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ID認証市場 - 成長、トレンド、COVID-19の影響、および予測(2021年~2026年


Identity Verification Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2021 - 2026)

世界のID認証市場は、2020年に76.6億米ドルとなりました。予測期間(2021年~2026年)におけるCAGRは13.29%で、2026年には166.5億米ドルに達すると予想されています。複数の企業が、COVID-19のパンデミック時に... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2021年8月1日 US$4,250
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サマリー

世界のID認証市場は、2020年に76.6億米ドルとなりました。予測期間(2021年~2026年)におけるCAGRは13.29%で、2026年には166.5億米ドルに達すると予想されています。複数の企業が、COVID-19のパンデミック時に顧客を保護するために、本人確認プロセスを強化しています。世界的なID検証プロバイダーであるTrulioo社によると、オンラインマーケットプレイスの72%がCOVID-19の影響でID検証技術の採用を増やしています。また、金融サービス機関の半数以上が同採用を煽っています。このようにID認証の導入が急激に進んだのは、ロックダウン規制によって初めてデジタルサービスの利用を余儀なくされた膨大な数の消費者を保護することが急務となっていることを明確に反映しています。

- 厳しい規制によるソリューションの採用とコンプライアンスの必要性が市場の成長に影響を与えています。規制当局は、報告主体のKYC(Know Your Customer)およびAML(Anti-money Laundering)コンプライアンスに対して厳しくなっています。
- オンラインサービスやスマートフォンの普及に伴い、デジタルによる身元確認は、企業と政府の双方にとって重要になっています。規制当局は、金融犯罪を抑制するために、企業のKYCおよびAMLコンプライアンスをますます厳格化しています。FATF(Financial Action Task Force)は、報告対象者の範囲を拡大し、加盟国に法律専門家への義務化を勧告しました。また、FATF(金融活動作業部会)は、報告主体の範囲を拡大し、加盟国に対し、法律専門家、美術品ディーラー、仮想資産ディーラーに顧客のAMLスクリーニングを義務付けるよう勧告しました。
- さらに、欧州連合(EU)は、第5次AML指令(AML5)を発表し、プリペイドカード業界の本人確認基準額を250ユーロから150ユーロに引き下げました。すべての加盟国は2020年1月にこの指令を実施しました。AML5の規制は、KYCプロセスをAMLやeIDASのルールが提案する基準や手順に適合するように変革することに焦点を当てており、高いセキュリティ基準で顧客を検証するためのガイドラインを確立しています。
- さらに、世界各国の政府機関は、ID盗難を抑制するための厳格な規制の策定に注力し、世界の人口を法的なIDの傘下に収める努力をしています。国連と世界銀行のID4Dイニシアチブは、2030年までに地球上のすべての人に法的なIDを提供することを目指しています。
- 2020年9月、LoginID Inc.とIpsidy Inc.は、オンライン活動における不正行為に対抗するための新しいツールを提供するパートナーシップを結びました。イプシディ社の生体認証プラットフォームとLoginIDのFIDO as a Serviceプラットフォームを統合することで、両社は、セキュリティを強化し、高いレベルのアイデンティティの信頼性を提供するFIDO2認証およびログインサービスを提供することになります。
- さらに、世界中の企業が、決済プロセスを含めたデジタル化への支出を増やしています。デジタル化への動きは、あらゆる種類の組織で見られます。最近のTechRepublic Premiumの調査によると、回答者の47%が、2020年よりも2021年の方がデジタルトランスフォーメーションへの支出が増えることを計画しています。また、2020年には、回答者の58%が紙媒体のデジタル化、45%がオンライントレーニングモジュールの採用を報告しています。
- さらに、身元確認ソリューション導入時の予算の制約が、身元確認の市場成長を妨げる唯一の課題となっています。Jumio Corporationによると、ある仮定の下では、オンラインID認証の総所有コストは年間約853,750米ドルになります。大企業にとっては、このようなID検証ソリューションを購入することは容易です。しかし、中小企業にとっては、予算面でリソースが不足していることが問題となります。高額な初期費用とID認証の維持費は、限られた資本で自立している企業にとっては困難です。予算が限られているため、中小企業は通常、銀行レベルのテクノロジーやセキュリティ・ソリューションを利用することができず、サイバー犯罪者の格好の標的となってしまいます。

主な市場動向

金融サービスが最大の市場シェアを占める

- 銀行業務では、デジタルID認証がますます重要な役割を果たすようになっており、予測期間中、この業界が世界市場で大きなシェアを占めることが予想されます。この業界は、高度に規制されたガバメント産業の1つであり、需要を増大させるID詐欺も発生しやすいのです。
- 銀行や年金・保険会社などの金融サービス提供者は、「顧客の把握(Know Your Customer: KYC)」と呼ばれる厳格な本人確認・個人情報確認を行っています。銀行口座の開設、口座の切り替え、生命保険への加入、年金記録へのアクセスなど、企業のリスクベースの評価や法的義務の一環として、顧客のアイデンティティやそのような属性を収集し、検証することが求められています。
- さらに、ユーザーが暗号通貨取引ペアやフィアットマネーを使って暗号を売買、取引、送信できるピア・ツー・ピアの支払いプラットフォームであるメタルペイは、迅速でシームレスな口座開設プロセスを提供することで、競合他社との差別化を図りたいと考えていました。同社は、厳格なAMLおよびKYC要件に準拠する必要があったため、口座開設プロセスにおける本人確認は、リスクを最小限に抑え、不正行為を排除するための重要な要素となっていました。
- 世界的に見ても、金融業界はデジタル革命の波にさらされており、銀行や金融機関の業務と同様にフィンテックがデジタルで顧客と取引を行う、デジタルペイメントを推進する傾向が強まっています。世界的にフィンテックへの投資が拡大していることから、競争が激化し、ベンダーが新規顧客の獲得に激しく注力していることから、身元確認の導入に影響を与えると予想されます。
- さらに、欧州連合(EU)の改正決済サービス指令(PSD2)などの新しい政府規制では、銀行が口座情報や取引データへのアクセスを相互に提供することが求められています。このことは、ユーザーがさまざまなFIでシームレスに自分のアイデンティティを確認できる、統一されたデジタル・アイデンティティ・システムに対するインセンティブがこれまで以上に高まっていることを示唆しています。
- 2020年10月、Jumioは規制された業界の企業による顧客オンボーディングのために、顔面バイオメトリクスを用いた新しいビデオ検証ソリューションをリリースしました。Jumio Video Verificationと名付けられたこのツールは、銀行、フィンテック、暗号通貨取引所、デジタルウォレットなどの規制対象となる事業者向けに特別に作成されました。

アジア太平洋地域が大きな市場成長を遂げる

- アジア太平洋地域には、インドや中国などの人口密度の高い国があります。この地域は、インターネットの普及率が高く、テクノロジーの導入が最も早い地域の一つです。また、これらの新興国がデジタル化を採用するにつれ、顧客データやデータチャネルの侵害のリスクが高まっています。この地域では、個人情報漏洩防止ソリューションの需要が高まっています。
- さらに、アジア太平洋地域は、GDPが最も急速に成長している地域の一つであり、既存の企業や新たな新興企業の拡大を誘発しました。また、アジア太平洋地域は、GDP成長率が最も高い地域の一つであり、既存の企業や新興企業の拡大を促進しています。
- さらに、デジタルバンキング分野でアジアの先進国の一つであるシンガポールのような国は、アジアで最も多様なデジタルサービスを提供しています。世界的に見ても、シンガポールはデジタル・バンキングへの傾倒度が2番目に高い国です。しかし、シンガポールでは多国籍企業の数が増えているため、サイバー攻撃を受けやすいという問題もあります。
- 2020年、シンガポール政府はSingPassデジタル・アイデンティティ・プラットフォームを立ち上げ、不動産のケイブルに安全なデジタル署名を可能にしました。この取り組みは、2023年までに国民が自宅にいながらにして電子政府の取引の90%から95%を完了できるようにするというデジタル政府青写真の目標に沿ったものです。このプロジェクトでは、複数のプラットフォームでデジタル文書の署名ができるようになることが期待されています。また、企業利用のエコシステムにも拡大し、民間企業、特に法務・金融サービスや通信業の企業に恩恵をもたらすと考えられます。
- さらに、2021年6月には、電話番号だけで身元を証明する最新の方法であるProve社が、トランスユニオン社のTruValidate身元確認機能を自社製品に統合し、香港で新しい即時性のあるデジタル身元確認ソリューションを開始しました。この新市場への参入により、Prove社はPhone Identity Networkを世界約60カ国に拡大していきます。
- さらに、パンデミックの影響で、人々や企業は新しい常識としてデジタル化に頼る傾向が強まっており、この地域ではデジタル取引の数が増加しています。この機会を利用して、Mastercard、Australia Post、Deakin大学は、MastercardのデジタルIDサービスであるtests of IDを拡大し、オンラインで試験を受ける学生の認証を行いました。このプラットフォームは、申請書の作成、特典の利用、宿泊施設の予約などの際に、物理的な書類を渡すことなく本人確認ができる新しい方法を生み出す機会となります。

競合他社の状況

ID認証市場は非常に細分化されており、多数の競合企業と多数の競合技術が存在するため、プレイヤー間で激しい競争が繰り広げられています。今後は、イノベーションを重視する大企業による買収や新興企業との提携が予想されます。この分野での主要な開発事例をいくつか紹介します。

- 2021年4月 - 多国籍通信会社の1つであるOrangeと、世界的なID検証・認証プロバイダーの1つであるOnfidoは、Orange Flexの検証プロセスを自動化し、モバイルプランへのサインアップを従来よりも迅速かつ容易にするためのパートナーシップを発表しました。Onfido社の技術は、人工知能(AI)と顔の生体認証を用いてユーザーの身元を確認し、さらなる利便性の向上を可能にします。
- 2021年1月 - 米国の金融サービス企業であるSWBCは、Finicityと提携し、全米自動決済機関協会(NACHA)の2021年のACH取引に関する要件を満たすことで、より優れた不正防止対策を可能にしました。SWBCは、FinicityのオープンバンキングプラットフォームであるFinicity Payへのアクセスを得て、オンライン自動清算機関(ACH)の支払いのアカウント検証を即座に行うことができるようになりました。

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目次

1 はじめに
1.1 調査の前提条件と市場の定義
1.2 調査の範囲

2 調査方法

3 エグゼクティブサマリー

4 市場に関する考察
4.1 市場の概要
4.2 業界の魅力 - ポーターのファイブフォース分析
4.2.1 新規参入者の脅威
4.2.2 バイヤー/消費者のバーゲニング・パワー
4.2.3 サプライヤーのバーゲニングパワー
4.2.4 競合製品の脅威
4.2.5 競合他社との競争の激しさ
4.3 COVID-19が業界に与える影響の評価

5 市場力学
5.1 市場ドライバー
5.1.1 厳格な規制とコンプライアンスの必要性によるソリューションの採用
5.1.2 企業におけるBYODトレンドの採用
5.2 市場の課題
5.2.1 本人確認ソリューション導入時の予算の制約
5.3 異なるタイプのソリューションの市場展望
5.3.1 文書/ID認証
5.3.2 デジタル/電子的な本人確認
5.3.3 認証

6 マーケット・セグメンテーション
6.1 デプロイメントタイプ別
6.1.1 オンプレミス
6.1.2 オンデマンド
6.2 エンドユーザー産業別
6.2.1 金融サービス
6.2.2 小売・電子商取引
6.2.3 ゲーム/ギャンブル
6.2.4 官公庁
6.2.5 その他のエンドユーザー産業
6.3 地域別
6.3.1 北アメリカ
6.3.2 欧州
6.3.3 アジア太平洋地域
6.3.4 ラテンアメリカ
6.3.5 中近東・アフリカ

7 競争環境
7.1 企業の概要
7.1.1 Mastercard Inc.
7.1.2 Onfido Limited
7.1.3 Acuant Inc.
7.1.4 Intellicheck Inc.
7.1.5 Jumio Corporation
7.1.6 トゥルリオ・インフォメーション・サービス Inc.
7.1.7 Mitek Systems Inc.
7.1.8 ヴェリフ
7.1.9 IBM Corporation (Trusteer)
7.1.10 オーセンティックID
7.1.11 エクスペリアンPLC
7.1.12 トランスユニオン
7.1.13 トゥルナラティブ
7.1.14 ピンドロップ
7.1.15 Neustar Inc.
7.1.16 ニュアンス・コミュニケーションズ社

8 投資分析

9 市場の将来展望

 

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Summary

The global identity verification market was valued at USD 7.66 billion in 2020. It is expected to reach USD 16.65 billion by 2026, registering a CAGR of 13.29% during the forecast period (2021-2026). Multiple businesses have been ramping up their identity verification processes to protect customers during the COVID-19 pandemic. According to Trulioo, a global identity verification provider, 72% of online marketplaces have increased their adoption of ID verification technology due to COVID-19. Also, more than half of financial services organizations have fueled the said adoption. This sudden speed in identity verification adoption is a clear reflection of the urgency to protect the vast numbers of consumers who have been forced to use digital services for the first time due to lockdown restrictions.

- Adoption of solutions through stringent regulations and the need for compliance are influencing market growth. The regulatory authorities have become stricter toward KYC (Know Your Customer) and AML (Anti-money Laundering) compliance among reporting entities.
- With increasing online services and smartphone penetration, verifying identities digitally is becoming crucial for both businesses and governments. The regulatory authorities are increasingly becoming stringent toward KYC and AML compliance among businesses to control financial crime. FATF (Financial Action Task Force) increased the scope of reporting entities and recommended the member countries to oblige the legal professionals. Art dealers and virtual asset dealers to perform AML screening on their customers.
- Further, the European Union launched the fifth AML directive (AML5), under which the identity verification threshold for the prepaid card industry was reduced from EUR 250 to EUR 150. All member states implemented the directive in January 2020. The AML5 regulations are focused on transforming KYC processes to comply with the standards and procedures proposed by AML and eIDAS rules and establish guidelines for verifying customers at a high-security standard.
- Moreover, government bodies worldwide focus on creating stringent regulations to curb identity theft and make efforts to get the global population under the legal identity umbrella. The United Nations and World Bank ID4D initiatives aim to provide everyone on the planet with a legal identity by 2030.
- In September 2020, LoginID Inc. and Ipsidy Inc. formed a partnership that provides new tools to combat fraud in online activities. By integrating Ipsidy's biometric identity verification platform with the LoginID FIDO as a Service platform, the companies would offer FIDO2 authentication and login services, delivered with enhanced security and a high level of identity trust.
- Moreover, enterprises across the globe are increasing spending on digitization, including payment processes. The move toward digitization can be witnessed in all types of organizations. According to a recent TechRepublic Premium survey, 47% of the respondents plan on spending more on digital transformation in 2021 than in 2020. In addition, in 2020, 58% of the respondents reported digitizing paper, and 45% reported adopting online training modules.
- Further, budgetary constraints during the adoption of identity verification solutions are the only challenges hampering the market growth for identity verification. According to Jumio Corporation, under some assumptions, the total cost of ownership for online identity verification costs around USD 853,750 per year. For large enterprises, it is easier to purchase such identity verification solutions. However, for SMEs, it becomes an issue due to insufficient resources in terms of budget. The high initial costs and maintenance of identity verification make it difficult for companies bootstrapped with limited capital. Due to budget restraints, SMBs typically have limited access to bank-grade technology and security solutions, making them an easy target for cybercriminals.

Key Market Trends

Financial Services Accounts for the Largest Market Share

- Digital ID verification is increasingly becoming a vital part of banking, and the industry is expected to command a significant share of the global market during the forecast period. It is one of the highly regulated, governed industries, and it is also prone to identity frauds that augment the demand.
- Banks and financial service providers, including pension and insurance providers, have a stringent identity and personal data requirements, often known as the ‘Know Your Customer (KYC) requirements. Whether opening a bank account, switching accounts, taking out life insurance, or accessing pension records, a customer’s identity, several such attributes are required to be gathered and verified as part of a firm’s risk-based assessment and legal obligations.
- Additionally, Metal Pay, a peer-to-peer payments platform that allows users to buy, sell, trade, and send crypto using cryptocurrency trading pairs or fiat money, wanted to differentiate itself from its competitors by offering a quick and seamless account opening process. The company had requirements to comply with strict AML and KYC requirements, so identity verification during the account opening process became a critical component in minimizing risk and eliminating fraud.
- Globally, the financial industry is on the verge of a digital revolution, with an increasing propensity toward fintech to promote digital payments, where fintech operates with customers digitally, similar to banks and financial institutions’ work. The growing fintech investments worldwide are expected to influence the adoption of identity verifications as competition increases and vendors intensely focus on gaining new customers.
- Furthermore, new government regulations, such as the European Union’s Revised Payment Services Directive (PSD2), require banks to provide each other with access to account information and transaction data. This suggests that there is more incentive than ever for a unified digital identity system that seamlessly allows users to verify their identities across a range of FIs.
- In October 2020, Jumio released a new video verification solution with face biometrics for customer onboarding by businesses in regulated industries. Dubbed as Jumio Video Verification, the tool has been created specifically for regulated businesses, such as banks, fintech, cryptocurrency exchanges, and digital wallets.

Asia Pacific to Witness Significant Market Growth

- The Asia-Pacific region is home to some densely populated countries, such as India and China. The region is one of the fastest adopters of technology with increasing internet penetration. Also, as these emerging economies adopt digitalization, the risk of breach of customer data and data channels has been growing. The demand for the prevention of identity theft solutions has been increasing in the region.
- Furthermore, Asia-Pacific is one of the fastest-growing regions in terms of GDP, which induced expansion of the existing corporates and new startups. It created the demand for fast, secure, and paperless digital transactions across these growing corporates, increasing the need for secure identity verification solutions to prevent data breaches.
- Moreover, countries like Singapore, one of Asia’s most advanced nations in the digital banking segment, have the widest variety of digital offerings in Asia. Globally, Singapore has the second-highest inclination for digital banking. However, the growing number of multinational corporations in Singapore also makes the country vulnerable to cyber attacks.
- In 2020, the Singaporean government launched the SingPass digital identity platform, which allows secure digital signatures for property caveats. This initiative is in line with the digital government blueprint target to enable citizens to complete between 90% and 95% of their e-government transactions without leaving their homes by 2023. This project is expected to allow for digital document signing on several platforms. It is also likely to extend into the corporate use ecosystem to benefit businesses in the private sector, particularly those in legal and financial services and telecommunications.
- Further, In June 2021, Prove, the modern way of proving identity with just a phone number, integrated TransUnion’s TruValidate identity verification feature into its offering to launch a new, instant, digital identity solution in Hong Kong. The launch into this new market continues Prove’s expansion of its Phone Identity Network into approximately 60 countries worldwide.
- Moreover, due to the pandemic, people and businesses have been increasingly resorting to digitalization as the new normal, increasing the number of digital transactions in the region. Leveraging this opportunity, Mastercard, Australia Post, and Deakin University expanded tests of ID, Mastercard’s digital identity service, to verify students taking exams online. The platform represents an opportunity to create new ways for people to confirm their identity without handing over any physical documents when completing an application, accessing benefits, booking accommodations, and more.

Competitive Landscape

The identity verification market is highly fragmented with numerous competitors and many competing technologies that provide intense rivalry among the players. Moving forward, acquisitions and collaborations of large companies with startups are expected, which are focused on innovation. Some of the key developments in the area are:

- April 2021 - Orange, one of the multinational telecommunications company, and Onfido, one of the global identity verification and authentication provider, announced a partnership to automate the verification process for Orange Flex, making signing up for a mobile plan faster and easier than before. Onfido's technology verifies users' identities using artificial intelligence (AI) and faces biometrics, allowing for additional convenience.
- January 2021 - A US-based financial services firm, SWBC partnered with Finicity to help meet the National Automated Clearing House Association’s (NACHA) 2021 requirements for ACH transactions that allow better anti-fraud controls. SWBC gained access to Finicity’s Open Banking platform Finicity Pay for instant account validation of online Automated Clearing House (ACH) payments.

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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS
4.1 Market Overview
4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.2.1 Threat of New Entrants
4.2.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.2.3 Bargaining Power of Suppliers
4.2.4 Threat of Substitute Products
4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.3 Assessment of Impact of COVID-19 on the Industry

5 MARKET DYNAMICS
5.1 Market Drivers
5.1.1 Adoption of Solution Through Stringent Regulations and Need For Compliance
5.1.2 Adoption of BYOD Trends in Enterprises
5.2 Market Challenges
5.2.1 Budgetary Constraints During the Adoption of Identity Verification Solutions
5.3 Market View of Different Types of Solutions
5.3.1 Document/ID Verification
5.3.2 Digital/Electronic Identity Verification
5.3.3 Authentication

6 MARKET SEGMENTATION
6.1 By Deployment Type
6.1.1 On-premise
6.1.2 On-demand
6.2 By End-user Industry
6.2.1 Financial Services
6.2.2 Retail and E-commerce
6.2.3 Gaming/Gambling
6.2.4 Government
6.2.5 Other End-User Industries
6.3 Geography
6.3.1 North America
6.3.2 Europe
6.3.3 Asia Pacific
6.3.4 Latin America
6.3.5 Middle East and Africa

7 COMPETITIVE LANDSCAPE
7.1 Company Profiles
7.1.1 Mastercard Inc.
7.1.2 Onfido Limited
7.1.3 Acuant Inc.
7.1.4 Intellicheck Inc.
7.1.5 Jumio Corporation
7.1.6 Trulioo Information Services Inc.
7.1.7 Mitek Systems Inc.
7.1.8 Veriff
7.1.9 IBM Corporation (Trusteer)
7.1.10 AuthenticID
7.1.11 Experian PLC
7.1.12 TransUnion
7.1.13 Trunarrative
7.1.14 Pindrop
7.1.15 Neustar Inc.
7.1.16 Nuance Communications Inc.

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OUTLOOK OF THE MARKET

 

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