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欧州の生分解性カップ市場 - 成長、トレンド、COVID-19の影響、および予測(2021年~2026年


Europe Biodegradable Cups Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2021 - 2026)

欧州の生分解性カップ市場(以下、調査対象市場)は、2021年から2026年(以下、予測期間)の間に6.35%のCAGRを記録する見込みです。 COVID-19の発生により、多くの企業がプラスチックを禁止するという持続可能... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2021年8月1日 US$3,750
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サマリー

欧州の生分解性カップ市場(以下、調査対象市場)は、2021年から2026年(以下、予測期間)の間に6.35%のCAGRを記録する見込みです。

COVID-19の発生により、多くの企業がプラスチックを禁止するという持続可能性の目標からシフトし始めています。一部の研究では、ダンボールやプラスチックを介してウイルスが伝染することが示唆されており、その結果、スーパー全体で商品を包むための使い捨て素材の使用が増加しています。

- 生分解性カップ包装の可能性を真に引き出すためには、地域に十分な堆肥化と回収のインフラが必要です。現在、このようなインフラを備えている自治体は世界でもごくわずかです。しかし、意識の向上、投資、使い捨てプラスチックの禁止により、この傾向はますます強まり、既存および新規の市場参加者に多くの機会をもたらしています。このような活動のためにパートナーを組むことは、この市場で活動するベンダーにとって戦略的な機会となります。
- 現在、ヨーロッパが市場をリードしています。これは、埋め立て処分費用(埋め立て税と埋め立てゲート料金を合算して算出)が大幅に高いことに加え、意識の向上やプラスチックの使用禁止などの理由によるものです。生分解性プラスチックパッケージの優れた特性と利点により、欧州地域では新規参入者の余地が急速に拡大しています。
- 欧州のバイオプラスチックによると、PLA、PHA、デンプンブレンドなどの生分解性プラスチックは、世界のバイオプラスチック生産能力の55.5%以上(100万トン以上)を占めています。生分解性プラスチックの生産量は、特にPHAの著しい成長率により、2024年には133万トンに増加すると予想されています。
- また、この地域では、生分解性の高いカップを市場に投入する新規プレイヤーの参入が見られます。例えば、2020年1月、ラバッツァ・プロフェッショナル社は、持続可能な方法で管理された森林から調達された紙を使用して製造された、KLIX Eco Cupと呼ばれる新しいリサイクル可能で生分解性のある製品を発表しました。新しいKLIXエコカップは、特許を取得した特殊な水性分散バリアーボードを使用しているため、オフィスペーパーのように通常の紙ごみと一緒にリサイクルすることができるのが特徴です。このようなイノベーションとパートナーシップの拡大が、予測期間中の市場成長に拍車をかけるものと思われます。

主な市場動向

食品が大きなシェアを獲得する見込み

- アプリケーション別では、食品、飲料のエンドユーザーが生分解性パッケージに最も適応すると予想されます。例えば、2021年5月、デンマークの研究者は、食品を配送する際に使用するプラスチックを草の繊維に置き換える方法を考案し、「100%生分解性」であるとしています。
- 新型コロナウイルスは、消費者が常に準備をし、健康を第一に考えることの重要性に気づくきっかけとなり、地域全体でパッケージ食品の需要が高まりました。同様に、多くのブランドが消費者にアピールするために製品のパッケージにも手を加えていました。そのため、パッケージは消費者とブランドの間の重要な架け橋となり、衛生習慣が維持されていること、消費者の安全が最優先されていることを効果的に伝える役割を果たしていると考えられています。
- しかし、ほとんどの政府が使い捨てプラスチックの禁止を推進しているため、プラスチックの循環に時間がかかり、さまざまな企業による生分解性パッケージの採用が妨げられています。例えば英国では、環境・食料・農村地域省がプラスチック製ストロー、撹拌機、綿棒の使用禁止を2020年10月に延期しました。
- また、食品業界では、リサイクル可能な素材や環境に優しい素材の使用を再検討していますが、これは感染の脅威を増大させる可能性があります。例えば、ロックダウンが実施される前から、コーヒービジネスに携わる一部の企業は、使い捨てカップの使用を再開していました。これは一時的な傾向かもしれませんが、将来的に環境に優しいパッケージが見直されないとは限りません。
- ニーズの高まりを受けて、この地域ではスタートアップ企業の成長も目立っています。2021年4月、Picup社はポーランドで植物性の紙コップの販売を開始しました。ポズナンを拠点とするこのスタートアップの100%生分解性の紅茶やコーヒーのカップには、フィルターの底に種が入っており、飲み物を飲んだ後に木が育つようになっています。
- コーヒーチェーン店など、お客様が再利用可能なカップを持参していない場合もありますが、Picup社は、すぐに使える便利で実用的な代替品を提供することで、地球への影響を最小限に抑え、ブランドと協力してカップにブランドロゴを入れることもできます。

イギリスは大きな成長が見込まれる

- イギリスでは、テイクアウェイやストリートフードの増加に伴い、外出先で食べ物を手に取ることが当たり前になっています。イギリスでは最近、パッケージのリサイクル素材を増やすよう求める規制が導入されました。
- 英国のGM Packaging Ltd.のような企業は、サトウキビ(バガス)と竹繊維を使用して製造された製品を発売しています。これにより、ナイフ、フォーク、スプーン、カップなどのコンポスト可能な器具を使用した、信頼性の高い安定した製品で消費者のニーズに応えることができます。これにより、これらの製品は、手頃な価格で、安全で、環境に優しいものとなっています。
- この成長は、消費者の意識にも起因しています。以前は、一般的な紙コップはリサイクルが難しく、ポリエチレン(PE)製の裏地が付いているため、通常は埋立地に送られていることをほとんどの消費者が知らなかったのですが、イギリスをはじめとするヨーロッパのリサイクル施設では、処理できるところが非常に少なくなっています。
- このような需要の高まりを受けて、この地域の市場シェアを拡大するために、新規参入企業や既存企業が新製品を投入しています。例えば、2020年12月、英国では完全にプラスチックを使用せず、リサイクル可能な蓋のないテイクアウェイカップが発売されました。新たに発売された、別の蓋が不要なButterflyCupは、英国内のWWT(Wildfowl & Wetlands Trust)センターで展示されました。このカップは、ダンボールや普通の紙と一緒に普通の紙ごみ箱に入れてリサイクルすることができ、自然分解して堆肥化することができます。

競争状況

欧州の生分解性カップ市場は緩やかで、Genpak LLC、Pactiv LLC、BVO International GmbH、Huhtamaki Groupなどの既存企業が市場で活動しています。持続的な競争優位性は、デザイン、技術、アプリケーションの革新によって得ることができます。市場の既存企業は、パートナーシップ活動、研究開発の重視、革新的な活動などにより、穏やかな競争戦略を採用していることが確認されています。しかし、この地域には多くの新規参入企業が進出しており、予測期間中に市場が細分化される可能性があります。

- 2021年3月 - ルクセンブルクのCapsul'in Pro社は、100%バイオベースで家庭用コンポスト認定を受け、コーヒーの風味と香りを守る高い酸素バリアーを備えた、ネスプレッソ対応の「Zero Impact」コーヒーカプセルを発売しました。Zero Impactカプセルは、完全に植物由来で、化石燃料由来の材料を使用していません。使用後のカプセルは、家庭のコンポストボックスに入れるか、有機ゴミと一緒に回収することができます。
- 2020年11月-イーストヨークシャーの印刷・マーケティング企業であるJust Peel社は、HSBC UKの資金援助を受けて、飲料業界向けにパイントとハーフパイントの標準化された使い捨ての紙コップを発売する予定であることを発表しました。同社は、同銀行からの6桁の資金提供を受けて、完全にブランド化された、PEおよびPLAプラスチックを使用しない、CEマーク付きのパイントおよびハーフパイントの紙コップを製造するための専門機械を購入しました。

本レポートの購入理由

- エクセル形式の市場推定(ME)シート
- 3ヶ月間のアナリスト・サポート

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目次

1 はじめに
1.1 調査の前提条件と市場の定義

2 調査方法

3 エグゼクティブサマリー

4 市場力学
4.1 市場の概要
4.2 市場ドライバー
4.2.1 サステイナブル製品に対する需要は、特に飲料業界で高まっている
4.2.2 厳しい政府規制により、材料ベースのイノベーションが重視されるようになった
4.3 市場の課題
4.4 業界のエコシステム分析
4.5 業界の魅力 - ポーターのファイブフォース分析
4.6 COVID-19が生分解性カップ業界に与える影響(主なテーマは、市場成長に大きく貢献しているフードサービス業界への悪影響、感染リスクの低い使い捨て製品への注目、サプライチェーンの課題など)。

5 市場のセグメンテーション
5.1 材料タイプ別
5.1.1 バイオプラスチック(PLA、PBS、その他
5.1.2 紙
5.2 アプリケーション別
5.2.1 飲料(コールド&ホット飲料|アイスクリーム)
5.2.2 食品(菓子、スプレッド、ドレッシング)
5.3 エンドユーザー別
5.3.1 外食産業(カフェ、ホテル)
5.3.2 施設(モールなどの商業施設)
5.3.3 その他(一般家庭など)
5.4 国別
5.4.1 イギリス
5.4.2 ドイツ
5.4.3 イタリア
5.4.4 フランス
5.4.5 欧州のその他の地域(スペイン、北欧、ベネルクスなど

6 競合他社の情報
6.1 会社概要
6.1.1 Genpak LLC
6.1.2 Pactiv LLC
6.1.3 BVOインターナショナル社
6.1.4 フタマキグループ
6.1.5 ゴー・パック・リミテッド
6.1.6 サイファス・リミテッド(Scyphus Limited
6.1.7 バイオフューチュラグループ
6.1.8 ベグウェア
6.1.9 The Cup Folk

7 市場展望

 

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Summary

The Europe Biodegradable Cups market (henceforth, referred to as the market studied) is expected to register a CAGR of 6.35% during the period, 2021-2026 (henceforth, referred to as the forecast period).​

With an outbreak of COVID-19, many companies have begun shifting away from the sustainability goal of banning plastic. Some studies suggested that the virus can be passed on through cardboard and plastic, which has resulted in increased usage of single-use materials across the supermarkets to wrap products.

- To truly capture the potential for biodegradable cup packaging, the region needs to have an adequate composting and collection infrastructure to support the use. Currently, very few municipalities across the world have such infrastructure. However, with the increasing awareness, investment, and ban on single-use plastic, this is likely to ascend, creating an ample amount of opportunities for the existing and new market players. Partnering for such activities can create strategic opportunities for vendors operating in the market space.
- Currently, Europe leads the market, owing to substantially higher landfill disposal costs (calculated by adding together landfill taxes plus landfill gate fees), coupled with awareness and plastic bans. Owing to the exceptional characteristics and benefits of biodegradable plastic packaging, the scope for new entrants is rapidly increasing in the European region.
- According to the European bioplastics, the biodegradable plastics altogether, including PLA, PHA, starch blends, and others, account for over 55.5% (over one million tonnes) of global bioplastics production capacities. The production of biodegradable plastics is anticipated to increase to 1.33 million in the year 2024, especially due to PHA’s significant growth rates.
- The region is also witnessing entry of new players that are introducing highly biodegradable cups in the market. For instance, in January 2020, Lavazza Professional introduced a new recyclable and biodegradable product known as KLIX Eco Cup that is manufactured using paper sourced from sustainably managed forests. The product is created in partnership with manufacturer Kotkamills, was made available in KLIX vending machines from February 2020, serving a wide range of hot drinks brands, with more to come throughout the year.The new KLIX Eco Cup is unique due to a special patented water-based dispersion barrier board that enables the cups to be recycled with normal paper waste, just like office paper. Such innovations combined with increasing partnerships is expected to spur the market growth during the forecast period.

Key Market Trends

Food is Expected to Gain Significant Share

- By application, food, beverage end users are expected to adapt to biodegradable packaging the most. For instance, in May 2021, researchers in Denmark have created a way to replace plastic used in delivering food with grass fibers, which they say is '100 % biodegradable.'
- The novel coronavirus has aided consumers to realize the importance of always being prepared and putting health first and increased the demand for packaged food across the region. Similarly, many brands had also tweaked the packaging of the products in order to appeal to the consumers. Therefore, the packaging is now being seen as a vital bridge between consumers and brands to effectively communicate that hygiene practices are maintained, consumer safety is prioritized.​ ​
- However, most of the government has pushed the banning on single-use plastic in their countries, which has gained some time for the plastic cycle and hindered the adoption of biodegradable packaging by various companies. For instance, in the United Kingdom, The Department for Environment, Food & Rural Affairs postponed the ban on plastic straws, stirrers, and cotton buds to October 2020.
- Also, the food sector is also reconsidering its approach to using recyclable or eco-friendly materials that might augment transmission threats. For instance, even before the enforcement of lockdown, some players involved in the coffee business had resumed using disposable cups. Even though this might be a momentary trend, it does not mean that the environment-friendly packaging options will not be reconsidered in the future.
- Owing to the growing needs, the region is also witnessing growth of startups. In April 2021, Picup launched its plantable paper cups in Poland. The Poznan-based startup’s 100% biodegradable cups of tea or coffee contain seeds at the bottom of the filter, allowing a tree to grow after the drink is consumed.​
- For businesses that provide on-the-go services, such as coffee chains where customers may not always bring their own reusable cups, Picup provides an instant, convenient, practical alternative that leaves behind a lighter footprint on the planet and can work with brands to customise cups with their brand logos. ​

United Kingdom is Expected to Grow Significantly

- With the rise of takeaway and street food outlets, grabbing food on the go is the new norm in the United Kingdom. The United Kingdom has recently introduced regulations that require increased recycled content for packaging. ​
- Companies, like GM Packaging Ltd, in the United Kingdom have launched products that are manufactured using sugarcane (Bagasse) and bamboo fiber, which allows them to meet the consumer’s needs through reliable and stable products with compostable utensils, such as knives, forks, spoons, and cups. This makes these products affordable, safe, and eco-friendly.​
- The growth is also attributed to consumer awareness. Earlier most consumers were unaware that standard paper cups are difficult to recycle and are usually sent to landfills due to a Polyethylene (PE) lining that very few recycling facilities across Europe can process including the United Kingdom.
- Owing to the increasing demand, new as well as established players in the market are launching new products to gain market share in the region. For instance, in December 2020, Britain's fully plastic-free and recyclable lid-free takeaway cup was launched in the United Kingdom. The newly launched ButterflyCup which needs no separate lid was showcased at WWT (Wildfowl & Wetlands Trust) centres across the United Kingdom. The cup can be recycled in the regular paper bin along with cardboard and ordinary paper, biodegrades naturally and can be composted.

Competitive Landscape

The European biodegradable cups market is moderate, with market incumbents, such as Genpak LLC​, Pactiv LLC​, BVO International GmbH, Huhtamaki Group​, among others, operating in the market. Sustainable competitive advantage can be gained through innovation in design, technology, and application. The market incumbents have been identified to adopt moderate competitive strategies, by partnerships activities, emphasis on R&D, and innovative activities. However, there are many new players that are expanding in the region and might make the market fragmented through the forecast period.

- March 2021 - Luxembourg-based company Capsul’in Pro launched its Zero Impact Nespresso-compatible coffee capsule, that is 100% biobased, certified home compostable and with a high oxygen barrier that protects the flavour and aroma of the coffee. The Zero Impact capsule is completely plant-based and does not contain materials derived from fossil fuels. After use, the capsule can be put in a home compost bin or collected with organic waste.
- November 2020 - East Yorkshire printing and marketing business Just Peel announced that it is planning to launch a range of disposable pint and half pint standardised paper cups for the drinks industry supported by funding from HSBC UK. The company used a six-figure funding package from the bank to purchase specialist machinery to produce fully brandable, PE and PLA plastic free, CE-marked pint and half-pint paper cups.

Reasons to Purchase this report:

- The market estimate (ME) sheet in Excel format
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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Market Drivers
4.2.1 Growing demand for Sustainable Products specifically in the beverage industry
4.2.2 Stringent government regulations has led to higher emphasis on material-based innovations
4.3 Market Challenge
4.4 Industry Ecosystem Analysis
4.5 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.6 Impact of COVID-19 on the Biodegradable Cups Industry (Key themes covered include adverse impact on the foodservice industry which is one of the foremost contributors to market growth| Higher focus on Single-use products owing to lower risk of transmission| Supply-chain challenges)

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Material Type
5.1.1 Bio-Plastics (PLA, PBS & others)
5.1.2 Paper
5.2 By Application
5.2.1 Beverage (Cold & Hot Beverages| Ice-Cream)
5.2.2 Food (Confectionaries, Spreads & Dressings)
5.3 By End User
5.3.1 Food Service Outlets (Cafe & Hotels)
5.3.2 Institutional (Malls & other commercial establishments)
5.3.3 Others (Households, etc.)
5.4 By Country
5.4.1 United Kingdom
5.4.2 Germany
5.4.3 Italy
5.4.4 France
5.4.5 Rest of Europe (Spain, Nordics, Benelux, etc.)

6 COMPETITOR INTELLIGENCE
6.1 Company Profiles
6.1.1 Genpak LLC
6.1.2 Pactiv LLC
6.1.3 BVO International GmbH
6.1.4 Huhtamaki Group
6.1.5 Go-Pak Limited
6.1.6 Scyphus Limited
6.1.7 Bio Futura Group
6.1.8 Vegware
6.1.9 The Cup Folk

7 MARKET OUTLOOK

 

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