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世界の電子記事監視市場-成長、トレンド、COVID-19の影響、および予測(2021年~2026年


Global Electronic Article Surveillance Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2021 - 2026)

世界の電子記事監視市場は、2020年には9億7,470万米ドルとなり、2026年には11億9,090万米ドルに達すると予測され、年平均成長率は3.60%となる見込みです。COVID-19パンデミックの発生により、世界各地の衣料品店... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2021年8月1日 US$4,250
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サマリー

世界の電子記事監視市場は、2020年には9億7,470万米ドルとなり、2026年には11億9,090万米ドルに達すると予測され、年平均成長率は3.60%となる見込みです。COVID-19パンデミックの発生により、世界各地の衣料品店やファッションストア、その他の百貨店などの小売店が一時的に閉鎖されたため、市場の成長は著しく鈍化しました。さらに、この時期には新たな拡張がないため、EASシステムの需要は低迷することが予想されます。

- EAS製品が市場を牽引しているのは、在庫ロスや万引き、窃盗などからの保護が主な理由です。例えば、NRF(全米小売業協会)によると、ORC(Organized Retail Crime:組織的小売犯罪)による小売業界のコストは毎年約300億米ドルに上ると言われています。また、NRRS(National Retail Security Survey)によると、小売業のシュリンクの主な原因は万引きです。これらの事例から、小売業者は窃盗を防止できるソリューションの導入を余儀なくされ、EASの需要を高めています。
- さらに、英国国家統計局によると、2019年から2020年にかけてイングランドとウェールズで発生した万引き犯罪件数は359.24千件にのぼります。世界中で万引き事件が増加しているため、EASを適用することで、あらゆるエリアでの大規模な監視の必要性が減り、多額の投資を節約できるとともに、製品の最大限の安全と安心を提供することができます。
- また、2020年10月には、Avery Dennison社とImpinj社が提携し、MR6-Pチップと電子物品監視タグを組み合わせたインレイを、小売店向けに最適化された新しいダイカットラベルとして発売しました。
- さらに、デジタル化の進展や新興国の成長性の高まりは、EASプロバイダーにとって大きなチャンスとなります。EAS技術の市場シェアは、衣料品・ファッション雑貨店が大きいと予想されています。

主な市場動向

タグが大きな市場成長をもたらす

- タグは、予測期間中に大きな需要が見込まれています。タグは、用途に応じて様々なデザインやサイズで提供されています。ベンダーは一定の間隔で革新的な新製品を発表しています。例えば、2021年3月、Prosegur Security社は、新しいEASタグ「DoubleLock」を発表し、ユースケースにおいてタグの敗北数を60%削減しました。Double Lock EASタグには、特許取得済みのフックとマグネットによるリリースメカニズムが組み込まれており、このタグを破ることは困難です。
- EASタグには複数のフォームファクターがあります。最も一般的なタイプは、商品を貫通するピンで、一般的にはループ状のワイヤーで商品のタグに取り付けられています。これらのEASタグは、AMシステムやRFシステムと互換性があり、RFID技術と連動するものもあります。EASを衣料品やファッションアクセサリーに導入することで、簡単な操作性、労力の軽減、オープンマーチャンダイジングやブランド力の向上、現場での迅速な対応、顧客満足度の向上などのメリットが得られます。
- Sensormatic社の盗難防止タグは、ソースの盗難防止タグソリューションを提供するEASのリーディングカンパニーの一つです。同社は、あらゆる小売環境において、ほぼすべてのアイテムを安全に保護するハードタグを提供しています。Sensormatic社のハードタグは、アコースティック・マグネティック(AM)、ラジオ・フリークエンシー・(RF)、ラジオ・フリークエンシー・アイデンティフィケーション(RFID)という3つの革新的な技術でアクセス可能です。
- さらにプレイヤーは、あらゆる小売製品にソリューションを提供するために、AMまたはRF技術と統合したタグの既存技術を革新・拡大しています。例えば、2020年1月、チェックポイント・システムズ社は、小売店での靴の盗難を防止するために、Alpha ShoeLok(アルファ・シューロック)を専用タグのラインナップに加えました。アルファS3ハンドキー、マルチデタッチャー、スーパーS3キーで解錠でき、2つのアラームシステムを備えているため、高セキュリティのソリューションとなります。

アジア太平洋地域が大きな市場成長をもたらす

- EAS市場では、アジア太平洋地域が大きな成長率を示すと予測されています。アパレル、スーパーマーケット、量販店などの小売店舗数の増加に伴い、EASシステムの需要が高まると予想されます。
- 2020年8月、ファッションブランドのPomeloは、オムニチャネルの顧客体験を向上させるために、シンガポールやマレーシアなどの国をカバーする東南アジアでの小売店舗の拡大を発表しました。同社は、同地域に新たに20店舗を導入してフットプリントを増やす予定です。このようなファッション小売業者の取り組みが、この地域におけるEASソリューションの需要を押し上げています。
- さらに、2020年には、インドの約1,200万のキラナストアがママ&ポップストアと提携して商品を供給し、デジタルオペレーションで店舗をアップグレードすることで、Reliance Retail、Amazon、Walmart Inc傘下のFlipkartの成長の礎となりました。このような取り組みにより、この地域ではさまざまなEAS RFIDタグのニーズが高まっています。
- 経済産業省は、セブン-イレブン・ジャパン、ファミリーマート、ローソン、ミニストップ、ニューデイズの大手コンビニエンスストア5社と、2025年までに店舗で販売するすべての商品(合計1,000億個)に電子タグを導入することで合意しています。これらの開発は、この地域の研究済み市場の成長を後押しすると期待されています。
- また、中国商品商業協会(CCAGM)が2020年に実施した調査によると、中国の大手百貨店90社のうち84.4%がO2O(Online to Offline)の統合を検討する予定でした。その結果、EASの需要が高まり、市場の拡大に貢献しました。

競合状況

世界の電子式物品監視システム(EAS)市場は、地域的にも世界的にもかなりの数のプレイヤーが存在し、緩やかな競争状態にあります。研究開発活動や技術革新のための投資の増加は、近い将来の市場成長を促進し、今後数年間で新規参入者に潜在的な成長機会を提供すると予想されます。

- 2021年5月 - ジョンソン・コントロールズは、VSBLTY Groupe Technologies Corp.とのパートナーシップを発表し、同社の主要なグローバルリテールソリューションポートフォリオであるSensormatic Solutionsをさらに進化させ、小売業者に購買時点での消費者エンゲージメントを高め、それらの購買決定を促す人口統計学的な洞察を発見する能力を提供します。
- 2020年10月 - アゴン・システムズは、40mmと45mmの2種類の新しいコンセプトタグのサイズを発表しました。40mmのRF "no ink "コンセプトタグは、通常のコンセプトタグの利点をすべて備えており、盗難未遂の抑止力としてはっきりと目に見えるため、ハイエンドで高額な小売店に適しています。

本レポートの購入理由

- 市場推定値(ME)シート(Excel形式
- アナリストによる3ヶ月間のサポート

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目次

1 はじめに
1.1 調査の前提条件と市場の定義
1.2 調査の範囲

2 調査方法

3 エグゼクティブサマリー

4 市場の洞察
4.1 市場の概要
4.2 業界の魅力 - ポーターのファイブフォース分析
4.2.1 供給者のバーゲニング・パワー
4.2.2 消費者のバーゲニング・パワー
4.2.3 新規参入者の脅威
4.2.4 競合製品の脅威
4.2.5 競合他社との競争の激しさ
4.3 業界のバリューチェーン分析
4.4 Covid-19が産業界に与える影響の評価

5 市場力学
5.1 市場ドライバー
5.1.1 在庫損失、万引き、盗難からの保護
5.1.2 小売店での保護を強化するための音響磁気システムの採用率の高さ
5.2 市場の阻害要因
5.2.1 EASシステムの導入には追加投資が必要
5.2.2 需要に影響を与える小売業界の混乱

6 市場区分
6.1 コンポーネント別
6.1.1 タグ
6.1.2 アンテナ
6.1.3 ディアクティベータ/ディタッチャー
6.1.4 その他のコンポーネント(ラベル、セーファー
6.2 エンドユーザー別
6.2.1 衣類・ファッション雑貨
6.2.2 化粧品/薬局
6.2.3 スーパーマーケットおよび量販店
6.2.4 その他のエンドユーザー
6.3 地域別
6.3.1 北アメリカ
6.3.1.1 米国
6.3.1.2 カナダ
6.3.2 欧州
6.3.2.1 ドイツ
6.3.2.2 イギリス
6.3.2.3 フランス
6.3.2.4 その他のヨーロッパ諸国
6.3.3 アジア太平洋地域
6.3.3.1 インド
6.3.3.2 中国
6.3.3.3 日本
6.3.3.4 その他のアジア太平洋地域
6.3.4 世界のその他の地域

7 競争状況
7.1 会社概要
7.1.1 Sensormatic Solutions (Johnson Controls International plc)
7.1.2 ネダップ N.V.
7.1.3 Gunnebo Gateway AB
7.1.4 Ketec, Inc.
7.1.5 Checkpoint Systems, Inc.(CCL Industries Inc.)
7.1.6 エイゴン・システムズ
7.1.7 オール・タグ・コーポレーション
7.1.8 Shenzhen Emeno Technology
7.1.9 デキシロン・オートメーション S.L.
7.1.10 タグ社

8 投資分析

9 市場の将来性

 

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Summary

The Global Electronic Article Surveillance Market was valued at USD 974.7 million in 2020 and is expected to reach USD 1,190.9 million by 2026, registering a CAGR of 3.60%, over the forecasted period. Owing to the emergence of the COVID-19 pandemic, the market growth has significantly slowed down due to the temporary shutdown of retail outlets around the globe, such as clothing, fashion stores among other types of departmental stores. Further, with no new expansions in this period, the demand for EAS systems is expected to be sluggish.

- The protection against inventory losses, shoplifting, and theft are the major reasons for the adoption of EAS products, thus driving the market. For instance, according to the NRF (National Retail Federation), organized retail crime (ORC) costs the retail industry around USD 30 billion every year. Also, according to the National Retail Security Survey (NRRS), a major cause of shrinkage for the retail business is shoplifting. All these instances have forced the retailers to implement a solution that can prevent theft, thereby driving the demand for EAS.
- Further, the number of shoplifting offenses in England and Wales in 2019-2020 accounted for 359.24 thousand, according to the Office for National Statistics (UK). Owing to the increasing shoplifting cases across the globe, the application of EAS reduces the need for extensive surveillance in every area, which saves a large amount of investment, along with providing maximum safety and security of the products.
- Also, in October 2020, Avery Dennison and Impinj partnered to launch an inlay combining the MR6-P chip with an electronic article surveillance tag in one new retail-optimized die-cut label.
- Moreover, the increased inclination toward digital operations and augmented growth potential in emerging economies are some of the principal opportunities for EAS providers. The clothing & fashion accessories products stores are anticipated to have a major market share of the EAS technology.

Key Market Trends

Tags to Witness Significant Market Growth

- Tags are expected to witness significant demand during the forecasted period. The tags are being offered in various designs and sizes according to their applications. Vendors are innovating and launching new products at regular intervals. For instance, in March 2021, Prosegur Security introduced DoubleLock, a new EAS tag, which reduced the number of tag defeats by 60% in a use case. The Double Lock EAS tag incorporates a patented hook and magnet release mechanism, making this tag difficult to defeat.
- EAS tags come in multiple form factor types. The most common type is a pin that goes through the item, which is generally attached to the product’s tags with a looping wire. These EAS tags are compatible with AM and RF systems, and some work with RFID technology. Further Incorporation of EAS in clothing & fashion accessories is driven by the benefits provided, such as ease of application, reduced labor, open merchandising and brand enhancement, speed of delivery on the shop floor, and better customer experience.
- Sensormatic anti-theft tags are one of the leading EAS providers for source theft-prevention tagging solution. The company provides hard tags to securely protect almost any item in any retail environment. Sensormatic hard tags are accessible in three innovative technologies, which are Acousto Magnetic (AM), Radio Frequency (RF), and Radio Frequency Identification (RFID).
- Further players are innovating and expanding existing technology in tags integrating with AM or RF technology to provide solutions for any retail products. For instance, in Jan 2020, Checkpoint Systems added the Alpha ShoeLok to its line of specialized tags to protect against retail footwear theft. It unlocks with an Alpha S3 HandKey, Multi-Detacher, Super S3 Key providing a two-alarm system making it a high-security solution.

Asia-Pacific to Hold a Significant Market Growth

- Asia-Pacific is foreseen to exhibit a significant growth rate in the EAS market. The increasing number of retail stores in the apparel, supermarket, and mass merchandise sector is anticipated to create a significant demand for EAS systems.
- In August 2020, Pomelo, a fashion brand, announced the expansion of retail stores in Southeast Asia, covering countries like Singapore and Malaysia, among others, to enhance the omnichannel customer experience. The company plans to increase footprint by introducing 20 new stores in the region. Such initiatives by fashion retailers drive the demand for EAS solutions in the region.
- Moreover, in 2020 around 12 million kirana stores in India teamed up with mom and pop stores to supply merchandise and upgrade their stores with digital operations to cornerstone the growth of Reliance Retail, Amazon and Walmart Inc-owned Flipkart. Such initiatives are driving the need for various EAS RFID tags in the region.
- The Ministry of Economy, Trade, and Industry has reached a deal with five major convenience stores, including Seven-Eleven Japan, FamilyMart, Lawson, Ministop, and New Days, to implement electronic tags for all products sold in their stores by 2025, a total of 100 billion products. All these development are expected to boost the studied market growth in the region.
- In addition, according to a study conducted by the China Commerce Association for General Merchandise (CCAGM) in 2020, 84.4% of China's 90 major department store operators planned to explore O2O (Online to Offline) integration. With the growing popularity of O2O integration, shops will primarily focus on adopting EAS solutions, As a result, demand for EAS increased, contributing to the market's expansion.

Competitive Landscape

The Global Electronic Article Surveillance (EAS) system market is is moderately competitive, with a considerable number of regional and global players. The rise in the investments for the R&D activities and innovations is expected to enhance the market growth in the near future and offer potential growth opportunities for the new entrants in the coming few years.

- May 2021 - Johnson Controls announced partnership with VSBLTY Groupe Technologies Corp. to further advance Sensormatic Solutions, its leading global retail solutions portfolio, to offer retailers the ability to increase consumer engagement at the point-of-purchase and discover demographic insights driving those purchase decisions.
- October 2020 - Agon Systems introduced two new Concept Tag sizes, 40 mm and 45 mm. The 40 mm RF “no ink” Concept Tag has all the usual Concept Tag benefits and is clearly visible as a deterrent to attempted theft and well suited to high-end, higher-value retail.

Reasons to Purchase this report:

- The market estimate (ME) sheet in Excel format
- 3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHT
4.1 Market Overview
4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis​
4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
4.2.2 Bargaining Power of Consumers
4.2.3 Threat of New Entrants
4.2.4 Threat of Substitute Products
4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.3 Industry Value Chain Analysis​
4.4 Assessment of Impact of Covid-19 on the Industry

5 MARKET DYNAMICS
5.1 Market Drivers
5.1.1 Protection Against Inventory Losses, Shoplifting, and Theft
5.1.2 High Adoption of Acousto Magnetic System for Wider Protection in Retail Stores
5.2 Market Restraints
5.2.1 Requirement of Additional Investment to Implement EAS Systems
5.2.2 Disruption in Retail Sector Affecting the Demand

6 MARKET SEGMENTATION
6.1 By Component
6.1.1 Tags
6.1.2 Antennas
6.1.3 Deactivators/Detachers
6.1.4 Other Components (Labels and Safers)
6.2 By End-User
6.2.1 Clothing &Fashion Accessories
6.2.2 Cosmetics/Pharmacy
6.2.3 Supermarkets and Mass Merchandise Stores
6.2.4 Other End-Users
6.3 Geography
6.3.1 North America
6.3.1.1 United States
6.3.1.2 Canada
6.3.2 Europe
6.3.2.1 Germany
6.3.2.2 United Kingdom
6.3.2.3 France
6.3.2.4 Rest of Europe
6.3.3 Asia-Pacific
6.3.3.1 India
6.3.3.2 China
6.3.3.3 Japan
6.3.3.4 Rest of Asia-Pacific
6.3.4 Rest of the World

7 COMPETITIVE LANDSCAPE
7.1 Company Profiles
7.1.1 Sensormatic Solutions (Johnson Controls International plc)
7.1.2 Nedap N.V.
7.1.3 Gunnebo Gateway AB
7.1.4 Ketec, Inc.
7.1.5 Checkpoint Systems, Inc. (CCL Industries Inc.)
7.1.6 Agon Systems
7.1.7 All-Tag Corporation
7.1.8 Shenzhen Emeno Technology
7.1.9 Dexilon Automation S.L.
7.1.10 TAG Company

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OF THE MARKET

 

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