世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

2027年までの中国電動三輪車市場調査レポート予測


China Electric Three-Wheeler Market Research Report Forecast to 2027

中国電動三輪車市場の2027年までの予測調査レポート 市場概要 中国の電動三輪車市場は、2020年に580億4536万米ドルとなり、2027年には年平均成長率20.06%で2,047億6965万米ドルに達すると予測されています。中... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 価格 ページ数 言語
Market Research Future
マーケットリサーチフューチャー (MRFR)
2022年12月8日 お問い合わせください
ライセンス・価格情報・注文方法はこちら
75 英語

 

サマリー

中国電動三輪車市場の2027年までの予測調査レポート
市場概要
中国の電動三輪車市場は、2020年に580億4536万米ドルとなり、2027年には年平均成長率20.06%で2,047億6965万米ドルに達すると予測されています。中国における環境に優しい自動車への需要の高まりが、中国電動三輪車市場の成長の主な要因となっています。また、この需要は、中国政府が国内で課す有利な規範や規制によって後押しされています。世界的な環境汚染に対する意識の高まりにより、化石燃料を使用する自動車の需要は減少しています。その結果、化石燃料を使用しない環境に優しい自動車への需要が、特に先進国において高まっています。しかし、原材料価格の変動が電動三輪車市場の成長を制約する可能性があります。
世界的な環境汚染に対する意識の高まりから、化石燃料を使用する自動車の需要は減少しています。その結果、環境に優しい非化石燃料自動車の需要が、特に先進国で急速に高まっています。電気自動車は排出ガスを出さないため、化石燃料への依存を減らすことができます。中国では、2035年に販売されるすべての新車にハイブリッド車または新エネルギー車の販売を義務付けることを提案しています。一方、電気自動車用のバッテリー技術の進歩は、中国市場のプレーヤーにとって成長の道筋となるものです。電池の専門家やメーカーは、リチウムイオン電池の制約を克服するために、航続距離が大幅に長く、価格が低く、安全な運転が可能で、充電が速いEVにつながる可能性のある電池に取り組んできました。しかし、原材料価格の変動は、予測期間中の中国電動三輪車市場の成長を妨げると予想されます。
市場細分化
MRFRの分析によると、世界市場はカテゴリー、バッテリータイプ、車両タイプに基づいてセグメント化されています。カテゴリー別では、L3/E-CartとL5に市場が二分されます。
電池タイプ別では、電動三輪車の世界市場は、鉛電池とリチウムイオン電池に分けられます。リチウムイオン電池は市場の61.10%を占め、2027年末には100万台となる。リチウムイオン電池の需要が高いのは、メンテナンスが少なく、電池の寿命を延ばすための定期的なサイクルが必要ないためです。また、自己放電が比較的少なく、ニッケル・カドミウム電池と比較して半分以下であるため、リチウムイオン電池は電気自動車用途に最適です。
車種別では、電動三輪車市場は乗用車用キャリアと貨物用キャリアに分けられます。貨物用キャリアは2020年に37,090.99百万米ドルとなり、評価期間中にCAGR19.95%を記録すると予測される。

主要なプレーヤー
中国電動三輪車市場に関連する主要なプレイヤーは、ピアジオグループ(イタリア)、徐州力龍機関車有限公司(中国)、杭州力龍汽車有限公司(中国)、杭州力龍汽車有限公司(中国)である。Ltd.(中国)、徐州力融機関車有限公司(中国)です。(中国)、Taizhou Luqiao Boma Industry and Trade Co.(中国)、淮海控股集団有限公司(中国) Piaggio Group(イタリア)、江蘇東方永山車輌製造有限公司(中国)、徐州力龍機関車有限公司(中国)、江蘇裕豊車輌工業(中国)、江蘇金豊集団(中国)です。
COVID 19の影響
当社は、COVID-19の大流行があらゆる領域の様々な業界や業種に及ぼす影響を継続的に追跡しています。当社の調査レポートには、COVID-19の産業への影響による落ち込みと上昇を理解するのに役立ちます。また、我々はあなたが興味を持っている市場の需要と供給の間のギャップを識別するのに役立ちます。さらに、このレポートは、分析、改正された政府の規制、および他の多くの有用な洞察であなたを助けます。





ページTOPに戻る


目次

目次
1 エグゼクティブサマリー
1.1 市場の魅力度分析
1.1.1 中国の電動三輪車市場(カテゴリー別
1.1.2 中国電動三輪車市場:電池タイプ別
1.1.3 中国電動三輪車市場:車種別
2 市場紹介
2.1 定義
2.2 調査対象範囲
2.3 市場構造
3 研究方法
3.1 研究プロセス
3.2 一次調査
3.3 二次調査
3.4 市場規模の推定
3.5 トップダウンとボトムアップのアプローチ
3.6 予測モデル
3.7 前提条件と制限のリスト
4 市場のダイナミクス
4.1 はじめに
4.2 ドライバー
4.2.1 中国で高まる環境対応車への需要
4.2.2 電気自動車の利用を促進する有利な政府規制
4.3 RESTRAINTS
4.3.1 原料価格の変動
4.4機会
4.4.1 電池技術の進歩
4.5 トレンド
4.5.1 新エネルギー車向け新規導入容量
4.6 COVID-19の影響分析
4.6.1 自動車産業全体への影響
4.6.1.1 経済効果
4.6.2 電動三輪車市場への影響
4.6.3 電動三輪車市場のサプライチェーンへの影響
4.6.3.1 主要原材料の価格変動
4.6.3.2 生産停止
4.6.3.3 キャッシュフローの制約
4.6.3.4 輸入/輸出への影響
4.6.4 電動三輪車の市場需要への影響
4.6.4.1 制限/ロックダウンによる影響
4.6.4.2 消費者マインド
4.6.5 電動三輪車市場の価格への影響
5 市場要因分析
5.1 サプライチェーン分析
5.1.1 メーカー
5.1.2 ディストリビューター
5.1.3 お客様
5.2 ポーターズファイブフォース分析
5.2.1 新規参入の脅威
5.2.2 サプライヤーのバーゲニングパワー
5.2.3 代替品の脅威
5.2.4 買い手のバーゲニングパワー
5.2.5 ライバル関係の強さ
5.3 電動三輪車の平均販売価格
5.3.1 価格の概要(単位:USドル)
5.4 ペネトレーションと交換
5.4.1 ペネトレーション
5.4.2交換
5.5 政府の規制とその役割
5.6 三輪車におけるコネクティビティとテレマティクスの役割
5.7 ディーラー・エコシステム
5.8 リテールファイナンスエコシステム
5.9 電池の化学的性質
5.9.1 NMC
5.9.2 LFP
5.9.3 NCA
5.9.4 VRLA
5.10 技術的進化
5.10.1 BMS
5.10.2 インフォテイメント
5.10.3 テレマティクス
6 中国電動三輪車市場:カテゴリー別
6.1 はじめに
6.2 L3/E-CART
6.3 L5
7 中国電動三輪車市場:電池タイプ別
7.1 はじめに
7.2 鉛酸
7.3 リチウムイオン
8 中国電動三輪車市場:車種別
8.1 はじめに
8.2人乗りキャリア
8.3 カーゴキャリア
9 競争力のある風景
9.1 はじめに
9.2 市場戦略分析
9.3 ベンダーシェア分析
9.4 競合ベンチマーキング
9.5 競合他社ダッシュボード
9.6 重要な開発と成長戦略
9.6.1 主要開発品目:製品の上市
9.6.2 主要な進展:契約
9.6.3 主な展開:拡張
9.6.4 主要開発項目:ジョイントベンチャー
9.市場における7大成長戦略
9.8 小売モデル
9.8.1 DIRECT
9.8.2 デジタル
9.8.3 ディーラーシップ
9.8.4加入
9.8.5 レンタル
9.8.6 バッテリーリース
10社プロフィール
10.1 江蘇錦邦車両有限公司LTD.
10.1.1 会社概要
10.1.2 提供する製品
10.1.3 主な展開
10.1.4 スウォット分析
10.1.5 主要戦略
10.2 湘和qiang sheng電動三輪車工場
10.2.1 会社概要
10.2.2 提供する製品
10.2.3 主な展開
10.2.4 スウォット分析
10.2.5 主要戦略
10.3 ピアジオ&C.スパ
10.3.1 会社概要
10.3.2 財務概要
10.3.3 提供する製品
10.3.4 主な展開
10.3.5 スウォット分析
10.3.6 主要戦略
10.4 江蘇裕豊車両工業股份有限公司(Jiangsu Yufeng Vehicle Industry Co.
10.4.1 会社概要
10.4.2 財務概要
10.4.3 提供する製品
10.4.4 主な展開
10.4.5 スウォット分析
10.4.6 主要戦略
10.5 江蘇東部四輪車製造有限公司(Jiangsu East Yonsland Vehicle Manufacturing Co.
10.5.1 会社概要
10.5.2 財務概要
10.5.3 提供する製品
10.5.4 主な展開
10.5.5 スウォット分析
10.5.6 主要戦略
10.6 Wei Yun Electric Vehicle
10.6.1 会社概要
10.6.2 財務概要
10.6.3 提供する製品
10.6.4 主な展開
10.6.5 スウォット分析
10.6.6 主要戦略
10.7 江蘇省金鵬集団
10.7.1 会社概要
10.7.2 財務概要
10.7.3 提供する製品
10.7.4 主な展開
10.7.5 スウォット分析
10.7.6 主要戦略
10.8 徐州日隆汽車有限公司
10.8.1 会社概要
10.8.2 財務概要
10.8.3 提供する製品
10.8.4 主な展開
10.8.5 スウォット分析
10.8.6 主要戦略
10.9 台州瀘橋博麻工商貿有限公司
10.9.1 会社概要
10.9.2 財務概要
10.9.3 提供する製品
10.9.4 主な展開
10.9.5 スウォット分析
10.9.6 主要戦略
10.10 淮海持株集団有限公司
10.10.1 会社概要
10.10.2 財務概要
10.10.3 提供する製品
10.10.4 主な展開
10.10.5 スウォット分析
10.10.6 主要戦略
11 APPENDIX
11.1 参考文献
11.関連レポート2件

ページTOPに戻る



図表リスト

LIST OF TABLES
TABLE 1 LIST OF ASSUMPTIONS & LIMITATIONS
TABLE 2 PRICING OVERVIEW (USD PER UNIT)
TABLE 3 CHINA ELECTRIC THREE-WHEELER MARKET, BY CATEGORY, 2018–2027 (USD MILLION)
TABLE 4 CHINA ELECTRIC THREE-WHEELER MARKET, BY BATTERY TYPE, 2018–2027 (USD MILLION)
TABLE 5 CHINA ELECTRIC THREE-WHEELER, BY VEHICLE TYPE, 2018–2027 (USD MILLION)
TABLE 6 COMPETITOR DASHBOARD: CHINA ELECTRIC THREE-WHEELER MARKET
TABLE 7 KEY DEVELOPMENTS: PRODUCT LAUNCHES
TABLE 8 KEY DEVELOPMENTS: AGREEMENTS
TABLE 9 KEY DEVELOPMENTS: EXPANSIONS
TABLE 10 KEY DEVELOPMENTS: JOINT VENTURES
TABLE 11 JIANGSU KINGBON VEHICLE CO. LTD.: PRODUCTS OFFERED
TABLE 12 XIANGHE QIANG SHENG ELECTRIC TRICYCLE FACTORY: PRODUCTS OFFERED
TABLE 13 PIAGGIO & C. SPA: PRODUCTS OFFERED
TABLE 14 PIAGGIO & C. SPA: KEY DEVELOPMENTS
TABLE 15 JIANGSU YUFENG VEHICLE INDUSTRY CO., LTD.: PRODUCTS OFFERED
TABLE 16 JIANGSU YUFENG VEHICLE INDUSTRY CO., LTD.: KEY DEVELOPMENTS
TABLE 17 JIANGSU EAST YONSLAND VEHICLE MANUFACTURING CO., LTD: PRODUCTS OFFERED
TABLE 18 WEI YUN ELECTRIC VEHICLE: PRODUCTS OFFERED
TABLE 19 JIANGSU JINPENG GROUP: PRODUCTS OFFERED
TABLE 20 JIANGSU JINPENG GROUP: KEY DEVELOPMENTS
TABLE 21 XUZHOU LILONG LOCOMOTIVE CO., LTD: PRODUCTS OFFERED
TABLE 22 XUZHOU LILONG LOCOMOTIVE CO., LTD: KEY DEVELOPMENTS
TABLE 23 TAIZHOU LUQIAO BOMA INDUSTRIAL & TRADING CO., LTD.: PRODUCTS OFFERED
TABLE 24 HUAIHAI HOLDING GROUP CO., LTD: PRODUCTS OFFERED
TABLE 25 HUAIHAI HOLDING GROUP CO., LTD: KEY DEVELOPMENTS



LIST OF FIGURES
FIGURE 1 MARKET SYNOPSIS
FIGURE 2 CHINA ELECTRIC THREE-WHEELER MARKET ANALYSIS BY CATEGORY
FIGURE 3 CHINA ELECTRIC THREE-WHEELER MARKET ANALYSIS BY BATTERY TYPE
FIGURE 4 CHINA ELECTRIC THREE-WHEELER MARKET ANALYSIS BY VEHICLE TYPE
FIGURE 5 CHINA ELECTRIC THREE-WHEELER MARKET: MARKET STRUCTURE
FIGURE 6 RESEARCH PROCESS OF MRFR
FIGURE 7 MARKET DYNAMICS OVERVIEW
FIGURE 8 DRIVERS IMPACT ANALYSIS
FIGURE 9 RESTRAINTS IMPACT ANALYSIS
FIGURE 10 SUPPLY CHAIN ANALYSIS FOR CHINA ELECTRIC THREE-WHEELER MARKET
FIGURE 11 PORTER'S FIVE FORCES ANALYSIS OF THE CHINA ELECTRIC THREE-WHEELER MARKET
FIGURE 12 CHINA ELECTRIC THREE-WHEELER MARKET, BY CATEGORY, 2018–2027 (USD MILLION)
FIGURE 13 CHINA ELECTRIC THREE-WHEELER MARKET, BY BATTERY TYPE, 2018–2027 (USD MILLION)
FIGURE 14 CHINA ELECTRIC THREE-WHEELER MARKET, BY VEHICLE TYPE, 2018–2027 (USD MILLION)
FIGURE 15 CHINA ELECTRIC THREE-WHEELER MARKET: MAJOR PLAYERS MARKET SHARE ANALYSIS, 2020 (%)
FIGURE 16 BENCHMARKING OF MAJOR COMPETITORS
FIGURE 17 CHINA ELECTRIC THREE-WHEELER MARKET: MAJOR PLAYER MARKET GROWTH STRATEGY, MARKET SHARE
FIGURE 18 JIANGSU KINGBON VEHICLE CO LTD: SWOT ANALYSIS
FIGURE 19 XIANGHE QIANGSHENG ELECTRIC TRICYCLE FACTORY: SWOT ANALYSIS
FIGURE 20 PIAGGIO & C. SPA: FINANCIAL OVERVIEW SNAPSHOT
FIGURE 21 PIAGGIO & C. SPA: SWOT ANALYSIS
FIGURE 22 JIANGSU YUFENG VEHICLE INDUSTRY CO., LTD.: SWOT ANALYSIS
FIGURE 23 JIANGSU EAST YONSLAND VEHICLE MANUFACTURING CO., LTD: SWOT ANALYSIS
FIGURE 24 WEI YUN ELECTRIC VEHICLE: SWOT ANALYSIS
FIGURE 25 JIANGSU JINPENG GROUP: SWOT ANALYSIS
FIGURE 26 XUZHOU LILONG LOCOMOTIVE CO., LTD: SWOT ANALYSIS
FIGURE 27 TAIZHOU LUQIAO BOMA INDUSTRIAL & TRADING CO., LTD.: SWOT ANALYSIS
FIGURE 28 HUAIHAI HOLDING GROUP CO., LTD: SWOT ANALYSIS

 

ページTOPに戻る


 

Summary

China Electric Three-Wheeler Market Research Report Forecast to 2027
Market Overview
The China electric three-wheeler market was valued at USD 58,045.36 million in 2020 and is projected to reach USD 204,769.65 million by 2027 at a CAGR of 20.06%. The increasing demand for eco-friendly vehicles in China is a primary driver for the growth of the China electric three-wheeler market. The demand is also pushed by favorable norms and regulations imposed by the Chinese government in the nation. Due to rising awareness of environmental contamination among the global population, demand for fossil fuel-based cars is declining. As a result, the demand for environmental-friendly automobiles that do not run on fossil fuels is increasing, particularly in developed countries. However, the volatility in raw material prices is likely to restrict the growth of the electric three-wheeler market.
Due to rising awareness of environmental contamination among the global population, the demand for fossil fuel-powered automobiles is decreasing. As a result, the demand for environmental-friendly, non-fossil-fuel-powered automobiles is rising rapidly, especially in industrialized countries. Electric cars produce no emissions and aid in reducing fossil fuel dependence. China has proposed mandating hybrid or new-energy vehicle sales for all new cars sold in 2035. On the other hand, the advancements in battery technology for EVs are a growth avenue for players in the Chinese market. Battery experts and manufacturers have been working on batteries that might lead to EVs with significantly longer ranges, lower prices, safer operation, and faster charging to overcome lithium-ion batteries' constraints. However, the volatile raw material prices are expected to hamper the growth of the China electric three-wheeler market during the forecast period.
Market Segmentation
As per MRFR analysis, the global market has been segmented based on category, battery type, and vehicle type. By category, the market has been bifurcated into L3/E-Cart and L5.
Based on battery type, the global electric three-wheeler market is divided into the lead-acid battery and lithium-ion batteries. The lithium-ion battery segment accounted for 61.10% of the market and a million by the end of 2027. The high demand for lithium-ion batteries can be attributed to their low maintenance and no scheduled cycling required to prolong the battery's life. They also have relatively low self-discharge, which is less than half compared to nickel-cadmium batteries, making lithium-ion batteries ideal for electric vehicle applications.
By vehicle type, the electric three-wheeler market is divided into passenger carriers and cargo carriers. The cargo carrier was valued at USD 37,090.99 million in 2020, it is expected to register a CAGR of 19.95% during the assessment period.

Major Players
The major players associated with the China Electric Three-wheeler market are Piaggio Group (Italy), Xuzhou Lilong Locomotive Co. Ltd. (China), Taizhou Luqiao Boma Industry and Trade Co., Ltd. (China), and Huaihai Holding Group Co., Ltd (China) Piaggio Group (Italy), Jiangsu East Yonsland Vehicle Manufacturing Co., Ltd (China), Xuzhou Lilong Locomotive Co., Ltd (China), Jiangsu Yufeng Vehicle Industry (China), and Jiangsu Jinpeng Group (China).
COVID 19 Impacts
We are continuously tracking the impact of the COVID-19 pandemic on various industries and verticals within all domains. Our research reports include the same and help you understand the drop and rise, owing to the impact of COVID-19 on industries. Also, we help you to identify the gap between the demand and supply of your interested market. Moreover, the report helps you with the analysis, amended government regulations, and many other useful insights.





ページTOPに戻る


Table of Contents

TABLE OF CONTENTS
1 EXECUTIVE SUMMARY
1.1 MARKET ATTRACTIVENESS ANALYSIS
1.1.1 CHINA ELECTRIC THREE-WHEELER MARKET, BY CATEGORY
1.1.2 CHINA ELECTRIC THREE-WHEELER MARKET, BY BATTERY TYPE
1.1.3 CHINA ELECTRIC THREE-WHEELER MARKET, BY VEHICLE TYPE
2 MARKET INTRODUCTION
2.1 DEFINITION
2.2 SCOPE OF THE STUDY
2.3 MARKET STRUCTURE
3 RESEARCH METHODOLOGY
3.1 RESEARCH PROCESS
3.2 PRIMARY RESEARCH
3.3 SECONDARY RESEARCH
3.4 MARKET SIZE ESTIMATION
3.5 TOP-DOWN AND BOTTOM-UP APPROACHES
3.6 FORECAST MODEL
3.7 LIST OF ASSUMPTIONS & LIMITATIONS
4 MARKET DYNAMICS
4.1 INTRODUCTION
4.2 DRIVERS
4.2.1 GROWING DEMAND FOR ECO-FRIENDLY VEHICLES IN CHINA
4.2.2 FAVORABLE GOVERNMENT REGULATIONS PROMOTING THE USE OF ELECTRIC VEHICLES
4.3 RESTRAINTS
4.3.1 VOLATILE RAW MATERIAL PRICES
4.4 OPPORTUNITIES
4.4.1 ADVANCEMENTS IN BATTERY TECHNOLOGIES
4.5 TRENDS
4.5.1 NEW INSTALLED CAPACITIES FOR NEW ENERGY VEHICLES
4.6 COVID-19 IMPACT ANALYSIS
4.6.1 IMPACT ON OVERALL AUTOMOTIVE INDUSTRY
4.6.1.1 ECONOMIC IMPACT
4.6.2 IMPACT ON ELECTRIC THREE-WHEELER MARKET
4.6.3 IMPACT ON SUPPLY CHAIN OF ELECTRIC THREE-WHEELER MARKET
4.6.3.1 PRICE VARIATION OF KEY RAW MATERIALS
4.6.3.2 PRODUCTION SHUTDOWN
4.6.3.3 CASH FLOW CONSTRAINTS
4.6.3.4 IMPACT ON IMPORT/EXPORT
4.6.4 IMPACT ON MARKET DEMAND OF ELECTRIC THREE-WHEELER MARKET
4.6.4.1 IMPACT DUE TO RESTRICTIONS/LOCKDOWN
4.6.4.2 CONSUMER SENTIMENTS
4.6.5 IMPACT ON PRICING OF ELECTRIC THREE-WHEELER MARKET
5 MARKET FACTOR ANALYSIS
5.1 SUPPLY CHAIN ANALYSIS
5.1.1 MANUFACTURERS
5.1.2 DISTRIBUTORS
5.1.3 CUSTOMERS
5.2 PORTER'S FIVE FORCES ANALYSIS
5.2.1 THREAT OF NEW ENTRANTS
5.2.2 BARGAINING POWER OF SUPPLIERS
5.2.3 THREAT OF SUBSTITUTES
5.2.4 BARGAINING POWER OF BUYERS
5.2.5 INTENSITY OF RIVALRY
5.3 AVERAGE SELLING PRICE OF ELECTRIC THREE-WHEELERS
5.3.1 PRICING OVERVIEW (USD PER UNIT)
5.4 PENETRATION AND REPLACEMENT
5.4.1 PENETRATION
5.4.2 REPLACEMENT
5.5 GOVERNMENT REGULATIONS AND THEIR ROLE
5.6 ROLE OF CONNECTIVITY AND TELEMATICS IN THREE-WHEELERS
5.7 DEALERSHIP ECOSYSTEM
5.8 RETAIL FINANCE ECOSYSTEM
5.9 BATTERY CHEMISTRY
5.9.1 NMC
5.9.2 LFP
5.9.3 NCA
5.9.4 VRLA
5.10 TECHNOLOGICAL EVOLUTION
5.10.1 BMS
5.10.2 INFOTAINMENT
5.10.3 TELEMATICS
6 CHINA ELECTRIC THREE-WHEELER MARKET, BY CATEGORY
6.1 INTRODUCTION
6.2 L3/E-CART
6.3 L5
7 CHINA ELECTRIC THREE-WHEELER MARKET, BY BATTERY TYPE
7.1 INTRODUCTION
7.2 LEAD ACID
7.3 LITHIUM-ION
8 CHINA ELECTRIC THREE-WHEELER MARKET, BY VEHICLE TYPE
8.1 INTRODUCTION
8.2 PASSENGER CARRIER
8.3 CARGO CARRIER
9 COMPETITIVE LANDSCAPE
9.1 INTRODUCTION
9.2 MARKET STRATEGY ANALYSIS
9.3 VENDOR SHARE ANALYSIS
9.4 COMPETITIVE BENCHMARKING
9.5 COMPETITOR DASHBOARD
9.6 KEY DEVELOPMENTS & GROWTH STRATEGY
9.6.1 KEY DEVELOPMENTS: PRODUCT LAUNCHES
9.6.2 KEY DEVELOPMENTS: AGREEMENTS
9.6.3 KEY DEVELOPMENTS: EXPANSIONS
9.6.4 KEY DEVELOPMENTS: JOINT VENTURES
9.7 MAJOR GROWTH STRATEGY IN THE MARKET
9.8 RETAILING MODEL
9.8.1 DIRECT
9.8.2 DIGITAL
9.8.3 DEALERSHIP
9.8.4 SUBSCRIPTION
9.8.5 RENTAL
9.8.6 BATTERY LEASING
10 COMPANY PROFILES
10.1 JIANGSU KINGBON VEHICLE CO. LTD.
10.1.1 COMPANY OVERVIEW
10.1.2 PRODUCTS OFFERED
10.1.3 KEY DEVELOPMENTS
10.1.4 SWOT ANALYSIS
10.1.5 KEY STRATEGIES
10.2 XIANGHE QIANG SHENG ELECTRIC TRICYCLE FACTORY
10.2.1 COMPANY OVERVIEW
10.2.2 PRODUCTS OFFERED
10.2.3 KEY DEVELOPMENTS
10.2.4 SWOT ANALYSIS
10.2.5 KEY STRATEGIES
10.3 PIAGGIO & C. SPA
10.3.1 COMPANY OVERVIEW
10.3.2 FINANCIAL OVERVIEW
10.3.3 PRODUCTS OFFERED
10.3.4 KEY DEVELOPMENTS
10.3.5 SWOT ANALYSIS
10.3.6 KEY STRATEGIES
10.4 JIANGSU YUFENG VEHICLE INDUSTRY CO., LTD.
10.4.1 COMPANY OVERVIEW
10.4.2 FINANCIAL OVERVIEW
10.4.3 PRODUCTS OFFERED
10.4.4 KEY DEVELOPMENTS
10.4.5 SWOT ANALYSIS
10.4.6 KEY STRATEGIES
10.5 JIANGSU EAST YONSLAND VEHICLE MANUFACTURING CO., LTD
10.5.1 COMPANY OVERVIEW
10.5.2 FINANCIAL OVERVIEW
10.5.3 PRODUCTS OFFERED
10.5.4 KEY DEVELOPMENTS
10.5.5 SWOT ANALYSIS
10.5.6 KEY STRATEGIES
10.6 WEI YUN ELECTRIC VEHICLE
10.6.1 COMPANY OVERVIEW
10.6.2 FINANCIAL OVERVIEW
10.6.3 PRODUCTS OFFERED
10.6.4 KEY DEVELOPMENTS
10.6.5 SWOT ANALYSIS
10.6.6 KEY STRATEGIES
10.7 JIANGSU JINPENG GROUP
10.7.1 COMPANY OVERVIEW
10.7.2 FINANCIAL OVERVIEW
10.7.3 PRODUCTS OFFERED
10.7.4 KEY DEVELOPMENTS
10.7.5 SWOT ANALYSIS
10.7.6 KEY STRATEGIES
10.8 XUZHOU LILONG LOCOMOTIVE CO., LTD
10.8.1 COMPANY OVERVIEW
10.8.2 FINANCIAL OVERVIEW
10.8.3 PRODUCTS OFFERED
10.8.4 KEY DEVELOPMENTS
10.8.5 SWOT ANALYSIS
10.8.6 KEY STRATEGIES
10.9 TAIZHOU LUQIAO BOMA INDUSTRIAL & TRADING CO., LTD.
10.9.1 COMPANY OVERVIEW
10.9.2 FINANCIAL OVERVIEW
10.9.3 PRODUCTS OFFERED
10.9.4 KEY DEVELOPMENTS
10.9.5 SWOT ANALYSIS
10.9.6 KEY STRATEGIES
10.10 HUAIHAI HOLDING GROUP CO., LTD
10.10.1 COMPANY OVERVIEW
10.10.2 FINANCIAL OVERVIEW
10.10.3 PRODUCTS OFFERED
10.10.4 KEY DEVELOPMENTS
10.10.5 SWOT ANALYSIS
10.10.6 KEY STRATEGIES
11 APPENDIX
11.1 REFERENCES
11.2 RELATED REPORTS

ページTOPに戻る



List of Tables/Graphs

LIST OF TABLES
TABLE 1 LIST OF ASSUMPTIONS & LIMITATIONS
TABLE 2 PRICING OVERVIEW (USD PER UNIT)
TABLE 3 CHINA ELECTRIC THREE-WHEELER MARKET, BY CATEGORY, 2018–2027 (USD MILLION)
TABLE 4 CHINA ELECTRIC THREE-WHEELER MARKET, BY BATTERY TYPE, 2018–2027 (USD MILLION)
TABLE 5 CHINA ELECTRIC THREE-WHEELER, BY VEHICLE TYPE, 2018–2027 (USD MILLION)
TABLE 6 COMPETITOR DASHBOARD: CHINA ELECTRIC THREE-WHEELER MARKET
TABLE 7 KEY DEVELOPMENTS: PRODUCT LAUNCHES
TABLE 8 KEY DEVELOPMENTS: AGREEMENTS
TABLE 9 KEY DEVELOPMENTS: EXPANSIONS
TABLE 10 KEY DEVELOPMENTS: JOINT VENTURES
TABLE 11 JIANGSU KINGBON VEHICLE CO. LTD.: PRODUCTS OFFERED
TABLE 12 XIANGHE QIANG SHENG ELECTRIC TRICYCLE FACTORY: PRODUCTS OFFERED
TABLE 13 PIAGGIO & C. SPA: PRODUCTS OFFERED
TABLE 14 PIAGGIO & C. SPA: KEY DEVELOPMENTS
TABLE 15 JIANGSU YUFENG VEHICLE INDUSTRY CO., LTD.: PRODUCTS OFFERED
TABLE 16 JIANGSU YUFENG VEHICLE INDUSTRY CO., LTD.: KEY DEVELOPMENTS
TABLE 17 JIANGSU EAST YONSLAND VEHICLE MANUFACTURING CO., LTD: PRODUCTS OFFERED
TABLE 18 WEI YUN ELECTRIC VEHICLE: PRODUCTS OFFERED
TABLE 19 JIANGSU JINPENG GROUP: PRODUCTS OFFERED
TABLE 20 JIANGSU JINPENG GROUP: KEY DEVELOPMENTS
TABLE 21 XUZHOU LILONG LOCOMOTIVE CO., LTD: PRODUCTS OFFERED
TABLE 22 XUZHOU LILONG LOCOMOTIVE CO., LTD: KEY DEVELOPMENTS
TABLE 23 TAIZHOU LUQIAO BOMA INDUSTRIAL & TRADING CO., LTD.: PRODUCTS OFFERED
TABLE 24 HUAIHAI HOLDING GROUP CO., LTD: PRODUCTS OFFERED
TABLE 25 HUAIHAI HOLDING GROUP CO., LTD: KEY DEVELOPMENTS



LIST OF FIGURES
FIGURE 1 MARKET SYNOPSIS
FIGURE 2 CHINA ELECTRIC THREE-WHEELER MARKET ANALYSIS BY CATEGORY
FIGURE 3 CHINA ELECTRIC THREE-WHEELER MARKET ANALYSIS BY BATTERY TYPE
FIGURE 4 CHINA ELECTRIC THREE-WHEELER MARKET ANALYSIS BY VEHICLE TYPE
FIGURE 5 CHINA ELECTRIC THREE-WHEELER MARKET: MARKET STRUCTURE
FIGURE 6 RESEARCH PROCESS OF MRFR
FIGURE 7 MARKET DYNAMICS OVERVIEW
FIGURE 8 DRIVERS IMPACT ANALYSIS
FIGURE 9 RESTRAINTS IMPACT ANALYSIS
FIGURE 10 SUPPLY CHAIN ANALYSIS FOR CHINA ELECTRIC THREE-WHEELER MARKET
FIGURE 11 PORTER'S FIVE FORCES ANALYSIS OF THE CHINA ELECTRIC THREE-WHEELER MARKET
FIGURE 12 CHINA ELECTRIC THREE-WHEELER MARKET, BY CATEGORY, 2018–2027 (USD MILLION)
FIGURE 13 CHINA ELECTRIC THREE-WHEELER MARKET, BY BATTERY TYPE, 2018–2027 (USD MILLION)
FIGURE 14 CHINA ELECTRIC THREE-WHEELER MARKET, BY VEHICLE TYPE, 2018–2027 (USD MILLION)
FIGURE 15 CHINA ELECTRIC THREE-WHEELER MARKET: MAJOR PLAYERS MARKET SHARE ANALYSIS, 2020 (%)
FIGURE 16 BENCHMARKING OF MAJOR COMPETITORS
FIGURE 17 CHINA ELECTRIC THREE-WHEELER MARKET: MAJOR PLAYER MARKET GROWTH STRATEGY, MARKET SHARE
FIGURE 18 JIANGSU KINGBON VEHICLE CO LTD: SWOT ANALYSIS
FIGURE 19 XIANGHE QIANGSHENG ELECTRIC TRICYCLE FACTORY: SWOT ANALYSIS
FIGURE 20 PIAGGIO & C. SPA: FINANCIAL OVERVIEW SNAPSHOT
FIGURE 21 PIAGGIO & C. SPA: SWOT ANALYSIS
FIGURE 22 JIANGSU YUFENG VEHICLE INDUSTRY CO., LTD.: SWOT ANALYSIS
FIGURE 23 JIANGSU EAST YONSLAND VEHICLE MANUFACTURING CO., LTD: SWOT ANALYSIS
FIGURE 24 WEI YUN ELECTRIC VEHICLE: SWOT ANALYSIS
FIGURE 25 JIANGSU JINPENG GROUP: SWOT ANALYSIS
FIGURE 26 XUZHOU LILONG LOCOMOTIVE CO., LTD: SWOT ANALYSIS
FIGURE 27 TAIZHOU LUQIAO BOMA INDUSTRIAL & TRADING CO., LTD.: SWOT ANALYSIS
FIGURE 28 HUAIHAI HOLDING GROUP CO., LTD: SWOT ANALYSIS

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

本レポートと同分野の最新刊レポート

  • 本レポートと同分野の最新刊レポートはありません。

Market Research Future 社の最新刊レポート

本レポートと同じKEY WORD()の最新刊レポート

  • 本レポートと同じKEY WORDの最新刊レポートはありません。

よくあるご質問


Market Research Future社はどのような調査会社ですか?


マーケットリサーチフューチャー(Market Research Future)は世界市場を幅広く調査し、主要分野、地域、国レベルの調査レポートを出版しています。   下記分野については、分野毎に専... もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/10/04 10:27

147.72 円

163.39 円

196.69 円

ページTOPに戻る