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中東のゲーミング市場-成長、トレンド、COVID-19の影響、および予測(2021年~2026年


Middle East Gaming Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2021 - 2026)

中東のゲーミング市場は、予測期間2021-2026年にCAGR12.1%で成長すると予想されています。 近年のCOVID-19の発生に伴い、オンラインゲームサービスの利用が増加していることから、同地域のゲーム市場は大きな... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2021年8月1日 US$3,750
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サマリー

中東のゲーミング市場は、予測期間2021-2026年にCAGR12.1%で成長すると予想されています。

近年のCOVID-19の発生に伴い、オンラインゲームサービスの利用が増加していることから、同地域のゲーム市場は大きな成長が見込まれています。調査対象となっているゲームベンダーは、COVID-19の発生後、ユーザー数の増加とリターンの急増に注力すると予想されています。

- アラブ首長国連邦では、ゲーム産業が拡大しており、自国で開発された人材やゲームに対する関心や投資が高まっています。支出面では、非常に多様な地域となっています。同国の平均的なゲーマーの年間消費額は115米ドルと予想されています。
- さらに、スマートフォンやオンラインゲームの普及率が高まっていることも、市場の成長を促す重要な要因です。ARベースのアプリやゲームの開発が進んでいることも、予測期間中の市場機会の創出につながると考えられます。
- また、サウジアラビア政府は、テーマパークやアミューズメント施設に何十億ドルもの投資を行っています。そのため、サウジアラビアのエンターテインメント業界の関係者として、トレードビジターは専用のカンファレンスに参加し、知識や豊富な経験を得て、革新的な最高の技術を体験することができます。
- サウジアラビアは、COVID-19の発生に対抗するための資金を集めるために、1000万米ドルの賞金をかけた新しいチャリティーeスポーツイベントを立ち上げました。この大会は、COVID-19の発生により、人々が家に閉じこもり、ビジネスを停止し、旅行を最小限に制限している中で行われます。これにより、COVID-19に対応して世界のゲームコミュニティが団結し、つながる可能性があります。同国の人口の約70%が30歳以下で、約2,000万人のゲーマーまたはゲーム愛好家がいることから、予測期間中に市場が成長することが期待されます。

主な市場動向

スマートフォンが大きな市場シェアを占める見込み

- ここ数年、スマートフォンでのゲームが増加しています。UAEでは、モバイルゲーマーは1日に平均20分から40分のビデオゲームをプレイしています(出典:AdColony)。このようにモバイルゲームの需要が高まっているのは、AR、VR、クラウドゲーミング、5Gなど様々な技術の進歩の直接的な結果です。モバイルゲーム業界が主に新技術に依存していることを考えると、この傾向は驚くべきことではありません。また、ハイパーカジュアルゲームというジャンルの台頭も、この市場のトレンドです。
- ARは、その没入型でインタラクティブな性質を持つ技術のため、モバイルゲームに最適なものとなっています。さらに、モバイルゲームは、アプリストアで最も人気のあるARカテゴリーです。Pokémon Go」や「Ingress」のような人気の高いARモバイルゲームに加えて、「Harry Potter:Wizards Unite」や「Minecraft Earth」などです。
- 2020年8月、世界的なスマートフォンブランドであるOPPOは、Dubai Summer Surprisesと提携し、若者向けのゲームの祭典を開催しました。このチャレンジは、Mall of the Emiratesに独自にデザインされた社会的に距離のあるゲームアリーナを設置し、国内のゲーマーを巻き込むために開発されました。
- また、ドバイ・メディア・シティは、ON.DXBと共同で、ビデオゲーム開発ワークショップを定期的に開催する「GAME_ON」という新しいInstagram Liveシリーズを開始することを発表しました。Al-Natsheh氏のワークショップは、3Dモデリング、リギング、アニメーション、サウンドエンジニアリング、VR、そしてアラブ首長国連邦の開発者がさらにキャリアを積むためのヒントなどで構成されます。

E-Sports Betting and Fantasy Sitesの導入が市場を牽引

- 現在の市場シナリオでは、Eスポーツが大きな市場需要を生み出しており、中東のゲーム業界全体を牽引しています。Eスポーツ市場は、今後数年間で成長が見込まれています。
- Activision社は、サウジアラビアの通信会社と協力して、Call of Dutyの専用サーバーをリヤドとジェッダに設置しました。さらに、「League of Legends」を開発したRiot Games社は、2020年10月にゲーム「Valorant」の中東サーバーを導入しました。
- 最近では、中東地域に5,000万人の顧客を持つクウェートの通信事業者Zain Groupが、地域のオンラインeSportsトーナメントの開催を目的に、eSportsブランド「Zain Esports」を立ち上げました。
- この成長の一環として、ドバイではeスポーツ専用スタジアムの建設が計画されており、韓国に本拠地を置く国際エスポート連盟(IESF)は、中東でのeスポーツの拡大計画の一環として、UAEのMotivate Media GroupとMoUを締結しました。

競争状況

中東のゲーミング市場は、競争が激しく、多数のグローバルプレイヤーや地域プレイヤーが存在しています。これらのプレイヤーは、市場でかなりのシェアを占めており、世界中で顧客ベースの拡大に注力しています。これらのプレーヤーは、研究開発活動、戦略的提携、その他の有機的・無機的な成長戦略に焦点を当て、予測期間中に市場での地位を維持しています。

- 2020年10月-世界的なモバイルテクノロジー企業であるNubia社のゲーム部門であるRed Magic社は、待望のモバイル5sをUAEで発売することを発表しました。このパワフルなゲーミングモバイルは、アラブ首長国連邦において、正規代理店であるBlooms Groupを通じて、Virgin megastore's限定で販売されます。Red Magic 5sには、ゲーム体験を向上させるターボファンシステムを搭載したICE 4.0アクティブ液冷が搭載されており、激しい使用時はもちろん、充電中でも携帯電話を冷却して最適に動作させることができます。5Gを搭載したQualcomm Snapdragon 865を搭載しており、PCレベルのゲームをスマホで楽しむことができます。

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目次

1 はじめに
1.1 調査の前提条件と市場の定義
1.2 調査の範囲

2 調査方法

3 エグゼクティブサマリー

4 市場力学
4.1 市場の概要
4.2 COVID-19がゲーム業界に与える影響の評価
4.3 市場ドライバー
4.3.1 ミレニアル世代の若い消費者の存在
4.3.2 Eスポーツベッティングやファンタジーサイトなどのゲーミングプラットフォームの導入
4.4 市場の課題
4.4.1 違法コピー、法規制、ゲーム取引における不正行為などの課題
4.5 ポーターズファイブフォース分析
4.5.1 新規参入者の脅威
4.5.2 バイヤー/コンシューマーの交渉力
4.5.3 供給者の交渉力(バーゲニングパワー
4.5.4 競合製品の脅威
4.5.5 競合他社との競争の激しさ
4.6 業界のエコシステム分析 - ゲームメーカー、技術・ネットワークイネーブラー、顧客、ステークホルダー

5 中東のクラウドゲーミング事情
5.1 現在の市場シナリオ
5.2 中東におけるクラウドゲーミングの対応可能な市場の分析
5.3 中近東におけるクラウドゲーミングの主要なステークホルダー
5.3.1 Etisalat
5.3.2 PlayPod
5.3.3 PlayKey
5.3.4 Nvidia (GeForce)
5.3.5 Google Stadia
5.4 トルコにおけるクラウドゲーミング市場の導入に影響を与えると予想される主な要因の評価
5.5 市場の展望

6 市場のセグメンテーション
6.1 プラットフォーム別
6.1.1 ブラウザPC
6.1.2 スマートフォン
6.1.3 タブレット
6.1.4 ゲーム機
6.1.5 ダウンロード/ボックスPC
6.2 国別
6.2.1 アラブ首長国連邦
6.2.2 サウジアラビア
6.2.3 トルコ
6.2.4 イラン
6.2.5 クウェート
6.2.6 その他の中東諸国

7 競争状況
7.1 会社概要
7.1.1 ソニー株式会社
7.1.2 マイクロソフト株式会社
7.1.3 Apple Inc.
7.1.4 Google LLC (Alphabet Inc.)
7.1.5 Electronic Arts Inc.
7.1.6 NetEase Inc.

8 投資分析

9 市場の将来性

 

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Summary

The Middle East Gaming Market is expected to grow at a CAGR of 12.1% during the forecast period 2021-2026.

With the recent outbreak of COVID-19, the gaming market in the region is expected to witness significant growth, owing to an increased usage of online gaming services. Various gaming vendors in the market studied are expected to focus on increasing their user base during this period and surging returns post COVID-19 scenarios, owing to which vendors are offering benefits, offers, and waiving off their fees on the use of their services.

- The gaming industry is proliferating in the United Arab Emirates, with rising interest and investment in locally developing homegrown talent and games. In terms of spending, it is a very diverse region. It is expected that the average gamer in the country spends USD 115 per year.
- Additionally, the growing penetration of smartphones and online gaming is a key factor driving the growth of the market. The growing development of AR-based apps and games is expected t create market opportunities over the forecast period.
- The government of the country is also heavily investing billions of dollars in theme parks and the amusement space. So, as a Saudi entertainment industry stakeholder, trade visitors can attend dedicated conferences to gain knowledge and wealth of experience and get a hands-on technology experience at its innovative best.
- Saudi Arabia set up a new charity e-sports event to raise money to fight the COVID-19 outbreak with a USD 10 million prize fund. The competition comes as the COVID-19 outbreak keeps people at home, shuts down businesses, and restricts travel to a minimum. This may unite and connect the global gaming community in response to COVID-19. With around 70% of the country's population under 30 years and approximately 20 million gamers or gaming enthusiasts, the market is expected to witness growth over the forecast period.

Key Market Trends

Smartphones is Expected to Hold the Significant Market Share

- Smartphone gaming has increased in the past couple of years. In UAE, mobile gamers play an average of 20 to 40 minutes of video games a day (source: AdColony). This increasing demand for mobile games is a direct result of various technological advancements such as AR, VR, cloud gaming, 5G. This trend is not surprising considering the mobile game industry primarily relies on new technology. Another trend in the market includes the rise of the hyper-casual game genre.
- AR is becoming perfect for mobile gaming, owing to its immersive and interactive nature of technology. Moreover, mobile games are the most popular AR category in app stores. Apart from previously released AR mobile games that are still popular, such as Pokémon Go and Ingress, multiple new additions to the genre are being made by players in the market such as Harry Potter: Wizards Unite and Minecraft Earth.
- In August 2020, OPPO, a global smartphone brand, partnered with Dubai Summer Surprises to create a gaming extravaganza for the youth. The challenge was developed to engage gamers in the country with a uniquely designed, socially distant gaming arena at Mall of the Emirates.
- Dubai Media City also announced that it will launch a new Instagram Live series called GAME_ON, in collaboration with ON.DXB, which will feature regular video game development workshops. Al-Natsheh's workshop will comprise 3D modeling, rigging, animation, sound engineering, VR, and tips for developers in the United Arab Emirates to further their careers.

Adoption of E-Sports Betting and Fantasy Sites Drives the Market

- E-sports are witnessing substantial market demand in the current market scenario, and they are, thus, driving the overall gaming industry across the middle east. The entire e-sports market is expected to grow over the coming years.
- Working with the Saudi Telecom Company, Activision introduced dedicated servers – hosted in Riyadh and Jeddah – for Call of Duty in the region. Moreover, Riot Games, the company behind League of Legends, followed suit with Middle East servers for the game Valorant, in October 2020.
- More recently, Kuwaiti telecoms provider Zain Group – which has 50 million customers across MENA – launched a new eSports brand, Zain Esports, with the aim of building a calendar of regional online eSports tournaments.
- As part of this growth, Dubai plans to build a dedicated eSports stadium, and the South Korean-based International Esports Federation (IESF) signed an MoU with the UAE's Motivate Media Group, as part of their plans to expand eSports in the Middle East.

Competitive Landscape

The Middle East Gaming market is moderately competitive and consists of a significant number of global and regional players. These players account for a considerable share in the market and focus on expanding their client base across the globe. These players focus on the research and development activities, strategic alliances, and other organic & inorganic growth strategies to stay in the market landscape over the forecast period.

- October 2020 - Red Magic, the gaming arm of global mobile technology company Nubia, announced the launch of its much-awaited mobile 5s in the UAE. The powerful gaming mobile will be sold in the United Arab Emirates through its authorized distributor, Blooms Group, exclusively with Virgin megastore's'. The Red Magic 5s comes with ICE 4.0 active liquid-cooling with a turbofan system that enhances gaming experiences to keep the phone cool and running optimally during intense use and even when charging. It is powered by Qualcomm Snapdragon 865 with 5G to enable users to enjoy PC-level gaming on their phones.

Reasons to Purchase this report:

- The market estimate (ME) sheet in Excel format
- 3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Assessment of COVID-19 Impact on the Gaming Industry
4.3 Market Drivers
4.3.1 Presence of young & millennial consumers
4.3.2 Adoption of Gaming Platforms, such as E-sports Betting and Fantasy Sites
4.4 Market Challenges
4.4.1 Issues, like Piracy, Laws and Regulations, and Concerns Relating to Fraud During Gaming Transactions
4.5 Porters Five Force Analysis
4.5.1 Threat of New Entrants
4.5.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.5.3 Bargaining Power of Suppliers
4.5.4 Threat of Substitute Products
4.5.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.6 Industry Ecosystem Analysis - Game Publishers, Technology & Network enablers, Customers & Stakeholders

5 CLOUD GAMING LANDSCAPE IN MIDDLE EAST
5.1 Current market scenario
5.2 Analysis of Addressable Market for Cloud Gaming in Middle East
5.3 Major Cloud Gaming stakeholders in Middle East
5.3.1 Etisalat
5.3.2 PlayPod
5.3.3 PlayKey
5.3.4 Nvidia (GeForce)
5.3.5 Google Stadia
5.4 Assessment of the major factors expected to influence the adoption of Cloud Gaming Market in Turkey
5.5 Market Outlook

6 MARKET SEGMENTATION
6.1 By Platform
6.1.1 Browser PC
6.1.2 Smartphone
6.1.3 Tablets
6.1.4 Gaming Console
6.1.5 Downloaded/Box PC
6.2 By Country
6.2.1 United Arab Emirates
6.2.2 Saudi Arabia
6.2.3 Turkey
6.2.4 Iran
6.2.5 Kuwait
6.2.6 Rest of the Middle East

7 COMPETITIVE LANDSCAPE
7.1 Company Profiles
7.1.1 Sony Corporation
7.1.2 Microsoft Corporation
7.1.3 Apple Inc.
7.1.4 Google LLC (Alphabet Inc.)
7.1.5 Electronic Arts Inc.
7.1.6 NetEase Inc.

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OF THE MARKET

 

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