業務用HVAC市場調査レポート:機器別(冷房機器、暖房機器、換気機器)、販売チャネル別(OEM、アフターマス)、コンポーネント別(センサー、コンプレッサー、制御システム、膨張弁、エバポレーターコイル、換気ファン・送風機ユニット、フィルター、ダンパー、チューブ・配管システム、その他)、用途別(オフィス、学校・カレッジ、レストラン、ホテル、店舗、アパート、病院・クリニック、スポーツセンター、データセンター・サーバーハブ、倉庫、工場)、2030年までの市場予測
Commercial HVAC Market Research Report Information by Equipment (Cooling Equipment, Heating Equipment, Ventilation Equipment) by sales channel (OEM, Aftermaths), by components ( sensors, compressors, control systems, expansion valves, evaporator coils, ventilation fan and blower units, filters, dampers, tubing/piping systems, and others), by Application (office, school & colleges, restaurants, hotels, shops, apartment, hospitals & clinics, sport centers, data center/ server hub, warehouses, factories),Market Forecast Till 2030
業務用HVAC市場調査レポート:機器別(冷房機器、暖房機器、換気機器)、販売チャネル別(OEM、アフターマス)、コンポーネント別(センサー、コンプレッサー、制御システム、膨張弁、エバポレーターコイル、換気... もっと見る
サマリー 業務用HVAC市場調査レポート:機器別(冷房機器、暖房機器、換気機器)、販売チャネル別(OEM、アフターマス)、コンポーネント別(センサー、コンプレッサー、制御システム、膨張弁、エバポレーターコイル、換気ファン・送風機ユニット、フィルター、ダンパー、チューブ・配管システム、その他)、用途別(オフィス、学校・カレッジ、レストラン、ホテル、店舗、アパート、病院・クリニック、スポーツセンター、データセンター・サーバーハブ、倉庫、工場)、2030年までの市場予測
市場概要
業務用HVAC市場は予測期間中、年平均成長率(CAGR)7.4%が予測される。世界の業務用HVAC(暖房、換気、空調)市場は、世界各地の政府の影響を受けると予想される。各国政府は、商業ビルにおける環境の持続可能性とエネルギー効率の重要性を徐々に認識しつつある。
商業用HVAC産業は近年、世界規模で大きな成長を遂げている。インテリジェントHVACシステムの開発は、技術進歩の主要分野のひとつである。これらのシステムは、温度、モニター、湿度、空気質をリアルタイムで調整することが可能で、その結果、効率とコスト削減が向上する。さらに、こうしたインテリジェントHAVCの遠隔操作は、スマートフォンやその他のインテリジェント・デバイスを通じて可能であり、高い柔軟性と利便性を提供している。さらに、技術的に高度な暖房・換気・冷房システムに対する需要の高まりが市場を牽引している。環境意識が高まり続ける中、グリーンラベル製品への需要も増加傾向にあり、その結果、熱駆動型エアコンが出現している。さらに、ダイキン工業株式会社は、太陽エネルギーや天然ガスを利用し、エネルギー効率を高める先進的なHVACシステムを導入するための研究開発を行っている。さらに、HVAC産業とIoTが組み合わさることで、遠隔機械制御が容易になり、顧客主導のサービスプログラムが強化される。HVAC担当者は、これらのスマートデバイスにモーションセンサーを組み込むことで、建物内の動きを監視することができる。とはいえ、アプリの通知で示されるように、長時間の非アクティブ状態が続くと、エネルギー消費を抑えるために暖房や換気を減らすようシステムが推奨することもある。さらに、HVACメーカーは消費者にインテリジェントHVACシステムを提供することで、市場シェアを高めようと努力している。
市場セグメントの洞察
冷房機器、暖房機器、換気機器が業務用HVAC市場を構成する。
センサー、コンプレッサー、制御システム、膨張バルブ、エバポレーターコイル、換気ファンとブロワーユニット、フィルター、ダンパー、チューブ/配管システム、その他が市場を構成し、コンポーネント別にセグメント化されている。
業務用HVAC市場は、販売チャネルに基づいてOEMとアフターマーケットに区分される。
市場は以下のカテゴリーに区分される:オフィス、学校・大学、レストラン、ホテル、店舗、アパート、病院・診療所、スポーツセンター、データセンター・サーバーハブ、倉庫、工場で、用途別に区分されている。
地域別展望
2022年には、アジア太平洋地域の業務用HVAC市場が最大の市場シェアを占め、調査期間中に大幅なCAGR成長が予測される。APAC地域の商業用HVAC市場は著しい成長と発展を遂げており、中国、日本、韓国、インド、その他のAPAC地域などの主要国がこの変革に積極的に貢献している。商業ビルのエネルギー効率、環境持続可能性、室内快適性の向上における高度HVACシステムの重要性は、APAC全域の政府や企業によって認められている。
米国、カナダ、メキシコを含む北米は、堅調な商業用HVAC市場として認識されている。この地域は、持続可能な建築慣行と技術革新を重視する結果、洗練された業務用HVACシステムの採用が大幅に伸びている。これらのシステムは、商業空間の室内空気の質とエネルギー効率を高めることを目的とした政府の取り組みや民間部門の投資により、高い需要がある。
米国の連邦政府、州政府、地方政府は、商業施設におけるエネルギー効率の高いHVACシステムの導入を促進するため、さまざまな規制や奨励プログラムを実施している。これらの取り組みは、企業が持続可能な慣行を採用し、最新のHVAC技術に投資することを奨励している。例えば、連邦エネルギー管理プログラム(FEMP)は、特定の閾値以上の冷房能力を持つ業務用セントラルエアコンの取得ガイダンスを提供している。
主要プレーヤー
パナソニック、三菱商事、サムスン電子Ltd.、ダイキン工業株式会社、Haier Electronics Group Co.Ltd.、Ingersoll Rand、Johnson Controls、AAON、Rheem Manufacturing Company、Lennox International Inc、Trane、GREE、Carrier、LG Electronics、Midea Groupなどが市場の主要プレーヤーである。
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目次 目次
1. エグゼクティブ・ハンドブック
1.1. 業績上位のセグメント
1.2. 主要トレンド
1.3. 価格の見通し
1.4. 戦略的洞察
1.5. 市場のキープレイヤーは?
2. 市場紹介
2.1.定義
2.2. レポートのセグメンテーションとスコープ
2.3. 地域・国レベルカバレッジ
2.4. なぜこのレポートが必要なのか?
3. 調査方法
3.1. 調査プロセス
3.2. 二次調査
3.2.1. データマイニングと凝縮
3.2.2. 情報源(団体、組織、雑誌、有料データベース)
3.3. 一次調査
3.3.1. サンプルサイズ(需給、企業タイプ、呼称、地域)
3.3.2.ソース
3.4. 因子分析とアプローチ設定
3.5. 推計・予測モデル
3.6. プライシングバスケット
3.7. アナリストの作業時間とチーム
4. 市場ダイナミクス
4.1. 導入
4.2. 成長パラメータのマッピング - ドライバー
4.ドライバー1
4.2.2. ドライバー 2
4.3. 業界参加者が直面する課題とは?
4.3.1. 阻害要因
4.4. 機会
4.4.1. 機会1
4.4.2. 機会2
4.5. コビッド19の影響分析
4.5.1. 業界全体への影響
4.5.1.1. 経済的影響
4.5.2. 世界の業務用空調機器市場への影響
4.5.3. 業務用空調機器のサプライチェーンへの影響
4.5.3.1. 主要原材料の価格変動
4.5.3.2. 生産停止
4.5.3.3. キャッシュフローの制約
4.5.3.4. 輸出入への影響
4.5.4. 業務用空調機器の市場需要への影響
4.5.4.1. 制限/閉鎖による影響
4.5.4.2. 消費者心理
4.5.5. 業務用空調機器の価格設定への影響
5. 市場要因分析
5.1. 供給/バリューチェーン分析
5.1.1. 参加企業
5.1.2. チェーン全体における価値の浸透
5.1.3. 統合レベル
5.1.4. 取り組まれる主要課題
5.2. ポーターの5つの力モデル
5.2.1. サプライヤーの交渉力
5.2.2. 買い手の交渉力
5.2.3. 新規参入の脅威
5.2.4. 代替品の脅威
5.2.5. ライバルの激しさ
6. 業務用空調の世界市場、機器別(金額)
6.1. 導入
6.2. 冷房機器
6.3. 暖房機器
6.4. 換気装置
7. 業務用空調の世界市場:部品別(金額)
7.1. 導入
7.2. センサー
7.3. コンプレッサー
7.4. 制御システム
7.5. 膨張弁
7.6. 蒸発器コイル
7.7. 換気ファンとブロワーユニット
7.8. フィルター、ダンパー
7.9. チューブ/配管システム
7.10. その他
8. 業務用空調の世界市場:販売チャネル別(金額)
8.1. 導入
8.2. OEM
8.3. アフターマーケット
9. 業務用空調の世界市場:用途別(金額)
9.1. 導入
9.2. オフィス
9.3. 学校・カレッジ
9.4. レストラン
9.5. ホテル
9.6.ショップ
9.7.アパートメント
9.8. 病院・クリニック
9.9. スポーツセンター
9.10. データセンター/サーバーハブ
9.11.倉庫
9.12. 工場
10. 業務用空調の世界市場、地域別(金額)
10.1. 導入
10.2. 北米
10.米国
10.カナダ
10.2.3. メキシコ
10.3.ヨーロッパ
10.3.1. ドイツ
10.3.2.フランス
10.3.3.
10.スペイン
10.3.5. その他のヨーロッパ
10.4. アジア太平洋
10.4.1. 中国
10.4.2. インド
10.4.3.日本
10.4.4. 韓国
10.4.5. その他のアジア太平洋地域
10.5. 中東・アフリカ
10.5.1. サウジアラビア
10.アラブ首長国連邦
10.5.3. 南アフリカ
10.5.4. その他の中東&アフリカ
10.6. 南米
10.6.1. アルゼンチン
10.6.2. ブラジル
10.6.3. その他の南米諸国
11. 競争環境
11.1. 導入
11.2. 競争ダッシュボード
11.3. 各社の市場シェア分析(2023年
11.4. 市場の破壊者と革新者は誰か?
11.5. 市場リーダーが採用している戦略とは?
11.6. 競争ベンチマーク
11.7. 業務用空調の世界市場における開発数でリードするプレーヤー
11.8. 主要プレーヤーの地域別リスト
11.9. 上場企業の株式概要
11.10. 比較分析:主要プレーヤーの財務
11.11. 主要展開と成長戦略
11.11.1. 新製品発売/サービス展開
11.11.2. 合併と買収
11.11.3. ジョイントベンチャー
12. 企業プロフィール
12.1. パナソニック株式会社
12.1.1. 会社概要
12.1.2. 財務概要
12.1.3. 提供製品
12.1.4.
12.1.5. swot分析
12.1.6. 主要戦略
12.2. ダイキン工業株式会社
12.2.1. 会社概要
12.2.2. 財務概要
12.2.3. 提供製品
12.2.4. 主要開発製品
12.2.5. swot分析
12.2.6. 主要戦略
12.3. サムスン電子LTD.
12.3.1. 会社概要
12.3.2. 財務概要
12.3.3. 提供製品
12.3.4. 主要開発製品
12.3.5. swot分析
12.3.6. 主要戦略
12.4. 三菱電機株式会社
12.4.1. 会社概要
12.4.2. 財務概要
12.4.3. 提供製品
12.4.4. 主要開発製品
12.4.5. swot分析
12.4.6. 主要戦略
12.5. ハイエル・エレクトロニクス・グループ CO.LTD.
12.5.1. 会社概要
12.5.2. 財務概要
12.5.3. 提供製品
12.5.4. 主要開発製品
12.5.5. swot分析
12.5.6. 主要戦略
12.6. インガーソル・ランド
12.6.1. 会社概要
12.6.2. 財務概要
12.6.3. 提供製品
12.6.4. 主要開発製品
12.6.5. swot分析
12.6.6. 主要戦略
12.7. ジョンソンコントロールズインターナショナル
12.7.1. 会社概要
12.7.2. 財務概要
12.7.3. 提供製品
12.7.4. 主要開発製品
12.7.5. swot分析
12.7.6. 主要戦略
12.8. AAON
12.8.1. 会社概要
12.8.2. 財務概要
12.8.3. 提供製品
12.8.4. 主要な開発
12.8.5. swot分析
12.8.6. 主要戦略
12.9. レノックス・インターナショナル
12.9.1. 会社概要
12.9.2. 財務概要
12.9.3. 提供製品
12.9.4. 主要開発品
12.9.5. swot分析
12.9.6. 主要戦略
12.10. リーム・マニュファクチャリング・カンパニー
12.10.1. 会社概要
12.10.2. 財務概要
12.10.3. 提供製品
12.10.4. 主要な開発
12.10.5. swot分析
12.10.6. 主要戦略
12.11. トラン
12.11.1. 会社概要
12.11.2. 財務概要
12.11.3. 提供製品
12.11.4. 主要な開発
12.11.5. swot分析
12.11.6. 主要戦略
12.12. グリー株式会社
12.12.1. 会社概要
12.12.2. 財務概要
12.12.3. 提供製品
12.12.4. 主要開発製品
12.12.5. swot分析
12.12.6. 主要戦略
12.13. ミデアグループ
12.13.1. 会社概要
12.13.2. 財務概要
12.13.3. 提供製品
12.13.4. 主要な開発
12.13.5. swot分析
12.13.6. 主要戦略
12.14. LGエレクトロニクス
12.14.1. 会社概要
12.14.2. 財務概要
12.14.3. 提供製品
12.14.4. 主要な開発
12.14.5. swot分析
12.14.6. 主要戦略
12.15. キャリアコーポレーション
12.15.1. 会社概要
12.15.2. 財務概要
12.15.3. 提供製品
12.15.4.
12.15.5. swot分析
12.15.6. 主要戦略
13. 提言と専門家の洞察
13.1. 市場の短期的見通しと長期的見通しは?
13.2. 注目すべきプレーヤーは?
13.3. 今後数年間の製品構成はどうなるか?
14. MRFのサービスとチーム
14.1.引用とメディア
14.2.地域担当者
14.3. 関連レポート
14.4. ドメインカバレッジ
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Summary Commercial HVAC Market Research Report Information by Equipment (Cooling Equipment, Heating Equipment, Ventilation Equipment) by sales channel (OEM, Aftermaths), by components ( sensors, compressors, control systems, expansion valves, evaporator coils, ventilation fan and blower units, filters, dampers, tubing/piping systems, and others), by Application (office, school & colleges, restaurants, hotels, shops, apartment, hospitals & clinics, sport centers, data center/ server hub, warehouses, factories),–Market Forecast Till 2030 Market Overview Compound annual growth rate (CAGR) of 7.4% is anticipated for the Commercial HVAC Market industry during the forecast period. The commercial HVAC (Heating, Ventilation, and Air Conditioning) market worldwide is expected to be influenced by governments throughout the global region. Governments are progressively acknowledging the importance of environmental sustainability and energy efficiency in commercial buildings. The commercial HVAC industry has experienced substantial growth on a global scale in recent years. The development of intelligent HVAC systems is one of the primary areas of technological advancement. These systems are capable of adjusting the temperature, monitor, humidity, and air quality in real time, resulting in increased efficiency and cost savings. Additionally, the remote control of these intelligent HAVCs is possible through smartphones or other intelligent devices, which offers a high degree of flexibility and convenience. Furthermore, the market is being driven by the growing demand for technologically advanced heating, ventilation, and cooling systems. As environmental awareness continues to increase, the demand for green-labelled products is also on the rise, resulting in the emergence of thermally driven air conditioners. Furthermore, Daikin Industries Ltd. is conducting research and development to introduce advanced HVAC systems that utilize solar energy and natural gas, thereby enhancing energy efficiency. Additionally, the HVAC industry and IoT combine to facilitate remote machine control, thereby enhancing the customer-driven service program. HVAC personnel can monitor the movement within a building by incorporating motion sensors into these smart devices. Nevertheless, the system may recommend that heating or ventilation be reduced to reduce energy consumption when there is a prolonged period of inactivity, as indicated by an app notification. Additionally, HVAC manufacturers are endeavoring to enhance their market share by offering consumers intelligent HVAC systems.
Market segment insights Cooling Equipment, Heating Equipment, and Ventilation Equipment comprise the Commercial HVAC Market. Sensors, compressors, control systems, expansion valves, evaporator coils, ventilation fan and blower units, filters, dampers, tubing/piping systems, and others comprise the market, which is segmented by component. The Commercial HVAC Market has been divided into OEM and Aftermarket segments based on sales channels. The Market has been segmented into the following categories: Office, School & Colleges, Restaurants, Hotels, Shops, Apartment, Hospitals & Clinics, Sport Centers, Data Center/Server Hub, Warehouses, and Factories, all of which are based on applications. Regional Perspectives In 2022, the Asia-Pacific Commercial HVAC Market held the largest market share and is anticipated to experience a substantial CAGR growth during the research period. The Commercial HVAC market in the APAC region is undergoing significant growth and development, with key countries such as China, Japan, South Korea, India, and the rest of APAC actively contributing to this transformation. The significance of advanced HVAC systems in improving the energy efficiency, environmental sustainability, and indoor comfort of commercial buildings is being acknowledged by governments and businesses throughout APAC. North America, which includes the United States, Canada, and Mexico, is recognized for its robust commercial HVAC market. The region is experiencing substantial growth in the adoption of sophisticated commercial HVAC systems, as a result of its emphasis on sustainable building practices and technological innovation. These systems are in high demand due to government initiatives and private sector investments that are designed to enhance the quality of indoor air and energy efficiency in commercial spaces. Federal, state, and local governments in the United States have implemented a variety of regulations and incentive programs to promote the implementation of energy-efficient HVAC systems in commercial structures. These initiatives encourage businesses to adopt sustainable practices and invest in contemporary HVAC technologies. For example, the Federal Energy Management Program (FEMP) offers acquisition guidance for commercial central air conditioners with cooling capacities that are equal to or greater than a specific threshold.
Major Players Panasonic, Mitsubishi Corporation, Samsung Electronics Co. Ltd., Daikin Industries Ltd., Haier Electronics Group Co. Ltd., Ingersoll Rand, Johnson Controls, AAON, Rheem Manufacturing Company, Lennox International Inc, Trane, GREE, Carrier, LG Electronics, and Midea Group are among the major players in the market.
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Table of Contents TABLE OF CONTENTS 1. EXECUTIVE’S HANDBOOK 1.1. THE TOP PERFORMING SEGMENTS 1.2. KEY TRENDS SUMMARIZED 1.3. PRICING OUTLOOK 1.4. STRATEGIC INSIGHTS 1.5. WHO ARE THE KEY PLAYERS IN THE MARKET? 2. MARKET INTRODUCTION 2.1. DEFINITION 2.2. REPORT SEGMENTATION & SCOPE 2.3. REGIONAL & COUNTRY LEVEL COVERAGE 2.4. WHY YOU NEED THIS REPORT? 3. RESEARCH METHODOLOGY 3.1. RESEARCH PROCESS 3.2. SECONDARY RESEARCH 3.2.1. DATA MINING & CONDENSATION 3.2.2. SOURCES (ASSOCIATIONS, ORGANIZATIONS, MAGAZINES, PAID DATABASES) 3.3. PRIMARY RESEARCH 3.3.1. SAMPLE SIZE (DEMAND-SUPPLY, COMPANY TYPE, DESIGNATIONS, REGION) 3.3.2. SOURCES 3.4. FACTORIAL ANALYSIS & APPROACH SETTING 3.5. ESTIMATION & FORECAST MODELS 3.6. PRICING BASKETS 3.7. ANALYST HOURS & TEAM 4. MARKET DYNAMICS 4.1. INTRODUCTION 4.2. GROWTH PARAMETERS MAPPED - DRIVERS 4.2.1. DRIVERS 1 4.2.2. DRIVERS 2 4.3. WHAT ARE THE CHALLENGES FACED BY INDUSTRY PARTICIPANTS? 4.3.1. RESTRAINTS 4.4. OPPORTUNITIES 4.4.1. OPPORTUNITY 1 4.4.2. OPPORTUNITY 2 4.5. IMPACT ANALYSIS OF COVID-19 4.5.1. IMPACT ON OVERALL INDUSTRY 4.5.1.1. ECONOMIC IMPACT 4.5.2. IMPACT ON GLOBAL COMMERCIAL HVAC MARKET 4.5.3. IMPACT ON SUPPLY CHAIN OF COMMERCIAL HVAC 4.5.3.1. PRICE VARIATION OF KEY RAW MATERIALS 4.5.3.2. PRODUCTION SHUTDOWN 4.5.3.3. CASH FLOW CONSTRAINTS 4.5.3.4. IMPACT ON IMPORT/EXPORT 4.5.4. IMPACT ON MARKET DEMAND OF COMMERCIAL HVAC 4.5.4.1. IMPACT DUE TO RESTRICTIONS/LOCKDOWN 4.5.4.2. CONSUMER SENTIMENTS 4.5.5. IMPACT ON PRICING OF COMMERCIAL HVAC 5. MARKET FACTOR ANALYSIS 5.1. SUPPLY/VALUE CHAIN ANALYSIS 5.1.1. PARTICIPANTS 5.1.2. VALUE PERCOLATION ACROSS THE CHAIN 5.1.3. INTEGRATION LEVELS 5.1.4. KEY ISSUES ADDRESSED 5.2. PORTER’S FIVE FORCES MODEL 5.2.1. BARGAINING POWER OF SUPPLIERS 5.2.2. BARGAINING POWER OF BUYERS 5.2.3. THREAT OF NEW ENTRANTS 5.2.4. THREAT OF SUBSTITUTES 5.2.5. INTENSITY OF RIVALRY 6. GLOBAL COMMERCIAL HVAC MARKET, BY EQUIPMENT (VALUE) 6.1. INTRODUCTION 6.2. COOLING EQUIPMENT 6.3. HEATING EQUIPMENT 6.4. VENTILATION EQUIPMENT 7. GLOBAL COMMERCIAL HVAC MARKET, BY COMPONENT (VALUE) 7.1. INTRODUCTION 7.2. SENSOR 7.3. COMPRESSOR 7.4. CONTROL SYSTEMS 7.5. EXPANSION VALVE 7.6. EVAPORATOR COILS 7.7. VENTILATION FAN AND BLOWER UNIT 7.8. FILTERS, DAMPERS 7.9. TUBING/PIPING SYSTEMS 7.10. OTHERS 8. GLOBAL COMMERCIAL HVAC MARKET, BY SALES CHANNEL (VALUE) 8.1. INTRODUCTION 8.2. OEM 8.3. AFTERMARKET 9. GLOBAL COMMERCIAL HVAC MARKET, BY APPLICATION (VALUE) 9.1. INTRODUCTION 9.2. OFFICE 9.3. SCHOOL & COLLEGES 9.4. RESTAURANTS 9.5. HOTELS 9.6. SHOPS 9.7. APARTMENT 9.8. HOSPITALS & CLINICS 9.9. SPORT CENTERS 9.10. DATA CENTER/ SERVER HUB 9.11. WAREHOUSES 9.12. FACTORIES 10. GLOBAL COMMERCIAL HVAC MARKET, BY REGION (VALUE) 10.1. INTRODUCTION 10.2. NORTH AMERICA 10.2.1. US 10.2.2. CANADA 10.2.3. MEXICO 10.3. EUROPE 10.3.1. GERMANY 10.3.2. FRANCE 10.3.3. UK 10.3.4. SPAIN 10.3.5. REST OF EUROPE 10.4. ASIA-PACIFIC 10.4.1. CHINA 10.4.2. INDIA 10.4.3. JAPAN 10.4.4. SOUTH KOREA 10.4.5. REST OF ASIA-PACIFIC 10.5. MIDDLE EAST & AFRICA 10.5.1. SAUDI ARABIA 10.5.2. UAE 10.5.3. SOUTH AFRICA 10.5.4. REST OF MIDDLE EAST & AFRICA 10.6. SOUTH AMERICA 10.6.1. ARGENTINA 10.6.2. BRAZIL 10.6.3. REST OF SOUTH AMERICA 11. COMPETITIVE LANDSCAPE 11.1. INTRODUCTION 11.2. COMPETITION DASHBOARD 11.3. COMPANY MARKET SHARE ANALYSIS, 2023 11.4. WHO ARE THE MARKET DISRUPTORS & INNOVATORS? 11.5. WHAT STRATEGIES ARE BEING ADOPTED BY MARKET LEADERS? 11.6. COMPETITIVE BENCHMARKING 11.7. THE LEADING PLAYER IN TERMS OF NUMBER OF DEVELOPMENTS IN THE GLOBAL COMMERCIAL HVAC MARKET 11.8. LIST OF KEY PLAYERS, BY REGION 11.9. PUBLIC PLAYERS STOCK SUMMARY 11.10. COMPARATIVE ANALYSIS: KEY PLAYERS FINANCIAL 11.11. KEY DEVELOPMENTS & GROWTH STRATEGIES 11.11.1. NEW PRODUCT LAUNCH/SERVICE DEPLOYMENT 11.11.2. MERGER & ACQUISITION 11.11.3. JOINT VENTURES 12. COMPANY PROFILES 12.1. PANASONIC CORPORATION 12.1.1. COMPANY OVERVIEW 12.1.2. FINANCIAL OVERVIEW 12.1.3. PRODUCT OFFERED 12.1.4. KEY DEVELOPMENTS 12.1.5. SWOT ANALYSIS 12.1.6. KEY STRATEGIES 12.2. DAIKIN INDUSTRIES LTD 12.2.1. COMPANY OVERVIEW 12.2.2. FINANCIAL OVERVIEW 12.2.3. PRODUCT OFFERED 12.2.4. KEY DEVELOPMENTS 12.2.5. SWOT ANALYSIS 12.2.6. KEY STRATEGIES 12.3. SAMSUNG ELECTRONICS CO. LTD 12.3.1. COMPANY OVERVIEW 12.3.2. FINANCIAL OVERVIEW 12.3.3. PRODUCT OFFERED 12.3.4. KEY DEVELOPMENTS 12.3.5. SWOT ANALYSIS 12.3.6. KEY STRATEGIES 12.4. MITSUBISHI ELECTRIC CORPORATION 12.4.1. COMPANY OVERVIEW 12.4.2. FINANCIAL OVERVIEW 12.4.3. PRODUCT OFFERED 12.4.4. KEY DEVELOPMENTS 12.4.5. SWOT ANALYSIS 12.4.6. KEY STRATEGIES 12.5. HAIER ELECTRONICS GROUP CO. LTD 12.5.1. COMPANY OVERVIEW 12.5.2. FINANCIAL OVERVIEW 12.5.3. PRODUCT OFFERED 12.5.4. KEY DEVELOPMENTS 12.5.5. SWOT ANALYSIS 12.5.6. KEY STRATEGIES 12.6. INGERSOLL RAND 12.6.1. COMPANY OVERVIEW 12.6.2. FINANCIAL OVERVIEW 12.6.3. PRODUCT OFFERED 12.6.4. KEY DEVELOPMENTS 12.6.5. SWOT ANALYSIS 12.6.6. KEY STRATEGIES 12.7. JOHNSON CONTROLS INTERNATIONAL PLC 12.7.1. COMPANY OVERVIEW 12.7.2. FINANCIAL OVERVIEW 12.7.3. PRODUCT OFFERED 12.7.4. KEY DEVELOPMENTS 12.7.5. SWOT ANALYSIS 12.7.6. KEY STRATEGIES 12.8. AAON 12.8.1. COMPANY OVERVIEW 12.8.2. FINANCIAL OVERVIEW 12.8.3. PRODUCT OFFERED 12.8.4. KEY DEVELOPMENTS 12.8.5. SWOT ANALYSIS 12.8.6. KEY STRATEGIES 12.9. LENNOX INTERNATIONAL INC. 12.9.1. COMPANY OVERVIEW 12.9.2. FINANCIAL OVERVIEW 12.9.3. PRODUCT OFFERED 12.9.4. KEY DEVELOPMENTS 12.9.5. SWOT ANALYSIS 12.9.6. KEY STRATEGIES 12.10. RHEEM MANUFACTURING COMPANY 12.10.1. COMPANY OVERVIEW 12.10.2. FINANCIAL OVERVIEW 12.10.3. PRODUCT OFFERED 12.10.4. KEY DEVELOPMENTS 12.10.5. SWOT ANALYSIS 12.10.6. KEY STRATEGIES 12.11. TRANE 12.11.1. COMPANY OVERVIEW 12.11.2. FINANCIAL OVERVIEW 12.11.3. PRODUCT OFFERED 12.11.4. KEY DEVELOPMENTS 12.11.5. SWOT ANALYSIS 12.11.6. KEY STRATEGIES 12.12. GREE CORPORATION 12.12.1. COMPANY OVERVIEW 12.12.2. FINANCIAL OVERVIEW 12.12.3. PRODUCT OFFERED 12.12.4. KEY DEVELOPMENTS 12.12.5. SWOT ANALYSIS 12.12.6. KEY STRATEGIES 12.13. MIDEA GROUP 12.13.1. COMPANY OVERVIEW 12.13.2. FINANCIAL OVERVIEW 12.13.3. PRODUCT OFFERED 12.13.4. KEY DEVELOPMENTS 12.13.5. SWOT ANALYSIS 12.13.6. KEY STRATEGIES 12.14. LG ELECTRONICS 12.14.1. COMPANY OVERVIEW 12.14.2. FINANCIAL OVERVIEW 12.14.3. PRODUCT OFFERED 12.14.4. KEY DEVELOPMENTS 12.14.5. SWOT ANALYSIS 12.14.6. KEY STRATEGIES 12.15. CARRIER CORPORATION 12.15.1. COMPANY OVERVIEW 12.15.2. FINANCIAL OVERVIEW 12.15.3. PRODUCT OFFERED 12.15.4. KEY DEVELOPMENTS 12.15.5. SWOT ANALYSIS 12.15.6. KEY STRATEGIES 13. RECOMMENDATIONS & EXPERT INSIGHTS 13.1. WHAT IS THE SHORT-TERM VS LONG-TERM OUTLOOK FOR THE MARKET? 13.2. WHO ARE THE PLAYERS TO LOOK OUT FOR? 13.3. WHAT WILL THE PRODUCT MIX LOOK IN COMING YEARS? 14. MRFR OFFERINGS & TEAM 14.1. CITATIONS & MEDIA 14.2. OUR REGIONAL REPRESENTATIVES 14.3. RELATED REPORTS 14.4. OUR DOMAIN COVERAGE
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