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牛の乳房炎市場-成長、トレンド、COVID-19の影響、および予測(2021年~2026年


Bovine Mastitis Market- Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2021 - 2026)

世界の牛乳房炎市場は、予測期間中に5.1%のCAGRを記録すると予測されています。 COVID-19のパンデミックは、様々なビジネスセクターの発展を変化させてきましたが、その影響は変動しています。いくつかの企業... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
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2021年8月1日 US$4,250
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サマリー

世界の牛乳房炎市場は、予測期間中に5.1%のCAGRを記録すると予測されています。

COVID-19のパンデミックは、様々なビジネスセクターの発展を変化させてきましたが、その影響は変動しています。いくつかの企業が落ち込んでいる一方で、さまざまなビジネスセクターが過剰な健全性を維持し、有望な発展の可能性を示している。COVID-19は、牛の乳房炎の治療用製品のサプライチェーンに大きな影響を与えませんでした。しかし、ロックダウンや社会的な距離を置くなどの封じ込め措置により、動物病院の薬局でのオペレーションが低下し、医薬品の入手が困難になるという問題が生じています。ゾエティス社が2020年4月に発表した報告書によると、製品のサプライチェーンへの直接的な影響はなく、各企業は米国食品医薬品局と緊密に連絡を取り合い、生産の不足や遅延について常に変化を与えているとのことです。今回のパンデミックでは、ロックダウンや社会的な距離を置く措置がとられましたが、乳製品の需要は増加しています。これらの製品は必須製品のカテゴリーに属するため、予測期間中に市場は大きな割合で増加すると予想されます。

さらに、牛乳房炎市場の成長の主な要因としては、病気の発生率の上昇、アニマルヘルスケア向け製品の発売の増加、創薬・開発分野における技術の進歩などが挙げられます。

牛乳房炎は、世界中の酪農業界で深刻化している問題の一つです。酪農家は、年間を通じて牛の死亡率が上昇することで、莫大な経済的損失に直面しています。これには、診断、乳量減少、獣医サービス、労働力、将来の乳量減少、治療などの直接・間接コストが含まれます。牛の乳房炎の発生件数が増加し、治療に対する農家の意識が高まっていることが、この疾患の治療における抗生物質の需要を高めています。

イノベーションへの莫大な投資によって可能となった製品の発売数の増加は、市場の成長に大きな影響を与えると思われます。世界市場におけるライバルの増加を踏まえ、大企業は競争上の優位性を獲得するための方法を導入しようと努力しています。2018年10月、ベーリンガーインゲルハイムインターナショナルGmBHは、乳牛を免疫感染から守るために設計された新しい薬の発売を発表しました。同社が発表した「ロックアウト」は、乳牛の免疫療法後の問題を回避することで、乳牛の健康とパフォーマンスを向上させる製品です。これにより、酪農の最終製品も改善されます。この製品は、前述の用途に加えて、今後数年間の世界市場の成長に影響を与えるだろう。

相乗効果を利用し、増加する乳房炎の発生を防ぐための革新的な製品の開発を急ぐため、市場参加者は戦略的な合併、提携、買収を行っています。例えば、メルク社は、2020年2月に、牛の乳房炎などの乳房内感染を防ぐための乳頭封鎖剤「シャットアウト」を発売すると発表しました。

しかし、予測期間においては、抗生物質耐性の危険性の高まりや、病気に対する認識の低さが市場の成長を遅らせると予想されます。

主な市場動向

予測期間中、臨床的乳腺炎の増加が最大の市場シェアを占めることが予想される

牛の乳房炎は、タイプ別に、臨床乳房炎と亜臨床乳房炎に分けられます。2021年5月に「Journal of Molecular Diversity Preservation International(MDPI)」に掲載された研究によると、エチオピア南部の牛、ラクダ、ヤギにおける臨床性乳房炎の発生率はそれぞれ9%、10%、10%であるのに対し、亜臨床性乳房炎はそれぞれ8.6%、4.5%、10%であることが確認されました。臨床的な乳房炎の治療が急務であることに加えて、薬剤の入手が可能であること、認知度が高まっていることから、世界的に普及しています。先進国と新興国の両方で乳牛群の規模が拡大し、乳牛農場での臨床的乳房炎の発生件数が増加していることが、予測期間中に臨床的乳房炎の最大のシェアが見込まれる要因となっています。しかし、酪農家の意識の高まりと、不顕性乳房炎の早急な治療の必要性から、不顕性分野が大きな成長率を示すと予想されています。

さらに、臨床的な乳房炎を治療するための創薬と開発の分野における技術の進歩が、このセグメントの成長を後押しします。例えば、Zoettis, Inc.は、2020年7月にTrianni, Inc.と共同で、新しい獣医学的治療法を発見するための遺伝子組み換えモノクローナル抗体プラットフォームの開発を行っています

また、抗生物質セグメントは、牛の乳房炎の世界市場で大きなシェアを占めています。抗生物質は、他の薬剤の存在が限られているため、治療に使用される標準的な製品であり、多くの酪農家が治療に抗生物質を好んで使用しています。

北米は市場で大きなシェアを占めており、予測期間中も同様の傾向が見込まれます。

米国は、世界で最もCOVIDの影響を受けている国です。COVID-19は、牛の乳房炎が必須サービスに該当するため、牛の乳房炎市場への影響は最小限に抑えられています。しかし、国中で社会的な距離を置いたり、ロックダウンが行われたりしたため、一部の製造業が停止しました。

北米は、牛乳房炎市場の主要なシェアを占めていることがわかっています。この地域では、治療のために乳房内注入製品が積極的に採用されていることや、感染症対策のために幅広い製品を提供している大手企業が存在することから、予測期間中は大きな変動はなく、同様の傾向を示すことが予想されます。北米における大規模な企業の存在は、この地域の市場成長を助けるだけでなく、世界の市場成長にも影響を与えます。さらに、高度な動物医療インフラ、研究開発分野への投資の増加、牛乳房炎の発生件数の増加は、予測期間中、この地域の市場成長を促進するでしょう。

アジア太平洋地域の市場は、牛の人口が多く、毎年、牛乳房炎の発症数が増加していることから、最も急速な成長が見込まれています。例えば、Department of Animal Husbandry and Dairying(DAHD)によると、インドの牛の人口は2019年には3億279万頭となっています。さらに、この地域の農家の経済的負担の増加が、アジア太平洋地域の市場の成長を促進すると予想されています。World Journal of Pharmaceutical and Medical Research(WJPMR)によると、インドでは不顕性乳房炎の感染が年間経済損失の70~80%を占めています。

競争状況

世界の牛乳房炎市場は適度な競争状態にあり、数社の大手企業で構成されています。市場シェアの観点から見ると、現在は数社の大手企業が市場を独占しています。現在、市場を支配している企業としては、Zoetis、Merck & Co.Inc、Boehringer Ingelheim、Bayer AG、Elanco、Ceva、West way healthなどがあります。

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目次

1 はじめに
1.1 調査の前提条件と市場の定義
1.2 調査の範囲

2 調査方法

3 エグゼクティブサマリー

4 市場力学
4.1 市場の概要
4.2 市場のドライバー
4.2.1 疾病発生率の上昇
4.2.2 動物用ヘルスケア製品の発売数の増加
4.2.3 創薬・開発分野における技術の進歩
4.3 市場の抑制要因
4.3.1 抗生物質耐性の脅威の高まり
4.3.2 疾患に対する認識の欠如
4.4 ポーターズ・ファイブフォース分析
4.4.1 新規参入者の脅威
4.4.2 バイヤー/消費者の交渉力
4.4.3 サプライヤーのバーゲニングパワー
4.4.4 代替製品の脅威
4.4.5 競合他社との競争の強さ

5 市場のセグメンテーション
5.1 タイプ別
5.1.1 臨床的乳腺炎
5.1.2 亜臨床的乳腺炎
5.2 製品別
5.2.1 抗生物質
5.2.2 手術
5.2.3 ワクチン
5.2.4 鎮痛剤
5.2.5 その他
5.3 投与経路別
5.3.1 乳房内
5.3.2 全身投与
5.4 治療法別
5.4.1 授乳期
5.4.2 乾燥期
5.5 エンドユーザー別
5.5.1 病院および診療所
5.5.2 アニマルセンター
5.5.3 その他
5.6 地域別
5.6.1 北アメリカ
5.6.1.1 米国
5.6.1.2 カナダ
5.6.1.3 メキシコ
5.6.2 ヨーロッパ
5.6.2.1 ドイツ
5.6.2.2 イギリス
5.6.2.3 フランス
5.6.2.4 イタリア
5.6.2.5 スペイン
5.6.2.6 その他のヨーロッパ諸国
5.6.3 アジア太平洋地域
5.6.3.1 中国
5.6.3.2 日本
5.6.3.3 インド
5.6.3.4 オーストラリア
5.6.3.5 韓国
5.6.3.6 その他のアジア太平洋地域
5.6.4 中近東・アフリカ
5.6.4.1 GCC
5.6.4.2 南アフリカ共和国
5.6.4.3 その他の中東・アフリカ地域
5.6.5 南米
5.6.5.1 ブラジル
5.6.5.2 アルゼンチン
5.6.5.3 その他の南アメリカ諸国

6 競争状況
6.1 企業の概要
6.1.1 Zoetis Inc.
6.1.2 Merck & Co., Inc.
6.1.3 ベーリンガーインゲルハイムインターナショナル社
6.1.4 Bayer AG
6.1.5 エランコ
6.1.6 セバ
6.1.7 ウエストウェイ・ヘルス
6.1.8 ノーブルーク
6.1.9 デラバル
6.1.10 イミュセル・コーポレーション
6.1.11 アドバンスト・アニマル・ダイアグノスティックス
6.1.12 ニムロッド・ベテリナリー・プロダクツ株式会社

7 市場機会と将来のトレンド

 

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Summary

The global bovine mastitis market is projected to register a CAGR of 5.1% during the forecast period.

The COVID-19 pandemic has been proceeding to change the development of different business sectors, the prompt effect of the flare-up has fluctuated. While a couple of enterprises enlisted a drop, various different business sectors may keep on excess sound and show promising development openings. The COVID-19 did not have any significant impact on the supply chain of products for the treatment of bovine mastitis. However, containment measures such as lockdown and social distancing have created problems in terms of the availability of medicines due to reduced operations in veterinary pharmacies. According to a report published by Zoetis in April 2020, there has been no direct impact on the supply chain of the products and the various companies are in close contact with the United States Food and Drug Administration in order to keep them transformed about the shortage or delays in the production. The demand for dairy products has increased despite lockdown and social distancing measures during the pandemic. These goods fall under the essential products category; therefore the market is expected to rise at a significant rate in the forecast period.

Moreover, the major factors responsible for the growth of the bovine mastitis market include the rise in the incidence of disease, increase in product launches for animal healthcare, and technological advancements in the field of drug discovery and development.

Bovine mastitis is one of the major growing concern in the dairy industry across the globe. The dairy farmers are facing huge economic loss with the rise in the incidence of cattle death across the year. This includes direct and indirect costs such as diagnostics, milk loss, veterinary services, labor, future milk production losses and therapeutics. The rise in the bovine mastitis cases and growing awareness among farmers regarding treatment is fueling the demand for antibiotics in treatment of the condition.

The growing number of product launches, made possible by enormous investments in innovations, is likely to have a substantial impact on market growth. In light of the increasing rivalry in the global market, large corporations are striving to implement methods that will help them gain a competitive advantage. In October 2018, Boehringer Ingelheim International GmBH announced the launch of a new medicine designed to protect dairy cattle from immunological infections. The company unveiled ‘Lockout,' a product that will avoid post-immunotherapy issues in dairy cattle, thereby improving their health and performance. This will also improve dairy farming's ultimate products. This product will have an impact on the global market growth in the coming years, in addition to serving the aforementioned applications.

To exploit a synergistic effect and hasten the development of innovative products to prevent the rising incidence of mastitis, market participants are forming strategic mergers, partnerships, and acquisitions. Merck & Co., for example, announced the launch of Shut Out, a new teat sealant product in February 2020 to prevent intramammary infections such as bovine mastitis.

Over the projected period, however, increased dangers of antibiotic resistance and a lack of awareness about the disease are expected to slow market growth.

Key Market Trends

Growing Instances of Clinical Mastitis is Expected to Account for the Largest Market Share During the Forecast Period

Based on the type, bovine mastitis is segmented into clinical mastitis and sub-clinical mastitis. According to a study published in the Journal of Molecular Diversity Preservation International (MDPI) in May 2021, the incidence of clinical mastitis was found to be 9%, 10%, and 10% in cows, camels, and goats respectively, whereas, sub-clinical mastitis was observed to be 8.6%, 4.5%, 10% in cows, camels, and goats respectively in Southern Ethiopia. The urgent need for treatment of clinical mastitis, combined with the availability of drugs, growing awareness, is leading to a wider adoption globally. The increase in the dairy herd size and a growing number of incidence cases of clinical mastitis in dairy cattle farms in both developed and emerging nations are the factors responsible for the expected largest share of clinical mastitis during the forecast period. However, a sub-clinical segment is expected to project a significant growth rate owing to rising awareness among cattle farmers and the need for urgent treatment of sub-clinical mastitis.

Moreover, technological advancements in the field of drug discovery and development for treating clinical mastitis will drive the segment growth. For instance, Zoettis, Inc. has collaborated with Trianni, Inc in July 2020 for the development of transgenic monoclonal antibody platforms to discover new veterinary treatments

The antibiotics segment also holds a significant market share in the bovine mastitis global market. Antibiotics are the standard products used for treatment due to the limited presence of other drugs, making a large number of dairy farms prefer antibiotics for the treatment.

North America is Expected to Hold a Significant Share in the Market and Expected to do Same in the Forecast Period

The United States is the most COVID-affected country across the world. COVID-19 has minimal impact on the bovine mastitis market as they fall under the essential service category. However, there were some manufacturing shutdowns due to the social distancing and lockdowns across the country.

North America is found to hold a major share of the bovine mastitis market, and it is expected to show a similar trend over the forecast period, without significant fluctuations due to the strong adoption of intra-mammary infusion products for the treatment and presence of leading players in the region offering a wide range of products for the control of the infection. The presence of large-scale enterprises in North America will not only help the regional market growth but will also have an impact on worldwide market growth. Moreover, advanced animal healthcare infrastructure, increase in investments in the field of research and development, and increase in the number of incidences of bovine mastitis will drive the market growth in the region during the forecast period.

The market in Asia-Pacific is expected to exhibit the fastest growth due to the large population of cattle and increase in bovine mastitis cases annually. For instance, according to the Department of Animal Husbandry and Dairying (DAHD) bovine population in India is 302.79 million in 2019. Moreover, rising economic burden on farmers in this region is expected to propel the growth in Asia-Pacific market. According to the World Journal of Pharmaceutical and Medical Research (WJPMR), sub-clinical mastitis infections were responsible for 70-80% of annual economic loss in India.

Competitive Landscape

The global bovine mastitis market is moderately competitive and consists of several major players. In terms of market share, a few of the major players are currently dominating the market. Some of the companies which are currently dominating the market Zoetis, Merck & Co. Inc, Boehringer Ingelheim, Bayer AG, Elanco, Ceva, and West way health.

Reasons to Purchase this report:

- The market estimate (ME) sheet in Excel format
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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Market Drivers
4.2.1 Rise in the Incidence of Disease
4.2.2 Increase in Product Launches for Animal Healthcare
4.2.3 Technological Advancements in the Field of Drug Discovery and Development
4.3 Market Restraints
4.3.1 Rising Threat of Antibiotic Resistance
4.3.2 Lack of Awareness About Disease
4.4 Porter's Five Forces Analysis
4.4.1 Threat of New Entrants
4.4.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.4.3 Bargaining Power of Suppliers
4.4.4 Threat of Substitute Products
4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Type
5.1.1 Clinical Mastitis
5.1.2 Sub-Clinical Mastitis
5.2 By Product
5.2.1 Antibiotics
5.2.2 Surgery
5.2.3 Vaccines
5.2.4 Pain Killers
5.2.5 Others
5.3 By Route of Administration
5.3.1 Intra-Mammary
5.3.2 Systemic
5.4 By Therapy
5.4.1 Lactating Period
5.4.2 Dry Period
5.5 By End User
5.5.1 Hospitals and Clinics
5.5.2 Veterinary Centers
5.5.3 Others
5.6 Geography
5.6.1 North America
5.6.1.1 United States
5.6.1.2 Canada
5.6.1.3 Mexico
5.6.2 Europe
5.6.2.1 Germany
5.6.2.2 United Kingdom
5.6.2.3 France
5.6.2.4 Italy
5.6.2.5 Spain
5.6.2.6 Rest of Europe
5.6.3 Asia-Pacific
5.6.3.1 China
5.6.3.2 Japan
5.6.3.3 India
5.6.3.4 Australia
5.6.3.5 South Korea
5.6.3.6 Rest of Asia-Pacific
5.6.4 Middle East and Africa
5.6.4.1 GCC
5.6.4.2 South Africa
5.6.4.3 Rest of Middle East and Africa
5.6.5 South America
5.6.5.1 Brazil
5.6.5.2 Argentina
5.6.5.3 Rest of South America

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Company Profiles
6.1.1 Zoetis Inc.
6.1.2 Merck & Co., Inc.
6.1.3 Boehringer Ingelheim International GmbH
6.1.4 Bayer AG
6.1.5 Elanco
6.1.6 Ceva
6.1.7 West Way Health
6.1.8 Norbrook
6.1.9 DeLaval
6.1.10 ImmuCell Corporation
6.1.11 Advanced Animal Diagnostics
6.1.12 Nimrod Veterinary Products Ltd

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

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