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ターゲットアクイジションシステム市場 - 成長、トレンド、COVID-19インパクト、および予測(2021年~2030年


Target Acquisition Systems Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2021 - 2030)

ターゲットアクイジションシステム市場は、予測期間(2021年~2030年)に5.5%以上のCAGRを記録すると予想されています。 ストックホルム国際平和研究所(SIPRI)によると、世界の軍事費は2.6%増加し、2020年... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2021年8月1日 US$4,250
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サマリー

ターゲットアクイジションシステム市場は、予測期間(2021年~2030年)に5.5%以上のCAGRを記録すると予想されています。

ストックホルム国際平和研究所(SIPRI)によると、世界の軍事費は2.6%増加し、2020年には1981億米ドルに達しました。とはいえ、現在進行中のCOVID-19パンデミックに端を発した世界的な経済危機により、近い将来、防衛費が減少する可能性があります。この要因は、予測期間中の目標捕捉システム市場の成長に影響を与えると考えられます。このパンデミックにより、主要な軍用車両や兵器システムプログラムのサプライチェーンにいくつかの障害が発生し、生産量の減少につながっています。このことは、標的捕捉システムプロバイダーのような関連サプライチェーンのプレーヤーにも悪影響を与えています。

様々な脅威に対する国家の安全保障を確保する必要性がますます高まっていることから、各国の軍隊は、新世代の能力を備えた軍用武器および車両の近代化を余儀なくされています。そのため、最新の目標捕捉システムを搭載した新しいプラットフォームを購入したり、より優れた目標捕捉・指定機能を持つ高度なサブシステムを統合して既存の資産をアップグレードしたりすることが求められています。このような要因により、今後数年間、市場の成長が見込まれます。

また、自動兵器システムの進歩や、情報・監視・目標捕捉・偵察(ISTAR)を目的とした無人システムの使用が増加していることも、予測期間中の目標捕捉システム市場の成長を促進すると考えられます。

主な市場動向

2020年、陸地セグメントが最大の市場シェアを獲得

2020年の市場では、陸地セグメントが収益の大部分を占めています。これは主に、地上での監視やターゲット獲得を含むミッションの需要が増加したためです。国境警備の脅威や越境テロの増加により、監視車両や安全な距離からの前方観測の需要が高まっています。陸上の目標捕捉システムは、安全な距離から脅威の特定の場所を提供し、観察者に害を及ぼすことなく部隊がそれを無力化することができます。いくつかの軍隊では、前線の部隊のために新世代の目標捕捉システムを調達している。2021年1月、エルビット・システムズ社は、同社の英国子会社であるエルビット・システムズUK社が、英国国防省から約1億3700万米ドルの契約を獲得し、英国軍に対して、Dismounted Joint Fires Integrators(以下、D-JFI)プログラムの下で、統合端末攻撃コントローラーと射撃支援チームのための将来的な目標捕捉ソリューションを提供することを発表しました。本契約は、5年間にわたって実施されます。また、装甲車の取得需要の高まりも、今後数年間の陸用分野の成長を牽引すると予想されます。例えば、2021年5月、ラインメタルBAEシステムズ・ランド(RBSL)は、英国国防省から英国陸軍チャレンジャー3主戦戦車148両のアップグレード契約を受注しました。アップグレードされた車両は、最先端の致死性、アップグレードされた生存性、世界トップクラスの監視・目標捕捉能力を備えた、ネットワーク対応のデジタルメインバトルタンクとなります。このように、関連プラットフォームの需要の伸びが、予測期間中の陸上セグメントにおける目標捕捉システムの需要を牽引すると予想されます。

予測期間中、北米が市場を支配すると予想される

地域別に見ると、2020年には北米が最大の市場シェアを占めました。また、この地域は、米国の高い需要により、予測期間中に最も高い成長率を示すと予想されます。米国は、先進的な攻守の軍事能力の開発に向けて莫大な軍事費を投じており、新世代のターゲット獲得能力の需要を生み出しています。2019年現在、ロッキード・マーティン社は、F-35ライトニングII戦闘機用のAdvanced Electro-Optical Targeting System (EOTS)の開発を継続しています。アドバンストEOTSは、高解像度の中波赤外線(IR)、短波赤外線、近赤外線など、さまざまなマルチスペクトルのセンシングオプションを提供する。また、この高度な追跡システムは、より高い信頼性と運用コストの削減を実現します。同様に、2020年6月、アプライドテクノロジーアソシエイツ(ATA)は、米国陸軍の指向性エネルギー-機動短距離航空防衛(DE-MSHORAD)プロトタイピング構想の一環として、独立型目標捕捉・追跡システム(ITATS)の契約を獲得したと発表した。さらに、米軍が新世代の状況認識システムを装備することに注力していることも、市場の成長を後押しすると考えられます。米国陸軍は、統合視覚補強システムプログラムの一環として、マイクロソフト社のHoloLensヘッドセットの耐久性を高めたカスタムバージョンを12万台以上導入する予定です。このシステムは、高解像度の夜間センサー、サーマルセンサー、兵士が装着するセンサー、無線通信などの主要機能を単一の軽量なウェアラブルデバイスに統合したものです。また、このシステムには、迅速な目標捕捉と識別、性能評価、生体認証のアプリケーションが搭載されています。このような開発は、予測期間中、この地域の市場の成長を促進すると予想されます。

競争状況

標的捕捉システム市場では、エルビット・システムズ社、レオナルド・スパ社、レイセオン・テクノロジーズ・コーポレーション、サフラン社、タレス・グループなどが有名です。防衛製造業界は競争が激しく、世界的な戦場環境の変化に伴い、企業は製品ポートフォリオをエンドユーザーの進化する要求に合わせる必要があります。長期的な契約を獲得し、市場シェアを拡大するために、プレイヤーは洗練された製品の研究開発に多大な投資を行っています。さらに、継続的な研究開発により、ターゲット獲得システム市場で活躍するプレイヤーのプラットフォームや関連製品、ソリューションの技術的進歩が促進されています。例えば、2020年6月、タレス社はSophieシリーズの最新製品であるSophie Optima Long Rangeハンドヘルド・ターゲティング・システムを発表しました。同社によると、タレス社のターゲティング双眼鏡ポートフォリオの新メンバーは、より優れたエルゴノミクス、サイズ、重量、パワー(SWaP)特性、および優れたパフォーマンスを提供します。このような開発は、予測期間中のプレーヤーの成長を助けると期待されています。

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目次

1 はじめに
1.1 調査の前提条件
1.2 調査の範囲

2 調査方法

3 エグゼクティブサマリー

4 市場力学
4.1 市場の概要
4.2 市場のドライバー
4.3 市場の抑制要因
4.4 業界の魅力 - ポーターのファイブフォース分析
4.4.1 新規参入者の脅威
4.4.2 バイヤー/消費者のバーゲニング・パワー
4.4.3 サプライヤーのバーゲニングパワー
4.4.4 競合製品の脅威
4.4.5 競合他社との競争の強さ

5 市場区分(金額ベースの市場規模-10億米ドル
5.1 プラットフォーム
5.1.1 陸上
5.1.2 エアボーン
5.1.3 海軍
5.2 地域別
5.2.1 北アメリカ
5.2.1.1 アメリカ
5.2.1.2 カナダ
5.2.2 ヨーロッパ
5.2.2.1 ドイツ
5.2.2.2 イギリス
5.2.2.3 フランス
5.2.2.4 その他のヨーロッパ諸国
5.2.3 アジア太平洋地域
5.2.3.1 中国
5.2.3.2 インド
5.2.3.3 韓国
5.2.3.4 その他のアジア太平洋地域
5.2.4 ラテンアメリカ
5.2.4.1 ブラジル
5.2.4.2 その他のラテンアメリカ諸国
5.2.5 中東・アフリカ
5.2.5.1 アラブ首長国連邦
5.2.5.2 サウジアラビア
5.2.5.3 トルコ
5.2.5.4 その他の中東・アフリカ地域

6 競争状況
6.1 ベンダーの市場シェア
6.2 企業プロフィール
6.2.1 Aselsan AS
6.2.2 BAE Systems PLC
6.2.3 エルビット・システムズ社
6.2.4 Hensoldt
6.2.5 インストロ・プレシジョン社
6.2.6 イスラエル航空宇宙産業
6.2.7 Wuhan JOHO Technology Co.Ltd.
6.2.8 Leonardo SpA
6.2.9 ロッキード・マーチン・コーポレーション
6.2.10 レイセオン・テクノロジーズ・コーポレーション
6.2.11 ラインメタルAG
6.2.12 サフランSA
6.2.13 タレスグループ

7 市場機会と将来のトレンド

 

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Summary

The target acquisition systems market is anticipated to register a CAGR of more than 5.5% during the forecast period (2021-2030).

The global military spending increased by 2.6% to reach USD 1981 billion in 2020, according to the Stockholm International Peace Research Institute (SIPRI). Nevertheless, the defense spending may come down in the near future due to the global economic crisis triggered by the ongoing COVID-19 pandemic. This factor is expected to challenge the growth of the target acquisition systems market during the forecast period. The pandemic has resulted in few disruptions in the supply chains of major military vehicle and weapon system programs and has resulted in a reduction in production output. This has also negatively impacted the players in the related supply chains, like the target acquisition system providers.

The ever-increasing need to ensure national security against a variety of threats is forcing the militaries to modernize their military weapons and vehicle fleets with newer generation capabilities. This is driving them to procure new platforms featuring advanced target acquisition systems or to upgrade existing assets by integrating sophisticated sub-systems offering better target acquisition and designation capabilities. This factor is expected to drive the market growth in the years to come.

The ongoing advancements in automatic weapons systems and the increasing use of unmanned systems for intelligence, surveillance, target acquisition, and reconnaissance (ISTAR) purposes are expected to propel the growth of the target acquisition systems market during the forecast period.

Key Market Trends

The Land Segment Held the Largest Market Share in 2020

The land segment of the market accounted for a major share of the revenues in 2020. This was primarily due to the increased demand for missions involving terrestrial surveillance and target acquisition. Due to the growing border security threats and cross-border terrorism, the demand for surveillance vehicles and forward observation from a safe distance is increasing. Land-based target acquisition systems provide specific locations of threats from a safe distance, which can then be neutralized by forces without any harm to the observer. Several armies are procuring newer generation target acquisition systems for their frontline troops. In January 2021, Elbit Systems Ltd announced that its UK subsidiary, Elbit Systems UK Ltd, was awarded an approximately USD 137 million contract by the UK Ministry of Defence to provide the British Armed Forces with the future target acquisition solution for Joint Terminal Attack Controllers and Fire Support Teams under the Dismounted Joint Fires Integrators (“D-JFI”) program. The contract will be performed over a five-year period. The growing demand for the acquisition of armored vehicles is also expected to drive the growth of the land segment in the years to come. For instance, in May 2021, Rheinmetall BAE Systems Land (RBSL) was awarded a contract by the UK MOD to upgrade 148 British Army Challenger 3 Main Battle Tanks. The upgraded vehicle will be a network-enabled, digital Main Battle Tank with state-of-the-art lethality, upgraded survivability, and world-class surveillance and target acquisition capabilities. Thus, the growth in demand for associated platforms is expected to drive the demand for target acquisition systems in the land segment during the forecast period.

North America is Expected to Dominate the Market During the Forecast Period

In terms of geography, North America held the largest market share in 2020. The region is also expected to exhibit the highest growth rate during the forecast period as a result of a high demand from the United States. The huge military spending of the country toward developing advanced offensive and defensive military capabilities is generating the demand for newer generation target acquisition capabilities. As of 2019, Lockheed Martin was continuing the development of its Advanced Electro-Optical Targeting System (EOTS) for the F-35 Lightning II fighter aircraft. The Advanced EOTS will provide a range of multi-spectral sensing options, including high-resolution mid-wave infrared (IR), short-wave IR, and near IR. The advanced tracking system also provides greater reliability and reduced operational costs. Likewise, in June 2020, Applied Technology Associates (ATA) announced that it was awarded a contract for the Independent Target Acquisition and Tracking System (ITATS) as part of the US Army Directed Energy-Maneuver Short Range Air Defense (DE-MSHORAD) prototyping initiative. Furthermore, the focus of the country toward equipping its forces with newer generation situational awareness systems is also expected to drive the market growth. The US Army plans to field more than 120,000 custom, ruggedized versions of Microsoft’s HoloLens headsets as part of the Integrated Visual Augmentation System program, which integrates key capabilities such as high-resolution night, thermal and soldier-borne sensors, and radio communications into a single, lightweight wearable device. The system has also been fitted with rapid target acquisition and identification, performance assessment, and biometric applications. Such developments are anticipated to drive the growth of the market in the region during the forecast period.

Competitive Landscape

Some of the prominent players in the target acquisition systems market are Elbit Systems Ltd, Leonardo SpA, Raytheon Technologies Corporation, Safran SA, and Thales Group, among others. The defense manufacturing industry is highly competitive, and with the evolving global battlefield environment, companies must align their product portfolios to the evolving requirements of end users. In order to gain long-term contracts and enhance the market share, players are investing significantly in the R&D of sophisticated product offerings. Furthermore, continuous R&D has been fostering the technological advancements in platforms and associated products and solutions of the active players in the target acquisition systems market. For instance, in June 2020, Thales unveiled the Sophie Optima Long Range handheld targeting system, the latest addition to its Sophie family of systems. According to the company, the new member of the Thales targeting binoculars portfolio offers better ergonomics, size, weight, and power (SWaP) characteristics, and superior performance. Such developments are expected to help the growth of the players during the forecast period.

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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Market Drivers
4.3 Market Restraints
4.4 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.4.1 Threat of New Entrants
4.4.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.4.3 Bargaining Power of Suppliers
4.4.4 Threat of Substitute Products
4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION (Market Size by Value - USD billion)
5.1 Platform
5.1.1 Land
5.1.2 Airborne
5.1.3 Naval
5.2 Geography
5.2.1 North America
5.2.1.1 United States
5.2.1.2 Canada
5.2.2 Europe
5.2.2.1 Germany
5.2.2.2 United Kingdom
5.2.2.3 France
5.2.2.4 Rest of Europe
5.2.3 Asia-Pacific
5.2.3.1 China
5.2.3.2 India
5.2.3.3 South Korea
5.2.3.4 Rest of Asia-Pacific
5.2.4 Latin America
5.2.4.1 Brazil
5.2.4.2 Rest of Latin America
5.2.5 Middle-East and Africa
5.2.5.1 United Arab Emirates
5.2.5.2 Saudi Arabia
5.2.5.3 Turkey
5.2.5.4 Rest of Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Vendor Market Share
6.2 Company Profiles
6.2.1 Aselsan AS
6.2.2 BAE Systems PLC
6.2.3 Elbit Systems Ltd
6.2.4 Hensoldt
6.2.5 Instro Precision Limited
6.2.6 Israel Aerospace Industries
6.2.7 Wuhan JOHO Technology Co. Ltd
6.2.8 Leonardo SpA
6.2.9 Lockheed Martin Corporation
6.2.10 Raytheon Technologies Corporation
6.2.11 Rheinmetall AG
6.2.12 Safran SA
6.2.13 Thales Group

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

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