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獣医の遠隔医療市場 - 成長、トレンド、COVID-19の影響、および予測(2021-2026年


Veterinary Telehealth Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2021-2026)

獣医学的遠隔医療市場は、予測期間中に19%以上のCAGRを記録すると予測されています。 COVID-19のパンデミックは、獣医用遠隔医療市場にプラスの影響を与えています。現在進行中の危機の中で、獣医学的遠隔医療... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2021年8月1日 US$4,250
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サマリー

獣医学的遠隔医療市場は、予測期間中に19%以上のCAGRを記録すると予測されています。

COVID-19のパンデミックは、獣医用遠隔医療市場にプラスの影響を与えています。現在進行中の危機の中で、獣医学的遠隔医療への関心が高まっています。獣医師会(AVMA)の2020年の記事によると、獣医師の患者や獣医師チームの健康を守り、監視するために遠隔医療の利用が拡大しています。さらに、米国食品医薬品局(USFDA)は、FDAが規制する業界全体に柔軟性を提供しており、パンデミック中の動物の健康ニーズに対応するために獣医師が遠隔医療をよりよく活用できるような特定の要件を施行するつもりはないことを発表しました。さらに、いくつかの医療機関も遠隔医療サービスを開始しています。例えば、2021年3月、インドの大手総合ヘルスケア企業であるPracto社は、獣医の遠隔医療サービスの開始を発表しました。さらに2020年には、米国疾病対策予防センター(CDC)が、パンデミックの際に遠隔医療を利用してペットの飼い主との接触を最小限にするよう獣医師に勧告しています。このように、上述の要因により、現在進行中のパンデミックにおいて、獣医の遠隔医療サービスの数が増加しています。

この市場の成長は、世界的なペット所有者の増加、ペット医療費の増加、人獣共通感染症の蔓延などに大きく起因しています。これらの要因により、獣医学的遠隔医療サービスの導入が進んでいます。

世界的なペット所有者の増加は、ペット所有者による遠隔医療サービスの導入拡大に寄与しています。米国ペット用品協会(APPA)が実施した「2019-2020 National Pet Owners Survey」によると、米国では約8,500万世帯がペットを飼っています。また、保険調査委員会の2020年10月の報告書によると、COVID-19のパンデミックの際には、アメリカ人の約3人に1人がペットを飼っていました。さらに、Pet Food Manufacturers Association(PFMA)が2021年に発表した統計によると、イギリスではCOVID-19パンデミックの発生以降、320万世帯がペットを飼っています。ペットの飼い主は、移動や待ち時間に時間とお金をかけずにペットを診察してもらえるように、バーチャルケアを利用したいと考えています。さらに、ペットの飼い主は、外出が制限されているため、テレヘル スを介して獣医師のサービスを受けたいと考えており、その結果、獣医師のテレヘル スサービスの導入が増加しています。このように、世界的なペット所有者の増加は、獣医学的遠隔医療サービスの需要拡大に貢献しています。

世界的にペットの医療費が増加していることが、動物用遠隔医療サービスの需要を押し上げています。飼い主のペットに対する関心の高まりにより、定期的な獣医師の治療、薬、ペットのおやつや食事、グルーミング、保険、トレーニング、ペットシッターなど、獣医療にかかる費用は膨大なものとなっており、これが獣医療遠隔医療サービスの導入を急進させています。例えば、米国ペット用品協会(APPA)の統計によると、2020年に米国では1,036億円がペットに費やされており、2021年には1,096億円がペットに費やされると推定されています。また、北米のペット健康保険によると、2020年末までに保険に加入しているペットの総数は310万頭に達しています。さらに、Animal Medicines Australiaの2019年の報告書によると、オーストラリアのペットの飼い主は、年間約26億米ドルを費やしており、2016年の4億1,400万米ドルから19%増加しています。前述の同じ資料によると、オーストラリア人はペット保険に7億4500万米ドルを費やしています。このように、ペット医療への莫大な支出は、獣医学的遠隔医療サービスの利用拡大を示しています。

また、人獣共通感染症や慢性動物疾患の増加も、獣医学的遠隔医療サービスの巨大な嗜好の一因となっています。世界保健機関(WHO)の2021年の統計によると、毎年、人獣共通感染症によって約100万件の病気と数百万人の死亡が発生していると推定されており、世界で発生している感染症の約60%は人獣共通感染症が原因となっていると言われています。このように、感染症の増加により、ペットの飼い主や家畜の飼い主は、ペットや動物の健康状態を改善・監視するために遠隔医療サービスを導入せざるを得なくなっています。さらに、慢性腎臓病や糖尿病などの動物集団に蔓延する疾患の増加が、獣医学的遠隔医療サービスの広範な導入につながっています。このように、上述の要因が獣医用遠隔医療サービスの需要拡大に寄与しています。

しかし、サービスにかかるコストが高いことや、発展途上国では遠隔医療サービスに対する認識やアクセスが不十分であることなどが、獣医用遠隔医療市場の成長を妨げる要因となっています。

主な市場動向

予測期間中、遠隔医療セグメントが大きな成長を遂げると予想される

インターネットの普及率の上昇により、遠隔医療分野は大きな成長が見込まれています。遠隔医療とは、獣医師がレントゲン写真、超音波画像、顕微鏡画像などをデジタル化し、ファックスやインターネットを介して動物病院にいながらにして専門家に送信し、通訳サービスを受けることができる技術です。インターネット利用者の増加に伴い、動物用遠隔医療サービスの普及が進んでいます。また、複数の市場プレーヤーが、動物用遠隔医療サービスプラットフォームの立ち上げに取り組んでいます。例えば、2020年12月には、北米最大級のペット遠隔医療プロバイダーであるWhiskers Worldwide LLCが、独自に開発したペットオーナー向けの遠隔医療サービスを2021年1月に米国で開始する計画を発表しました。さらに、2020年7月には、Zoetis UKが、Vet-AIやVideo With My Vetなどの遠隔医療企業と提携したことを発表しました。これらの遠隔医療プラットフォームは、英国で策定されている遠隔医療ガイドラインに沿ったもので、獣医師がスマートフォンで既存のクライアントとバーチャルコンサルテーションにより情報を導出できる可能性があります。このように、上記のようなサービスの開始を考慮すると、このセグメントは予測期間中に大きく成長すると予想されます。

世界の獣医学的遠隔医療市場では、北米が大きな成長を遂げると予想されています。

北米では、米国が市場の大きなシェアを占めており、予測期間中は米国が優勢であると予想されています。これは、高い医療費、大手企業の存在感、技術の進歩、可処分所得の増加などの要因によるものです。また、米国では、人との交友関係やライフスタイルを重視してペットを飼う傾向があるため、ペット保険への加入が進んでおり、獣医学的遠隔医療サービスの利用が促進されています。北米ペット健康保険協会(NAPHIA)によると、米国の2020年の総収入保険料は19億9,000万米ドルで、2019年の15億6,000万米ドルから27.5%増加しました。また、この地域では、畜産物の消費量が増加しているため、動物医療に対する需要が高く、それが動物用テレヘルスサービスの需要をさらに高めています。例えば、米国農務省国家農業統計局の2021年の発表によると、米国の牛と子牛の数は約9,300万頭です。このように、上記の要因を考慮すると、北米の獣医学的遠隔医療市場は、予測期間中に大きく成長することが予想されます。

競争状況

獣医学的遠隔医療市場は非常に断片的で、国内外の多くのプレイヤーが存在しています。主要プレイヤーは、市場での存在感を高めるために、パートナーシップ、協定、共同研究、新製品の発売、地理的拡大、合併、買収など、さまざまな成長戦略を採用しています。この市場の主要プレーヤーとしては、TeleTails、FirstVet、Whiskers Worldwide LLC、VitusVet、Airvetなどが挙げられます。

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目次

1 はじめに
1.1 調査の前提条件と市場の定義
1.2 調査の範囲

2 調査方法

3 エグゼクティブサマリー

4 市場力学
4.1 市場の概要
4.2 市場ドライバー
4.2.1 世界的なペット飼育率の上昇
4.2.2 ペット医療費の増加
4.2.3 人獣共通感染症の蔓延
4.3 市場の阻害要因
4.3.1 サービスにかかるコストが高い
4.3.2 発展途上国における遠隔医療サービスの認知度と利用度の低さ
4.4 業界の魅力 - ポーターのファイブフォース分析
4.4.1 バイヤー/消費者の交渉力
4.4.2 供給者の交渉力(バーゲニングパワー
4.4.3 新規参入者の脅威
4.4.4 代替製品の脅威
4.4.5 競合他社との競争の激しさ

5 市場のセグメンテーション
5.1 動物別
5.1.1 ネコ
5.1.2 イヌ
5.1.3 ウシ
5.1.4 イヌ
5.1.5 イエネコ
5.1.6 その他の動物
5.2 サービスタイプ別
5.2.1 遠隔医療
5.2.2 遠隔コンサルテーション
5.2.3 遠隔監視(Telemonitoring
5.2.4 その他のサービスタイプ
5.3 地域別
5.3.1 北アメリカ
5.3.1.1 米国
5.3.1.2 カナダ
5.3.1.3 メキシコ
5.3.2 欧州
5.3.2.1 ドイツ
5.3.2.2 イギリス
5.3.2.3 フランス
5.3.2.4 イタリア
5.3.2.5 スペイン
5.3.2.6 その他のヨーロッパ諸国
5.3.3 アジア太平洋地域
5.3.3.1 中国
5.3.3.2 日本
5.3.3.3 インド
5.3.3.4 オーストラリア
5.3.3.5 韓国
5.3.3.6 その他のアジア太平洋地域
5.3.4 世界のその他の地域

6 競争状況
6.1 会社概要
6.1.1 エアベット
6.1.2 GuardianVets
6.1.3 テレベット
6.1.4 テレテイルズ
6.1.5 ヴィタスヴェット
6.1.6 ファーストヴェット
6.1.7 ペットデスク
6.1.8 ウィスカーズ・ワールドワイド LLC
6.1.9 バーチャウルフLLC
6.1.10 Petriage Inc.
6.1.11 ペッツァム
6.1.12 アニマン・テクノロジーズ・インク

7 市場機会と将来のトレンド

 

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Summary

The veterinary telehealth market is projected to register a CAGR of more than 19% during the forecast period.

The COVID-19 pandemic is positively influencing the veterinary telehealth market. The interest in veterinary telehealth is increasing during the ongoing crisis. As per a 2020 article by the Veterinary Medical Association (AVMA), the use of telemedicine has grown to protect and monitor the health of veterinary patients and veterinary teams. Additionally, the United States Food and Drug Administration (USFDA) was providing flexibility across FDA-regulated industries and announced that it does not intend to enforce certain requirements that may enable veterinarians to better utilize telemedicine to address animal health needs during the pandemic. Moreover, several healthcare organizations have also launched telehealth services. For instance, in March 2021, a leading integrated healthcare company in India, Practo, announced the launch of a veterinary telemedicine service. Furthermore, in 2020, the Centers for Disease Control and Prevention (CDC) recommended the veterinarians minimize their contact with pet owners using telemedicine in the pandemic. Thus, the factors mentioned above are leading to an increase in the number of veterinary telehealth services during the ongoing pandemic.

The growth of the market studied can be largely attributed to increasing pet ownership, worldwide, an increase in pet healthcare spending, and the growing prevalence of zoonotic diseases. These factors are contributing to the increasing adoption of veterinary telehealth services.

Increasing pet ownership worldwide is contributing to the increasing adoption of telehealth services by pet owners. As per the 2019-2020 National Pet Owners Survey conducted by the American Pet Products Association (APPA), about 85 million families in the United States own a pet. In addition, according to the Insurance Research Council October 2020 report, nearly one in three Americans adopted a pet during the COVID-19 pandemic owing to the rising preference for companionship. Moreover, as per the 2021 statistics by the Pet Food Manufacturers Association (PFMA), 3.2 million households in the United Kingdom have adopted a pet since the onset of the COVID-19 pandemic. Pet owners prefer to access virtual care so that their pets could be seen without the hassle of time and money spent on travel and waiting. Furthermore, pet owners prefer to access services from veterinarians via telehealth due to restrictions of lockdown, thereby, increasing the adoption of veterinary telehealth services. Thus, increasing pet ownership worldwide is contributing to the rising demand for veterinary telehealth services.

Increasing pet healthcare spending across the globe will boost the demand for veterinary telehealth services. The growing concern of owners for their pets is leading to a huge expense made on veterinary care, such as routine veterinary care, medications, pet treats and food, grooming, insurance, training, pet sitting, and other services, which have surged the adoption of veterinary telehealth services. For instance, according to the statistics by the American Pet Products Association (APPA), in 2020, the United States spent 103.6 billion on pets, and it is estimated that USD 109.6 billion will be spent on pets in the United States in 2021. Moreover, as per the North American Pet Health Insurance, the total number of pets insured reached 3.1 million by the end of 2020. Furthermore, as per the 2019 report by Animal Medicines Australia, Australian pet owners spend approximately USD 2.6 billion per year, a 19% increase from USD 414 million in 2016. According to the same source mentioned above, the Australian population spends USD 745 million on pet insurance. Thus, the huge spending on pet healthcare indicates an increased usage of veterinary telehealth services.

The growing prevalence of zoonotic diseases and chronic animal diseases is also contributing to the huge preference for veterinary telehealth services. As per the 2021 statistics by the World Health Organization (WHO), it is estimated that about 1 million cases of illness and millions of deaths occur each year from zoonotic diseases, and approximately 60% of emerging infections, worldwide, are the result of zoonotic diseases. Thus, the rise in infections is compelling pet owners and farm animal owners to adopt telehealth services for improving and monitoring the health of their pets and animals. Moreover, the increasing prevalence of diseases prevalent in the animal population, such as chronic kidney diseases and diabetes, is leading to the widespread adoption of veterinary telehealth services. Thus, the factors mentioned above contribute to the rising demand for veterinary telehealth services.

However, high costs associated with the services and lack of awareness and accessibility to telehealth services in developing countries are some of the factors hindering the veterinary telehealth market growth.

Key Market Trends

Telemedicine Segment is Expected to Witness a Significant Growth Over the Forecast Period

The telemedicine segment is anticipated to grow significantly owing to the increased internet penetration. Telemedicine is a technology that allows a veterinarian to digitalize radiographically, ultrasound, and microscopic images and send them via fax or the internet to a veterinary specialist for the interpretation providing service without leaving their veterinary hospital. The upsurge in the number of internet users is leading to wider adoption of veterinary telemedicine services. Several market players are also engaged in launching veterinary telemedicine service platforms. For instance, in December 2020, Whiskers Worldwide LLC, one of the largest pet telehealth providers in North America, announced the plan of launching its proprietary telemedicine service for pet owners in the United States in January 2021. Additionally, in July 2020, Zoetis UK announced entered a partnership with telemedicine companies, such as Vet-AI and Video With My Vet. The telemedicine platforms follow the developing telemedicine guidelines for the United Kingdom and may enable veterinarians to derive information with the existing client on their smartphones via virtual consultations. Thus, in view of the service mentioned above launches, the segment is expected to grow significantly over the forecast period.

North America is Anticipated to Observe a Significant Growth in the Global Veterinary Telehealth Market

Within North America, the United States has held a significant share of the market, and it is expected to dominate over the forecast period. This can be attributed to the factors such as high healthcare expenditure, the strong presence of major market players, technological advancements, and an increase in disposable income. Additionally, the preference for the adoption of pets owing to the need for companionship and lifestyle in the region has urged people in the United States to opt for pet insurance, thereby fueling the utilization of veterinary telehealth services. As per the North American Pet Health Insurance Association (NAPHIA), the United States witnessed gross written premiums of USD 1.99 billion in 2020, an increase of 27.5% from USD 1.56 billion in 2019. Moreover, the increase in consumption of livestock products is contributing to the high demand for veterinary healthcare in the region, thereby, further fueling the demand for veterinary telehealth services. For instance, as per the United States Department of Agriculture, National Agricultural Statistics Service, 2021, the number of cattle and calves in the United States is 93 million approximately. Thus, in view of the factors mentioned above, the veterinary telehealth market in North America is anticipated to grow significantly over the forecast period.

Competitive Landscape

The veterinary telehealth market is highly fragmented, with the presence of many local and international players. Key players are adopting different growth strategies to enhance their market presence, such as partnerships, agreements, collaborations, new product launches, geographical expansions, mergers, and acquisitions. Some of the key players in the market are TeleTails, FirstVet, Whiskers Worldwide LLC, VitusVet, and Airvet.

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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Market Drivers
4.2.1 Increasing Pet Ownership Across the Globe
4.2.2 Increase in Pet Healthcare Spending
4.2.3 Growing Prevalence of Zoonotic Diseases
4.3 Market Restraints
4.3.1 High Cost Associated with the Services
4.3.2 Lack of Awareness and Accessbility to Telehealth Services in Developing Countries
4.4 Industry Attractiveness - Porter’s Five Forces Analysis
4.4.1 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.4.2 Bargaining Power of Suppliers
4.4.3 Threat of New Entrants
4.4.4 Threat of Substitute Products
4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Animal
5.1.1 Feline
5.1.2 Canine
5.1.3 Bovine
5.1.4 Swine
5.1.5 Equine
5.1.6 Other Animals
5.2 By Service Type
5.2.1 Telemedicine
5.2.2 Teleconsulting
5.2.3 Telemonitoring
5.2.4 Other Service Types
5.3 By Geography
5.3.1 North America
5.3.1.1 United States
5.3.1.2 Canada
5.3.1.3 Mexico
5.3.2 Europe
5.3.2.1 Germany
5.3.2.2 United Kingdom
5.3.2.3 France
5.3.2.4 Italy
5.3.2.5 Spain
5.3.2.6 Rest of Europe
5.3.3 Asia Pacific
5.3.3.1 China
5.3.3.2 Japan
5.3.3.3 India
5.3.3.4 Australia
5.3.3.5 South Korea
5.3.3.6 Rest of Asia Pacific
5.3.4 Rest of the World

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Company Profiles
6.1.1 Airvet
6.1.2 GuardianVets
6.1.3 TeleVet
6.1.4 TeleTails
6.1.5 VitusVet
6.1.6 FirstVet
6.1.7 PetDesk
6.1.8 Whiskers Worldwide LLC
6.1.9 Virtuwoof LLC
6.1.10 Petriage Inc.
6.1.11 Petzam
6.1.12 Animan Technologies Inc.

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

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