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電動スクーターとモーターサイクルの市場 - 成長、トレンド、COVID-19の影響、および予測(2021年~2026年


Electric Scooter and Motorcycles Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecast (2021 - 2026)

電動スクーターとオートバイの市場は、2020年には20億米ドル、2026年には35億米ドルに達すると予測され、予測期間中に10%以上のCAGRを記録しています。 Covid-19パンデミックは、電動スクーター・モーターサ... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2021年8月1日 US$4,250
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サマリー

電動スクーターとオートバイの市場は、2020年には20億米ドル、2026年には35億米ドルに達すると予測され、予測期間中に10%以上のCAGRを記録しています。

Covid-19パンデミックは、電動スクーター・モーターサイクル市場にマイナスの影響を与えました。世界的なロックダウン規制により、電動スクーターやモーターサイクルを含む新しい車両の生産や販売が停止しました。また、サプライチェーンの混乱により、スクーターやモーターサイクルのさまざまな部品の生産に必要な原材料が入手できず、生産の遅れが生じました。これにより、業界の経済は急速に落ち込んでしまいました。しかし、世界中でよりクリーンなモビリティーへの関心が高まっていることから、業界はコヴィド19パンデミック後の経済復興を期待しています。

電動スクーターとモーターサイクルの市場は、持続可能な移動手段へのニーズの高まりにより、著しい成長を遂げています。環境問題への関心の高まりと、政府の積極的な取り組みが、市場成長の主な要因となっています。また、エネルギーコストの上昇や、エネルギー効率の高い新興技術との競争も、市場の成長を促進すると考えられます。

- 電動スクーターとモーターサイクルの市場は初期段階にあり、主に新興企業が牽引しています。しかし、従来の二輪車大手は、この急成長中の市場に将来のチャンスを見出しています。例えば、ピアジオ社は、2021年5月に開催された北京モーターショーで、新型のPiaggio ONEを発表しました。
- バイクやスクーターは、自動車よりも安価で持続可能な交通手段であるため、地域によって受け入れられ方が異なります。東南アジア、南米、アフリカなどでは、日常の通勤や短距離の移動にエンジン容量の小さい普通のスクーターやバイクが主に使われているため、大きな可能性を秘めています。

主な市場動向

政府の取り組みが市場の成長に寄与

現在、電動二輪車の価格は従来の二輪車よりも高くなっていますが、これは主にバッテリーのコストによるものです。各国政府は電動二輪車の購入に補助金を出していますが、最終的な車両の購入費用はまだ高額です。そのため、企業や地方自治体は、電動二輪車の普及と成長のために、さらなる努力を続けています。

二輪車が普及している多くの国では、電動二輪車や二輪車のための新しい奨励制度を打ち出しています。例えば、2021年2月、インド政府は、現在約150万台ある同国の電動バイク市場を支援する計画を発表しました。

インド政府は、FAME(Faster Adoption and Manufacturing of Electric-Vehicles)スキームを通じて購入者に補助金を提供し、市場に総額1万クローナを投資しています。

また、2021年4月には、電動バイクの新興企業として有名なAther Energy社が、すべての電動二輪車が利用できる充電ステーションのネットワークの一部として、ムンバイ市内に128カ所の急速充電ステーションを設置することを発表し、電動スクーターや電動バイクの成長をさらに後押ししています。

アジア太平洋地域がE-スクーターとE-モーターサイクルの市場をリードする見込み

予測期間中、アジア太平洋地域が市場をリードすることが予想されます。この地域では、中国、インド、日本が主要な経済大国であり、市場全体に影響を与えると予想されます。これらの国では、新興企業や従来からの老舗メーカーの参入が増えています。

台湾では、2020年から電動バイク・スクーターの購入に最大900~1000米ドルの補助金が出ることになりました。こうした過去の計画のおかげで、2019年12月、現地のスタートアップ企業であるGogoroは、過去最高の2万2500台を販売した。また、台湾では14万5000台の販売を記録し、2019年を締めくくった。

最大級の二輪車市場であるインドでは、多くの新規スタートアップ企業が参入しており、新モデルの投入や現行モデルの拡大、既存インフラの拡充によって存在感を示しています。例えば

- 2020年、BattRE Electric Mobilityは、IoT eスクーターを発売しました。このスクーターには、ナビゲーションアシスト、走行統計、リモート診断、盗難防止アラーム、スピードメーターの呼び出しアラート、乗車行動の提案などの機能が搭載されています。

車両やバッテリー技術の向上に向けた企業努力も、市場にとって重要なステップです。例えば、日本の大手メーカー4社(本田技研工業株式会社、川崎重工業株式会社、スズキ株式会社、ヤマハ発動機株式会社)は、スワッパブルバッテリーコンソーシアムを設立し、これらの電動車両に使用されるバッテリーの標準化を行っています。

競争状況

電動スクーターとモーターサイクルの市場は比較的細分化されており、多数のローカルプレーヤーが存在します。従来の企業は、これまで新興企業が支配していたこの新しい市場で存在感を高めています。従来の企業は、新しい工場を導入したり、既存のスクーターやモーターサイクルを電動化することで市場に参入しています。例えば

- 2021年4月、シンガポールのEuroSports technologies(EST)社は、Strides Transportation社とMoUを締結し、スマートな電動バイクのデザインを開発・販売・供給することに合意しました。
- 2019年、ヤマハはGogoro社と最終的に合意し、Gogoro社の工場で生産される可能性のあるスクーターの新ラインを商品化することになりました。両社は、バッテリーを交換して短時間で充電できる技術を搭載した最初のモデル「Yamaha EC-5」を発売しました。

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目次

1 はじめに
1.1 調査の前提条件
1.2 調査の範囲

2 調査方法

3 エグゼクティブサマリー

4 マーケット・ダイナミクス
4.1 市場ドライバー
4.2 市場の抑制要因
4.3 業界の魅力 - ポーターのファイブフォース分析
4.3.1 新規参入者の脅威
4.3.2 バイヤー/消費者のバーゲニング・パワー
4.3.3 サプライヤーのバーゲニングパワー
4.3.4 競合製品の脅威
4.3.5 競合他社との競争の激しさ

5 マーケット・セグメンテーション
5.1 タイプ別
5.1.1 電子スクーター
5.1.2 電子モーターサイクル
5.2 電池タイプ別
5.2.1 リチウムイオン
5.2.2 密閉型鉛蓄電池
5.3 地域別
5.3.1 北アメリカ
5.3.1.1 米国
5.3.1.2 カナダ
5.3.1.3 その他の北アメリカ地域
5.3.2 ヨーロッパ
5.3.2.1 ドイツ
5.3.2.2 イギリス
5.3.2.3 フランス
5.3.2.4 その他のヨーロッパ諸国
5.3.3 アジア太平洋地域
5.3.3.1 インド
5.3.3.2 中国
5.3.3.3 日本
5.3.3.4 韓国
5.3.3.5 その他のアジア太平洋地域
5.3.4 その他の地域
5.3.4.1 南アメリカ
5.3.4.2 中近東およびアフリカ

6 競争状況
6.1 ベンダーのマーケットシェア**)
6.2 企業の概要** (英語
6.2.1 ゼロ・モーターサイクルズ社
6.2.2 ヒーロー・エレクトリック
6.2.3 Vmoto Limited
6.2.4 AIMA Technology Group Co.Ltd.
6.2.5 Tailing Electric Vehicle Co.Ltd.
6.2.6 ピアジオグループ
6.2.7 Ather Energy Pvt.Ltd.
6.2.8 エナジーカ・モーター・カンパニー
6.2.9 Honda Motor Co.Ltd.
6.2.10 Gogoro Inc.
6.2.11 NIUインターナショナル

7 市場機会と将来のトレンド

 

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Summary

The electric scooter and motorcycles market was valued at USD 2 Billion in 2020 and is anticipated to reach USD 3.5 Billion by 2026, registering a CAGR of over 10% during the forecast period.

The Covid-19 pandemic had a negative impact on the Electric Scooter and Motorcycles Market. The worldwide lockdown restriction has resulted in a halt of production and sales of new vehicles including electric scooters and motorcycles. Also, due to the disruption of the supply chain, the raw materials required for the production of different parts of the scooters and motorcycles were unavailable, causing delays in production. This has led to the rapid downfall of the industry's economy. However, with the growing inclination towards cleaner mobility across the world, the industry is looking forward to economic revival post-Covid-19 pandemic.

The electric scooter and motorcycles market has noticed significant growth, owing to the growing need for sustainable transportation. Increasing environmental concerns, coupled with favorable government initiatives, are some of the major factors driving the market's growth. Rising energy costs and competition among the emerging energy-efficient technologies are also expected to fuel the market's growth.

- The electric scooter and motorcycle market is in its initial phase, majorly driven by start-ups. However, conventional motorcycle giants are finding future opportunities in this burgeoning market. For instance, Piaggio announced and launched it's new Piaggio ONE in the Beijing Motor show in May 2021, indicating to the fact that conventional motorcycle giants are keen in expanding their product portfolio to electric vehicles as well.
- The acceptance of bikes and scooters is different in different regions, as bikes and scooters are a less expensive and more sustainable form of transportation than cars. Southeast Asia, South America, and Africa have huge potential, as these regions primarily use normal scooters and motorcycles with lower engine capacities for daily commute or short distance transport.

Key Market Trends

Government Intiitatives are Adding to The Market Growth

Currently, the price of electric two-wheelers is higher than that of conventional motorcycles, owing mostly to the cost of batteries. Although governments of different countries are offering subsidies for electric vehicle purchases, the final expenditure on the vehicle is still high. Hence, companies and local governing bodies are pushing hard to promote and provide more fuel for the growth of electric two-wheelers.

Many countries where two-wheelers are popular have come up with new incentive schemes for e-scooters and motorcycles. For instance, in February 2021, the Indian government has announced its plan to support the electric bikes market in the country which is at around 1.5 million units currently.

The government is providing subsidies for the buyers via its Faster Adoption and Manufacturing of Electric-Vehicles (FAME) scheme, which invests a total of INR 10,000 Crore in the market. the increasing trend of e-bike sales in India is an example of the government and corporate efforts.

Also, in April 2021, the renowned electric bike startup Ather Energy announced the set up of 128 fast Charging stations across Mumbai, as part of a network of charging stations that can be used by all electric two wheelers, further aiding the growth of electric scooters and motorcycles.

Asia-Pacific is Expected to Lead the E-scooter and E-motorcycle Market

Asia-Pacific is anticipated to lead the market studied, over the forecast period. China, India, and Japan are the major economies in the regional market, which are anticipated to influence the overall market. These countries are witnessing the entry of an increasing number of start-ups and well-established, conventional manufacturers in the market.

From 2020, Taiwan began providing a subsidy of up to USD 900-1000 for the purchase of new electric motorcycles/scooters. Owing to such plans in the past, in December 2019, Gogoro, a local start-up, sold a record of 22,500 units. It also ended 2019 with a record of 145,000 sales in Taiwan.

India, one of the largest two-wheeler markets, is witnessing the entry of many new start-ups, which are marking their presence by launching new models and expanding current models and existing infrastructure. For instance,

- In 2020, BattRE Electric Mobility launched an IoT e-scooter, which has features, such as navigation assist, ride statistics, remote diagnostics, anti-theft alarm, speedometer call alerts, and ride behavior suggestions.

Corporater efforts for better vehicle and battery technology employed in the vehicles is another important step for the market. For instance, 4 major Japanese manufacturers Honda Motor Co., Ltd., Kawasaki Heavy Industries, Ltd., Suzuki Motor Corporation and Yamaha Motor Co., have established The Swappable Battery Consortium that standardizes the batteries used in all these electric motorvyvles.

Competitive Landscape

The electric scooter and motorcycles market is moderately fragmented and has a number of local players. The conventional companies are expanding their presence in this new market, which was earlier dominated by startups. Conventional companies are entering the market by introducing new plants and converting the existing scooters and motorcycles into e-vehicles. For instance,

- In April 2021, Singapore's EuroSports technologies (EST) signed an MoU with Strides Transportation to develop, market, and supply smart electric motorcycles design.
- In 2019, Yamaha finalized an agreement with Gogoro, to commercialize its new line of scooters, which may be produced in the Gogoro plant. The two companies launched their first model, Yamaha EC-5 with a technology that enables users to swap batteries for a quick recharge.

Reasons to Purchase this report:

- The market estimate (ME) sheet in Excel format
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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Drivers
4.2 Market Restraints
4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.3.1 Threat of New Entrants
4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
4.3.4 Threat of Substitute Products
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Type
5.1.1 E-scooters
5.1.2 E-motorcycles
5.2 By Battery Type
5.2.1 Li-ion
5.2.2 Sealed Lead Acid
5.3 By Geography
5.3.1 North America
5.3.1.1 United States
5.3.1.2 Canada
5.3.1.3 Rest of North America
5.3.2 Europe
5.3.2.1 Germany
5.3.2.2 United Kingdom
5.3.2.3 France
5.3.2.4 Rest of Europe
5.3.3 Asia-Pacific
5.3.3.1 India
5.3.3.2 China
5.3.3.3 Japan
5.3.3.4 South Korea
5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
5.3.4 Rest of the World
5.3.4.1 South America
5.3.4.2 Middle East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Vendor Market Share**
6.2 Company Profiles*
6.2.1 Zero Motorcycles Inc.
6.2.2 Hero Electric
6.2.3 Vmoto Limited
6.2.4 AIMA Technology Group Co. Ltd
6.2.5 Tailing Electric Vehicle Co. Ltd
6.2.6 Piaggio Group
6.2.7 Ather Energy Pvt. Ltd
6.2.8 Energica Motor Company
6.2.9 Honda Motor Co. Ltd
6.2.10 Gogoro Inc.
6.2.11 NIU International

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

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