世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

インドのゲーム市場 - 成長、トレンド、および予測(2020 - 2025年


India Gaming Market - Growth, Trends, and Forecasts (2020 - 2025)

インドのゲーム市場は、2020年には18億9,000万米ドルと推定され、2021年から2026年までの予測期間において16.22%のCAGRを記録し、2026年には40億1,000万米ドルに達すると予想されています。世界最大級の若者人口... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2021年8月1日 US$3,250
シングルユーザライセンス
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
120 英語

下記、日本語のページは自動翻訳を利用し作成しています。
実際のレポートは英文のみでご納品いたします。


 

サマリー

インドのゲーム市場は、2020年には18億9,000万米ドルと推定され、2021年から2026年までの予測期間において16.22%のCAGRを記録し、2026年には40億1,000万米ドルに達すると予想されています。世界最大級の若者人口を抱えるインドは、ゲーム業界において世界有数の市場となることが期待されています。同国の成長は、若年層人口の増加、可処分所得の増加、新しいゲームジャンルの導入、スマートフォンやタブレットのユーザー数の急増などが要因となっています。

- その結果、同国は世界のトップモバイルゲーム市場の5位にランクインし、2億2,000万人以上のゲーマーが1日あたり平均42分をモバイルゲームに費やしています。NASSCOMのデータによると、2020年までにインドのモバイルゲーム市場のユーザー数は6億2800万人に達すると推定されています。
- インドのゲーム業界が目の当たりにしている重要な変化は、現在、ゲーム開発に多くの注目が集まっていることです。過去2-3年の間に、200社以上のゲーム開発会社が登場し、ゲームにおける独自の知的財産(IP)を生み出しています。ロックダウンが発生したCOVID-19のパンデミックは、インドのオンラインゲームを加速させました。バーチャルゾーンが社交、交流、競争の場となったことで、ゲームに費やす時間は劇的に増加しました。
- インド市場には、新しいゲームベンチャーも参入しています。例えば、デジタル決済のプラットフォームであるPaytmのゲーム部門であるPaytm First Gamesは、2019年にスタートし、ロックダウン中にユーザー数が200%増加したことを目撃しました。Paytm First Gamesは、Fantasy Cricket、Teen Patti、Rummyなど、約300種類のゲームを提供しています。別のスタートアップであるGameberry Labは、毎日のインストール数とユーザーエンゲージメントの大幅な増加を目撃しています。
- また、ゲーム開発者は、ゲーマーの体験を向上させるために絶えず努力しており、「PlayStation」、「Xbox」、「Windows PC」など、さまざまなコンソール/プラットフォーム向けに新しいゲームを発表し、これらのデバイスを通じてゲーマーに提供しています。
- クラウドゲーミングは、ゲーム業界において新たに登場した技術であり、ユーザーは、高速ネットワーク接続により、ラップトップ、タブレット、携帯電話などの携帯機器でハイエンドゲームをストリーミングすることができます。これにより、定期的なハードウェアのアップグレードやゲーム機/PC/ラップトップの購入が不要になります。このような重要な要因が、市場の成長にプラスの影響を与えると考えられます。
- COVID-19の流行により、企業はデスクトップからラップトップへの移行を余儀なくされています。Dell Technologies, IndiaのClient Solutions GroupのSenior Managerによると、このようなデスクトップPCからノートブックPCへの移行は、特定の業種や、よりサービス指向の組織、公共部門の組織でより顕著に見られます。

主な市場動向

スマートフォンの急速な普及が市場を牽引すると予想される

- インドにおけるスマートフォンの普及率は、インターネットの普及率の上昇、政府による取り組み、スマートフォンのステークホルダーの存在などにより、ここ数年で増加しています。シスコ社のレポートによると、2018年に6億1,090万人だったスマートフォンは、2023年には全人口の55%が使用するようになり、年平均成長率は5%となっています。同予測では、2018年に15億台だった接続デバイスが、2023年にはインドが21億台に立っていると記述されている。
- 2020年11月、インドの携帯電話メーカーであるLava Mobilesは、他のブランドの携帯電話を作っていると言われています。同社によると、MotorolaおよびHMD Globalと合意し、同社の製造施設でMotoおよびNokiaの端末を製造することになるという。モトローラとノキアのスマートフォンは、背面に「Made in India」と書かれているため、スムーズに市場に到達するために費用対効果の高い方法を採用しています。
- サムスンは2020年8月、スマートフォンの生産拠点の一部をベトナムなどからインドに移すことを計画していました。韓国のスマートフォン大手は、400億米ドル以上の価値があるデバイスを同国で生産する予定です。
- 2020年6月、インドは電子機器製造を強化するために5,000億インドルピーの計画を立ち上げ、まずはスマートフォンメーカー5社に国内生産の拡大または設立のためのインセンティブを提供するとしています。インド政府は、2019年から2020年までの5年間に、現地生産品の追加売上高の4%から6%相当の現金を含む生産連動型インセンティブ(PLI)を提供します。
- スマートフォン業界は、Narendra Modi首相の「Make In India」イニシアティブの主要な推進力となっています。このような取り組みを行うことで、政府は現在、インドを輸出拠点として発展させたいと考えています。2020年10月、インド政府は、アップルのトップサプライヤーであるWistron社、Foxconn社、Pegatron社を含む16社に対して、国内のスマートフォン生産を活用する連邦計画に基づくインセンティブを承認していました。

PCブラウザ/ダウンロードゲームがシェアを独占

- 国内の消費者は、ゲームと仕事の両方に使用できるラップトップ/PCを選ぶため、PCゲームはデバイスの多目的性から好まれています。最近のCOVID-19の発生に伴い、ゲーミングノートPCの需要は増加しており、いくつかのPCブランドでは、高速なゲーム体験を提供できるノートPCの売上が増加していると報告しています。
- 例えば、ロックダウンが緩和されて以来、ASUS社は、COVID-19発生前の同時期の売上と比較して、ゲーミングノートPCの売上が3倍に増加しています。先日発売した14インチの「Zephyrus G14」では80%以上の販売を記録したという。Asusの経営陣によると、2019年中、国内のノートPC市場全体に占めるゲーミングノートPCの割合は8%で、6万~8万円の価格帯が約40~45%を占めているという。
- また、国内のもう一つの著名なゲーミングノートPCベンダーであるMSI社は、ここ数カ月でゲーミングノートPCに対するソーシャルメディアでの問い合わせが3倍、ゲーミングノートPCの実売が1.5倍に増加したことを確認したという。同社によると、消費者は仕事とゲームの両方の要件を満たすデバイスを求めているとのことです。このような傾向から、PC/ノートPC市場は今後数年間で急速に成長することが予想されます。
- さらに、2020年8月、レノボは、同社のパソコンの需要が2020年6-8月期に前年同期比で40-50%増加したと発表しました。また、同社の消費者セグメントにおけるゲーミングPCの貢献度は2倍になる可能性があると予想しています。
- また、日本エイサーは、国内の需要動向の高まりを受けて、ゲーミングノートPCやPCの提供を拡大していきたいと考えています。2020年1月、同社は、モバイルゲームからPCゲームへの移行、低関税でのインターネットの高速化、手頃な価格のゲーミング製品などを背景に、同社のゲーミングPCの需要が同国で増加していると発表した。同社は、プロゲーマー向けのPC「Predator」シリーズ、日常的なゲーマー向けのPC「Nitro」シリーズ、カジュアルゲーマー向けのPC「Aspire」シリーズで、2020年に販売台数を35〜40%成長させる方針だ。

競合他社の状況

インドのゲーム市場は、限られたプレイヤーしかいないため、中程度の規模となっています。各社は、継続的にゲームを発売・宣伝することで、市場シェアと優位性を維持しようと競争しています。

- 2021年1月 - ソニーは、「PlayStation 5」(PS5)のインドでの発売日を公式に発表しました。この新しいゲーム機は、2021年2月2日から国内のゲーム愛好家の皆様にお届けします。このゲーム機の予約は1月12日から開始されます。ソニーはこの次世代ゲーム機で、主にマイクロソフトの「Xbox Series X」などに対抗することを目指しています。
- 2021年1月 - OnePlus社は、Netflixの映画「AK vs AK: Stops at Nothing」を主な題材としたウェブベースのゲームを開始しました。このゲームは、スマートフォンとウェブの両方で制作されており、ユーザーはスマートフォンデバイスとコンピュータのすべての画面で、この2Dゲームの体験に浸ることができます。このレトロなゲームは、主にNetflixの映画「AK vs AK」の体験をもたらすもので、FnaticとAFK Gameとのパートナーシップにより制作されました。

このレポートを購入する理由

- Excel形式の市場推定(ME)シート
- 3ヶ月間のアナリスト・サポート

ページTOPに戻る


目次

1 はじめに
1.1 調査の前提条件と市場の定義
1.2 調査の範囲

2 調査方法

3 エグゼクティブサマリー

4 ゲーミング市場のダイナミクス
4.1 ゲーミング市場の概要
4.2 業界のエコシステム分析
4.3 業界の魅力 - ポーターのファイブフォース分析
4.3.1 供給者のバーゲニング・パワー
4.3.2 消費者のバーゲニング・パワー
4.3.3 新規参入者の脅威
4.3.4 競合他社の脅威
4.3.5 競合他社との競争の激しさ
4.4 ゲーミングベースの指標分析
4.4.1 インドにおけるインターネット普及率の現状と予測
4.4.2 インドにおけるスマートフォンの普及状況と予測(2019年~2025年
4.4.3 従来のPC市場の状況(デスクトップ、ノートブック、ワークステーションを含む) - 2019-2025年の推定値(百万台
4.4.4 コンソール市場の展望(コンソール数、主要プレイヤー、2019年~2025年の推定値と予測、単位:百万米ドル
4.4.5 モバイルゲーマーの年齢別・性別人口 4.4.6 ゲームとパブリッシャーのトップ10
4.5 マーケットドライバー
4.6 市場の課題
4.7 インドゲーム市場の主要動向
4.8 COVID-19のインドゲーム市場への影響

5 市場のセグメンテーション
5.1 タイプ
5.1.1 モバイルゲーム
5.1.1.1 アンドロイド
5.1.1.2 iOS
5.1.2 コンソールゲーム
5.1.3 PCブラウザ/ダウンロード

6 競争状況
6.1 企業プロフィール*1
6.1.1 ソニー株式会社
6.1.2 Nintendu
6.1.3 Electronic Arts Games India Pvt Ltd
6.1.4 マイクロソフト株式会社
6.1.5 ローロキュール
6.1.6 グリプトナイト・ゲームズ・インディア・PVTリミテッド
6.1.7 GSN Games India Pvt Ltd (インド)
6.1.8 ウォルト・ディズニー・カンパニー(インド)PVT.リミテッド(The Walt Disney Company (India) Pvt.
6.1.9 Ubisoft Entertainment India Pvt.Ltd.
6.1.10 Zynga Game Network India Pvt Ltd.

7 インドのゲーム市場の機会と今後の動向
7.1 インドでの5G展開を支える主な検討事項と機会
7.2 ステークホルダーの投資と活動
7.3 インドにおける5Gスペクトラム・オークションについての考察
7.4 インドにおける5Gの商業展開のスケジュール
7.5 5Gがモバイルゲーム市場に与える影響についての世界的な見方

 

ページTOPに戻る


 

Summary

The Indian gaming market was estimated to be valued at USD 1.89 billion in 2020, and it is expected to reach USD 4.01 billion by 2026, registering a CAGR of 16.22% over the forecast period 2021 – 2026. With one of the world’s largest youth populations, India is expected to become one of the world’s leading market destinations in the gaming industry. The growth in the country is driven by the growing younger population, higher disposable incomes, the introduction of new gaming genres, and the rapidly increasing number of smartphone and tablet users.

- This has resulted in the country ranking fifth among the world’s top mobile gaming markets, with over 220 million gamers spending an average of 42 minutes per day on mobile games. By 2020, NASSCOM data estimated that the Indian mobile gaming market would reach 628 million users.
- A key shift in India that the gaming industry is witnessing is that now there is a lot more focus on game development. In the past 2-3 years, more than 200 game development companies have come up, creating their own intellectual properties (IPs) in games. The COVID-19 pandemic, which has resulted in lockdowns, has accelerated online gaming in India. Time spent on games increased dramatically as virtual zones became avenues to socialize, connect, and compete.
- New gaming ventures are also entering the Indian market. For instance, Paytm First Games, the gaming arm of the digital payment's platform Paytm, started in 2019 and witnessed a 200% increase in its user base during the lockdown. Paytm First Games provides around 300 games, including Fantasy Cricket, Teen Patti, and Rummy. Another start-up, Gameberry Lab, has witnessed significant growth in daily installations and user engagement.
- Game developers are also continuously striving to enhance the gamer’s experience, and launching new games for diverse console/platforms, such as PlayStation, Xbox, and Windows PC, which are provided to the gamers through these devices.
- The cloud gaming is an emerging technology across the gaming industry, which allows the user to stream high-end games across hand-held devices, such as laptops, tablets, and mobiles, with fast network connectivity, thereby, eliminating the requirement for regular hardware upgrade or a gaming console/PC/laptop. Such key factors are expected to have a positive impact on the market’s growth.
- The COVID-19 pandemic is forcing enterprises to move away from desktops to laptops. As per a senior manager of Client Solutions Group, Dell Technologies, India, this shift in adopting desktop computing to notebook PC is more apparent in specific verticals, and more service-oriented and public sector organizations.

Key Market Trends

Rapid Increase in Smartphone is expected to drive the market

- The smartphone penetration in India has increased in the last couple of years owing to the rising penetration of the internet, initiatives taken by the government, and smartphone stakeholders. According to a Cisco report, smartphones will be used by 55% of the total population by 2023, which is growing from 610.9 million in 2018 at a CAGR of 5%. The forecast described that India would be stood at 2.1 billion connected devices by 2023, which was 1.5 billion in 2018.
- In November 2020, India-based mobile manufacturer Lava Mobiles is now reportedly making handsets for other brands. As per the company, it will be in agreement with Motorola and HMD Global for making Moto and Nokia handsets at its manufacturing facilities. Since Motorola and Nokia smartphones come with the ‘Made in India’ written on their back, they resort to cost-effective methods for ensuring the smooth market reach.
- In August 2020, Samsung had planned to move part of its smartphone manufacturing to India from Vietnam and several other countries. The South Korean smartphone giant plans to produce devices worth more than USD 40 billion in the country.
- In June 2020, India launched an INR 500 billion plan to boost electronics manufacturing, saying it will start by offering five smartphone makers incentives to expand or establish domestic production. The government of India is offering a production-linked incentive (PLI) involving cash worth 4% to 6% of additional sales of goods made locally over the next five years, with 2019-2020 as the base year.
- The smartphone industry has become a major driver for Prime Minister Narendra Modi’s ‘Make In India’ initiative. By taking such initiatives, the government now wants to develop India as an export hub. In October 2020, the government of India had approved incentives under a federal plan to leverage domestic smartphone production to 16 companies, which includes top Apple suppliers Wistron, Foxconn, and Pegatron.

PC Browsers/ Downloaded Games to Dominate Market Share

- PC Gaming is preferred in the country due to the multipurpose nature of the device, as consumers in the country opt for laptops/PCs that can be used for both gaming and work purposes. With the recent outbreak of COVID-19, the demand for gaming laptops and PCs has seen a positive growth, with several PC brands reporting an increase in laptop sales that can offer a high speed gaming experience.
- For instance, since the easing of lockdown, ASUS has seen a three-time increase in the sales of gaming laptops compared to pre-COVID-19 time sales, during the same time in the previous year. The company sold over 80% of its recently launched 14-inch Zephyrus G14. According to Asus's management team, during 2019, gaming laptops accounted for 8% of the overall laptop market in the country, with 60,000-80,000 price segment accounting for about 40-45% of the market.
- Also, MSI, which is another prominent gaming laptop vendor in the country, observed three times increase in social media queries for gaming notebooks and 1.5 times increase in actual sales of gaming notebooks in recent months. As the company mentioned, the consumers are looking for devices that can meet their work, as well as gaming requirements. Owing to such trends, the PC/laptop market is expected to grow at a faster pace in the coming years.
- Moreover, in August 2020, Lenovo announced that the demand for its personal computers grew by 40-50% during June-August 2020 compared to the same period a year-ago. The company also expects that the contribution of gaming PCs to its consumer segment may double.
- Also, Acer is looking to expand its gaming laptop and PC offering, owing to the growing demand trend in the country. In January 2020, the company announced that the demand for its gaming PCs was on the rise in the country, driven by the shift from mobile gaming to PC gaming, faster Internet speeds at lower tariffs, and affordable gaming products. The company intends to grow unit sales by 35-40% in 2020, with its Predator series of PCs for professional gamers, Nitro series of PCs for everyday gamers, and Aspire series of PCs for casual gamers.

Competitive Landscape

The Indian Gaming market is moderately gragmented with limited players in the market. The companies compete with each othetr to maintai their market share and dominance by launching and promoting games continuously.

- Jan 2021 -Sony officially announced the PlayStation 5 or PS5 India launch date. All the gaming enthusiasts in the country will be able to experience this new gaming console from February 2, 2021. The pre-orders for the console will begin on January 12. With this next-generation gaming console, Sony is primarily aiming to take on the likes of Microsoft’s Xbox Series X.
- Jan 2021 - OnePlus launched a web-based game, primarily based on the Netflix film ‘AK vs AK: Stops at Nothing’. The game has been created for both smartphones as well as the web and the users will be able to immerse themselves in this 2D gaming experience across all their smartphone devices and computer screens. The retro game primarily brings the experience of the Netflix film ‘AK vs AK’, and was created in partnership with Fnatic and AFK Game.

Reasons to Purchase this report:

- The market estimate (ME) sheet in Excel format
- 3 months of analyst support



ページTOPに戻る


Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions​ and Market Definition​
1.2 Scope of the Study​

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 GAMING MARKET DYNAMICS
4.1 Gaming Market Overview
4.2 Industry Ecosystem Analysis
4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
4.3.2 Bargaining Power of Consumers
4.3.3 Threat of New Entrants
4.3.4 Threat of Substitutes
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.4 Gaming Base Indicator Analysis
4.4.1 Current State of Internet Penetration in India and Forecast
4.4.2 Smartphone Penetration In India – Estimations and Forecast, 2019-2025
4.4.3 Traditional PC Market Landscape (Inclusive of Desktops, Notebooks, and Workstations) – Estimations in Million Units, 2019-2025
4.4.4 Console Market Insights (Number of Consoles, Key Players, Estimations and Forecasts for 2019-2025 in Revenue USD million)
4.4.5 Mobile Gamers’ Population By Age and Gender 4.4.6 Top 10 Games And Publishers
4.5 Market Drivers
4.6 Market Challenges
4.7 Key Trends in the India Gaming Market
4.8 Impact of COVID-19 on India Gaming Market

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 Type
5.1.1 Mobile Gaming
5.1.1.1 Android
5.1.1.2 iOS
5.1.2 Console Gaming
5.1.3 PC Browser/Downloaded

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Company Profiles*
6.1.1 Sony Corporation
6.1.2 Nintendu
6.1.3 Electronic Arts Games India Pvt Ltd
6.1.4 Microsoft Corporation
6.1.5 Rolocule
6.1.6 Griptonite Games India Pvt Ltd
6.1.7 GSN Games India Pvt Ltd
6.1.8 The Walt Disney Company (India) Pvt. Ltd
6.1.9 Ubisoft Entertainment India Pvt Ltd
6.1.10 Zynga Game Network India Pvt Ltd

7 THE INDIAN GAMING MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS
7.1 Key Considerations and Opportunities Supporting 5G Roll Out In India
7.2 Stakeholder Investments and Activities
7.3 Insights into 5G Spectrum Auction in India
7.4 Timeline of Commercial Rollout of 5G in India
7.5 Global Cues on the Impact of 5G on the Mobile Gaming Landscape

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

本レポートと同分野の最新刊レポート

  • 本レポートと同分野の最新刊レポートはありません。

Mordor Intelligence社の分野での最新刊レポート

  • 最新刊レポートはありません。

本レポートと同じKEY WORD()の最新刊レポート

  • 本レポートと同じKEY WORDの最新刊レポートはありません。

よくあるご質問


Mordor Intelligence社はどのような調査会社ですか?


Mordor Intelligenceは世界の多様な市場に関する重要動向、技術、競争、機会について調査しています。 もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/11/25 10:26

155.25 円

163.23 円

198.36 円

ページTOPに戻る