世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

シンガポールのセルフストレージ市場 - 成長、トレンド、COVID-19の影響、および予測(2021年~2026年


Singapore Self-Storage Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2021 - 2026)

シンガポールのセルフストレージ市場は、2021年から2026年の予測期間中に9.01%のCAGRで成長すると予想されています。 COVID-19パンデミックの結果、シンガポールは約20年ぶりに最悪の不況に向かっています。関... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2021年8月1日 US$3,250
シングルユーザライセンス
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
120 英語

下記、日本語のページは自動翻訳を利用し作成しています。
実際のレポートは英文のみでご納品いたします。


 

サマリー

シンガポールのセルフストレージ市場は、2021年から2026年の予測期間中に9.01%のCAGRで成長すると予想されています。

COVID-19パンデミックの結果、シンガポールは約20年ぶりに最悪の不況に向かっています。関係者が発表した統計によると、国内で32,000人以上が感染している状況で、経済は深刻な負担を感じ続けています。通商産業省によると、シンガポールのGDPは2020年に4%以上縮小すると予想されています。このGDPの縮小は、これまで予測されていた1~4%の範囲を下回るものです。このような経済状況の悪化に伴い、企業は損失を被ることになり、シンガポールのセルフストレージ市場にも大きな影響を与えることになります。

- より多くの荷物を収納するためのスペースが必要になるのは、引っ越し、家族の増加、退職など、消費者のライフスタイルの変化によるものです。都市化が進み、シンガポールの主要都市のアパートが徐々に狭くなり、値段も高くなってきていることから、シンガポールの人口のかなりの部分が、部屋が足りなくなってきています。このようなお客様のニーズに応えるために、セルフストレージが登場しました。
- シンガポール統計局によると、2020年のシンガポールの人口密度は、1平方キロメートルあたり7,810人でした。シンガポールの人口は、非常に限られたスペースの中で年々増加しており、住宅不足や土地不足などの課題を抱えていました。2020年の都市人口は約569万人、国土面積は約720平方キロメートルで、シンガポールは世界で3番目に人口密度の高い領土でした。
- エンドユーザーの間でセルフストレージスペースの人気が高まっていることから、市場の新規参入者は増え続ける需要にあえて参入したいと考えています。5年前には10社にも満たなかったセルフストレージ事業者が、現在では30社を超え、シンガポール国内に80以上の施設を持つまでになっています。供給の増加とニーズの変化に伴い、シンガポールのセルフストレージ業界における需要の変化を理解することは、既存および潜在的なストレージ業界のプレーヤーにとって不可欠となっています。
- 厳しい競争の中で市場が密集していることから、地元のストレージ企業は、「0米ドル」での入居、「1米ドル」での入居、「最初の3ヶ月間のストレージを30%割引」、「最低6ヶ月分のストレージがあれば最初の2ヶ月間は無料」などのプロモーション戦略で差別化を図っている。これらは、お客様の購入と維持のための主要な検討事項の一つとなっています。
- セルフストレージ企業の中には、お客様のストレージニーズに遠隔地から対応するために施設を再開しているところもあります。例えば、StorHubは、2020年6月2日から営業を再開しました。全12カ所のセルフストレージ施設と受付事務所を同日に再開し、最新の安全管理措置を遵守しながら事業を継続していた。

主な市場動向

都市化が進み、居住空間が狭くなっているシンガポールでは、セルフストレージの需要が高まると予想される

- シンガポールは、ビジネスから旅行まであらゆる分野の拠点となっています。都市部の人口が多いため、都市部ではスペースを確保するのが非常に難しくなっています。シンガポールの住宅の大半は狭く、ほとんどのアパートの部屋はあまり広くありません。また、GDP値の増加に伴い、市場の都市化傾向が市場の成長に寄与することが期待されています。
- シンガポールの都市部に住む人々は、通常、セルフストレージユニットのレンタルに投資します。セルフストレージユニットのレンタルは、大きくて物を置いておくのが難しい所有物を持っているシンガポールの人々にとって便利であることが証明されています。また、あまり使わないものを持っているシンガポール人にとっても、魅力的な選択肢となっています。
- Store-Y Self-Storageのような企業は、顧客との距離を縮めるために、都市部のコミュニティの近くにセルフストレージの店舗をいくつか開設しています。同社は「Self Storage Woodlands」というセンターを北地域のWoodlands Communityに設けており、高い評価を得ています。
- ここ数年のシンガポール経済の継続的な成長は、居住者の豊かさと消費者意識の高まりをもたらしました。そのため、都市部に住む人々の間では、電気製品やワイン、装飾品などのコレクターズアイテムを中心に、物品を蓄積する傾向が顕著になっています。
- 趣味を持つ人が増えたことで、さまざまな種類の収集品を保管するための専門的なスペースが必要になっています。数年前から、LOCK+STOREシンガポールのワイン保管ソリューションの約90%は、国内のユーザーが契約しており、今後、セルフストレージベンダーは、このビジネスの潜在的なセグメントを拡大することを目指しています。

ビジネス用セルフストレージタイプのセグメントは大きな成長が見込まれている

- LOCK+STORE Singaporeの最近の調査によると、ビジネスユーザーの約50%が、店舗や倉庫を借りるよりも費用対効果の高い選択肢としてセルフストレージを選んでいます。貸し店舗の場合、経済環境の変化と相まって、多額の家賃が大きなコスト要因となっています。最近では、ビジネスオーナーが保管コストを意識するようになりました。フレキシブルなセルフストレージモデルでは、ビジネス顧客はストレージニーズに合わせて幅広いサイズの選択肢から選ぶことができます。
- 国内では新興企業の数が増加していますが、柔軟性のあるセルフストレージのオプションは、Eコマース分野が成長する中で新興企業の要求を満たし、技術に精通した人々が拡大しており、彼らは主にビジネスを行う際のコスト効率と運用の柔軟性を求めています。これにより、今後数年間、このセグメントの成長はさらに加速するでしょう。
- セルフストレージ市場の状況は、選択肢が氾濫しています。USPやブランド力に頼るだけでは、もはや市場は十分ではありません。施設運営者は、体験を売ることに集中しなければならず、それは顧客とのビジネス関係から始まります。カスタマー・リレーションシップ・マネジメント(CRM)は、企業のパフォーマンスを向上させるテクノロジーであり、さまざまなタスクを自動化することで業務を拡張し、顧客の体験を向上させることができます。
- CRMを不動産管理ソフトウェアと双方向に統合することで、ベンダーは顧客ごとに異なる要件に合わせてパーソナライズされた体験を提供することができ、その結果、サポートプロセスを合理化して顧客を喜ばせることができます。

競合他社の状況

シンガポールのセルフストレージ市場は、中程度の競争状態にあり、かなりの数のグローバルおよびリージョナルプレーヤーで構成されています。これらのプレーヤーは、市場でかなりのシェアを占めており、世界各地で顧客ベースを拡大することに注力しています。これらのプレーヤーは、研究開発活動、戦略的提携、その他の有機的・無機的な成長戦略に重点を置き、予測期間中に市場での地位を維持しています。

- 2020年6月 - COVID-19への対応の一環として、シンガポールを拠点とするセルフストレージ事業者のStorHubは、アジアを拠点とし、都市部での商品輸送に特化したライドシェアリングサービスを提供するGoGoVanとパートナーシップを締結しました。この戦略的提携により、StorHub社の顧客は、政府によるロックダウン規制が実施されている間、柔軟な引越しやセルフストレージの選択肢を得ることができます。
- 2020年5月-食料品店を併設した小売店やセルフストレージに関心を持つ米国のREITであるUnited-Hampshire US REITが、このほどシンガポール証券取引所にIPOを上場しました。スポンサーは、米国の不動産投資会社Hampshire Cos.米国の不動産投資会社Hampshire Cos.LLCと資産管理会社UOB Global Capital LLCがスポンサーとなり、同社の22物件のポートフォリオは317万平方フィートで構成されています。また、15以上のショッピングセンターと4つのセルフストレージの営業所も含まれています。

本レポートの購入理由

- Excel形式の市場推定(ME)シート
- 3ヶ月間のアナリスト・サポート

ページTOPに戻る


目次

1 はじめに
1.1 調査の前提条件と市場の定義
1.2 調査の範囲

2 調査方法

3 エグゼクティブサマリー

4 市場力学
4.1 市場の概要
4.2 COVID-19がシンガポールのセルフストレージ業界に与えた影響
4.3 市場ドライバー
4.3.1 高密度、一人当たりの所得、富裕層の存在などの有利な市場条件
4.3.2 企業の需要が高い(現在、入居率の半分以上を占める)。
4.3.3 付加価値サービスへの注力や隣接市場からの参入など、セルフストレージ業界におけるビジネスモデルの進化
4.4 市場の課題
4.4.1 市場はほぼ成熟しており、今後も緩やかな成長しか期待できない
4.4.2 相対的に高い賃貸料と縮小する賃貸可能面積
4.5 業界の魅力 - ポーターのファイブフォース分析
4.5.1 新規参入者の脅威
4.5.2 バイヤー/消費者の交渉力
4.5.3 供給者のバーゲニングパワー
4.5.4 競合製品の脅威
4.5.5 競合他社との競争の強さ
4.6 PESTEL分析
4.7 主要地域の地域基盤指標の分析-中部、西部、北東部の各地域
4.8 シンガポールの不動産産業と主要地域の主要小売価格指標の分析
4.9 本土地域のセルフストレージ業界の分析と主要地域の収束指標

5 市場区分
5.1 セルフストレージのタイプ別
5.1.1 パーソナル
5.1.2 ビジネス
5.2 所有形態別
5.2.1 自己所有
5.2.2 フルリース型
5.2.3 ハイブリッド(一部リース)

6 コンペティティブ・インテリジェンス
6.1 主要ベンダーのプロフィール
6.1.1 Store Friendly Management Pte Ltd
6.1.2 エクストラ・スペース・アジア
6.1.3 スペースシップ・シンガポール(Astore Pte.Ltd.
6.1.4 ストアルーム・ピーティーイー・リミテッド
6.1.5 ワークプラスストア(Work Plus Store Pte Ltd
6.1.6 Storhub Holding Pte Limited(ストアーハブ・ホールディング・ピーティーイー・リミテッド
6.1.7 Dストレージ(D Storage Pte Limited
6.1.8 Lock+Store (ジェネラル・ストレージ・カンパニー・ピーティーイー・リミテッド)
6.1.9 Beam Storage Pte Ltd(ビーム・ストレージ・ピーティーイー・リミテッド
6.1.10 Far East Organization (Store-Y Self-Storage)
6.1.11 マンダリン・セルフ・ストレージ
6.1.12 アーバン・スペース・セルフ・ストレージ
6.1.13 U-Store@SG (Singapore G Pte Ltd)

7 投資分析

8 市場の将来性

 

ページTOPに戻る


 

Summary

The Singapore self-storage market is expected to grow at 9.01% CAGR during the forecast period of 2021-2026.

As a result of the COVID-19 pandemic, Singapore is heading towards its worst-ever recession in nearly two decades. The economy continues to feel the severe strain from the situation, which has infected more than 32,000 people in the country, as per the statistics published by the officials. According to the Ministry of Trade and Industry, Singapore’s GDP is expected to shrink by more than 4% in 2020. The GDP shrinking is down from the previously projected range between 1 and 4%. As the businesses are observing a loss due to the significant economic downturn, it will significantly affect the country’s self-storage market.

- The requirement for more space for belongings depends on several changes in a consumer’s lifestyle, such as moving home, family expansion, and retiring. With the rising urbanization and apartments in major Singapore cities gradually getting smaller and more expensive, a significant portion of the country’s population is finding they are running out of room. Self-storage concepts have stepped in to cater to this rising customer requirement, and as provision steadily grows, it appeals to the players operating in the market.
- According to Singapore Department of Statistics, in 2020, the population density of Singapore was 7,810 people per square kilometers. The population of Singapore had been increasing over the years within a very limited space, posing challenges such as housing shortages and land scarcity. With an urban population of around 5.69 million people in 2020 and a land area of approximately 720 square kilometers, Singapore was the third most densely populated territory in the world.
- With the growing popularity of self-storage space among end-users, new entrants in the market want to venture into the ever-increasing demand. To date, there are more than 30 self-storage operators with more than 80 facilities in Singapore from an estimated less than ten operators five years ago. With the increased supply and evolving needs, understanding the demand changes in Singapore’s self-storage industry becomes essential for existing and potential storage industry players.
- A dense market in a tough and competitive industry led the local storage companies to differentiate in terms of promotional strategies such as offering “USD 0” Move in, “USD 1” Move in, “30% off the first three months of storage” and “First 2 months of free storage with 6 months minimum worth of storage”. These have become some of the major considerations for customer buy-in and retention.
- Some of the self-storage players are reopening their facilities to cater to the customer’s storage needs remotely. For example, StorHub had resumed its business from 2nd June 2020. The company’s all 12 self-storage facilities and reception offices had reopened on that date and continued its business while adhering to the latest safety management measures.

Key Market Trends

Increased Urbanization, Coupled with Smaller Living Spaces is Expected to Drive the Self-Storage Demand in Singapore

- Singapore is a hub for everything from business to travel. Due to the enormous urban population in the country, space can be significantly hard to come across in urban places. The vast majority of homes in the country are on the small side, and there are less spacious rooms in most of the apartments. Also with increasing GDP value, the market urbanization trend is expected to cater to the market growth.
- The urban population living in Singapore usually invests in the rental of self-storage units. Self-storage unit rental has proved to be handy for people in Singapore who have possessions that are big and, therefore, tough to keep things around. It is also an attractive choice for Singapore residents who have belongings that they don’t use that often.
- Companies like Store-Y Self-Storage have opened several self-storage stores near the urban communities to lower the proximity to the customers. The company has a center called “Self Storage Woodlands,” which is an acclaimed center in Woodlands Community in the North Region.
- The continual growth of Singapore’s economy in the last couple of years has given rise to greater resident affluence and consumerism. Therefore, there is a significantly higher tendency for more urban people to accumulate articles, particularly collectibles like electrical equipment, wines, and ornaments.
- With a growing number of hobbyists, there is an increasing requirement for specialized space to store different types of collectible items. A few years back, about 90% of LOCK+STORE Singapore’s wine storage solutions have been subscribed by domestic users, and going forward; the self-storage vendor is looking to expand this potential segment of the business.

Business Self-storage Type Segment is Expected to Hold a Significant Growth

- From a recent survey of LOCK+STORE Singapore, about 50% of business users opted for self-storage space as a cost-effective alternative compared to renting shops or warehousing spaces. With rental business outlets, one of the significant cost components is the considerable amount of rent, coupled with the changes in the economic climate. Business owners are nowadays more conscious of storage costs. The flexible self-storage model allows business customers to choose from wide-ranging size options for their storage needs.
- As the number of startups is increasing in the country, the flexible self-storage options meet the requirements of startups amid the growing e-commerce sector and the expanding tech-savvy population, which primarily seek more cost efficiency and operational flexibility when conducting their business. This will further boost the segment’s growth in the coming years.
- The self-storage market landscape has become inundated with choices. The market is no longer enough to rely on USPs or brand strength. The facility operators must focus on selling an experience, and it starts with the business relationship with the customers. Customer relationship management or CRM is the technology lever in enterprise performance that can extend operations by automating a wide variety of tasks, thus improving the customer experiences.
- By using a bi-directional integration of CRM with the property-management software, the vendors can create personalized experiences for each customer’s unique requirements, therefore streamlining the support process to delight customers.

Competitive Landscape

Singapore’s self-storage market is moderately competitive and consists of a significant number of global and regional players. These players account for a considerable share in the market and focus on expanding their client base across the globe. These players focus on the research and development activities, strategic alliances, and other organic & inorganic growth strategies to stay in the market landscape over the forecast period.

- June 2020 - As part of its COVID-19 response, Singapore-based self-storage operator StorHub entered into a partnership with GoGoVan, an Asia-based, ridesharing service that specializes in transporting goods in urban areas. The strategic alliance will give StorHub customers flexible moving and self-storage options, while government lockdown restrictions are in place.
- May 2020 - United-Hampshire US REIT, a US-based REIT with interests in grocery-anchored retail stores and self-storage, recently listed an IPO on the Singapore stock exchange. Sponsored by US-based real estate investment company Hampshire Cos. LLC and asset-management firm UOB Global Capital LLC, the company’s 22-property portfolio comprises 3.17 million square feet. It also includes more than 15 shopping centers and four self-storage operating offices.

Reasons to Purchase this report:

- The market estimate (ME) sheet in Excel format
- 3 months of analyst support



ページTOPに戻る


Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Impact of COVID-19 on the Self-Storage Industry in Singapore
4.3 Market Drivers
4.3.1 Favorable Market Conditions Such as High Density, Per-Capita Income and Presence of Affluent Population
4.3.2 High Demand From the Corporate Segment (Which Currently Accounts for More Than Half of the Occupancy)
4.3.3 Evolving Business Models Within the Self-Storage Industry Such as Increased Focus on Value-Added Services and Entry From Adjacent Markets
4.4 Market Challenges
4.4.1 Market Has Largely Attained Maturity and Is Only Expected to Record Marginal Growth
4.4.2 Relatively High Rental Rates and Shrinking Lettable Space
4.5 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.5.1 Threat of New Entrants
4.5.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.5.3 Bargaining Power of Suppliers
4.5.4 Threat of Substitute Products
4.5.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.6 PESTEL Analysis
4.7 Analysis of the Regional Base Indicators in Key Regions - Central, West, and North-East Territories
4.8 Real-Estate Industry in Singapore and Key Retail Price Indicators in Key Areas
4.9 Analysis of Self-Storage Industry in the Mainland Region and Key Areas of Convergence

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Self-storage Type
5.1.1 Personal
5.1.2 Business
5.2 By Ownership Type
5.2.1 Self-owned
5.2.2 Fully-leased
5.2.3 Hybrid (Partly-leased)

6 COMPETITIVE INTELLIGENCE
6.1 Key Vendor Profiles
6.1.1 Store Friendly Management Pte Ltd
6.1.2 Extra Space Asia
6.1.3 Spaceship Singapore (Astore Pte. Ltd.)
6.1.4 Store Room Pte Limited
6.1.5 Work+Store (Work Plus Store Pte Ltd)
6.1.6 Storhub Holding Pte Limited
6.1.7 D Storage Pte Limited
6.1.8 Lock+Store (General Storage Company Pte Ltd)
6.1.9 Beam Storage Pte Ltd.
6.1.10 Far East Organization (Store-Y Self-Storage)
6.1.11 Mandarin Self Storage
6.1.12 Urban Space Self Storage
6.1.13 U-Store@SG (Singapore G Pte Ltd)

7 INVESTMENT ANALYSIS

8 FUTURE OF THE MARKET

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

本レポートと同分野の最新刊レポート

  • 本レポートと同分野の最新刊レポートはありません。

Mordor Intelligence社の分野での最新刊レポート

  • 最新刊レポートはありません。

本レポートと同じKEY WORD()の最新刊レポート

  • 本レポートと同じKEY WORDの最新刊レポートはありません。

よくあるご質問


Mordor Intelligence社はどのような調査会社ですか?


Mordor Intelligenceは世界の多様な市場に関する重要動向、技術、競争、機会について調査しています。 もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/11/25 10:26

155.25 円

163.23 円

198.36 円

ページTOPに戻る