.11.3. Sales Footprint
21.3.11.4. Key Financials
21.3.11.5. SWOT Analysis
21.3.11.6. Strategy Overview
21.3.11.6.1. Marketing Strategy
21.3.11.6.2. Product Strategy
21.3.11.6.3. Channel Strategy
21.3.12. Lonza
21.3.12.1. Overview
21.3.12.2. Product Portfolio
21.3.12.3. Sales Footprint
21.3.12.4. Key Financials
21.3.12.5. SWOT Analysis
21.3.12.6. Strategy Overview
21.3.12.6.1. Marketing Strategy
21.3.12.6.2. Product Strategy
21.3.12.6.3. Channel Strategy
21.3.13. Danaher Corp. (Aldevron)
21.3.13.1. Overview
21.3.13.2. Product Portfolio
21.3.13.3. Sales Footprint
21.3.13.4. Key Financials
21.3.13.5. SWOT Analysis
21.3.13.6. Strategy Overview
21.3.13.6.1. Marketing Strategy
21.3.13.6.2. Product Strategy
21.3.13.6.3. Channel Strategy
21.3.14. Sirion-Biotech GmbH
21.3.14.1. Overview
21.3.14.2. Product Portfolio
21.3.14.3. Sales Footprint
21.3.14.4. Key Financials
21.3.14.5. SWOT Analysis
21.3.14.6. Strategy Overview
21.3.14.6.1. Marketing Strategy
21.3.14.6.2. Product Strategy
21.3.14.6.3. Channel Strategy
21.3.15. AGC Biologics
21.3.15.1. Overview
21.3.15.2. Product Portfolio
21.3.15.3. Sales Footprint
21.3.15.4. Key Financials
21.3.15.5. SWOT Analysis
21.3.15.6. Strategy Overview
21.3.15.6.1. Marketing Strategy
21.3.15.6.2. Product Strategy
21.3.15.6.3. Channel Strategy
22. Assumptions and Acronyms Used
23. Research Methodology

 

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