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月経困難症治療薬市場-2027年までの予測


Dysmenorrhea Treatment MarketForecast till 2027

月経困難症治療薬市場-2027年までの予測 市場概要 月経困難症治療薬の世界市場は、CAGR7.9%で健全に拡大し、2027年には63億1288万米ドルを突破すると予測されています。月経困難症は、月経周期中の女性によく... もっと見る

 

 

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Market Research Future
マーケットリサーチフューチャー (MRFR)
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サマリー

月経困難症治療薬市場-2027年までの予測

市場概要
月経困難症治療薬の世界市場は、CAGR7.9%で健全に拡大し、2027年には63億1288万米ドルを突破すると予測されています。月経困難症は、月経周期中の女性によく見られる病気です。生活や食生活の変化により、女性の月経周期に影響を及ぼしています。高い仕事のプレッシャーや緊張は、女性の生理周期を遅らせ、さらに女性特有の様々な問題を引き起こします。さらに、Covidの影響を受けた女性は、化学物質のレベルの変化やサイクルの異常と一緒に耐え難い生理を経験しました。このような要因は、月経困難症治療市場を駆動し、予想される時間スパンで素敵な市場の発展を生成するために予測されています。
世界市場の成長は、10代の少女の間で月経困難症の発生が増加していることや、遺伝的疾患による月経痛の症例が増加していることに起因しています。しかし、製品に起因する副作用による悪影響が、レビュー期間中の市場成長を抑制することが予想されます。創造的で未熟な国の女性人口は、治療に関する制限された意識、文化的緊張、およびさまざまな変数のために女性の問題に直面しています。世界的な健康団体、例えばWHOは、女性や若い女性の女性的な健康状態を国際的に審査しています。


市場区分
月経困難症治療の世界市場は、タイプ、治療の種類、エンドユーザーに基づいて区分されています。
製品タイプに基づき、世界市場は一次性月経困難症と二次性月経困難症に二分されます。
治療法のタイプ別では、疼痛緩和剤、ホルモン療法、手術、その他に分類されます。エンドユーザー別では、さらに病院・診療所、研究センター、その他に分類されます。

地域別分析
月経困難症治療薬の世界市場の地域別分析は、南北アメリカ、ヨーロッパ、アジア太平洋、中東・アフリカに広がっています。
アメリカ大陸は、月経困難症治療市場の最大のオファーを表し、非常に長い前に市場を支配し続けることが信頼されています。月経困難症治療薬に期待される関心の多くは、女性特有の問題を経験する患者の数が拡大していることに起因している可能性があります。
欧州の月経困難症治療剤市場は、国際的に2番目に大きな所得を生産する地域である。月経困難症に関連した苦痛を減少させることに焦点を当てた臨床的な前置きは、推定時間枠の間にアクセス可能な実行可能な治療の選択肢の量を構築するために信頼されています。
アジア太平洋地域は、調査時間枠の間に最も急速に発展している月経困難症治療地方市場の一つです。この地域の月経困難症治療市場の発展のために本質的に答えられる要素は、拡大する人口と政府によって行われた状態についての心遣いの程度の上昇です。
中東とアフリカの月経困難症治療市場は、最小の市場シェアを占め、図の時間枠の間に非常に長い前に巨大な発展を観察することが当てにされています。
主要なプレーヤー
世界の月経困難症市場で活動する著名な企業は、ジョンソン&ジョンソン(米国)、グラクソ・スミスクライン PLC(英国)、ホフマン・ラ・ロシュ社(スイス)、バイエル AG(ドイツ)、Focus Consumer Healthcare, LLC(米国)、ノバルティス AG(スイス)、Pfizer, Inc.(米国)。(米国)、Reckitt Benckiser Group plc.(英国)、Sanofi S.A.(フランス)、Viatris Inc.(米国)の5社です。
COVID 19の影響
当社は、COVID-19のパンデミックがあらゆる領域の様々な業界や業種に与える影響を継続的に追跡しています。当社の調査レポートには、COVID-19が各産業に与える影響による低下と上昇を理解するのに役立つ情報が記載されています。また、我々はあなたが興味を持っている市場の需要と供給の間のギャップを識別するのに役立ちます。さらに、このレポートは、分析、改正された政府の規制、および他の多くの有用な洞察であなたを助けます。


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目次

TABLE OF CONTENTS
1 EXECUTIVE SUMMARY
1.1 OVERVIEW
2 MARKET INTRODUCTION
2.1 SCOPE OF THE STUDY
2.2 RESEARCH OBJECTIVE
2.3 MARKET STRUCTURE
2.4 ASSUMPTIONS & LIMITATIONS
3 RESEARCH METHODOLOGY
3.1 OVERVIEW
3.2 DATA MINING
3.3 SECONDARY RESEARCH
3.4 PRIMARY RESEARCH
3.4.1 PRIMARY INTERVIEWS AND INFORMATION GATHERING PROCESS
3.4.2 BREAKDOWN OF PRIMARY RESPONDENTS
3.5 FORECASTING TECHNIQUES
3.6 RESEARCH METHODOLOGY FOR MARKET SIZE ESTIMATION
3.6.1 BOTTOM-UP APPROACH
3.6.2 TOP-DOWN APPROACH
3.7 DATA TRIANGULATION
3.8 VALIDATION
4 MARKET DYNAMICS
4.1 OVERVIEW
4.2 DRIVERS
4.2.1 INCREASING PREVALENCE OF DYSMENORRHEA AMONG ADOLESCENT GIRLS
4.2.2 INCREASING CASES OF MENSTRUAL CRAMPS DUE TO GENETIC DISORDERS
4.3 RESTRAINTS
4.3.1 CONCERNS PERTAINING TO SIDE EFFECTS
4.3.2 HIGH AVAILABILITY OF ALTERNATIVE PRODUCTS
4.4 OPPORTUNITIES
4.4.1 THE EMERGENCE OF NONSTEROIDAL ANTI-INFLAMMATORY DRUGS FOR DYSMENORRHEA TREATMENT
5 MARKET FACTOR ANALYSIS
5.1 VALUE CHAIN ANALYSIS
5.1.1 R&D AND DESIGNING
5.1.2 MANUFACTURING
5.1.3 DISTRIBUTION, MARKETING, & SALES
5.1.4 POST-SALES MONITORING
5.2 PORTER'S FIVE FORCES MODEL
5.2.1 THREAT OF NEW ENTRANTS
5.2.2 BARGAINING POWER OF SUPPLIERS
5.2.3 THREAT OF SUBSTITUTES
5.2.4 BARGAINING POWER OF BUYERS
5.2.5 INTENSITY OF RIVALRY
5.3 COVID-19 IMPACT ANALYSIS
5.3.1 IMPACT ON WOMEN'S HEALTH
5.3.2 IMPACT ON TREATMENT
6 GLOBAL DYSMENORRHEA TREATMENT MARKET, BY TYPE
6.1 OVERVIEW
6.2 PRIMARY DYSMENORRHEA
6.3 SECONDARY DYSMENORRHEA
7 GLOBAL DYSMENORRHEA TREATMENT MARKET, BY TYPE OF TREATMENT
7.1 OVERVIEW
7.2 PAIN RELIEVERS
7.3 HORMONAL THERAPY
7.4 SURGERY
7.5 OTHERS
8 GLOBAL DYSMENORRHEA TREATMENT MARKET, BY END USER
8.1 OVERVIEW
8.2 HOSPITALS & CLINICS
8.3 RESEARCH CENTRES
8.4 OTHERS
9 GLOBAL DYSMENORRHEA TREATMENT MARKET, BY REGION
9.1 INTRODUCTION
9.2 AMERICAS
9.2.1 NORTH AMERICA
9.2.1.1 US
9.2.1.2 CANADA
9.2.2 LATIN AMERICA
9.3 EUROPE
9.3.1 WESTERN EUROPE
9.3.1.1 GERMANY
9.3.1.2 FRANCE
9.3.1.3 UK
9.3.1.4 ITALY
9.3.1.5 SPAIN
9.3.1.6 REST OF WESTERN EUROPE
9.3.2 EASTERN EUROPE
9.4 ASIA PACIFIC
9.4.1 CHINA
9.4.2 INDIA
9.4.3 JAPAN
9.4.4 AUSTRALIA
9.4.5 SOUTH KOREA
9.4.6 REST OF ASIA PACIFIC
9.5 MIDDLE EAST & AFRICA
9.5.1 MIDDLE EAST
9.5.2 AFRICA
10 COMPETITIVE LANDSCAPE
10.1 OVERVIEW
10.2 COMPETITIVE BENCHMARKING
10.3 MAJOR GROWTH STRATEGY IN THE GLOBAL DYSMENORRHEA TREATMENT MARKET
10.4 THE LEADING PLAYER IN TERMS OF THE NUMBER OF DEVELOPMENTS IN THE GLOBAL DYSMENORRHEA TREATMENT MARKET
10.5 KEY DEVELOPMENT ANALYSIS
10.6 KEY DEVELOPMENTS & GROWTH STRATEGIES
10.6.1 MERGER/ACQUISITION
10.7 FINANCIAL MATRIX
10.7.1 SALES (USD MILLION), 2020
10.7.2 R&D EXPENDITURE (USD MILLION), 2020
11 COMPANY PROFILES
11.1 NOVARTIS AG
11.1.1 COMPANY OVERVIEW
11.1.2 FINANCIAL OVERVIEW
11.1.3 PRODUCTS/SERVICES OFFERED
11.1.4 KEY DEVELOPMENTS
11.1.5 SWOT ANALYSIS
11.1.6 KEY STRATEGIES
11.2 PFIZER, INC.
11.2.1 COMPANY OVERVIEW
11.2.2 FINANCIAL OVERVIEW
11.2.3 PRODUCTS/SERVICES OFFERED
11.2.4 KEY DEVELOPMENTS
11.2.5 SWOT ANALYSIS
11.2.6 KEY STRATEGIES
11.3 RECKITT BENCKISER GROUP PLC.
11.3.1 COMPANY OVERVIEW
11.3.2 FINANCIAL OVERVIEW
11.3.3 PRODUCTS/SERVICES OFFERED
11.3.4 KEY DEVELOPMENTS
11.3.5 SWOT ANALYSIS
11.3.6 KEY STRATEGIES
11.4 SANOFI S.A.
11.4.1 COMPANY OVERVIEW
11.4.2 FINANCIAL OVERVIEW
11.4.3 PRODUCTS/SERVICES OFFERED
11.4.4 KEY DEVELOPMENTS
11.4.5 SWOT ANALYSIS
11.4.6 KEY STRATEGIES
11.5 VIATRIS INC.
11.5.1 COMPANY OVERVIEW
11.5.2 FINANCIAL OVERVIEW
11.5.3 PRODUCTS/SERVICES OFFERED
11.5.4 KEY DEVELOPMENTS
11.5.5 SWOT ANALYSIS
11.5.6 KEY STRATEGIES
11.6 JOHNSON & JOHNSON SERVICES INC.
11.6.1 COMPANY OVERVIEW
11.6.2 FINANCIAL OVERVIEW
11.6.3 PRODUCTS/SERVICES OFFERED
11.6.4 KEY DEVELOPMENTS
11.6.5 SWOT ANALYSIS
11.6.6 KEY STRATEGIES
11.7 GLAXOSMITHKLINE PLC
11.7.1 COMPANY OVERVIEW
11.7.2 FINANCIAL OVERVIEW
11.7.3 PRODUCTS/SERVICES OFFERED
11.7.4 KEY DEVELOPMENTS
11.7.5 SWOT ANALYSIS
11.7.6 KEY STRATEGIES
11.8 F. HOFFMANN-LA ROCHE LTD
11.8.1 COMPANY OVERVIEW
11.8.2 FINANCIAL OVERVIEW
11.8.3 PRODUCTS/SERVICES OFFERED
11.8.4 KEY DEVELOPMENTS
11.8.5 SWOT ANALYSIS
11.8.6 KEY STRATEGIES
11.9 BAYER AG
11.9.1 COMPANY OVERVIEW
11.9.2 FINANCIAL OVERVIEW
11.9.3 PRODUCTS/SERVICES OFFERED
11.9.4 KEY DEVELOPMENTS
11.9.5 SWOT ANALYSIS
11.9.6 KEY STRATEGIES
11.10 FOCUS CONSUMER HEALTHCARE, LLC
11.10.1 COMPANY OVERVIEW
11.10.2 FINANCIAL OVERVIEW
11.10.3 PRODUCTS/SERVICES OFFERED
11.10.4 KEY DEVELOPMENTS
11.10.5 SWOT ANALYSIS
11.10.6 KEY STRATEGIES
12 APPENDIX
12.1 REFERENCES
12.2 RELATED REPORTS

 

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Summary

Dysmenorrhea Treatment Market- Forecast till 2027

Market Overview
The global dysmenorrhea treatment market is anticipated to witness a healthy market expansion at a CAGR of 7.9% to surpass USD 6,312.88 million by 2027. It is a commonly found disease in women during their menstrual cycle. The changing life and diet impacted the menstrual cycle among ladies. High work pressure, tension deferred the feminine cycle and furthermore caused variable feminine issues. Besides, the ladies impacted by Covid experienced excruciating periods alongside changes in chemical levels and anomalies in the cycle. Such factors drive the dysmenorrhea treatment market and are projected to produce a nice market development in the anticipated time span.
The global market growth is driven by the growing occurrences of dysmenorrhea among teenage girls and increasing cases of menstrual cramps because of genetic disorders. However, the negative impact on products due to side effects caused by the products is expected to restrain the market growth during the review period. The female populace in creating and immature nations faces feminine issues because of restricted mindfulness about treatment, a cultural tension, and different variables. Worldwide wellbeing associations, for example, WHO screen the feminine wellbeing status of ladies and young ladies internationally.


Market Segmentation
The global dysmenorrhea treatment market has been divided based on type, type of treatment, and end-user.
Based on Product Type the global market has been bifurcated into Primary Dysmenorrhea and Secondary Dysmenorrhea.
By Type of Treatment, the market is classified as Pain Relievers, Hormonal Therapy, Surgery, and Others. The End-User segment is further categorized into Hospitals & Clinics, Research Centres, and Others.

Regional Analysis
The region-specific analysis of the global dysmenorrhea treatment market is spread across the Americas, Europe, Asia-Pacific, and the Middle East & Africa.
The Americas represented the biggest offer in the dysmenorrhea treatment market and is relied upon to keep ruling the market before very long. A lot of this expected interest for dysmenorrhea treatment can be credited to the expanding number of patients experiencing feminine problems.
The dysmenorrhea treatment market in Europe represented the second-biggest income-producing district internationally. The clinical preliminaries zeroed in on diminishing agony related to dysmenorrhea are relied upon to build the quantity of accessible viable treatment choices during the estimated time frame.
Asia-Pacific is one of the quickest developing dysmenorrhea treatment provincial markets during the survey time frame. The elements essentially answerable for the development of the dysmenorrhea treatment market in the region are the expanding populace and the ascent in the degree of mindfulness about the condition made by the government.
The Middle East and Africa dysmenorrhea treatment market represented the least market share and is relied upon to observe huge development before very long during the figure time frame.
Major Players
The prominent companies operating in the global dysmenorrhea market are Johnson & Johnson (US), GlaxoSmithKline PLC (UK), Hoffmann-La Roche Ltd (Switzerland), Bayer AG (Germany), Focus Consumer Healthcare, LLC (US), Novartis AG (Switzerland), Pfizer, Inc. (US), Reckitt Benckiser Group plc. (UK), Sanofi S.A. (France), and Viatris Inc. (US).
COVID 19 Impacts
We are continuously tracking the impact of COVID-19 pandemic on various industries and verticals within all domains. Our research reports include the same and help you understand the drop and rise, owing to the impact of COVID-19 on the industries. Also, we help you to identify the gap between the demand and supply of your interested market. Moreover, the report helps you with the analysis, amended government regulations, and many other useful insights.



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Table of Contents

TABLE OF CONTENTS
1 EXECUTIVE SUMMARY
1.1 OVERVIEW
2 MARKET INTRODUCTION
2.1 SCOPE OF THE STUDY
2.2 RESEARCH OBJECTIVE
2.3 MARKET STRUCTURE
2.4 ASSUMPTIONS & LIMITATIONS
3 RESEARCH METHODOLOGY
3.1 OVERVIEW
3.2 DATA MINING
3.3 SECONDARY RESEARCH
3.4 PRIMARY RESEARCH
3.4.1 PRIMARY INTERVIEWS AND INFORMATION GATHERING PROCESS
3.4.2 BREAKDOWN OF PRIMARY RESPONDENTS
3.5 FORECASTING TECHNIQUES
3.6 RESEARCH METHODOLOGY FOR MARKET SIZE ESTIMATION
3.6.1 BOTTOM-UP APPROACH
3.6.2 TOP-DOWN APPROACH
3.7 DATA TRIANGULATION
3.8 VALIDATION
4 MARKET DYNAMICS
4.1 OVERVIEW
4.2 DRIVERS
4.2.1 INCREASING PREVALENCE OF DYSMENORRHEA AMONG ADOLESCENT GIRLS
4.2.2 INCREASING CASES OF MENSTRUAL CRAMPS DUE TO GENETIC DISORDERS
4.3 RESTRAINTS
4.3.1 CONCERNS PERTAINING TO SIDE EFFECTS
4.3.2 HIGH AVAILABILITY OF ALTERNATIVE PRODUCTS
4.4 OPPORTUNITIES
4.4.1 THE EMERGENCE OF NONSTEROIDAL ANTI-INFLAMMATORY DRUGS FOR DYSMENORRHEA TREATMENT
5 MARKET FACTOR ANALYSIS
5.1 VALUE CHAIN ANALYSIS
5.1.1 R&D AND DESIGNING
5.1.2 MANUFACTURING
5.1.3 DISTRIBUTION, MARKETING, & SALES
5.1.4 POST-SALES MONITORING
5.2 PORTER'S FIVE FORCES MODEL
5.2.1 THREAT OF NEW ENTRANTS
5.2.2 BARGAINING POWER OF SUPPLIERS
5.2.3 THREAT OF SUBSTITUTES
5.2.4 BARGAINING POWER OF BUYERS
5.2.5 INTENSITY OF RIVALRY
5.3 COVID-19 IMPACT ANALYSIS
5.3.1 IMPACT ON WOMEN'S HEALTH
5.3.2 IMPACT ON TREATMENT
6 GLOBAL DYSMENORRHEA TREATMENT MARKET, BY TYPE
6.1 OVERVIEW
6.2 PRIMARY DYSMENORRHEA
6.3 SECONDARY DYSMENORRHEA
7 GLOBAL DYSMENORRHEA TREATMENT MARKET, BY TYPE OF TREATMENT
7.1 OVERVIEW
7.2 PAIN RELIEVERS
7.3 HORMONAL THERAPY
7.4 SURGERY
7.5 OTHERS
8 GLOBAL DYSMENORRHEA TREATMENT MARKET, BY END USER
8.1 OVERVIEW
8.2 HOSPITALS & CLINICS
8.3 RESEARCH CENTRES
8.4 OTHERS
9 GLOBAL DYSMENORRHEA TREATMENT MARKET, BY REGION
9.1 INTRODUCTION
9.2 AMERICAS
9.2.1 NORTH AMERICA
9.2.1.1 US
9.2.1.2 CANADA
9.2.2 LATIN AMERICA
9.3 EUROPE
9.3.1 WESTERN EUROPE
9.3.1.1 GERMANY
9.3.1.2 FRANCE
9.3.1.3 UK
9.3.1.4 ITALY
9.3.1.5 SPAIN
9.3.1.6 REST OF WESTERN EUROPE
9.3.2 EASTERN EUROPE
9.4 ASIA PACIFIC
9.4.1 CHINA
9.4.2 INDIA
9.4.3 JAPAN
9.4.4 AUSTRALIA
9.4.5 SOUTH KOREA
9.4.6 REST OF ASIA PACIFIC
9.5 MIDDLE EAST & AFRICA
9.5.1 MIDDLE EAST
9.5.2 AFRICA
10 COMPETITIVE LANDSCAPE
10.1 OVERVIEW
10.2 COMPETITIVE BENCHMARKING
10.3 MAJOR GROWTH STRATEGY IN THE GLOBAL DYSMENORRHEA TREATMENT MARKET
10.4 THE LEADING PLAYER IN TERMS OF THE NUMBER OF DEVELOPMENTS IN THE GLOBAL DYSMENORRHEA TREATMENT MARKET
10.5 KEY DEVELOPMENT ANALYSIS
10.6 KEY DEVELOPMENTS & GROWTH STRATEGIES
10.6.1 MERGER/ACQUISITION
10.7 FINANCIAL MATRIX
10.7.1 SALES (USD MILLION), 2020
10.7.2 R&D EXPENDITURE (USD MILLION), 2020
11 COMPANY PROFILES
11.1 NOVARTIS AG
11.1.1 COMPANY OVERVIEW
11.1.2 FINANCIAL OVERVIEW
11.1.3 PRODUCTS/SERVICES OFFERED
11.1.4 KEY DEVELOPMENTS
11.1.5 SWOT ANALYSIS
11.1.6 KEY STRATEGIES
11.2 PFIZER, INC.
11.2.1 COMPANY OVERVIEW
11.2.2 FINANCIAL OVERVIEW
11.2.3 PRODUCTS/SERVICES OFFERED
11.2.4 KEY DEVELOPMENTS
11.2.5 SWOT ANALYSIS
11.2.6 KEY STRATEGIES
11.3 RECKITT BENCKISER GROUP PLC.
11.3.1 COMPANY OVERVIEW
11.3.2 FINANCIAL OVERVIEW
11.3.3 PRODUCTS/SERVICES OFFERED
11.3.4 KEY DEVELOPMENTS
11.3.5 SWOT ANALYSIS
11.3.6 KEY STRATEGIES
11.4 SANOFI S.A.
11.4.1 COMPANY OVERVIEW
11.4.2 FINANCIAL OVERVIEW
11.4.3 PRODUCTS/SERVICES OFFERED
11.4.4 KEY DEVELOPMENTS
11.4.5 SWOT ANALYSIS
11.4.6 KEY STRATEGIES
11.5 VIATRIS INC.
11.5.1 COMPANY OVERVIEW
11.5.2 FINANCIAL OVERVIEW
11.5.3 PRODUCTS/SERVICES OFFERED
11.5.4 KEY DEVELOPMENTS
11.5.5 SWOT ANALYSIS
11.5.6 KEY STRATEGIES
11.6 JOHNSON & JOHNSON SERVICES INC.
11.6.1 COMPANY OVERVIEW
11.6.2 FINANCIAL OVERVIEW
11.6.3 PRODUCTS/SERVICES OFFERED
11.6.4 KEY DEVELOPMENTS
11.6.5 SWOT ANALYSIS
11.6.6 KEY STRATEGIES
11.7 GLAXOSMITHKLINE PLC
11.7.1 COMPANY OVERVIEW
11.7.2 FINANCIAL OVERVIEW
11.7.3 PRODUCTS/SERVICES OFFERED
11.7.4 KEY DEVELOPMENTS
11.7.5 SWOT ANALYSIS
11.7.6 KEY STRATEGIES
11.8 F. HOFFMANN-LA ROCHE LTD
11.8.1 COMPANY OVERVIEW
11.8.2 FINANCIAL OVERVIEW
11.8.3 PRODUCTS/SERVICES OFFERED
11.8.4 KEY DEVELOPMENTS
11.8.5 SWOT ANALYSIS
11.8.6 KEY STRATEGIES
11.9 BAYER AG
11.9.1 COMPANY OVERVIEW
11.9.2 FINANCIAL OVERVIEW
11.9.3 PRODUCTS/SERVICES OFFERED
11.9.4 KEY DEVELOPMENTS
11.9.5 SWOT ANALYSIS
11.9.6 KEY STRATEGIES
11.10 FOCUS CONSUMER HEALTHCARE, LLC
11.10.1 COMPANY OVERVIEW
11.10.2 FINANCIAL OVERVIEW
11.10.3 PRODUCTS/SERVICES OFFERED
11.10.4 KEY DEVELOPMENTS
11.10.5 SWOT ANALYSIS
11.10.6 KEY STRATEGIES
12 APPENDIX
12.1 REFERENCES
12.2 RELATED REPORTS

 

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