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ゲーミングアクセサリー市場 - 成長、トレンド、COVID-19インパクト、および予測(2021年~2026年


Gaming Accessories Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2021 - 2026)

ゲームアクセサリの世界市場は、2020年に77.5億米ドルとなり、予測期間(2021年~2026年)には約12.2%のCAGRを記録し、2026年には154.0億米ドルに達すると予想されています。Covid-19のパンデミックの際には、製... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2021年8月1日 US$4,250
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サマリー

ゲームアクセサリの世界市場は、2020年に77.5億米ドルとなり、予測期間(2021年~2026年)には約12.2%のCAGRを記録し、2026年には154.0億米ドルに達すると予想されています。Covid-19のパンデミックの際には、製造工場の多くが中国にあるため、いくつかのゲームアクセサリメーカーが製造部品や原材料の不足による出荷の遅れを経験しました。既存の在庫を販売したところ、各社は製品の供給不足に直面しました。

- しかしながら、2020年第1四半期の売上は、より多くの国のより多くの人々が避難所規制を受けていることから、Corsairゲーミングアクセサリーの需要が増加したことにより、前年同期比で力強い増収となり、相殺されました。同社によると、シェルター・イン・プレイスやその他の同様の制限により、人々が代替的な娯楽や社会的交流へのアクセスを制限されているため、同社製品の需要が増加しているとのことです。同様の傾向は、この市場で事業を展開している複数の企業でも確認されています。
- さらに、スマートフォンの普及が進み、バーチャルリアリティ(VR)や人工知能(AI)などの技術が急速に進化していることも、世界的に市場の成長を促進しています。任天堂やマイクロソフトなどの大手ゲーム機メーカーは、ARの可能性に気づき、その普及をリードしています。
- ARは、ゲーマーを「自分の世界」から解放し、現実の世界に案内してプレイさせることができます。例えば、Human Pac-Manは、ユーザーがゴーグルを装着し、パックマンのキャラクターと同じように、現実の世界で追いかけっこをすることができるゲームです。このような開発は、ゲーマーに充実したゲーム体験を提供するためのゲーミングアクセサリーの開発を後押ししています。
- eスポーツの急速な普及により、高度なゲーム用キーボードやゲームパッドの需要が高まっています。ゲームコンテンツの継続的な充実に伴い、ゲーミングアクセサリー市場は予測期間中に成長すると予想されます。中国は、2015年以降、世界最大かつ最高の売上高を誇り、最も収益性の高いビデオゲーム市場となっています。esportsでは、中国はトーナメントの賞金額で世界をリードしており、複数のビデオゲームで世界最高の才能を持ち、ビデオゲーマーの数も世界最大級です。

主な市場動向

据え置き型ゲーム機が大きな成長を遂げる

- 家庭用ゲーム機は、主にソニー、マイクロソフト、任天堂などのプレーヤーが市場を独占している。ソニーは、次世代ゲーム機「PS5」に合わせて、コントローラー、ヘッドセット、コントローラースタンド、メディアリモコンなどのアクセサリーを発売しました。ゲーム機の需要の高まりが、ゲームアクセサリー市場の成長を牽引すると考えられます。
- 高いグラフィック要求を持つ新しいゲームコンテンツの発売が市場を牽引している。コンソールゲームは、オンデマンドのビジュアルコンテンツへの移行が進んでおり、この移行はすでに始まっています。マイクロソフトは、「Xbox Series X」(最上位機種「Xbox One X」の後継機)の発売を発表しました。このゲーム機には、より強力なハードウェアが搭載され、最大120フレーム/秒という驚異的な速度での4Kゲーム体験、可変リフレッシュレートによるゲームプレイのサポート、8Kディスプレイとの互換性などが追加されます。
- さらに、2019年9月には、ゲーミングコンソールとコントローラーを一体化した「NEOGEO Arcade Stick Pro」を発売します。また、ゲーミングキーボードは、「NEOGEO Arcade Stick Pro」と「NEOGEO Arcade Stick Pro」の2種類を用意しました。
- さらに、ゲーミングキーボードは、革新的な製品や複数の製品が発売され、メーカー間の競争が激化しているため、ゲーマーに様々な選択肢を提供しています。各社は、ゲーマーのゲーム体験を向上させるために、ゲーミングキーボードのRGB照明の提供に力を入れています。
- VRは、空想と現実の境界線をなくし、テクノロジーにこだわる現代のゲーマーにとって、よりリアルで没入感のあるゲームの世界を作り出すのに役立っています。米国のOculus社は、ゲーム機のようにコードレスで操作できるヘッドセットに将来性を見出しています。この単体のバーチャルリアリティヘッドセット「Quest」は、メディアが80%、ゲームが20%で、「Oculus Quest」はゲームに重点を置いていることが強調されています。

アジア太平洋地域が最も高い成長率を示す

- アジア太平洋地域は最大の市場シェアを持ち、その中でも東南アジアが最も大きな収益シェアを占めています。中国、日本、オーストラリア、韓国などの国々は、世界でも有数のゲームホットスポットであり、ゲーム業界の年間収益の40%以上を生み出していると推定されています。
- また、2021年までに、東南アジアのモバイルオンラインゲームユーザー数は2億5000万人に増加すると言われています。インドネシア、マレーシア、タイ、ベトナム、シンガポール、フィリピンの6カ国は、東南アジアのモバイルゲームにとって最も重要な国です。
- また、この地域のゲーム市場を活性化させているトレンドは、eSportsの台頭です。視聴者数の増加とeスポーツへの関心の高まりにより、インドネシア、ベトナム、マレーシアなど、中国以外の国では、ゲームアクセサリに新たな機会が生まれています。esportsの採用により、ゲーム機を通じたビデオゲームの需要も増加しており、今後さらに成長を蓄積していくと思われます。
- また、Aisa-Pacificの成長を高めるために、様々な新しいプラットフォームが生成されており、ローカルコンテンツの範囲が拡大しています。さらに、国内の5G接続数の増加に伴い、市場はさらなる成長が見込まれています。例えば、2019年6月、Qualcomm Technologies社は、ライブの5Gネットワーク上で5Gを利用したクラウドゲーミングをZTE社と共同で実証することを発表しました。このような動きは、新しいゲームの発売やゲーマーの増加に伴い、同地域におけるゲームアクセサリの成長を促進するでしょう。

競合他社の状況

ゲーミングアクセサリー市場は、高い市場シェアを持つごく少数のグローバルベンダーが存在するため、競争が激しくなっています。世界のゲーミングアクセサリー市場に参入しているメーカーは、市場での競争力を維持するために、主にゲーミングアクセサリーのポートフォリオの改善に注力しています。主なプレイヤーは、ソニー株式会社、マイクロソフト株式会社などです。

- 2021年1月 - Microsoft Corporationは、複数のデバイスで動作可能なPulse redワイヤレスコントローラを発表し、毎回セットアップを繰り返すことなく、Xboxコンソール、PC、Androidデバイスを切り替えることができるようになりました。
- 2020年2月 - Logitech社のブランドであるLogitech GとHerman Miller社は、ゲーマー向けの次世代高性能家具ソリューションの研究、設計、製造を目的とした独占的パートナーシップを発表しました。両社はそれぞれの分野で長年培ってきたデザインとエンジニアリングの専門知識を持ち合わせており、これらを組み合わせることで、esportsのアスリート、プレイヤー、ストリーマーのニーズに対応していきます。

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目次

1 はじめに
1.1 調査の前提条件と市場の定義
1.2 調査の範囲

2 調査方法

3 エグゼクティブサマリー

4 市場力学
4.1 市場の概要
4.2 業界のバリューチェーン分析
4.3 業界の魅力 - ポーターのファイブフォース分析
4.3.1 供給者のバーゲニング・パワー
4.3.2 消費者のバーゲニング・パワー
4.3.3 新規参入者の脅威
4.3.4 競合他社の脅威
4.3.5 競合他社との競争の激しさ
4.4 マーケットドライバー
4.5 市場の阻害要因
4.6 COVID-19の業界への影響評価

5 市場区分
5.1 製品タイプ
5.1.1 ゲームパッド/ジョイスティック
5.1.2 ゲーミングキーボード
5.1.3 ゲーミングマウス
5.1.4 ゲーミングヘッドセット
5.1.5 バーチャルリアリティ機器
5.2 デバイスタイプ
5.2.1 PC(デスクトップおよびラップトップ)
5.2.2 ゲーミングコンソール
5.2.3 スマートフォン
5.3 地理的条件
5.3.1 北アメリカ
5.3.2 欧州
5.3.3 アジア・パシフィック
5.3.4 ラテンアメリカ
5.3.5 中近東・アフリカ

6 競争環境
6.1 企業の概要
6.1.1 Alienware (Dell)
6.1.2 Logitech International SA
6.1.3 Razer Inc.
6.1.4 マッドキャッツ・グローバル・リミテッド
6.1.5 タートルビーチ・コーポレーション
6.1.6 Corsair Components Inc.
6.1.7 Cooler Master Co.Ltd.
6.1.8 Sennheiser Electronic GmbH & Co.KG
6.1.9 ハイパーX
6.1.10 アンカー
6.1.11 Reddragon (Eastern Times Technology Co. Ltd)
6.1.12 Nintendo Co.Ltd.
6.1.13 ソニー株式会社
6.1.14 スティールシリーズ
6.1.15 Nvidia Corporation

7 投資分析

8 市場機会と将来のトレンド

 

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Summary

The Global Gaming Accessories Market was valued at USD 7.75 billion in 2020, and it is expected to reach USD 15.40 billion by 2026, registering a CAGR of approximately 12.2% during the forecast period (2021-2026). During the Covid-19 pandemic, several gaming accessory manufacturers experienced shipping delays due to the lack of manufacturing components and raw materials, as most of the manufacturing plants are in China. Once sold the existing inventory, the companies faced insufficient supply of the product.

- However, the first quarter of 2020 sales were offset by strong revenue growth year-over-year due to an increase in demand for Corsair Gaming accessories as more people in more countries are under shelter-in-place restrictions. According to the company, shelter-in-place and other similar restrictions have resulted in increased demand for its products because such conditions limited people's access to alternative forms of entertainment and social interaction. A similar trend is being witnessed by several companies operating in the market.
- Further, the increasing adoption of smartphones, rapidly evolving technologies such as virtual reality (VR) and artificial intelligence (AI) are fueling the growth of the market across the globe. Major gaming console manufacturers like Nintendo and Microsoft have realized the potentiality of AR and are leading the charge.
- AR can free gamers from ‘their world’ and usher them into the real world to play. For instance, Human Pac-Man is a game that allows the users to wear goggles and chase each other in real life, just resembling the characters in Pac-Man. Such developments are aiding the development of gaming accessories to provide enhanced gaming experience to gamers.
- The rapid growth of e-sports has up-surged the demand for advanced gaming keyboards and gamepads, and the gaming accessories market is expected to grow over the forecast period with the continuous enhancement in gaming content. China is the largest, highest grossing, and the most profitable video game market in the world, since 2015. In esports, China has been the world leader in terms of tournament winnings, possessing some of the best talents in the world across multiple video games, as well as one of the largest pool of video gamers.

Key Market Trends

Console Segment to Witness Significant Growth

- Home consoles primarily dominate the market with various players, such as Sony, Microsoft, and Nintendo dominating the market. Sony launched a full slate of accessories to go along with its next-generation console, PS5, including a new controller, headset, controller stand, and media remote. The increasing demand for gaming console will drive the growth of the gaming accessories market in the forecast period.
- Launch of new gaming content with high graphic requirements​ is driving the market. Console gaming is in the transition to on-demand visual content, and this transition has already begun. Microsoft announced the launch of Xbox Series X (the successor of its range-topping Xbox One X gaming console). It will pack vastly more powerful hardware, adding a 4K gaming experience at up to a mind-boggling 120 frames per second, support for gameplay with variable refresh rate, compatibility with 8K displays.
- Coming to innovation, in Sep 2019, NEOGEO Arcade Stick Pro Merged both Gaming Console and Controller in one part where the controller also comes with “start/select” buttons, a turbo switch and ports for HDMI and USB. This innovation will help the user to penetrate more on the console segment due to its unique features.
- Further, The gaming keyboards are marked with innovations and multiple product launches, intensifying the competition amongst manufacturers providing gamers with various choices. The companies are highly focusing on providing RGB lighting of the gaming keyboards to enhance the gamers' gaming experience.
- Diminishing the lines between fantasy and reality, VR is helping create gaming worlds that are more realistic and immersive for today, technology-obsessed gamers. Oculus in the United States sees its future in cordless, self-contained headsets that operate like gaming consoles. This standalone Quest virtual reality headset has 80 percent media and 20 percent gaming, where the Oculus Quest is emphatically gaming-focused.

Asia-Pacific to Witness the Highest Growth

- Asia-Pacific holds the largest market share, where Southeast Asia holds the most significant revenue share. Countries, like China, Japan, Australia, and South Korea, are the prime gaming hot spots of the world, which are estimated to generate more than 40% of the gaming industry’s revenues annually.
- Also, by 2021, the number of mobile online gamers in Southeast Asia will rise to 250 million. Indonesia, Malaysia, Thailand, Vietnam, Singapore, and the Philippines are the six most significant countries for mobile gaming in Southeast Asia.
- A trend that has also been fuelling the games market in the region is the rise of eSports. Growing viewership and an increasing trend towards e-sports have opened up new opportunities for gaming accessories in countries other than China, such as Indonesia, Vietnam, Malaysia, etc. Due to the adoption of esports, demand for video games through the console is also increasing and will accumulate more growth in the future.
- Also, various new platforms are being generated to enhance Aisa-Pacific growth by increasing the extent of local content. Further, with the increasing number of 5G connections in the country, the market is expected to witness further growth. For instance, in June 2019, Qualcomm Technologies announced a joint demonstration with ZTE of the 5G-powered cloud gaming on a live 5G network. Such developments will fuel the growth of gaming accessories in the region as a result of new game launches and increased gamers.

Competitive Landscape

The gaming accessories market is highly competitive due to the presence of very few global vendors who hold a high market share. The manufacturers in the worldwide gaming accessories market are primarily focused on improving their portfolio of gaming accessories to stay competitive in the market. Key players are Sony Corporation, Microsoft Corporation, etc.

- January 2021 - Microsoft Corporation announced the launch of Pulse red wireless controllers that can run on multiple devices to switch between an Xbox console, PC, and Android device without having to repeat the setup process every time.
- February 2020 - Logitech G, a brand of Logitech and Herman Miller, announced an exclusive partnership to research, design, and manufacture the next generation high-performance furniture solutions for gamers. Both companies bring years of design and engineering expertise in their respective fields, and combined will address the needs of esports athletes, players, and streamers.

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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Industry Value Chain Analysis
4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
4.3.2 Bargaining Power of Consumers
4.3.3 Threat of New Entrants
4.3.4 Threat of Substitutes
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.4 Market Drivers
4.5 Market Restraints
4.6 Assessment of Impact of COVID-19 on the Industry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 Product Type
5.1.1 Gamepads/Joysticks
5.1.2 Gaming Keyboards
5.1.3 Gaming Mice
5.1.4 Gaming Headsets
5.1.5 Virtual Reality Devices
5.2 Device Type
5.2.1 PC (Desktop and Laptop)
5.2.2 Gaming Consoles
5.2.3 Smartphones
5.3 Geography
5.3.1 North America
5.3.2 Europe
5.3.3 Asia Pacific
5.3.4 Latin America
5.3.5 Middle East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Company Profiles
6.1.1 Alienware (Dell)
6.1.2 Logitech International SA
6.1.3 Razer Inc.
6.1.4 Mad Catz Global Limited
6.1.5 Turtle Beach Corporation
6.1.6 Corsair Components Inc.
6.1.7 Cooler Master Co. Ltd
6.1.8 Sennheiser Electronic GmbH & Co. KG
6.1.9 HyperX
6.1.10 Anker
6.1.11 Reddragon (Eastern Times Technology Co. Ltd)
6.1.12 Nintendo Co. Ltd
6.1.13 Sony Corporation
6.1.14 SteelSeries
6.1.15 Nvidia Corporation

7 INVESTMENT ANALYSIS

8 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

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