次世代コンシューマーエクスペリエンスを実現するソフトウェアデファインドビークルの活用Leveraging Software-Defined Vehicles for Next-Generation Consumer Experiences Software-Defined Vehicle(SDV)は、自動車業界を変革し、新しいアプリケーションやサービスから数十億ドルの収益を生み出す可能性があります。今後10年以上にわたって、自動車メーカーの大規模な投資により... もっと見る
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サマリー
Software-Defined Vehicle(SDV)は、自動車業界を変革し、新しいアプリケーションやサービスから数十億ドルの収益を生み出す可能性があります。今後10年以上にわたって、自動車メーカーの大規模な投資により、単なる移動手段以上の機能を備えた新しい自動車が市場に投入されるでしょう。SDVは、消費者が仕事、ゲーム、または外部環境からの逃避などの経験をすることができる第三の空間となるでしょう。本レポートでは、SDVの新しいメディアとユースケースに焦点を当てます。
大手自動車メーカーは、無線通信による更新やその他のサービスから1000億ドル以上を生み出すことができると予測していますが、規制の不確実性、業界の専門知識の欠如、ビジネスモデルの進化など、多くの要因がこの倍率に影響を及ぼしています。自動車メーカーは、可能な限り多くの収益を上げるために、プレミアム車のラインアップに独自のアップグレードを提供し、プレミアム車の数を増やすことに注力すると思われます。同時に、バリューチェーンが従来のTier 2 > Tier 1 > OEMの構造とは大きく異なる、新しい自動車エコシステムが形成されつつあります。ガイドハウスインサイツは、SDVから生み出される年間総収入は、市場のアドレス可能な車両総数に基づいて、2022年の86億ドルから2031年には1105億ドルに成長すると予測しています。
本レポートでは、SDVの世界市場、SDVが実現する新たな乗客体験、SDVの導入に必要な業界の変化について分析しています。SDV市場の問題点、ビジネスケース、機会、導入の課題についての分析も行っています。世界市場の予測は、2031年までの生産能力と収益について、セグメントと地域別に記載されています。SDVの主要技術やユースケースを検証し、主要な市場プレイヤーを紹介しています。
主な質問
このレポートの対象者
目次
目次
1. エグゼクティブサマリー
1.1 はじめに
1.1.1 市場の推進要因
1.1.2 市場のバリア
1.2 スコープ
1.3 世界市場の展望
2. 市場の課題
2.1 市場の概要
2.1.1 ソフトウェア定義自動車の定義
2.2 市場の推進要因
2.2.1 消費者の期待
2.2.1.1 ソフトウエアで定義された機能性とユーザー体験
2.2.1.2 アクティブ・セーフティ・システム
2.2.2 次世代ユースケース
2.2.2.1 ヘッドアップディスプレイと拡張現実型ヘッドアップディスプレイ
2.2.2.2 ドライバと乗員のモニタリング・システム
2.2.2.3 放送中のアップデートとサブスクリプション
2.2.3 第三の空間、マーケティング媒体としての自動車
2.2.3.1 拡張現実(Augmented Reality
2.2.3.2 AIボイス
2.2.3.3 ストリーミング・メディアとビデオ・オン・デマンド
2.2.3.4 ゲーミング
2.2.3.5 クローズドループ商取引とペイメント
2.3 市場の障壁と課題
2.3.1 組織構造
2.3.2 開発プロセス
2.3.3 人材プール
2.3.4 サプライチェーンの変化
2.3.5 技術統合、複雑なハードウエア、ライセンシング
3. 技術的課題
3.1 技術概要
3.2 ソフトウェア・デファインド・ビークル・ランドスケープ
3.2.1 ハードウェア
3.2.1.1 基盤としてのハードウエア
3.2.1.2 ハードウェアとソフトウェアのデカップリング
3.2.2 SDVのアーキテクチャ
3.2.2.1 ゾーン電気・電子アーキテクチャ
3.2.2.2 搭載ソフトウェアプラットフォーム
3.2.2.2.1 オペレーティング・システム・カーネル
3.2.2.2.2 ミドルウェア層
3.2.2.2.3 マイクロサービス
3.2.2.2.4 エッジコンピューティング
3.2.3 消費電力
3.2.4 サイバーセキュリティ
3.2.5 責任
4. 主要な業界関係者
4.1 概要
4.1.1 ブラックベリーQNX
4.1.2 Envisics
4.1.3 Foxconn
4.1.4 General Motors Ultifi
4.1.5 Nvidia
4.1.6 クアルコム
4.1.7 レッドハット
4.1.8 シーイングマシン
4.1.9 Stellantis(ステランティス
4.1.10 Xperi
4.1.11 その他の主要な市場参加者
5. 市場予測
5.1 対象範囲
5.2 情報源と方法論
5.3 結果
5.3.1 ソフトウェア・デファインド・ビークル市場全体
5.3.2 コネクテッドカーとOTA対応車の総対応市場
5.3.3 車載用OTAサブスクリプションとサービス市場
5.3.4 車載決済市場
5.3.5 車載ストリーミング・コンテンツとゲーム市場
5.3.6 レベル2、2+、3の機能を持つ車載機市場
5.3.7 HUDとAR HUDの市場
6. 結論と提言
6.1 はじめに
6.2 プレミアムなアップグレードとエクスペリエンスにフォーカスする
6.3 ADASを標準化し、シェイクダウンを回避する
6.4 早期にパートナーになる
6.5 思考とデザインの転換
6.6 他業界から学ぶ
6.7 規制機関と消費者擁護団体の関与
7. 頭字語・略語一覧
8. 目次
9. 図表一覧
10. 調査対象範囲、出典と方法、注釈
図表一覧
ソフトウェア定義車両の総収入、世界市場:2022年~2031年
レベル2、2+、または3の自動化機能を持つ車両販売台数、世界市場:2022年~2031年
HUDとAR HUDの年間販売台数、世界市場:2022年~2031年
走行中のコネクテッドカーとOTA対応車の総アドレス数、世界市場:2022年〜2031年
車載用サブスクリプション&サービスの年間売上高、世界市場:2022年〜2031年
車載ストリーミングコンテンツ&ゲーム収益、世界市場:2022年〜2031年
車内決済の年間売上高、世界市場:2022年~2031年
レベル2、2+、3機能搭載車の年間販売台数、世界市場:2022年~2031年
HUDとAR HUDの年間販売台数、世界市場:2022年~2031年
ソフトウェア定義車両の内訳
SDV ADASシステム
AR HUDビュー
車内センシング機能
車載用AR(拡張現実)システム
3層式インフォテインメントディスプレイ
従来のソフトウェア開発
表一覧
レベル2、2+、3の自動運転機能を持つ車両販売台数(世界市場):2022年〜2031年
LDVの地域別年間販売台数(世界市場):2022年〜2031年
走行中のコネクテッドカーおよびOTA対応車の総数、世界市場:2022年~2031年
アドレス指定可能なコネクテッドカーとOTA対応車の合計、世界市場2022-2031年
HUDおよびAR HUDの年間販売台数、世界市場、2022年~2031年
HUDおよびAR HUDの年間販売台数(タイプ別)、2022年~2031年
アドレス指定可能なコネクテッドカーおよびOTA対応車の総走行台数、世界市場、2022年〜2031年
車載OTAサブスクリプションとサービスの年間売上高、世界市場2022年〜2031年
車載ストリーミングコンテンツおよびゲーム収益、世界市場:2022-2031年
車内決済の収益、世界市場:2022年~2031年
ソフトウェア定義自動車の総収入、世界市場:2022年~2031年
SDVのイノベーションを促進・育成するためのOEMの取り組み
Nvidia DRIVEの提供製品
Snapdragonの機能
Seeing Machine製品の提供
Stellantis AI搭載プラットフォーム
Xperiソリューション
その他のSDV市場の主要参加企業
Summary
このレポートでは、SDVの世界市場、SDVが実現する新たな乗客体験、SDVの導入に必要な業界の変化について分析しています。
Report Description
Software-defined vehicles (SDVs) could transform the automotive industry?generating billions in revenue from new applications and services. Over the next decade and beyond, automakers’ large investments will bring new vehicles to market that are designed to function as more than a means of transportation. SDVs will become a third space in which consumers can engage in experiences such as working, gaming, or escaping from the outside environment. SDVs’ new mediums and use cases are the focus of this Guidehouse Insights report.
Major automakers project that more than $100 billion can be generated from over the air updates and other services, but many factors challenge these multiples: regulatory uncertainties, lack of industry expertise, and evolving business models. To generate the most revenue possible, automakers will likely focus on providing unique upgrades for their premium vehicle lineups, while increasing the number of premium models they offer. At the same time, a new automotive ecosystem is taking shape whose value chain is significantly different from the traditional Tier 2 > Tier 1 > OEM structure. Guidehouse Insights expects the total annual revenue generated from SDVs to grow from $8.6 billion in 2022 to $110.5 billion in 2031, based on the total addressable vehicles in the market.
This Guidehouse Insights report analyzes the global market for SDVs, the new passenger experiences they will enable, and the industry changes needed to facilitate their implementation. It provides an analysis of SDV market issues, business cases, opportunities, and implementation challenges. Global market forecasts for capacity and revenue, broken out by segment and region, extend through 2031. The report examines key SDV technologies and use cases and profiles key market players.
KEY QUESTIONS ADDRESSED
WHO NEEDS THIS REPORT
Table of Contents
TABLE OF CONTENTS
1. Executive Summary
1.1 Introduction
1.1.1 Market Drivers
1.1.2 Market Barriers
1.2 Scope
1.3 Global Market Outlook
2. Market Issues
2.1 Market Overview
2.1.1 Defining Software-Defined Vehicles
2.2 Market Drivers
2.2.1 Consumer Expectations
2.2.1.1 Software-Defined Functionality and User Experience
2.2.1.2 Active Safety Systems
2.2.2 Next-Generation Use Cases
2.2.2.1 Head-up Displays and Augmented Reality Head-up Displays
2.2.2.2 Driver and Occupant Monitoring Systems
2.2.2.3 Over-the-Air Updates and Subscriptions
2.2.3 The Car as a Third Space and Marketing Medium
2.2.3.1 Augmented Reality
2.2.3.2 AI Voice
2.2.3.3 Streaming Media and Video on Demand
2.2.3.4 Gaming
2.2.3.5 Closed-Loop Commerce and Payments
2.3 Market Barriers and Challenges
2.3.1 Organizational Structure
2.3.2 Development Processes
2.3.3 Talent Pool
2.3.4 Shifts in Supply Chain
2.3.5 Technical Integration, Complex Hardware, and Licensing
3. Technology Issues
3.1 Technology Overview
3.2 Software-Defined Vehicle Landscape
3.2.1 Hardware
3.2.1.1 Hardware as a Foundation
3.2.1.2 Decoupling Hardware and Software
3.2.2 SDV Architecture
3.2.2.1 Zonal Electrical and Electronics Architecture
3.2.2.2 Onboard Software Platform
3.2.2.2.1 Operating System Kernel
3.2.2.2.2 Middleware Layer
3.2.2.2.3 Microservices
3.2.2.2.4 Edge Computing
3.2.3 Power Consumption
3.2.4 Cybersecurity
3.2.5 Liability
4. Key Industry Players
4.1 Overview
4.1.1 Blackberry QNX
4.1.2 Envisics
4.1.3 Foxconn
4.1.4 General Motors Ultifi
4.1.5 Nvidia
4.1.6 Qualcomm
4.1.7 Red Hat
4.1.8 Seeing Machines
4.1.9 Stellantis
4.1.10 Xperi
4.1.11 Additional Key Market Participants
5. Market Forecasts
5.1 Scope
5.2 Sources and Methodology
5.3 Results
5.3.1 Overall Software-Defined Vehicle Market
5.3.2 Total Addressable Connected and OTA-Capable Vehicle Market
5.3.3 Automotive OTA Subscriptions and Services Market
5.3.4 In-Vehicle Payments Market
5.3.5 In-Vehicle Streaming Content and Gaming Market
5.3.6 Vehicles with Level 2, 2+, or 3 Capabilities Market
5.3.7 HUDs and AR HUDs Market
6. Conclusions and Recommendations
6.1 Introduction
6.2 Focus on Premium Upgrades and Experiences
6.3 Make ADAS Standard and Avoid Shakedowns
6.4 Partner Early
6.5 Shift in Thinking and Design
6.6 Learning from Other Industries
6.7 Regulatory Body and Consumer Advocacy Group Engagement
7. Acronym and Abbreviation List
8. Table of Contents
9. Table of Charts and Figures
10. Scope of Study, Sources and Methodology, Notes
LIST OF CHARTS AND FIGURES
Total Software Defined Vehicle Revenue, World Markets: 2022-2031
Vehicles Sold With Level 2, 2+, or 3 Automation Capabilities, World Markets 2022-2031
Annual HUD & AR HUD Units Sold, World Markets 2022-2031
Total Addressable Connected & OTA-Capable Vehicles On the Road, World Markets: 2022-2031
Annual Automotive Subscription & Services Revenue, World Markets: 2022-2031
In-Vehicle Streaming Content & Gaming Revenue, World Markets: 2022-2031
In-Vehicle Payments Revenue, World Markets: 2022-2031
Annual Vehicles Sold With Level 2, 2+, or 3 Capabilities, World Markets 2022-2031
Annual HUD and AR HUD Units Sold, World Markets 2022-2031
Software-Defined Vehicle Breakdown
SDV ADAS Systems
AR HUD View
In-Cabin Sensing Capabilities
In-Vehicle Augmented Reality
Three-Tiered Infotainment Display
Traditional Software Development
LIST OF TABLES
Vehicles Sold With Level 2, 2+, or 3 Automation Capabilities, World Markets 2022-2031
Annual LDV Sales by Region, World Markets: 2022-2031
Total Connected and OTA-Capable Vehicles on the Road, World Markets 2022-2031
Total Addressable Connected and OTA-Capable Vehicles, World Markets 2022-2031
Annual HUD and AR HUD Units Sold, World Markets, 2022-2031
Annual HUD and AR HUD Units Sold, By Type, 2022-2031
Total Addressable Connected and OTA-Capable Vehicles on the Road, World Markets 2022-2031
Annual Vehicles OTA Subscription and Services Revenue, World Markets 2022-2031
In-Vehicle Streaming Content and Gaming Revenue, World Markets: 2022-2031
In-Vehicle Payments Revenue, World Markets: 2022-2031
Total Software-Defined Vehicle Revenue, World Markets: 2022-2031
OEM Actions to Facilitate and Foster SDV Innovation
Nvidia DRIVE Offerings
Snapdragon Features
Seeing Machine Product Offerings
Stellantis AI-Powered Platforms
Xperi Solutions
Additional Key SDV Market Participants
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