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レクリエーション用ボート市場 - 成長、トレンド、COVID-19の影響、および予測(2021年~2026年


Recreational Boating Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecast (2021 - 2026)

娯楽用ボート市場は、2020年に260億米ドルとなり、予測期間中のCAGRは約5%で、2026年には350億米ドルに達すると予想されています。 COVID-19のパンデミックにより、旅行の制限や社会的な距離を置くような規範... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2021年8月1日 US$4,250
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サマリー

娯楽用ボート市場は、2020年に260億米ドルとなり、予測期間中のCAGRは約5%で、2026年には350億米ドルに達すると予想されています。

COVID-19のパンデミックにより、旅行の制限や社会的な距離を置くような規範が課せられたため、すべてのレクリエーション活動が避けられました。その結果、レクリエーション用ボート市場の収益は減少しました。世間の動きがなく、世界経済が低迷していたため、新たな購入や取引が行われませんでした。これにより、市場は経済的に衰退することとなった。

レクリエーション・ボート業界は、競合する高級レジャーと競い合うように、多くの参加者を集め続けています。全世界で1億4,000万人以上の人々がボートやウォータースポーツを楽しんでいると推定され、そのうち米国とカナダでは約1億人、ヨーロッパでは約3,600万人、オーストラリアでは500万人以上が参加しています。

ウォータースポーツ観光産業の成長が、レクリエーション用ボート市場の主な原動力となっています。また、ミレニアル世代やポストミレニアル世代の間で、レクリエーション活動やウォータースポーツに対する関心が高まっていることも、この市場の需要を押し上げています。しかし、多様化するボートのコストレンジの変化が課題となるかもしれません。

現在、世界のレジャー産業全体に占めるレクリエーショナル・ボートの割合は小さいですが、予測期間中にレクリエーショナル・ボートの割合が増加することが予想されます。

主な市場動向

ウォータースポーツやレクリエーション活動の増加

屋外でのレクリエーション活動に対する人々の関心が高まり、すべての年齢層でレクリエーション・ボートへの参加率が高まっていることが、レクリエーション・ボート業界を牽引する大きな要因となっています。

ウォータースポーツが人気を集めているのは、健康を得るための興奮やアドレナリン分泌のためだけでなく、いくつかの健康上の利点があるからです。その結果、ウォータースポーツに関連する健康上の利点の増加が、世界的な市場成長を支えています。

ノースカロライナ州立大学の研究によると、COVID-19パンデミックによる青少年のメンタルヘルスへの悪影響を緩和するために、屋外での遊びや自然を利用した活動が有効であることがわかりました。2020年には、コロナウイルスのパンデミックにより、レクリエーション用ボートの販売数が急増しました。新しい年齢層と女性のボート購入者が成長に大きな役割を果たしました。

パンデミック後にレクリエーション活動の需要が高まったため、市場で活躍する様々なプレイヤーが製品提供を更新しています。例えば、2020年7月、カワサキは2021年に向けて8つのモデルをラインアップに加えました。2021年の各モデルには、ノーマルアスピレーションまたはスーパーチャージされた4気筒4ストロークのカワサキマリンエンジンが搭載されています。

さらに、クリーンで静かなレクリエーション活動のために、各社が電動人員ボートを導入しています。例えば、2020年7月、タイガは、電動水上バイクの空間が形作られ始めている中で、電動ジェットスキー「オルカ」の2つのバージョンを発表しました。この水上バイクには、23kWhのバッテリーパックが搭載されています。その電気パワートレインは134kW以上を発生し、最高速度は104km/hに達することができます。

北米地域が市場を支配する可能性が高い

国内のボート業界では、海外ではなく自分の国でウォータースポーツを楽しみたいというニーズが高まっています。この傾向は、国内のウォータースポーツ産業を後押ししています。

全米海洋製造業協会(NMMA)の報告によると、2020年の米国における新品パワーボートの小売販売台数は、2019年と比較して約12%増加し、31万台近くに上るという。

パーソナルウォータークラフトの販売台数は2020年に8%前後増加して8万2,000台、ウェイクボートは2020年に20%近く増加して1万3,000台となりました。ボートの販売台数は、2021年もこの状態が続くと予想されます。

さらに、2021年も規制が続く可能性が高いため、ボートを含む安全なアウトドア・レクリエーション活動の需要が高まると考えられます。

米国経済分析局(BEA)によると、毎年約1億人の米国人がボートを利用しています。屋外レクリエーションは、国のGDPの2.1%を占め、実質的な総生産は7,880億米ドルに上ります。ボートと釣りは国内最大のアウトドア・レクリエーション活動であり、その総額は236億米ドル近くになります。

ボート産業が経済に大きな貢献をしているもう一つの国はカナダです。カナダでは、毎年1,200万人以上の人々がボートに乗り、100億米ドル以上の収益を上げており、GDPへの影響は56億米ドルに上ります。

競合状況

レクリエーショナル・ボート市場は断片的で、American Sail Inc.、Ferretti、Sunseeker、Beneteau、Brunswick、MacGregor、Azimut-Benetti、Hunter、Hobie Cat Corporation、Princess Cruise、Bavaria Yachtbau、Catalina Yachtsなどの業界プレーヤーによって支配されています。ボートメーカーは、収益を上げる機会を増やすために、ビジネスを拡大しています。例えば

- 2021年1月、Correct Craft社は、ヴァルドスタに製造施設を開設する予定であることを声明で発表しました。同社は、170万米ドル以上を投資して、ロウンデス郡に製造施設を開設する予定です。Correct Craft社のヴァルドスタ工場では、Supreme Boatsブランドでウェイクボードやウェイクサーフィン用のボートを生産する予定です。

本レポートの購入理由

- エクセル形式の市場推定(ME)シート
- 3ヶ月間のアナリスト・サポート

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目次

1 はじめに
1.1 調査の前提条件
1.2 調査の範囲

2 調査方法

3 エグゼクティブサマリー

4 マーケット・ダイナミクス
4.1 市場ドライバー
4.2 市場の抑制要因
4.3 業界の魅力 - ポーターのファイブフォース分析
4.3.1 新規参入者の脅威
4.3.2 バイヤー/消費者のバーゲニング・パワー
4.3.3 サプライヤーのバーゲニングパワー
4.3.4 競合製品の脅威
4.3.5 競合他社との競争の激しさ

5 市場区分
5.1 ボートタイプ別
5.1.1 船内用ボート
5.1.2 船外機付きボート
5.1.3 パーソナル・ウォータークラフト・ボート
5.1.4 その他のボートタイプ
5.2 アプリケーション別
5.2.1 ウォータースポーツ
5.2.2 フィッシング
5.3 動力源別
5.3.1 ICエンジン
5.3.2 電気自動車
5.4 地域別
5.4.1 北アメリカ
5.4.1.1 米国
5.4.1.2 カナダ
5.4.1.3 その他の北アメリカ地域
5.4.2 欧州
5.4.2.1 ドイツ
5.4.2.2 イギリス
5.4.2.3 フランス
5.4.2.4 その他のヨーロッパ諸国
5.4.3 アジア太平洋地域
5.4.3.1 中国
5.4.3.2 日本
5.4.3.3 インド
5.4.3.4 韓国
5.4.3.5 その他のアジア太平洋地域
5.4.4 その他の地域
5.4.4.1 南アメリカ
5.4.4.2 中近東・アフリカ

6 競争状況
6.1 ベンダーのマーケットシェア
6.2 企業プロフィール*について
6.2.1 Groupe Beneteau
6.2.2 アジムット・ベネッティ・グループ
6.2.3 マリンプロダクト株式会社
6.2.4 ベニントン・マリン社
6.2.5 サンシーカー・インターナショナル・リミテッド
6.2.6 レンジャーボート
6.2.7 カタリナヨット
6.2.8 ブランズウィック株式会社
6.2.9 ホビーキャット社
6.2.10 ババリア・ヨットバウ
6.2.11 マヒンドラ オディシー
6.2.12 トラッカーボート
6.2.13 ゴッドフリー・ポントゥーン・グループ
6.2.14 フェレッティグループ

7 市場機会と将来のトレンド

 

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Summary

The recreational boating market was valued at USD 26 billion in 2020, and it is anticipated to reach USD 35 billion by 2026, at a CAGR of around 5% during the forecast period.

Due to the COVID-19 pandemic and with the travel restrictions and social distancing norms imposed, all recreational activities were avoided. Consequently, the recreational boating market saw a dip in its revenues. With no public movement and the low phase of the global economy, neither new purchases were made, nor any transactions occurred. This forced the market toward economic downfall.

The recreational boating industry continues to attract large volumes of participants competing strongly with rival luxury leisure pursuits. It is estimated that there are at least 140 million active boaters and watersports participants worldwide, including almost 100 million across the United States and Canada, a further 36 million across Europe, and more than 5 million in Australia.

The growth in the watersports tourism industry is majorly driving the recreational boating market. Rising attraction toward recreation activities and watersports from millennial and post-millennial generations is further boosting the demand in the market studied. However, dynamics in the cost range of diversified boats might serve as a challenge.

At present, the recreational boating industry represents a small percentage of the overall global leisure industry; however, the share of recreational boats is anticipated to grow over the forecast period.

Key Market Trends

Increasing Watersports and Recreational Activities

The growing interest of people in outdoor recreational activities and increased participation rates across all age groups for the same are some of the major factors driving the recreational boating industry.

Watersports are becoming popular not only for the excitement or adrenaline rush of getting fit but also because of several health benefits. As a result, increasing health benefits associated with water sports are supporting market growth worldwide.

A study from North Carolina State University found that outdoor play and nature-based activities helped buffer some of the negative mental health impacts of the COVID-19 pandemic for adolescents. In 2020, the coronavirus pandemic fueled the surge in recreational boat sales. New age groups and female boat buyers played a huge role in the growth.

Various players active in the market are updating their product offerings as the demand for recreational activities has increased after the pandemic. For instance, in July 2020, Kawasaki added eight models in the line for 2021; each model in the 2021 range comes with a normally aspirated or supercharged four-cylinder, four-stroke Kawasaki marine engine.

Moreover, companies are also introducing electric personnel boats for clean and silent recreational activity. For instance, in July 2020, Taiga introduced two versions of its Orca electric jet ski, as the electric watercraft space is starting to take shape. The watercraft is offered with a 23-kWh battery pack. Its electric powertrain generates over 134 kW and can achieve a top speed of up to 104km/h.

The North American Region is Likely to Dominate the Market

There is already an uptrend in the domestic boating industry, where people are opting to do watersports in their own country rather than going foreign. This ongoing trend is boosting the watersport industry domestically.

The National Marine Manufacturers Association (NMMA) reported that retail unit sales of new powerboats in the United States increased in 2020 by around 12% compared to 2019, with near to 310,000 new powerboats sold in 2020.

Personal watercraft sales were up by around 8% to 82,000 units in 2020, and wake boats were up near to 20% to 13,000 units in 2020. Boat sales are expected to continue this in 2021 as well.

Additionally, restrictions are likely to continue into 2021, which will fuel the demand for safe outdoor recreation activities, including boating.

According to the US Bureau of Economic Analysis (BEA), around 100 million Americans go boating each year. Outdoor recreation makes up 2.1% of country’s GDP, generating USD 788 billion in real gross output. Boating and fishing are the largest outdoor recreation activities in the country, totaling near to USD 23.6 billion.

Another country where the recreational boating industry is a major contributor to the economy is Canada. Canadian pastime brings more than 12 million people together on the water every year, thereby generating more than USD 10 billion in revenues and has a GDP impact of USD 5.6 billion.

Competitive Landscape

The recreational boating market is fragmented and dominated by industry players such as American Sail Inc., Ferretti, Sunseeker, Beneteau, Brunswick, MacGregor, Azimut-Benetti, Hunter, Hobie Cat Corporation, Princess Cruise, Bavaria Yachtbau, and Catalina Yachts. The boat manufacturers are expanding their business to increase their revenue generation opportunities. For instance:

- In January 2021, Correct Craft said in a statement that it is planning to open a manufacturing facility in Valdosta. The company will be investing more than USD 1.7 million in opening a manufacturing facility in Lowndes County. Correct Craft’s Valdosta plant will be producing wakeboarding and wake surfing boats under its Supreme Boats brand.

Reasons to Purchase this report:

- The market estimate (ME) sheet in Excel format
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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Drivers
4.2 Market Restraints
4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.3.1 Threat of New Entrants
4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
4.3.4 Threat of Substitute Products
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Boat Type
5.1.1 Inboard Boats
5.1.2 Outboard Boats
5.1.3 Personal Watercraft Boats
5.1.4 Other Boat Types
5.2 By Application
5.2.1 Watersports
5.2.2 Fishing
5.3 By Power Source
5.3.1 IC Engine
5.3.2 Electric Power
5.4 By Geography
5.4.1 North America
5.4.1.1 United States
5.4.1.2 Canada
5.4.1.3 Rest of North America
5.4.2 Europe
5.4.2.1 Germany
5.4.2.2 United Kingdom
5.4.2.3 France
5.4.2.4 Rest of Europe
5.4.3 Asia-Pacific
5.4.3.1 China
5.4.3.2 Japan
5.4.3.3 India
5.4.3.4 South Korea
5.4.3.5 Rest of Asia-Pacific
5.4.4 Rest of the World
5.4.4.1 South America
5.4.4.2 Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Vendor Market Share
6.2 Company Profiles*
6.2.1 Groupe Beneteau
6.2.2 Azimut Benetti Group
6.2.3 Marine Product Corporation
6.2.4 Bennington Marine LLC
6.2.5 Sunseeker International Limited
6.2.6 Ranger Boats
6.2.7 Catalina Yachts
6.2.8 Brunswick Corporation
6.2.9 Hobie CAT Company
6.2.10 Bavaria Yachtbau
6.2.11 Mahindra Odyssea
6.2.12 Tracker Boats
6.2.13 Godfrey Pontoon Group
6.2.14 Ferretti Group

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

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