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北米のE-bike市場 - 成長、トレンド、COVID-19インパクト、および予測(2021年~2026年


North America E-bike Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2021 - 2026)

北米のe-bike市場は、2020年に7億1,000万米ドル、2026年には14億4,000万米ドルに達すると予測され、予測期間中のCAGRは12.51%となります。 COVID-19パンデミックの発生とそれに伴う規制により、E-BIKEの生産台... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2021年8月1日 US$3,750
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サマリー

北米のe-bike市場は、2020年に7億1,000万米ドル、2026年には14億4,000万米ドルに達すると予測され、予測期間中のCAGRは12.51%となります。

COVID-19パンデミックの発生とそれに伴う規制により、E-BIKEの生産台数は減少しました。しかし、通常の生活に戻りつつあることから、市場は回復傾向にあります。パンデミックの影響で、公共交通機関での通勤中に汚染される危険性があるため、人々は自分の通勤手段を購入することに関心を示しています。

予測期間中に市場を牽引する要因としては、バッテリーパックや駆動モーターの技術的進歩、e-bikeのシェアリングなどが挙げられます。各国政府は、交通手段の選択肢を増やし、道路の安全性を高め、環境を改善するための主要な取り組みの一環として、自転車シェアリングプログラムや自転車専用道路、歩行者に優しい道路の整備に投資しています。これらの動きは、市場の成長を促進しています。

COVID-19の流行により、e-Bikeモビリティは必要不可欠な交通サービスとなりました。ロックダウン時にe-bikeの販売が一時的に落ち込んだ後、安全性を考慮して公共交通機関を避け、自分の車を使うことを好む人々が増えたことで、e-bikeの需要が急増しました。

主な市場動向

ペダルアシスト分野が市場を席巻する見込み

ペダルアシストとは、電動アシスト自転車の動作モードの一つで、ペダルを踏んでいる間にモーターが作動します。ペダルアシストは、ライダーが楽にペダルを踏めるように設計されており、希望の速度で楽に走行できるように様々な設定が可能です。ペダルアシストをオンにすると、自転車に余分な力が加わり、長距離を走ってもライダーが疲れないようになります。

予測期間中、市場ではペダルアシスト分野が優位に立つと予想されています。ここ数年、大手二輪車メーカーがe-bike市場に参入しており、このことがペダルアシスト分野の地域市場の競争力を高めていると考えられます。例えば

- 2020年10月、Harley-Davidsonは、e-bicycle市場に特化したブランドを発表しました。シリアル1サイクル株式会社」と名付けられたこのブランドの製品は、ペダルアシスト式の電動自転車となります。この電子自転車は、オンラインでの直販と一部のハーレーダビッドソンディーラーで販売される予定です。
- 2020年7月、ヤマハバイシクルズは、オールマウンテンe-bikeの分野で2つの新製品を発表しました。YDX-MORO」と「YDX-MORO Pro」は、PW-X2ドライブユニットと独自の新開発「クワッドセンサーシステム」を搭載し、「オートマチック」「MTB」「ウォークアシスト」の各モードを備えています。PW-X2ドライブユニットと新開発の500Wリチウムイオンバッテリーを、特許出願中の新設計「デュアルツインフレーム」と新設計「ホルストリンクサスペンション」に搭載しています。YDX-MOROモデルはクラス1のe-Bikeで、時速20マイルまでのペダルアシストが可能です。エコ、スタンダード、ハイ、新MTBモード、EXPWの5つのアシストモードを搭載しています。新開発のPW-X2は、エコ、スタンダード、ハイ、MTBモードでは120rpm、EXPWモードでは170rpmのアシストを実現しています。

政府によるE-bikeへの支援の拡大

日々の生活が忙しくなるにつれ、公共交通機関の利用が困難になり、自動車の所有が必要不可欠になっています。それに加えて、主に天然資源の不足と環境問題から、将来の世代のために環境を保護し、維持することへの関心が高まっています。これは、社会と政府の両方にユニークな課題を突きつけています。E-BIKEは、この問題に対する理想的なソリューションです。環境にやさしく、毎日の通勤の問題を解決してくれます。そのため、北米ではE-BIKEの需要が高まっています。

米国では、COVID-19の流行時に、自転車とE-BIKEの売上がかつてないほど伸びました。ウォルマートやターゲットなどの店舗では、自転車やe-bikeの売上が大きく伸びました。また、主要な都市では、道路上に自転車が大量に流入しました。2020年5月から6月にかけて、ニューヨーク市では、州交通局の報告によると、2019年の同時期に比べて自転車の通行量が50%増加したのに対し、フィラデルフィアでは、自転車の通行量が150%増加しました。

米国の主要都市では、街中でのe-bikeの急速な普及をサポートするため、自転車レーンの増設が進んでいます。例えば

- 2020年12月、ニューヨークでは、ビル・デ・ブラシオ市長が、ニューヨーク市交通局(DOT)が2020年に5つの行政区全体で28.6レーンマイルの保護付き自転車レーンを新たに建設するという記録を発表しました。今回の発表により、ニューヨーク市の自転車レーンネットワークの総延長は1,375レーンマイルに達し、そのうち545レーンマイルが保護されており、そのうち170マイル近くが路上に設置されています。交通局は、2021年末までに80マイル以上の保護された自転車レーンを設置し、2022年までに自転車優先地区に75マイルの自転車インフラを追加するというグリーンウェーブプランの目標達成に向けて順調に進んでいます。

また、カナダ政府は、e-cargo bike導入のためのパイロットプロジェクトを実施しています。例えば

- 2021年5月、ブリティッシュ・コロンビア州は、バンクーバー市と提携し、同市周辺の交通渋滞や大気汚染の軽減に役立つ可能性のあるカーゴe-bikeマイクロハブ・プロジェクトを支援することを発表しました。政府は20万カナダドルの資金を提供します。同省の助成金は、調整、建物のレンタルとメンテナンス、データ収集、分析のための資金を拠出する可能性があります

競合他社の状況

北米のE-bike市場は非常に細分化されており、主要プレイヤーのシェアは低い。主要な市場プレーヤーとしては、GIANT BICYCLE、MERIDA、Trek Bikes、Riese & Muller、YAMAHA MOTOR CORPORATIONなどが挙げられます。Giant Bicyclesはこの市場の最大のプレーヤーです。

これらの企業のプレゼンスは、主に北米とその他の重要な世界市場に集中しています。これらの企業は、技術革新や新製品の発売を通じて製品ポートフォリオを多様化し、市場のリーダーとしての地位を維持することを目指しています。

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目次

1 はじめに
1.1 調査の前提条件
1.2 調査の範囲

2 調査方法

3 エグゼクティブサマリー

4 マーケット・ダイナミクス
4.1 マーケットドライバー
4.2 市場の課題
4.3 業界の魅力 - ポーターのファイブフォース分析
4.3.1 新規参入者の脅威




4.3.2 消費者のバーゲニング・パワー
4.3.3 サプライヤーのバーゲニング・パワー
4.3.4 競合他社の脅威
4.3.5 競合他社との競争の激化

5 マーケット・セグメンテーション
5.1 推進力のタイプ別
5.1.1 ペダルアシスト型

5.1.2 スロットルアシスト(パワー・オン・デマンド)
5.2 アプリケーション別
5.2.1 都市・都会
5.2.2 トレッキング(E-mountain Bikes/e-MTB)
5.2.3 カーゴ
5.3 国別
5.3.1 米国
5.3.2 カナダ
5.3.3 その他の北米地域

6 競争状況
6.1 ベンダーのマーケットシェア
6.2 企業プロフィール
6.2.1 トレック・バイシクル・コーポレーション
6.2.2 ペデゴ社
6.2.3 ロイヤルダッチガゼル
6.2.4 ヤマハ発動機株式会社
6.2.5 アクセル・グループ NV
6.2.6 Giant Manufacturing Co.Ltd.
6.2.7 Merida Industry Co.Ltd.
6.2.8 リーゼ&ミュラー社
6.2.9 キャノンデールバイシクル株式会社
6.2.10 ヴァンムーフBV
6.2.11 ラド・パワー・バイクス社

7 市場機会と将来のトレンド

 

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Summary

The North American e-bike market was valued at USD 0.71 billion in 2020, and it is expected to reach USD 1.44 Billion by 2026 registering a CAGR of 12.51% during the forecast period.

Due to the COVID-19 pandemic outbreak and the subsequent lockdowns (with all the restrictions followed), the production of e-bikes witnessed a decline. However, as life slowly returns to a state of normalcy, the market is picking up pace. Due to the pandemic and the risk of contamination, while commuting via public transport, people are showing an increased interest in buying their own means of commute.

Technological advancements in battery packs and drive motors and e-bike sharing are the factors that are expected to drive the market studied, during the forecast period. Governments are investing in bike-sharing programs, and bike lanes, and more pedestrian-friendly streets as part of major initiatives to increase transportation options, enhance road safety, and improve the environment. All these developments are also driving the market’s growth.

Owing to the COVID-19 pandemic, e-bike mobility turned into an essential transportation service. After an initial slump in e-bike sales during lockdowns, the demand for e-bikes skyrocketed people are preferring to use own vehicles and avoid public transportation for safety concerns.

Key Market Trends

Pedal Assist Segment is Expected to Dominate the Market

Pedal assist is an operating mode on an electric bike where once it is activated, the motor kicks in while rider is pedaling. Designed to help the rider pedal easier, pedal assist has varied settings that will allow an effortless ride along at desired speed. Once pedal assist is turned on, bike is provided with extra power making it easy to ride long distances without rider getting tired.

The Pedal assisted segment of the market is expected to dominate the market in the forecast period. From the past few years, major motorcycle manufacturers are entering the e-bike market, which is expected to make the regional market more competitive in pedal-assisted segment. For instance,

- In October 2020, Harley-Davidson unveiled a brand to focus exclusively on the e-bicycle market. Named as Serial 1 Cycle Co., the brand’s products will be pedal-assist electric bicycles. The e-bicycles will be available via direct-to-consumer sales online and at select Harley-Davidson dealers.
- In July 2020, Yamaha Bicycles introduced two new offerings under the all-mountain e-bike segment. The YDX-MORO and YDX-MORO Pro boast PW-X2 drive unit, and a new proprietary Quad Sensor System, and include Automatic, MTB, and Walk Assist modes. The PW-X2 drive unit and new 500 watt-hour lithium-ion battery are secured in an all-new patent-pending Dual Twin Frame™ design, along with a new Horst link suspension design. The YDX-MORO models are Class 1 e-Bikes, delivering pedal assist up to 20 mph. They have five assist modes, including Eco, Standard, High, new MTB mode, and EXPW. The new PW-X2 provides assist up to 120 rpm in Eco, Standard, High, and MTB modes and 170 rpm in EXPW mode.

Increasing Governmental Support Towards E-bikes

Due to increasingly busy lives and the need to commute daily, it has become almost necessary to own a vehicle, as public transport often is not reliable. On the back of that, there is a growing concern for preserving and sustaining the environment for future generations, mainly because of the increasing scarcity of natural resources and environmental concerns. This poses a unique challenge for both society and governments. E-bikes are the ideal solution to this problem. They are environment-friendly, and they solve the problem of the daily commute. This is augmenting the demand for e-bikes in North America.

The United States witnessed unprecedented growth in sales of bicycles and e-bikes during the COVID-19 pandemic. Stores, such as Walmart and Target, recorded a major growth in sales of bicycles and e-bikes. Also, major cities witnessed a high influx of cyclists on the road. During May-June 2020, in New York City, the State Department of Transportation reported a 50% increase in cycling traffic over the same time in 2019, whereas in Philadelphia, bike traffic grew by 150%.

Major cities in the United States are adding bike lanes to support the rapid adoption of e-bikes in the city. For instance,

- In December 2020, in New York, Mayor Bill de Blasio announced that the New York City Department of Transportation (DOT) constructed a record 28.6 lane miles of new protected bike lanes across all five boroughs in 2020. After this announcement, the city’s total bike lane network reached 1,375 lane miles, 545 of which are protected miles, including nearly 170 miles on street. The Department of Transportation is on track to meet the Green Wave Plan goal of installing over 80 miles of protected bike lanes by the end of 2021 and adding 75 miles of bicycle infrastructure in Bicycle Priority Districts by 2022.

Canadian Government is also running pilot projects for the e-cargo bike deployment. For instance,

- In May 2021, the Province of British Columbia announced to partnerwith the City of Vancouver to support a cargo e-bike micro hub project that may help reduce traffic congestion and air pollution around the city. The government is providing CAD 200,000 in funding. The ministry grant may contribute funding for coordination, building rental and maintenance, data collection, and analysis

Competitive Landscape

The North American E-bike Market is extremely fragmented, with the major players holding a low share of the total market share. Some of the major market players are Giant Bicycles, Merida, Trek Bikes, Riese & Muller, and Yamaha Motor Corporation. Giant Bicycles is the largest player in this market.

All of these companies' presence is majorly concentrated in North America along with other important global markets. The companies are diversifying their product portfolio through innovations and new launches and are aiming to continue their spots as market leaders.

Reasons to Purchase this report:

- The market estimate (ME) sheet in Excel format
- 3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Driver
4.2 Market Challenge
4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.3.1 Threat of New Entrants




4.3.2 Bargaining Power of Consumers
4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
4.3.4 Threat of Substitutes
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Propulsion Type
5.1.1 Pedal-assisted

5.1.2 Throttle-assisted (Power-on-demand)
5.2 By Application
5.2.1 City/Urban
5.2.2 Trekking (E-mountain Bikes/e-MTB)
5.2.3 Cargo
5.3 Country
5.3.1 United States
5.3.2 Canada
5.3.3 Rest of North America

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Vendor Market Share
6.2 Company Profiles
6.2.1 Trek Bicycle Corporation.
6.2.2 Pedego Inc
6.2.3 Royal Dutch Gazelle
6.2.4 Yamaha Motor Corporation
6.2.5 Accell Group NV
6.2.6 Giant Manufacturing Co. Ltd
6.2.7 Merida Industry Co. Ltd
6.2.8 Riese & Muller GmbH
6.2.9 Cannondale Bicycle Corporation
6.2.10 VanMoof BV
6.2.11 Rad Power Bikes LLC

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

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