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調剤薬局市場:製品タイプ、エンドユーザー、地域別(北米、欧州、アジア太平洋地域、中南米、中東・アフリカ):世界の産業分析、規模、シェア、成長、動向、予測、2024-2033年


Compounding Pharmacies Market by Product Type, End-Users, and Geography (North America, Europe, Asia Pacific, Latin America, and the Middle East and Africa): Global Industry Analysis, Size, Share, Growth, Trends, and Forecast, 2024-2033

Persistence Market Research社は、世界の調剤薬局市場を詳細に分析し、市場ダイナミクス、成長促進要因、課題、新興動向に関する考察を提供しています。本レポートは、2024年から2033年までの市場展望をナビゲー... もっと見る

 

 

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Persistence Market Research
パーシスタンスマーケットリサーチ
2024年5月28日 US$4,900
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サマリー

Persistence Market Research社は、世界の調剤薬局市場を詳細に分析し、市場ダイナミクス、成長促進要因、課題、新興動向に関する考察を提供しています。本レポートは、2024年から2033年までの市場展望をナビゲートするための詳細なデータと統計を提供し、関係者のための包括的なガイドとして役立ちます。

主な洞察

- 推定市場価値(2024年):120億米ドル
- 予測市場価値(2033年)254億米ドル
- 世界市場成長率(CAGR 2024年~2033年): 8.7%

調剤薬局市場 - レポートスコープ:

調剤薬局は、患者に合わせた薬の調製を専門としており、剤形、強さ、成分の調整など、個々のニーズに基づいて薬を調整する。この市場は、医療提供者が患者の転帰や服薬アドヒアランスの改善におけるオーダーメイド医薬品の利点を認識していることから、個別化医療や患者固有の治療に対する需要の高まりによって推進されている。

市場成長の促進要因

調剤薬局市場の成長にはいくつかの要因が寄与している。これには、個別化された治療オプションを必要とする癌や心血管疾患などの慢性疾患の有病率の上昇が含まれる。配合剤は、投与量の柔軟性、患者のコンプライアンス向上、副作用の軽減などの利点を提供し、その採用をさらに促進する。さらに、配合技術や配合機器の技術的進歩は、配合薬の効率性と安全性を高め、市場の成長を促進している。さらに、人口の高齢化と医療費の増加は、個別化医療の需要を促進し、市場の拡大を後押しすると予想される。

市場の阻害要因

成長が見込まれるものの、調剤薬局市場は規制の複雑さや安全性への懸念といった課題に直面している。地域によって規制の監督が異なるため、市場の統一性やコンプライアンス基準に影響を及ぼす。配合薬の安全性、有効性、品質に関する懸念は、医療提供者や患者がこれらのサービスを利用することを躊躇させる可能性がある。さらに、価格圧力と償還の課題は、特に複雑な薬やニッチな薬の場合、調剤薬局の収益性に影響を与える。経済的要因や医療政策の変化も市場のダイナミクスに影響を及ぼし、成長への課題となっている。

市場機会:

調剤薬局市場には革新と拡大の機会がある。自動化やロボットシステムを含む医薬品調剤技術の進歩は、エラーや汚染リスクを最小限に抑えながら、調剤の精度と効率を高める。さらに、個別化医療や患者中心の医療モデルの採用が増加していることも、調剤薬局にとって有利な環境を生み出している。調剤薬局、医療提供者、製薬会社のコラボレーションは、新規の配合療法や製剤の開発につながり、アンメット・メディカル・ニーズに対応し、市場範囲を拡大することができる。

競争環境とビジネス戦略:

調剤薬局市場の有力企業には、Fagron NV、PharMEDium Services, LLC、Wedgewood Pharmacyなどがある。これらの企業は競争力を維持するため、製品のイノベーション、品質保証、規制遵守に注力している。戦略的パートナーシップ、合併、買収などの戦略は、市場でのプレゼンスを拡大し、サービス提供を強化するために採用されている。大手調剤薬局は、患者の安全性と有効性を確保するため、新しい製剤や治療法を開発するための研究開発に投資している。さらに、医療提供者や支払者と協力して償還方針を確立し、配合薬の採用を促進している。

主な企業

- ファグロンNV
- ファルメディウム・サービスLLC
- ウェッジウッド薬局
- インスティテューショナル・ファーマシー・ソリューションズ
- フレゼニウス・カビAG
- カントレルドラッグカンパニー
- ダハティー薬局
- ビレッジコンパウンドファーマシー
- トライアングル・コンパウンディング・ファーマシー
- B.ブラウン・メディカル社

コンパウンド薬局の市場細分化:

製品

- 経口薬
- カプセル
- 錠剤
- ミックス
- ロリポップ
- ロゼンジ
- 外用薬
- ジェル
- 軟膏
- クリーム
- ローション
- マウスウォッシュ
- 座薬

用途

- 成人用医薬品
- 動物用医薬品
- 小児用医薬品
- 老人用医薬品

治療領域

- 疼痛管理
- ホルモン補充療法

地域

- 北米
- ラテンアメリカ
- ヨーロッパ
- 南アジア
- 東アジア
- オセアニア
- 中東・アフリカ

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目次

1.要旨
1.1.世界市場の展望
1.2.需要サイドの動向
1.3.供給サイドの動向
1.4.分析と提言
2.市場概要
2.1.市場カバレッジ/分類
2.2.市場の定義/範囲/限界
2.3.包含と除外
3.主な市場動向
3.1.市場に影響を与える主なトレンド
3.2.製品イノベーション/開発動向
4.主な成功要因
4.1.製品採用分析
4.2.最近の製品承認/上市
4.3.主要プロモーション戦略(メーカー別
4.4.サプライチェーン分析
4.5.ポーターのファイブフォース分析
4.6.PESTEL分析
4.7.規制力学
5.市場の背景
5.1.マクロ経済要因
5.1.1.世界のGDP成長見通し
5.1.2.世界の医療費の概要
5.1.3.世界の個別化医療市場の展望
5.2.予測要因-関連性と影響
5.2.1.老年人口の増加
5.2.2.経口薬の増加
5.2.3.ホルモン補充療法(HRT)の普及
5.2.4.増加する医薬品不足
5.2.5.医薬品研究開発の増加
5.2.6.ペット飼育の増加
5.2.7.戦略的提携
5.3.市場ダイナミクス
5.3.1.促進要因
5.3.2.阻害要因
5.3.3.機会分析
6.COVID-19 危機分析
6.1.COVID-19と影響分析
6.1.1.製品別売上高
6.1.2.用途別売上高
6.1.3.治療領域別売上高
6.1.4.国別売上高
6.2.2024年市場シナリオ
7.世界の調剤薬局市場需要(規模10億米ドル)分析2019-2023年および予測、2024-2033年
7.1.過去の市場価値(億米ドル)分析、2019-2023年
7.2.現在と将来の市場価値(億米ドル)予測、2024年~2033年
7.2.1.前年比成長トレンド分析
7.2.2.絶対額の機会分析
8.調剤薬局の世界市場分析2019-2023年および予測2024-2033年:製品別
8.1.はじめに/主な調査結果
8.2.過去の市場規模(金額または規模:10億米ドル)の製品別動向(2019-2023年
8.3.製品別の現在および将来の市場規模(金額または規模:Bn米ドル)分析と予測、2024-2033年
8.3.1.経口薬
8.3.1.1.カプセル剤
8.3.1.2.錠剤
8.3.1.3.混合物
8.3.1.4.ロリポップ
8.3.1.5.ロゼンジ
8.3.2.外用薬
8.3.2.1.ゲル
8.3.2.2.軟膏
8.3.2.3.クリーム
8.3.2.4.ローション
8.3.3.マウスウォッシュ
8.3.4.座薬
8.4.製品別市場魅力度分析
9.調剤薬局の世界市場分析2019-2023年および予測2024-2033年(用途別
9.1.はじめに / 主要な調査結果
9.2.過去の市場規模(金額または規模(億米ドル))推移(用途別、2019-2023年
9.3.アプリケーション別の現在および将来の市場規模(金額または規模:10億米ドル)分析と予測、2024年~2033年
9.3.1.成人向け医薬品
9.3.2.動物用医薬品
9.3.3.小児の薬
9.3.4.老人のための薬
9.4.用途別市場魅力度分析
10.コンパウンド薬局の世界市場分析2019-2023年および予測2024-2033年:治療領域別
10.1.はじめに / 主要な調査結果
10.2.過去の市場規模(金額または規模:10億米ドル)の治療領域別動向(2019-2023年
10.3.治療領域別の現在および将来市場規模(金額または規模:億米ドル)分析と予測、2024-2033年
10.3.1.疼痛管理
10.3.2.ホルモン補充療法
10.4.治療領域別市場魅力度分析
11.調剤薬局の世界市場分析2019-2023年および予測2024-2033年:地域別
11.1.はじめに
11.2.過去の市場規模(金額または規模:10億米ドル)地域別分析、2019-2023年
11.3.地域別の現在の市場規模(金額または規模:10億米ドル)分析と予測、2024年~2033年
11.3.1.北米
11.3.2.ラテンアメリカ
11.3.3.ヨーロッパ
11.3.4.南アジア
11.3.5.東アジア
11.3.6.オセアニア
11.3.7.中東・アフリカ(MEA)
11.4.地域別市場魅力度分析
12.北米の調剤薬局市場分析2019-2023年および予測2024-2033年
12.1.はじめに
12.2.過去の市場規模(金額または規模:10億米ドル)市場分類別動向分析、2019-2023年
12.3.市場分類別現在および将来市場規模(単位:億米ドル)分析と予測、2024-2033年
12.3.1.国別
12.3.1.1.米国
12.3.1.2.カナダ
12.3.2.製品別
12.3.3.用途別
12.3.4.治療領域別
12.4.市場魅力度分析
12.4.1.国別
12.4.2.製品別
12.4.3.用途別
12.4.4.治療領域別
12.5.市場動向
12.6.主要市場参入企業 - インテンシティマッピング
12.7.促進要因と阻害要因-影響分析
12.8.国別分析と予測
12.8.1.米国の調剤薬局市場分析
12.8.1.1.はじめに
12.8.1.2.市場分類別分析と予測
12.8.1.2.1.製品別
12.8.1.2.2.用途別
12.8.1.2.3.治療領域別
12.8.2.カナダの調剤薬局市場分析
12.8.2.1.はじめに
12.8.2.2.市場分類別分析と予測
12.8.2.2.1.製品別
12.8.2.2.2.用途別
12.8.2.2.3.治療領域別
13.ラテンアメリカの調剤薬局市場分析2019-2023年および予測2024-2033年
13.1.はじめに
13.2.過去の市場規模(金額または規模:10億米ドル)市場分類別動向分析、2019-2023年
13.3.市場分類別現在および将来市場規模(単位:億米ドル)分析と予測、2024年~2033年
13.3.1.国別
13.3.1.1.ブラジル
13.3.1.2.メキシコ
13.3.1.3.アルゼンチン
13.3.1.4.その他のラテンアメリカ
13.3.2.製品別
13.3.3.用途別
13.3.4.治療領域別
13.4.市場魅力度分析
13.4.1.国別
13.4.2.製品別
13.4.3.用途別
13.4.4.治療領域別
13.5.市場動向
13.6.主要市場参入企業 - インテンシティマッピング
13.7.促進要因と阻害要因-影響分析
13.8.国別分析と予測
13.8.1.ブラジルの調剤薬局市場分析
13.8.1.1.導入
13.8.1.2.市場分類別分析と予測
13.8.1.2.1.製品別
13.8.1.2.2.用途別
13.8.1.2.3.治療領域別
13.8.2.メキシコの調剤薬局市場分析
13.8.2.1.序論
13.8.2.2.市場分類別分析と予測
13.8.2.2.1.製品別
13.8.2.2.2.用途別
13.8.2.2.3.治療領域別
13.8.3.アルゼンチンの調剤薬局市場分析
13.8.3.1.序論
13.8.3.2.市場分類別分析と予測
13.8.3.2.1.製品別
13.8.3.2.2.用途別
13.8.3.2.3.治療領域別
14.欧州の調剤薬局市場分析2019-2023年および予測2024-2033年
14.1.はじめに
14.2.過去の市場規模(金額または規模:10億米ドル)市場分類別動向分析、2019-2023年
14.3.市場分類別現在および将来市場規模(単位:億米ドル)分析と予測、2024年~2033年
14.3.1.国別
14.3.1.1.ドイツ
14.3.1.2.イギリス
14.3.1.3.フランス
14.3.1.4.イタリア
14.3.1.5.ロシア
14.3.1.6.スペイン
14.3.1.7.ベネルクス
14.3.1.8.その他のヨーロッパ
14.3.2.製品別
14.3.3.用途別
14.3.4.治療領域別
14.4.市場魅力度分析
14.4.1.国別
14.4.2.製品別
14.4.3.用途別
14.4.4.治療領域別
14.5.市場動向
14.6.主要市場参入企業 - インテンシティマッピング
14.7.促進要因と阻害要因-影響分析
14.8.国別分析と予測
14.8.1.ドイツの調剤薬局市場分析
14.8.1.1.はじめに
14.8.1.2.市場分類別分析と予測
14.8.1.2.1.製品別
14.8.1.2.2.用途別
14.8.1.2.3.治療領域別
14.8.2.英国の調剤薬局市場分析
14.8.2.1.序論
14.8.2.2.市場分類別分析と予測
14.8.2.2.1.製品別
14.8.2.2.2.用途別
14.8.2.2.3.治療領域別
14.8.3.ロシアの調剤薬局市場分析
14.8.3.1.序論
14.8.3.2.市場分類別分析と予測
14.8.3.2.1.製品別
14.8.3.2.2.用途別
14.8.3.2.3.治療領域別
14.8.4.スペインの調剤薬局市場分析
14.8.4.1.はじめに
14.8.4.2.市場分類別分析と予測
14.8.4.2.1.製品別
14.8.4.2.2.用途別
14.8.4.2.3.治療領域別
14.8.5.フランスの調剤薬局市場分析
14.8.5.1.はじめに
14.8.5.2.市場分類別分析と予測
14.8.5.2.1.製品別
14.8.5.2.2.用途別
14.8.5.2.3.治療領域別
14.8.6.イタリアの調剤薬局市場分析
14.8.6.1.はじめに
14.8.6.2.市場分類別分析と予測
14.8.6.2.1.製品別
14.8.6.2.2.用途別
14.8.6.2.3.治療領域別
14.8.7.ベネルクスの調剤薬局市場分析
14.8.7.1.序論
14.8.7.2.市場分類別分析と予測
14.8.7.2.1.製品別
14.8.7.2.2.用途別
14.8.7.2.3.治療領域別
15.南アジアの調剤薬局市場分析2019-2023年および予測2024-2033年
15.1.はじめに
15.2.過去の市場規模(金額または規模:10億米ドル)市場分類別動向分析、2019-2023年
15.3.市場分類別現在および将来市場規模(単位:億米ドル)分析と予測、2024年~2033年
15.3.1.国別
15.3.1.1.インド
15.3.1.2.インドネシア
15.3.1.3.マレーシア
15.3.1.4.タイ
15.3.1.5.その他の南アジア
15.3.2.製品別
15.3.3.用途別
15.3.4.治療領域別
15.4.市場魅力度分析
15.4.1.国別
15.4.2.製品別
15.4.3.用途別
15.4.4.治療領域別
15.5.市場動向
15.6.主要市場参入企業-インテンシティマッピング
15.7.促進要因と阻害要因-影響分析
15.8.国別分析と予測
15.8.1.インドの調剤薬局市場分析
15.8.1.1.はじめに
15.8.1.2.市場分類別分析と予測
15.8.1.2.1.製品別
15.8.1.2.2.用途別
15.8.1.2.3.治療領域別
15.8.2.インドネシアの調剤薬局市場分析
15.8.2.1.序論
15.8.2.2.市場分類別分析と予測
15.8.2.2.1.製品別
15.8.2.2.2.用途別
15.8.2.2.3.治療領域別
15.8.3.マレーシアの調剤薬局市場分析
15.8.3.1.序論
15.8.3.2.市場分類別分析と予測
15.8.3.2.1.製品別
15.8.3.2.2.用途別
15.8.3.2.3.治療領域別
15.8.4.タイの調剤薬局市場分析
15.8.4.1.はじめに
15.8.4.2.市場分類別分析と予測
15.8.4.2.1.製品別
15.8.4.2.2.用途別
15.8.4.2.3.治療領域別
16.東アジアの調剤薬局市場分析2019-2023年および予測2024-2033年
16.1.はじめに
16.2.過去の市場規模(金額または規模:10億米ドル)市場分類別動向分析、2019-2023年
16.3.市場分類別現在および将来市場規模(単位:億米ドル)分析と予測、2024-2033年
16.3.1.国別
16.3.1.1.中国
16.3.1.2.日本
16.3.1.3.韓国
16.3.2.製品別
16.3.3.用途別
16.3.4.治療領域別
16.4.市場魅力度分析
16.4.1.国別
16.4.2.製品別
16.4.3.用途別
16.4.4.治療領域別
16.5.市場動向
16.6.主要市場参入企業-インテンシティマッピング
16.7.促進要因と阻害要因-影響分析
16.8.国別分析と予測
16.8.1.中国の調剤薬局市場分析
16.8.1.1.はじめに
16.8.1.2.市場分類別分析と予測
16.8.1.2.1.製品別
16.8.1.2.2.用途別
16.8.1.2.3.治療領域別
16.8.2.日本の調剤薬局市場分析
16.8.2.1.はじめに
16.8.2.2.市場分類別分析と予測
16.8.2.2.1.製品別
16.8.2.2.2.用途別
16.8.2.2.3.治療領域別
16.8.3.韓国の調剤薬局市場分析
16.8.3.1.序論
16.8.3.2.市場分類別分析と予測
16.8.3.2.1.製品別
16.8.3.2.2.用途別
16.8.3.2.3.治療領域別
17.オセアニアの調剤薬局市場分析2019-2023年および予測2024-2033年
17.1.はじめに
17.2.過去の市場規模(金額または規模:10億米ドル)市場分類別動向分析、2019-2023年
17.3.市場分類別現在および将来市場規模(単位:億米ドル)分析と予測、2024-2033年
17.3.1.国別
17.3.1.1.オーストラリア
17.3.1.2.ニュージーランド
17.3.2.製品別
17.3.3.用途別
17.3.4.治療領域別
17.4.市場魅力度分析
17.4.1.国別
17.4.2.製品別
17.4.3.用途別
17.4.4.治療領域別
17.5.市場動向
17.6.主要市場参入企業-インテンシティマッピング
17.7.促進要因と阻害要因-影響分析
17.8.国別分析と予測
17.8.1.オーストラリアの調剤薬局市場分析
17.8.1.1.導入
17.8.1.2.市場分類別分析と予測
17.8.1.2.1.製品別
17.8.1.2.2.用途別
17.8.1.2.3.治療領域別
17.8.2.ニュージーランドの調剤薬局市場分析
17.8.2.1.序論
17.8.2.2.市場分類別分析と予測
17.8.2.2.1.製品別
17.8.2.2.2.用途別
17.8.2.2.3.治療領域別
18.中東・アフリカ(MEA)の調剤薬局市場分析2019-2023年および予測2024-2033年
18.1.はじめに
18.2.過去の市場規模(金額または規模:10億米ドル)市場分類別動向分析、2019-2023年
18.3.市場分類別現在および将来市場規模(単位:億米ドル)分析と予測、2024-2033年
18.3.1.国別
18.3.1.1.GCC諸国
18.3.1.2.トルコ
18.3.1.3.南アフリカ
18.3.1.4.北アフリカ
18.3.1.5.その他のMEA
18.3.2.製品別
18.3.3.用途別
18.3.4.治療領域別
18.4.市場魅力度分析
18.4.1.国別
18.4.2.製品別
18.4.3.用途別
18.4.4.治療領域別
18.5.市場動向
18.6.主要市場参入企業-インテンシティマッピング
18.7.促進要因と阻害要因-影響分析
18.8.国別分析と予測
18.8.1.GCC諸国の調剤薬局市場分析
18.8.1.1.導入
18.8.1.2.市場分類別分析と予測
18.8.1.2.1.製品別
18.8.1.2.2.用途別
18.8.1.2.3.治療領域別
18.8.2.トルコの調剤薬局市場分析
18.8.2.1.序論
18.8.2.2.市場分類別分析と予測
18.8.2.2.1.製品別
18.8.2.2.2.用途別
18.8.2.2.3.治療領域別
18.8.3.南アフリカの調剤薬局市場分析
18.8.3.1.はじめに
18.8.3.2.市場分類別分析と予測
18.8.3.2.1.製品別
18.8.3.2.2.用途別
18.8.3.2.3.治療領域別
18.8.4.北アフリカの調剤薬局市場分析
18.8.4.1.はじめに
18.8.4.2.市場分類別分析と予測
18.8.4.2.1.製品別
18.8.4.2.2.用途別
18.8.4.2.3.治療領域別
19.市場構造分析
19.1.企業階層別市場分析
19.2.市場集中度
19.3.上位企業の市場シェア分析
19.4.市場プレゼンス分析
19.4.1.プレーヤーの地域別フットプリント
19.4.2.プレーヤーの製品フットプリント
19.4.3.プレーヤー別チャネル別フットプリント
20.競争分析
20.1.競争ダッシュボード
20.2.競合ディープダイブ
20.2.1.ファグロン
20.2.1.1.概要
20.2.1.2.製品ポートフォリオ
20.2.1.3.主要財務
20.2.1.4.販売拠点
20.2.1.5.SWOT分析
20.2.1.6.戦略の概要
20.2.1.6.1.マーケティング戦略
20.2.1.6.2.製品戦略
20.2.1.6.3.チャネル戦略
20.2.2.フレゼニウス・カビAG
20.2.2.1.概要
20.2.2.2.製品ポートフォリオ
20.2.2.3.主要財務
20.2.2.4.販売拠点
20.2.2.5.SWOT分析
20.2.2.6.戦略の概要
20.2.2.6.1.マーケティング戦略
20.2.2.6.2.製品戦略
20.2.2.6.3.チャネル戦略
20.2.3.ファルメディウムサービス
20.2.3.1.概要
20.2.3.2.製品ポートフォリオ
20.2.3.3.主要財務
20.2.3.4.販売拠点
20.2.3.5.SWOT分析
20.2.3.6.戦略の概要
20.2.3.6.1.マーケティング戦略
20.2.3.6.2.製品戦略
20.2.3.6.3.チャネル戦略
20.2.4.薬局向けソリューション
20.2.4.1.概要
20.2.4.2.製品ポートフォリオ
20.2.4.3.主要財務データ
20.2.4.4.販売拠点
20.2.4.5.SWOT分析
20.2.4.6.戦略の概要
20.2.4.6.1.マーケティング戦略
20.2.4.6.2.製品戦略
20.2.4.6.3.チャネル戦略
20.2.5.カントレル社
20.2.5.1.概要
20.2.5.2.製品ポートフォリオ
20.2.5.3.主要財務情報
20.2.5.4.販売拠点
20.2.5.5.SWOT分析
20.2.5.6.戦略の概要
20.2.5.6.1.マーケティング戦略
20.2.5.6.2.製品戦略
20.2.5.6.3.チャネル戦略
20.2.6.ロレーヌ薬局
20.2.6.1.概要
20.2.6.2.製品ポートフォリオ
20.2.6.3.主要財務
20.2.6.4.販売拠点
20.2.6.5.SWOT分析
20.2.6.6.戦略の概要
20.2.6.6.1.マーケティング戦略
20.2.6.6.2.製品戦略
20.2.6.6.3.チャネル戦略
20.2.7.B.ブラウン・メルサンゲン社概要
20.2.7.1.概要
20.2.7.2.製品ポートフォリオ
20.2.7.3.主要財務データ
20.2.7.4.販売拠点
20.2.7.5.SWOT分析
20.2.7.6.戦略の概要
20.2.7.6.1.マーケティング戦略
20.2.7.6.2.製品戦略
20.2.7.6.3.チャネル戦略
21.前提条件と略語
22.調査方法"

 

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Summary

Persistence Market Research offers an exhaustive analysis of the global Compounding Pharmacies Market, providing insights into market dynamics, growth drivers, challenges, and emerging trends. This report serves as a comprehensive guide for stakeholders, furnishing detailed data and statistics for navigating the market landscape from 2024 to 2033.

Key Insights:

• Estimated Market Value (2024): USD 12 Billion
• Projected Market Value (2033): USD 25.4 Billion
• Global Market Growth Rate (CAGR 2024 to 2033): 8.7%

Compounding Pharmacies Market - Report Scope:

Compounding pharmacies specialize in the preparation of personalized medications for patients, tailoring medications based on individual needs, such as adjusting dosage forms, strengths, and ingredients. This market is propelled by increasing demand for personalized medicine and patient-specific therapies, as healthcare providers recognize the benefits of customized medications in improving patient outcomes and adherence.

Market Growth Drivers:

Several factors contribute to the growth of the compounding pharmacies market. These include the rising prevalence of chronic diseases, such as cancer and cardiovascular disorders, which require personalized treatment options. Compounded medications offer advantages like dosage flexibility, improved patient compliance, and reduced side effects, further driving their adoption. Additionally, technological advancements in compounding techniques and equipment enhance the efficiency and safety of compounded medications, fostering market growth. Moreover, the aging population and increasing healthcare expenditure are expected to fuel demand for personalized medicine, supporting market expansion.

Market Restraints:

Despite its growth prospects, the compounding pharmacies market faces challenges such as regulatory complexities and safety concerns. Varying regulatory oversight across regions impacts market uniformity and compliance standards. Concerns about the safety, efficacy, and quality of compounded medications can deter healthcare providers and patients from utilizing these services. Additionally, pricing pressures and reimbursement challenges affect the profitability of compounding pharmacies, particularly for complex or niche medications. Economic factors and healthcare policy changes can also influence market dynamics, posing challenges for growth.

Market Opportunities:

The compounding pharmacies market presents opportunities for innovation and expansion. Advances in pharmaceutical compounding technology, including automation and robotic systems, enhance the precision and efficiency of medication preparation while minimizing errors and contamination risks. Moreover, the increasing adoption of personalized medicine and patient-centric healthcare models create a favorable environment for compounding pharmacies. Collaborations between compounding pharmacies, healthcare providers, and pharmaceutical companies can lead to the development of novel compounded therapies and formulations, addressing unmet medical needs and expanding market reach.

Competitive Landscape and Business Strategies:

Prominent companies in the compounding pharmacies market include Fagron NV, PharMEDium Services, LLC, and Wedgewood Pharmacy. These companies focus on product innovation, quality assurance, and regulatory compliance to maintain their competitive edge. Strategies such as strategic partnerships, mergers, and acquisitions are employed to expand market presence and enhance service offerings. Leading compounding pharmacies invest in research and development to develop new formulations and therapies, ensuring patient safety and efficacy. Additionally, they collaborate with healthcare providers and payers to establish reimbursement policies and promote the adoption of compounded medications.

Key Companies Profiled:

• Fagron NV
• PharMEDium Services, LLC
• Wedgewood Pharmacy
• Institutional Pharmacy Solutions
• Fresenius Kabi AG
• Cantrell Drug Company
• Dougherty's Pharmacy, Inc.
• Village Compounding Pharmacy
• Triangle Compounding Pharmacy
• B. Braun Medical Inc.

Compounding Pharmacies Market Segmentation:

Product:

• Oral Medication
• Capsules
• Tablets
• Mixtures
• Lollipops
• Lozenges
• Topical Medications
• Gels
• Ointments
• Cream
• Lotions
• Mouthwashes
• Suppositories

Application:

• Medication for Adults
• Medication for Veterinary
• Medication for Children
• Medication for Geriatric

Therapeutic Area:

• Pain Management
• Hormone Replacement Therapy

Region:

• North America
• Latin America
• Europe
• South Asia
• East Asia
• Oceania
• Middle East & Africa



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Table of Contents

1. Executive Summary
1.1. Global Market Outlook
1.2. Demand Side Trends
1.3. Supply Side Trends
1.4. Analysis and Recommendations
2. Market Overview
2.1. Market Coverage / Taxonomy
2.2. Market Definition / Scope / Limitations
2.3. Inclusion and Exclusions
3. Key Market Trends
3.1. Key Trends Impacting the Market
3.2. Product Innovation / Development Trends
4. Key Success Factors
4.1. Product Adoption Analysis
4.2. Recent Product Approvals/ Launches
4.3. Key Promotional Strategies, By Manufacturers
4.4. Supply Chain Analysis
4.5. Porter’s Five Forces Analysis
4.6. PESTEL Analysis
4.7. Regulatory Dynamics
5. Market Background
5.1. Macro-Economic Factors
5.1.1. Global GDP Growth Outlook
5.1.2. Global Healthcare Expenditure Overview
5.1.3. Global Personalized Medicine Market Outlook
5.2. Forecast Factors - Relevance & Impact
5.2.1. Rising geriatric population
5.2.2. Increasing oral medications
5.2.3. Growing public adoption of hormone replacement therapy (HRTs)
5.2.4. Increasing medicine scarcity
5.2.5. Rising pharmaceutical R&D
5.2.6. Rise in pet adoption
5.2.7. Strategic collaborations
5.3. Market Dynamics
5.3.1. Drivers
5.3.2. Restraints
5.3.3. Opportunity Analysis
6. COVID-19 Crisis Analysis
6.1. COVID-19 and Impact Analysis
6.1.1. Revenue By Product
6.1.2. Revenue By Application
6.1.3. Revenue By Therapeutic Area
6.1.4. Revenue By Country
6.2. 2024 Market Scenario
7. Global Compounding Pharmacies Market Demand (Size in US$ Bn) Analysis 2019-2023 and Forecast, 2024-2033
7.1. Historical Market Value (US$ Bn) Analysis, 2019-2023
7.2. Current and Future Market Value (US$ Bn) Projections, 2024-2033
7.2.1. Y-o-Y Growth Trend Analysis
7.2.2. Absolute $ Opportunity Analysis
8. Global Compounding Pharmacies Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033, By Product
8.1. Introduction / Key Findings
8.2. Historical Market Size (In Value or Size in US$ Bn) Trend By Product, 2019-2023
8.3. Current and Future Market Size (In Value or Size in US$ Bn) Analysis and Forecast By Product, 2024-2033
8.3.1. Oral Medications
8.3.1.1. Capsules
8.3.1.2. Tablets
8.3.1.3. Mixtures
8.3.1.4. Lollipops
8.3.1.5. Lozenges
8.3.2. Topical Medications
8.3.2.1. Gels
8.3.2.2. Ointments
8.3.2.3. Creams
8.3.2.4. Lotions
8.3.3. Mouthwashes
8.3.4. Suppositories
8.4. Market Attractiveness Analysis By Product
9. Global Compounding Pharmacies Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033, By Application
9.1. Introduction / Key Findings
9.2. Historical Market Size (In Value or Size in US$ Bn) Trend By Application, 2019-2023
9.3. Current and Future Market Size (In Value or Size in US$ Bn) Analysis and Forecast By Application, 2024-2033
9.3.1. Medication for Adults
9.3.2. Medication for Veterinary
9.3.3. Medication for Children
9.3.4. Medication for Geriatric
9.4. Market Attractiveness Analysis By Application
10. Global Compounding Pharmacies Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033, By Therapeutic Area
10.1. Introduction / Key Findings
10.2. Historical Market Size (In Value or Size in US$ Bn) Trend By Therapeutic Area, 2019-2023
10.3. Current and Future Market Size (In Value or Size in US$ Bn) Analysis and Forecast By Therapeutic Area, 2024-2033
10.3.1. Pain Management
10.3.2. Hormone Replacement Therapy
10.4. Market Attractiveness Analysis By Therapeutic Area
11. Global Compounding Pharmacies Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033, by Region
11.1. Introduction
11.2. Historical Market Size (In Value or Size in US$ Bn) Analysis By Region, 2019-2023
11.3. Current Market Size (In Value or Size in US$ Bn) Analysis and Forecast By Region, 2024-2033
11.3.1. North America
11.3.2. Latin America
11.3.3. Europe
11.3.4. South Asia
11.3.5. East Asia
11.3.6. Oceania
11.3.7. Middle East and Africa (MEA)
11.4. Market Attractiveness Analysis By Region
12. North America Compounding Pharmacies Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033
12.1. Introduction
12.2. Historical Market Size (In Value or Size in US$ Bn) Trend Analysis By Market Taxonomy, 2019-2023
12.3. Current and Future Market Size (In Value or Size in US$ Bn) Analysis and Forecast By Market Taxonomy, 2024-2033
12.3.1. By Country
12.3.1.1. U.S.
12.3.1.2. Canada
12.3.2. By Product
12.3.3. By Application
12.3.4. By Therapeutic Area
12.4. Market Attractiveness Analysis
12.4.1. By Country
12.4.2. By Product
12.4.3. By Application
12.4.4. By Therapeutic Area
12.5. Market Trends
12.6. Key Market Participants - Intensity Mapping
12.7. Drivers and Restraints - Impact Analysis
12.8. Country Level Analysis & Forecast
12.8.1. U.S. Compounding Pharmacies Market Analysis
12.8.1.1. Introduction
12.8.1.2. Market Analysis and Forecast by Market Taxonomy
12.8.1.2.1. By Product
12.8.1.2.2. By Application
12.8.1.2.3. By Therapeutic Area
12.8.2. Canada Compounding Pharmacies Market Analysis
12.8.2.1. Introduction
12.8.2.2. Market Analysis and Forecast by Market Taxonomy
12.8.2.2.1. By Product
12.8.2.2.2. By Application
12.8.2.2.3. By Therapeutic Area
13. Latin America Compounding Pharmacies Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033
13.1. Introduction
13.2. Historical Market Size (In Value or Size in US$ Bn) Trend Analysis By Market Taxonomy, 2019-2023
13.3. Current and Future Market Size (In Value or Size in US$ Bn) Analysis and Forecast By Market Taxonomy, 2024-2033
13.3.1. By Country
13.3.1.1. Brazil
13.3.1.2. Mexico
13.3.1.3. Argentina
13.3.1.4. Rest of Latin America
13.3.2. By Product
13.3.3. By Application
13.3.4. By Therapeutic Area
13.4. Market Attractiveness Analysis
13.4.1. By Country
13.4.2. By Product
13.4.3. By Application
13.4.4. By Therapeutic Area
13.5. Market Trends
13.6. Key Market Participants - Intensity Mapping
13.7. Drivers and Restraints - Impact Analysis
13.8. Country Level Analysis & Forecast
13.8.1. Brazil Compounding Pharmacies Market Analysis
13.8.1.1. Introduction
13.8.1.2. Market Analysis and Forecast by Market Taxonomy
13.8.1.2.1. By Product
13.8.1.2.2. By Application
13.8.1.2.3. By Therapeutic Area
13.8.2. Mexico Compounding Pharmacies Market Analysis
13.8.2.1. Introduction
13.8.2.2. Market Analysis and Forecast by Market Taxonomy
13.8.2.2.1. By Product
13.8.2.2.2. By Application
13.8.2.2.3. By Therapeutic Area
13.8.3. Argentina Compounding Pharmacies Market Analysis
13.8.3.1. Introduction
13.8.3.2. Market Analysis and Forecast by Market Taxonomy
13.8.3.2.1. By Product
13.8.3.2.2. By Application
13.8.3.2.3. By Therapeutic Area
14. Europe Compounding Pharmacies Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033
14.1. Introduction
14.2. Historical Market Size (In Value or Size in US$ Bn) Trend Analysis By Market Taxonomy, 2019-2023
14.3. Current and Future Market Size (In Value or Size in US$ Bn) Analysis and Forecast By Market Taxonomy, 2024-2033
14.3.1. By Country
14.3.1.1. Germany
14.3.1.2. UK
14.3.1.3. France
14.3.1.4. Italy
14.3.1.5. Russia
14.3.1.6. Spain
14.3.1.7. BENELUX
14.3.1.8. Rest of Europe
14.3.2. By Product
14.3.3. By Application
14.3.4. By Therapeutic Area
14.4. Market Attractiveness Analysis
14.4.1. By Country
14.4.2. By Product
14.4.3. By Application
14.4.4. By Therapeutic Area
14.5. Market Trends
14.6. Key Market Participants - Intensity Mapping
14.7. Drivers and Restraints - Impact Analysis
14.8. Country Level Analysis & Forecast
14.8.1. Germany Compounding Pharmacies Market Analysis
14.8.1.1. Introduction
14.8.1.2. Market Analysis and Forecast by Market Taxonomy
14.8.1.2.1. By Product
14.8.1.2.2. By Application
14.8.1.2.3. By Therapeutic Area
14.8.2. UK Compounding Pharmacies Market Analysis
14.8.2.1. Introduction
14.8.2.2. Market Analysis and Forecast by Market Taxonomy
14.8.2.2.1. By Product
14.8.2.2.2. By Application
14.8.2.2.3. By Therapeutic Area
14.8.3. Russia Compounding Pharmacies Market Analysis
14.8.3.1. Introduction
14.8.3.2. Market Analysis and Forecast by Market Taxonomy
14.8.3.2.1. By Product
14.8.3.2.2. By Application
14.8.3.2.3. By Therapeutic Area
14.8.4. Spain Compounding Pharmacies Market Analysis
14.8.4.1. Introduction
14.8.4.2. Market Analysis and Forecast by Market Taxonomy
14.8.4.2.1. By Product
14.8.4.2.2. By Application
14.8.4.2.3. By Therapeutic Area
14.8.5. France Compounding Pharmacies Market Analysis
14.8.5.1. Introduction
14.8.5.2. Market Analysis and Forecast by Market Taxonomy
14.8.5.2.1. By Product
14.8.5.2.2. By Application
14.8.5.2.3. By Therapeutic Area
14.8.6. Italy Compounding Pharmacies Market Analysis
14.8.6.1. Introduction
14.8.6.2. Market Analysis and Forecast by Market Taxonomy
14.8.6.2.1. By Product
14.8.6.2.2. By Application
14.8.6.2.3. By Therapeutic Area
14.8.7. BENELUX Compounding Pharmacies Market Analysis
14.8.7.1. Introduction
14.8.7.2. Market Analysis and Forecast by Market Taxonomy
14.8.7.2.1. By Product
14.8.7.2.2. By Application
14.8.7.2.3. By Therapeutic Area
15. South Asia Compounding Pharmacies Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033
15.1. Introduction
15.2. Historical Market Size (In Value or Size in US$ Bn) Trend Analysis By Market Taxonomy, 2019-2023
15.3. Current and Future Market Size (In Value or Size in US$ Bn) Analysis and Forecast By Market Taxonomy, 2024-2033
15.3.1. By Country
15.3.1.1. India
15.3.1.2. Indonesia
15.3.1.3. Malaysia
15.3.1.4. Thailand
15.3.1.5. Rest of South Asia
15.3.2. By Product
15.3.3. By Application
15.3.4. By Therapeutic Area
15.4. Market Attractiveness Analysis
15.4.1. By Country
15.4.2. By Product
15.4.3. By Application
15.4.4. By Therapeutic Area
15.5. Market Trends
15.6. Key Market Participants - Intensity Mapping
15.7. Drivers and Restraints - Impact Analysis
15.8. Country Level Analysis & Forecast
15.8.1. India Compounding Pharmacies Market Analysis
15.8.1.1. Introduction
15.8.1.2. Market Analysis and Forecast by Market Taxonomy
15.8.1.2.1. By Product
15.8.1.2.2. By Application
15.8.1.2.3. By Therapeutic Area
15.8.2. Indonesia Compounding Pharmacies Market Analysis
15.8.2.1. Introduction
15.8.2.2. Market Analysis and Forecast by Market Taxonomy
15.8.2.2.1. By Product
15.8.2.2.2. By Application
15.8.2.2.3. By Therapeutic Area
15.8.3. Malaysia Compounding Pharmacies Market Analysis
15.8.3.1. Introduction
15.8.3.2. Market Analysis and Forecast by Market Taxonomy
15.8.3.2.1. By Product
15.8.3.2.2. By Application
15.8.3.2.3. By Therapeutic Area
15.8.4. Thailand Compounding Pharmacies Market Analysis
15.8.4.1. Introduction
15.8.4.2. Market Analysis and Forecast by Market Taxonomy
15.8.4.2.1. By Product
15.8.4.2.2. By Application
15.8.4.2.3. By Therapeutic Area
16. East Asia Compounding Pharmacies Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033
16.1. Introduction
16.2. Historical Market Size (In Value or Size in US$ Bn) Trend Analysis By Market Taxonomy, 2019-2023
16.3. Current and Future Market Size (In Value or Size in US$ Bn) Analysis and Forecast By Market Taxonomy, 2024-2033
16.3.1. By Country
16.3.1.1. China
16.3.1.2. Japan
16.3.1.3. South Korea
16.3.2. By Product
16.3.3. By Application
16.3.4. By Therapeutic Area
16.4. Market Attractiveness Analysis
16.4.1. By Country
16.4.2. By Product
16.4.3. By Application
16.4.4. By Therapeutic Area
16.5. Market Trends
16.6. Key Market Participants - Intensity Mapping
16.7. Drivers and Restraints - Impact Analysis
16.8. Country Level Analysis & Forecast
16.8.1. China Compounding Pharmacies Market Analysis
16.8.1.1. Introduction
16.8.1.2. Market Analysis and Forecast by Market Taxonomy
16.8.1.2.1. By Product
16.8.1.2.2. By Application
16.8.1.2.3. By Therapeutic Area
16.8.2. Japan Compounding Pharmacies Market Analysis
16.8.2.1. Introduction
16.8.2.2. Market Analysis and Forecast by Market Taxonomy
16.8.2.2.1. By Product
16.8.2.2.2. By Application
16.8.2.2.3. By Therapeutic Area
16.8.3. South Korea Compounding Pharmacies Market Analysis
16.8.3.1. Introduction
16.8.3.2. Market Analysis and Forecast by Market Taxonomy
16.8.3.2.1. By Product
16.8.3.2.2. By Application
16.8.3.2.3. By Therapeutic Area
17. Oceania Compounding Pharmacies Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033
17.1. Introduction
17.2. Historical Market Size (In Value or Size in US$ Bn) Trend Analysis By Market Taxonomy, 2019-2023
17.3. Current and Future Market Size (In Value or Size in US$ Bn) Analysis and Forecast By Market Taxonomy, 2024-2033
17.3.1. By Country
17.3.1.1. Australia
17.3.1.2. New Zealand
17.3.2. By Product
17.3.3. By Application
17.3.4. By Therapeutic Area
17.4. Market Attractiveness Analysis
17.4.1. By Country
17.4.2. By Product
17.4.3. By Application
17.4.4. By Therapeutic Area
17.5. Market Trends
17.6. Key Market Participants - Intensity Mapping
17.7. Drivers and Restraints - Impact Analysis
17.8. Country Level Analysis & Forecast
17.8.1. Australia Compounding Pharmacies Market Analysis
17.8.1.1. Introduction
17.8.1.2. Market Analysis and Forecast by Market Taxonomy
17.8.1.2.1. By Product
17.8.1.2.2. By Application
17.8.1.2.3. By Therapeutic Area
17.8.2. New Zealand Compounding Pharmacies Market Analysis
17.8.2.1. Introduction
17.8.2.2. Market Analysis and Forecast by Market Taxonomy
17.8.2.2.1. By Product
17.8.2.2.2. By Application
17.8.2.2.3. By Therapeutic Area
18. Middle East & Africa (MEA) Compounding Pharmacies Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033
18.1. Introduction
18.2. Historical Market Size (In Value or Size in US$ Bn) Trend Analysis By Market Taxonomy, 2019-2023
18.3. Current and Future Market Size (In Value or Size in US$ Bn) Analysis and Forecast By Market Taxonomy, 2024-2033
18.3.1. By Country
18.3.1.1. GCC Countries
18.3.1.2. Turkey
18.3.1.3. South Africa
18.3.1.4. North Africa
18.3.1.5. Rest of MEA
18.3.2. By Product
18.3.3. By Application
18.3.4. By Therapeutic Area
18.4. Market Attractiveness Analysis
18.4.1. By Country
18.4.2. By Product
18.4.3. By Application
18.4.4. By Therapeutic Area
18.5. Market Trends
18.6. Key Market Participants - Intensity Mapping
18.7. Drivers and Restraints - Impact Analysis
18.8. Country Level Analysis & Forecast
18.8.1. GCC Countries Compounding Pharmacies Market Analysis
18.8.1.1. Introduction
18.8.1.2. Market Analysis and Forecast by Market Taxonomy
18.8.1.2.1. By Product
18.8.1.2.2. By Application
18.8.1.2.3. By Therapeutic Area
18.8.2. Turkey Compounding Pharmacies Market Analysis
18.8.2.1. Introduction
18.8.2.2. Market Analysis and Forecast by Market Taxonomy
18.8.2.2.1. By Product/p>
18.8.2.2.2. By Application
18.8.2.2.3. By Therapeutic Area
18.8.3. South Africa Compounding Pharmacies Market Analysis
18.8.3.1. Introduction
18.8.3.2. Market Analysis and Forecast by Market Taxonomy
18.8.3.2.1. By Product
18.8.3.2.2. By Application
18.8.3.2.3. By Therapeutic Area
18.8.4. North Africa Compounding Pharmacies Market Analysis
18.8.4.1. Introduction
18.8.4.2. Market Analysis and Forecast by Market Taxonomy
18.8.4.2.1. By Product
18.8.4.2.2. By Application
18.8.4.2.3. By Therapeutic Area
19. Market Structure Analysis
19.1. Market Analysis by Tier of Companies
19.2. Market Concentration
19.3. Market Share Analysis of Top Players
19.4. Market Presence Analysis
19.4.1. Regional footprint of Players
19.4.2. Product foot print by Players
19.4.3. Channel Foot Print by Players
20. Competition Analysis
20.1. Competition Dashboard
20.2. Competition Deep Dive
20.2.1. Fagron
20.2.1.1. Overview
20.2.1.2. Product Portfolio
20.2.1.3. Key Financials
20.2.1.4. Sales Footprint
20.2.1.5. SWOT Analysis
20.2.1.6. Strategy Overview
20.2.1.6.1. Marketing Strategy
20.2.1.6.2. Product Strategy
20.2.1.6.3. Channel Strategy
20.2.2. Fresenius Kabi AG
20.2.2.1. Overview
20.2.2.2. Product Portfolio
20.2.2.3. Key Financials
20.2.2.4. Sales Footprint
20.2.2.5. SWOT Analysis
20.2.2.6. Strategy Overview
20.2.2.6.1. Marketing Strategy
20.2.2.6.2. Product Strategy
20.2.2.6.3. Channel Strategy
20.2.3. PharMEDium Services, LLC,
20.2.3.1. Overview
20.2.3.2. Product Portfolio
20.2.3.3. Key Financials
20.2.3.4. Sales Footprint
20.2.3.5. SWOT Analysis
20.2.3.6. Strategy Overview
20.2.3.6.1. Marketing Strategy
20.2.3.6.2. Product Strategy
20.2.3.6.3. Channel Strategy
20.2.4. Institutional Pharmacy Solutions
20.2.4.1. Overview
20.2.4.2. Product Portfolio
20.2.4.3. Key Financials
20.2.4.4. Sales Footprint
20.2.4.5. SWOT Analysis
20.2.4.6. Strategy Overview
20.2.4.6.1. Marketing Strategy
20.2.4.6.2. Product Strategy
20.2.4.6.3. Channel Strategy
20.2.5. Cantrell Drug Company
20.2.5.1. Overview
20.2.5.2. Product Portfolio
20.2.5.3. Key Financials
20.2.5.4. Sales Footprint
20.2.5.5. SWOT Analysis
20.2.5.6. Strategy Overview
20.2.5.6.1. Marketing Strategy
20.2.5.6.2. Product Strategy
20.2.5.6.3. Channel Strategy
20.2.6. Lorraine’s Pharmacy
20.2.6.1. Overview
20.2.6.2. Product Portfolio
20.2.6.3. Key Financials
20.2.6.4. Sales Footprint
20.2.6.5. SWOT Analysis
20.2.6.6. Strategy Overview
20.2.6.6.1. Marketing Strategy
20.2.6.6.2. Product Strategy
20.2.6.6.3. Channel Strategy
20.2.7. B. Braun Melsungen AG Company
20.2.7.1. Overview
20.2.7.2. Product Portfolio
20.2.7.3. Key Financials
20.2.7.4. Sales Footprint
20.2.7.5. SWOT Analysis
20.2.7.6. Strategy Overview
20.2.7.6.1. Marketing Strategy
20.2.7.6.2. Product Strategy
20.2.7.6.3. Channel Strategy
21. Assumptions and Acronyms Used
22. Research Methodology"

 

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