FERCオーダー2222:RTOのコンプライアンス計画が明らかにする分散型エネルギー統合の地域格差FERC Order 2222: RTO Compliance Plans Reveal Regional Disparities in Distributed Energy Integration 2020年、連邦エネルギー規制委員会(FERC)は、地域送電機関(RTO)/独立系統運用機関(ISO)の卸売市場を分散型エネルギーや需要反応資源の集合体にも開放することを意図したOrder 2222を発行しました。これ... もっと見る
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サマリー
2020年、連邦エネルギー規制委員会(FERC)は、地域送電機関(RTO)/独立系統運用機関(ISO)の卸売市場を分散型エネルギーや需要反応資源の集合体にも開放することを意図したOrder 2222を発行しました。これにより、系統運用者がますますダイナミックになる送電網のバランスを取るために採用できる手段が大幅に拡大されるでしょう。多くの詳細はまだ決定されていない。
FERCは、Order 719で各州に与えた、DRの集合体を卸売市場から排除する権限を取り消すかどうかを検討しているが、この権限は、より革新的なバルクパワー市場を作る努力を損なう恐れがあるため、すべてのRTO/ISOが遵守計画を申請している。これらの提出書類を分析すると、RTO/ISOがオーダー2222で指示された市場改革を採用しようとする範囲とスピードに大きな差があることがわかります。このような格差は、小売市場と卸売市場の区別をなくすという命令から最も恩恵を受けるであろう関係者にとって、深刻な問題である。しかし、規制の複雑さを克服しようとする市場関係者にとっては、興味深いビジネスモデルや驚くべき成長の機会も明らかになります。
ガイドハウスインサイトの戦略的洞察では、現在までに提出されたRTO/ISO Order 2222の遵守事項およびFERCの対応についてまとめています。Order 2222がどのように実施され、分散型エネルギー資源が卸売電力市場に効果的に統合されるかどうかに影響を与えうる未解決の問題を分析し、特定の結果がもたらすリスクと結果についても評価しています。RTO/ISO間の実施スキームの違いを評価し、オーダー2222の実施が近い将来および長期的に様々な市場関係者にどのような影響を与えうるかを予測します。
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命令2222の実施に関する地域間格差を示す遵守計画
背景
提言
完全に実施された場合、Order 2222は米国の電力市場に革命を起こし、ほぼすべての利害関係者に利益をもたらす可能性がある。
分散型エネルギー資源統合の範囲と速度における地域間格差の拡大を明らかにするコンプライアンス提出物
カリフォルニア州独立系システムオペレーター
CAISOはサブLAPを使用してマルチノーダルアグリゲーションを許可している
CAISOはDUがDERとDRの参加を阻止する能力を制限する
FERCがCAISOに反論
ニューヨーク独立系システムオペレーター
NYISOはアグリゲーションを単一ノードに限定している。
NYISO、既存の参加モデルを調整するも、DERAに制限を課す
NYISO、奇妙な小規模事業者向けオプトイン規定を提案
FERCはNYISOに再提出を命じ、DERAの制限を省き、小規模事業者向けオプトイン条項を修正
ペンシルバニア-ジャージー-メリーランド相互接続
FERCは、マルチノーダルアグリゲーションへの制限を含むPJMの計画を機能的に容認。
ニューイングランド独立系システムオペレーター
DRRアグリゲーションゾーンを採用し、マルチノーダルアグリゲーションを促進する(一部)。
ISO-NEは、ニューイングランドが先進計測インフラを導入するまで、より広範な参加を制限することを提案した。
ISO-NEは小規模事業者選択条項のFERCの文言から逸脱している。
FERC、ISO-NEに追加情報を要求
ミッドコンチネント独立系システムオペレーター
アグリゲーションを単一価格設定ノードに制限
州規制当局およびDUsとの調整
2029年10月1日を発効日とすることを提案
サウスウェスト・パワープール
SPPは、参加モデルの代わりに資源タイプを採用する。
SPPは、(暗黙のうちに)10MWの最大容量制限を課している。
SPPは、9998年12月31日を発効日として提案。
テキサス州電力信頼性評議会
遵守事項の提出は、命令2222の実施について未解決の問題を提起している。
州規制当局は、オーダー719の下でDRアグリゲーションが卸売市場に参加することを禁止する権限を持つか?
オーダー2222-aは、オーダー719を明確にした。
命令2222-bは命令2222-aを取り消した。
分散型エネルギー資源アグリゲーションは、単一の送電ノードに限定されている場合、効果的に運用できるか?
州規制当局、DUs、RTO/ISOsは、分散型エネルギー資源の小売・卸売市場を調和させるために十分な協力ができるのか?
RTO/ISOは、標準的なDERアグリゲーション参加モデルを採用するか?
小規模事業者のオプトイン規定は、地方の電気協同組合や公営電力事業者の参加を事実上妨げているか?
ネットメータリングプログラムとFERC独自の文言は、命令2222の効果を不用意に阻害する可能性がある。
表一覧
オーダー2222?RTO/ISOコンプライアンスプランの概要
Summary
In 2020, the Federal Energy Regulatory Commission (FERC) issued Order 2222 with the intent of opening regional transmission organization (RTO)/independent system operator (ISO) wholesale markets to aggregations of distributed energy and demand response resources, which would vastly expand the tools system operators can employ to balance an increasingly dynamic transmission grid. Many details have yet to be resolved.
While FERC considers whether to rescind the opt-out authority it granted states in Order 719 to bar DR aggregations from wholesale markets?an authority that could undermine efforts to create a more innovative bulk power market?every RTO/ISO has filed a compliance plan. Analysis of these filings reveals wide disparities in the scope and speed these RTOs/ISOs intend to adopt the market reforms Order 2222 directed. These implementation gaps present serious challenges for the stakeholders most likely to benefit from the order’s blurring of the distinction between retail and wholesale markets. But they also reveal some interesting business models and surprising growth opportunities for market players prepared to outwit the regulatory complexity.
This Guidehouse Insights strategy insight summarizes every RTO/ISO Order 2222 compliance filing and FERC’s responses, to date. It analyzes outstanding issues that could impact how Order 2222 is implemented and whether the order effectively integrates distributed energy resources into wholesale power markets; it also assesses the risk and consequences of particular outcomes. Evaluating differences in implementation schemes across the RTOs/ISOs forecasts how Order 2222 implementation could impact various market players in the near and long term.
KEY QUESTIONS ADDRESSED
WHO NEEDS THIS REPORT
Table of Contents
TABLE OF CONTENTS
Compliance Plans Show Wide Regional Disparity on Order 2222 Implementation
Context
Recommendations
Fully Implemented, Order 2222 Has the Potential to Revolutionize US Power Markets and Benefit Nearly Every Stakeholder
Compliance Filings Reveal Widening Regional Gaps in Scope and Speed of Distributed Energy Resource Integration
California Independent System Operator
CAISO Uses Sub-LAPs to Permit Multi-nodal Aggregations
CAISO Limits DUs Ability to Block DER and DR Participation
FERC Responds to CAISO
New York Independent System Operator
NYISO Limits Aggregation to Single, Authorized Nodes
NYISO Tweaks Existing Participation Models, But Imposes Restrictions on DERA
NYISO Proposes Bizarre Small Utility Opt-in Provision
FERC Ordered NYISO to Resubmit, Omitting DERA Restrictions and Amending Small Utility Opt-In
Pennsylvania-Jersey-Maryland Interconnection
FERC Functionally Accepted PJM’s Plan, Including Restrictions on Multi-nodal Aggregations
New England Independent System Operator
Employing DRR Aggregation Zones to Facilitate (Some) Multi-Nodal Aggregations
ISO-NE Proposed Restricting Broader Participation Until New England Deploys Advanced Metering Infrastructure
ISO-NE Deviates from FERC’s Language for Small Utility Opt-in Provision
FERC Requests Additional Information from ISO-NE
The Midcontinent Independent System Operator
Restricting Aggregations to Single Pricing Nodes
Coordinating with State Regulators and DUs
Proposing October 1, 2029, as the Effective Implementation Date
Southwest Power Pool
SPP Adopts Resource Types in Lieu of Participation Models
SPP Imposes (by Implication) a 10 MW Maximum Capacity Cap
SPP Proposed December 31, 9998 as its Effective Implementation Date
Electric Reliability Council of Texas
Compliance Filings Raise Unresolved Questions About Order 2222 Implementation
Do State Regulators Have Authority Under Order 719 to Bar DR Aggregations from Participating in Wholesale Markets?
Order 2222-a Clarified Order 719
Order 2222-b Rescinded Order 2222-a
Can Distributed Energy Resource Aggregations Operate Effectively if Confined to a Single Transmission Node?
Can State Regulators, DUs, and RTOs/ISOs Cooperate Sufficiently to Harmonize Retail and Wholesale Markets for Distributed Energy Resources?
Will RTOs/ISOs Adopt a Standard DER Aggregation Participation Model?
Does the Small Utility Opt-in Provision Effectively Block Participation by Rural Electric Cooperatives and Public Power Providers?
Net Metering Programs?and FERC’s Own Language?May Inadvertently Stunt Order 2222’s Effectiveness
LIST OF TABLES
Order 2222?RTO/ISO Compliance Plans At-a-Glance
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