膀胱癌治療薬市場:製品タイプ、エンドユーザー、地域別(北米、欧州、アジア太平洋地域、中南米、中東・アフリカ):世界の産業分析、規模、シェア、成長、動向、予測、2024-2033年
Bladder Cancer Treatment Drugs Market by Product Type, End-Users, and Geography (North America, Europe, Asia Pacific, Latin America, and the Middle East and Africa): Global Industry Analysis, Size, Share, Growth, Trends, and Forecast, 2024-2033
著名な市場調査会社であるPersistence Market Research社は、このほど膀胱癌治療薬市場に関する広範なレポートを発行しました。この包括的な分析では、促進要因、動向、機会、課題を網羅する重要な市場ダイナミク... もっと見る
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サマリー 著名な市場調査会社であるPersistence Market Research社は、このほど膀胱癌治療薬市場に関する広範なレポートを発行しました。この包括的な分析では、促進要因、動向、機会、課題を網羅する重要な市場ダイナミクスを深く掘り下げ、市場構造に関する詳細な洞察を提供しています。
主な洞察
- 膀胱癌治療薬の市場規模(2024E):38億米ドル
- 予測市場規模(2033F):3,800億米ドル148億米ドル
- 世界市場成長率(CAGR 2024年~2033年): 16.3%
膀胱癌治療薬市場 - レポートスコープ:
膀胱がん治療薬は、筋非浸潤性膀胱がん(NMIBC)や筋浸潤性膀胱がん(MIBC)など、さまざまな病期の膀胱がんを管理・治療する上で極めて重要である。これらの薬剤は、特定の経路や細胞メカニズムを標的として、がんの増殖を抑制し、生存率を向上させ、患者のQOLを高める。同市場は主に病院、腫瘍センター、外来診療所を対象としており、化学療法剤、免疫療法剤、標的治療薬など多様な種類の薬剤を提供している。
市場成長の促進要因
世界の膀胱がん治療薬市場は、いくつかの重要な要因によって推進されている。これらには、世界的な膀胱癌罹患率の上昇、膀胱癌に関連する特定の遺伝子変異やバイオマーカーを標的とした薬剤開発の進展、治療効果を高めるための併用療法の採用増加などが含まれる。さらに、医療費の増加、がんの早期発見に関する患者の意識の高まり、がん研究に対する政府の支援的な取り組みも市場拡大に大きく寄与している。
市場の阻害要因
楽観的な成長見通しにもかかわらず、膀胱がん治療薬市場は、新薬開発に関連する高コスト、医薬品承認に必要な厳しい規制要件、化学療法や免疫療法治療に伴う潜在的な副作用などの課題に直面している。特定の治療法に対する償還範囲が限定的であることや、個別化された治療アプローチが必要であることが、特に新興国における市場浸透をさらに妨げている。
市場機会:
膀胱がん治療薬市場は、新薬候補の進行中の臨床試験、創薬を促進するための製薬企業と研究機関の戦略的提携、オーダーメイドがん治療のための精密医療アプローチの進歩などにより、大きな成長機会をもたらしている。さらに、バイオマーカー主導型診断薬とコンパニオン診断薬の統合は、治療効果と患者の転帰を向上させ、市場のさらなる成長を促進する。
本レポートで扱う主な質問
- 世界の膀胱がん治療薬市場の成長を促進する主な要因は何か?
- 多様な医療環境での採用を促進している薬剤の種類と治療方法は何か?
- 技術的進歩とバイオマーカー主導型診断が膀胱がん治療薬市場の競争環境をどのように変えているのか?
- 膀胱がん治療薬市場に貢献している主要プレイヤーは誰で、市場の関連性を維持するためにどのような戦略を採用しているのか?
- 世界の膀胱がん治療薬市場にはどのような新興トレンドと将来展望が予測されるか?
競合情報とビジネス戦略:
ファイザー、メルクKGaA、シプラなど世界の膀胱がん治療薬市場の主要企業は、競争力を維持するために技術革新、臨床研究、戦略的パートナーシップに注力しています。これらの企業は、標的治療薬、免疫チェックポイント阻害薬、併用療法を開発するための研究開発に多額の投資を行っており、患者の予後を向上させ、生存率を伸ばしている。腫瘍センター、患者擁護団体、規制当局との連携により、医薬品承認プロセスの合理化と市場参入が促進され、膀胱がん治療の進歩が促進される。
主な企業
- ファイザー
- メルク
- メルク社
- アストラゼネカPLC
- ロシュ・ホールディングAG(ジェネンテック)
- アステラス製薬
- J&J(ヤンセン・バイオテック)
- シプラ・インク
- アムニール・ファーマ
- ブリストル・マイヤーズ スクイブ社
- ドクター・レディーズ・ラボラトリーズ社
- ギリアド・サイエンシズ
- エンド・ファーマ
- ウロジェンファーマ
- テバ・ファーマシューティカルズ(アクタビス)
- ヒグマ・ファーマシューティカルズ、インサイト
市場区分
がんタイプ別
- 非筋肉浸潤性膀胱がん
- 筋浸潤性膀胱がん
癌の悪性度別
- 低悪性度膀胱がん
- 高悪性度膀胱がん
薬剤タイプ別
- 免疫療法
- 化学療法
- 標的療法
流通チャネル別
- 病院薬局
- 小売薬局
- 専門薬局
- オンライン薬局
地域別
- 北米
- 中南米
- ヨーロッパ
- 東アジア
- 南アジア
- オセアニア
- 中東・アフリカ
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目次 1.要旨
1.1.世界市場の展望
1.2.分析と提言
2.市場概要
2.1.市場カバレッジ/分類
2.2.市場の定義/範囲/限界
3.主な市場動向
3.1.市場に影響を与える主なトレンド
4.主な成功要因
4.1.製品採用分析
4.2.メーカー別主要戦略
4.3.規制シナリオ
4.4.ポーターズ分析
4.5.PESTLE分析
4.6.サプライチェーン分析
4.7.研究開発における資金調達
4.8.臨床試験分析
4.9.パイプライン分析
4.10.疾患疫学、地域別
4.11.償還シナリオ
4.12.親市場分析
5.市場背景
5.1.マクロ経済要因
5.1.1.世界のGDP成長見通し
5.1.2.世界の医薬品産業の概要
5.2.予測要因-関連性と影響
5.2.1.医療支出の増加
5.2.2.がんの有病率の増加
5.2.3.意識の高まりと政府の支援策
5.2.4.がん医療への資金援助の増加
5.2.5.がん研究
5.2.6.製品上市の増加
5.2.7.強力な製品パイプライン
5.3.市場ダイナミクス
5.3.1.促進要因
5.3.2.阻害要因
5.3.3.機会分析
6.COVID-19危機-影響評価
6.1.1.COVID-19の影響-2024年市場シナリオ
6.1.2.COVID-19の影響まとめ
7.世界市場の需要(金額または規模:10億米ドル)分析2019-2023年および予測、2024-2033年
7.1.過去の市場価値(億米ドル)分析、2019-2023年
7.2.現在と将来の市場価値(億米ドル)予測、2024-2033年
7.2.1.前年比成長トレンド分析
7.2.2.絶対額の機会分析
8.膀胱癌タイプ別世界市場分析2019-2023年および予測2024-2033年
8.1.イントロダクション/主な調査結果
8.2.膀胱癌タイプ別の過去市場規模(10億米ドル)分析、2019-2023年
8.3.膀胱がんタイプ別の現在および将来の市場規模(10億米ドル)分析と予測、2024~2033年
8.3.1.非筋肉浸潤性膀胱がん
8.3.2.筋層浸潤性膀胱がん
8.4.膀胱がんタイプ別市場魅力度分析
9.がんグレード別世界市場分析2019-2023年および予測2024-2033年
9.1.はじめに/主な調査結果
9.2.がんグレード別の過去市場規模(10億米ドル)分析、2019-2023年
9.3.がんグレード別の現在および将来の市場規模(10億米ドル)分析と予測、2024-2033年
9.3.1.低悪性度膀胱がん
9.3.2.高悪性度膀胱がん
9.4.がん悪性度別市場魅力度分析
10.薬剤タイプ別世界市場分析2019-2023年および予測2024-2033年
10.1.はじめに / 主要な調査結果
10.2.薬剤タイプ別の過去市場規模(10億米ドル)分析、2019-2023年
10.3.薬剤タイプ別の現在および将来の市場規模(10億米ドル)分析と予測、2024~2033年
10.3.1.免疫療法
10.3.1.1.カルメット菌療法
10.3.1.2.アベルマブ
10.3.1.3.ニボルマブ
10.3.1.4.ペムブロリズマブ
10.3.1.5.その他
10.3.2.化学療法
10.3.2.1.マイトマイシンC
10.3.2.2.ドセタキセル
10.3.2.3.パクリタキセル
10.3.2.4.シスプラチン
10.3.2.5.その他
10.3.3.標的療法
10.3.3.1.エルダフィチニブ
10.3.3.2.エンホルマブ・ベドチン-ejfv
10.3.3.3.サシツズマブ・ゴビテカン
10.3.3.4.その他
10.4.薬剤タイプ別市場魅力度分析
11.世界市場分析2019-2023年および予測2024-2033年:流通チャネル別
11.1.はじめに / 主要な調査結果
11.2.流通チャネル別の過去市場規模(10億米ドル)分析、2019-2023年
11.3.流通チャネル別の現在および将来市場規模(10億米ドル)分析と予測、2024年~2033年
11.3.1.病院薬局
11.3.2.小売薬局
11.3.3.専門薬局
11.3.4.オンライン薬局
11.4.流通チャネル別市場魅力度分析
12.地域別世界市場分析2019-2023年および予測2024-2033年
12.1.はじめに
12.2.地域別の過去市場規模(10億米ドル)分析、2019-2023年
12.3.地域別の現在の市場規模(10億米ドル)分析と予測、2024~2033年
12.3.1.北米
12.3.2.ラテンアメリカ
12.3.3.ヨーロッパ
12.3.4.東アジア
12.3.5.南アジア
12.3.6.オセアニア
12.3.7.中東・アフリカ(MEA)
12.4.地域別市場魅力度分析
13.北米市場分析2019-2023年および予測2024-2033年
13.1.はじめに
13.2.過去の市場規模(10億米ドル)分析、市場分類別、2019-2023年
13.3.現在および将来の市場規模(10億米ドル)分析、市場分類別、2024-2033年
13.3.1.国別
13.3.1.1.米国
13.3.1.2.カナダ
13.3.2.膀胱がんタイプ別
13.3.3.がん悪性度別
13.3.4.薬剤タイプ別
13.3.5.流通チャネル別
13.4.市場魅力度分析
13.4.1.国別
13.4.2.膀胱がんタイプ別
13.4.3.癌の悪性度別
13.4.4.薬剤タイプ別
13.4.5.流通チャネル別
13.5.主要市場参入企業-インテンシティマッピング
13.6.促進要因と阻害要因-影響分析
13.7.国別分析と予測
13.7.1.米国市場分析
13.7.1.1.導入
13.7.1.2.市場分類別分析と予測
13.7.1.2.1.膀胱がんタイプ別
13.7.1.2.2.がん悪性度別
13.7.1.2.3.薬剤タイプ別
13.7.1.2.4.流通チャネル別
13.7.2.カナダ市場分析
13.7.2.1.序論
13.7.2.2.市場分類別分析と予測
13.7.2.2.1.膀胱がんタイプ別
13.7.2.2.2.がん悪性度別
13.7.2.2.3.薬剤タイプ別
13.7.2.2.4.流通チャネル別
14.ラテンアメリカ市場分析2019-2023年および予測2024-2033年
14.1.はじめに
14.2.過去の市場規模(10億米ドル)と市場分類別動向分析(2019-2023年
14.3.現在および将来の市場規模(10億米ドル)分析、市場分類別、2024年~2033年
14.3.1.国別
14.3.1.1.メキシコ
14.3.1.2.ブラジル
14.3.1.3.アルゼンチン
14.3.1.4.その他のラテンアメリカ
14.3.2.膀胱がんタイプ別
14.3.3.がん悪性度別
14.3.4.薬剤タイプ別
14.3.5.流通チャネル別
14.4.市場魅力度分析
14.4.1.国別
14.4.2.膀胱がんタイプ別
14.4.3.癌の悪性度別
14.4.4.薬剤タイプ別
14.4.5.流通チャネル別
14.5.主要市場参入企業-インテンシティマッピング
14.6.促進要因と阻害要因-影響分析
14.7.国別分析と予測
14.7.1.メキシコ市場分析
14.7.1.1.序論
14.7.1.2.市場分類別分析と予測
14.7.1.2.1.膀胱がんタイプ別
14.7.1.2.2.がん悪性度別
14.7.1.2.3.薬剤タイプ別
14.7.1.2.4.流通チャネル別
14.7.2.ブラジル市場分析
14.7.2.1.序論
14.7.2.2.市場分類別分析と予測
14.7.2.2.1.膀胱がんタイプ別
14.7.2.2.2.がん悪性度別
14.7.2.2.3.薬剤タイプ別
14.7.2.2.4.流通チャネル別
14.7.3.アルゼンチン市場分析
14.7.3.1.序論
14.7.3.2.市場分類別分析と予測
14.7.3.2.1.膀胱がんタイプ別
14.7.3.2.2.がん悪性度別
14.7.3.2.3.薬剤タイプ別
14.7.3.2.4.流通チャネル別
15.欧州市場分析2019-2023年および予測2024-2033年
15.1.はじめに
15.2.過去の市場規模(10億米ドル)分析、市場分類別、2019-2023年
15.3.現在および将来の市場規模(10億米ドル)分析、市場分類別、2024年~2033年
15.3.1.国別
15.3.1.1.ドイツ
15.3.1.2.イタリア
15.3.1.3.フランス
15.3.1.4.イギリス
15.3.1.5.スペイン
15.3.1.6.ポーランド
15.3.1.7.ロシア
15.3.1.8.その他のヨーロッパ
15.3.2.膀胱がんタイプ別
15.3.3.がん悪性度別
15.3.4.薬剤タイプ別
15.3.5.流通チャネル別
15.4.市場魅力度分析
15.4.1.国別
15.4.2.膀胱がんタイプ別
15.4.3.癌の悪性度別
15.4.4.薬剤タイプ別
15.4.5.流通チャネル別
15.5.主要市場参入企業-インテンシティマッピング
15.6.促進要因と阻害要因-影響分析
15.7.国別分析と予測
15.7.1.ドイツ市場分析
15.7.1.1.はじめに
15.7.1.2.市場分類別分析と予測
15.7.1.2.1.膀胱がんタイプ別
15.7.1.2.2.がん悪性度別
15.7.1.2.3.薬剤タイプ別
15.7.1.2.4.流通チャネル別
15.7.2.イタリア市場分析
15.7.2.1.序論
15.7.2.2.市場分類別分析と予測
15.7.2.2.1.膀胱がんタイプ別
15.7.2.2.2.がん悪性度別
15.7.2.2.3.薬剤タイプ別
15.7.2.2.4.流通チャネル別
15.7.3.フランス市場の分析
15.7.3.1.はじめに
15.7.3.2.市場分類別分析と予測
15.7.3.2.1.膀胱がんタイプ別
15.7.3.2.2.がん悪性度別
15.7.3.2.3.薬剤タイプ別
15.7.3.2.4.流通チャネル別
15.7.4.英国市場分析
15.7.4.1.序論
15.7.4.2.市場分類別分析と予測
15.7.4.2.1.膀胱がんタイプ別
15.7.4.2.2.がん悪性度別
15.7.4.2.3.薬剤タイプ別
15.7.4.2.4.流通チャネル別
15.7.5.スペイン市場分析
15.7.5.1.序論
15.7.5.2.市場分類別分析と予測
15.7.5.2.1.膀胱がんタイプ別
15.7.5.2.2.がん悪性度別
15.7.5.2.3.薬剤タイプ別
15.7.5.2.4.流通チャネル別
15.7.6.ポーランド市場の分析
15.7.6.1.序論
15.7.6.2.市場分類別分析と予測
15.7.6.2.1.膀胱がんタイプ別
15.7.6.2.2.がん悪性度別
15.7.6.2.3.薬剤タイプ別
15.7.6.2.4.流通チャネル別
15.7.7.ロシア市場の分析
15.7.7.1.序論
15.7.7.2.市場分類別分析と予測
15.7.7.2.1.膀胱がんタイプ別
15.7.7.2.2.がん悪性度別
15.7.7.2.3.薬剤タイプ別
15.7.7.2.4.流通チャネル別
16.南アジア市場分析2019-2023年および予測2024-2033年
16.1.はじめに
16.2.過去の市場規模(10億米ドル)と市場分類別動向分析(2019-2023年
16.3.現在および将来の市場規模(10億米ドル)分析、市場分類別、2024年~2033年
16.3.1.国別
16.3.1.1.インド
16.3.1.2.インドネシア
16.3.1.3.マレーシア
16.3.1.4.タイ
16.3.1.5.その他の南アジア
16.3.2.膀胱がんタイプ別
16.3.3.がん悪性度別
16.3.4.薬剤タイプ別
16.3.5.流通チャネル別
16.4.市場魅力度分析
16.4.1.国別
16.4.2.膀胱がんタイプ別
16.4.3.癌の悪性度別
16.4.4.薬剤タイプ別
16.4.5.流通チャネル別
16.5.主要市場参入企業-インテンシティマッピング
16.6.促進要因と阻害要因-影響分析
16.7.国別分析と予測
16.7.1.インド市場分析
16.7.1.1.はじめに
16.7.1.2.市場分類別分析と予測
16.7.1.2.1.膀胱がんタイプ別
16.7.1.2.2.がん悪性度別
16.7.1.2.3.薬剤タイプ別
16.7.1.2.4.流通チャネル別
16.7.2.インドネシア市場分析
16.7.2.1.序論
16.7.2.2.市場分類別分析と予測
16.7.2.2.1.膀胱がんタイプ別
16.7.2.2.2.がん悪性度別
16.7.2.2.3.薬剤タイプ別
16.7.2.2.4.流通チャネル別
16.7.3.マレーシア市場の分析
16.7.3.1.序論
16.7.3.2.市場分類別分析と予測
16.7.3.2.1.膀胱がんタイプ別
16.7.3.2.2.がん悪性度別
16.7.3.2.3.薬剤タイプ別
16.7.3.2.4.流通チャネル別
16.7.4.タイ市場分析
16.7.4.1.序論
16.7.4.2.市場分類別分析と予測
16.7.4.2.1.膀胱がんタイプ別
16.7.4.2.2.がん悪性度別
16.7.4.2.3.薬剤タイプ別
16.7.4.2.4.流通チャネル別
17.東アジア市場分析2019-2023年および予測2024-2033年
17.1.はじめに
17.2.過去の市場規模(10億米ドル)と市場分類別動向分析(2019-2023年
17.3.現在および将来の市場規模(10億米ドル)分析、市場分類別、2024年~2033年
17.3.1.国別
17.3.1.1.中国
17.3.1.2.日本
17.3.1.3.韓国
17.3.2.膀胱がんタイプ別
17.3.3.がん悪性度別
17.3.4.薬剤タイプ別
17.3.5.流通チャネル別
17.4.市場魅力度分析
17.4.1.国別
17.4.2.膀胱がんタイプ別
17.4.3.癌の悪性度別
17.4.4.薬剤タイプ別
17.4.5.流通チャネル別
17.5.主要市場参入企業-インテンシティマッピング
17.6.促進要因と阻害要因-影響分析
17.7.国別分析と予測
17.7.1.中国市場の分析
17.7.1.1.はじめに
17.7.1.2.市場分類別分析と予測
17.7.1.2.1.膀胱がんタイプ別
17.7.1.2.2.がん悪性度別
17.7.1.2.3.薬剤タイプ別
17.7.1.2.4.流通チャネル別
17.7.2.日本市場の分析
17.7.2.1.はじめに
17.7.2.2.市場分類別分析と予測
17.7.2.2.1.膀胱がんタイプ別
17.7.2.2.2.がん悪性度別
17.7.2.2.3.薬剤タイプ別
17.7.2.2.4.流通チャネル別
17.7.3.韓国の医薬品市場分析
17.7.3.1.序論
17.7.3.2.市場分類別分析と予測
17.7.3.2.1.膀胱がんタイプ別
17.7.3.2.2.がん悪性度別
17.7.3.2.3.薬剤タイプ別
17.7.3.2.4.流通チャネル別
18.オセアニア市場2019-2023年および予測2024-2033年
18.1.はじめに
18.2.市場分類別過去市場規模(億米ドル)動向分析、2019年~2023年
18.3.現在および将来の市場規模(10億米ドル)分析、市場分類別、2024年~2033年
18.3.1.国別
18.3.1.1.オーストラリア
18.3.1.2.ニュージーランド
18.3.2.膀胱がんタイプ別
18.3.3.がん悪性度別
18.3.4.薬剤タイプ別
18.3.5.流通チャネル別
18.4.市場魅力度分析
18.4.1.国別
18.4.2.膀胱がんタイプ別
18.4.3.癌の悪性度別
18.4.4.薬剤タイプ別
18.4.5.流通チャネル別
18.5.主要市場参入企業-インテンシティマッピング
18.6.促進要因と阻害要因-影響分析
18.7.国別分析と予測
18.7.1.オーストラリア市場分析
18.7.1.1.はじめに
18.7.1.2.市場分類別分析と予測
18.7.1.2.1.膀胱がんタイプ別
18.7.1.2.2.がん悪性度別
18.7.1.2.3.薬剤タイプ別
18.7.1.2.4.流通チャネル別
18.7.2.ニュージーランド市場の分析
18.7.2.1.はじめに
18.7.2.2.市場分類別分析と予測
18.7.2.2.1.膀胱がんタイプ別
18.7.2.2.2.がん悪性度別
18.7.2.2.3.薬剤タイプ別
18.7.2.2.4.流通チャネル別
19.中東・アフリカ(MEA)市場分析2019-2023年および予測2024-2033年
19.1.はじめに
19.2.過去の市場規模(10億米ドル)と市場分類別動向分析(2019-2023年
19.3.現在および将来の市場規模(10億米ドル)分析、市場分類別、2024年~2033年
19.3.1.国別
19.3.1.1.GCC諸国
19.3.1.2.南アフリカ
19.3.1.3.北アフリカ
19.3.1.4.トルコ
19.3.1.5.その他の中東・アフリカ
19.3.2.膀胱がんタイプ別
19.3.3.がん悪性度別
19.3.4.薬剤タイプ別
19.3.5.流通チャネル別
19.4.市場魅力度分析
19.4.1.国別
19.4.2.膀胱がんタイプ別
19.4.3.癌の悪性度別
19.4.4.薬剤タイプ別
19.4.5.流通チャネル別
19.5.主要市場参入企業-インテンシティマッピング
19.6.促進要因と阻害要因-影響分析
19.7.国別分析と予測
19.7.1.GCC諸国市場分析
19.7.1.1.はじめに
19.7.1.2.市場分類別分析と予測
19.7.1.2.1.膀胱がんタイプ別
19.7.1.2.2.がん悪性度別
19.7.1.2.3.薬剤タイプ別
19.7.1.2.4.流通チャネル別
19.7.2.南アフリカ市場分析
19.7.2.1.序論
19.7.2.2.市場分類別分析と予測
19.7.2.2.1.膀胱がんタイプ別
19.7.2.2.2.がん悪性度別
19.7.2.2.3.薬剤タイプ別
19.7.2.2.4.流通チャネル別
19.7.3.北アフリカ市場分析
19.7.3.1.序論
19.7.3.2.市場分類別分析と予測
19.7.3.2.1.膀胱がんタイプ別
19.7.3.2.2.がん悪性度別
19.7.3.2.3.薬剤タイプ別
19.7.3.2.4.流通チャネル別
19.7.4.トルコ市場の分析
19.7.4.1.序論
19.7.4.2.市場分類別分析と予測
19.7.4.2.1.膀胱がんタイプ別
19.7.4.2.2.がん悪性度別
19.7.4.2.3.薬剤タイプ別
19.7.4.2.4.流通チャネル別
20.市場構造分析
20.1.企業階層別市場分析
20.2.上位企業の市場シェア分析
20.3.市場プレゼンス分析
20.3.1.プレイヤーの地域別フットプリント
20.3.2.プレーヤーの製品フットプリント
20.3.3.プレーヤーによるチャネル別フットプリント
21.競争分析
21.1.競争ダッシュボード
21.2.競合ベンチマーキング
21.3.コンペティションのディープダイブ【暫定リスト
21.3.1.ファイザー
21.3.1.1.概要
21.3.1.2.製品ポートフォリオ
21.3.1.3.事業セグメントの概要
21.3.1.4.販売拠点
21.3.1.5.SWOT分析
21.3.1.6.主要財務状況
21.3.1.7.戦略の概要
21.3.2.メルクKGaA
21.3.2.1.概要
21.3.2.2.製品ポートフォリオ
21.3.2.3.事業セグメントの概要
21.3.2.4.販売拠点
21.3.2.5.SWOT分析
21.3.2.6.主要財務状況
21.3.2.7.戦略の概要
21.3.3.メルク・アンド・カンパニー
21.3.3.1.概要
21.3.3.2.製品ポートフォリオ
21.3.3.3.事業セグメントの概要
21.3.3.4.販売拠点
21.3.3.5.SWOT分析
21.3.3.6.主要財務状況
21.3.3.7.戦略の概要
21.3.4.アストラゼネカPLC
21.3.4.1.概要
21.3.4.2.製品ポートフォリオ
21.3.4.3.事業セグメントの概要
21.3.4.4.販売拠点
21.3.4.5.SWOT分析
21.3.4.6.主要財務状況
21.3.4.7.戦略の概要
21.3.5.ロシュ・ホールディングAG(ジェネンテック)
21.3.5.1.概要
21.3.5.2.製品ポートフォリオ
21.3.5.3.事業セグメントの概要
21.3.5.4.販売拠点
21.3.5.5.SWOT分析
21.3.5.6.主要財務状況
21.3.5.7.戦略の概要
21.3.6.アステラス製薬
21.3.6.1.概要
21.3.6.2.製品ポートフォリオ
21.3.6.3.事業セグメントの概要
21.3.6.4.販売拠点
21.3.6.5.SWOT分析
21.3.6.6.主要財務状況
21.3.6.7.戦略の概要
21.3.7.J&J(ヤンセン・バイオテック)
21.3.7.1.概要
21.3.7.2.製品ポートフォリオ
21.3.7.3.事業セグメントの概要
21.3.7.4.販売拠点
21.3.7.5.SWOT分析
21.3.7.6.主要財務状況
21.3.7.7.戦略の概要
21.3.8.シプラ社
21.3.8.1.概要
21.3.8.2.製品ポートフォリオ
21.3.8.3.事業セグメントの概要
21.3.8.4.販売拠点
21.3.8.5.SWOT分析
21.3.8.6.主要財務状況
21.3.8.7.戦略概要
21.3.9.アムニール・ファーマ
21.3.9.1.概要
21.3.9.2.製品ポートフォリオ
21.3.9.3.事業セグメントの概要
21.3.9.4.販売拠点
21.3.9.5.SWOT分析
21.3.9.6.主要財務状況
21.3.9.7.戦略の概要
21.3.10.ブリストル・マイヤーズ スクイブ社
21.3.10.1.概要
21.3.10.2.製品ポートフォリオ
21.3.10.3.事業セグメントの概要
21.3.10.4.販売拠点
21.3.10.5.SWOT分析
21.3.10.6.主要財務状況
21.3.10.7.戦略の概要
21.3.11.ドクター・レディーズ・ラボラトリーズ・インク
21.3.11.1.概要
21.3.11.2.製品ポートフォリオ
21.3.11.3.事業セグメントの概要
21.3.11.4.販売拠点
21.3.11.5.SWOT分析
21.3.11.6.主要財務状況
21.3.11.7.戦略の概要
21.3.12.ギリアド・サイエンシズ
21.3.12.1.概要
21.3.12.2.製品ポートフォリオ
21.3.12.3.事業セグメントの概要
21.3.12.4.販売拠点
21.3.12.5.SWOT分析
21.3.12.6.主要財務状況
21.3.12.7.戦略の概要
21.3.13.エンド・ファーマ
21.3.13.1.概要
21.3.13.2.製品ポートフォリオ
21.3.13.3.事業セグメントの概要
21.3.13.4.販売拠点
21.3.13.5.SWOT分析
21.3.13.6.主要財務状況
21.3.13.7.戦略の概要
21.3.14.ウロジェンファーマ
21.3.14.1.概要
21.3.14.2.製品ポートフォリオ
21.3.14.3.事業セグメントの概要
21.3.14.4.販売拠点
21.3.14.5.SWOT分析
21.3.14.6.主要財務状況
21.3.14.7.戦略の概要
21.3.15.テバ・ファーマシューティカルズ(アクタビス)
21.3.15.1.概要
21.3.15.2.製品ポートフォリオ
21.3.15.3.事業セグメントの概要
21.3.15.4.販売拠点
21.3.15.5.SWOT分析
21.3.15.6.主要財務状況
21.3.15.7.戦略の概要
21.3.16.ヒグマ医薬品
21.3.16.1.概要
21.3.16.2.製品ポートフォリオ
21.3.16.3.事業セグメントの概要
21.3.16.4.販売拠点
21.3.16.5.SWOT分析
21.3.16.6.主要財務状況
21.3.16.7.戦略の概要
21.3.17.インサイト
21.3.17.1.概要
21.3.17.2.製品ポートフォリオ
21.3.17.3.事業セグメントの概要
21.3.17.4.販売拠点
21.3.17.5.SWOT分析
21.3.17.6.主要財務状況
21.3.17.7.戦略の概要
22.前提条件と略語
23.調査方法
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Summary Persistence Market Research, a prominent market research firm, has recently published an extensive report on the Bladder Cancer Treatment Drugs Market. This comprehensive analysis provides a deep dive into critical market dynamics, encompassing drivers, trends, opportunities, and challenges, offering detailed insights into the market structure.
Key Insights:
• Bladder Cancer Treatment Drugs Market Size (2024E): USD 3.8 Billion • Projected Market Value (2033F): USD 14.8 Billion • Global Market Growth Rate (CAGR 2024 to 2033): 16.3%
Bladder Cancer Treatment Drugs Market - Report Scope:
Bladder cancer treatment drugs are pivotal in managing and treating various stages of bladder cancer, including non-muscle invasive bladder cancer (NMIBC) and muscle-invasive bladder cancer (MIBC). These drugs target specific pathways and cellular mechanisms to inhibit cancer growth, improve survival rates, and enhance patient quality of life. The market caters primarily to hospitals, oncology centers, and outpatient clinics, offering a diverse array of drug types such as chemotherapy agents, immunotherapy drugs, and targeted therapies.
Market Growth Drivers:
The global bladder cancer treatment drugs market is propelled by several key factors. These include the rising global incidence of bladder cancer, advancements in drug development that target specific genetic mutations and biomarkers associated with bladder cancer, and increasing adoption of combination therapies to enhance treatment outcomes. Additionally, escalating healthcare expenditures, growing patient awareness regarding early cancer detection, and supportive governmental initiatives for cancer research contribute significantly to market expansion.
Market Restraints:
Despite optimistic growth prospects, the bladder cancer treatment drugs market encounters challenges such as the high costs linked with novel drug development, stringent regulatory requirements for drug approval, and potential adverse effects associated with chemotherapy and immunotherapy treatments. Limited reimbursement coverage for certain therapies and the necessity for personalized treatment approaches further hinder market penetration, especially in emerging economies.
Market Opportunities:
The bladder cancer treatment drugs market presents substantial growth opportunities driven by ongoing clinical trials for novel drug candidates, strategic collaborations between pharmaceutical firms and research institutions to expedite drug discovery, and advancements in precision medicine approaches for tailored cancer therapy. Additionally, the integration of biomarker-driven diagnostics and companion diagnostics enhances treatment efficacy and patient outcomes, fostering further market growth.
Key Questions Answered in the Report:
• What are the primary drivers propelling the growth of the global bladder cancer treatment drugs market? • Which drug types and treatment modalities are driving adoption across diverse healthcare settings? • How are technological advancements and biomarker-driven diagnostics reshaping the competitive landscape of the bladder cancer treatment drugs market? • Who are the key players contributing to the bladder cancer treatment drugs market, and what strategies are they employing to maintain market relevance? • What emerging trends and future prospects are anticipated in the global bladder cancer treatment drugs market?
Competitive Intelligence and Business Strategy:
Leading players in the global bladder cancer treatment drugs market, such as Pfizer Inc., Merck KGaA, and Cipla Inc., focus on innovation, clinical research, and strategic partnerships to sustain their competitive edge. These companies invest significantly in R&D to develop targeted therapies, immune checkpoint inhibitors, and combination treatments that elevate patient outcomes and extend survival rates. Collaborations with oncology centers, patient advocacy groups, and regulatory bodies facilitate streamlined drug approval processes and market access, driving advancements in bladder cancer treatment.
Key Companies Profiled:
• Pfizer Inc. • Merck KgaA • Merck & Co • AstraZeneca PLC • Roche Holding AG (Genentech) • Astellas Pharma Inc. • J&J (Janssen Biotech) • Cipla Inc. • Amneal Pharma, • Bristol Myers Squibb Co. • Dr Reddy’s Laboratories, Inc. • Gilead Sciences Inc. • Endo Pharma • UroGen Pharma, Inc. • Teva Pharmaceuticals (Actavis) • Hikma Pharmaceuticals, Incyte
Market Segmentation
By Cancer Type • Non-Muscle-Invasive Bladder Cancer • Muscle-Invasive Bladder Cancer
By Cancer Grade • Low-Grade Bladder Cancer • High-Grade Bladder Cancer
By Drug Type • Immunotherapy • Chemotherapy • Targeted Therapy
By Distribution Channel • Hospital Pharmacies • Retail Pharmacies • Specialty Pharmacies • Online Pharmacies
By Region • North America • Latin America • Europe • East Asia • South Asia • Oceania • The Middle East and Africa
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Table of Contents 1. Executive Summary 1.1. Global Market Outlook 1.2. Analysis and Recommendations 2. Market Overview 2.1. Market Coverage / Taxonomy 2.2. Market Definition / Scope / Limitations 3. Key Market Trends 3.1. Key Trends Impacting the Market 4. Key Success Factors 4.1. Product Adoption Analysis 4.2. Key Strategies, by Manufacturers 4.3. Regulatory Scenario 4.4. Porters Analysis 4.5. PESTLE Analysis 4.6. Supply Chain Analysis 4.7. Funding In Research & Development 4.8. Clinical Trials Analysis 4.9. Pipeline Analysis 4.10. Disease Epidemiology, by Region 4.11. Reimbursement Scenario 4.12. Parent Market Analysis 5. Market Background 5.1. Macro-Economic Factors 5.1.1. Global GDP Growth Outlook 5.1.2. Global Pharmaceutical Industry Overview 5.2. Forecast Factors - Relevance & Impact 5.2.1. Rising Healthcare Spending 5.2.2. Increasing Prevalence of Cancer 5.2.3. Increasing Awareness and Supportive Government Initiatives 5.2.4. Increase in Funding for 5.2.5. Cancer Research 5.2.6. Increase In Product Launches 5.2.7. Strong Product Pipeline 5.3. Market Dynamics 5.3.1. Drivers 5.3.2. Restraints 5.3.3. Opportunity Analysis 6. COVID-19 Crisis - Impact Assessment 6.1.1. Impact of COVID-19 - 2024 Market Scenario 6.1.2. COVID-19 Impact Summary 7. Global Market Demand (in Value or Size in US$ Bn) Analysis 2019-2023 and Forecast, 2024-2033 7.1. Historical Market Value (US$ Bn) Analysis, 2019-2023 7.2. Current and Future Market Value (US$ Bn) Projections, 2024-2033 7.2.1. Y-o-Y Growth Trend Analysis 7.2.2. Absolute $ Opportunity Analysis 8. Global Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033, by Bladder Cancer Type 8.1. Introduction / Key Findings 8.2. Historical Market Size (US$ Bn) Analysis by Bladder Cancer Type, 2019-2023 8.3. Current and Future Market Size (US$ Bn) Analysis and Forecast by Bladder Cancer Type, 2024-2033 8.3.1. Non-Muscle-Invasive Bladder Cancer 8.3.2. Muscle-Invasive Bladder Cancer 8.4. Market Attractiveness Analysis by Bladder Cancer Type 9. Global Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033, by Cancer grade 9.1. Introduction / Key Findings 9.2. Historical Market Size (US$ Bn) Analysis by Cancer grade, 2019-2023 9.3. Current and Future Market Size (US$ Bn) Analysis and Forecast by Cancer grade, 2024-2033 9.3.1. Low-grade bladder cancer 9.3.2. High-grade bladder cancer 9.4. Market Attractiveness Analysis by Cancer grade 10. Global Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033, by Drug Type 10.1. Introduction / Key Findings 10.2. Historical Market Size (US$ Bn) Analysis by Drug Type, 2019-2023 10.3. Current and Future Market Size (US$ Bn) Analysis and Forecast by Drug Type, 2024-2033 10.3.1. Immunotherapy 10.3.1.1. Bacillus Calmette-Guerin 10.3.1.2. Avelumab 10.3.1.3. Nivolumab 10.3.1.4. Pembrolizumab 10.3.1.5. Others 10.3.2. Chemotherapy 10.3.2.1. Mitomycin C 10.3.2.2. Docetaxel 10.3.2.3. Paclitaxel 10.3.2.4. Cisplatin 10.3.2.5. Others 10.3.3. Targeted therapy 10.3.3.1. Erdafitinib 10.3.3.2. Enfortumab vedotin-ejfv 10.3.3.3. Sacituzumab govitecan 10.3.3.4. Others 10.4. Market Attractiveness Analysis by Drug Type 11. Global Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033, by Distribution Channel 11.1. Introduction / Key Findings 11.2. Historical Market Size (US$ Bn) Analysis By Distribution Channel, 2019-2023 11.3. Current and Future Market Size (US$ Bn) Analysis and Forecast By Distribution Channel, 2024-2033 11.3.1. Hospital Pharmacy 11.3.2. Retail Pharmacy 11.3.3. Specialty Pharmacy 11.3.4. Online Pharmacy 11.4. Market Attractiveness Analysis By Distribution Channel 12. Global Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033, by Region 12.1. Introduction 12.2. Historical Market Size (US$ Bn) Analysis By Region, 2019-2023 12.3. Current Market Size (US$ Bn) Analysis and Forecast By Region, 2024-2033 12.3.1. North America 12.3.2. Latin America 12.3.3. Europe 12.3.4. East Asia 12.3.5. South Asia 12.3.6. Oceania 12.3.7. Middle East and Africa (MEA) 12.4. Market Attractiveness Analysis By Region 13. North America Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033 13.1. Introduction 13.2. Historical Market Size (US$ Bn) Analysis, By Market Taxonomy, 2019-2023 13.3. Current and Future Market Size (US$ Bn) Analysis, By Market Taxonomy 2024-2033 13.3.1. By Country 13.3.1.1. U.S. 13.3.1.2. Canada 13.3.2. By Bladder Cancer Type 13.3.3. By Cancer Grade 13.3.4. By Drug Type 13.3.5. By Distribution Channel 13.4. Market Attractiveness Analysis 13.4.1. By Country 13.4.2. By Bladder Cancer Type 13.4.3. By Cancer Grade 13.4.4. By Drug Type 13.4.5. By Distribution Channel 13.5. Key Market Participants - Intensity Mapping 13.6. Drivers and Restraints - Impact Analysis 13.7. Country-Level Analysis & Forecast 13.7.1. U.S. Market Analysis 13.7.1.1. .Introduction 13.7.1.2. Market Analysis and Forecast by Market Taxonomy 13.7.1.2.1. By Bladder Cancer Type 13.7.1.2.2. By Cancer Grade 13.7.1.2.3. By Drug Type 13.7.1.2.4. By Distribution Channel 13.7.2. Canada Market Analysis 13.7.2.1. Introduction 13.7.2.2. Market Analysis and Forecast by Market Taxonomy 13.7.2.2.1. By Bladder Cancer Type 13.7.2.2.2. By Cancer Grade 13.7.2.2.3. By Drug Type 13.7.2.2.4. By Distribution Channel 14. Latin America Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033 14.1. Introduction 14.2. Historical Market Size (US$ Bn) and Trend Analysis By Market Taxonomy, 2019-2023 14.3. Current and Future Market Size (US$ Bn) Analysis, By Market Taxonomy, 2024-2033 14.3.1. By Country 14.3.1.1. Mexico 14.3.1.2. Brazil 14.3.1.3. Argentina 14.3.1.4. Rest of Latin America 14.3.2. By Bladder Cancer Type 14.3.3. By Cancer Grade 14.3.4. By Drug Type 14.3.5. By Distribution Channel 14.4. Market Attractiveness Analysis 14.4.1. By Country 14.4.2. By Bladder Cancer Type 14.4.3. By Cancer Grade 14.4.4. By Drug Type 14.4.5. By Distribution Channel 14.5. Key Market Participants - Intensity Mapping 14.6. Drivers and Restraints - Impact Analysis 14.7. Country-Level Analysis & Forecast 14.7.1. Mexico Market Analysis 14.7.1.1. Introduction 14.7.1.2. Market Analysis and Forecast by Market Taxonomy 14.7.1.2.1. By Bladder Cancer Type 14.7.1.2.2. By Cancer Grade 14.7.1.2.3. By Drug Type 14.7.1.2.4. By Distribution Channel 14.7.2. Brazil Market Analysis 14.7.2.1. Introduction 14.7.2.2. Market Analysis and Forecast by Market Taxonomy 14.7.2.2.1. By Bladder Cancer Type 14.7.2.2.2. By Cancer Grade 14.7.2.2.3. By Drug Type 14.7.2.2.4. By Distribution Channel 14.7.3. Argentina Market Analysis 14.7.3.1. Introduction 14.7.3.2. Market Analysis and Forecast by Market Taxonomy 14.7.3.2.1. By Bladder Cancer Type 14.7.3.2.2. By Cancer Grade 14.7.3.2.3. By Drug Type 14.7.3.2.4. By Distribution Channel 15. Europe Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033 15.1. Introduction 15.2. Historical Market Size (US$ Bn) Analysis, By Market Taxonomy, 2019-2023 15.3. Current and Future Market Size (US$ Bn) Analysis, By Market Taxonomy, 2024-2033 15.3.1. By Country 15.3.1.1. Germany 15.3.1.2. Italy 15.3.1.3. France 15.3.1.4. U.K. 15.3.1.5. Spain 15.3.1.6. Poland 15.3.1.7. Russia 15.3.1.8. Rest of Europe 15.3.2. By Bladder Cancer Type 15.3.3. By Cancer Grade 15.3.4. By Drug Type 15.3.5. By Distribution Channel 15.4. Market Attractiveness Analysis 15.4.1. By Country 15.4.2. By Bladder Cancer Type 15.4.3. By Cancer Grade 15.4.4. By Drug Type 15.4.5. By Distribution Channel 15.5. Key Market Participants - Intensity Mapping 15.6. Drivers and Restraints - Impact Analysis 15.7. Country-Level Analysis & Forecast 15.7.1. Germany Market Analysis 15.7.1.1. Introduction 15.7.1.2. Market Analysis and Forecast by Market Taxonomy 15.7.1.2.1. By Bladder Cancer Type 15.7.1.2.2. By Cancer Grade 15.7.1.2.3. By Drug Type 15.7.1.2.4. By Distribution Channel 15.7.2. Italy Market Analysis 15.7.2.1. Introduction 15.7.2.2. Market Analysis and Forecast by Market Taxonomy 15.7.2.2.1. By Bladder Cancer Type 15.7.2.2.2. By Cancer Grade 15.7.2.2.3. By Drug Type 15.7.2.2.4. By Distribution Channel 15.7.3. France Market Analysis 15.7.3.1. Introduction 15.7.3.2. Market Analysis and Forecast by Market Taxonomy 15.7.3.2.1. By Bladder Cancer Type 15.7.3.2.2. By Cancer Grade 15.7.3.2.3. By Drug Type 15.7.3.2.4. By Distribution Channel 15.7.4. U.K. Market Analysis 15.7.4.1. Introduction 15.7.4.2. Market Analysis and Forecast by Market Taxonomy 15.7.4.2.1. By Bladder Cancer Type 15.7.4.2.2. By Cancer Grade 15.7.4.2.3. By Drug Type 15.7.4.2.4. By Distribution Channel 15.7.5. Spain Market Analysis 15.7.5.1. Introduction 15.7.5.2. Market Analysis and Forecast by Market Taxonomy 15.7.5.2.1. By Bladder Cancer Type 15.7.5.2.2. By Cancer Grade 15.7.5.2.3. By Drug Type 15.7.5.2.4. By Distribution Channel 15.7.6. Poland Market Analysis 15.7.6.1. Introduction 15.7.6.2. Market Analysis and Forecast by Market Taxonomy 15.7.6.2.1. By Bladder Cancer Type 15.7.6.2.2. By Cancer Grade 15.7.6.2.3. By Drug Type 15.7.6.2.4. By Distribution Channel 15.7.7. Russia Market Analysis 15.7.7.1. Introduction 15.7.7.2. Market Analysis and Forecast by Market Taxonomy 15.7.7.2.1. By Bladder Cancer Type 15.7.7.2.2. By Cancer Grade 15.7.7.2.3. By Drug Type 15.7.7.2.4. By Distribution Channel 16. South Asia Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033 16.1. Introduction 16.2. Historical Market Size (US$ Bn) and Trend Analysis By Market Taxonomy, 2019-2023 16.3. Current and Future Market Size (US$ Bn) Analysis, By Market Taxonomy, 2024-2033 16.3.1. By Country 16.3.1.1. India 16.3.1.2. Indonesia 16.3.1.3. Malaysia 16.3.1.4. Thailand 16.3.1.5. Rest of South Asia 16.3.2. By Bladder Cancer Type 16.3.3. By Cancer Grade 16.3.4. By Drug Type 16.3.5. By Distribution Channel 16.4. Market Attractiveness Analysis 16.4.1. By Country 16.4.2. By Bladder Cancer Type 16.4.3. By Cancer Grade 16.4.4. By Drug Type 16.4.5. By Distribution Channel 16.5. Key Market Participants - Intensity Mapping 16.6. Drivers and Restraints - Impact Analysis 16.7. Country-Level Analysis & Forecast 16.7.1. India Market Analysis 16.7.1.1. Introduction 16.7.1.2. Market Analysis and Forecast by Market Taxonomy 16.7.1.2.1. By Bladder Cancer Type 16.7.1.2.2. By Cancer Grade 16.7.1.2.3. By Drug Type 16.7.1.2.4. By Distribution Channel 16.7.2. Indonesia Market Analysis 16.7.2.1. Introduction 16.7.2.2. Market Analysis and Forecast by Market Taxonomy 16.7.2.2.1. By Bladder Cancer Type 16.7.2.2.2. By Cancer Grade 16.7.2.2.3. By Drug Type 16.7.2.2.4. By Distribution Channel 16.7.3. Malaysia Market Analysis 16.7.3.1. Introduction 16.7.3.2. Market Analysis and Forecast by Market Taxonomy 16.7.3.2.1. By Bladder Cancer Type 16.7.3.2.2. By Cancer Grade 16.7.3.2.3. By Drug Type 16.7.3.2.4. By Distribution Channel 16.7.4. Thailand Market Analysis 16.7.4.1. Introduction 16.7.4.2. Market Analysis and Forecast by Market Taxonomy 16.7.4.2.1. By Bladder Cancer Type 16.7.4.2.2. By Cancer Grade 16.7.4.2.3. By Drug Type 16.7.4.2.4. By Distribution Channel 17. East Asia Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033 17.1. Introduction 17.2. Historical Market Size (US$ Bn) and Trend Analysis By Market Taxonomy, 2019-2023 17.3. Current and Future Market Size (US$ Bn) Analysis, By Market Taxonomy, 2024-2033 17.3.1. By Country 17.3.1.1. China 17.3.1.2. Japan 17.3.1.3. South Korea 17.3.2. By Bladder Cancer Type 17.3.3. By Cancer Grade 17.3.4. By Drug Type 17.3.5. By Distribution Channel 17.4. Market Attractiveness Analysis 17.4.1. By Country 17.4.2. By Bladder Cancer Type 17.4.3. By Cancer Grade 17.4.4. By Drug Type 17.4.5. By Distribution Channel 17.5. Key Market Participants - Intensity Mapping 17.6. Drivers and Restraints - Impact Analysis 17.7. Country-Level Analysis & Forecast 17.7.1. China Market Analysis 17.7.1.1. Introduction 17.7.1.2. Market Analysis and Forecast by Market Taxonomy 17.7.1.2.1. By Bladder Cancer Type 17.7.1.2.2. By Cancer Grade 17.7.1.2.3. By Drug Type 17.7.1.2.4. By Distribution Channel 17.7.2. Japan Market Analysis 17.7.2.1. Introduction 17.7.2.2. Market Analysis and Forecast by Market Taxonomy 17.7.2.2.1. By Bladder Cancer Type 17.7.2.2.2. By Cancer Grade 17.7.2.2.3. By Drug Type 17.7.2.2.4. By Distribution Channel 17.7.3. South Korea Drugs Market Analysis 17.7.3.1. Introduction 17.7.3.2. Market Analysis and Forecast by Market Taxonomy 17.7.3.2.1. By Bladder Cancer Type 17.7.3.2.2. By Cancer Grade 17.7.3.2.3. By Drug Type 17.7.3.2.4. By Distribution Channel 18. Oceania Market 2019-2023 and Forecast 2024-2033 18.1. Introduction 18.2. Historical Market Size (US$ Bn) Trend Analysis By Market Taxonomy, 2019-2023 18.3. Current and Future Market Size (US$ Bn) Analysis, By Market Taxonomy, 2024-2033 18.3.1. By Country 18.3.1.1. Australia 18.3.1.2. New Zealand 18.3.2. By Bladder Cancer Type 18.3.3. By Cancer Grade 18.3.4. By Drug Type 18.3.5. By Distribution Channel 18.4. Market Attractiveness Analysis 18.4.1. By Country 18.4.2. By Bladder Cancer Type 18.4.3. By Cancer Grade 18.4.4. By Drug Type 18.4.5. By Distribution Channel 18.5. Key Market Participants - Intensity Mapping 18.6. Drivers and Restraints - Impact Analysis 18.7. Country-Level Analysis & Forecast 18.7.1. Australia Market Analysis 18.7.1.1. Introduction 18.7.1.2. Market Analysis and Forecast by Market Taxonomy 18.7.1.2.1. By Bladder Cancer Type 18.7.1.2.2. By Cancer Grade 18.7.1.2.3. By Drug Type 18.7.1.2.4. By Distribution Channel 18.7.2. New Zealand Market Analysis 18.7.2.1. Introduction 18.7.2.2. Market Analysis and Forecast by Market Taxonomy 18.7.2.2.1. By Bladder Cancer Type 18.7.2.2.2. By Cancer Grade 18.7.2.2.3. By Drug Type 18.7.2.2.4. By Distribution Channel 19. Middle East and Africa (MEA) Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033 19.1. Introduction 19.2. Historical Market Size (US$ Bn) and Trend Analysis By Market Taxonomy, 2019-2023 19.3. Current and Future Market Size (US$ Bn) Analysis, By Market Taxonomy, 2024-2033 19.3.1. By Country 19.3.1.1. GCC Countries 19.3.1.2. South Africa 19.3.1.3. North Africa 19.3.1.4. Türkiye 19.3.1.5. Rest of Middle East and Africa 19.3.2. By Bladder Cancer Type 19.3.3. By Cancer Grade 19.3.4. By Drug Type 19.3.5. By Distribution Channel 19.4. Market Attractiveness Analysis 19.4.1. By Country 19.4.2. By Bladder Cancer Type 19.4.3. By Cancer Grade 19.4.4. By Drug Type 19.4.5. By Distribution Channel 19.5. Key Market Participants - Intensity Mapping 19.6. Drivers and Restraints - Impact Analysis 19.7. Country-Level Analysis & Forecast 19.7.1. GCC Countries Market Analysis 19.7.1.1. Introduction 19.7.1.2. Market Analysis and Forecast by Market Taxonomy 19.7.1.2.1. By Bladder Cancer Type 19.7.1.2.2. By Cancer Grade 19.7.1.2.3. By Drug Type 19.7.1.2.4. By Distribution Channel 19.7.2. South Africa Market Analysis 19.7.2.1. Introduction 19.7.2.2. Market Analysis and Forecast by Market Taxonomy 19.7.2.2.1. By Bladder Cancer Type 19.7.2.2.2. By Cancer Grade 19.7.2.2.3. By Drug Type 19.7.2.2.4. By Distribution Channel 19.7.3. North Africa Market Analysis 19.7.3.1. Introduction 19.7.3.2. Market Analysis and Forecast by Market Taxonomy 19.7.3.2.1. By Bladder Cancer Type 19.7.3.2.2. By Cancer Grade 19.7.3.2.3. By Drug Type 19.7.3.2.4. By Distribution Channel 19.7.4. Türkiye Market Analysis 19.7.4.1. Introduction 19.7.4.2. Market Analysis and Forecast by Market Taxonomy 19.7.4.2.1. By Bladder Cancer Type 19.7.4.2.2. By Cancer Grade 19.7.4.2.3. By Drug Type 19.7.4.2.4. By Distribution Channel 20. Market Structure Analysis 20.1. Market Analysis by Tier of Companies 20.2. Market Share Analysis of Top Players 20.3. Market Presence Analysis 20.3.1. By Regional footprint of Players 20.3.2. Product footprint by Players 20.3.3. Channel Foot Print by Players 21. Competition Analysis 21.1. Competition Dashboard 21.2. Competition Benchmarking 21.3. Competition Deep Dive [Tentative list] 21.3.1. Pfizer Inc. 21.3.1.1. Overview 21.3.1.2. Product Portfolio 21.3.1.3. Business Segment Overview 21.3.1.4. Sales Footprint 21.3.1.5. SWOT Analysis 21.3.1.6. Key Financials 21.3.1.7. Strategy Overview 21.3.2. Merck KGaA 21.3.2.1. Overview 21.3.2.2. Product Portfolio 21.3.2.3. Business Segment Overview 21.3.2.4. Sales Footprint 21.3.2.5. SWOT Analysis 21.3.2.6. Key Financials 21.3.2.7. Strategy Overview 21.3.3. Merck & Co 21.3.3.1. Overview 21.3.3.2. Product Portfolio 21.3.3.3. Business Segment Overview 21.3.3.4. Sales Footprint 21.3.3.5. SWOT Analysis 21.3.3.6. Key Financials 21.3.3.7. Strategy Overview 21.3.4. AstraZeneca PLC 21.3.4.1. Overview 21.3.4.2. Product Portfolio 21.3.4.3. Business Segment Overview 21.3.4.4. Sales Footprint 21.3.4.5. SWOT Analysis 21.3.4.6. Key Financials 21.3.4.7. Strategy Overview 21.3.5. Roche Holding AG (Genentech) 21.3.5.1. Overview 21.3.5.2. Product Portfolio 21.3.5.3. Business Segment Overview 21.3.5.4. Sales Footprint 21.3.5.5. SWOT Analysis 21.3.5.6. Key Financials 21.3.5.7. Strategy Overview 21.3.6. Astellas Pharma Inc. 21.3.6.1. Overview 21.3.6.2. Product Portfolio 21.3.6.3. Business Segment Overview 21.3.6.4. Sales Footprint 21.3.6.5. SWOT Analysis 21.3.6.6. Key Financials 21.3.6.7. Strategy Overview 21.3.7. J&J (Janssen Biotech) 21.3.7.1. Overview 21.3.7.2. Product Portfolio 21.3.7.3. Business Segment Overview 21.3.7.4. Sales Footprint 21.3.7.5. SWOT Analysis 21.3.7.6. Key Financials 21.3.7.7. Strategy Overview 21.3.8. Cipla Inc. 21.3.8.1. Overview 21.3.8.2. Product Portfolio 21.3.8.3. Business Segment Overview 21.3.8.4. Sales Footprint 21.3.8.5. SWOT Analysis 21.3.8.6. Key Financials 21.3.8.7. Strategy Overview 21.3.9. Amneal Pharma 21.3.9.1. Overview 21.3.9.2. Product Portfolio 21.3.9.3. Business Segment Overview 21.3.9.4. Sales Footprint 21.3.9.5. SWOT Analysis 21.3.9.6. Key Financials 21.3.9.7. Strategy Overview 21.3.10. Bristol Myers Squibb Co. 21.3.10.1. Overview 21.3.10.2. Product Portfolio 21.3.10.3. Business Segment Overview 21.3.10.4. Sales Footprint 21.3.10.5. SWOT Analysis 21.3.10.6. Key Financials 21.3.10.7. Strategy Overview 21.3.11. Dr. Reddy’s Laboratories, Inc. 21.3.11.1. Overview 21.3.11.2. Product Portfolio 21.3.11.3. Business Segment Overview 21.3.11.4. Sales Footprint 21.3.11.5. SWOT Analysis 21.3.11.6. Key Financials 21.3.11.7. Strategy Overview 21.3.12. Gilead Sciences Inc. 21.3.12.1. Overview 21.3.12.2. Product Portfolio 21.3.12.3. Business Segment Overview 21.3.12.4. Sales Footprint 21.3.12.5. SWOT Analysis 21.3.12.6. Key Financials 21.3.12.7. Strategy Overview 21.3.13. Endo Pharma 21.3.13.1. Overview 21.3.13.2. Product Portfolio 21.3.13.3. Business Segment Overview 21.3.13.4. Sales Footprint 21.3.13.5. SWOT Analysis 21.3.13.6. Key Financials 21.3.13.7. Strategy Overview 21.3.14. UroGen Pharma, Inc. 21.3.14.1. Overview 21.3.14.2. Product Portfolio 21.3.14.3. Business Segment Overview 21.3.14.4. Sales Footprint 21.3.14.5. SWOT Analysis 21.3.14.6. Key Financials 21.3.14.7. Strategy Overview 21.3.15. Teva Pharmaceuticals (Actavis) 21.3.15.1. Overview 21.3.15.2. Product Portfolio 21.3.15.3. Business Segment Overview 21.3.15.4. Sales Footprint 21.3.15.5. SWOT Analysis 21.3.15.6. Key Financials 21.3.15.7. Strategy Overview 21.3.16. Hikma Pharmaceuticals 21.3.16.1. Overview 21.3.16.2. Product Portfolio 21.3.16.3. Business Segment Overview 21.3.16.4. Sales Footprint 21.3.16.5. SWOT Analysis 21.3.16.6. Key Financials 21.3.16.7. Strategy Overview 21.3.17. Incyte 21.3.17.1. Overview 21.3.17.2. Product Portfolio 21.3.17.3. Business Segment Overview 21.3.17.4. Sales Footprint 21.3.17.5. SWOT Analysis 21.3.17.6. Key Financials 21.3.17.7. Strategy Overview 22. Assumptions and Acronyms Used 23. Research Methodology
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