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ヘテロジニアスモバイル処理とコンピューティング市場:製品タイプ、エンドユーザー、地域別(北米、欧州、アジア太平洋地域、中南米、中東・アフリカ):世界の産業分析、規模、シェア、成長、動向、予測、2024-2032年


Heterogeneous Mobile Processing and Computing Market by Product Type, End-Users, and Geography (North America, Europe, Asia Pacific, Latin America, and the Middle East and Africa): Global Industry Analysis, Size, Share, Growth, Trends, and Forecast, 2024-2032

著名な市場調査会社であるPersistence Market Research社は、このほど世界のヘテロジニアスモバイル処理とコンピューティング市場に関する広範な分析を発表しました。この包括的なレポートは、主要な市場ダイナミ... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Persistence Market Research
パーシスタンスマーケットリサーチ
2024年7月3日 US$4,900
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サマリー

著名な市場調査会社であるPersistence Market Research社は、このほど世界のヘテロジニアスモバイル処理とコンピューティング市場に関する広範な分析を発表しました。この包括的なレポートは、主要な市場ダイナミクス、成長促進要因、課題、機会に関する貴重な洞察を提供し、市場構造の詳細な概要を示します。

主な洞察

- ヘテロジニアスモバイルプロセッシングとコンピューティング市場規模(2024E):1,178億米ドル
- 予測市場規模(2032F):1,178億米ドル3,820億米ドル
- 世界市場成長率(CAGR 2024年~2032年):15.8

ヘテロジニアスモバイルプロセッシングとコンピューティング市場 - レポートスコープ:

ヘテロジニアスモバイルプロセッシングとコンピューティング技術は、モバイルデバイスとアプリケーションのパフォーマンスと効率を最適化する上で極めて重要な役割を果たします。これらの技術は、CPU、GPU、DSP、アクセラレータなどの多様な処理要素を統合することで、コンピューティング機能を強化し、さまざまなモバイルプラットフォームでユーザー体験を向上させます。同市場は、モバイルゲーム、拡張現実(AR)、仮想現実(VR)、人工知能(AI)、機械学習(ML)などのアプリケーションを包含しており、主要企業は高性能モバイル機器に対する需要の高まりに応えるため、ヘテロジニアス・コンピューティング・アーキテクチャの進化に注力している。

市場成長の促進要因:

世界のヘテロジニアス・モバイル・プロセッシングおよびコンピューティング市場は、モバイル・アプリケーションにおけるAIおよびML技術の採用の増加、ゲームおよびマルチメディアにおける強化されたグラフィック機能に対する需要の高まり、より高速なデータ速度と低遅延を可能にする5G技術の普及など、いくつかの要因によって牽引されている。モバイル・プロセッサー設計、特にヘテロジニアス・コンピューティング・アーキテクチャーの技術的進歩は、電力効率を最適化しながら優れた性能を実現することで、市場の成長をさらに後押ししている。

市場の阻害要因

市場は堅調な成長が見込まれるものの、多様なプロセッシング・ユニットの統合の複雑さ、ソフトウェアの互換性の問題、高度な半導体技術の開発に伴うコスト制約などの課題に直面している。さらに、モバイルAIアプリケーションにおけるデータプライバシーとセキュリティをめぐる規制上の懸念は、市場拡大の潜在的な障壁となる。

市場機会:

同市場は、モバイルプロセッサ技術における継続的なイノベーション、AIハードウェアアクセラレータへの投資の増加、モバイルエンターテイメントやゲームにおけるARやVRのアプリケーションの拡大により、大きな成長機会をもたらしている。ヘテロジニアス・コンピューティング・ソリューションを進展させ、新たな市場機会を活用するためには、モバイル・チップセット・メーカー、ソフトウェア開発者、通信会社の戦略的協力が不可欠である。

本レポートで扱う主な質問

- ヘテロジニアス・モバイル・プロセッシングとコンピューティングの世界的成長を促進する主な要因は何か?
- 技術進歩は市場の競争環境をどのように変えているか?
- モバイル機器におけるヘテロジニアス・コンピューティング・アーキテクチャの採用を促進しているアプリケーションと産業は?
- ヘテロジニアス・モバイル・プロセッシング&コンピューティング市場の主要プレーヤーは誰か?

競争情報とビジネス戦略:

Qualcomm Technologies, Inc.、MediaTek Inc.、Apple Inc.など、この市場をリードする企業は、イノベーション、製品の差別化、戦略的パートナーシップに注力し、競争上の優位性を獲得しています。これらの企業は、高度なモバイル・プロセッサ・アーキテクチャや、多様なモバイル・アプリケーションに対応したヘテロジニアス・コンピューティング・ソリューションを開発するため、研究開発に多額の投資を行っています。モバイル・アプリ開発者、コンテンツ・プロバイダ、ネットワーク事業者とのコラボレーションは、市場への浸透を強化し、ダイナミックなモバイル・コンピューティング環境における技術採用を加速している。

主な企業

- インテル コーポレーション
- テキサス・インスツルメンツ社
- クアルコム
- Huawei Technologies Co.Ltd.
- サムスン電子
- アップル
- エヌビディア・コーポレーション
- ARMホールディングス
- ザイリンクス

ヘテロジニアス・モバイル・プロセッシングとコンピューティング市場のセグメンテーション:

製品別
- ハードウェア
- ソフトウェア

技術ノード別
- 45nm
- 28nm
- 20nm
- 14nm
- 7nm
- 5nm

最終製品別
- タブレット
- スマートフォン
- スマートウェア
- 電子書籍リーダー
- カーナビ
- ゲーム機

エンドユーザー別
- 産業用
- 商業
- 住宅/消費者

地域別
- 北米
- 中南米
- ヨーロッパ
- アジア太平洋
- 中東・アフリカ

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目次

1.要旨
1.1.世界市場の展望
1.2.需要サイドの動向
1.3.供給サイドの動向
1.4.技術ロードマップ分析
1.5.分析と提言
2.市場概要
2.1.市場カバレッジ/分類
2.2.市場の定義/範囲/限界
3.市場の背景
3.1.市場ダイナミクス
3.1.1.促進要因
3.1.2.阻害要因
3.1.3.機会
3.1.4.トレンド
3.2.シナリオ予測
3.2.1.楽観シナリオにおける需要
3.2.2.可能性の高いシナリオにおける需要
3.2.3.保守的シナリオにおける需要
3.3.機会マップ分析
3.4.投資可能性マトリックス
3.5.PESTLE分析とポーター分析
3.6.規制情勢
3.6.1.主要地域別
3.6.2.主要国別
3.7.地域別親市場展望
4.ヘテロジニアスモバイルプロセッシング&コンピューティングの世界市場分析2019-2023年、予測2024-2032年
4.1.過去の市場規模金額(10億米ドル)分析、2019-2023年
4.2.現在と将来の市場規模金額(億米ドル)予測、2024年~2032年
4.2.1.前年比成長トレンド分析
4.2.2.絶対額の機会分析
5.ヘテロジニアスモバイルプロセッシング&コンピューティングの世界市場分析2019-2023年および予測2024-2032年:オファリング別
5.1.イントロダクション/主な調査結果
5.2.2019年~2023年のオファリング別過去市場規模金額(10億米ドル)分析
5.3.現在および将来の市場規模価値(10億米ドル)分析とオファリング別予測、2024-2032年
5.3.1.ハードウェア
5.3.1.1.プロセッサー
5.3.1.2.グラフィック・プロセッシング・ユニット(GPU
5.3.1.3.フィールド・プログラマブル・ゲート・アレイ(FPGA
5.3.1.4.デジタル・シグナル・プロセッサー - DSP
5.3.1.5.コネクティビティ・ソリューション
5.3.1.6.その他
5.3.2.ソフトウェア
5.4.オファリング別前年比成長トレンド分析(2019年~2023年
5.5.オファリング別絶対価格機会分析、2024年~2032年
6.ヘテロジニアスモバイルプロセッシング&コンピューティングの世界市場分析2019-2023年および予測2024-2032年、技術ノード別
6.1.イントロダクション/主な調査結果
6.2.テクノロジーノード別の過去の市場規模金額(10億米ドル)分析、2019年~2023年
6.3.技術ノード別の現在および将来の市場規模金額(US$ Bn)分析と予測、2024年~2032年
6.3.1.45 nm
6.3.2. 28 nm
6.3.3.20 nm
6.3.4.14 nm
6.3.5.7 nm
6.3.6.5 nm
6.4.技術ノード別前年比成長トレンド分析(2019~2023年
6.5.技術ノード別絶対価格機会分析、2024年~2032年
7.ヘテロジニアスモバイルプロセッシング&コンピューティングの世界市場分析2019-2023年および予測2024-2032年:最終製品別
7.1.はじめに/主な調査結果
7.2.エンドプロダクト別市場規模推移(億米ドル)分析、2019-2023年
7.3.最終製品別の現在および将来の市場規模金額(US$ Bn)分析と予測、2024-2032年
7.3.1.錠剤
7.3.2.スマートフォン
7.3.3.スマートウェア
7.3.4.電子書籍リーダー
7.3.5.カーナビ
7.3.6.ゲーム機
7.4.最終製品別前年比成長トレンド分析(2019年~2023年
7.5.最終製品別絶対価格機会分析、2024年~2032年
8.ヘテロジニアスモバイル処理とコンピューティングの世界市場分析2019-2023年および予測2024-2032年:エンドユーザー別
8.1.はじめに/主な調査結果
8.2.エンドユーザー別市場規模推移(億米ドル)分析、2019-2023年
8.3.エンドユーザー別の現在および将来の市場規模金額(US$ Bn)分析と予測、2024-2032年
8.3.1.産業用
8.3.1.1.自動車
8.3.1.2.電気通信
8.3.1.3.家電
8.3.1.4.防衛
8.3.1.5.ヘルスケア
8.3.1.6.その他
8.3.2.商業
8.3.2.1.スマートオフィスビル
8.3.2.2.レストラン&ホテル
8.3.2.3.ショッピングモール
8.3.2.4.メディア&エンターテイメント
8.3.2.5.その他
8.3.3.住宅・コンシューマー
8.4.エンドユーザー別前年比成長動向分析(2019年~2023年
8.5.エンドユーザー別絶対価格機会分析、2024年~2032年
9.ヘテロジニアスモバイル処理とコンピューティングの世界市場分析2019-2023年および予測2024-2032年、地域別
9.1.はじめに
9.2.過去の地域別市場規模金額(億米ドル)分析、2019-2023年
9.3.地域別の現在の市場規模金額(US$ Bn)分析と予測、2024-2032年
9.3.1.北米
9.3.2.ラテンアメリカ
9.3.3.ヨーロッパ
9.3.4.アジア太平洋
9.3.5.中東・アフリカ
9.4.地域別市場魅力度分析
10.北米のヘテロジニアスモバイルプロセッシング&コンピューティング市場分析2019-2023年および予測2024-2032年(国別
10.1.市場分類別過去市場規模推移分析(億米ドル)、2019-2023年
10.2.市場分類別市場規模金額(億米ドル)予測、2024年~2032年
10.2.1.国別
10.2.1.1.米国
10.2.1.2.カナダ
10.2.2.オファー別
10.2.3.技術ノード別
10.2.4.最終製品別
10.2.5.エンドユーザー別
10.3.市場魅力度分析
10.3.1.国別
10.3.2.オファリング別
10.3.3.技術ノード別
10.3.4.最終製品別
10.3.5.エンドユーザー別
10.4.主要項目
11.ラテンアメリカのヘテロジニアスモバイルプロセッシング&コンピューティング市場分析2019-2023年および予測2024-2032年(国別
11.1.市場分類別過去市場規模推移分析(億米ドル)、2019年~2023年
11.2.市場分類別市場規模金額(億米ドル)予測、2024年~2032年
11.2.1.国別
11.2.1.1.ブラジル
11.2.1.2.メキシコ
11.2.1.3.その他のラテンアメリカ
11.2.2.オファー別
11.2.3.テクノロジーノード別
11.2.4.最終製品別
11.2.5.エンドユーザー別
11.3.市場魅力度分析
11.3.1.国別
11.3.2.オファリング別
11.3.3.技術ノード別
11.3.4.最終製品別
11.3.5.エンドユーザー別
11.4.主要項目
12.欧州のヘテロジニアスモバイルプロセッシング&コンピューティング市場分析2019-2023年および予測2024-2032年(国別
12.1.市場分類別過去市場規模推移分析(億米ドル)、2019-2023年
12.2.市場分類別市場規模金額(億米ドル)予測、2024年~2032年
12.2.1.国別
12.2.1.1.ドイツ
12.2.1.2.イギリス
12.2.1.3.フランス
12.2.1.4.スペイン
12.2.1.5.イタリア
12.2.1.6.その他のヨーロッパ
12.2.2.オファー別
12.2.3.技術ノード別
12.2.4.最終製品別
12.2.5.エンドユーザー別
12.3.市場魅力度分析
12.3.1.国別
12.3.2.オファリング別
12.3.3.技術ノード別
12.3.4.最終製品別
12.3.5.エンドユーザー別
12.4.主要項目
13.アジア太平洋地域のヘテロジニアスモバイルプロセッシング&コンピューティング市場分析2019-2023年および予測2024-2032年(国別
13.1.市場分類別過去市場規模推移分析(億米ドル)、2019-2023年
13.2.市場分類別市場規模金額(億米ドル)予測、2024年~2032年
13.2.1.国別
13.2.1.1.中国
13.2.1.2.日本
13.2.1.3.韓国
13.2.1.4.シンガポール
13.2.1.5.タイ
13.2.1.6.インドネシア
13.2.1.7.オーストラリア
13.2.1.8.ニュージーランド
13.2.1.9.その他のアジア太平洋地域
13.2.2.オファー別
13.2.3.技術ノード別
13.2.4.最終製品別
13.2.5.エンドユーザー別
13.3.市場魅力度分析
13.3.1.国別
13.3.2.オファリング別
13.3.3.技術ノード別
13.3.4.最終製品別
13.3.5.エンドユーザー別
13.4.主要項目
14.中東・アフリカのヘテロジニアスモバイル処理・コンピューティング市場分析2019-2023年および予測2024-2032年:国別
14.1.市場分類別過去市場規模推移分析(億米ドル)、2019-2023年
14.2.市場分類別市場規模金額(億米ドル)予測、2024年~2032年
14.2.1.国別
14.2.1.1.GCC諸国
14.2.1.2.南アフリカ
14.2.1.3.イスラエル
14.2.1.4.その他の中東・アフリカ
14.2.2.オファー別
14.2.3.技術ノード別
14.2.4.最終製品別
14.2.5.エンドユーザー別
14.3.市場魅力度分析
14.3.1.国別
14.3.2.オファリング別
14.3.3.技術ノード別
14.3.4.最終製品別
14.3.5.エンドユーザー別
14.4.主要項目
15.主要国のヘテロジニアス・モバイル・プロセッシング&コンピューティング市場分析
15.1.米国
15.1.1.価格分析
15.1.2.市場シェア分析、2024年
15.1.2.1.オファリング別
15.1.2.2.技術ノード別
15.1.2.3.最終製品別
15.1.2.4.エンドユーザー別
15.2.カナダ
15.2.1.価格分析
15.2.2.市場シェア分析、2024年
15.2.2.1.オファリング別
15.2.2.2.技術ノード別
15.2.2.3.最終製品別
15.2.2.4.エンドユーザー別
15.3.ブラジル
15.3.1.価格分析
15.3.2.市場シェア分析、2024年
15.3.2.1.オファリング別
15.3.2.2.技術ノード別
15.3.2.3.最終製品別
15.3.2.4.エンドユーザー別
15.4.メキシコ
15.4.1.価格分析
15.4.2.市場シェア分析、2024年
15.4.2.1.オファリング別
15.4.2.2.技術ノード別
15.4.2.3.最終製品別
15.4.2.4.エンドユーザー別
15.5.ドイツ
15.5.1.価格分析
15.5.2.市場シェア分析、2024年
15.5.2.1.オファリング別
15.5.2.2.技術ノード別
15.5.2.3.最終製品別
15.5.2.4.エンドユーザー別
15.6.イギリス
15.6.1.価格分析
15.6.2.市場シェア分析、2024年
15.6.2.1.オファリング別
15.6.2.2.技術ノード別
15.6.2.3.最終製品別
15.6.2.4.エンドユーザー別
15.7.フランス
15.7.1.価格分析
15.7.2.市場シェア分析、2024年
15.7.2.1.オファリング別
15.7.2.2.技術ノード別
15.7.2.3.最終製品別
15.7.2.4.エンドユーザー別
15.8.スペイン
15.8.1.価格分析
15.8.2.市場シェア分析、2024年
15.8.2.1.オファリング別
15.8.2.2.技術ノード別
15.8.2.3.最終製品別
15.8.2.4.エンドユーザー別
15.9.イタリア
15.9.1.価格分析
15.9.2.市場シェア分析、2024年
15.9.2.1.オファリング別
15.9.2.2.技術ノード別
15.9.2.3.最終製品別
15.9.2.4.エンドユーザー別
15.10.中国
15.10.1.価格分析
15.10.2.市場シェア分析、2024年
15.10.2.1.オファリング別
15.10.2.2.技術ノード別
15.10.2.3.最終製品別
15.10.2.4.エンドユーザー別
15.11.日本
15.11.1.価格分析
15.11.2.市場シェア分析、2024年
15.11.2.1.オファリング別
15.11.2.2.技術ノード別
15.11.2.3.最終製品別
15.11.2.4.エンドユーザー別
15.12.韓国
15.12.1.価格分析
15.12.2.市場シェア分析、2024年
15.12.2.1.オファリング別
15.12.2.2.技術ノード別
15.12.2.3.最終製品別
15.12.2.4.エンドユーザー別
15.13.シンガポール
15.13.1.価格分析
15.13.2.市場シェア分析、2024年
15.13.2.1.オファリング別
15.13.2.2.技術ノード別
15.13.2.3.最終製品別
15.13.2.4.エンドユーザー別
15.14.タイ
15.14.1.価格分析
15.14.2.市場シェア分析、2024年
15.14.2.1.オファリング別
15.14.2.2.技術ノード別
15.14.2.3.最終製品別
15.14.2.4.エンドユーザー別
15.15.インドネシア
15.15.1.価格分析
15.15.2.市場シェア分析、2024年
15.15.2.1.オファリング別
15.15.2.2.技術ノード別
15.15.2.3.最終製品別
15.15.2.4.エンドユーザー別
15.16.オーストラリア
15.16.1.価格分析
15.16.2.市場シェア分析、2024年
15.16.2.1.オファリング別
15.16.2.2.技術ノード別
15.16.2.3.最終製品別
15.16.2.4.エンドユーザー別
15.17.ニュージーランド
15.17.1.価格分析
15.17.2.市場シェア分析、2024年
15.17.2.1.オファリング別
15.17.2.2.技術ノード別
15.17.2.3.最終製品別
15.17.2.4.エンドユーザー別
15.18.GCC諸国
15.18.1.価格分析
15.18.2.市場シェア分析、2024年
15.18.2.1.オファリング別
15.18.2.2.テクノロジーノード別
15.18.2.3.最終製品別
15.18.2.4.エンドユーザー別
15.19.南アフリカ
15.19.1.価格分析
15.19.2.市場シェア分析、2024年
15.19.2.1.オファリング別
15.19.2.2.技術ノード別
15.19.2.3.最終製品別
15.19.2.4.エンドユーザー別
15.20.イスラエル
15.20.1.価格分析
15.20.2.市場シェア分析、2024年
15.20.2.1.オファリング別
15.20.2.2.技術ノード別
15.20.2.3.最終製品別
15.20.2.4.エンドユーザー別
16.市場構造分析
16.1.競争ダッシュボード
16.2.競合ベンチマーキング
16.3.トッププレーヤーの市場シェア分析
16.3.1.地域別
16.3.2.製品別
16.3.3.技術ノード別
16.3.4.最終製品別
16.3.5.エンドユーザー別
17.競合分析
17.1.競争の深層
17.1.1.インテル コーポレーション
17.1.1.1.概要
17.1.1.2.製品ポートフォリオ
17.1.1.3.市場セグメント別収益性
17.1.1.4.販売拠点
17.1.1.5.戦略の概要
17.1.1.5.1.マーケティング戦略
17.1.2.テキサス・インスツルメンツ
17.1.2.1.概要
17.1.2.2.製品ポートフォリオ
17.1.2.3.市場セグメント別収益性
17.1.2.4.販売拠点
17.1.2.5.戦略の概要
17.1.2.5.1.マーケティング戦略
17.1.3.クアルコム
17.1.3.1.概要
17.1.3.2.製品ポートフォリオ
17.1.3.3.市場セグメント別収益性
17.1.3.4.販売拠点
17.1.3.5.戦略の概要
17.1.3.5.1.マーケティング戦略
17.1.4.Huawei Technologies Co.Ltd.
17.1.4.1.概要
17.1.4.2.製品ポートフォリオ
17.1.4.3.市場セグメント別収益性
17.1.4.4.販売拠点
17.1.4.5.戦略の概要
17.1.4.5.1.マーケティング戦略
17.1.5.サムスン電子
17.1.5.1.概要
17.1.5.2.製品ポートフォリオ
17.1.5.3.市場セグメント別収益性
17.1.5.4.販売拠点
17.1.5.5.戦略の概要
17.1.5.5.1.マーケティング戦略
17.1.6.アップル社
17.1.6.1.概要
17.1.6.2.製品ポートフォリオ
17.1.6.3.市場セグメント別収益性
17.1.6.4.販売拠点
17.1.6.5.戦略の概要
17.1.6.5.1.マーケティング戦略
17.1.7.メディアテック
17.1.7.1.概要
17.1.7.2.製品ポートフォリオ
17.1.7.3.市場セグメント別収益性
17.1.7.4.販売拠点
17.1.7.5.戦略の概要
17.1.7.5.1.マーケティング戦略
17.1.8.エヌビディア・コーポレーション
17.1.8.1.概要
17.1.8.2.製品ポートフォリオ
17.1.8.3.市場セグメント別収益性
17.1.8.4.販売拠点
17.1.8.5.戦略の概要
17.1.8.5.1.マーケティング戦略
17.1.9.ARMホールディングスPLC
17.1.9.1.概要
17.1.9.2.製品ポートフォリオ
17.1.9.3.市場セグメント別収益性
17.1.9.4.販売拠点
17.1.9.5.戦略の概要
17.1.9.5.1.マーケティング戦略
17.1.10.ザイリンクス
17.1.10.1.概要
17.1.10.2.製品ポートフォリオ
17.1.10.3.市場セグメント別収益性
17.1.10.4.販売拠点
17.1.10.5.戦略の概要
17.1.10.5.1.マーケティング戦略
18.前提条件と略語
19.調査方法

 

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Summary

Persistence Market Research, a prominent market research firm, has recently published an extensive analysis of the global Heterogeneous Mobile Processing and Computing Market. This comprehensive report offers valuable insights into key market dynamics, growth drivers, challenges, and opportunities, providing a detailed overview of the market structure.

Key Insights:

• Heterogeneous Mobile Processing and Computing Market Size (2024E): USD 117.8 Billion
• Projected Market Value (2032F): USD 382 Billion
• Global Market Growth Rate (CAGR 2024 to 2032):15.8%

Heterogeneous Mobile Processing and Computing Market - Report Scope:

Heterogeneous mobile processing and computing technologies play a pivotal role in optimizing the performance and efficiency of mobile devices and applications. These technologies integrate diverse processing elements such as CPUs, GPUs, DSPs, and accelerators to enhance computing capabilities and improve user experience across various mobile platforms. The market encompasses applications in mobile gaming, augmented reality (AR), virtual reality (VR), artificial intelligence (AI), and machine learning (ML), with key players focusing on advancing heterogeneous computing architectures to meet growing demands for high-performance mobile devices.

Market Growth Drivers:

The global heterogeneous mobile processing and computing market is driven by several factors, including the increasing adoption of AI and ML technologies in mobile applications, rising demand for enhanced graphical capabilities in gaming and multimedia, and the proliferation of 5G technology enabling faster data speeds and lower latency. Technological advancements in mobile processor designs, particularly heterogeneous computing architectures, are further propelling market growth by delivering superior performance while optimizing power efficiency.

Market Restraints:

Despite robust growth prospects, the market faces challenges such as integration complexities of diverse processing units, software compatibility issues, and cost constraints associated with developing advanced semiconductor technologies. Additionally, regulatory concerns surrounding data privacy and security in mobile AI applications pose potential barriers to market expansion.

Market Opportunities:

The market presents significant growth opportunities driven by ongoing innovations in mobile processor technologies, increasing investments in AI hardware accelerators, and expanding applications of AR and VR in mobile entertainment and gaming. Strategic collaborations among mobile chipset manufacturers, software developers, and telecom companies are crucial for advancing heterogeneous computing solutions and capitalizing on emerging market opportunities.

Key Questions Answered in the Report:

• What are the primary factors driving global growth in heterogeneous mobile processing and computing?
• How are technological advancements reshaping the market's competitive landscape?
• Which applications and industries are driving adoption of heterogeneous computing architectures in mobile devices?
• Who are the key players in the heterogeneous mobile processing and computing market, and what strategies are they employing to maintain market leadership?

Competitive Intelligence and Business Strategy:

Leading players in the market, such as Qualcomm Technologies, Inc., MediaTek Inc., and Apple Inc., are focusing on innovation, product differentiation, and strategic partnerships to gain competitive advantages. These companies invest significantly in R&D to develop advanced mobile processor architectures and heterogeneous computing solutions tailored to diverse mobile applications. Collaboration with mobile app developers, content providers, and network operators is enhancing market penetration and accelerating technology adoption in the dynamic mobile computing landscape.

Key Companies Profiled:

• Intel Corporation
• Texas Instruments Inc.
• Qualcomm Inc.
• Huawei Technologies Co. Ltd.
• Samsung Electronics
• Apple Inc.
• Nvidia Corporation
• ARM Holdings PLC
• Xilinx

Heterogeneous Mobile Processing and Computing Market Segmentation:

By Offering:
• Hardware
• Software

By Technology Node:
• 45nm
• 28nm
• 20nm
• 14nm
• 7nm
• 5nm

By End Product:
• Tablets
• Smartphones
• Smart Wears
• E-reader
• Automotive Navigation Devices
• Gaming Consoles

By End User:
• Industrial
• Commercial
• Residential/Consumer

By Region:
• North America
• Latin America
• Europe
• Asia Pacific
• Middle East and Africa



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Table of Contents

1. Executive Summary
1.1. Global Market Outlook
1.2. Demand-side Trends
1.3. Supply-side Trends
1.4. Technology Roadmap Analysis
1.5. Analysis and Recommendations
2. Market Overview
2.1. Market Coverage / Taxonomy
2.2. Market Definition / Scope / Limitations
3. Market Background
3.1. Market Dynamics
3.1.1. Drivers
3.1.2. Restraints
3.1.3. Opportunity
3.1.4. Trends
3.2. Scenario Forecast
3.2.1. Demand in Optimistic Scenario
3.2.2. Demand in Likely Scenario
3.2.3. Demand in Conservative Scenario
3.3. Opportunity Map Analysis
3.4. Investment Feasibility Matrix
3.5. PESTLE and Porter’s Analysis
3.6. Regulatory Landscape
3.6.1. By Key Regions
3.6.2. By Key Countries
3.7. Regional Parent Market Outlook
4. Global Heterogeneous Mobile Processing & Computing Market Analysis 2019-2023 and Forecast, 2024-2032
4.1. Historical Market Size Value (US$ Bn) Analysis, 2019-2023
4.2. Current and Future Market Size Value (US$ Bn) Projections, 2024-2032
4.2.1. Y-o-Y Growth Trend Analysis
4.2.2. Absolute $ Opportunity Analysis
5. Global Heterogeneous Mobile Processing & Computing Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2032, By Offering
5.1. Introduction / Key Findings
5.2. Historical Market Size Value (US$ Bn) Analysis By Offering, 2019-2023
5.3. Current and Future Market Size Value (US$ Bn) Analysis and Forecast By Offering, 2024-2032
5.3.1. Hardware
5.3.1.1. Processors
5.3.1.2. Graphic Processing Units - GPUs
5.3.1.3. Field Programmable Gate Array - FPGA
5.3.1.4. Digital Signal Processors - DSP
5.3.1.5. Connectivity Solution
5.3.1.6. Others
5.3.2. Software
5.4. Y-o-Y Growth Trend Analysis By Offering, 2019-2023
5.5. Absolute $ Opportunity Analysis By Offering, 2024-2032
6. Global Heterogeneous Mobile Processing & Computing Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2032, By Technology Node
6.1. Introduction / Key Findings
6.2. Historical Market Size Value (US$ Bn) Analysis By Technology Node, 2019-2023
6.3. Current and Future Market Size Value (US$ Bn) Analysis and Forecast By Technology Node, 2024-2032
6.3.1. 45 nm
6.3.2. 28 nm
6.3.3. 20 nm
6.3.4. 14 nm
6.3.5. 7 nm
6.3.6. 5 nm
6.4. Y-o-Y Growth Trend Analysis By Technology Node, 2019-2023
6.5. Absolute $ Opportunity Analysis By Technology Node, 2024-2032
7. Global Heterogeneous Mobile Processing & Computing Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2032, By End Product
7.1. Introduction / Key Findings
7.2. Historical Market Size Value (US$ Bn) Analysis By End Product, 2019-2023
7.3. Current and Future Market Size Value (US$ Bn) Analysis and Forecast By End Product, 2024-2032
7.3.1. Tablets
7.3.2. Smartphones
7.3.3. Smart Wears
7.3.4. E-reader
7.3.5. Automotive Navigation Devices
7.3.6. Gaming Consoles
7.4. Y-o-Y Growth Trend Analysis By End Product, 2019-2023
7.5. Absolute $ Opportunity Analysis By End Product, 2024-2032
8. Global Heterogeneous Mobile Processing & Computing Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2032, By End User
8.1. Introduction / Key Findings
8.2. Historical Market Size Value (US$ Bn) Analysis By End User, 2019-2023
8.3. Current and Future Market Size Value (US$ Bn) Analysis and Forecast By End User, 2024-2032
8.3.1. Industrial
8.3.1.1. Automotive
8.3.1.2. Telecommunications
8.3.1.3. Consumer Electronics
8.3.1.4. Defense
8.3.1.5. Healthcare
8.3.1.6. Others
8.3.2. Commercial
8.3.2.1. Smart Office Buildings
8.3.2.2. Restaurants & Hotels
8.3.2.3. Shopping Malls
8.3.2.4. Media & Entertainment
8.3.2.5. Others
8.3.3. Residential/ Consumer
8.4. Y-o-Y Growth Trend Analysis By End User, 2019-2023
8.5. Absolute $ Opportunity Analysis By End User, 2024-2032
9. Global Heterogeneous Mobile Processing & Computing Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2032, By Region
9.1. Introduction
9.2. Historical Market Size Value (US$ Bn) Analysis By Region, 2019-2023
9.3. Current Market Size Value (US$ Bn) Analysis and Forecast By Region, 2024-2032
9.3.1. North America
9.3.2. Latin America
9.3.3. Europe
9.3.4. Asia Pacific
9.3.5. Middle East & Africa
9.4. Market Attractiveness Analysis By Region
10. North America Heterogeneous Mobile Processing & Computing Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2032, By Country
10.1. Historical Market Size Value (US$ Bn) Trend Analysis By Market Taxonomy, 2019-2023
10.2. Market Size Value (US$ Bn) Forecast By Market Taxonomy, 2024-2032
10.2.1. By Country
10.2.1.1. USA
10.2.1.2. Canada
10.2.2. By Offering
10.2.3. By Technology Node
10.2.4. By End Product
10.2.5. By End User
10.3. Market Attractiveness Analysis
10.3.1. By Country
10.3.2. By Offering
10.3.3. By Technology Node
10.3.4. By End Product
10.3.5. By End User
10.4. Key Takeaways
11. Latin America Heterogeneous Mobile Processing & Computing Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2032, By Country
11.1. Historical Market Size Value (US$ Bn) Trend Analysis By Market Taxonomy, 2019-2023
11.2. Market Size Value (US$ Bn) Forecast By Market Taxonomy, 2024-2032
11.2.1. By Country
11.2.1.1. Brazil
11.2.1.2. Mexico
11.2.1.3. Rest of Latin America
11.2.2. By Offering
11.2.3. By Technology Node
11.2.4. By End Product
11.2.5. By End User
11.3. Market Attractiveness Analysis
11.3.1. By Country
11.3.2. By Offering
11.3.3. By Technology Node
11.3.4. By End Product
11.3.5. By End User
11.4. Key Takeaways
12. Europe Heterogeneous Mobile Processing & Computing Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2032, By Country
12.1. Historical Market Size Value (US$ Bn) Trend Analysis By Market Taxonomy, 2019-2023
12.2. Market Size Value (US$ Bn) Forecast By Market Taxonomy, 2024-2032
12.2.1. By Country
12.2.1.1. Germany
12.2.1.2. United Kingdom
12.2.1.3. France
12.2.1.4. Spain
12.2.1.5. Italy
12.2.1.6. Rest of Europe
12.2.2. By Offering
12.2.3. By Technology Node
12.2.4. By End Product
12.2.5. By End User
12.3. Market Attractiveness Analysis
12.3.1. By Country
12.3.2. By Offering
12.3.3. By Technology Node
12.3.4. By End Product
12.3.5. By End User
12.4. Key Takeaways
13. Asia Pacific Heterogeneous Mobile Processing & Computing Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2032, By Country
13.1. Historical Market Size Value (US$ Bn) Trend Analysis By Market Taxonomy, 2019-2023
13.2. Market Size Value (US$ Bn) Forecast By Market Taxonomy, 2024-2032
13.2.1. By Country
13.2.1.1. China
13.2.1.2. Japan
13.2.1.3. South Korea
13.2.1.4. Singapore
13.2.1.5. Thailand
13.2.1.6. Indonesia
13.2.1.7. Australia
13.2.1.8. New Zealand
13.2.1.9. Rest of Asia Pacific
13.2.2. By Offering
13.2.3. By Technology Node
13.2.4. By End Product
13.2.5. By End User
13.3. Market Attractiveness Analysis
13.3.1. By Country
13.3.2. By Offering
13.3.3. By Technology Node
13.3.4. By End Product
13.3.5. By End User
13.4. Key Takeaways
14. Middle East & Africa Heterogeneous Mobile Processing & Computing Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2032, By Country
14.1. Historical Market Size Value (US$ Bn) Trend Analysis By Market Taxonomy, 2019-2023
14.2. Market Size Value (US$ Bn) Forecast By Market Taxonomy, 2024-2032
14.2.1. By Country
14.2.1.1. GCC Countries
14.2.1.2. South Africa
14.2.1.3. Israel
14.2.1.4. Rest of Middle East & Africa
14.2.2. By Offering
14.2.3. By Technology Node
14.2.4. By End Product
14.2.5. By End User
14.3. Market Attractiveness Analysis
14.3.1. By Country
14.3.2. By Offering
14.3.3. By Technology Node
14.3.4. By End Product
14.3.5. By End User
14.4. Key Takeaways
15. Key Countries Heterogeneous Mobile Processing & Computing Market Analysis
15.1. USA
15.1.1. Pricing Analysis
15.1.2. Market Share Analysis, 2024
15.1.2.1. By Offering
15.1.2.2. By Technology Node
15.1.2.3. By End Product
15.1.2.4. By End User
15.2. Canada
15.2.1. Pricing Analysis
15.2.2. Market Share Analysis, 2024
15.2.2.1. By Offering
15.2.2.2. By Technology Node
15.2.2.3. By End Product
15.2.2.4. By End User
15.3. Brazil
15.3.1. Pricing Analysis
15.3.2. Market Share Analysis, 2024
15.3.2.1. By Offering
15.3.2.2. By Technology Node
15.3.2.3. By End Product
15.3.2.4. By End User
15.4. Mexico
15.4.1. Pricing Analysis
15.4.2. Market Share Analysis, 2024
15.4.2.1. By Offering
15.4.2.2. By Technology Node
15.4.2.3. By End Product
15.4.2.4. By End User
15.5. Germany
15.5.1. Pricing Analysis
15.5.2. Market Share Analysis, 2024
15.5.2.1. By Offering
15.5.2.2. By Technology Node
15.5.2.3. By End Product
15.5.2.4. By End User
15.6. United Kingdom
15.6.1. Pricing Analysis
15.6.2. Market Share Analysis, 2024
15.6.2.1. By Offering
15.6.2.2. By Technology Node
15.6.2.3. By End Product
15.6.2.4. By End User
15.7. France
15.7.1. Pricing Analysis
15.7.2. Market Share Analysis, 2024
15.7.2.1. By Offering
15.7.2.2. By Technology Node
15.7.2.3. By End Product
15.7.2.4. By End User
15.8. Spain
15.8.1. Pricing Analysis
15.8.2. Market Share Analysis, 2024
15.8.2.1. By Offering
15.8.2.2. By Technology Node
15.8.2.3. By End Product
15.8.2.4. By End User
15.9. Italy
15.9.1. Pricing Analysis
15.9.2. Market Share Analysis, 2024
15.9.2.1. By Offering
15.9.2.2. By Technology Node
15.9.2.3. By End Product
15.9.2.4. By End User
15.10. China
15.10.1. Pricing Analysis
15.10.2. Market Share Analysis, 2024
15.10.2.1. By Offering
15.10.2.2. By Technology Node
15.10.2.3. By End Product
15.10.2.4. By End User
15.11. Japan
15.11.1. Pricing Analysis
15.11.2. Market Share Analysis, 2024
15.11.2.1. By Offering
15.11.2.2. By Technology Node
15.11.2.3. By End Product
15.11.2.4. By End User
15.12. South Korea
15.12.1. Pricing Analysis
15.12.2. Market Share Analysis, 2024
15.12.2.1. By Offering
15.12.2.2. By Technology Node
15.12.2.3. By End Product
15.12.2.4. By End User
15.13. Singapore
15.13.1. Pricing Analysis
15.13.2. Market Share Analysis, 2024
15.13.2.1. By Offering
15.13.2.2. By Technology Node
15.13.2.3. By End Product
15.13.2.4. By End User
15.14. Thailand
15.14.1. Pricing Analysis
15.14.2. Market Share Analysis, 2024
15.14.2.1. By Offering
15.14.2.2. By Technology Node
15.14.2.3. By End Product
15.14.2.4. By End User
15.15. Indonesia
15.15.1. Pricing Analysis
15.15.2. Market Share Analysis, 2024
15.15.2.1. By Offering
15.15.2.2. By Technology Node
15.15.2.3. By End Product
15.15.2.4. By End User
15.16. Australia
15.16.1. Pricing Analysis
15.16.2. Market Share Analysis, 2024
15.16.2.1. By Offering
15.16.2.2. By Technology Node
15.16.2.3. By End Product
15.16.2.4. By End User
15.17. New Zealand
15.17.1. Pricing Analysis
15.17.2. Market Share Analysis, 2024
15.17.2.1. By Offering
15.17.2.2. By Technology Node
15.17.2.3. By End Product
15.17.2.4. By End User
15.18. GCC Countries
15.18.1. Pricing Analysis
15.18.2. Market Share Analysis, 2024
15.18.2.1. By Offering
15.18.2.2. By Technology Node
15.18.2.3. By End Product
15.18.2.4. By End User
15.19. South Africa
15.19.1. Pricing Analysis
15.19.2. Market Share Analysis, 2024
15.19.2.1. By Offering
15.19.2.2. By Technology Node
15.19.2.3. By End Product
15.19.2.4. By End User
15.20. Israel
15.20.1. Pricing Analysis
15.20.2. Market Share Analysis, 2024
15.20.2.1. By Offering
15.20.2.2. By Technology Node
15.20.2.3. By End Product
15.20.2.4. By End User
16. Market Structure Analysis
16.1. Competition Dashboard
16.2. Competition Benchmarking
16.3. Market Share Analysis of Top Players
16.3.1. By Regional
16.3.2. By Offering
16.3.3. By Technology Node
16.3.4. By End Product
16.3.5. By End User
17. Competition Analysis
17.1. Competition Deep Dive
17.1.1. Intel Corporation
17.1.1.1. Overview
17.1.1.2. Product Portfolio
17.1.1.3. Profitability by Market Segments
17.1.1.4. Sales Footprint
17.1.1.5. Strategy Overview
17.1.1.5.1. Marketing Strategy
17.1.2. Texas Instruments Inc.
17.1.2.1. Overview
17.1.2.2. Product Portfolio
17.1.2.3. Profitability by Market Segments
17.1.2.4. Sales Footprint
17.1.2.5. Strategy Overview
17.1.2.5.1. Marketing Strategy
17.1.3. Qualcomm Inc.
17.1.3.1. Overview
17.1.3.2. Product Portfolio
17.1.3.3. Profitability by Market Segments
17.1.3.4. Sales Footprint
17.1.3.5. Strategy Overview
17.1.3.5.1. Marketing Strategy
17.1.4. Huawei Technologies Co. Ltd.
17.1.4.1. Overview
17.1.4.2. Product Portfolio
17.1.4.3. Profitability by Market Segments
17.1.4.4. Sales Footprint
17.1.4.5. Strategy Overview
17.1.4.5.1. Marketing Strategy
17.1.5. Samsung Electronics
17.1.5.1. Overview
17.1.5.2. Product Portfolio
17.1.5.3. Profitability by Market Segments
17.1.5.4. Sales Footprint
17.1.5.5. Strategy Overview
17.1.5.5.1. Marketing Strategy
17.1.6. Apple Inc.
17.1.6.1. Overview
17.1.6.2. Product Portfolio
17.1.6.3. Profitability by Market Segments
17.1.6.4. Sales Footprint
17.1.6.5. Strategy Overview
17.1.6.5.1. Marketing Strategy
17.1.7. MediaTek Inc.
17.1.7.1. Overview
17.1.7.2. Product Portfolio
17.1.7.3. Profitability by Market Segments
17.1.7.4. Sales Footprint
17.1.7.5. Strategy Overview
17.1.7.5.1. Marketing Strategy
17.1.8. Nvidia Corporation
17.1.8.1. Overview
17.1.8.2. Product Portfolio
17.1.8.3. Profitability by Market Segments
17.1.8.4. Sales Footprint
17.1.8.5. Strategy Overview
17.1.8.5.1. Marketing Strategy
17.1.9. ARM Holdings PLC
17.1.9.1. Overview
17.1.9.2. Product Portfolio
17.1.9.3. Profitability by Market Segments
17.1.9.4. Sales Footprint
17.1.9.5. Strategy Overview
17.1.9.5.1. Marketing Strategy
17.1.10. Xilinx
17.1.10.1. Overview
17.1.10.2. Product Portfolio
17.1.10.3. Profitability by Market Segments
17.1.10.4. Sales Footprint
17.1.10.5. Strategy Overview
17.1.10.5.1. Marketing Strategy
18. Assumptions & Acronyms Used
19. Research Methodology

 

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2024/11/15 10:26

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